Okee mensen.
Let op: Alleen voor gevorderde gebruikers.
Ben nu al een tijdje bezig met het testen van een mannier om de wat geavanceerdere mobiele websites (zoals die van android en iphone) met mijn telefoon te benaderen in plaats van de normale mobiele sites. Denk aan Hotmail, Gmail, Hyves enz.
Ik heb dit al een tijdje uitgeprobeerd, maar het is wel een project dat je niet zomaar moet doen, want tot nu toe zitten er nog een aantal haken en ogen aan.
Dankzij deze regel wordt je telefoon herkend als een Iphone 3GS (deze browser heeft veel dingen gemeen) en dus kun je de websites bekijken die gemaakt zijn voor de iphone.
Let op: Het kan echter zijn dat je sommige apps alleen nog voor de iphone kunt downloaden en niet meer voor de Jet (s8000)
Het werkt als volgt:
Ga in je telefoon naar: *#5239870*# => 4 Internals => *#7092463*# => 6 Protocol Settings => 7 UAgent
LET OP: verander dit nooit voordat je de tekst die hier standaard staat ergens opgeschreven hebt, zodat je deze weer kunt herstellen
Als je dat gedaan hebt begin je met het invoeren van de volgende regel:
Mozilla/5.0 (iPod; U; CPU iPhone OS 3_0 like Mac OS X; en-us) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7A341 Safari/528.16
Als je het toetsenbord niet in landscape mode kunt krijgen (komt vaak voor) kun je geen ; en _ typen, maar dan kun je schrijfvak 1 gebruiken en dan schrijven in het 4e vak
Nu moet je je telefoon opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken.
Als je nog Bugs ontdekt in deze mannier of als je een mannier weet om het beter te maken stuur me dan even een DM
(ik heb 'm ook even in de startpost gezet.)