musicer schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:14:
[...]
Zitten ook alle functies als de nieuwe UI voor de mp3speler en de mediabrowser er ook in. En de DLNA client? En nog bugs gevonden in de internetbrowser.
P.S. hoe heb je dat ingesteld: tethering van de jet naar een android tablet? Ik ben namelijk van plan binnenkort een Archos 7 home tablet te gaan kopen waar ook android op draait. En tethering met mijn jet zal dan wel echt ideaal zijn, maar ik neem aan dat dit niet werkt via usb, of wel?
Ja, alle functies die in vorige FW-versie(s) zaten zitten hier ook in, ook de DLNA/Thuisnetwerk cliënt.
Ben geen bugs tegengekomen, maar zoveel heb ik ook niet getest.
Misschien dat anderen straks komen met berichten over de firmware.
Tethering via bluetooth naar een android tablet werkt als volgt:
- Android tablet tijdelijk als zichtbaar instellen (bluetooth).
- Vanaf de Jet zoeken naar de Android tablet en laten koppelen. Ook instellen op de Jet dat de Android tablet '
goedgekeurd' is. Daarmee krijgt Android toestemming gebruik te maken van alle bluetooth services die de Jet zou kunnen leveren.
- Binnen Android zal bij bluetooth-instellingen staan dat de Jet wel gekoppeld maar niet verbonden is. Dit is goed.
- Op de tablet:
Instellingen -> Draadloze bedieningselementen -> Cell phone tethering.
Als je bij
Bluetooth telefoon ID de Jet aanklikt, zal Android vanzelf zeggen dat de Jet het tether protocol
DUN ondersteunt. Dan nog even APN, gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.
(bijvoorbeeld: live.vodafone.com / vodafone / vodafone)
- Nu kan je vanaf de Tablet "
Turn on tether" aanklikken, terwijl je de Jet gewoon (vergrendeld) in je broekzak laat zitten.
De Archos 7 tablet lijkt een mooi apparaat, maar helaas heeft die geen bluetooth.
FAIL!
De Jet kan niet tetheren via WiFi, en met een usb kabeltje zal het niet lukken.
Verwacht maar niet dat Samsung daar een Andriod applicatie voor gaat ontwikkelen.
Zelf gebruik ik op dit moment de Archos 5 Internet Tablet.
Een 5 inch scherm is voor een tablet nog vrij klein, maar tijdens het internetten hoef ik amper te zoomen, de accu gaat mooi 7 uur mee. Ik vind het een hele verademing om zo mobiel te kunnen internetten, vergeleken met opera mini of de browser van de Jet. Daarnaast gebruik ik veel van de andere functies van m'n tablet.
Ik zou je adviseren nog een paar maand te wachten totdat je een Android tablet koopt, dan heb je meer keuze en de verschillende fabrikanten moeten wel scherp gaan concurreren....
[
Voor 18% gewijzigd door
Chris.nl op 11-06-2010 19:38
. Reden: Blah blah - typo ]