Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-12-2024
Ja, klopt da's waar ook. Als je op dat navigatie icoon klikt begint hij meten te zeuren om die route66 software.
Ik heb trouwens een versie van We-Travel geinstalleerd, maar ik zie alleen nergens in het menu een icoontje van dit progamma. Hoe start ik 'm nou op? Iemand hier ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 22:34
die zou dan onder "games en meer' moeten staan. daar komen alle programas die je zelf instaleert te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
pimjai schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:31:
die zou dan onder "games en meer' moeten staan. daar komen alle programas die je zelf instaleert te staan.
Yep, klopt! Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 19:47
Hallo,
Iemand ervaring met het gebruik van route66 op de jet?
ik heb het er (eindelijk werkend) op geïnstalleerd, maar hij blijft maar positie bepalen, ook als ik 30 minuten buiten ga staan, een busrit maak, hij blijft maar zoeken.
Iemand enig idee of ik nog ergens de gps moet aanzetten? (de navigatie al wel aangezet)
Ik hoor het wel :D
Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 14:51
pimjai schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:19:
dat navigatie aan en uit zetten bij de instellingen is ook alleen maar of je dat navigatie icoontje in je menu wil hebben, gewoon aan laten staan dus.

vraagje: ik heb 0 verstand van fotografie, dus nou vraag ik me eigenlijk af wat het verschil is tussen de verschillende belichtingsmeters die je kan kiezen in de camera van de jet, namelijk matrix, centraal gericht en spotmeting.
1 Matrixmeter beoordeelt de scene en vergelijkt deze met zijn geheugen. Dit is een methode die vrijwel altijd goed belicht.
2 centre weighted is een oude methode die het gehele plaatje beoordeeld, maar het centrum belangrijker vindt. Geen idee waarom ze dit nog steeds implementeren. Het zal wel zijn fans hebben.
3) spotmeting. Weegt alleen het centrum van het beeld. Dit kan handig zijn bij bijvoorbeeld een artiest in een spotlicht op het podium en de rest donker. Centrummeting overbelicht dan sowieso enorm

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Laatst online: 25-01 22:34
thnx grzzl, weet genoeg nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
You're welcome. Bij deze neem ik nu afscheid van dit forum. Mijn Jét is overleden en heb nu een Wildfire in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Laatst online: 24-04 12:14
Grzzl schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:30:
[...]

You're welcome. Bij deze neem ik nu afscheid van dit forum. Mijn Jét is overleden en heb nu een Wildfire in gebruik.
;w

What's the problem? verdronken, op de grond gevallen of hartstilstand?

[ Voor 3% gewijzigd door musicer op 21-09-2010 22:01 ]

• rev
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 22:54

rev

jooproo schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:04:
Iemand ervaring met het gebruik van route66 op de jet?
ik heb het er (eindelijk werkend) op geïnstalleerd, maar hij blijft maar positie bepalen, ook als ik 30 minuten buiten ga staan, een busrit maak, hij blijft maar zoeken.
Iemand enig idee of ik nog ergens de gps moet aanzetten? (de navigatie al wel aangezet)
Dat heb ik ook. Mijn ervaring is dat het bij latere firmwares beter wordt, maar wat bij mij vrijwel altijd helpt is door middel van multi-tasking - kubusje aan de onderkant indrukken terwijl je in route66 zit - naar
Instellingen => Telefoon => GPS-instellingen => GPS+-instellingen => Gegevens downloaden
te gaan. Nadat de gegevens gedownload zijn kun je teruggaan naar Route66 en krijg je over het algemeen snel een fix.

• Grzzl
musicer schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:00:
[...]

;w

What's the problem? verdronken, op de grond gevallen of hartstilstand?
Verdronken in de plee met heel veel chloor. Zijn doodsstrijd heeft drie dagen geduurd. Groet!

• frank-fey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-10-2010
Nadat mn BB een uitzinnige bui van mijn hond niet had overleefd, zocht ik even snel een telefoon voor termijn. Nu hoorde ik goeie verhalen over de Jet, en de prijs vond ik goed. Dus gekocht. Nu zo'n 2 en een halve maand verder. Loop ik tegen een probleem aan dat steeds erger en irritanter begint te worden. Ik gebruik dus vaak internet(zowel abbo als wifi). En af en toe als ik 4 tabbladen of meer had geopend kreeg ik de melding: "Onvoldoende geheugen. Verwijder een aantal items". Nou dan krijg ik het beeld van het Taakbeheer. Dan moet ik dus de boel afsluiten. (Dus op het kruisje bij internet drukken.) En dan krijg ik weer de melding: "Voldoende bronnen gereserveerd. Verdergaan met sluiten van toepassingen?". Nou dan natuurlijk 'nee', want er valt niks meer af te sluiten. Nou dat was dus af en toe. Maar nu, krijg ik dat overal. Als ik een afbeelding wil openen. Meteen weer die melding. Ik kan niks meer doen op internet voordat ik dat gedoe weer krijg. Ik heb dus geen idee waaraan het ligt. Ik ben een beetje een leek dus veel verstand heb ik er niet van. Ik heb hem nog nooit geupdate (denk ik??) als ik om de firmware vraag via *#1234# dan krijg ik deze: <SW VER> S8000XPJA1, <CSC VER> S8000MOXGJA1. Weet dus ook niet echt of hij up-to-date is. Ik heb de 4GB versie, mn gewone geheugen is voor de helft gevuld, momenteel geen geheugenkaart aanwezig. Kan iemand mij helpen met bovenstaand probleem??
Bij voorbaat dank

• musicer
frank-fey schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:12:
Nadat mn BB een uitzinnige bui van mijn hond niet had overleefd, zocht ik even snel een telefoon voor termijn. Nu hoorde ik goeie verhalen over de Jet, en de prijs vond ik goed. Dus gekocht. Nu zo'n 2 en een halve maand verder. Loop ik tegen een probleem aan dat steeds erger en irritanter begint te worden. Ik gebruik dus vaak internet(zowel abbo als wifi). En af en toe als ik 4 tabbladen of meer had geopend kreeg ik de melding: "Onvoldoende geheugen. Verwijder een aantal items". Nou dan krijg ik het beeld van het Taakbeheer. Dan moet ik dus de boel afsluiten. (Dus op het kruisje bij internet drukken.) En dan krijg ik weer de melding: "Voldoende bronnen gereserveerd. Verdergaan met sluiten van toepassingen?". Nou dan natuurlijk 'nee', want er valt niks meer af te sluiten. Nou dat was dus af en toe. Maar nu, krijg ik dat overal. Als ik een afbeelding wil openen. Meteen weer die melding. Ik kan niks meer doen op internet voordat ik dat gedoe weer krijg. Ik heb dus geen idee waaraan het ligt. Ik ben een beetje een leek dus veel verstand heb ik er niet van. Ik heb hem nog nooit geupdate (denk ik??) als ik om de firmware vraag via *#1234# dan krijg ik deze: <SW VER> S8000XPJA1, <CSC VER> S8000MOXGJA1. Weet dus ook niet echt of hij up-to-date is. Ik heb de 4GB versie, mn gewone geheugen is voor de helft gevuld, momenteel geen geheugenkaart aanwezig. Kan iemand mij helpen met bovenstaand probleem??
Bij voorbaat dank
Heel bekend probleem bij de Jét. Komt vooral omdat de jet gewoon erg weinig geheugen heeft. Bij de ene firmware komt het meer voor dan bij de andere. De beste optie lijkt me dus om de firmware te upraden

• frank-fey
  • Laatst online: 26-10-2010
Ja nou dat is dan ook weer zoiets. Zoals ik al zei, ik heb weinig tot geen verstand ervan. Ik heb even wat geprobeerd met die PC Studio, maar ik zag daar niks om te upgraden. Dus zou je eens even stap voor stap kunnen uitleggen waar ik nou moet wezen.
Danku
musicer schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:08:
[...]

Heel bekend probleem bij de Jét. Komt vooral omdat de jet gewoon erg weinig geheugen heeft. Bij de ene firmware komt het meer voor dan bij de andere. De beste optie lijkt me dus om de firmware te upraden

• HAMMAR
frank-fey schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:00:
Ja nou dat is dan ook weer zoiets. Zoals ik al zei, ik heb weinig tot geen verstand ervan. Ik heb even wat geprobeerd met die PC Studio, maar ik zag daar niks om te upgraden. Dus zou je eens even stap voor stap kunnen uitleggen waar ik nou moet wezen.
Danku
[...]
Dan heb je idd ' even wat' geprobeerd, want het gaat moeiteloos via NPS.
Pas nog gedaan en de de Jet van mijn vriendin leek als herboren!
Wel ff alles backuppen, ook je sd kaart.

• musicer
HAMMAR schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:13:
[...]

Dan heb je idd ' even wat' geprobeerd, want het gaat moeiteloos via NPS.
Pas nog gedaan en de de Jet van mijn vriendin leek als herboren!
Wel ff alles backuppen, ook je sd kaart.
Werkt niet zomaar zo. Alleen bepaalde firmware regio's kunnen daarmee worden geupdated
frank-fey schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:00:
Danku
[...]
Kijk eens in de startpost of hier: http://darkforestgroup.com/forum/index.php?board=93.0

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 12:59

Gwannoes

Solderen moet je leren

Bij mij wilde hij met NPS 1.4 ook niet de firmware updaten, maar met 1.5 ineens wel!

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• musicer
Gwannoes schreef op donderdag 30 september 2010 @ 09:10:
Bij mij wilde hij met NPS 1.4 ook niet de firmware updaten, maar met 1.5 ineens wel!
Klopt. het lijkt dat samsung eindelijk bij deze (voor de rest ook sterk verbeterde versie) dit ook eindelijk heeft aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:40

Oekol

waka waka hey hey

Mensen, ik wil mijn telefoon ook graag updaten maar ik ben mijn kabeltje kwijt.
Wel heb ik thuis een kabeltje van samsung gevonden van mijn zus.
Het zou misschien van een camera kunnen zijn oid. Maar als ik wil updaten zou het met die kabeltje kunnen?
Ik ga het eerst via NPS proberen, zou het dan met een niet-origineel kabeltje kunnen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:11

link_mario

Ofwa?

Als het een micro USB is die gewoon in je jet past, gaat dat helemaal goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

link_mario schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:17:
Als het een micro USB is die gewoon in je jet past, gaat dat helemaal goedkomen.
Ja ik dacht dat het een micro USB was, maar het was een USB naar Samsung aansluiting, de mini usb past er niet in hij is breder..
Lekker dan.. nou mijn zoektocht naar me originele kabel gaat weer verder haha..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
Leoon. schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:33:
[...]

Ja ik dacht dat het een micro USB was, maar het was een USB naar Samsung aansluiting, de mini usb past er niet in hij is breder..
Lekker dan.. nou mijn zoektocht naar me originele kabel gaat weer verder haha..
hoeft geen originele samsung kabel te zijn, als het maar gewoon een micro usb kabel is. zit verder ook geen verschil tussen kabels. Zoals bijvoorbeeld: http://www.devilpower.nl/...rty-tekst-s8300-origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 14:03

Mip

mn Jet is vanwege een defect aan de koptelefoon-aansluiting voor reparatie geweest
hierbij is gelijk ook de firmware (ongewild) geupdate
merk er weinig van (behalve dan dat alle bestanden weg zijn en toetsenunlock alleen via het zij-knopje kan), behalve het volgende:
ik wil de equalizer ('geluidseffecten') van de MP3-speler op Rock hebben
als ik Rock selecteer hoor ik duidelijk het verschil in het geluid (diepe bas, helder geluid), echter wanneer ik op 'opslaan' druk verdwijnt dit weer en is het geluid weer dof en mat
wanneer ik de instellingen dan weer open staat echter Rock nog steeds geselecteerd..
en als ik dan Rock wederom aantik is het goede geluid weer even terug, totdat ik op opslaan druk..

iemand bekend met dit probleem? suggesties?
<SW VER>
S800MCEIK1
<CSC VER>
S800MXENIL1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
ik heb nu route 66 (na wat stoeien) grotendeels werkend op mijn mobiel, in de zin van dat alles is geïnstalleerd, en hij ziet waar ik ben.
als ik wil navigeren lukt dat niet. dan moet ik blijkbaar betalen voor een licentie ofzoo.
Jullie hier enige ervaring mee? ik gebruik de gratis route 66, alleen Nederlandse kaart dus, en bij het navigeren vraagt die om een licentie van rijden en lopen. alle gratis producten van route66 heb ik geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
jooproo schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:40:
ik heb nu route 66 (na wat stoeien) grotendeels werkend op mijn mobiel, in de zin van dat alles is geïnstalleerd, en hij ziet waar ik ben.
als ik wil navigeren lukt dat niet. dan moet ik blijkbaar betalen voor een licentie ofzoo.
Jullie hier enige ervaring mee? ik gebruik de gratis route 66, alleen Nederlandse kaart dus, en bij het navigeren vraagt die om een licentie van rijden en lopen. alle gratis producten van route66 heb ik geïnstalleerd
Ja, dit heeft iedereen. Route 66 is een betaald programma, dus je zult er mee moeten leven en betalen of We travel gebruiken (vergt wel wat aanpassingen om er echt prettig mee te werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
wat een nep dan eigenlijk, dat ze zeggen dat het gratis navigatie-software is :(, want de kaarten kon ik wel gratis krijgen (van nederland dan), en daar heb ik niks illegaals mee gedaan, gewoon via 66.com.
dat word dan inderdaad we-travel gaan gebruiken. wat bedoel je precies met wat aanpassingen :$??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
jooproo schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:01:
wat een nep dan eigenlijk, dat ze zeggen dat het gratis navigatie-software is :(, want de kaarten kon ik wel gratis krijgen (van nederland dan), en daar heb ik niks illegaals mee gedaan, gewoon via 66.com.
dat word dan inderdaad we-travel gaan gebruiken. wat bedoel je precies met wat aanpassingen :$??
Pfff ja.. een paar van die standaard dingen. Die mooie zwarte knoppen wegwerken, nieuwe skin eroverheen. Scriptjes er ook nog bij, menu in landscape zetten en dat soort broodnodige dingetjes bij de settings. Vooral veel proberen, want sommige dingetjes werken heel goed en met sommige dingetjes werkt de hele app niet meer.

Kaarten zijn bij route 66 idd gratis, dus je kunt zien waar je zit, maar navigatie is erg duur en ook het geld niet waard, aangezien een gps-fix verschrikkelijk lang duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
Mip schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:43:
mn Jet is vanwege een defect aan de koptelefoon-aansluiting voor reparatie geweest
merk er weinig van (behalve dan dat alle bestanden weg zijn en toetsenunlock alleen via het zij-knopje kan), behalve het volgende:
als ik Rock selecteer hoor ik duidelijk het verschil in het geluid (diepe bas, helder geluid), echter wanneer ik op 'opslaan' druk verdwijnt dit weer en is het geluid weer dof en mat
wanneer ik de instellingen dan weer open staat echter Rock nog steeds geselecteerd..
en als ik dan Rock wederom aantik is het goede geluid weer even terug, totdat ik op opslaan druk..

Probleem heb ik al wel eens vaker gehoord. Gebeurt dit ook als je het verzet via: instellingen -> toepassingen -> mediaspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119548

Iemand toevallig al eens een Twitter-app tegengekomen voor de Jét met widget? (gebruik nu Snaptu maar die geeft geen widget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

.

[ Voor 99% gewijzigd door Oekol op 11-10-2010 19:14 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
Anoniem: 119548 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:49:
Iemand toevallig al eens een Twitter-app tegengekomen voor de Jét met widget? (gebruik nu Snaptu maar die geeft geen widget)
Als je de firmware updated naar de nieuwste versie hebt je standaard een twitter widget bij de lijst met widgets te staan :D

EDIT: Of check deze link: http://darkforestgroup.com/forum/index.php?topic=1936.0

[ Voor 10% gewijzigd door musicer op 11-10-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

NPS 1.5 wil bij mij niet upgraden ik heb versie XPIJ7.
Maar er zijn er nieuwere maar hij geeft aan geen upgrade nodig.
Wat is hiervoor een oplossing?

edit: Ik ga het wel gewoon eigenhandig doen via multiloader enz.

[ Voor 18% gewijzigd door Oekol op 11-10-2010 23:26 . Reden: ~ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
Leoon. schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:36:
NPS 1.5 wil bij mij niet upgraden ik heb versie XPIJ7.
Maar er zijn er nieuwere maar hij geeft aan geen upgrade nodig.
Wat is hiervoor een oplossing?

edit: Ik ga het wel gewoon eigenhandig doen via multiloader enz.
Tja dat is toch wel de enige mannier. De upgradefunctie van NPS hebben ze nu wel eindelijk aangezet, maar de nieuwste firmware staat er in de meeste landen nog niet in. De beste optie is gewoon via multiloader. Ik hoop trouwens wel dat daar nog nieuwe firmwares voor uit komen, want de laatste tijd zijn er niet meer zo veel uit gekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
musicer schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:03:
[...]

Pfff ja.. een paar van die standaard dingen. Die mooie zwarte knoppen wegwerken, nieuwe skin eroverheen. Scriptjes er ook nog bij, menu in landscape zetten en dat soort broodnodige dingetjes bij de settings. Vooral veel proberen, want sommige dingetjes werken heel goed en met sommige dingetjes werkt de hele app niet meer.
Misschien een beetje veel gevraagd |:( , maar waar vind je dit allemaal :? ? ik heb gekeken op de we-travel site, maar ik zie niet dit soort fixen O-)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
jooproo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:13:
[...]

Misschien een beetje veel gevraagd |:( , maar waar vind je dit allemaal :? ? ik heb gekeken op de we-travel site, maar ik zie niet dit soort fixen O-)

Alvast bedankt :)
Tja die skins en scripts kun je allemaal op de wetravel site vinden. Voor het weghalen van die knoppen meoet je even in de startpost van dit topic kijken en verder staan er nog een aantal dingen in de instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gnoe_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-05 17:48
Mijn Jet vertoont na een jaar ineens ook een 'olievlek'. Nou maakt mij dat eigenlijk niks uit, heb het sowieso wel gehad met deze crappy telefoon. Maar ja, als Samsung er voor mij een nieuw frontje op wil zetten, zodat hij weer als nieuw is, heb ik daar geen moeite mee.
Zou ik hiermee gewoon nog steeds naar een service center kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
_Gnoe_ schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:07:
Mijn Jet vertoont na een jaar ineens ook een 'olievlek'. Nou maakt mij dat eigenlijk niks uit, heb het sowieso wel gehad met deze crappy telefoon. Maar ja, als Samsung er voor mij een nieuw frontje op wil zetten, zodat hij weer als nieuw is, heb ik daar geen moeite mee.
Ik heb eigenlijk geen idee. Zit hier met hert zelfde probleem. Tot nu toe nog niet echt vervelend en soms is de vlek wel gewoon weer weg. Volgens mij is het dichts bijzijnde servicecenter hier een 40 km vandaan. Niet dat ik daar kom en dat dan de vlek ineens weg is. Of ik moet 'm terugsturen naar Typhone en dan gaat de telefoon naar dynafix waar ik niet zulke goede herinneringen aan heb in verband met mijn oude telefoon (toestel was zogenaamd niet te repareren en het was mijn fout, omdat het zogenaamd waterschade was. Heb toen echter thuis met behulp van de schematics het probleem wel kunnen vinden en na de componenten een beetje schoon te hebben gemaakt werkte de telefoon weer).

Iemand die zijn olievlek al eens heeft laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK1o2
  • Laatst online: 13:34
musicer schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:57:
[...]

Ik heb eigenlijk geen idee. Zit hier met hert zelfde probleem. Tot nu toe nog niet echt vervelend en soms is de vlek wel gewoon weer weg. Volgens mij is het dichts bijzijnde servicecenter hier een 40 km vandaan. Niet dat ik daar kom en dat dan de vlek ineens weg is. Of ik moet 'm terugsturen naar Typhone en dan gaat de telefoon naar dynafix waar ik niet zulke goede herinneringen aan heb in verband met mijn oude telefoon (toestel was zogenaamd niet te repareren en het was mijn fout, omdat het zogenaamd waterschade was. Heb toen echter thuis met behulp van de schematics het probleem wel kunnen vinden en na de componenten een beetje schoon te hebben gemaakt werkte de telefoon weer).

Iemand die zijn olievlek al eens heeft laten repareren?
Ik heb hem vandaag naar het servicepunt gebracht ivm met de olievlek. Had het al een tijdje maar eerst deelde men mij mee dat ik mijn telefoon dan 3 maanden kwijt ben. Nu naar service center gebracht en over 2 á 3 weken terug.

Heb gezegd dat het een productiefout was die vaker voorkomt. Nu kijken wat ze er mee gaan doen. Als ik hem terug heb laat ik het wel horen hoe het gegaan is.

MK102's Milkyway 2070wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

hoe zit het met de S8000XPJG1 firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
nitpicker schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:56:
hoe zit het met de S8000XPJG1 firmware?
Tja wat wil je weten?

Volgens mij waren er niet veel veranderingen ten opzichte van XPJA1
En GEEN easy java net als XPJA1.

Zie: http://darkforestgroup.com/forum/index.php?topic=5357.0 en verschillende andere topics in dat forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Sorry, ik was idd niet al te duidelijk.. |:(

Op de Jet van mijn vriendin heb ik die S8000XPJA1 geflashed (2 a 3 maanden terug), maar ze heeft af en toe last van vastlopers. Ze heeft geen extra widgets geïnstalleerd. Dus met de vraag 'hoe zit het met...' wil ik graag weten of iemand ervaringen heeft met deze firmwares (S800MCEJC1 of S8000XPJG1). Of misschien heeft iemand tips om erachter te komen waarom ze vastlopers heeft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nasty_one
  • Laatst online: 01-11-2022
Hoi.

Heb een poging gedaan om de games te instaleren volgens de faq voorin beschreven.
Alles werkt prima zonder problemen.

Het enige is dat hij de games niet ziet staan.

heb het geinstaleerd met de kfe 2.2.
naar de juiste locatie gebrowsed user/mass/java/games
voor ieder spel een appart mapje gemaakt en daarin de .jar en de .jad geplaatst.
daarna zoals beschreven de juiste codes ingevoerd en de updates uitgevoerd als gevraagd.

Bij games menu staat er niks nieuws en als ik de tkfe opnieuw open staan die bestanden er nog steeds in.

mijn firmware :

s8000xpij7
s800moxaij4

heb ook al geprobeerd de phone te resetten , zelfs dan staan ze nog in de betreffende map via tkfe.

iemand iets van advies , want zou niet weten wat ik verkeerd doe
en ja heb al geprobeerd met verschillende games...

to beer or not to beer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nasty_one
Na lang zoeken heb ik toch gevonden wat ik fout deed , zat in de verkeerde kirectory te klooie.

thumbs up voor dit topic , met wat gezons verstand kan je een heel eind komen !!!!

to beer or not to beer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
nitpicker schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 07:01:
Sorry, ik was idd niet al te duidelijk.. |:(

Op de Jet van mijn vriendin heb ik die S8000XPJA1 geflashed (2 a 3 maanden terug), maar ze heeft af en toe last van vastlopers. Ze heeft geen extra widgets geïnstalleerd. Dus met de vraag 'hoe zit het met...' wil ik graag weten of iemand ervaringen heeft met deze firmwares (S800MCEJC1 of S8000XPJG1). Of misschien heeft iemand tips om erachter te komen waarom ze vastlopers heeft?!
Heb zelf ook een keer XPJA1 geflasht,maar zelf nooit last van vastlopers. Dit wil sowieso wel eens oplossen na een hard reset of een flash van de firmware. Wat ik van kennissen heb gehoord is MCEJC1 toch nog wel de fijnste Nederlandse firmware tot nu toe. Heb het zelf nóg niet gedaan omdat het nog prima werkt en ik niet de tijd heb om de instellingen, bestanden e.d na de flash weer helemaal op orde te brengen en ik de telefoon wel dagelijks nodig heb, maar anders zou ik zeker MCEJC1 flashen. Er is trouwens ook nog véél meer info te vinden op darkforest.
the_nasty_one schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:42:
Na lang zoeken heb ik toch gevonden wat ik fout deed , zat in de verkeerde kirectory te klooie.

thumbs up voor dit topic , met wat gezons verstand kan je een heel eind komen !!!!
Mooi dat het gelukt is..

En thanx ;)

Komt trouwens binnenkort als ik weer eens tijd heb weer een tip bij over een tweak van de browser, alleen voor geavanceerde gebruikers, (als ik even tijd heb, want ik ben zelf ook nog aan het testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiando
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-03 15:09
_Gnoe_ schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:07:
ik heb een lange tijd last gehad van deze olievlek, ik zag hem vaak in TL-licht als het scherm uit stond. Ik ben uiteindelijk naar een kpn winkel gegaan om hem te laten maken. Het valt onder de 2 jaar fabrieksgarantie en ik zou hem maximaal 2 weken kwijt zijn. Precies na 2 weken kreeg ik een telefoontje dat hij binnen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 14:03

Mip

Mip schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:43:

<SW VER>
S800MCEIK1
<CSC VER>
S800MXENIL1
musicer schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:09:
[...]

Probleem heb ik al wel eens vaker gehoord. Gebeurt dit ook als je het verzet via: instellingen -> toepassingen -> mediaspeler?
helpt niet helaas.. iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
Mip schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:04:
[...]

[...]

helpt niet helaas.. iemand nog suggesties?
Tja, Dat wordt dan zelf je firmware updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nasty_one
Hoi hoi , hier ben ik weer.
Alles werkt naar believen naar de telefoon.

Maar ik krijg de gps niet in gang. Daarmee bedoel ik dat ik geen signaal krijg.
Ik kan mijn positie niet bepalen , en zie ook niet hoeveel satelieten er in de lucht zitten.
Iemand ervaring hierbij ?

to beer or not to beer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42

M2M

medicijnman

the_nasty_one schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:00:
Hoi hoi , hier ben ik weer.
Alles werkt naar believen naar de telefoon.

Maar ik krijg de gps niet in gang. Daarmee bedoel ik dat ik geen signaal krijg.
Ik kan mijn positie niet bepalen , en zie ook niet hoeveel satelieten er in de lucht zitten.
Iemand ervaring hierbij ?
dus als je voor 5 minuten het ding in de buitenlucht laat staan, krijg je in geen positie? Ook niet in de google maps app? En ook niet in het navigatie menu in de instellingen?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nasty_one
Hoi , bedankt voor het snelle antwoord
ik heb hem toevallig in de auto meegepakt omdat ik weg moest en laten zoeken met route 66 naar een signaal. Maar niks gevonden (kwartiertje dacht ik) op de phone zelf ook geen coordinaten te zien of te bespeuren in het menu...

to beer or not to beer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nasty_one
Heb instussen nog eens nagekeken op mijn google maps en krijg daar ook geen signaal.
En toch staat mijn gps ingeschakeld...

to beer or not to beer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Bij mij doet hij het ook alleen als ik [GPS+-instellingen]->[Gegevens downloaden] heb gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nasty_one
Ok , dat heb ik geprobeerd en heb idd efkes kunnen genieten van een sateliet of 6. en een positie kreeg ik ook.
Maar als ik goed begrepen heb moet de telefoon bij iedere keer dat route 66 gestart wordt , verbinding maken met het internet ?

ik zit met wifi thuis , maar heb geen mobiel internet. betekend dit dat ik die gps niet kan gebruiken dan ?

Mvg.

to beer or not to beer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48536

Nadat mijn Jet een beetje vochtig was geworden heb ik hem eens goed uit elkaar gehaald. Hij werkt nu weer redelijk, maar de batterij is echt supersnel leeg. Is er een app te vinden waarmee je actuele stroomverbruik of de health van je batterij kan bekijken? Bij mijn vorige telefoon had ik dat namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 48536 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:59:
Nadat mijn Jet een beetje vochtig was geworden heb ik hem eens goed uit elkaar gehaald. Hij werkt nu weer redelijk, maar de batterij is echt supersnel leeg. Is er een app te vinden waarmee je actuele stroomverbruik of de health van je batterij kan bekijken? Bij mijn vorige telefoon had ik dat namelijk wel.
weet je zeker dat je de GPS chip uit hebt staan? Dan is je batterij namelijk in een uurtje of 4 leeg.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK1o2
  • Laatst online: 13:34
Had mn Jet twee weken geleden naar service punt gebracht vanwege de befaamde olievlek in het beeldscherm. Afgelopen maandag kreeg ik te horen dat hij klaar was, vandaag opgehaald en hij heeft een nieuw scherm. Vlek weg en geen kosten.

Ze hebben de firmware ook geupdated. staat nu versie S800MCEIK1 op.

Heb de telefoon nu een jaar dus met de garantie zit het prima.

MK102's Milkyway 2070wp

• musicer
Trouwens.. heeft iemand van jullie enig idee wat je met dat sync in het menu kan (dus niet activesync) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

the_nasty_one schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:38:
Ok , dat heb ik geprobeerd en heb idd efkes kunnen genieten van een sateliet of 6. en een positie kreeg ik ook.
Maar als ik goed begrepen heb moet de telefoon bij iedere keer dat route 66 gestart wordt , verbinding maken met het internet ?

ik zit met wifi thuis , maar heb geen mobiel internet. betekend dit dat ik die gps niet kan gebruiken dan ?

Mvg.
Omdat ik in precies dezelfde situatie zit, heb ik een externe bluetooth GPS ontvanger gekocht op samenkopen.net. Deze heeft geen internet-verbinding nodig. Nu werkt het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 21:34
Hallo,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik wil de S8000 met telfort abo gebruiken om met laptop te kunnen internetten (liefst via bluetooth, anders via usb).
Heb de laatste NPS software geinstalleerd.
Nu heb ik geprobleerd via nps en de widget internetconnector (volgens mij heet ie zo) een verbinding te maken met internet. De telefoon gaf in de software aan verbonden te zijn, dan vraagt hij om de verbinding te mogen verbreken en opnieuw op te zetten.

Hier gaat volgens mij iets fout. Ik krijg geen verbonden meer te zien.

Heeft iemand dit werkend gekregen met telfort abo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 21:34
niemand bekend met dit bovenstaande verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
Okee mensen.

Let op: Alleen voor gevorderde gebruikers.

Ben nu al een tijdje bezig met het testen van een mannier om de wat geavanceerdere mobiele websites (zoals die van android en iphone) met mijn telefoon te benaderen in plaats van de normale mobiele sites. Denk aan Hotmail, Gmail, Hyves enz.

Ik heb dit al een tijdje uitgeprobeerd, maar het is wel een project dat je niet zomaar moet doen, want tot nu toe zitten er nog een aantal haken en ogen aan.

Dankzij deze regel wordt je telefoon herkend als een Iphone 3GS (deze browser heeft veel dingen gemeen) en dus kun je de websites bekijken die gemaakt zijn voor de iphone.
Let op: Het kan echter zijn dat je sommige apps alleen nog voor de iphone kunt downloaden en niet meer voor de Jet (s8000)

Het werkt als volgt:

Ga in je telefoon naar: *#5239870*# => 4 Internals => *#7092463*# => 6 Protocol Settings => 7 UAgent

LET OP: verander dit nooit voordat je de tekst die hier standaard staat ergens opgeschreven hebt, zodat je deze weer kunt herstellen

Als je dat gedaan hebt begin je met het invoeren van de volgende regel:
Mozilla/5.0 (iPod; U; CPU iPhone OS 3_0 like Mac OS X; en-us) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7A341 Safari/528.16
Als je het toetsenbord niet in landscape mode kunt krijgen (komt vaak voor) kun je geen ; en _ typen, maar dan kun je schrijfvak 1 gebruiken en dan schrijven in het 4e vak

Nu moet je je telefoon opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken.

Als je nog Bugs ontdekt in deze mannier of als je een mannier weet om het beter te maken stuur me dan even een DM

(ik heb 'm ook even in de startpost gezet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
Weet iemand of je al met de samsung jet kan pingen met whatsapp ofzo?
zou dat misschien mogelijk zijn met bovenstaande trick?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
jooproo schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:29:
Weet iemand of je al met de samsung jet kan pingen met whatsapp ofzo?
zou dat misschien mogelijk zijn met bovenstaande trick?
Alvast bedankt!
Nee.. deze app is alleen voor andeoid en iphone enzo. Helaas niet voor de jet. Bovenstaande trick laat wensites alleen je telefoon herkennen als iphone, maar je kunt nog geen iphone apps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tearitup
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Iemand ervaring met de service vanuit Samsung zelf? Heb m'n telefoon inmiddels een aantal keer naar een servicepoint gebracht wegens beroerd bereik. Eerste keer is m'n scherm vervangen (eh, ja ? :D), maar daarbij is blijkbaar iets te enthousiast gedraaid aan de schroefjes en is de binnenkant gebarsten. Vervolgens is dat ook door het servicepunt weer netjes vervangen, in de veronderstelling dat dat mogelijk te maken heeft gehad met m'n beroerde bereik. Maar dit bleek niet het geval. Telefoon gaat nu opgestuurd worden naar Samsung, maar de medewerkster van het servicepoint deelde me wel voorzichtig mee dat de kans behoorlijk aanwezig is dat Samsung uiteindelijk niets zal vinden / doen, omdat m.n bereik niet overal slecht is, maar vooral verminderd. In bijv. Deventer heb ik nul bereik terwijl ik dat eerder wel had; en in andere telefoons heb ik met dezelfde sim wel vol bereik. Kans is dus aanwezig dat op de lokatie waar de telefoon nagekeken wordt er niks bijzonders gevonden wordt, waarop ik de telefoon waarschijnlijk weer kan laten opsturen.. Uiteraard wil ik gewoon dat m'n probleem wordt opgelost, op deze manier heb ik namelijk erg weinig aan de telefoon (en ik heb sowieso al een behoorlijke tijd geen gebruik van m'n telefoon kunnen maken). Iemand enig idee hoe de evt. verdere afwikkeling er uit zou zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Halllo Mensen,

Een vriendin heeft ook een jet.
Zij vroeg mij of het mogelijk is om te pingen met de JET.
Kan iemand mij daar antwoord opgeven, en zoja met welk programma?

Hoe kan ik emails van hotmail binnen halen?

[ Voor 12% gewijzigd door Denthis op 03-12-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
Denthis schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:37:
Halllo Mensen,

Een vriendin heeft ook een jet.
Zij vroeg mij of het mogelijk is om te pingen met de JET.
Kan iemand mij daar antwoord opgeven, en zoja met welk programma?

Hoe kan ik emails van hotmail binnen halen?
Nee, helaas pingen kan niet met de jet, want het heeft verder ook geen smartphone OS.

Hotmail doe ik zelf via exchange activesync: http://www.msminded.nl/20...c-voor-hotmail-instellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
musicer schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:08:
[...]

Nee, helaas pingen kan niet met de jet, want het heeft verder ook geen smartphone OS.

Hotmail doe ik zelf via exchange activesync: http://www.msminded.nl/20...c-voor-hotmail-instellen/
hm oke.
dankje wel, ik ga dat eens doornemen.
Ik dacht dat je wel kon pingen volgens samsung met palringo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
De nieuwe firmware is er ook :D :S800MCEJJ3.
Volgens samsung ook de laatste, omdat de ondersteuning van de jet afgelopen is.

Ik mag hier geen directe link geven, maar als je even in de startpost kijkt en even googlet kom je waarschijnlijk een heel eind.

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52

TrekDr0p

QR niet scannen

Wat raak je eigenlijk allemaal kwijt als je firmware update doet?
Alles wat er op je telefoon staat? of ook de dingen op je simkaart?

En is er een manier om je smsjes op te slaan op je computer en daarna weer terug te zetten?

• musicer
TrekDr0p schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:45:
Wat raak je eigenlijk allemaal kwijt als je firmware update doet?
Alles wat er op je telefoon staat? of ook de dingen op je simkaart?

En is er een manier om je smsjes op te slaan op je computer en daarna weer terug te zetten?
Je simkaart moet je er uit halen bij het flashen, dus die dingen gaan niet verloren. Vor de rest wel alle java apps, widgets enz. om smsjes te backupen: http://darkforestgroup.com/forum/index.php?topic=3784.0

Op de zelfde manier kun je ook apps (games) en widgets backuppen

• TrekDr0p
  • Laatst online: 15:52

TrekDr0p

QR niet scannen

musicer schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:32:
[...]

Je simkaart moet je er uit halen bij het flashen, dus die dingen gaan niet verloren. Vor de rest wel alle java apps, widgets enz. om smsjes te backupen: http://darkforestgroup.com/forum/index.php?topic=3784.0

Op de zelfde manier kun je ook apps (games) en widgets backuppen
Ziet er goed uit thuis eens proberen. Maar als ik het goed begrijp kan je ze daarna ook weer terug plaatsen op je telefoon toch?
En spellen als je de backuped op die manier blijven dan ook je high scores eropstaan of gaan die dan ook weg?

Ik heb nog S8000XXIF4 dus erg oud.
Hopelijk gaat dit veel dingen oplossen.

• musicer
TrekDr0p schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:52:
[...]

Ziet er goed uit thuis eens proberen. Maar als ik het goed begrijp kan je ze daarna ook weer terug plaatsen op je telefoon toch?
En spellen als je de backuped op die manier blijven dan ook je high scores eropstaan of gaan die dan ook weg?

Ik heb nog S8000XXIF4 dus erg oud.
Hopelijk gaat dit veel dingen oplossen.
Ja, want dit is het interne filesysteem van je firmware. Als je je games weer in de map games zet en de widgets weer in de zelfde map widgets enz. na het flashen wordt alles weer het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Kan iemand mij ook vertellen welke firmware ik nou heb, want ik wordt er niet echt wijzer uit als ik de firmware FQ lees.. :9

<SW VER>
S8000RFIF2
<CSC VER>
S8000TMOIF1(ED011)
<RC2 VER>
DEF

Edit: Laat maar ik heb het al gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door R2-D2 op 24-01-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Eventjes een vraagje in dit topic: Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, simlockvrij met een budget van zo'n 175 - 200 euro. Nou was direct mijn oog gevallen op de S8000, vanwege het strakke design. Aanwezigheid van WiFi, een 3.5mm jack* en een scherm met een hoge resolutie. Maaruh, ik had er nog een aantal vraagjes over:

1, Hoe gaat het online bekijken van Flash filmpjes. En dan voornamelijk Youtube, kan dit bijv fullscreen?
2, Is het mogelijk om ook films van 480x800 vlekkeloos af te spelen? Zo ja, welke containers (.avi, .mp4 ect)
3, Is het mogelijk om zelf het interface te modden? Denk aan andere icoontjes in het hoofdmenu. En een vrij simpele bijpassende: Kan je de achtergrond van de volgende schermen aanpassen:
- Home scherm
- Locked scherm

En de laatste: Is het nog wel een goed plan om de Jet te halen, of zijn er al betere opties beschikbaar voor dat geld?

Is er trouwens een verschil tussen de S8000 en de S8003?

Edit: Owja, ik vergeet er nog 1. Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee bij het beluisteren van MP3's?

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 25-01-2011 00:03 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

1: flash ondersteuning is er niet, maar je kunt wel youtube filmpjes bekijken met de interne media player, full screen.
2: 480 bij 800? Nee, nog geen succes mee gehad. 640 bij 480 en 720 bij 480

[ Voor 33% gewijzigd door M2M op 25-01-2011 01:00 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
D4NG3R schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 00:00:
Eventjes een vraagje in dit topic: Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, simlockvrij met een budget van zo'n 175 - 200 euro. Nou was direct mijn oog gevallen op de S8000, vanwege het strakke design. Aanwezigheid van WiFi, een 3.5mm jack* en een scherm met een hoge resolutie. Maaruh, ik had er nog een aantal vraagjes over:

1, Hoe gaat het online bekijken van Flash filmpjes. En dan voornamelijk Youtube, kan dit bijv fullscreen?
2, Is het mogelijk om ook films van 480x800 vlekkeloos af te spelen? Zo ja, welke containers (.avi, .mp4 ect)
3, Is het mogelijk om zelf het interface te modden? Denk aan andere icoontjes in het hoofdmenu. En een vrij simpele bijpassende: Kan je de achtergrond van de volgende schermen aanpassen:
- Home scherm
- Locked scherm

En de laatste: Is het nog wel een goed plan om de Jet te halen, of zijn er al betere opties beschikbaar voor dat geld?

Is er trouwens een verschil tussen de S8000 en de S8003?

Edit: Owja, ik vergeet er nog 1. Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee bij het beluisteren van MP3's?
1. Ja er is wel flash ondersteuning, aar dit is flash light. Verwacht er dus niet teveel van. Ingesloten youtube filmpjes lukt meestal nog wel, maar het is geen volledige flash. Youtube gaat normaal via een stream in de gewone mediaplayer.

2.Volgens mij wel ja.. Ik geloof dat alle divx gewoon ondersteund wordt.

3. Ze zijn dit o.a. op darkforest wel aan het proberen, maar het is nog niet gelukt dit zo als bij de samsung star te wijzigen. Vele pogingen mondden uit op het feit dat de telefoon opnieuw geflasht moest worden. Je kunt alleen het bootscreen aanpassen

4. Ik kan er meestal toch zeker wel 5 uur muziek mee luisteren als ik ook nog internet oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161608

Voor het geld kan je misschien beter via ebay een ZTE blade halen. heb je meteen android.
Ik ben 25 januari overgestapt van een Jet naar een galaxy S, maar met android heb je gewoon zoveel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395412

Ik heb sinds afgelopen vrijdag een samsung jet gekocht. Maar ik loop nu tegen 2 problemen aan.

1. De telefoon geeft aan dat het geheugen vol is. Ik kan geen berichten meer openen geen foto`s maken etc. Ik heb er nog niets van filmpjes/muziek of dergelijke opgezet. Wat is het probleem?

2. De google maps werkte op het begin goed. heel goed zelfs. Maar sinds gisteren kan ik deze niet meer opstarten. Er komt te staan de de java aan het laden is en prompt start de telefoon opnieuw op.

iemand enig idee wat het zou kunnen zijn/weet hoe ik het moet oplossen??

Alvast bedankt

Trouwens verder is het een prima telefoon.

Anoniem: 289736

Aangezien ik dit samsung OS vanaf dag 1 al verrot vond, wou ik er Android op zetten, volgens mij heet die voor de Jet Jetdroid, door users gemaakt.

heeft iemand dit succesvol gedaan? En hoe zit het met de garantie? Is dualboot ook mogelijk icm samsung OS en behoud ik gewoon opslagtoegang tot mijn SD kaart? Wil uiteraard niet 16 gb verneuken hieraan door er een os op te zetten wat het onbruikbaar maakt... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
Anoniem: 289736 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:21:
Aangezien ik dit samsung OS vanaf dag 1 al verrot vond, wou ik er Android op zetten, volgens mij heet die voor de Jet Jetdroid, door users gemaakt.

heeft iemand dit succesvol gedaan? En hoe zit het met de garantie? Is dualboot ook mogelijk icm samsung OS en behoud ik gewoon opslagtoegang tot mijn SD kaart? Wil uiteraard niet 16 gb verneuken hieraan door er een os op te zetten wat het onbruikbaar maakt... :D
Ik ben zelf redelijk nouw betrokken bij het jetdroid project, maar het jetdroid project is nog niet voltooid. Heel veel dingen werken nog niet, zoals de camera, gsm, 3g, geluid, enz.. alleen het display en de wifi driver werken eigenlijk. Er zitten ook wel risico's aan het project, dus je moet er wel een klein beetje verstand van hebben.
In princiepe blijft het gewone samsung OS ook op je telefoon staan en jetdroid komt er als dualboot naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289736

musicer schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 09:58:
[...]

Ik ben zelf redelijk nouw betrokken bij het jetdroid project, maar het jetdroid project is nog niet voltooid. Heel veel dingen werken nog niet, zoals de camera, gsm, 3g, geluid, enz.. alleen het display en de wifi driver werken eigenlijk. Er zitten ook wel risico's aan het project, dus je moet er wel een klein beetje verstand van hebben.
In princiepe blijft het gewone samsung OS ook op je telefoon staan en jetdroid komt er als dualboot naast.
En wordt het dan ooit afgemaakt? Want ik neem aan dat de populariteit van de jet nou toch wel afneemt en mensen die er nu aan werken er mee op houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
Anoniem: 289736 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:33:
[...]

En wordt het dan ooit afgemaakt? Want ik neem aan dat de populariteit van de jet nou toch wel afneemt en mensen die er nu aan werken er mee op houden?
Tja.. dat is natuurlijk nooit te zeggen, maarhet project bestaat natuurlijk niet vanwege de noodzakelijkheid van android op de jet, wan veel mensen hebben hun jet al vervangenen en de ontwikkelaars ook wel. Het is en brlijft een hobbyproject en ik denk dat dit nog wel ven zal blijven doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enpe
  • Laatst online: 30-04 21:52
Is er iemand bekend met gevallen dat de verbinding spontaan wegvalt als je aan het bellen bent? Heb T-Mobile en ondervind last van dit probleem als ik de netwerkmodus op 3g heb staan. Als die op 2g staat heb ik dat niet maar dan is mijn internet dus een stuk slomer.

Had het toestel al een aantal keer naar de reparatieservice gebracht maar die kunnen niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
Weet niet of het hier wel thuishoort....
Ik kan mijn jet omruilen voor een nokia X6. wat zeggen jullie? doen? of niet doen?
pluspunten voor mij zijn:
- whatsapp is mogelijk op deze nokia en kan niet op jet
- een (goede en uitgebreide) app-store (de jet heeft gewoon veels te weinig echte apps, en moet je het met java-apps doen)
- ovi-maps (vind google maps op jet een beetje traag en kan niet werken met we-travel.)

iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:18
Mijn S8000 (Vodafone abo) die tot nu toe altijd supergoed beviel heeft me vandaag in de steek gelaten: simkaart wordt niet meer herkent, ik krijg namelijk de melding 'geen sim modus'. Met mijn simkaart zelf is niks aan de hand, die werkt namelijk wel in een andere telefoon.

Blazen/doekje etc werkt allemaal niet, mijn simkaart wordt niet herkent, telefoon start op, wachtwoord invoeren hoeft niet en start meteen door.

Daarnaast heb ik een harde reset uitgevoerd d.m.v. *2767*3855# (http://www.fixya.com/supp...7-samsung_jet_no_sim_mode), ook dit gaf geen verandering.

Iemand hier verder bekend mee? Want ik heb echt geen zin in de komende rompslomp die zal komen: telefoon afleveren bij Vodafone, die stuurt door naar Dynafix, die een erg slechte reputatie (alles op waterschade gooien, zomaar terug sturen)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Musicer, ik had een vraagje, een tijd geleden heb ik mijn telefoon setting veranderd, zodat mijn browser dacht dat het een IPhone was (Zoals in je tutorial ;) ), dit werkt prima, en veel pagina's worden veel beter/handiger weergegeven.
Een klein probleem bij mij echter is dat ik geen video's meer kan bekijken op Youtube, heb jij hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
Overlegne schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:01:
Musicer, ik had een vraagje, een tijd geleden heb ik mijn telefoon setting veranderd, zodat mijn browser dacht dat het een IPhone was (Zoals in je tutorial ;) ), dit werkt prima, en veel pagina's worden veel beter/handiger weergegeven.
Een klein probleem bij mij echter is dat ik geen video's meer kan bekijken op Youtube, heb jij hier misschien een oplossing voor?
Ik heb dit inderdaad later ookvan een aantal mensen gehoord. Ik weet alleen nog niet waarom, maar ik kan me voorstellen dat youtube nog niet goed is geoptimaliseerd voor je browser en dat je dus eigenlik de zelfde stappen moet volgen als het omzetten van youtube naar HD..

Zou je dit volgende eens kunnen proberen? Ik weet niet of het bij die site voor de iphone op de zelfde plaats staat, maar het zou wel ergens in een helpmenu oid moeten staan.
ga met je browser naar YouTube: Broadcast Yourself.
zet even de taal in engels, en klik helemaal onderin beeld op "help".

dan klik je op "how to optimize youtube for my handset", en start je dit. je krijgt een aantal vragen, eerst gewoon normaal beantwoorden, en als je bij de vraag over "mp4.acc" kies je YES, en bij de vraag over "h.264/amr" kies je voor NO.
dan ben je klaar, en zoek je een video op via youtube. je moet dan niet klikken op het plaatje van de film, maar op de titel, zodat je eerst op een andere pagina terecht komt. daar kun je als je iets naar onderen scrolld kiesen voor High quality of voor normal quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Nope, deze instellingen kan ik eigenlijk nergens terugvinden :/
Op zich maakt het niet veel uit, dit is ook het enigste probleem wat ik tot nu toe tegen ben gekomen, maar toch is het vervelend ;)
In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
Overlegne schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:02:
Nope, deze instellingen kan ik eigenlijk nergens terugvinden :/
Op zich maakt het niet veel uit, dit is ook het enigste probleem wat ik tot nu toe tegen ben gekomen, maar toch is het vervelend ;)
In ieder geval bedankt!
Hmmm vervelend.. wat nou als je eerst weer de oude key er op zet, dan dit instelt en dan de iphone key weer?

(ja ik weet het.. ommundig veel werk, maarja iets anders weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Ik zal het even proberen ;)
Weet alleen de oude key niet meer, had hem toen genoteerd, maar heb iets daarna een schone installatie laten lopen van Windows 7, ben hem dus kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
Overlegne schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:27:
Ik zal het even proberen ;)
Weet alleen de oude key niet meer, had hem toen genoteerd, maar heb iets daarna een schone installatie laten lopen van Windows 7, ben hem dus kwijt :P
Jet's default string

Samsung-8000/S8000 XEII2 SHP/VPP/R5
Jasmine/1.0
Nextreaming
SMM-MMS 11.20
Profiller/MIDP-2.1
Configuration/CLDG-1.1
SS-Widget/8 800-FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328457

Exchange ActiveSync

Ook ik heb/had problemen met Exchange ActiveSync. Vaak was alles (agenda,contacten) verdwenen op mijn jet.
Gisteren ook alles weg en nu kon ik alleen maar email sync-en met gmail. Andere opties waren niet eens meer mogelijk volgens de jet. Na veel gepruts kreeg ik 'een' oplossing: Ik veranderde de url. een beetje. Ik plakte een / aan het eind erbij. m.google.com/
Hierna sync-en , wat NIET wilde. Daarna de / weer weg gehaald, weer sync-en en voila, >:) alles weer oke.

(voor wie er wat aan heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
iemand enig idee hoe ik MAKKELIJK een afspeellijst aan kan maken voor de mp-3 speler van de jet? lijkt mij dat het makkelijker moet kunnen dan nr voor nummer selecteren, maar ben er na 1 jaar gebruik nogsteeds niet achter hoe... lukt niet via pc-studio, en de windows media player afspeellijsten pakt hij ook niet... iemand ervaring hiermee?

[ Voor 0% gewijzigd door jooproo op 09-07-2011 13:25 . Reden: tikfoutje O-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351225

Is het op de één of andere manier mogelijk om whatsapp op de jet te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Anoniem: 351225 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:35:
Is het op de één of andere manier mogelijk om whatsapp op de jet te krijgen?
Misschien via jetdroid. Al betwijfel ik of dit (fatsoenlijk) gaat werken.

Standaard -> Nee.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 11:14
Mijn vriendin heeft al een tijdje de Jet, maar nu heeft ie problemen bij bepaalde sites.
Bijvoorbeeld bij hotmail of gmail, laad de browser even tot de foutmelding "geen reactie" verschijnt. Sites zoals nu.nl werken wel goed.
Heb geschiedenis al leeg gemaakt, net als de cookies verwijderd. Heeft iemand vergelijkbare problemen en weet iemand een oplossing?

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Test123123
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-11-2020
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met mijn Samsung Jet.
Hij is gevallen van een hoogte +- 50 cm hoogte met de onderkant naar beneden en het glas omhoog.
Na deze val doet hij niets meer....ook niet aan de oplader....totaal geen reactie.

Iemand nog ideeën voor een mogelijk herstel?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
Test123123 schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:19:
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met mijn Samsung Jet.
Hij is gevallen van een hoogte +- 50 cm hoogte met de onderkant naar beneden en het glas omhoog.
Na deze val doet hij niets meer....ook niet aan de oplader....totaal geen reactie.

Iemand nog ideeën voor een mogelijk herstel?

Alvast bedankt!
Tja.. dat kan praktisch alles zijn. Ik zou zelf even de telefoon open schroeven en kijken of je misschien losse contactjes kunt vinden of iets dergelijks en eventueel doormeten als je daar ervaring mee hebt.
Of natuurlijk nog een keer laten vallen, maar daarvan is het resultaat vaak wisselend O-)
Maar het lijkt er op dat je een nieuwe telefoon mag gaan uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 13:14
Hele harde bump

Heb zo'n ding voor mijn aanhang gescored. Nu eens rootten en al dat soort spul. Zal hier nog wel met vragen terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Je kunt nog steeds weinig met Android op deze telefoon, en het Jetdroid project is dood aan het bloeden :(
Heb zelf al een HTC One X, maar was toch leuk om mee te doen aan het project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
Klopt. iedereen heeft nu andere telefoons en is overgestapt naar andere projecten. Ik ben er sinds ik een S2 heb niet zo veel meer mee bezig, maar ik geloof dat er nog slechts een stuk of 2 ontwikkelaars heel af en toe op de pagina komen.

Een stabiele versie zal er dus niet gaan komen. Maar omdat je gewoon je touchwizz OS behoud is het natuurlijk altijd leuk om naast je stabiele OS uit te proberen
Pagina: 1 2 3 4 Laatste