• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:35
Voor degene die het niet hebben meegekregen, ik heb een ban gekregen voor MW2 omdat Valve een hack gedetecteerd zou hebben. Aangezien ik nog nooit ook maar iets gedaan heeft wat een ban zou kunnen triggeren(levelhack, console, aimbot, wallhack, no recoil etc) heb ik een ticket aangemaakt bij Steam Support. Ik had de valse hoop dat het wel opgelost zou worden. Ik wil jullie bij deze waarschuwen voor VAC, als ik blijkbaar gebanned kan worden zonder enige aanleiding dan kan dat iedereen gebeuren. Hier is de reactie van Steam support en mijn antwoord:

Hello,

A staff member has replied to your question:

Hello Raymond, Thank you for contacting Steam Support. Our system indicates that this account has been permanently banned by the Valve Anti-Cheat (VAC) from Modern Warfare 2 Multiplayer for use of cheats or other unauthorized modifications to the game (such as a console unlocker, etc.). We will not disclose the cheats which were detected, nor will we provide the date and time the infraction took place.

I have confirmed that the ban on the account was applied legitimately and it cannot be removed. This ban does not affect other titles on the account. The account may still be used to play the single-player campaign and Spec Ops missions. We cannot move game subscriptions from accounts which have been banned by VAC.

If you choose to purchase a new copy of this game, please create a new Steam account to register the game to. Remove all cheats from your system before you install (if you do not know where the cheats were installed, you may want to consider reformatting the machine and starting over with a new installation of your operating system).

For more information on Valve's policies, please see the Steam Subscriber Agreement and the Rules of Steam Online Conduct: Steam Subscriber Agreement http://steampowered.com/index.php?area=subscriber_agreement Rules of Steam Online Conduct http://steampowered.com/index.php?area=online_conduct Valve Anti-Cheat System (VAC) https://support.steampowe...le.php?ref=7849-RADZ-6869

Anytime you wish you can view your question online:
https://support.steampowe...?ticketref=5306-QUDB-4005

Hi,

Thank you for your reply.

Don't you think it's kind of odd when someone is reporting cheaters all the time, started a Youtube channel ( http://www.youtube.com/user/PWNL ) exposing cheaters installs hacks? Kind of ironic, putting time in "cleaning" mw2 and get a ban as a reward.

I've never downloaded, installed or run any software that has anything to do with MW2 or in fact any other game. I always have NOD32 running on my PC what detects strange behaving software even if it isn't in there database yet. I've never edited anything in any file regarding mw2 or Steam, except for the drawwater cvar what doesn't give me any advantage exept a higher framerate. Yes, I've been in hacked servers where my level got boosted, but that isn't something what I've caused or can do anything about.

The only 2 options are, either my account was hacked(what seems really unlikely cause I login a lot and never fill in my Steam ID and password on any websites) or there is something wrong with your coding or signature database.

I will buy another copy of the game, although it feels like this one is stolen from me. One thing is certain, I'm not gonna buy anything from Steam anymore and will advice my friends not to do either. That's something that you've accomplished.

With kind regards,
Raymond

Ik ga maar een nieuw exemplaar aanschaffen, ik ga er vanuit dat dit niet nog een keer plaats gaat vinden. Misschien wel heel erg positief denken, we zullen zien. Enige voordeel is weer bij scratch kunnen beginnen met mijn ranking en stats.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dit soort topics komt wel vaker langs. Niet alleen hier maar ook op andere sites. 99% van de gevallen krijg je er na een tijd dan toch plots "ja, behalve die ene speedhack toen, maar dat was gewoon om te testen" of iets in die aard uit.
Ik ga niet beweren dat je een cheater bent, maar ik moet nog altijd de eerste false positive tegenkomen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Yes, I've been in hacked servers where my level got boosted, but that isn't something what I've caused or can do anything about.
Waar rook is, is vuur, ik ga mee met Boeboe. Neem aan dat je die servers toch wel duidelijk kan zien?

Als ik ooit gebanned zou worden voor iets wat ik 100% zeker niet heb gedaan, zo ik natuurlijk never nooit een nieuw exemplaar kopen, daar ontgaat mij de logica. (ok, ik speel PS3, waar het al vrij moeilijk is om uberhaubt te cheaten).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:02
De signatures in de database zijn allemaal harde feiten (Dus je kan niet op verdenking gebanned worden; de software MOET iets in het geheugen zien wat NIET klopt).

Dus je zal wel ooit eens iets geïnstalleerd hebben wat niet kan / mag.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
SinergyX schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:33:
[...]

Waar rook is, is vuur, ik ga mee met Boeboe. Neem aan dat je die servers toch wel duidelijk kan zien?

Als ik ooit gebanned zou worden voor iets wat ik 100% zeker niet heb gedaan, zo ik natuurlijk never nooit een nieuw exemplaar kopen, daar ontgaat mij de logica. (ok, ik speel PS3, waar het al vrij moeilijk is om uberhaubt te cheaten).
Hoe kan je in godsnaam zien naar welke server je gaat in MW2 ... op het moment dat dat kan moet je het mij toch eens vertellen, want volgens mij heeft iedereen last van een IWnet systeem waarbij je gewoon word ingedeeld en 1 iemand als server gaat spelen... Op het moment dat je op de server komt is het al te laat en kan je net zogoed erin blijven gezien het kwaad toch al geschiedde.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weet ik veel hoe het werkt op de PC, ik ging er van uit dat je daar wel server keuze zou hebben, niet dus.

Maargoed, daar gaat het niet op. VAC heeft wat gevonden, voor hun voldoende bewijs dat er wel een cheat actief was.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• codex
Ik speel nu 12 jaar First Person Shooters. Ik weet echt wel dat alleen al het downloaden van een hack cheatdetectiesoftware op scherp zet. Ik heb NOOIT iets gedownload of geïnstalleerd wat ook maar iets met MW2 of Steam te maken heeft gehad. Niets!

Die false postives zijn er inderdaad niet als iedereen er maar van uit gaat dat anti-cheat software 100% foutloos functioneert en dus niet individuele bans onderzoekt. Wat ook een mogelijkheid is, maar ik weet niet genoeg van coden om daar een solide antwoord op te geven, is dat een hacker uitgaat van een legaal programma wat op veel pc's draait(bijv muisdrivers) en met dat als basis gaat programmeren. Cheat komt uit, Valve krijgt hem in handen en voegt hem toe aan de database. De software is niet vergeleken met bestaande legale software, dus mensen die de legale software hebben draaien krijgen een ban. Geen idee of het mogelijk is.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
SinergyX schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:33:
[...]

Wat is dat voor domme opmerking. Kunnen wij er iets aan doen dat we in hacked servers komen. Je komt er sowieso in.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vinom schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:50:
Wat is dat voor domme opmerking. Kunnen wij er iets aan doen dat we in hacked servers komen. Je komt er sowieso in.
Of je leest mijn post hierboven even?

• codex
[b][message=33859837,noline]
Als ik ooit gebanned zou worden voor iets wat ik 100% zeker niet heb gedaan, zo ik natuurlijk never nooit een nieuw exemplaar kopen, daar ontgaat mij de logica.
Wat moet ik dan? Ik speel veel MW2, andere spelen als BF BC2(die heb ik ook) vind ik weinig aan. Ik heb nog wel MW1, maar daar ben ik sinds MW2 een beetje klaar mee. Mijn hobby is gamen, moet ik er dan maar mee kappen omdat die sufferds bij Valve blijkbaar hun zaken niet op orde hebben?

De enige oplossing is een PS3 kopen blijkbaar, dan ben ik gelijk van dit gelul af :(

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 07:48
Als je hacks voor andere games op je computer hebt staan kunnen ze je ook bannen. Dat je dat ook even weet :P

• theepot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2019
In je reply had je de kans om je te onderscheiden van - de ongetwijfeld grote horde van - schreeuwende cheaters die roepen dat ze niet cheaten. Dat heb je imo matig gedaan door je retorische toon en de afsluiting "ik koop wel een nieuwe, maar ik koop nooit meer wat van jullie".

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-05 12:27
Ik ben niet bekend met de kleine lettertjes in de koopovereenkomst, als je dit spel in de winkel koopt. Daar staat vast iets in over het uitdelen van een ban, als er cheats gedetecteerd worden.

En toch.... Ik vraag me af of dit juridisch wel kan. Je koopt een product, en enige tijd later besluit de fabrikant dat product (deels) onbruikbaar te maken, omdat zij vinden/denken/gezien menen te hebben dat je er iets illegaals mee gedaan hebt. In feite 'stelen' ze je product gewoon.

Een ietwat geforceerde vergelijking is BMW, die een jaar na de aankoop van je nieuwe 5-serie, besluit om 'online' (bij de volgende onderhoudsbeurt?), je 4e en 5e versnelling eruit te slopen, omdat ze van mening zijn dat je er te hard mee gereden hebt. Zonder bewijs te tonen, en zonder mogelijkheid tot beroep. "Ja, koop maar een nieuwe BMW".

Dit laatste zouden we allemaal volledig absurd vinden, en Steam/Valve mag dit? Kleine lettertjes of niet, de nederlandse wet mag je er niet mee ongedaan maken. Dubieus, vooral het stuk dat ze niets willen vertellen, bewijzen, of wat dan ook.

• codex
mockingbird schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:59:
In je reply had je de kans om je te onderscheiden van - de ongetwijfeld grote horde van - schreeuwende cheaters die roepen dat ze niet cheaten. Dat heb je imo matig gedaan door je retorische toon en de afsluiting "ik koop wel een nieuwe, maar ik koop nooit meer wat van jullie".
Dat klopt inderdaad, dat heb ik alleen gedaan omdat ik toch al heb besloten een nieuw spel aan te schaffen gezien ik er achter ben gekomen dat een VAC ban onder geen enkele voorwaarde wordt opgeheven. Ook al zouden ze constateren dat ze een fout hebben gemaakt, ik verwacht niet dat het ooit wordt toegegeven. Zouden ze dit namelijk wel doen en ik zou dat ergens melden, dan volgt er uiteraard een horde hackers die beweren dat hun ban ook onterecht was.

Ik hoop alleen dat ze uitzoeken wat er heeft plaatsgevonden en wellicht een aanpassing doen in VAC.

• theepot
@ bartS12; het is inderdaad allemaal juridisch wat dodgy - vooral als je blijkbaar gebanned kan worden wanneer je bij andere games cheat.

Ik zou zeggen dat je als verkoper in een lastige positie verkeert wanneer je klant - zeker binnen 6 maanden - terug komt met het spel en de mededeling dat het "niet werkt". Ik ga er vanuit dat dit soort grappen in de EULA staan..

[Voor 8% gewijzigd door theepot op 20-04-2010 10:09]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:24
BartS12 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:02:
Ik ben niet bekend met de kleine lettertjes in de koopovereenkomst, als je dit spel in de winkel koopt. Daar staat vast iets in over het uitdelen van een ban, als er cheats gedetecteerd worden.

En toch.... Ik vraag me af of dit juridisch wel kan. Je koopt een product, en enige tijd later besluit de fabrikant dat product (deels) onbruikbaar te maken, omdat zij vinden/denken/gezien menen te hebben dat je er iets illegaals mee gedaan hebt. In feite 'stelen' ze je product gewoon.
Je koopt geen product. Je koopt een licentie.
Een ietwat geforceerde vergelijking is BMW, die een jaar na de aankoop van je nieuwe 5-serie, besluit om 'online' (bij de volgende onderhoudsbeurt?), je 4e en 5e versnelling eruit te slopen, omdat ze van mening zijn dat je er te hard mee gereden hebt. Zonder bewijs te tonen, en zonder mogelijkheid tot beroep. "Ja, koop maar een nieuwe BMW".
Je vergelijkt een product dat in eigen bezit is met een product waarop je alleen een licentie hebt voor het gebruik. Foute vergelijking.
Dit laatste zouden we allemaal volledig absurd vinden, en Steam/Valve mag dit?
Het is hun software, niet die van jou.
Kleine lettertjes of niet, de nederlandse wet mag je er niet mee ongedaan maken. Dubieus, vooral het stuk dat ze niets willen vertellen, bewijzen, of wat dan ook.
Je hebt een licentie afgesloten en geaccepteerd door het product te gebruiken. Nu is niet elke licentie automatisch rechtsgeldig (in tegenstelling tot wat sommigen denken), maar ga Valve maar eens voor het hekje zetten voor... een computerspelletje. 8)7

Hate the game, not the players.

Overigens hoor ik bij de 99%+ van de massa die niet cheat en niet gebanned is. :)

[Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 20-04-2010 10:11]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• codex
BartS12 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:02:

Dit laatste zouden we allemaal volledig absurd vinden, en Steam/Valve mag dit? Kleine lettertjes of niet, de nederlandse wet mag je er niet mee ongedaan maken. Dubieus, vooral het stuk dat ze niets willen vertellen, bewijzen, of wat dan ook.
Ja inderdaad, dat is precies mijn gevoel. Ik betaal geld voor een product, ga er om naar goed geweten, volg exact hun adviezen op(hoe te voorkomen dat je Steam account wordt gehackt) en het wordt van me afgepakt. Ik heb al gekeken of het mogelijk is om ze aan te klagen, maar dat lijkt erg lastig met een bedrijf buiten Nederland. Het gaat mij niet om het geld, het gaat me om het principe dat ik met zekerheid weet niets verkeerd te hebben gedaan maar blijkbaar overgeleverd ben aan hun grillen.

Aangezien ik BF BC2 via hun heb aangeschaft overweeg ik een zaak op te starten bij mijn creditcard maatschappij als zijnde opgelicht. Het enige lastige daarvan is dat het niet die specifieke aankoop betreft maar het bedrijf op zich.

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:45

Ed_L

Crew Council
Wat ik apart vind in het verhaal is dat Valve wel het recht neemt om je te bannen, maar vervolgens niet wil aangeven wat voor overtreding je hebt gemaakt, getuige hun reply
We will not disclose the cheats which were detected, nor will we provide the date and time the infraction took place.
Als je zo zeker bent van je gelijk, waarom vertel je dit dan niet?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:50
Het lastige is natuurlijk wel dat Steam op geen enkele wijze wil meegeven wat je waar en wanneer hebt gedaan, dus je weet niet wat je mogelijk fout doet als je iet iets express hebt gedaan.

• theepot
De redenatie daarachter lijkt me voorspelbaar. Ten eerste spreek je hier met een 1e lijns helpdeskmedewerker die misschien de ballen verstand heeft van het technische verhaal. En ten tweede kan ik mij voorstellen dat het disclosen van zo weinig mogelijk informatie preventief werkt tegen "tegenstappen" van cheat-ontwikkelaars.

• The Zep Man
reemprive schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:11:
[...]

Ja inderdaad, dat is precies mijn gevoel. Ik betaal geld voor een licentie op een product(...)
Fixed.

• codex
@The Zep Man
Niet helemaal waar, ik heb geen licentie aangeschaft bij Valve maar bij Infinity Ward. Valve maakt mijn licentie onbruikbaar. In principe moet ik dan eigenlijk mijn beklag doen bij IW, als je het zo bekijkt.

• The Zep Man
reemprive schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:14:
@The Zep Man
Niet helemaal waar, ik heb geen licentie aangeschaft bij Valve maar bij Infinity Ward. Valve maakt mijn licentie onbruikbaar. In principe moet ik dan eigenlijk mijn beklag doen bij IW, als je het zo bekijkt.
Dus het is nog steeds 'helemaal waar'. Dat Infinity Ward besluit om de toetsing van en de daarop te volgen correctieve acties voor de licentie uit te besteden verandert hier niets aan.

Anoniem: 355408

het is gewoon bs als TS een server joined waar hackertjes haha leuk aan het doen zijn dan is hij de klos? als zij zo'n kut systeem maken met die servers waar je echt elke keer n lame ass cheater tegen komt dan kan je er weinig tegen doen...hoop dat je in goed verweer gaat tegen ze, en dat je wint! ook al trek je aan het kortste eind want je bent een nummertje in hun ogen....
ene kant wel goed dat ze iig hard op treden tegen cheaters want irriteer me mega erg aan die irritante kiddies!! jammer dat ts daar dan de dupe weer van wordt..

• The Zep Man
Anoniem: 355408 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:19:
het is gewoon bs als TS een server joined waar hackertjes haha leuk aan het doen zijn dan is hij de klos?
Aanname/suggestieve vraag waarop niemand antwoord kan geven.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:49
Ed_L schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:11:
Wat ik apart vind in het verhaal is dat Valve wel het recht neemt om je te bannen, maar vervolgens niet wil aangeven wat voor overtreding je hebt gemaakt, getuige hun reply
Zo speel je hackers in de hand. Weten ze direct wat gedetecteerd wordt. Makkelijk debuggen zo :P

• codex
Ok, laten we het dan vergelijken met Windows. Als Microsoft mij het onmogelijk maakt Windows te installeren en ik neem contact op met hen en krijg als antwoord: "Ja, je hebt iets gedaan wat wij niet toestaan met Windows" dan is het niet meer dan gebruikelijk dat ze ook erbij vermelden wat ik dan exact heb gedaan. Geven ze aan dat ik iets heb gedaan wat afwijkt van de licentievoorwaarden dan moeten ze wel enige vorm van bewijs kunnen aanleveren met het oog op de exacte overtreding en wanneer die plaatsgevonden zou hebben. Dit is exact hetzelfde geval.

• The Zep Man
reemprive schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:22:
Ok, laten we het dan vergelijken met Windows. Als Microsoft mij het onmogelijk maakt Windows te installeren en ik neem contact op met hen en krijg als antwoord: "Ja, je hebt iets gedaan wat wij niet toestaan met Windows" dan is het niet meer dan gebruikelijk dat ze ook erbij vermelden wat ik dan exact heb gedaan.
Daarom maakt Microsoft het ook niet zomaar onmogelijk om Windows te gebruiken. Als Microsoft dit wel doet, wordt altijd de reden gegeven, evenals het begin van de procedure om dit op te lossen. Slechte vergelijking.

Het gaat hier om een computerspel. Valve kan heus wel voor het hekje verdedigen waarom ze niet de informatie vrijgeven waarop je gebanned werd (waar jij overigens ook mee akkoord ging bij het accepteren van de EULA en bij het gebruiken van het spel).

Tenslotte zal de EULA heus wel een clausule bevatten dat de overeenkomst ten alle tijden door elke partij ontbonden kan worden (jij door te stoppen met spelen, zij door te stoppen het product aan te bieden). Je had al betaald voor de licentie en je hebt er gebruik van gemaakt, dus de kans op een 'vergoeding' is nihil.

[Voor 31% gewijzigd door The Zep Man op 20-04-2010 10:31]

• The Realone
  • Laatst online: 20:02
mockingbird schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:13:
De redenatie daarachter lijkt me voorspelbaar. Ten eerste spreek je hier met een 1e lijns helpdeskmedewerker die misschien de ballen verstand heeft van het technische verhaal. En ten tweede kan ik mij voorstellen dat het disclosen van zo weinig mogelijk informatie preventief werkt tegen "tegenstappen" van cheat-ontwikkelaars.
Hoe zou dat helpen? De meeste cheat-ontwikkelaars weten echt wel wanneer hun cheat herkend wordt. Zoek bijvoorbeeld eens op Counter-Strike cheats. Genoeg websites die je een groot assortiment voorschotelen waarbij precies wordt aangegeven of deze 'VAC Detected' zijn of niet.

Daarnaast vind ik het toch vrij logisch dat ze deze informatie vrij geven, je neemt wel even €50,- van iemand in. Dat die 1e lijns helpdesker er geen verstand van heeft is toch hun probleem. Zou je er niet op aan kunnen dringen?
RedHat schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:36:
De signatures in de database zijn allemaal harde feiten (Dus je kan niet op verdenking gebanned worden; de software MOET iets in het geheugen zien wat NIET klopt).
Want jouw virusscanner heeft nog nooit een false positive gehad? Er zijn honderduizenden gevallen waarbij virusscanners (die grotendeels op dezelfde manier werken als VAC) bestanden als false positive zien. Totdat we exact weten hoe VAC werkt kun je daar geen uitspraken over doen. Ik zet ook mijn twijfels bij een eventuele incorrectheid van VAC, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.

• codex
Juist geen slechte vergelijking, imho. In beide gevallen maak ik gebruik van een licentie.

- Microsoft sluit mij alleen uit met een duidelijke reden en biedt mij een procedure om dit op te lossen.
- Valve sluit mij uit zonder een duidelijke reden(we hebben iets gedetecteerd met onze software, als men op dit forum iets weetis dat software niet altijd naar behoren functioneert getuige ook de vele updates) en biedt mij geen enkele mogelijkheid om dit op te lossen. Ja, koop maar een nieuwe licentie ook al kunnen wij blijkbaar niet garanderen dat die wel functioneert.

[Voor 3% gewijzigd door codex op 20-04-2010 10:35]

• The Zep Man
reemprive schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:31:
Juist geen slechte vergelijking, imho. In beide gevallen maak ik gebruik van een licentie.

- Microsoft sluit mij alleen uit met een duidelijke reden en biedt mij een procedure om dit op te lossen.
- Valve sluit mij uit zonder een duidelijke reden(we hebben iets gedetecteerd met onze software, als men op dit forum is dat software niet altijd naar behoren functioneert)
Dat lijkt mij duidelijk: je hebt gecheat en we kunnen niet meer vertellen omdat je gecheat hebt. Hiermee ben je akkoord gegaan op moment X.
en biedt mij geen enkele mogelijkheid om dit op te lossen. Ja, koop maar een nieuwe licentie
Dat is een oplossing.
ook al kunnen wij blijkbaar niet garanderen dat die wel functioneert.
De licentie functioneert exact zoals aangegeven. Al vermoed Valve dat je cheat (door methoden welke dat voor hun aannemelijk maakt), sluiten ze je uit. Dit staat ook in de licentie.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

reemprive schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:31:

- Valve sluit mij uit zonder een duidelijke reden(we hebben iets gedetecteerd met onze software, als men op dit forum is dat software niet altijd naar behoren functioneert) en biedt mij geen enkele mogelijkheid om dit op te lossen. Ja, koop maar een nieuwe licentie ook al kunnen wij blijkbaar niet garanderen dat die wel functioneert.
No tolerance policy, niet zo bijzonder. MS geeft in ruime begrippen de mogelijk je 'fout' te kunnen corrigeren, omdat er ook buiten Windows enorm veel mee gesjoemeld wordt, in tegenstelling tot een spelletje waarvan zij mogen verwachten dat jij eigenaar bent van de PC en de login niet deelt met anderen (wat ook niet mag).

In het ver ver verleden zijn er aantal false positives geweest, meen zelfs dat windowsblind toen nog problemen gaf (of iets van stardock).

Vroeger had je nog tijdelijke en perma bans in VAC/valve, nu is het direct permanent?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit krijgt toch nog een tikkie naar Spielerij - Problemen & Vragen, omdat het een probleem betreft, niet een MW2 discussietopic ;)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Joep schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:21:
[...]

Zo speel je hackers in de hand. Weten ze direct wat gedetecteerd wordt. Makkelijk debuggen zo :P
Analoog:

het CJIB hoeft je niet te vertellen waar en wanneer je te hard reed, want dan zou hun detectie niet meer effectief zijn.

Het gaat erom dat het een trade-off is tussen (schijn)veiligheid en vrijheid van de speler. Ik heb er alle begrip voor dat cheaters worden geweerd en/of geband, maar ik vind wel dat Valve verplicht moet worden om het bewijs dan ook te overhandigen. Al was het maar om de schijn tegen te gaan dat er soms mensen onterecht worden geband.

• codex
Ja The Zep Man, daar heb je inderdaad een punt. Ik ga die algemene voorwaarden bij mijn nieuwe installatie eens goed doorlezen :)

Ja een ban is permanent. Geef mij dan maar Punkbuster, die gaf ook een valse positief op Ati Tray Tools toen ik MW1 speelde. Ik werd voor een paar minuten gebanned, toen ik het had uitgeschakeld functioneerde het spel weer. Als PB iets detecteert wordt er realtime gebanned, op die manier kan je altijd achterhalen wat de oorzaak is. Met dit waardeloze systeem is er blijkbaar met geen mogelijkheid te achterhalen waar het vandaan kwam.

• The Zep Man
Ed_L schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:41:
[...]

Analoog:

het CJIB hoeft je niet te vertellen waar en wanneer je te hard reed, want dan zou hun detectie niet meer effectief zijn.
Strafrecht versus civielrecht, iets wettelijk fout doen versus dat je je niet aan een afspraak houdt...

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 18:56

Snake

Los Angeles, CA, USA

reemprive schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:42:
Ja The Zep Man, daar heb je inderdaad een punt. Ik ga die algemene voorwaarden bij mijn nieuwe installatie eens goed doorlezen :)

Ja een ban is permanent. Geef mij dan maar Punkbuster, die gaf ook een valse positief op Ati Tray Tools toen ik MW1 speelde. Ik werd voor een paar minuten gebanned, toen ik het had uitgeschakeld functioneerde het spel weer. Als PB iets detecteert wordt er realtime gebanned, op die manier kan je altijd achterhalen wat de oorzaak is. Met dit waardeloze systeem is er blijkbaar met geen mogelijkheid te achterhalen waar het vandaan kwam.
Bah neen, als PB besloot je voor een False positive te bannen werd je machine gebanned. Dus dat werd een nieuwe machine kopen :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ed_L schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:11:
Gokje: omdat specifieke feedback erg handig is om een hacktool te verbeteren. (edit: zegt trage_harry die had moeten F5-en na boodschappen gedaan te hebben).

offtopic:
reemprive, laat dergelijke mails een volgende keer eerst even door iemand anders lezen op Engels taalgebruik.

Als je er overigens van overtuigd bent dat je volledig ten onrechte bent geband, waarom ze dan toch weer geld geven door een nieuwe te kopen?

[Voor 34% gewijzigd door F_J_K op 20-04-2010 10:47]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Ik stel ook nergens dat de twee gelijk zouden zijn, het is slechts een kanttekening.

Desondanks is het niet zo dat er civielrechtelijk ineens geen sprake zou zijn van enige verantwoordelijkheid bij Valve. Het eenzijdig opzeggen van een overeenkomst is ook aan bepaalde verplichtingen verbonden. Het vervelende is dat je als consument hier niet zonder rechten staat, maar dat het erg moeilijk is om die rechten ook daadwerkelijk uit te oefenen. Valve weet dat en maakt daar imho gewoon misbruik van.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 00:33

Brons

Fail!

Als ik jou was zou ik in iedergeval niet mijn geld terug proberen te halen via mijn creditcardmaatschappij. Het moment dat je dat doet ontneemt Valve gewoon al je spellen in je Steam account.

Ik volg het anti-cheat verhaal al een tijdje met argusogen. Natuurlijk moet er opgetreden worden tegen cheaters maar ze kunnen mij niet vertellen dat ze nooit false positives hebben. Ik zou het hier zeker niet bij laten zitten, zeker niet aangezien je geen mogelijkheid tot beroep hebt. Valve moet natuurlijk zelf weten hoe ze dat doen maar ik zou als consument wel mijn geld terug willen als ze geen bewijs en/of beroepsprocedure kunnen aanbieden.

Heb je al contact opgenomen met je rechtsbijstand?
Ed_L schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:47:
Ik stel ook nergens dat de twee gelijk zouden zijn, het is slechts een kanttekening.

Desondanks is het niet zo dat er civielrechtelijk ineens geen sprake zou zijn van enige verantwoordelijkheid bij Valve. Het eenzijdig opzeggen van een overeenkomst is ook aan bepaalde verplichtingen verbonden. Het vervelende is dat je als consument hier niet zonder rechten staat, maar het erg moeilijk is om die rechten ook daadwerkelijk uit te oefenen. Valve weet dat en maakt daar imho gewoon misbruik van.
Precies. Ze zeggen eenzijdig de overeenkomst op. Daar zou op z'n minst een compensatie tegen moeten staan, tenzij ze natuurlijk kunnen aantonen dat jij je niet aan de voorwaarden hebt gehouden.

[Voor 36% gewijzigd door Brons op 20-04-2010 10:49]

• codex
Het gaat erom dat het een trade-off is tussen (schijn)veiligheid en vrijheid van de speler. Ik heb er alle begrip voor dat cheaters worden geweerd en/of geband, maar ik vind wel dat Valve verplicht moet worden om het bewijs dan ook te overhandigen. Al was het maar om de schijn tegen te gaan dat er soms mensen onterecht worden geband.
Wat het dubieus maakt is dat men blijkbaar uit gaan dat een valse positief onmogelijk is(de eerste vergelijking met virusscanners is een goede) en dus banned op termijn. Omdat degene die is gebanned onmogelijk kan achterhalen wat het heeft veroorzaakt(draaiende processen of programma's) is er geen enkele mogelijkheid om je te verweren of eventueel hiaten in het systeem te achterhalen. In mijn ogen getuigt het van stupiditeit om te denken dat een stuk software wat je heb geproduceerd goed werkt als je niet kijkt of de problemen die mensen er mee ondervinden mogelijk veroorzaakt worden door fouten in jouw software. Als softwareboeren allemaal zo zouden denken kunnen we weer terug naar het stenen tijdperk.

OT:
Ja mijn Engels zuigt, ik zag het inderdaad al ;)

• Fridge
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:51
[...]

Analoog:

Naast de terechte opmerking dat civiel en strafrecht verschillen moet het CJIB je uiteraard wel degelijk vertellen waar en wanneer je te hard reed. Sterker nog, ze moeten de foto en zelfs het eikrapport van het apparaat overhandigen mocht je dat opvragen.

Los daarvan: het is wel zo dat dit juridisch zeer discutabel is. Zomaar zonder bewijs de mogelijkheid tot online multiplayer ontnemen terwijl dit wel onderdeel van het produkt was toen je het kocht. Het is namelijk verdedigbaar dat de helft van de waarde van het spel de multiplayer is, in ieder geval een belangrijk onderdeel van het spel uitmaakt.

Ik schat de kans zeer groot dat in Nederland dit geen stand zal houden voor de rechter zonder bewijs van valsspelen. En aangezien het spel in Nederland gekocht is (toch?) heeft Valve zich te houden aan het Nederlands recht. Ook algemene voorwaarden staan niet boven de wet! Dus zullen ze moeten aantonen dat ze terecht jouw account hebben gebanned.

Maar ja, aangezien toch niemand een rechtzaak begint komen ze er mooi mee weg (ervan uitgaande dat jij onschuldig bent).

• codex
Ik heb contact opgenomen met de Jurofoon, de medewerker gaf aan dat er wel mogelijkheden zijn om juridische stappen te ondernemen tegen een bedrijf in de VS. Wat uiteraard tegen me werkt zijn de algemene voorwaarden en het is uiteraard een kostbare zaak die de vraag opwerpt of het aankoopbedrag wel opweegt tegen deze kosten. Ze heeft me geadviseerd om een klacht bij zowel Activision als Valve in te dienen aangaande mijn zaak.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waar heb je de software gekocht?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• codex
Bij 12game.com.

• codex
Trouwens, voor de mensen die mijn hele contact willen lezen, het is bijna grappig te noemen, bij deze:
http://www.scribd.com/ful...=key-1mhmduuep133kjytafzj

[Voor 51% gewijzigd door codex op 20-04-2010 12:33]

Anoniem: 287880

Het zou toch wel netjes van ze zijn als ze zouden vertellen wat de reden, locatie en tijdsstip van het 'vergrijp' is. En het is toch een lachertje dat je zonder het te weten in gehackte ' servers ' terecht kan komen.

• The Zep Man
Anoniem: 287880 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:38:
En het is toch een lachertje dat je zonder het te weten in gehackte ' servers ' terecht kan komen.
Het is nog steeds niet zeker of bewezen dat dit daadwerkelijk een reden is om gebanned te worden.

Anoniem: 151481

Ik speel al vele jaren FPS'n en ik ben nog nooit geband.
Ik heb ook nog nooit gecheat, Ik heb dan ook mijn twijfels of je hier wel echt de waarheid spreek of dat je gewoon boos bent of valve voor het bannen van je account omdat je toch 'n keer gecheat hebt.

Ik vind het persoonlijk zeer goed van Valve dat ze zonder al te veel getouw trek 'n account kunnen bannen.
Ik vind het namelijk behoorlijk irritant als er weer eens 'n cheater op de server zit.
Niet alleen de Wallhacks, Aimbots, No Secrets, enz maar ook de custom configs zoals de trigger onder het muiswieltje of geen gras, of minder tot geen details vind ik cheating.
Alles wat de users meer kans geeft te winnen door opties aan te passen in het spel die niet standaard in de menu opties zitten, is cheating vind ik.

Van mij mogen ze veel meer mensen bannen, des te meer plek en normale spelers zullen er dan op de servers zitten wat de game weer leuk maakt.

P.S. De gevangenis zit ook vol met mensen die het niet gedaan hebben!

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 151481 op 20-04-2010 12:59]

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44
En dat is juist het vervelende. Er wordt security through obscurity gedaan, wat gewoon geen security is. De hackmakers weten echt wel wanneer hun hacks detected worden. Het nette zou gewoon zijn als ze meer details geven over wat er nou exact heeft voorgevallen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 151481 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:57:
Ik heb ook nog nooit gecheat, Ik heb dan ook mijn twijfels of je hier wel echt de waarheid spreek of dat je gewoon boos bent of valve voor het bannen van je account omdat je toch 'n keer gecheat hebt.
Er is een periode geweest dat er false positives waren, Ati console tray ding, Windowsblind (Stardock) en tijdje ook die MS Intellipoint software (zou komen door de OSD gebeuren). Maar die zijn allemaal netjes geflagged voor die reden en weer unbanned.

Al zou het me niets verbazen dat er false positives zitten bij de nieuwe grafische drivers, waar je naar wat ik begreep ook al flink wat kan aanpassen (kleur replace, etc).

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:23
Ik weet dat dit een beetje dom tussendoor komt.. maar een groot aantal hacks staan toe een spelers personage over te nemen :+

Blijf doordrukken en probeer erachter te komen of er nog anderen banned zijn in dezelfde server als waar jij zat...?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• codex
@Sarge_Mango
Als ik niet de waarheid zou spreken zou ik er geen tijd in steken. Met die 40 euro veeg ik mijn kont af om het zo te zeggen, het gaat mij om het principe dat ik zonder enige aanleiding dus gebanned kan worden terwijl VAC zo goed zou functioneren.

Als je mij ticket wat ik heb gecopy-paste leest. vind je het zelf dan niet opmerkelijk dat ik blijkbaar mijn stinkende best doe om mensen die cheaten gebanned te krijgen en er vervolgens zelf 1 krijg?

• codex
D4NG3R NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:04:
Ik weet dat dit een beetje dom tussendoor komt.. maar een groot aantal hacks staan toe een spelers personage over te nemen :+

Blijf doordrukken en probeer erachter te komen of er nog anderen banned zijn in dezelfde server als waar jij zat...?
Ja, dat ken ik van MW1. Iemand komt in de server en zijn naam verandert continu in de namen van de andere spelers. Dat zou alleen niet uit moeten maken voor je Steam ID. Ik mag aannemen dat niemand in staat is om mijn Steam ID te kopiëren.

Ik ben zelf ook al meerdere keren op gehackte servers terecht gekomen en ik ben helemaal niet gebanned dus mijn gevoel zegt dat hier meer aan de hand is.
Ik ben van mening dat je hier toch niet de waarheid spreekt. Heb je ook niet 'n keer geprobeerd te cheaten om gewoon eens te kijken of het echt werkt?

• D4NG3R
reemprive schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:10:
[...]

Ja, dat ken ik van MW1. Iemand komt in de server en zijn naam verandert continu in de namen van de andere spelers. Dat zou alleen niet uit moeten maken voor je Steam ID. Ik mag aannemen dat niemand in staat is om mijn Steam ID te kopiëren.
Nee, ik spreek letterlijk over "overnemen" van iemands speler... je toetsenbord & muis worden gewoon compleet geblokkeerd maar je ziet je speler wel doorspelen (meestal zorgt de hacker ervoor dat jij richting hem rent.. zodat hij je kan afmaken. maar sommige mensen gaan ook kloten met andermans account zodat deze bijvoorbeeld banned worden)

Ik druk meteen m'n PC uit als ik zoiets ook maar zie gebeuren..

Edit: gebruik wat vaker de "Edit" knop trouwens :P, ik zie je vaak dubbel post's maken op andere threadss ;) .

[Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 20-04-2010 13:14]

• codex
Ja hoor, natuurlijk. Ik ben niet achterlijk, bovendien, vuurknop onder het muiswieltje is nogal eenvoudig. Dat kan ik elk spel op de PC worden aangepast via het ingame menu.

En bovendien, het hoeft helemaal niets te maken hebben met hacked servers. Dat lijkt me weinig aannemelijk, het zal eerder liggen in een fals positive of mijn account wat is gehacked. De eerste optie van die twee is nog het meest aannemelijk, gezien mijn wachtwoord nog steeds functioneert.

Tele2 lag er vorige week wel uit, probeerde te spelen maar werd telkens gedisconnect. Toen ik wilde inloggen in Steam(de applicatie, niet de site) moest ik wel ineens opnieuw mijn wachtwoord ingeven terwijl die standaard ingevuld staat. Misschien dat er toen iets heeft plaatsgevonden, geen idee.

[Voor 63% gewijzigd door codex op 20-04-2010 13:18]

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 15:12
Ik heb dit lang geleden een keer gehad bij CS:S. Kreeg een ban omdat ik gecheat zou hebben. Uit proberen te vinden wat ik dan gedaan zou hebben. Uiteindelijk na een week weer unbanned zonder ooit een reden te hebben gehad van Valve/Steam. Na de ban niks aangepast of wat dan ook en nooit meer last van gehad.

Last.fm
Films!

• codex
D4NG3R NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:12:
[...]

Nee, ik spreek letterlijk over "overnemen" van iemands speler... je toetsenbord & muis worden gewoon compleet geblokkeerd maar je ziet je speler wel doorspelen (meestal zorgt de hacker ervoor dat jij richting hem rent.. zodat hij je kan afmaken. maar sommige mensen gaan ook kloten met andermans account zodat deze bijvoorbeeld banned worden)

Dat heb ik nog nooit meegemaakt, gelukkig. Heb je dat bij MW2 gehad?

• D4NG3R
reemprive schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:13:
[...]

Dat heb ik nog nooit meegemaakt, gelukkig. Heb je dat bij MW2 gehad?
1x, kreeg er een temp ban van 2 uur voor...
(Was niet op mijn account -was @ een vriend- , maar ik schrok wel :S)

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-05 16:59
Zijn er mensen die het begin van het spel nog kunnen herinneren?
De eerste paar dagen waar Avira een virus oppikte in het spel?

Zouden hackers het voor mekaar gekregen om dan toch bestanden te versturen via geopende poorten en hiermee toch dingen hebben geïnstalleerd.

Een vriend van mij was een maand terug z'n account kwijt geraakt aan een hacker dmv een keylogger die hij nergens anders binnen had kunnen krijgen.
Deze hacker speelde MW2 op zijn account en heeft zelfs een paar levels voor hem gehaald(hacker die vac banned was, maar daarvoor nog een ander account had kunnen stelen?)
D4NG3R NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:12:
[...]

;) .
Zoiets als dit?
http://www.youtube.com/watch?v=TlMKl_Of61M&NR=1

[Voor 34% gewijzigd door Dorest0rm op 20-04-2010 13:20]

• D4NG3R
^Link werkt niet

Ja, zo ongeveer wel ja.

Edit: Sorry dat ik het zeg, maar ik proeste toch wel even toen ik dat filmpje zag :P.

[Voor 101% gewijzigd door D4NG3R op 20-04-2010 13:22]

reemprive schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:06:
@Sarge_Mango
Als ik niet de waarheid zou spreken zou ik er geen tijd in steken. Met die 40 euro veeg ik mijn kont af om het zo te zeggen, het gaat mij om het principe dat ik zonder enige aanleiding dus gebanned kan worden terwijl VAC zo goed zou functioneren.

Als je mij ticket wat ik heb gecopy-paste leest. vind je het zelf dan niet opmerkelijk dat ik blijkbaar mijn stinkende best doe om mensen die cheaten gebanned te krijgen en er vervolgens zelf 1 krijg?
Ten eerste VAC functioneerd voor geen meter!!!! daar zijn we het ten minsten wel over eens.

Ten 2e, misschien vind Valve/Activision je wel geen een zeikerdje en hebben ze je daarom geband.
Zou kunnen, je weet wat ze zeggen "be careful what you wish for".
Je zult ook zeker niet de eerste zijn die aan het mailen is met info over cheaters.
Als ik Valve zou zijn zou ik er op ten duur behoorlijk moe van worden om dag in dag uit mailtjes te krijgen van mensen die andere er bij naaien (ook al zijn het cheaters). Ik zou het dan ook behoorlijk grappig vinden om die persoon zelf te bannen.

Dit zou 'n senario kunnen zijn. Maar misschien zit ik er behoorlijk naast.

P.S don't take is personal.

• codex
Dorest0rm schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:16:
Zouden hackers het voor mekaar gekregen om dan toch bestanden te versturen via geopende poorten en hiermee toch dingen hebben geïnstalleerd.
Daar heb ik ook aan gedacht, omdat ik natuurlijk de poorten voor MW2 open heb staan. Is het technisch mogelijk dat iemand die geopende poort gebruikt terwijl ik zit te gamen om iets te veranderen of te plaatsen op mijn pc?

• D4NG3R
reemprive schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:22:
[...]

Daar heb ik ook aan gedacht, omdat ik natuurlijk de poorten voor MW2 open heb staan. Is het technisch mogelijk dat iemand die geopende poort gebruikt terwijl ik zit te gamen om iets te veranderen of te plaatsen op mijn pc?
In CoD4 kon de server bestanden als wapenskins en maps naar je sturen.. als een hacker het voor elkaar weet te krijgen om op een vergelijkbare manier bestanden naar jouw te sturen zou dit theoretisch mogenlijk zijn ja..

Screenshot je MW2 map eens zodat we de inhoud kenne zien?

• codex
Anoniem: 151481 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:20:
[...]

Ten eerste VAC functioneerd voor geen meter!!!! daar zijn we het ten minsten wel over eens.

Ten 2e, misschien vind Valve/Activision je wel geen een zeikerdje en hebben ze je daarom geband.
Zou kunnen, je weet wat ze zeggen "be careful what you wish for".
Je zult ook zeker niet de eerste zijn die aan het mailen is met info over cheaters.
Als ik Valve zou zijn zou ik er op ten duur behoorlijk moe van worden om dag in dag uit mailtjes te krijgen van mensen die andere er bij naaien (ook al zijn het cheaters). Ik zou het dan ook behoorlijk grappig vinden om die persoon zelf te bannen.

Dit zou 'n senario kunnen zijn. Maar misschien zit ik er behoorlijk naast.

P.S don't take is personal.
Nee, ik snap het :)

Ja, daar heb ik ook aan gedacht. Een vriend van me zei zelfs dat als je er heel slecht naar kijkt ze me misschien wel een ban hebben gegeven omdat ik toch waarschijnlijk wel het spel opnieuw zou kopen. Gezien ik bijna 700 uur had gespeeld ben ik natuurlijk wel een fanaat te noemen.

Het lijkt mij alleen wel dat niemand op zondag die support mails leest, al kan ik het mis hebben. Misschien moet ik het ook maar op zijn beloop laten.

Zo maar even naar de Free Record Shop een nieuw exemplaar halen 8)7

D4NG3R NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:23:
[...]

In CoD4 kon de server bestanden als wapenskins en maps naar je sturen.. als een hacker het voor elkaar weet te krijgen om op een vergelijkbare manier bestanden naar jouw te sturen zou dit theoretisch mogenlijk zijn ja..

Screenshot je MW2 map eens zodat we de inhoud kenne zien?
Ik denk dat de oorzaak velemalen simpeler is als jullie hier proberen af te spiegelen.
Ik denk dat als je echt niet gecheat hebt, je op een of andere manier 'n app hebt geinstalleerd die iets met je MW2 install doet zoals het proberen te stelen van de CDKey/Serial of het Hijacken van je account.
Veel van jullie onderschatten het gevaar van keygens/crack/enz in veel van deze software zit 'n trojan die probeert info te stelen van je PC en deze naar de Hacker te sturen, vaak merk je hier niets van.

P.S Zelf heb ik meerdere keren MW1 moeten installeren omdat van de ene dag op de andere dag mijn CDKey zo maar in 1 keer invalid zou zijn geworden. Na 'n reinstall wrkte alles weer gewoon.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 151481 op 20-04-2010 13:32]

• D4NG3R
Ik moet zeggen dat het wel een beetje fake klinkt hoe hij het brengt.. want als hij ECHT niks gedaan zou hebben, zou hij ook geen nieuw spel kopen.. maar blijven doorvechten tot het oude spel weer normaal werkt :+

Als het dan ECHT een false beschuldiging is.. gooi HitmanPro 3.5 er eens overheen.. vind meestal zelfs rommel die andere scanners niet zien.

• codex
D4NG3R NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:35:
Ik moet zeggen dat het wel een beetje fake klinkt hoe hij het brengt.. want als hij ECHT niks gedaan zou hebben, zou hij ook geen nieuw spel kopen.. maar blijven doorvechten tot het oude spel weer normaal werkt :+

Als het dan ECHT een false beschuldiging is.. gooi HitmanPro 3.5 er eens overheen.. vind meestal zelfs rommel die andere scanners niet zien.
Ik wil weer kunnen spelen!!!! Ik vrees dat dit het niet meer gaat worden met die houding van Valve.Ik ga HitmanPro proberen.

Edit:
Gedraaid, 0 resultaten.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:20
Ooit gehoord van "voordeel van de twijfel"? Waar rook is is niet altijd vuur. Jij gaat er nu vanuit dat VAC perfect is terwijl, iedereen die ooit maar achter 1 pc heeft gezeten, weet dat software nooit perfect is.
Ik vind het persoonlijk zeer goed van Valve dat ze zonder al te veel getouw trek 'n account kunnen bannen.
Ik vind het namelijk behoorlijk irritant als er weer eens 'n cheater op de server zit.
Totdat je zelf zonder reden word gebanned. ;)
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat Valve je niet exact verteld waarom je geband bent. Zo is het voor degene die gebanned is zeer lastig om te achterhalen waar het mis is gegaan. En ja, door die info te vrij te geven maak je het hackers ook makkelijker. Maar het moet niet zo zijn dat eerlijke gamers hiervan de dupe worden.

Alles wat de users meer kans geeft te winnen door opties aan te passen in het spel die niet standaard in de menu opties zitten, is cheating vind ik.
Wat betreft de wallhacks, aimbots, no secrets geef ik je helemaal gelijk. Maar hoe zit het dan met grotere schermen, snelle GPU's en gamemuizen? Allemaal hardware die jou grote voordelen kan geven tegenover iemand met een kleine monitor, crappy gpu, en een 5 euro sweex muis. Toch wordt dit niet gezien als cheaten.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 15:01
Je weet hoe zwak die verdediging is he? Nu weet ik niet precies hoe het bij MW2 zit, maar op zich moet het mogelijk zijn om cheats te starten vanaf een andere locatie. Genoeg rommel op het internet te vinden op dat gebied. Helaas.
Ik ben zelf admin voor een CnC Renegade server en je merkt gewoon dat het zo moeilijk is om cheats te detecteren en altijd eerlijk te bannen. Nu bannen we eigenlijk niet tot we redelijk zeker zijn van wat we doen, maar toch... Het is gewoon onmogelijk om geen false positives te pakken denk ik. Zeker mensen die eens een keer een cheat geprobeerd hebben zijn daarvan de sjaak, want net dan wordt je natuurlijk altijd gepakt. Tja eigen schuld.
Ook een bekend excuus: mijn broertje/zusje/neefje/nichtje/goudvis speelt ook en die heeft gecheat op mijn account. Heel kut voor je, maar dan kan je vrijwel niet controleren of de cheat verwijderd is of dat je een betere/nieuwere onzichtbare versie hebt.

LinkedIn
BlackIntel

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:06

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat ik dubieus vindt is dit:
We will not disclose the cheats which were detected, nor will we provide the date and time the infraction took place.
Ik begrijp dat als je vrijgeeft welke cheat er gebruikt is, je het voor echte boefjes misschien makkelijker maakt om die cheat beter te verstoppen en de volgende keer niet opgemerkt te laten worden. Aan de andere kant neem je ook alle mogelijkheden weg om je onschuld te bewijzen. Je kunt niet aantonen dat je niet gecheat hebt, omdat er van *geen cheat* natuurlijk geen bewijs is. Zolang je echt eerlijk bent en dus false positive gebanned bent, is het alleen maar eerlijk van valve als ze je vertellen welke cheat, of minstens wanneer er een cheat gebruikt is, toch?

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• The Zep Man
Totdat je een computer van scratch af aan installeert en dit documenteert (van legitieme Windows en alle programma's), hiervan een image maakt en veilig stelt, dan een verse versie van het spel op een vers Steam-account installeert en bewijst dat die met deze configuratie geband wordt, zal Valve je nooit geloven.

Bovenstaande is de enige manier om buiten Valve aan te kunnen tonen dat mensen onterecht geband worden. Het is mogelijk, maar tot nu toe heb ik het nog niemand zien doen. Waarom niet? Werkt het niet? Blijkt dat die personen inderdaad gecheat hebben? Bewijs het tegendeel maar.

* The Zep Man zit te wachten op de voor hem voldoende bevestiging dat dit niet uitgevoerd wordt omdat de persoon in kwestie misschien toch wel een cheat ergens had staan.

[Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 20-04-2010 14:26]

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05:42

faust2016

You yes have my shirt

Wat ik een beetje vaag/verdacht vind is dat je aangeeft wel eens in servers geweest te zijn waar je met 1 kill level 70 wordt. Ik bedoel: ik ben zelf ook vaak genoeg in servers geweest waar je niet kon bewegen o.i.d., maar daarvoor wordt je niet gebant. Het feit dat je zelf profijt hebt gehad van de cheat is volgens mij reden om aan te nemen dat je er zelf ook iets mee te maken hebt gehad, want welke cheater laat de zijn cheat nou voor elke speler in de server werken?

Hoe het ook zij als je echt onschuldig bent wens ik je veel succes met je probleem..

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Goed punt faust, wat heeft de TS precies op deze servers gedaan?

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:51
Toch blijft het wel apart dat je een nieuw exemplaar gaat kopen terwijl je ten onrechte gebanned bent.

Ik zou het er niet bij laten zitten iig, als ik 100% zeker was van mn zaak.

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03 21:53

MLM

aka Zolo

Chrome markeert dit topic al met "malware detected" op de links. Lijkt me duidelijk verhaal :)

-niks-

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-05 16:59
MLM schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:42:
Chrome markeert dit topic al met "malware detected" op de links. Lijkt me duidelijk verhaal :)
Links naar Youtube, GoT en steam forums? :')

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-05 09:39

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Dorest0rm schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:48:
[...]

Links naar Youtube, GoT en steam forums? :')
Komt omdat Sv3n een avatar gebruikt die op een malafide site wordt gehost.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• codex
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:57:
[...]

Je weet hoe zwak die verdediging is he? Nu weet ik niet precies hoe het bij MW2 zit, maar op zich moet het mogelijk zijn om cheats te starten vanaf een andere locatie. Genoeg rommel op het internet te vinden op dat gebied. Helaas.
Ik ben zelf admin voor een CnC Renegade server en je merkt gewoon dat het zo moeilijk is om cheats te detecteren en altijd eerlijk te bannen. Nu bannen we eigenlijk niet tot we redelijk zeker zijn van wat we doen, maar toch... Het is gewoon onmogelijk om geen false positives te pakken denk ik. Zeker mensen die eens een keer een cheat geprobeerd hebben zijn daarvan de sjaak, want net dan wordt je natuurlijk altijd gepakt. Tja eigen schuld.
Ook een bekend excuus: mijn broertje/zusje/neefje/nichtje/goudvis speelt ook en die heeft gecheat op mijn account. Heel kut voor je, maar dan kan je vrijwel niet controleren of de cheat verwijderd is of dat je een betere/nieuwere onzichtbare versie hebt.
Ik probeer niets te bewijzen, ik plaatst die foto op verzoek vanwege de hypothese dat hackers via open poorten toegang zouden kunnen krijgen tot je bestanden. Ik weet niet of het klopt wat erin staat, vandaar.

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:15
Supreme schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:42:
Toch blijft het wel apart dat je een nieuw exemplaar gaat kopen terwijl je ten onrechte gebanned bent.

Ik zou het er niet bij laten zitten iig, als ik 100% zeker was van mn zaak.
En dan? Je wilt toch weer spelen?
Die ban wordt toch niet opgeheven..

• Sv3n
kKaltUu schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:51:
[...]

Komt omdat Sv3n een avatar gebruikt die op een malafide site wordt gehost.
ik zie het als ik naar de site ga, zal het even aanpassen, wel apart, is gewoon een site van een band.

Last.fm
Films!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

superbassie schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:53:
En dan? Je wilt toch weer spelen?
Die ban wordt toch niet opgeheven..
Dan begin je simpel, eerlijk zijn. Ik ken echt niemand die ooit gebanned is en 100% zeker geen cheats/oid gebruikte.

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 12:18
RedHat schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:36:

Dus je zal wel ooit eens iets geïnstalleerd hebben wat niet kan / mag.
Waarom geven ze dan niet vrij wát er gedetecteerd is en wanneer?

Komaan zeg, hoe kan je Steam VAC nu nog serieus nemen rekening houdend met het aantal cheaters dat er tot op heden nog rondlopen?
Punkbuster werkt niet feilloos maar is veel beter dan die crap bij Steam.

• Asgaro
  • Laatst online: 26-05 12:18
SinergyX schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:53:
[...]

Of je leest mijn post hierboven even?
Of je edit je post, zodat er geen meer misverstanden kunnen ontstaan?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 16:25
Je krijgt toch een callsign als je opnieuw begint? :p

[Voor 11% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 20-04-2010 15:44]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

I will buy another copy of the game, although it feels like this one is stolen from me. One thing is certain, I'm not gonna buy anything from Steam anymore and will advice my friends not to do either.
Je weet dat MW2 alléén speelbaar is vanuit Steam? Aangezien je aangeeft dat je niets meer van of via Steam wil aanschaffen, lijkt dit me vrij lastig... Je hebt dus altijd met VAC te maken bij MW2... :)

• Sv3n
SinergyX schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:58:
[...]

Dan begin je simpel, eerlijk zijn. Ik ken echt niemand die ooit gebanned is en 100% zeker geen cheats/oid gebruikte.
En omdat jij niemand kent is dat de waarheid ?

Hier staan wat cases waar mensen dus wel gebanned zijn zonder iets gedaan te hebben:
Wikipedia: Valve Anti-Cheat

Last.fm
Films!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
The Zep Man schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:23:
Totdat je een computer van scratch af aan installeert en dit documenteert (van legitieme Windows en alle programma's), hiervan een image maakt en veilig stelt, dan een verse versie van het spel op een vers Steam-account installeert en bewijst dat die met deze configuratie geband wordt, zal Valve je nooit geloven.

Bovenstaande is de enige manier om buiten Valve aan te kunnen tonen dat mensen onterecht geband worden. Het is mogelijk, maar tot nu toe heb ik het nog niemand zien doen. Waarom niet? Werkt het niet? Blijkt dat die personen inderdaad gecheat hebben? Bewijs het tegendeel maar.

* The Zep Man zit te wachten op de voor hem voldoende bevestiging dat dit niet uitgevoerd wordt omdat de persoon in kwestie misschien toch wel een cheat ergens had staan.
Dan kun je lang wachten. De reden dat iemand dit niet uitvoert is eenvoudig: het kan niet. Het vereist namelijk dat ofwel Valve je unbant, ofwel dat je weer geband wordt op een nieuwe instal van OS en game. Als er sprake is van een false positive, dan is het heel goed mogelijk dat de reden hiervoor bij een serverside fout zit. In dat geval is het helemaal niet te reproduceren.

Ik vind je vertrouwen in de onfeilbaarheid van het systeem aardig, maar je hebt nog steeds niet laten zien waarom je accepteert dat er zonder bewijslast sancties opgelegd kunnen worden anders dan 'dat het nu eenmaal in de licentie-overeenkomst staat'. We hebben inmiddels vaak genoeg gezien dat de EULA niet aansluit op de lokale wet- en regelgeving. Probleem is echter dat de consument er een zeer prijzige civiele zaak van moet maken om zijn recht (ter waarde van een paar tientjes) te halen, met het risico de zaak te verliezen en een dikke financiele klap te krijgen. TS heeft dit inmiddels ook al gemerkt.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:54
Asgaro schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:11:
[...]

Waarom geven ze dan niet vrij wát er gedetecteerd is en wanneer?

Komaan zeg, hoe kan je Steam VAC nu nog serieus nemen rekening houdend met het aantal cheaters dat er tot op heden nog rondlopen?
Punkbuster werkt niet feilloos maar is veel beter dan die crap bij Steam.
Het aantal cheaters wat nog rondloopt is eigk een teken dat ze pas echt bannen bij geldige verdenking ipv een vaag vermoeden :+ :Y)

ChojinZ schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:56:
[...]

Ooit gehoord van "voordeel van de twijfel"? Waar rook is is niet altijd vuur. Jij gaat er nu vanuit dat VAC perfect is terwijl, iedereen die ooit maar achter 1 pc heeft gezeten, weet dat software nooit perfect is.

[...]

Totdat je zelf zonder reden word gebanned. ;)
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat Valve je niet exact verteld waarom je geband bent. Zo is het voor degene die gebanned is zeer lastig om te achterhalen waar het mis is gegaan. En ja, door die info te vrij te geven maak je het hackers ook makkelijker. Maar het moet niet zo zijn dat eerlijke gamers hiervan de dupe worden.

[...]

Wat betreft de wallhacks, aimbots, no secrets geef ik je helemaal gelijk. Maar hoe zit het dan met grotere schermen, snelle GPU's en gamemuizen? Allemaal hardware die jou grote voordelen kan geven tegenover iemand met een kleine monitor, crappy gpu, en een 5 euro sweex muis. Toch wordt dit niet gezien als cheaten.
Het eerste wat bij mij nu binnen schiet is Iets met 'n klok en kleppel.

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:51
Sv3n schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:24:
[...]

Hier staan wat cases waar mensen dus wel gebanned zijn zonder iets gedaan te hebben:
Ja en al die cases zijn onderzocht en teruggedraaid.

In dit geval, waar er dus al contact is geweest met die lui van VAC, wordt er gewoon keihard gezegd dat de TS gebanned blijft om het gebruik van illegal programs.
Lijkt me dat ze wel ff gechecked hebben waarom.

Ik kan me goed voorstellen met 700 speeluren dat je die cheaters zat bent geworden, en eens ff terug wou cheaten.

Ik heb er zelf ook aan gedacht, kon alleen geen hack vinden :+ Uiteindelijk werd het spel toch saai na zoveel spelen, zonder die goede clanwar support(dedicated servers).. maar dat terzijde:p

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19

Touchdomex

Meisje!

[...]

Cheats may be hidden inside otherwise legitimate mod or skin downloads that are created to maliciously get innocent people banned. Since the source of a cheat installed on a computer cannot be proven, bans due to this are never rescinded.
Heeft de TS misschien hiermee iets gedaan?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waar zeg ik dat het een 'feit' is? Zoals ik al eerder zei, er zijn false positives geweest in het verleden, en zoals ook in de cases te lezen, ging dit veelal over recent geinstalleerde software of niet correct werkende hardware. Beide gevallen lijken mijn niet aan de orde voor de TS, waar nog steeds de 'foute server' blijft spelen.

Waarvan de bekendere uit VAC1 kwamen, VAC2 worden punt 1, 2 en 4 zijn inmiddels teruggedraaid. Enkel 3, welke toch een aanpassing van de rendering is, blijft een ban opleveren. Dus geheel onterecht? De mogelijkheid is er dus nog dat er een terugdraai komt van de actie op de TS, mits je kan achterhalen wat er dan 'fout' was.

• Sv3n
Supreme schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:29:
[...]

Ja en al die cases zijn onderzocht en teruggedraaid.

In dit geval, waar er dus al contact is geweest met die lui van VAC, wordt er gewoon keihard gezegd dat de TS gebanned blijft om het gebruik van illegal programs.
Lijkt me dat ze wel ff gechecked hebben waarom.

Ik kan me goed voorstellen met 700 speeluren dat je die cheaters zat bent geworden, en eens ff terug wou cheaten.

Ik heb er zelf ook aan gedacht, kon alleen geen hack vinden :+ Uiteindelijk werd het spel toch saai na zoveel spelen, zonder die goede clanwar support(dedicated servers).. maar dat terzijde:p
Ja die bans zijn teruggedraaid, maar echt niet direct. Zoals ik al eerder gezegd in dit topic ik ben een jaar of 5/6 geleden in CS:S gebanned geweest door VAC. Na mailen met Valve werd gezegd dat unbannen niet mogelijk was en een reden niet gegeven kon worden. Na een week (of 2 geen idee mee precies) kreeg ik een mail dat mijn account weer vrijgegeven was. Geen excuses, geen reden wat dan ook, alleen dat. Dus dat Valve dat zegt, heeft voor mij 0 waarde.

Last.fm
Films!

SinergyX schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:58:
[...]

Daar moet ik me zeer zeker bij aansluiten.
Iedereen die ik ken en ooit is gebanned door VAC of Punkbuster had iets op zijn geweten.
Ze beweerde wel geen cheats te gebruiken maar de ene na de andere had software draaien die FPS'n wel heel makelijk maakten zoals custom skins (iedereen had 'n knal rood pakje aan) of alle struiken en bomen waren ontdaan van bladeren. De licht inval was weg dus geen schaduwen, enz.............
Zoals eerder in het topic aangegeven "waar rook is, is vuur".
Ik kan me niet voorstellen dat er echt helemaal niets aan de hand is en jij zomaar gebanned ben.
Er zouden dan veel meer mensen zomaar gebanned worden, vooral als het aan 'n bepaalde app ligt hadden veel meer mensen hier last van moeten hebben.
Ik ken namelijk niemand die echt gebannned is voor "no reason".
Als VAC of Punkbuster echt zomaar mensen banned had ik ook al lang 'n keer gebanned zijn in al die jaren dat ik FPS'n speel. Ook onder mijn vrienden/kennissen had er dan al lang iemand gebanned moeten zijn die niet cheaten.
Statistisch gezien trek je echt aan het korste eind met je verhaal.
Dus sorry dat ik het zeg maar ik heb echt zo mijn twijfels als ik jouw verhaal lees.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
'ik ken niemand'
'dan had ik zelf ook al lang'
'ik kan me niet voorstellen'

Je betoog zit vol aannames en generalisaties, maar geen bewijs. 99,999% van de bans worden ongetwijfeld terecht uitgedeeld, maar geen enkel systeem is waterdicht.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ed_L schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:50:
'ik ken niemand'
'dan had ik zelf ook al lang'
'ik kan me niet voorstellen'

Je betoog zit vol aannames en generalisaties, maar geen bewijs. 99,999% van de bans worden ongetwijfeld terecht uitgedeeld, maar geen enkel systeem is waterdicht.
Ik zie vanuit de TS ook geen bewijs dat hij geen cheats heeft, buiten zijn 'woord' (scanners en spyware checkers vinden geen cheats), toch wordt VAC afgescheept als 'juridische oplichting'.

• superwashandje
  • Laatst online: 15:08

superwashandje

grofheid alom

Anoniem: 151481 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:42:
[...]
Ik ken namelijk niemand die echt gebannned is voor "no reason".
oeh, en jij kent een substantieel gedeelte van de mensen die op steam spelen? en dus via VAC gecontroleerd worden?
dit zegt dus helemaal niets.

ook het: "waar rook is is vuur" spreekwoord slaat nergens op zo. Hoe kan je dit nou weten? alleen omdat VAC nog nooit false positives heeft gegeven? Dat lijkt me ook niet zo raar als alle false positives niet worden ontdekt omdat niemand er serieus naar kijkt waardoor al die false positives gewoon positive blijven.

edit: @sinergyX

hoe kan je nou bewijzen dat je iets niet gedaan hebt? door een alibi te hebben dat je op dat moment iets anders aan het doen was? dan moet valve toch echt eerst aangeven wanneer je gecheat zou hebben en dat willen ze nou juist niet doen.

dat is imo ook het belachelijkste aan dit verhaal: je word permanent geband zonder opgaaf van reden en je kan er niets tegen doen "want VAC is always right"....ja als je dat gelooft en nooit onderzoek doet naar de mensen die een fout melden zal het ook altijd zo blijven...

[Voor 29% gewijzigd door superwashandje op 20-04-2010 15:58]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee