[iPad] App Store Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 201.061 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:18
Is er of komt er nog een 24 uurs niet goed geld terug regeling bij Apple, daar was toch sprake van? Bij Android vind ik dat ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:15
Michie23 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:23:
Is er of komt er nog een 24 uurs niet goed geld terug regeling bij Apple, daar was toch sprake van? Bij Android vind ik dat ideaal
Zou ook geen verkeerde oplossing zijn, maar kost wellicht de gebruiker weer iets teveel moeite. Nu heb ik geen ervaring met dat bij Android. Maar ben wel voorstander om het de consument zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
PaulBloem schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:58:
[...]

Zou ook geen verkeerde oplossing zijn, maar kost wellicht de gebruiker weer iets teveel moeite. Nu heb ik geen ervaring met dat bij Android. Maar ben wel voorstander om het de consument zo gemakkelijk mogelijk te maken.
vind ik geen oplossing, gewoon try out of prijs omlaag. Maar goed ik ga toch jailbreaken, app's zijn mij te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
kmf schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:53:
Settlers HD is nu verkrijgbaar.
http://itunes.apple.com/n...tlers-hd/id371112669?mt=8
[afbeelding]

Vraag is... hoe speelt het? is het een beetje leuk? Ik had ooit settlers op de iphone gekocht, maar ik het scherm is te klein om leuk te spelen vond ik, dus nooit wat mee gedaan. Misschien is de ipad beter, maar om 8 euro uit te geven om te testen....
Dat is echt een must know om te weten of die fijn werkt _/-\o_ Op de iPhone is het inderdaad allemaal wat te klein.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ZpAz schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:17:
[...]

Dat is echt een must know om te weten of die fijn werkt _/-\o_ Op de iPhone is het inderdaad allemaal wat te klein.
settlers 4 is briljant op de pc. op de iphone vond ik het niet lekker werken. hopelijk wel op de ipad idd :P maar wil hem wel testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Heb laatst Settlers HD gekocht, leuk spel maar de kwaliteit is echt verschrikkelijk, zo onscherp absoluut geen HD.
Meer mensen bekend hiermee ? Heb er toch 8 euro voor betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Versteegrob schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:35[/message]:
Heb laatst Settlers HD gekocht, leuk spel maar de kwaliteit is echt verschrikkelijk, zo onscherp absoluut geen HD.
Meer mensen bekend hiermee ? Heb er toch 8 euro voor betaald
Onscherp issie allerminst, ziet er prima uit hier... De iPhone versie is inderdaad wél onscherp als je hem op iPad installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:40:
[...]

Onscherp issie allerminst, ziet er prima uit hier... De iPhone versie is inderdaad wél onscherp als je hem op iPad installeerd.
En hoe speelt het? Op de iphone vond ik het gelijk al vreemd dat je moet zoomen met de +/- bar ipv pinch.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]kmf schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:43[/message]:
[...]

En hoe speelt het? Op de iphone vond ik het gelijk al vreemd dat je moet zoomen met de +/- bar ipv pinch.
Speelt wel ok, ben pas bij het 2e level. Pinch gebruik je om meerdere units te selecteren dus vandaar die +/- bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:01
Ozone HD is nu gratis ipv €3.99
http://itunes.apple.com/us/app/ozone-hd/id370820246?mt=8

Ook tijdelijk gratis: Free Memory Pro
http://itunes.apple.com/app/free-memory-pro/id387585534?mt=8

Geen idee of dat lekker werkt, maar lijkt me handig...

[ Voor 47% gewijzigd door Xtuv op 04-09-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb ozone net gedownload. Ziet er wel grappig uit.
Check elke dag appshopper.com, staan mooie aanbiedingen op.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 15:48

EgoPro

Time is an illusion.

Ja ik kon het niet laten, ik heb settlers toch maar uit de store geplukt. Eerste indruk, ziet er zeer goed uit, bediening is goed, meerdere ervaringen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 16:26
TukkerTweaker schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:14:
[...]

Ben bezig met de ontwikkeling van zo'n app. Met inderdaad selecties ( tags ) kunnen maken, raten, Exif data bekijken/bewerken en synchroniseren met Aperture.
E.a is nog in ontwikkeling dus als je nog meer suggesties hebt, graag.
Ik heb sinds het weekend een iPad en zat me te bedenken dat het een ideaal apparaat zou zijn om foto's mee te selecteren en dan te syncen met LR. Als je dat zou kunnen realiseren, heb je aan mij een klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb sinds afgelopen weekend ook een iPad (kadootje van de baas!) en vind het natuurlijk een top-gadget! Al veel leuke apps ontdekt. Naast de iPad heb ik een Android smartphone (HTC Desire) waar ik ook erg tevreden over ben. Ik kan dus goed de platformen vergelijken. Het valt me zo in ieder geval al op dat er voor de iPhone/iPad meer apps zijn waar je voor moet betalen. Onder Android is er meer gratis en als je moet betalen is het vaak een stuk goedkoper. Op zich is dat ook wel logisch, want het verdien-model van Google is reclame en de gratis apps hebben vaak een reclame bannertje (niet storend overigens). Apple heeft iets meer barrières (bataald lidmaatschap etc.). Niet om de zaak af te kraken, maar dat is wat me opvalt.

Ik zoek bv een Twitter app die om kan gaan met geocodes, maar ik vind alleen maar betaalde apps die dat kunnen. Zo bijzonder is dat toch niet? Het gaat niet altijd om een hoog bedrag, maar je kunt wel bezig blijven. En als het nix blijkt te zijn, is het toch weer zonde.

Kan ik ook op een andere manier door de AppStore bladeren, via een site die de boel op een handige manier indexeert bv? Ik zou graag het onderscheid tussen betaald en gratis in de verschillende categorieën wat toegankelijker willen hebben. Voor Android kan ik naar Androlib of Appsbrain, elk met hun eigen zoekmethodes/lijstjes. Ik kan dan veel makkelijker zoeken naar bv een puzzelspelletje (gratis/betaald/beide) of een communicatie app.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
mphilipp schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 00:11:
Ik heb sinds afgelopen weekend ook een iPad (kadootje van de baas!) en vind het natuurlijk een top-gadget! Al veel leuke apps ontdekt. Naast de iPad heb ik een Android smartphone (HTC Desire) waar ik ook erg tevreden over ben. Ik kan dus goed de platformen vergelijken. Het valt me zo in ieder geval al op dat er voor de iPhone/iPad meer apps zijn waar je voor moet betalen. Onder Android is er meer gratis en als je moet betalen is het vaak een stuk goedkoper. Op zich is dat ook wel logisch, want het verdien-model van Google is reclame en de gratis apps hebben vaak een reclame bannertje (niet storend overigens). Apple heeft iets meer barrières (bataald lidmaatschap etc.). Niet om de zaak af te kraken, maar dat is wat me opvalt.

[...]
Ik heb op het moment dezelfde combinatie als jij. iPad met een HTC Desire. Ik had de desire gehaald om even een jaartje met een android telefoon te kunnen spelen (hiervoor 2 jaar een iPhone gehad). Mijn ervaring is wel dat de apps voor de iPhone/iPad vele malen beter werken dan dezelfde apps voor Android (Facebook bijvoorbeeld). Het beetje geld voor de apps heb ik wel over voor de kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

CoiLive schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 01:49:
[...]
Mijn ervaring is wel dat de apps voor de iPhone/iPad vele malen beter werken dan dezelfde apps voor Android (Facebook bijvoorbeeld). Het beetje geld voor de apps heb ik wel over voor de kwaliteit :)
Het is maar net welke apps je gebruikt. Ik heb eigenlijk nergens klagen over. In tegendeel: op de Desire had ik in 5 minuten voor elkaar dat ik al mijn agenda's/mail/contacts zichtbaar had, maar op een of andere manier is de iPad weer een brekebeen wat dat betreft. Ik zie maar een deel van mijn Google agenda. Volgens mij moet ik door wat meer hoepels springen om dat voor elkaar te krijgen.

Wat de kwaliteit betreft kan ik heel kort zijn: ontwikkelaars zijn allemaal hetzelfde. Apple ontwikkelaars zijn geen apart ras of ineens veel slimmere mensen. Ik kan het weten, ik ben zelf 15 jaar applicatie ontwikkelaar geweest. Mensen die voor Android ontwikkelen zijn net zo slim als de mensen die voor Apple spul ontwikkelen. Het enige verschil dat ik me kan bedenken is dat je voor Apple meer moet doen (lid worden enzo, ballotagecommissie) waardoor je bij Android makkelijker iets uitprobeert. Enerzijds krijg je dan misschien meer apps waar iets aan mankeert (op de iPhone/iPad is het overigens ook geen rozengeur en maneschijn;check de comments in de store maar), maar voorlopig zijn die apps er wél. Ze kunnen anderen op het idee brengen om die app te verbeteren. Wat dat betreft zie ik het alleen maar als een voordeel. Het andere grote voordeel is dat er geen 'app-nazi' in de Android Market zit, waardoor er gewoon van alles is. En zoals ik al zei is het meeste gratis.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind de iPad nog steeds erg mooi en de apps erg handig, maar het is gewoon erg duâh allemaal...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag X-Plane willen proberen, maar ik vind 8,- iets te veel voor de app. Iemand die een poging wilt doen mij over te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
mphilipp schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:46:
[...]

Het is maar net welke apps je gebruikt. Ik heb eigenlijk nergens klagen over. In tegendeel: op de Desire had ik in 5 minuten voor elkaar dat ik al mijn agenda's/mail/contacts zichtbaar had, maar op een of andere manier is de iPad weer een brekebeen wat dat betreft. Ik zie maar een deel van mijn Google agenda. Volgens mij moet ik door wat meer hoepels springen om dat voor elkaar te krijgen.

Wat de kwaliteit betreft kan ik heel kort zijn: ontwikkelaars zijn allemaal hetzelfde. Apple ontwikkelaars zijn geen apart ras of ineens veel slimmere mensen. Ik kan het weten, ik ben zelf 15 jaar applicatie ontwikkelaar geweest. Mensen die voor Android ontwikkelen zijn net zo slim als de mensen die voor Apple spul ontwikkelen. Het enige verschil dat ik me kan bedenken is dat je voor Apple meer moet doen (lid worden enzo, ballotagecommissie) waardoor je bij Android makkelijker iets uitprobeert. Enerzijds krijg je dan misschien meer apps waar iets aan mankeert (op de iPhone/iPad is het overigens ook geen rozengeur en maneschijn;check de comments in de store maar), maar voorlopig zijn die apps er wél. Ze kunnen anderen op het idee brengen om die app te verbeteren. Wat dat betreft zie ik het alleen maar als een voordeel. Het andere grote voordeel is dat er geen 'app-nazi' in de Android Market zit, waardoor er gewoon van alles is. En zoals ik al zei is het meeste gratis.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind de iPad nog steeds erg mooi en de apps erg handig, maar het is gewoon erg duâh allemaal...
Het is waar dat het instellen van je mail, contacten en kalenders iets ingewikkelder is op een iOS platform. Dat wil zeggen dat ipv alleen je Google naam en wachtwoord je ook een server moet instellen. Dat is dus zo gedaan, maar inderdaad heel iets moeilijker dan op de android. Dat is maar een deel van je Agenda ziet is volgens mij of een setting in je Google sync settings hoewel er volgens mij ook een limiet is van 5 agenda's.

Begrijp me verder niet verkeerd; ik zeg helemaal niet dat de mensen die voor android programmeren dommer zijn. Ik merkt alleen zelf dat ik het op de iPhone/iPad beter vind werken. Misschien heb ik wel veel geluk gehad met de apps voor de iPad en een beetje pech met de apps voor Android. Daarbij komt ook dat ik geen credit Card heb dus ik koop geen apps voor android. Voor de iPad doe ik dat wel en, omdat ik ervoor betaal, doe ik veel onderzoek (filmpjes kijken, reviews lezen) om de beste app voor een speciaal doel uit te zoeken. Daardoor heb ik ook minder last van slechte ervaringen.

Het zou overigens wel kunnen kloppen dat door de grote Apple Nazi mensen beter hun best doen om de app perfecter te krijgen bij de eerste release dan bij android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:13:
Ik zou graag X-Plane willen proberen, maar ik vind 8,- iets te veel voor de app. Iemand die een poging wilt doen mij over te halen?
Kijk eens naar een aantal filmpjes op youtube en naar de reviews in de app store.

Ik twijfel trouwens zelf ook nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-09 18:01
in verband met hetnniet hebben van adsl thuis (italie platteland=inbelverbinding + sat verbinding max 2 gb) zoek ik een mogelijkheid om eea via mijn ipad te downloaden uit de nieuwsgroepen, bij voorkeur dmv een nzb. Ik heb een bijna onbeperkt (nouja, 5gb) prepaid limiet, dusnruimte zat, en met een 3g dekking in de dorpen om me heen kan dat best.

ik heb wel wat clients gevonden van sabnzb etc. maar die gaan alleen maar over het besturen van een pc met sab al geinstalleerd.

Iemand die mee een schop(je) in de goede richting kan duwen ? Betaald of gratis boeit niet zo..

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZe NL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-08 20:39
CoiLive schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:03:
[...]

Kijk eens naar een aantal filmpjes op youtube en naar de reviews in de app store.

Ik twijfel trouwens zelf ook nog ;)
Ik heb de app gekocht !
Het is de acht euro echt waard...
Heel veel soorten vliegtuigen en ook nog een paar helikopters, en de besturing werkt ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
oZe NL schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:50:
[...]

Ik heb de app gekocht !
Het is de acht euro echt waard...
Heel veel soorten vliegtuigen en ook nog een paar helikopters, en de besturing werkt ook super.
Doe eens harder je best :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, waar ik benieuwd naar ben (zal zo eerst Youtube eens opstarten) is of je ook nog missies hebt oid, neerschieten van andere vliegtuigen of landen op bepaalde bestemmingen, of dat het een soort free roaming is...

Daarbij zag ik overigens dat Appshopper.com een eigen app heeft ontwikkeld (voor zowel de iPhone als iPad). Die miste ik eigenlijk al direct. Je kunt hier ook filters op zetten (gratis/betaald) en kiesen voor iPhone, iPad of Universal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Pinball HD is echt super, ik ben verslaafd :p
Iemand worms HD al gekocht? Die speelde ik vroeger ook veel en lijkt me erg cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:21

BioHazard

*\o/*

Bierkameel schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:40:
Iemand worms HD al gekocht? Die speelde ik vroeger ook veel en lijkt me erg cool.
Pinball HD is inderdaad echt goed. Worms HD wil ik ook nog kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

CoiLive schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:02:
[...]
Het zou overigens wel kunnen kloppen dat door de grote Apple Nazi mensen beter hun best doen om de app perfecter te krijgen bij de eerste release dan bij android.
Wat ook niet altijd succes garandeert... Als je de commentaren ziet bij sommige apps (ook de dure) dat iets bv helemaal niet meer werkt na een update enzo.

Ik vind de diversiteit juist een goede zaak. Hoe meer keuze, hoe beter. Vrijheid blijheid enzo. Maar goed, goed zoeken, en dan vind ik vanzelf wel wat ik wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight1986
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-10-2022
Bierkameel schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:40:
Ik heb worms hd gekocht het ziet er goed uit en speelt fijn op de ipad, het is je geld wel waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 19:24

Greyfox

MSX rulez

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:13:
Als je 8 euro te veel vindt voor een app, waarom koop je dan een device van 600+ euro?
Kijk eens naar een xbox of ps3 app, dan moet je toch lachen om 8 euro.

Ik snap dat niet hoor.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]

Wat de kwaliteit betreft kan ik heel kort zijn: ontwikkelaars zijn allemaal hetzelfde. Apple ontwikkelaars zijn geen apart ras of ineens veel slimmere mensen. Ik kan het weten, ik ben zelf 15 jaar applicatie ontwikkelaar geweest. Mensen die voor Android ontwikkelen zijn net zo slim als de mensen die voor Apple spul ontwikkelen. Het enige verschil dat ik me kan bedenken is dat je voor Apple meer moet doen (lid worden enzo, ballotagecommissie) waardoor je bij Android makkelijker iets uitprobeert.
Mogelijke factoren welke je zeker niet onbekend moeten zijn als je 15 jaar applicaties ontwikkeld: de ontwikkelomgeving, beschikbare api's, documentatie en community zijn ook uitermate belangrijk.

Als deze goed in elkaar zit en je aan de guidelines houdt, dan kan een app op een bepaald omgeving wel degelijk een voordeel behalen.

Als je een GUI-programma in pascal moet maken vs .NET of zo, welke zal er na een maand ontwikkeltijd beter werken?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Greyfox schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:53:
[...]

Als je 8 euro te veel vindt voor een app, waarom koop je dan een device van 600+ euro?

Ik snap dat niet hoor.
Als je een spel in de winkel koopt kun je hem (vaak) ruilen (of je geld terug krijgen) als het spel je niet bevalt. 8 euro neerleggen om erachter te komen of je iets leuk vindt of niet vind ik wel veel geld als je het niet terug kan krijgen (volgens mij kan dat niet bij de app store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:14
[...]

Dat Apple de applicaties checkt heeft vooral te maken met de diversiteit van de apps (sommige dingen mogen van Apple niet, maar wel van Google), maar weinig met de kwaliteit. Daarnaast blijft de markt wat schoner.

Overigens, juist omdat de ontwikkelaars er geld mee kunnen verdienen, zie je dat er veel ontwikkeld wordt. Op zich is het voor de iPad een ander verhaal. De install-base is immers veel kleiner en er zijn lang niet zoveel apps als voor de iPhone of Android. De potentie is er en zijn alle hele toffe apps. Maar het is nog lang niet op het niveau van de iPhone. Maar op zich zijn de markets redelijk aan elkaar gewaagd, alleen op het gebied van games heeft Android nog een inhaalslag te maken.
CoiLive schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:33:
[...]
Als je een spel in de winkel koopt kun je hem (vaak) ruilen (of je geld terug krijgen) als het spel je niet bevalt. 8 euro neerleggen om erachter te komen of je iets leuk vindt of niet vind ik wel veel geld als je het niet terug kan krijgen (volgens mij kan dat niet bij de app store).
Dat is inderdaad vervelend. Gelukkig zijn er vaak trial of lite-versies. Daarbij kun je natuurlijk reviews lezen. Ik heb eigenlijk nog geen miskoop gedaan :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 07-09-2010 16:21 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greyfox schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:53:
[...]

Ik snap dat niet hoor.
Dat kan ik je uitleggen; ik koop het niet voor spellen. Ik koop nooit spellen, heb geen Xbox of PS3 en dus het zal voor mij een van de eerste spellen zijn. Daarom. Ik vind je reactie een beetje kortzichtig geredeneerd, Greyfox. :O

daarbij:
^^ wat CoiLive zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hoedje schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:19:
[...]
Dat Apple de applicaties checkt heeft vooral te maken met de diversiteit van de apps (sommige dingen mogen van Apple niet, maar wel van Google), maar weinig met de kwaliteit. Daarnaast blijft de markt wat schoner.
Op zich kunnen we daar een hele flinke boom over opzetten. Ik heb ook al genoeg dubieuze apps in de Apple store gezien, dus het 'filter' werkt redelijk arbitrair. Ik vind het allemaal niet zo spannend en die hele controle mag van mij achterwege blijven. Als je de market maar toegankelijk genoeg houdt en de mensen in staat stelt om te filteren. Je hoort geen enkele Android gebruiker klagen over de hoeveelheid vage apps die je langs ziet komen.
Overigens, juist omdat de ontwikkelaars er geld mee kunnen verdienen, zie je dat er veel ontwikkeld wordt.
Ach, met Android apps kun je ook geld verdienen. Bedenk dat Android pas een écht concurrerend platform is geworden sinds release 2 en devices als de Droid, Nexus 1 en Desire. Games vind ik dan niet interessant. Een heel simpel spelletje zoals labyrint vind ik wel leuk, maar meer ook niet.

Maar ik ga fier en vrolijk verder met het zoeken naar goede apps voor zakelijk gebruik. Ik heb er al een paar op het oog en als ik een mooie combi gevonden heb zal ik daar zeker verslag van doen. Mijn indruk is dat de iPad zeker erg bruikbaar is voor zakelijke toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
BioHazard schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:41:
[...]

Pinball HD is inderdaad echt goed. Worms HD wil ik ook nog kopen.
Pinball HD vond ik dan weer erg tegenvallen. Vervelende muziek (gelukkig wel om te zetten naar eigen tunes) en het leek eigenlijk gewoon vrijwel op Pinball Dreams op m'n Amiga van 10 jaar terug. Weliswaar betere gfx, maar er had wat meer in mogen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 19:24

Greyfox

MSX rulez

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:37:
[...]

Dat kan ik je uitleggen; ik koop het niet voor spellen. Ik koop nooit spellen, heb geen Xbox of PS3 en dus het zal voor mij een van de eerste spellen zijn. Daarom. Ik vind je reactie een beetje kortzichtig geredeneerd, Greyfox. :O

daarbij:
^^ wat CoiLive zegt.
Een stuk software kun je vaak niet ruilen in een winkel dus dat is geen eerlijke vergelijking. Maar als je naar een fysiek spel kijkt, zoals Kolonisten, dat kost je bij de speelgoedwinkel ongeveer 40 euro (en eenmaal geprobeerd kun je die ook niet meer ruilen).
Dan is die 8 euro (die bijvoorbeeld Settlers HD kost) een schijntje.

Maar ik zou het natuurlijk ook toejuichen als je een spel eerst een uur/dag zou kunnen spelen voordat je het koopt, maar klagen dat 8 euro zoveel geld is voor een game vind ik niet in verhouding.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap wel dat €8 een schijntje is t.o.v. een iPad van €600 of een Katan van €40. Maar wat ik niet snap is dat jij vindt dat ik die iPad koop voor €600 om vervolgens een spelletje te moeten kopen. Want het is maar €8 t.o.v €600.

In dat opzicht zou ik, als ik een Mac Pro koop van €6000 voor muziekproducties, gewoon niet moeten zeuren als ik een fotosoftwarepakket wil proberen wat dan alleen kan voor €80.

Mijn punt is gewoon dat jij daar niet snel over moet oordelen. Verder zou een try-b4-buy mogelijkheid leuk zijn. Dan hoeven dit soort discussies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Bovendien vergeet niet dat sommigen al div keren 5 a 8 a 10 euro hebben uitgegeven voor een spel, wat achteraf tegenviel dan wordt je vanzelf wel wat voorzichtiger. Ondertussen zit ik vast ook op 100 euro voor apps en maar een paar blijf ik echt gebruiken.

Een soort niet goed geld terug garantie zou idd fijn zijn maar dat kost apple geld en zal dus nooit gebeuren.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Greyfox schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:42:
[...]

Een stuk software kun je vaak niet ruilen in een winkel dus dat is geen eerlijke vergelijking. Maar als je naar een fysiek spel kijkt, zoals Kolonisten, dat kost je bij de speelgoedwinkel ongeveer 40 euro (en eenmaal geprobeerd kun je die ook niet meer ruilen).
Dan is die 8 euro (die bijvoorbeeld Settlers HD kost) een schijntje.

Maar ik zou het natuurlijk ook toejuichen als je een spel eerst een uur/dag zou kunnen spelen voordat je het koopt, maar klagen dat 8 euro zoveel geld is voor een game vind ik niet in verhouding.
Ik heb software tot nu toe altijd nog kunnen ruilen voor een ander product (geld terug doen ze bijna altijd moeilijk over en dat is hun recht natuurlijk).

Ik denk dat bijna iedereen het verder zou toejuichen. Android heeft volgens mij een 24 uurs regeling :)

Na 24 uur krijg je een popup waarbij je kunt aangeven of je de app wilt houden, iTunes wachtwoord invullen en op OK drukken. Dat zou, wat mij betreft ideaal zijn! Waar is de apple feedback :P

[ Voor 9% gewijzigd door CoiLive op 08-09-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Erg grappig, maar helemaal terecht vind ik het niet. Natuurlijk is 8 Euro heel wat minder dan die 30 Euro die ik per maand aan T-Mobile geef + de kosten van de iPhone, maar dat zijn als het ware gewoon vaste lasten en voor de telefoon heb ik gespaard. Het kopen van apps doe je meer "on the fly", zonder al teveel na te denken en dan moet je toch oppassen dat je niet teveel gaat binnenhengelen, ook al is het zo weinig, alle kleine dingen tellen per maand snel op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas zit het leven zo in elkaar dat je niet alles kan proberen van te voren.
Maar toch zou het wel handig zijn. Er is echt een ENORME hoeveelheid apps die ik gekocht heb waar ik nu niets meer mee doe en die aleen me iTunes library maar vervuilen.

Probleem is echter dat veel games maar leuk zijn voor een paar keer. Dus als je dan na 24H pas moet betalen ben je (athans ik dan)er vaak al op uitgekeken.

EDIT: Neemt trouwens niet weg dat de App store voor mij echt de iPhone/iPad heeft gemaakt.
Zonder App Store was ik al twee generaties geleden uit gekeken op het iOS platform.

Voor mij is het kopen van software/muziek/films sowieso gewoon normaal maar er zijn veel gebruikers waar dat niet zo bij is (helaas)

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 08-09-2010 16:26 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:44:
[...]

Wat ook niet altijd succes garandeert... Als je de commentaren ziet bij sommige apps (ook de dure) dat iets bv helemaal niet meer werkt na een update enzo.
De laatste update van PotteryHD bijvoorbeeld... :X

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Las net dat VLC player for iPad aangeboden is aan Apple om te worden goedgekeurd. Zou mooi zijn als dat gebeurt aangezien hij gratis zal worden aangeboden. VLC ondersteunt veel formaten....

• kmf
  • Niet online
Walkman schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:43:
Las net dat VLC player for iPad aangeboden is aan Apple om te worden goedgekeurd. Zou mooi zijn als dat gebeurt aangezien hij gratis zal worden aangeboden. VLC ondersteunt veel formaten....
Ondersteuning en vloeiend kunnen afspelen zijn verschillende dingen. Er bestaan al apps die "alle formaten" kunnen spelen, maar dan schokkerig en/of stroperig.

apple stelt namelijk geen api's beschikbaar voor 3rd party apps om hardware acceleration te gebruiken.

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

kmf schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:53:
[...]

Ondersteuning en vloeiend kunnen afspelen zijn verschillende dingen. Er bestaan al apps die "alle formaten" kunnen spelen, maar dan schokkerig en/of stroperig.

apple stelt namelijk geen api's beschikbaar voor 3rd party apps om hardware acceleration te gebruiken.
Volgens verschillende artikelen, gebruikt het VLC's eigen framework. Ben dus bang dat het afgeschoten gaat worden door Apple.

• kmf
  • Niet online
BioHazard schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:38:
[...]

Volgens verschillende artikelen, gebruikt het VLC's eigen framework. Ben dus bang dat het afgeschoten gaat worden door Apple.
Hoeft niet. Oplayer, die andere VLC gebruikt ook een eigen api (tis 3rd party api, niet framework waar apple op afkeurt), namelijk ffmpeg. En die zit toch echt in de appstore. Waarom weet ik niet, misschien om dat die eigen api meegeleverd is of zo? :?

Hoe gaat dat eigenlijk met die andere apps. Kan je dan je Xvid/mkv file via iTunes in die app laden?
(ALS Vlc goed gekeurd zou worden hoe krijgen we er dan films/series in)

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:54:
Hoe gaat dat eigenlijk met die andere apps. Kan je dan je Xvid/mkv file via iTunes in die app laden?
Dit is een goed artikel om te lezen, gebruik al een tijdje Airplayer en ben er heel tevreden over. http://www.bright.nl/uitlegparty-films-op-de-ipad

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:54:
Elke app kan z'n eigen "documents"mapje krijgen, waar je dan via itunes dingen op kan gooien. Het is ook mogelijk dat de app een of ander ftp, dlna, dropbox whatever support en dan kan je via wifi/3G je spullen naar de ipad trekken.

Natuurlijk zijn er ook apps die gewoon streamen.

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

kmf schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:49:
[...]

Hoeft niet. Oplayer, die andere VLC gebruikt ook een eigen api (tis 3rd party api, niet framework waar apple op afkeurt), namelijk ffmpeg. En die zit toch echt in de appstore. Waarom weet ik niet, misschien om dat die eigen api meegeleverd is of zo? :?
I see, duidelijk. Sowieso zijn zojuist Apples regels versoepeld op het gebied van hoe de app gemaakt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* spam

[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 10-09-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Autoblog.nl heeft ook een nieuwe app, hij is vrij basic maar er zit wel potentie in. Zit video in, het is wel een beetje een kopie van de website.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
ErikRo schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:04:
Bovendien vergeet niet dat sommigen al div keren 5 a 8 a 10 euro hebben uitgegeven voor een spel, wat achteraf tegenviel dan wordt je vanzelf wel wat voorzichtiger. Ondertussen zit ik vast ook op 100 euro voor apps en maar een paar blijf ik echt gebruiken.
Ik onderzoek me helemaal suf aan youtube reviews voordat ik iets voor de iPad koop. Weinig miskopen gedaan tot zover.

Ik heb al rond de 60 euro uitgegeven aan leuke apps. Ik klaag niet. Labyrinth 2 HD, Angry Birds, Solitaire City Deluxe, Brain Tuner, Doodle Find Pro, Pinball HD, allemaal leuke games die ik over 5 jaar nog steeds speel :)

[ Voor 25% gewijzigd door Slashdotter op 10-09-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Walkman schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:43:
Het het aub snel uitkomen _/-\o_
VLC is DE ultieme allesspeler _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:24:
Mijn toplijst dan ook maar, na (pas) 1 week gebruik:

Games: Predators, Demolition Master HD, Pinball HD, Zombie HD.
Ik heb net die "Demolition Master HD free" geprobeerd. Hij is toch een beetje saai in die zin dat je relatief veel tijd inactief bent. Plaats explosieven, druk op een knopje... boem boem boem... wachten wachten wachten... you failed/win.

Heb je Doodle Find al geprobeerd? Het is natuurlijk een hele andere categorie spel maar het leuke van dat spel vind ik dat je echt continu bezig bent, nonstop druk, race tegen de klok.

In dezelfde categorie valt wel Angry Birds die ik zelf persoonlijke leuker vind en meer diepgang heeft dan DM-HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Whats the difference is erg leuk en gratis!
Je moet de verschillen raden tussen 2 plaatjes net zoals op die photoplay kasten.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:03

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:20

Haan

dotnetter

Topicstarter
Bierkameel schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:07:
Whats the difference is erg leuk en gratis!
Je moet de verschillen raden tussen 2 plaatjes net zoals op die photoplay kasten.
Alleen vind ik het grote nadeel dat je steeds heen en weer moet sliden. Had liever gehad dat je de foto's ook op 1 scherm kon zien

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 23:27
Haan schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 09:19:
[...]

Alleen vind ik het grote nadeel dat je steeds heen en weer moet sliden. Had liever gehad dat je de foto's ook op 1 scherm kon zien
ik zie ze toch echt naast elkaar hoor.

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Tokus schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:41:
[...]

ik zie ze toch echt naast elkaar hoor.
Ow, dat is vreemd. Welke versie heb jij dan? Ik ben nu even 'iPad-loos', maar kan vanavond nog eens kijken. In de uitleg bij de game moet je ook heen-en-weer sliden.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb ze ook naast elkaar, gewoon de ipad in landscape mode gebruiken :)
Zo start de app ook op, ik krijg dat sliden niet voor elkaar.

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik had dus blijkbaar een andere game die 'Difference' heet :p Die heeft opzich wel hele mooie foto's, alleen qua gameplay dus wat lastiger.

• deBennie
Ik vraag me af, cineXplayer heeft een update gekregen, en het kost nu 3,99 euro. Daarvoor wastie gratis en ik had hem geinstalleerd op mn ipad. Zou ik hem nu kosteloos kunnen installeren aangezien ik hem eerder geinstalleerd had?

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:41
Ja volgens mij wel omdat je dan de melding krijgt dat je dit product al eens hebt aangekocht.

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 19:12
deBennie schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:17:
Ik vraag me af, cineXplayer heeft een update gekregen, en het kost nu 3,99 euro. Daarvoor wastie gratis en ik had hem geinstalleerd op mn ipad. Zou ik hem nu kosteloos kunnen installeren aangezien ik hem eerder geinstalleerd had?
Appshopper zegt inderdaad 3,99 maar kijk ik in de AppStore is ie 2,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Peaky schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:06:
[...]
Appshopper zegt inderdaad 3,99 maar kijk ik in de AppStore is ie 2,99
Dollars vs Euro's misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Volgens mij zie je in Appshopper alleen maar de US store en niet die van ons :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

deBennie schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:17:
Ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 09:51
BioHazard schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:38:
[...]

dan downloaden we die gewoon via cydia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, apps mogen best eigen frameworks gebruiken hoor. Sterker nog, heel veel apps doen dat. Wat niet mag is Apple's private frameworks gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Thx, klopt, bij het installeren gaf ie aan dat ik er niet voor hoefde te betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 16:40
Wat is de Apple store op iPad klote... Elke keer als je op een potentieel programma klikt en weer terug gaat, kom je weer op pagina 1. Maw hij onthoudt niet waar je gebleven was.

Bv als ik op hitlijsten klik, daarna 5x op 'Meer' om vervolgens een programma te bekijken. Vond het toch niks en vervolgens kom ik weer helemaal bovenaan. Kan ik weer 5x op meer drukken. En als de store nu snel was, maar dit valt ook vies tegen.

Je hoorde veel klachten over de android market (zoals slechte zoekmogelijkheden), maar de Apple store op de iPad is niet beter. Eerder slechter (omdat hij alles vergeet als je weer terug komt vanaf een programma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 09:10
Anteros schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:16:
Wat is de Apple store op iPad klote... Elke keer als je op een potentieel programma klikt en weer terug gaat, kom je weer op pagina 1. Maw hij onthoudt niet waar je gebleven was.

Bv als ik op hitlijsten klik, daarna 5x op 'Meer' om vervolgens een programma te bekijken. Vond het toch niks en vervolgens kom ik weer helemaal bovenaan. Kan ik weer 5x op meer drukken. En als de store nu snel was, maar dit valt ook vies tegen.

Je hoorde veel klachten over de android market (zoals slechte zoekmogelijkheden), maar de Apple store op de iPad is niet beter. Eerder slechter (omdat hij alles vergeet als je weer terug komt vanaf een programma).
Raar, ik kan je probleem niet repliceren, hier keert ie niet terug naar helemaal bovenaan. Welke iOS versie heb je? Keertje het zaakje resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anteros schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:16:

Dat is geloof ik in elk iOS, in ieder geval wel op m'n ipod en iphone (ipad niet getest). Maar ik heb dit alleen als ik een app download. Vreselijk irritant, zeker als je veel apps in 1 keer wil downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 16:40
Ik heb versie 3.2.2 ofo. Iig de laatste versie van de iPad. Als je naar hitlijsten gaat, daarna op de link dat je er meer wilt zien. Je krijgt dan 10 extra programma's. Als je dat zo een paar keer doet zit je bv bij programma 50. Als je vervolgens op dit programma klikt, dan zie je de gegevens. Ga je vervolgens terug door linksboven op hitlijsten te drukken, dan zie ik weer de 1e tien programma's en moet ik weer vijf keer op meer drukken zodat programma vijftig zie zien is.

Dit gedrag is dus niet normaal begrijp ik? Ik heb de iPad pas een dag en kan me niet voorstellen dat het nu al fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Heb hetzelfde hier. Vaak gaat de AppStore naar pagina 1, maar niet altijd.
De ene keer krijg ik ook maar 30 resultaten, terwijl ik de andere keer er 70 krijg.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
http://www.gamasutra.com/...ake_Impressive_Debuts.php

(click op de link voor url's naar onderstaande apps)

This week's top paid titles are:

1. Angry Birds HD ($4.99)
2. Slice It! ($0.99)
3. Grand Theft Auto: Chinatown Wars HD ($9.99)
4. Pinball HD ($0.99)
5. Medieval HD ($2.99)
6. Fruit Ninja HD ($4.99)
7. Scrabble for iPad ($9.99)
8. Madden NFL 11 for iPad ($9.99)
9. The Settlers HD ($9.99)
10. Build-a-Lot 2: Town of the Year for iPad ($2.99)

The iPad version of Rockstar's sandbox-styled adventure title Grand Theft Auto: Chinatown Wars manages to take third place in today's chart despite having been available for only a few hours.

Com2uS claims second place with its universal item-dividing puzzler Slice It!, while Clickgamer's Angry Birds HD remains seated at the top.

Gameprom's Pinball HD climbs up past Medieval HD and Fruit Ninja HD to finish at fourth, while Glu's Build-a-Lot 2 sneaks in at tenth place following a drop in price.

Here are this week's top free iPad applications:

1. Rollercoaster Extreme HD
2. Art of Glow
3. Stair Dismount Universal
4. Fly Control HD
5. World Class Texas Hold 'Em Lite for iPad
6. Zentromino HD
7. ADJewels Shooter HD
8. Fly Fishing 3D HD Free
9. Real Solitaire Free for iPad
10. Pac-Man Lite for iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er trouwens een iChat app van Apple in de Appstore?

Ik kon hem zo 123 niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kak. Goeie alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb op dit moment Jabba voor Jabber IM (waaronder Google Talk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt 4.1 nou eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dan? Heb het een tijdje niet gevolgd en ook me iPad niet gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:40
Moet je ff bijlezen: 4.2 is de eerste 4.x die op iPad komt.

@ Donstil:
Voor Jabber en andere chats gebruik ik Meebo. Moet je wel een Meebo.com account voor aanmaken, maar 't bevalt me goed.

[ Voor 53% gewijzigd door Liegebeest op 14-09-2010 06:01 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
En dat wordt dus op z'n vroegst in november dat 4.2 uitkomt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kan december, maar ook October, het blijft Apple ;)

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nee... er is duidelijk gezegd dat 4.2 in november uit komt in de laatste apple event.

http://www.apple.com/ipad/software-update/

Dus zoals het altijd al beloofd was. Herfst 2010
De herfst loopt (ten noorden van de evenaar) officieel van 21 september t/m 20 december

• musiman
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Hier een paar apps die ik het meest gebruik:

- iAnnotate

Appstore: 8 euro. Dit is een hele goede PDF reader die annotations ondersteunt, markeringen, etc. Je kunt documenten ook mailen en elders in bijv. Acrobat Reader openen en als het goed is komen de annotations daar ook op het scherm (hier heb ik echter nog wat problemen mee).

- iRead

Mocht je geen 8 euro over hebben voor iAnnotate, dan kun je deze gratis, doch beperkte, variant installeren.

- Teamviewer

Is er ook voor de ipad. Werkt prima.

- Keeper mobile v4

Een handige tool om al je wachtwoorden veilig op te slaan.

- Flipboard

Was deze week op de frontpage van tweakers.net. Een erg gave gratis app die al je twitter- en facebookberichten is magazine-stijl laat zien. Ook diverse (overwegend engelse) sites zoals wired en techcrunch kun je toevoegen.

- Star Walk. Erg gaaf om de sterren op te zoeken die je in de lucht ziet.

En dan de spellen:

- GTA China Town Wars :P deze werkt subliem en ziet d'r best goed uit. Jammer dat auto's die uit het zicht raken en je toch graag wilde hebben, verdwenen blijken te zijn.

- Pinball HD. Ik ben dol op flipperkasten :P

- We Rule. Ja, die speel ik ook :$

- FantasyOcean. Een heel duf spel maar ach, het kost weinig tijd en leuk om mensen die onbekend zijn met de iPad te tonen ;)

- Blue Block. Een erg leuk puzzelspel en gratis te verkrijgen (voor geld krijg je echter meer levels)

- WarChess. Ook gratis (meen ik) en mijn zoontje vindt dit echt super leuk.

- iChess Pro. De schaak app die mijn dochter en ik spelen.

- NexHockey en Air Hockey. Leuke airhockey spellen, vooral om met zijn tweeën te spelen.

Spellen voor mijn kinderen:

- Doodle Kids. Leuke (gratis) teken applicatie die steeds andere figuurtjes gebruikt voor de door jou getekende lijn.

- Glitter Draw. Ook leuk voor kinderen om mee te tekenen.

- Puppet Pals. Errug leuke app, ook in gratis variant, om een verhaaltje te maken met versleepbare poppetjes. Hij neemt ook je stem op. mijn zoontje heeft al een aantal erg hilarische "verhaaltjes" gemaakt :D

- Magnetic Alphabet. Voor mijn zoontje dé tool om letters en woorden te leren. Gewoon een simpel magnetisch letterbord waar je de letters in verschillende kleuren met elkaar kunt combineren tot woorden.

- Big Buck Bunny. Een gratis 8(?) minuten durend tekenfilmpje zonder woorden, erg leuk voor kinderen van 0 t/m 8.

Het is niet de volledige lijst met apps die ik vaak gebruik, maar ik denk dat GOT het niet toestaat wanneer ik alle Cydia apps hier vermeld ;)

Make music, not war

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

musiman schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:23:
Het is niet de volledige lijst met apps die ik vaak gebruik, maar ik denk dat GOT het niet toestaat wanneer ik alle Cydia apps hier vermeld ;)
Zeker wel.

Big Buck Bunny is overigens een open source film: http://www.bigbuckbunny.org/

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 15-09-2010 16:30 ]

Verwijderd

Ik heb gisteren Rowmote Pro gekocht. Voor mijn MBP vanuit de beamer, ideaal. iPad als trackpad werkt super goed over WiFi. Tevens ook remote voor Front Row e.d. Keyboard input is ook goed aanwezig. Ben er erg content mee!

GTA CW is inderdaad erg stoer om te spelen. Had hem gezien bij m'n broertje op de iPhone, maar nu zelf gekocht op de iPad. Prijs is even hoog, 7,99 dus daar hoef je het niet voor te laten. Super leuk spelletje (maar dat is persoonlijk).

• musiman
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

CyBeR schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:29:
[...]

Zeker wel.

Big Buck Bunny is overigens een open source film: http://www.bigbuckbunny.org/
Denk je?

Nou bij deze dan de meest gebruikte non-Apple Store apps :P

- iFile

Om rechtstreeks het filesysteem door te kunnen bladeren

- OpenSSH

Om m.b.v. WinSCP vanaf de pc draadloos bestanden over en weer te kunnen kopiëren, zonder tussenkomst van dat irri iTunes. (wel even je root user een ander wachtwoord geven dan het standaard "alpine" anders kan iedereen in je iPad)

- Categories

Om de icoontjes wat op te ruimen

- Backgrounder

Om apps in de achtergrond te kunnen laten draaien, zoals iPod.

iMAME4all

- jawel, oude tijden herleven. Voor mij pure nostalgie om al die oude spellen nog eens te kunnen spelen.

Van alle apps ben ik het meest happy met OpenSSH. Wat mij het meest stoort aan iTunes is het feit dat je aan één pc gebonden bent. En aangezien mijn hoofdcomputer ook gelijk de pc van mijn werkgever is en ik regelmatig met andere accounts inlog (lokale admin, domain admin, etc.) zit ik met iTunes iedere keer te kl..en terwijl ik nu met winSCP super eenvoudig alles toe kan voegen wat ik nodig heb. En met een simpele pc applicatie als Putty kom ik netjes in een terminal en kan (voor zover de tools aanwezig zijn op de ipad) alle unix commando's gebruiken die ik gewend ben.
Zo heb ik deze week al mijn boeken verplaatst van de ipad applicatie Bookman (een pdf reader) naar iAnnotate, simpel door ze te moven in het bestandssysteem. Met iTunes had ik ze eerst bij Bookman moeten verwijderen en dan bij iAnnotate weer importeren. En met de lijst pdf's die ik erin heb staan kost dat een flinke tijd.
Deze week heb ik dus iAnnotate gekocht, dat is de 2e beste app op de iPad tot nu toe. Op dit moment ben ik een nieuwe training aan het voorbereiden en kan nu simpel in het boek mijn aantekeningen kwijt en de belangrijke zaken onderstrepen. Toen ik nog Bookman gebruikte, miste ik die functionaliteit enorm.

Make music, not war

Kwam vandaag niet die Autoweek App uit? Als we de geruchten geloven zou dat een mooi ding moeten zijn.
cailin_coilleach schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 06:00:
Moet je ff bijlezen: 4.2 is de eerste 4.x die op iPad komt.

@ Donstil:
Voor Jabber en andere chats gebruik ik Meebo. Moet je wel een Meebo.com account voor aanmaken, maar 't bevalt me goed.
CyBeR schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:53:
[...]

Ik heb op dit moment Jabba voor Jabber IM (waaronder Google Talk).
Zijn dat iPad apps of iPhone apps op de iPad?[

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 16-09-2010 12:30 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Jabba is Universal.

De Autoweek app is nu beschikbaar.

Ziet er op het eerste gezicht wel goed uit.
Hopelijk gaan ze de kant op van wired of andere interactieve magazines.

Wel jammer dat de app €2,99 kost. Dat is net zo duur (of haast net zo duur) als de papieren versie.

Afbeeldingslocatie: http://a1.phobos.apple.com/us/r1000/042/Purple/79/3e/29/mzl.gwqibwnl.480x480-75.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 16-09-2010 15:17 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Donstil schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:17:
De Autoweek app is nu beschikbaar.

Ziet er op het eerste gezicht wel goed uit.
Hopelijk gaan ze de kant op van wired of andere interactieve magazines.

Wel jammer dat de app €2,99 kost. Dat is net zo duur (of haast net zo duur) als de papieren versie.

[afbeelding]
Ik begreep dat de app zelf 2,99 kost, je krijgt er een proefeditie bij (ja ja, marketing ten top ;)) maar is er duidelijkheid hoeveel het blad gaat kosten elke keer?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Wekelijks kun je via de app het nieuwe nummer van AutoWeek aanschaffen voor €2,99 aldus de ipadplanet.nl

Verwijderd

Toevallig vanmiddag de ontwikkelaar gesproken van de AutoWeek App, de content schijnt af te wijken van de papieren versie. Maar ik vind het wel een beetje duur, maar wie ben ik :D
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:37:
Toevallig vanmiddag de ontwikkelaar gesproken van de AutoWeek App, de content schijnt af te wijken van de papieren versie. Maar ik vind het wel een beetje duur, maar wie ben ik :D
Vind ik ook. Maarja wie zijn wij samen ;)

Blad zelf is Volgensmij vaak genoeg voor een euro te koop bij de pomp
(ik zie hem vaak liggen als ik ga tanken).

Euro is misschien wat goedkoop maar 2,- zou het matje moeten zijn als de papieren versie 3,- kost.
Ik denk dan ook dat de "extra" content die zit in dit soort digitale bladen al lang is geschoten.
(Bv foto's die het blad niet haalde ivm formaat of filmpjes die anders op de site staan)

• Marsmellow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06
Morgen krijg ik m'n Ipad binnen en ik ben eigenlijk wel benieuwd of misschien een van jullie dit weet. Ik zoek namelijk een applicatie die laatst werd gepromoot door 538 of Q-Music. Iets met dat je met aanrakingen hele relaxte tonen kan laten afspelen. Klonk wel zwaar relaxt zo over de radio moet ik zeggen ;-)
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.