Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd aan het uitkijken naar video camera's rond de 160-190euro en heb mijn oog laten vallen op deze toestellen:

sanyo TH1
JVC MS110
JVC MS95

welk van deze 3 toestellen raden jullie aan(waarom?), evenuteel een ander toestel in dezelfde prijsklasse?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn je wensen tav een videocamera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gho, het is gewoon puur voor op vakantie wat beelden te maken, maar liesfst toch wel een beetje een deftige kwaliteit.

op wat moet je dan vooral letten? enja welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de MS95 een sheltermodel van de MS110 (een model dat alleen bij een bepaalde keten/inkooporganisatie wordt verkocht). De verschillen zijn vaak minimaal (meegeleverde schouderband, lampje, of iets anders). Qua beeldkwaliteit zullen die identiek zijn. Check zelf even de verschillen.

De Sanyo TH1 is een 720P camera en in dat geval zou ik direct voor de extra resolutie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja idd dacht ik ook die 720p en 200min battery life zijn wel mooi,

wat zijn de concurenten in deze prijsklasse van deze camera, want ik ben hier een volledige leek in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:25:
ja idd dacht ik ook die 720p en 200min battery life zijn wel mooi,

wat zijn de concurenten in deze prijsklasse van deze camera, want ik ben hier een volledige leek in...
Kijk eens op http://tweakers.net/pricewatch daar kun je een idee krijgen wat je zoal kunt kopen voor jouw budget. Je kunt hier ook enige filters instellen zodat alleen camera's die aan jouw wensen voldoen worden getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie door het bos de bomen niet meer, ik zou mij graag de sanyo TH1 aanschaffen maar hoor slechte commentaar en positieve, alles loopt zeer hard uit elkaar.

Kan iemand hier alles even ophelderen of een goed alternatief voor de TH1 van sanyo aanhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste ben ik van mening dat je met een dergelijk budget niet veel te wensen hebt en ten tweede vind ik dat je zelf ook wel even wat meer moeite mag doen. Maak eerst eens een selectie zoals ChicaneBT voorstelt en zoek dan reviews en kijk filmpjes op vimeo. Kom je er dan nog niet uit, stel dan concrete vragen over modellen. Daarnaast kun je nog info vinden in Het grote digitale video camera topic deel II en Het low-budget 720p/1080p camera topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
momenteel kijk ik naar de legira ms320van canon, maar ik weet niet of de videokwaliteit voldoet, is er vee verschil tegenover de 720HD kwaliteit van de TH1?

ik heb al duizende filmpjes gezien maar als leek geraak je er niet zo makkelijk aan uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het twijfelen tussen de CANON FS306 en de PANASONIC SD10.

-Is het de moeite om 100 euro meer te betalen om Full HD te hebben?
-Is er veel verschil in bouwkwaliteit, welke is beter?

eventueel een ander toestel met betere specs dan de panasonic SD10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk wel dat het voldoende meerwaarde biedt om meer geld op tafel te leggen. PAL is gewoonweg een verouderd signaal en heeft een duidelijk gebrek aan resolutie. Alle filmpjes die je nu maakt wil je over 25 jaar wellicht ook nog zien en dan zou ik die beelden wel graag in een hogere resolutie willen hebben (en 1080i is ruim voldoende voor een kijkafstand van 3 meter op een groot scherm) ;)

Of het de juiste camera voor je is, hangt af van je wensen. lees meer

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 01:03 ]

Pagina: 1