Uiteraard kun je wachten daar kun je opzeggen dan blijf je aan het wachten maar toch. Binnekort komt er waarschijnlijk een vergelijkbaar toestel als de HD2 met android gezien de EVO 4G. Het groote van het scherm is toch nog wel even 0.6 inch groter dan dat van de desire lijkt misschien niet veel maar het is toch een ruime cm diagonaal en dat merk je echt wel.
Hoi, ik internet via de telefoonaansluiting. Graag wil ik een Wifi aanleggen met mijn netwerk thuis. Hoe zorg ik ervoor dat de HD2 deze verbinding gebruikt ipv inbellen?
Tegen die tijd staat er op de bekende fora een WP7 rom, dus HD2 eigenaars hoeven zich geen zorgen te maken. Sterker nog, ze zijn nu al bezig om een 7 rom te ontleden...harmageddon schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:22:
Ik denk dat je beter voor de Desire kan gaan, eind van het jaar komt WP7 uit en zullen er steeds minder applicaties gemaakt worden voor de HD2.
Maar dat is uiteraard mijn €0.02.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
De HD2 is natuurlijk ideaal voor filmpjes/surfen. De Desire heeft natuurlijk het mooie amoled en Android (froyo) waarmee je flash kan afspelen. In het algemeen kan je stellen dat de updates met android froyo natuurlijk regelmatiger zijn zonder tussenkomst van HTC. Ik vermoed dat HTC voor de HD2 nu helemaal geen updates meer gaat geven.Cheezborger schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:28:
Vraagje, ik twijfel tussen de HD2 en Desire. Echter wil ik liever voor de HD2 gaan. Omdat er toch alles in zit wat ik nodig hebt.
Ben alleen benieuwd of die probleempjes zoals dat je internet na 5 min eruit vliegt zijn opgelost etc. icm Vodafone?
Het is natuurlijk wachten en een gok of er ooit via xda HD2 WM7 of Android 2.2 gaat krijgen.
Natuurlijk komen er nog updates, denk aan windows 6.5.5 die er nog aankomtVerwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:23:
[...]
De HD2 is natuurlijk ideaal voor filmpjes/surfen. De Desire heeft natuurlijk het mooie amoled en Android (froyo) waarmee je flash kan afspelen. In het algemeen kan je stellen dat de updates met android froyo natuurlijk regelmatiger zijn zonder tussenkomst van HTC. Ik vermoed dat HTC voor de HD2 nu helemaal geen updates meer gaat geven.
Het is natuurlijk wachten en een gok of er ooit via xda HD2 WM7 of Android 2.2 gaat krijgen.
Hm, als ik een zou moeten kiezen tussen een Xperia X10 en een HD2 zou ik toch voor de Xperia gaan. Kleiner scherm, kuttoetsenbord, maar voor de rest wel heerlijk!
Ik heb geen leuke ondertitel.
Wat is er voor de rest dan beter aan dan de HD2?thijsje66 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 07:24:
Hm, als ik een zou moeten kiezen tussen een Xperia X10 en een HD2 zou ik toch voor de Xperia gaan. Kleiner scherm, kuttoetsenbord, maar voor de rest wel heerlijk!
If it ain't broken, play with it till it breaks.
wlan op je telefoon inschakelen.GSP schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:59:
Hoi, ik internet via de telefoonaansluiting. Graag wil ik een Wifi aanleggen met mijn netwerk thuis. Hoe zorg ik ervoor dat de HD2 deze verbinding gebruikt ipv inbellen?
dan connectie maken met je netwerk en klaar.
heb je geen wlan connectie meer dan springt hij automatische over naar mobiel internet(g,3g of hsdpa)
bob-nwk schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:56:
[...]
Welke radio gebruiken jullie?
Ik heb dit probleem ook weken lang gehad (heb ook Vodafone NL), na het installeren van radio 2.10.50.26 was dit probleem verholpen! Al meer dan een week geen disconnect gehad
ROM: Elegancia V8.0 WWE
Nou heb dan toch maar de Radio ROM geflashed naar 2.10.50.* Hierna liep hij vast na het booten op mijn unlock scherm. Kon dus toch een hard reset doen om mijn HD2 weer nieuw leven in te blazen. Radio ROM flashen is dus niet altijd te doen zonder hard reset. Hoe dan ook het data disconnect probleem is ook hiermee niet verholpen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:23:
[...]
Yep. Alleen de radio flashen, dan blijft de rest gewoon op je phone staan!
Heb sinds kort ROM 1.72 draaien. Nu doet de accu nogal raar..
Bij de 25% krijg ik al een melding dat de accu bijna leeg is. Soms bij de 20%.
En soms is hij in eens uit, blijkt hij finaal leeg te zijn. Zo meer van die dingen..
Heb je accu-reset hier op in het forum al geprobeerd, maar helpt niet.
De batterij-meter komt dus vaak niet overeen met de werkelijke accu-duur.
Nog meer mensen last van? En eventueel een oplossing?
Bij de 25% krijg ik al een melding dat de accu bijna leeg is. Soms bij de 20%.
En soms is hij in eens uit, blijkt hij finaal leeg te zijn. Zo meer van die dingen..
Heb je accu-reset hier op in het forum al geprobeerd, maar helpt niet.
De batterij-meter komt dus vaak niet overeen met de werkelijke accu-duur.
Nog meer mensen last van? En eventueel een oplossing?
BootVluchteling schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:02:
Mensen, Ik zit toch ff ergens mee..
Op een of andere manier ontvang ik niet alle smsjes. Over het algemeen wel veel, maar iets van 10% lijkt niet aan te komen. Ik heb, voor zover ik weet, geen rare dingen ingesteld maar erg hinderlijk is dit wel!
Ik draai op 1.66 en heb een paar dingetjes geïnstalleerd:
- TorchButton
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een van die programma's roet in het eten gooien.
Waar zou de fout kunnen liggen..? Op mijn vorige telefoon (zelfde sim, andere telefoon) had ik geen enkel probleem...
Verwijderd
Hey allemaal,
Heb inmiddels een heel vreemd probleem, waar ik geen oplossing voor kan vinden:
Het lijkt alsof elke 3seconden de terug-toets wordt ingedrukt. Hij ligt nu bijvoorbeeld voor me op t bureau en elke paar seconden gaat t scherm aan en weer uit, de tussenpozen zijn niet gelijk.
Zodra ik hem gebruik gaat hij na een paar sec terug naar het startscherm.
Heb al een softreset geprobeerd, maar dat helpt niks...
Kent iemand dit probleem?
Hardreset enige optie?
Bij voorbaat dank!
Het lijkt alsof elke 3seconden de terug-toets wordt ingedrukt. Hij ligt nu bijvoorbeeld voor me op t bureau en elke paar seconden gaat t scherm aan en weer uit, de tussenpozen zijn niet gelijk.
Hardreset enige optie?
Bij voorbaat dank!
Verwijderd
Waarschijnlijk wil hij een dikker toestel icm een kleiner scherm, maandenlang wachten op een update om de spanning erin te houden, een mislukte UI, en noem maar op...Crusader schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 07:39:
[...]
Wat is er voor de rest dan beter aan dan de HD2?

Verwijderd
HTC heeft nooit beweerd dat WM 6.5.5 voor de HD2 zou komen. Momenteel is zelfs de update versie T-mobile USA van de site gehaald omdat er teveel bugs in zouden zitten. Met de vele huidige telefoons en toekomstige kan ik mij voorstellen dat de HD2 lage prio heeft. Denk aan hun belofte dat ze alle in 2010 android uitgegeven telefoons froyo update gaan geven.Barfman schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 06:20:
[...]
Natuurlijk komen er nog updates, denk aan windows 6.5.5 die er nog aankomt
Verwijderd
heb ik gehad toen ik hem ooit aan een andere lader had gehangen (per abuis aan een Nokia micro USB). Daarna hard reset moeten doen om hem weer tot rust te brengenVerwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:37:
Hey allemaal,
Hardreset enige optie?
Bij voorbaat dank!
Verwijderd
Ik heb sinds een week of 2 de htc hd2.
Bevalt uitstekend , wil er nu een energy rom opzetten.
Zijn er ook nederlandse energy roms ?? of alleen engelse ??
Nope, die is er alleen in wwe.Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:52:
Als je echt nederlands wilt kan ik je wel de artemis rom aanraden.
Draai hem zelf al een tijdje, en ben er enorm tevreden van! Sneller en stabieler dan de orginele htc rom.
iedere ROM is tegenwoordig in het NL te krijgen, zie:Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:52:
http://www.xda-developers...-a-rom-into-any-language/
Na mijn ongenoegen een aantal keer met jullie gedeeld te hebben over de HD2, heb ik nu iets heel positiefs!
Ik heb de Artemis v15 er nu opstaan en life is great!!!!!!!!!!!!!!
Nooit meer vastlopers.
niet traag sms-en
wachten tot je eindelijk kan bellen.
niks!!! alles is opgelost na een dik half jaar ellende!!!
wat een snelheid en gemak.
oh ja.. mijn accu gaat ineens 50% langer mee ..plus min echt bizar...
Nooit meer vastlopers.
niet traag sms-en
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Halleluja!!!darkphoenix schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:37:
Na mijn ongenoegen een aantal keer met jullie gedeeld te hebben over de HD2, heb ik nu iets heel positiefs!
Nooit meer vastlopers.
niet traag sms-en
Hier kan ik ook over meespreken. In mijn geval was het juist hetzelfde, geen minuutje meer wachten tot ik kan beginnen typen met een sms. De batterij gaat inderdaag zeker 1/2 zolang mee bij mij.
M'n internetconnectie is stabiel! zo had htc het dus moeten doen. ze zouden beter een paar van die mannen een job aanbieden van xda bij htc. Zij krijgen altijd de bugs eruit die htc gewoon laat zitten...
Ik krijg vandaag ook mijn HD2 binnen. Ik ben nooit aan het spelen geweest met ROMs maar als ik dit zo lees....
Als je Artemis vergelijkt met de originele ROM, wat zijn dan buiten de bugfixes nog verschillen?
Als ik kijk op XDA zie ik bij versie 16 staan:
Als je Artemis vergelijkt met de originele ROM, wat zijn dan buiten de bugfixes nog verschillen?
Dat is nogal wat software extra. Die NoData wi lik er wel op hebben maar ook genoeg dingen niet zoals Google Maps, FaceBook. Hoe zit het met het geheugengebruik (ROM en RAM) van de originele ROM in vergelijking met Artemis V16?ALL Stock ROM Applications PLUS:
(-) Co-Pilot
(+).NET Compact Framework 3.5 (build 9198).
(+) Java Jblend ver 5.1
(+) X2 TaskManager (real-time, multi-language).
(+) NoData connection.
(+) Office Mobile 10 (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, SharePoint).
(+) Opera 9.7 Mobile (Build 35964)
(+) Reset App.
(+) Google Maps Mobile v4.1 (with voice search).
(+) "Documents Tab" (support all MS Office files, Adobe Pdf and email attachments files)
(+) HTC Voice-Recorder v2
(+) QuickGPS v2.0
(+) MS Facebook v1.2 (build 1.1.17)
(+) MS My Phone v1.6.2718
(+) HTC Flashlight (No demo at start-up)
(+) SPB Screenshot
(+) Threaded Messaging, with App to switch between Threaded/Classic layout
(+) All WM 6.5.5 Themes (total 6)
(+) HTC Black Theme for WM 6.5.x
(+) Artemis Green Black WM 6.5.x Theme v1
(+) Artemis Center
Alleen de volgende software is extra (niet op de Stock ROM). De andere software staat ook op de stock ROM alleen dan oudere versies.WFvN schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:26:
Ik krijg vandaag ook mijn HD2 binnen. Ik ben nooit aan het spelen geweest met ROMs maar als ik dit zo lees....
[...]
Dat is nogal wat software extra. Die NoData wi lik er wel op hebben maar ook genoeg dingen niet zoals Google Maps, FaceBook. Hoe zit het met het geheugengebruik (ROM en RAM) van de originele ROM in vergelijking met Artemis V16?
(+) X2 TaskManager (real-time, multi-language).
(+) NoData connection.
(+) Reset App.
(+) "Documents Tab" (support all MS Office files, Adobe Pdf and email attachments files)
(+) HTC Voice-Recorder v2
(+) HTC Flashlight (No demo at start-up)
(+) SPB Screenshot
(+) Threaded Messaging, with App to switch between Threaded/Classic layout
(+) All WM 6.5.5 Themes (total 6)
(+) HTC Black Theme for WM 6.5.x
(+) Artemis Green Black WM 6.5.x Theme v1
(+) Artemis Center
De extra ruimte die onderstaande apps kosten is minimaal. Persoonlijk zouden van mij die diverse Themes en het Artemis Center bijvoorbeeld af mogen, maar alle overige software zijn wat mij betreft prima toevoegingen die ik anders waarschijnlijk ook zou installeren,
Er zijn uiteraard wel ROMs te vinden die veel meer zijn uitgekleed, het idee van de Artemis ROM is juist dat de Stock ROMS worden gevolgd en dat deze alleen verbeterd (vernieuwd en getweaked) worden.
[ Voor 23% gewijzigd door jswinkels op 26-05-2010 10:04 ]
Hmm. Ik ben over. Ik denk dat ik het ook ga installeren.. Hoe moeilijk is het installeren van die rom? Is het een beetje fool-proof?darkphoenix schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:37:
Nooit meer vastlopers.
niet traag sms-en
Verwijderd
ik lees hier een hoop goede berichten over de artemis rom.
nu vind ik de knoppen onderin het beeld niet echt mooi en
kan prima zonder. is dit ook aan te passen?
op het moment maak ik met de stock rom (1.66) gebruik van
S2U2 en Cookie's hometab. zijn deze ook te combineren met
de artemis rom?
de artemis rom?
er gaat ergens een cabje rond dat je de knoppen kunt verbergen. de hd2 heeft er natuurlijk hardwareknoppen voor en dit lukt prima. ik draai de artemis rom en m'n homescreen ziet er momenteel zo uit.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:09:
ik lees hier een hoop goede berichten over de artemis rom.
de artemis rom?
http://forum.xda-develope...?p=6600346&postcount=4623
@tomvdburg het inlezen duurt het langste zoek maar op xda nood guide for flashing your first leo rom.
de hard spl opzetten en de rom flashen is nog geen 15min werk, de eerste keer is het wat angstaanjagend om te doen, maar dit wordt een gewoontje en de kans dat er iets misgaat is enorm klein. want daarvoor moet je je bootloader omzeep helpen.
[ Voor 20% gewijzigd door XstarzZ op 26-05-2010 10:44 ]
Ik heb een vraag m.b.t. Twitter op de telefoon.
In de instellingen heb ik aangegeven dat er 50 tweets gedownload mogen worden. Nu zie ik dat hij oneindig berichten blijft binnen halen. Dit was met de stock rom zo maar nu ook met een custom rom. Ook heb ik aangegeven dat hij moet updaten elke 15 minuten en soms zie ik een tijd van 30-50 minuten geleden.
Iemand enig idee?
In de instellingen heb ik aangegeven dat er 50 tweets gedownload mogen worden. Nu zie ik dat hij oneindig berichten blijft binnen halen. Dit was met de stock rom zo maar nu ook met een custom rom. Ook heb ik aangegeven dat hij moet updaten elke 15 minuten en soms zie ik een tijd van 30-50 minuten geleden.
Iemand enig idee?
Hoe zit het ondertussen met flash ondersteuning in de opera browser? op de hd2, zonder al te veel moeite.
Opera 10 ondersteund flash wel een beetje, maar sinds kort heeft YouTube hun flashplayer veranderd en nu werken YT filmpjes niet meerwhiplash1990 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:12:
Hoe zit het ondertussen met flash ondersteuning in de opera browser? op de hd2, zonder al te veel moeite.
Verwijderd
bedankt voor je snelle reactie, draai je toevallig ook s2u2?XstarzZ schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:35:
[...]
er gaat ergens een cabje rond dat je de knoppen kunt verbergen. de hd2 heeft er natuurlijk hardwareknoppen voor en dit lukt prima. ik draai de artemis rom en m'n homescreen ziet er momenteel zo uit.
[afbeelding]
http://forum.xda-develope...?p=6600346&postcount=4623
@tomvdburg het inlezen duurt het langste zoek maar op xda nood guide for flashing your first leo rom.
de hard spl opzetten en de rom flashen is nog geen 15min werk, de eerste keer is het wat angstaanjagend om te doen, maar dit wordt een gewoontje en de kans dat er iets misgaat is enorm klein. want daarvoor moet je je bootloader omzeep helpen.
nee, die heb ik nog niet geprobeert, heb een lockscreen van dinik op xda. anastasie genoemt.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:18:
[...]
bedankt voor je snelle reactie, draai je toevallig ook s2u2?
en ben hier ook blij mee
owja, en het cabje voor je startknop te verbergen dan vind je in het topic door smaberg gestart vanboven bij themes and apps op xda. zou hier een link plaatsen, maar weet niet zeker of dit toegestaan is?
[ Voor 25% gewijzigd door XstarzZ op 26-05-2010 12:57 ]
Weet iemand of je de toetsgeluiden van het cijferblok als je een telefoonnummer wil draaien kan uitschakelen zonder gedoe? Ik erger me er mateloos aan.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Start => Settings => Personal => PhoneRakkerzero schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:25:
Weet iemand of je de toetsgeluiden van het cijferblok als je een telefoonnummer wil draaien kan uitschakelen zonder gedoe? Ik erger me er mateloos aan.
Veld keybox op Off zetten en het geluid is weg
En in het nederlands? Want ik kan hem zo niet vinden.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Hebben jullie ook wel eens last van dat de muziek app freezed? Ik heb het nu al een paar keer gehad, met name bij wat grotere bestanden. (een aantal nummers van Dire Straits, zoals Telegraph road en Private Investigations)
Versie-info:
ROM 1.66.404.1
Radio 2.06.51.07
Manila 2.5.19211619.0
Versie-info:
ROM 1.66.404.1
Radio 2.06.51.07
Manila 2.5.19211619.0
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Jongens jongens jongens, Google ff Duttys Leo M-Lang 6.5.5 Series V1.6 [NLD]BootVluchteling schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:06:
[...]
Hmm. Ik ben over. Ik denk dat ik het ook ga installeren.. Hoe moeilijk is het installeren van die rom? Is het een beetje fool-proof?
Updated to new Leo 1.78 XIP & Drivers from Leo Korea test Rom
Updated CE OS Build 5.2.23569.5.5.0
Updated Audio_Manager_Engine_2_0_20133922_h
Updated Contact_Picker_1_0_20143220_00
Updated Calculator_1_1_20141726_00
Updated DigitalCompass_1_0_20113131_0
Updated Text_Selection_1_0_20141726_00
Updated Facebook_Engine_1_1_20143627_00
Updated FM_Radio_2_5_20141928_00 from HTC Huashan Device.
Updated Full_Screen_Player_1_8_20142630_00
Updated IME_EzInput_Western_2_1_20141729_00
Updated HTCMessaging_Client_1_5_20143724_00
Updated HTCFramework_1_5_20142420_00
Updated New_Contact_Card_1_1_20134027_0
Updated NaviPanel_1_0_20131922_00 all languages
Updated Streaming_Media_3_1_20143024_00
Updated Java_JblendPackage_2_1_2_1_20100127_2_1_0
Updated Official Office Mobile 2010 14.0000.4524 all languages
Updated Windows Live Version ann languages
Updated more dependencies packages from Huashan htc Device.
Deze werkt echt snel, is stabiel, geen poespas en alles geupdate naar de laatste versie.
Deze draait op de splinternieuwe 1.78 ROM
supergoed!
vanpeltje
Heb hem vandaag toch onverwachts binnengekregen van Vodafone:
Het volgende, ik zie nergens iets van Vodafone tevoorschijn komen, geen bootlogo etc...
Zullen ze nu toch gewone unbranded toestellen zijn gaan verkopen?
Gegevens telefoon:
Versie van besturingssysteem:
5.2.21869 (21869.5.0.82)
Manilla versie:
2.5.19211619.0
ROM Versie:
1.66.404.1 (76641) NLD
ROM datum:
01/14/10
Radioversie:
2.07.51.22_2
Protocolversie:
15.32.50.07U
:
Het volgende, ik zie nergens iets van Vodafone tevoorschijn komen, geen bootlogo etc...
Zullen ze nu toch gewone unbranded toestellen zijn gaan verkopen?
Gegevens telefoon:
Versie van besturingssysteem:
5.2.21869 (21869.5.0.82)
Manilla versie:
2.5.19211619.0
ROM Versie:
1.66.404.1 (76641) NLD
ROM datum:
01/14/10
Radioversie:
2.07.51.22_2
Protocolversie:
15.32.50.07U
:
Daarom juist, Vodafone is dus gaan leveren zonder Branded ROMlithje schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:16:
Vodafone kent alleen ROM 1.44/1.48 en 1.72.. Jij hebt 1.66 dus het lijkt gewoon een HTC-ROM.
[ Voor 23% gewijzigd door Vorkie op 26-05-2010 15:39 ]
Vodafone kent alleen ROM 1.44/1.48 en 1.72.. Jij hebt 1.66 dus het lijkt gewoon een HTC-ROM.
Dat zijn inderdaad de betere roms. Voor mensen die wat minder troep in hum rom willen kunnen ook eens kijken naar clean ex wel engels helaas.vanpeltje schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:29:
[...]
Jongens jongens jongens, Google ff Duttys Leo M-Lang 6.5.5 Series V1.6 [NLD]
Updated to new Leo 1.78 XIP & Drivers from Leo Korea test Rom
Updated CE OS Build 5.2.23569.5.5.0
............
Updated Windows Live Version ann languages
Updated more dependencies packages from Huashan htc Device.
Deze werkt echt snel, is stabiel, geen poespas en alles geupdate naar de laatste versie.
Deze draait op de splinternieuwe 1.78 ROM
supergoed!
Ik heb het er zojuist ook maar eens op gewaagd, en ehb een custom ROM geinstalleerd:
Laurentius26 LEOV2.0_GoldEdition_2.13_Default_WWE_23568
Dat is er dus eentje met de nieuwste versie van windows met de knoppen aan de onderkant van het scherm.
Ik ben nog bezig met het installeren van mijn programma'tjes maar vooralsnog werkt het allemaal naar behoren. Maar het is wel effe wennen aan die nieuwe knoppen.
Installeren van de ROM ging heel makkelijk, en het was in een paar minuten geregeld.
Ik kreeg alleen een USB-connectie error bij het installeren van HSPL 2.08, maar bij een 2e poging was die error verdwenen.
Ik heb geen task29 gedaan omdat ik die beschrijving daarvan een beetje vaag vind. Ze hebben het er in het topic op XDA over dat je op 99% voortgang knoppen moet gaan indrukken ofzo. Ik snap het niet helemaal, en ik ben natuurlijk bang dat het bij mij wel fout gaat.... (ook al zegt iedereen dat het eigenlijk niet fout kan gaan)
Vooralsnog werkt het allemaal, maar voor mijn volgende custom ROM zal ik toch die task29 maar eens proberen..
Laurentius26 LEOV2.0_GoldEdition_2.13_Default_WWE_23568
Dat is er dus eentje met de nieuwste versie van windows met de knoppen aan de onderkant van het scherm.
Ik ben nog bezig met het installeren van mijn programma'tjes maar vooralsnog werkt het allemaal naar behoren. Maar het is wel effe wennen aan die nieuwe knoppen.
Installeren van de ROM ging heel makkelijk, en het was in een paar minuten geregeld.
Ik kreeg alleen een USB-connectie error bij het installeren van HSPL 2.08, maar bij een 2e poging was die error verdwenen.
Ik heb geen task29 gedaan omdat ik die beschrijving daarvan een beetje vaag vind. Ze hebben het er in het topic op XDA over dat je op 99% voortgang knoppen moet gaan indrukken ofzo. Ik snap het niet helemaal, en ik ben natuurlijk bang dat het bij mij wel fout gaat.... (ook al zegt iedereen dat het eigenlijk niet fout kan gaan)
Vooralsnog werkt het allemaal, maar voor mijn volgende custom ROM zal ik toch die task29 maar eens proberen..
Verwijderd
Mensen ik ben al een tijdje aan het zoeken naar custom Rom's mijn oude Omnia I900 flashte ik zo'n 10x per dag -en uiteindelijk gebricked- maar op de HD 2 is dat moeilijker toch? Sorry als dit meerdere keren is gevraagd maar weet iemand een makkelijke how-to ergens op het internet? (of mag je hier geen link van geven) En nog een vraag weet iemand een 6.5.x ROM met zowel de e-Reader tab en de documents Tab in het nederlands (zonder zelf te vertalen) Oja en er is zeker windows nodig om te flashen niet op Osx?
alvast bedankt
alvast bedankt
Dat is inderdaad vrij moeilijk, zolang de stroom niet uit valt kan er niet zo veel gebeuren volgens mij.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:21:
Mensen ik ben al een tijdje aan het zoeken naar custom Rom's mijn oude Omnia I900 flashte ik zo'n 10x per dag -en uiteindelijk gebricked- maar op de HD 2 is dat moeilijker toch? Sorry als dit meerdere keren is gevraagd maar weet iemand een makkelijke how-to ergens op het internet? (of mag je hier geen link van geven)
Kijk eens op XDA zou ik zeggen.
Hoi!
Verwijderd
Okee ik heb het een en ander gevonden eerst SSPL instaleren/updaten en daarna aansluiten op pc en .exe straten en dat is het, toch?EWK schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:24:
[...]
Dat is inderdaad vrij moeilijk, zolang de stroom niet uit valt kan er niet zo veel gebeuren volgens mij.
Kijk eens op XDA zou ik zeggen.
Maar is die SSPL nou voor extra veiligheid of is dit noodzakelijk?
En nog steeds de vraag of iemand NLD ROM weet met 6.5.3 (of 6.5.5) met e-Reader en documents tab?
Een goede tutorial kun je hier vindenVerwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:38:
[...]
Okee ik heb het een en ander gevonden eerst SSPL instaleren/updaten en daarna aansluiten op pc en .exe straten en dat is het, toch?
Maar is die SSPL nou voor extra veiligheid of is dit noodzakelijk?
En nog steeds de vraag of iemand NLD ROM weet met 6.5.3 (of 6.5.5) met e-Reader en documents tab?
Bij mijn weten zijn HSPL's veiliger en makkelijker, die hoef je maar een keer te installeren en daarna kun je er vrijwel iedere rom op flashen
Als je echt een pure Nederlandse rom wilt zonder dat je er zelf aan hoeft te klussen zou ik voor Artemis gaan
Als je een lekker vlotte rom wilt met handige tooltjes ingebouwd zou ik voor Touch-extreme of Energy gaan, die kan je ook zo in het nederlands zetten
Verwijderd
Als je een customROM downloadt, krijg je een .exe en een .nbh. De .nbh-bestand moet je renamen naar LEOIMG.nbh, deze in de hoofdmap van je opslagkaart doen. Vervolgens doe je je telefoon uit, je houdt de volume-omlaag knop ingedrukt en zet hem weer aan (blijf volume knop ingedrukt houden. Volg dan de instructies op je scherm, dan kun je het flashen zonder je pc/mac erbij te hebben.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:21:
Mensen ik ben al een tijdje aan het zoeken naar custom Rom's mijn oude Omnia I900 flashte ik zo'n 10x per dag -en uiteindelijk gebricked- maar op de HD 2 is dat moeilijker toch? Sorry als dit meerdere keren is gevraagd maar weet iemand een makkelijke how-to ergens op het internet? (of mag je hier geen link van geven) En nog een vraag weet iemand een 6.5.x ROM met zowel de e-Reader tab en de documents Tab in het nederlands (zonder zelf te vertalen) Oja en er is zeker windows nodig om te flashen niet op Osx?
alvast bedankt
Ik wil mij HD2 ook gaan flashen, Maar als ik de HARDSPL erop zet dan kan ik nog wel gewoon de stock 1.66 rom gebruiken toch??
Verwijderd
Ik was bij mijn tweede custom ROM te lui om task29 te doen, maar toen kwam boontje om z`n loontje, want ik had het ene software probleem na het andere. Uiteindelijk toch maar opnieuw begonnen (incl. task 29) en nu draait alles vlekkeloos.(Artemis 15.5).Paling1 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:51:
Dat klopt en de stock rom zorgt er ook weer voor dat er geen spoor van HSPL overblijft.sk0o schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:18:
Ik wil mij HD2 ook gaan flashen, Maar als ik de HARDSPL erop zet dan kan ik nog wel gewoon de stock 1.66 rom gebruiken toch??
Vanmiddag ook mijn HD2 van vodafone binnen gehad. Vodafone is kennelijk overgestap op non-branded telefoons, wat ik helemaal niet erg vind. Inmiddels draait Artemis V16 erop en gaat een stuk sneller. Daarnaast heb ik mijn (oude) taskmanager weer terug. heerlijk.
ik krijg mijn hd2 ook 1 dezer dagen en heb al de artemis rom gedownload.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:22:
[...]
Als je een customROM downloadt, krijg je een .exe en een .nbh. De .nbh-bestand moet je renamen naar LEOIMG.nbh, deze in de hoofdmap van je opslagkaart doen. Vervolgens doe je je telefoon uit, je houdt de volume-omlaag knop ingedrukt en zet hem weer aan (blijf volume knop ingedrukt houden. Volg dan de instructies op je scherm, dan kun je het flashen zonder je pc/mac erbij te hebben.
hoef dus alleen dat nbh bestand op mn geheugenkaartje te zetten als ik m uit de doos haal en verder niks?
Eerst controleren welke versie van SPL erop staat en vervolgens als alles oke is HSPL installeren op je telefoon.
[ Voor 51% gewijzigd door Cardinal op 26-05-2010 20:30 ]
Iemand die ervaring heeft met het flashen van de HD2 naar Artemis V16 online? Zou graag (mentale) backup willen via msn als het ff kan..
Wie biedt?
Wie biedt?
ik heb dus nog nooit zoiets gedaanCardinal schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:26:
Eerst controleren welke versie van SPL erop staat en vervolgens als alles oke is HSPL installeren op je telefoon.
is er ook ergens een nederlandse uitleg?
Ik heb al SPL 1.66.0000 er op staan.. Maar dan heb ik de flashfile.. En dan?
Ik heb mijn telefoon al een tijdje, en na verloop van tijd begon ik echt veel problemen te krijgen. De messaging app werd traag, heel de sense interface werd traag, vastlopers, ... Ik moest het toestel elke dag resetten, of het was onbruikbaar geworden. Hard resets hielpen niet.
Uiteindelijk heb ik eens geprobeerd om via myphone al mijn sms'en te archiveren op de webinterface, waardoor deze niet meer gesynct worden met mijn telefoon, en ik dus veel minder sms'en had, en dat heeft het opgelost!
Conclusie: Last van een trage sense? Probeer eens om je sms'jes te archiveren (of te wissen if you like), en je zal merken dat het een stuk sneller gaat!
Uiteindelijk heb ik eens geprobeerd om via myphone al mijn sms'en te archiveren op de webinterface, waardoor deze niet meer gesynct worden met mijn telefoon, en ik dus veel minder sms'en had, en dat heeft het opgelost!
Conclusie: Last van een trage sense? Probeer eens om je sms'jes te archiveren (of te wissen if you like), en je zal merken dat het een stuk sneller gaat!
verprutsen kan bijna niet, maar op het XDA forum staat veel informatie, kijk maar in de sticky's.patrickje85 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:11:
[...]
ik heb dus nog nooit zoiets gedaanen heb geen zin om t te verprutsen
is er ook ergens een nederlandse uitleg?
HSPL eerst installeren. Anders werkt het niet, zie ook manuals op XDA.BootVluchteling schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:14:
Ik heb al SPL 1.66.0000 er op staan.. Maar dan heb ik de flashfile.. En dan?
Exactly!Mayco schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:16:
Ik heb mijn telefoon al een tijdje, en na verloop van tijd begon ik echt veel problemen te krijgen. De messaging app werd traag, heel de sense interface werd traag, vastlopers, ... Ik moest het toestel elke dag resetten, of het was onbruikbaar geworden. Hard resets hielpen niet.
Dat zei ik een paar pagina's geleden ook al.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34031675
Meeste traagheid komt door de SMS applicatie.
Ik heb, na de goede berichten over de nieuwe Artemis ROM, ook maar weer besloten een nieuwe flash te doen. Ik werkte hiervoor met de CleanEX rom (versie weet ik niet meer) maar wat een verbetering is die Artemis ROM zeg! Vooral de gevoeligheid van het scherm is gewoon veel beter! Bij de CleanEX ROM wilde de plek waar ik iets aanraakte nogal eens 'bibberen' en verspringen. Met de Artemis is het gewoon super strak.
Nu nog even mijn Start Menu opnieuw ordenen, en hij is perfect
Nu nog even mijn Start Menu opnieuw ordenen, en hij is perfect
Don't dream your life, live your dreams!
Ik heb inmiddels mijn HD2 binnen en in gebruik genomen. Maar ik loop tegen wat vreemde dingen aan.
Ik heb de originele ROM erop staan. Daarop heb ik S2U2 (2.41) en S2P (0,83b) gezet. Luisteren doe ik altijd met mijn Jabra BT3030 Dit had ik ook op mijn Touch Cruise. Maar het reageert op de HD2 anders dan op de Touch Cruise:
1) De volumebalk van S2P doet nagenoeg geen moer. Pas helemaal links reageert het. Zodra het bolletje helemaal links staat, gaat het geluid uit Doe ik hem één stapje naar rechts, dan is het geluid ineens voluit . Dit is alleen als de Jabra gekoppeld is. Als hij niet gekoppeld is en dus geluid via de speaker aan de achterkant komt, werkt de volumebalkl wel
2) Zodra ik de Jabra uitschakel hoort S2P af te sluiten (ingesteld in S2U2). Dat doet hij wel maar pas enkele seconden later en ook is dan even geluid via de speaker van de HD2 te horen
Ook heb ik gisteravond Pocket Informant 8 geinstalleerd maar daarbij bleef de HD2 telkens hangen. Ook weer jammer
verder moet ik nog even zien te vinden waar ik die irritante trilfunctie tijdens het typen kan uitschakelen
Ik heb de originele ROM erop staan. Daarop heb ik S2U2 (2.41) en S2P (0,83b) gezet. Luisteren doe ik altijd met mijn Jabra BT3030 Dit had ik ook op mijn Touch Cruise. Maar het reageert op de HD2 anders dan op de Touch Cruise:
1) De volumebalk van S2P doet nagenoeg geen moer. Pas helemaal links reageert het. Zodra het bolletje helemaal links staat, gaat het geluid uit Doe ik hem één stapje naar rechts, dan is het geluid ineens voluit . Dit is alleen als de Jabra gekoppeld is. Als hij niet gekoppeld is en dus geluid via de speaker aan de achterkant komt, werkt de volumebalkl wel
2) Zodra ik de Jabra uitschakel hoort S2P af te sluiten (ingesteld in S2U2). Dat doet hij wel maar pas enkele seconden later en ook is dan even geluid via de speaker van de HD2 te horen
Ook heb ik gisteravond Pocket Informant 8 geinstalleerd maar daarbij bleef de HD2 telkens hangen. Ook weer jammer
verder moet ik nog even zien te vinden waar ik die irritante trilfunctie tijdens het typen kan uitschakelen

Dan denk ik dat ik er ook aan zal moeten geloven...Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:25:
[...]
Ik was bij mijn tweede custom ROM te lui om task29 te doen, maar toen kwam boontje om z`n loontje, want ik had het ene software probleem na het andere. Uiteindelijk toch maar opnieuw begonnen (incl. task 29) en nu draait alles vlekkeloos.(Artemis 15.5).
Kan je ons snel uitleggen hoe dat gaat met task29? want ik vind het bij de uitleg op XDA een beetje vaag, dat je bij 99% opnieuw moet opstarten ofzo?
Vooralsnog ben ik overigens niet wild enthousiast over de Laurentius ROM die ik heb geflashed... Het is best wennen aan Windows 6.5.x. Verder lijkt ie eigenlijk net zo snel als mijn stock 1.66 ROM, behalve bij het smsen. Daar is ie wel sneller...
Ik heb nu een paar keer een melding gehad dat er een 'call dismissed' was omdat er geen nummer gedraaid kon worden ofzo iets. Het vreemde is dat dat gebeurde terwijl de telefoon gelocked was en op tafel lag...
Verder probeerde ik vanochtend te bellen, maar ik kreeg geen verbinding. Toen ik na een paar pogingen eindelijk verbinding had, was de geluidskwaliteit heel slecht. Maar dat kan ook door T-mobile komen, want die zitten hier in Rotterdam al een tijdje te klooien met het netwerk...
Beter toetsenbord, HTC Sense, groter scherm en multi-touch: )Crusader schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 07:39:
[...]
Wat is er voor de rest dan beter aan dan de HD2?
Ik heb geen leuke ondertitel.
Over je eerste probleem, probeer de standaard player eens, misschien dat die wel gewoon werkt.WFvN schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:37:
Ik heb inmiddels mijn HD2 binnen en in gebruik genomen. Maar ik loop tegen wat vreemde dingen aan.
En het trillen tijdens typen zit in de settings tab, eerste item (aanpassen), trillingsfeedback
Alleen vind ik die een drama qua beheer van de bibliotheek. Ik wil gewoon een map kunnen selecterenPrulleman schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:01:
Over je eerste probleem, probeer de standaard player eens, misschien dat die wel gewoon werkt.
Bovendien start s2p gewoon netjes op zodra ik m'n BT inschakel. Hoef ik m'n toestel niet erbij te pakken.
Kijk, dáááár staat het dus. Dank. Dat scheelt energie en irritatie.En het trillen tijdens typen zit in de settings tab, eerste item (aanpassen), trillingsfeedback
Dat Task29 is toch eigenlijk alleen nodig als je na flashen van custom rom problemen ondervindt, maar ik heb dit nog nooit gehad. Lijkt me dan niet noodzakelijk?Paling1 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:38:
[...]
Dan denk ik dat ik er ook aan zal moeten geloven...
Kan je ons snel uitleggen hoe dat gaat met task29? want ik vind het bij de uitleg op XDA een beetje vaag, dat je bij 99% opnieuw moet opstarten ofzo?
Vooralsnog ben ik overigens niet wild enthousiast over de Laurentius ROM die ik heb geflashed... Het is best wennen aan Windows 6.5.x. Verder lijkt ie eigenlijk net zo snel als mijn stock 1.66 ROM, behalve bij het smsen. Daar is ie wel sneller...
Ik heb nu een paar keer een melding gehad dat er een 'call dismissed' was omdat er geen nummer gedraaid kon worden ofzo iets. Het vreemde is dat dat gebeurde terwijl de telefoon gelocked was en op tafel lag...
Verder probeerde ik vanochtend te bellen, maar ik kreeg geen verbinding. Toen ik na een paar pogingen eindelijk verbinding had, was de geluidskwaliteit heel slecht. Maar dat kan ook door T-mobile komen, want die zitten hier in Rotterdam al een tijdje te klooien met het netwerk...
PSN: Mondaatje
Wat ik ervan begrijp, is dat je met task29 een hoop problemen kan voorkomen omdat je dan zeker weet dat er geen oude bestanden uit eerdere ROMs achterblijven...Monda schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:59:
[...]
Dat Task29 is toch eigenlijk alleen nodig als je na flashen van custom rom problemen ondervindt, maar ik heb dit nog nooit gehad. Lijkt me dan niet noodzakelijk?
Wat ze ermee proberen te zeggen is, dat je vlak voor de telefoon reboot (ongeveer bij 99% dus), je de volumeknop moet inhouden, zodat hij weer terug in je bootloader komt na het rebooten. Aangezien je telefoon nu geformatteerd is, heeft hij niks om op te starten.Paling1 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:38:
[...]
Dan denk ik dat ik er ook aan zal moeten geloven...
Het wordt inderdaad door veel mensen aangeraden om bij elke flash eerst task29 uit te voeren. Dit voorkomt een hoop (vreemde) problemen. Beter voorkomen dan genezen! Het is maar 2 minuten werk...Paling1 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:10:
[...]
Wat ik ervan begrijp, is dat je met task29 een hoop problemen kan voorkomen omdat je dan zeker weet dat er geen oude bestanden uit eerdere ROMs achterblijven...
[ Voor 16% gewijzigd door SilencerNL op 27-05-2010 11:19 ]
Ja idd je hebt gelijk, zag t net ook in deze tuturial op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=DtTDuc4V4cU
Toch ff gedaan en met die versie van ShaDrac is het een eitje.
Zou iemand mij vanavond bij kunnen staan in het flashen van Artemis V16? Ik heb alleen 1 x de 1.66 geflashd maar dat was appeltje eitje. Een beetje hulp zou erg fijn zijn!
Iemand?
Iemand?
Stom zeg, ik had dat filmpje nog niet eens bekeken...Monda schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:18:
Ja idd je hebt gelijk, zag t net ook in deze tuturial op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=DtTDuc4V4cU

Ook het flashen van een custom rom is een eitje. Lees je even in op xda [HSPL/HSPL2] HowTo flash everythingBootVluchteling schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:25:
Zou iemand mij vanavond bij kunnen staan in het flashen van Artemis V16? Ik heb alleen 1 x de 1.66 geflashd maar dat was appeltje eitje. Een beetje hulp zou erg fijn zijn!
Iemand?
Op youtube staat ook zat tutorials. Ik denk dat iedereen het zo geleerd heeft en kan bijna niet fout gaan. Succes ouwe.
Dat werd mij gisteren aangeraden en dat heb ik ook bekeken, maar ik kom er op een gegeven moment gewoon niet uit..Monda schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:43:
[...]
Ook het flashen van een custom rom is een eitje. Lees je even in op xda [HSPL/HSPL2] HowTo flash everything![]()
Op youtube staat ook zat tutorials. Ik denk dat iedereen het zo geleerd heeft en kan bijna niet fout gaan. Succes ouwe.
Ik heb de artemis rom renamed naar leoimg.rhb (ofzo) en dan? In HSPL2 staat de rom niet in het pulldown-menuutje. Ik weet gewoon niet meer hoe ik dan verder moet.
Inderdaad, op XDA staat alles netjes stap voor stap uitgelegd. Hier vind je een goede tutorial voor beginners, daar moet je wel uitkomen denk ik!
Welke ROM ben je van plan te installeren? nvm.. Ik zie net Artemis staan
Succes!
Welke ROM ben je van plan te installeren? nvm.. Ik zie net Artemis staan
Succes!
[ Voor 7% gewijzigd door SilencerNL op 27-05-2010 11:51 ]
En denk niet dat wanneer je de handleiding ziet dat het flashen van een rom zoveel werk is 
Het is heeeel simpel, je moet het alleen 1 keer gedaan hebben
Daarna heb je binnen 5 min. een rom geflashed als je er een andere op wilt zetten ^^
Het is heeeel simpel, je moet het alleen 1 keer gedaan hebben
Daarna heb je binnen 5 min. een rom geflashed als je er een andere op wilt zetten ^^
Verwijderd
weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om te pingen met de HD2. Las op eerdere replys al dat dat met palringo kan maar daar kan ik dus niet mee pingen is er nog iets anders..? of is er gewoon simpelweg nog geen app om van wm6.5 naar blackberry te pingen..?
Hij laat die tricolor zien, daarna een scherm met "loading ... "Reset the device while pressing the volume down button to enter the BootLoader screen, you will first see a tri-color screen with the phone and SPL Information at the top
7. Follow the On Screen instructions to start the update
Daarna gebeurt er niets.. Probeer te flashen vanaf mijn SD-kaartje. Heb het bestand in de root staan zoals opgedragen..
Ik flash niet vanaf mijn SD-kaart, omdat het een stuk risicovoller is dan via USB. Probeer de SD kaart er eens uit te halen, en te flashen via USB.... Je hebt wel al HSPL erop gezet he?
Wat is er zo gevaarlijk aan flashen vanaf een SD kaart? Het lijkt mij namelijk eerder andersom, wat zie ik over het hoofd?
Met flashen via de SD-kaart kan je de bootloader (HSPL) overschrijven... Via USB kan dit niet.
HSPL2.exe heb ik gedraaid. En daarna kreeg ik een schermpje op mn telefoon met "bla bla crackedSilencerNL schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:15:
Ik flash niet vanaf mijn SD-kaart, omdat het een stuk risicovoller is dan via USB. Probeer de SD kaart er eens uit te halen, en te flashen via USB.... Je hebt wel al HSPL erop gezet he?
Probleem,
Mijn HD2 is engelstalig. Nu wilde ik de NLD 1.66 erop instaleren maar dan stopt hij bij 1% en krijg ik vervolgens een error dat ik een verkeerde verkopers ID heb. Hoe kan ik nu mijn HD2 in het Nederlands instellen?
Mijn HD2 is engelstalig. Nu wilde ik de NLD 1.66 erop instaleren maar dan stopt hij bij 1% en krijg ik vervolgens een error dat ik een verkeerde verkopers ID heb. Hoe kan ik nu mijn HD2 in het Nederlands instellen?
Die keuze maak je in principe bij aankoop.Subject schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:21:
Probleem,
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Flash eerst de 1.66 stock ROM van HTC (als je die er niet op hebt staan). Download dan sspl hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=606713 en unzip. Download de Artemis ROM V17 (ja is alweer een nieuwe) unzip. Gooi de ruu_signed_ nbh die in de Artemis map staat in de sspl map. Je hebt daar nu ruu_signed_nbh en SSPL_RUU.exe in staan. Sluit je telefoon aan via usb in active sync mode. Dubbelklikk op de SSPL_RUU.exe (als je op je telefoon om toestemming gevraagd wordt kies dan ja) en nu krijg je een aantal vragen, vink alles aan en kies voor update. Als de update op 100% is volume up en down tegelijk ingedrukt houden, en een hard reset uitvoeren. Telefoon opstarten, en als je voor het eerst het vandaag (home) scherm ziet een soft reset doen. Soft reset zit in start (knop linksonderin)> soft reset. En klaar is Klara. P.s. zorg wel dat je batterij voor meer als 50% is opgeladen.BootVluchteling schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:09:
[...]
HSPL2.exe heb ik gedraaid. En daarna kreeg ik een schermpje op mn telefoon met "bla bla cracked" oid..
[ Voor 9% gewijzigd door OkeOkeOke op 27-05-2010 16:50 ]
HSPL Erop gooien en dan de ROM opnieuw flashen.Subject schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:21:
Probleem,
Bedankt! Het werkt!OkeOkeOke schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:33:
[...]
HSPL Erop gooien en dan de ROM opnieuw flashen.
Is die area 29 format belangrijk om te doen? Of verstandig?OkeOkeOke schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:32:
[...]
Flash eerst de 1.66 stock ROM van HTC (als je die er niet op hebt staan). Download dan sspl hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=606713 en unzip. Download de Artemis ROM V17 (ja is alweer een nieuwe) unzip. Gooi de ruu_signed_ nbh die in de Artemis map staat in de sspl map. Je hebt daar nu ruu_signed_nbh en SSPL_RUU.exe in staan. Sluit je telefoon aan via usb in active sync mode. Dubbelklikk op de SSPL_RUU.exe (als je op je telefoon om toestemming gevraagd wordt kies dan ja) en nu krijg je een aantal vragen, vink alles aan en kies voor update. Als de update op 100% is volume up en down tegelijk ingedrukt houden, en een hard reset uitvoeren. Telefoon opstarten, en als je voor het eerst het vandaag (home) scherm ziet een soft reset doen. Soft reset zit in start (knop linksonderin)> soft reset. En klaar is Klara. P.s. zorg wel dat je batterij voor meer als 50% is opgeladen.
Ik doe hem altijd wel om alle rotzooi weg te halen. Maar draai je nu de originele 1.66 ROM? Dan is het niet nodig.BootVluchteling schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:19:
[...]
Is die area 29 format belangrijk om te doen? Of verstandig?
Ik draai atm 1.66.. dan doe ik dat nietOkeOkeOke schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:21:
[...]
Ik doe hem altijd wel om alle rotzooi weg te halen. Maar draai je nu de originele 1.66 ROM? Dan is het niet nodig.
BootVluchteling schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:31:
[...]
Ik draai atm 1.66.. dan doe ik dat niet
Heb je de Artemis ROM al geflashed?
Hij is nu bezig met de softreset. Het lijkt allemaal gelukt te zijn
BootVluchteling schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:46:
[...]
Hij is nu bezig met de softreset. Het lijkt allemaal gelukt te zijn
Alleen nu kan myphone geen verbinding maken.. En al mn contacten bleken op mn telefoon te staan.. 
Even wachten tot ik m'n contacten kan importeren

Probeer het eens via wifi. (indien mogelijk natuurlijk)BootVluchteling schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:05:
Alleen nu kan myphone geen verbinding maken.. En al mn contacten bleken op mn telefoon te staan..
Hij is aan het synchroneren.. 595 van 1398 smsjes 
Alleen beetje jammer.. Op een of andere manier heeft MyPhone niet álle contacten gebackupped.. Ik mis een paar recente telefoonnummers die ik heb toegevoegd.. Terwijl hij vandaag nog heeft gesynchroniseerd
Alleen beetje jammer.. Op een of andere manier heeft MyPhone niet álle contacten gebackupped.. Ik mis een paar recente telefoonnummers die ik heb toegevoegd.. Terwijl hij vandaag nog heeft gesynchroniseerd

Beetje achteraf, maar ik maak zelf ook altijd nog een backup met Pimbackup voor het flashen. Ik vertrouw het toch nooit helemaal met Myphone.
heb nu ook arthemis na jullie aanraden.
maar is er ook een manier om en manila en de rest van de apps rotation te hebben.
of een rom met allebei
sorry ik was vergeten dat overal cabs rondzwerven.
wilde al eer manila landscape maar werkte niet op stock.
en heb tot nu toe alleen miri extra light zonder manila gebrukit.
maar wil om de tijd verandering.
nou voor arthemis 16 werkt http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=637671
1e cab
maar is er ook een manier om en manila en de rest van de apps rotation te hebben.
of een rom met allebei
nou voor arthemis 16 werkt http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=637671
1e cab
[ Voor 51% gewijzigd door erik23 op 27-05-2010 18:59 ]
Full Manilla rotation kun je ook instellen in Artemis Center.erik23 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:55:
heb nu ook arthemis na jullie aanraden.
of een rom met allebei
1e cab
Gebruik bleutooth om te connecten met mijn autoradio, dat werkt op zich goed alleen connect hij alleen maar met de telefoon. Ik kan ook de muziek van mijn telefoon op de radio af spelen, daarvoor moet apart een 2e verbinding maken via het bleutooth menu.
Weet iemand of er een mogelijkheid is om die 2 connecties naar de radio tegelijkertijd te starten?
Weet iemand of er een mogelijkheid is om die 2 connecties naar de radio tegelijkertijd te starten?
Verwijderd
gisteravond ook maar eens begonnen aan de custom ROM. na de 1.66 rom ben ik nu overgestapt op de artemis v16 nld rom.
hiermee had ik eigenlijk gehoopt dat de problemen met de proximety sensor tijdens het bellen over zou zijn maar jammer genoeg is dit niet het geval. nu is dit probleem redelijk te overzien dus daar moeten we maar mee leren leven.
ik moet nog even wennen aan de softtoetsen onder in het scherm i.p.v. boven in beeld maar na een dag oefenen denk ik dat ik daar vrij gemakkelijk aan zou gaan wennen.
ik had bij de 1.66 nogal eens last van een vastlopen die pas opgelost werd na het verwijderen van de batterij,
benieuwd of dat nu over is!
wat mij opviel bij zowel de htc rom en de artemis rom, dat na het afsluiten van opera (tabje onderin en dan afsluiten en dit bevestigen met ok) en hierna direct in sense naar de hometab sleep, het afsluiten van opera vrij lang duurt.(zonder dat je dit ziet) er is dan heel even alleen de sense sleep balk te zien en die staat dan op home maar bovenin staat nog steeds internet. daarna komt netjes het hometab tevoorschijn. (dit is allemaal met de kale rom na hardreset)
uit automatisme sleep ik na afsluiten altijd eerst naar de hometab en dan druk ik pas op de locktoets. maar dit duurt dus nu vrij lang (ong.1 sec.) bij andere tabbladen heb ik er geen last van aleen bij internet.
verder super strakke rom (tot nu toe)(gebruik nog de originele radio)
de lak van mijn batterij kapje laat los...... en ik ben er zo zuinig op....
iemand deze http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=195803 al geprobeerd?
hiermee had ik eigenlijk gehoopt dat de problemen met de proximety sensor tijdens het bellen over zou zijn maar jammer genoeg is dit niet het geval. nu is dit probleem redelijk te overzien dus daar moeten we maar mee leren leven.
ik moet nog even wennen aan de softtoetsen onder in het scherm i.p.v. boven in beeld maar na een dag oefenen denk ik dat ik daar vrij gemakkelijk aan zou gaan wennen.
ik had bij de 1.66 nogal eens last van een vastlopen die pas opgelost werd na het verwijderen van de batterij,
benieuwd of dat nu over is!
wat mij opviel bij zowel de htc rom en de artemis rom, dat na het afsluiten van opera (tabje onderin en dan afsluiten en dit bevestigen met ok) en hierna direct in sense naar de hometab sleep, het afsluiten van opera vrij lang duurt.(zonder dat je dit ziet) er is dan heel even alleen de sense sleep balk te zien en die staat dan op home maar bovenin staat nog steeds internet. daarna komt netjes het hometab tevoorschijn. (dit is allemaal met de kale rom na hardreset)
uit automatisme sleep ik na afsluiten altijd eerst naar de hometab en dan druk ik pas op de locktoets. maar dit duurt dus nu vrij lang (ong.1 sec.) bij andere tabbladen heb ik er geen last van aleen bij internet.
verder super strakke rom (tot nu toe)(gebruik nog de originele radio)
de lak van mijn batterij kapje laat los...... en ik ben er zo zuinig op....
iemand deze http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=195803 al geprobeerd?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 06:44 ]
Verwijderd
Klopt, vind ik ook superirritant. Als ik een customROM installeer en alles weer terug laat plaatsen, kloppen bij mij de contacten en de bijbehorende smsjes ook niet (myPhone en PIMbackup). Dan zie ik bijvoorbeeld wel alle smsjes in Traditionele modus, maar op de een of andere manier 'snapt' de telefoon dan niet bij welke naam die smsjes gelinkt moeten worden. Bij stockrom 1.66 doet ie dat wel gelukkig goed...BootVluchteling schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:48:
Hij is aan het synchroneren.. 595 van 1398 smsjes
Verwijderd
Ik heb nog steeds de originele 1.66 rom draaien naar alle tevreden heid (wel BSB tweaks erbij).
Nu is het echter sinds een paar dagen niet meer mogelijk om de weersvoorspelling van mijn locatie te updaten. Hij actualiseerd "mijn locatie" ook niet, ziet dus niet als ik in een andere plaats ben. Synchroniseren van het weer blijft hangen.
Al erg veel terug gelezen maar geen oplossing gevonden, ik heb een T-Mobile abonnement.
Internet, mail werkt allemaal gewoon. Weer updates van andere plaatsen als "mijn locatie" gaan ook prima.
Al wat velden bij Internet settings leeg emaakt (zoals werd aanbevolen voor KPN en Hi abonnementen) maar dat werkt bij mij niet (heb dan ook geen Internet meer).
Iemand die dit probleem herkent?
Nu is het echter sinds een paar dagen niet meer mogelijk om de weersvoorspelling van mijn locatie te updaten. Hij actualiseerd "mijn locatie" ook niet, ziet dus niet als ik in een andere plaats ben. Synchroniseren van het weer blijft hangen.
Al erg veel terug gelezen maar geen oplossing gevonden, ik heb een T-Mobile abonnement.
Internet, mail werkt allemaal gewoon. Weer updates van andere plaatsen als "mijn locatie" gaan ook prima.
Al wat velden bij Internet settings leeg emaakt (zoals werd aanbevolen voor KPN en Hi abonnementen) maar dat werkt bij mij niet (heb dan ook geen Internet meer).
Iemand die dit probleem herkent?
Hier ben ik ook benieuwd naar!
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:57:
weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om te pingen met de HD2. Las op eerdere replys al dat dat met palringo kan maar daar kan ik dus niet mee pingen is er nog iets anders..? of is er gewoon simpelweg nog geen app om van wm6.5 naar blackberry te pingen..?
Dit topic is gesloten.