Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: onkyo
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:54:
quote:
Ik heb de onkyo 508 icn met de SKS-HT528 speaker set.
Maar nu zit ik met een paar instellingen te klooien om het beste er uit te halen.
Momenteel rommelt de bass te veel door en dit mag wel minder. Ik heb de bas draaiknop
(woofer) in het midden staan en bij instellingen van de 508 bass hz op 120hz staan.
Maar op 120hz (waar hij op hoord te staan) bij deze set geeft te veel bass?

Ik zou heel graag de juiste instellingen willen gebruiken. Maar er zijn geen reviews van deze combi
helaas die de juiste instelleingen laten zien. Ik wou hem dan hier op instellen en vandaaruit de instellingen
na smaak weizigen.
unquote:

De subwoofer moet je anders instellen. een goede basisinstelling voor de volumeknop is tussen de tien en 11uur. ofwel; niet in het midden, maar ongeveer op 1/3 van de max. volume instelling.

Daarna laat je opnieuw audessy EQ zijn werk doen en je zal zien dat de bas veel minder overheersend werkt. Probleem is nl. dat de meeste mensen vaak de subwoofer zijn versterkercircuit extra sterk laten uitsturen, waardoor je een extra hard boom-boom effect krijgt bij hardere (lage) geluiden. Beter is om de receiver zelf te laten bepalen wat de ideale geluidsterkte moet zijn. Komt veel natuurgetrouwer over, want je krijgt geen over-versterkte-basgeluiden.....
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:54:
quote:
Ik heb de onkyo 508 icn met de SKS-HT528 speaker set.
Maar nu zit ik met een paar instellingen te klooien om het beste er uit te halen.
Momenteel rommelt de bass te veel door en dit mag wel minder. Ik heb de bas draaiknop
(woofer) in het midden staan en bij instellingen van de 508 bass hz op 120hz staan.
Maar op 120hz (waar hij op hoord te staan) bij deze set geeft te veel bass?

Ik zou heel graag de juiste instellingen willen gebruiken. Maar er zijn geen reviews van deze combi
helaas die de juiste instelleingen laten zien. Ik wou hem dan hier op instellen en vandaaruit de instellingen
na smaak weizigen.
unquote:

De subwoofer moet je anders instellen. een goede basisinstelling voor de volumeknop is tussen de tien en 11uur. ofwel; niet in het midden, maar ongeveer op 1/3 van de max. volume instelling.

Daarna laat je opnieuw audessy EQ zijn werk doen en je zal zien dat de bas veel minder overheersend werkt. Probleem is nl. dat de meeste mensen vaak de subwoofer zijn versterkercircuit extra sterk laten uitsturen, waardoor je een extra hard boom-boom effect krijgt bij hardere (lage) geluiden. Beter is om de receiver zelf te laten bepalen wat de ideale geluidsterkte moet zijn. Komt veel natuurgetrouwer over, want je krijgt geen over-versterkte-basgeluiden.....
Bedankt voor de goede uiteg. Ik zal gewoon weer ff de receiver resetten en audyssy opnieuw laten draaien.
Alleen dan met de bass co op 150 hz. En front speakers op small. Dus basknop zelf maar een kwart open zetten verder bij de audyssy test?
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:55:
[...]

Ik vond het geluid uit die speakerset enorm tegenvallen....hoop dat jij meer tevreden bent.
Ik vind het geluid een stuk beter klinken dan bvb de Z-5500. Als het nog beter kan hoor ik het graag met boeken plak boxen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nu ben ik wel één ding vergeten te vertellen. Ik zit op 2 verschillende plekken. Voor de pc en bij een film er een eind achter. Ik heb dus audyssy in de midden ingesteld. Maar nu klot het surround geluid niet meer volgens mij. Kan ik dit dan nog met een progamma van mijn creative kaart het geluid naar voren of naar achteren brengen? Of kan ik dit beter met de afstand bepalen via de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
Matched: 608
sindskort problemen met de afstandsbediening van de 608 :'(

zowel harmony one als de logitech werken niet meer als je verder als 30cm van de reciever zit.

kent iemand dit probleem en valt het zelf op te lossen of moet ik terug naar de winkel. erg apart wel.

zit ik er 10cm vanaf werkt hij wel maar vanaf de bank dus niet meer :?

edit: apart als ik hem uitzet staat het lampje nog te branden op hdmi passtrough :? plus net even geswitched door geen tv te kijken maar de popcorn aan te zetten en dan werkt alles wel weer :?

[ Voor 24% gewijzigd door robertobadjo op 30-01-2011 17:45 ]

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, sinds een maand beschik ik ook over een Onkyo receiver, nl de SR-508 met daaraan een moviesetje van Canton gekoppeld. Aan de receiver heb ik een PS3 en een telenet digicorder hangen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden van dit product ... tot eergisteren plotseling beeld en geluid wegvielen. Steeds de melding 'geen signaal' op de tv.

Na veel proberen en zoeken heb ik de receiver dan toch aan de praat terug gekregen. De oplossing was om alles gewoon terug te ontkoppelen en alles terug aan te sluiten. Maar nu heb ik wel het probleem dat mijn centerspeaker niet meer werkt als ik tv wil kijken. Bij de PS3 en de tuner werkt hij wel maar dus niet als ik tv wil kijken via de digicorder.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Heb de automatische afstelling terug laten lopen met de audessey toepassing en hij herkent de speaker wel maar dus toch geen geluid (bij tv). Moet ik soms ergens een instelling aanpassen ofzo?

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week de ONKYO 508 gekocht. ik heb de reciever verbonden met een tulpstekker op het videokanaal naar de tv, met een hdmi stekker naar de tv kreeg ik helemaal geen beeld.
Met de tulpstekker speelt hij wel beeld af als we gewoon tv willen kijken, maar bij de playstation of mediaplayer (hdmi aansluitingen) heb ik wel geluid maar geen beeld?!

Moet ik wat instellen voor gebruik van hdmi op de reciever en waar kan ik dit vinden?
Wie kan mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is het ook mogelijk om (via een omweg) een negative A/V delay te gebruiken? Op de nr708 kan je alleen een positieve delay opgeven, maar bij mij komt het geluid later dan het beeld (LG 42LE8500 via DLNA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Matched: onkyo, 608
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:31:
Afgelopen week de ONKYO 508 gekocht. ik heb de reciever verbonden met een tulpstekker op het videokanaal naar de tv, met een hdmi stekker naar de tv kreeg ik helemaal geen beeld.
Met de tulpstekker speelt hij wel beeld af als we gewoon tv willen kijken, maar bij de playstation of mediaplayer (hdmi aansluitingen) heb ik wel geluid maar geen beeld?!

Moet ik wat instellen voor gebruik van hdmi op de reciever en waar kan ik dit vinden?
Wie kan mij adviseren?
in het menu even juiste uitgang selecteren lijkt mij :? heb zelf een 608 dus weet niet precies waar het bij een 508 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verschil tussen 508 en 608 is dat de 608 een aansluiting heeft voor de pc en 6 hdmi ingangen. Verder zijn er geen verschillen.
Dus zal hetzelfde werken als jouw 608.

En waar staat dit precies bij jouw 608?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 21:40

Sorcerer8472

Mens sana?

Heh, cd "het beste van de Poema's" die m'n vriendin een hele tijd terug heeft gekocht bleek SACD te zijn. "HDMI" blijft dan de hele tijd knipperen op de receiver (de 608 dus) en alle menu's doen het niet, volume osd-weergave wel trouwens (speelt af op de Sony blurayspeler in DSD multichannel via hdmi, dus geen pcm-downconvert).

Klinkt verder niet heel veel beter dan gewoon multichannel pcm :P Vraag me altijd af of het niet toch op pcm gemastered is (hetzij dan misschien in 96/24...)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:22:
verschil tussen 508 en 608 is dat de 608 een aansluiting heeft voor de pc en 6 hdmi ingangen. Verder zijn er geen verschillen.

uit mijn hoofd weet ik dat niet...

maar als je een mediatank erop aansluit via hdmi en ervan uitgaande dat je tussen de reciever en tv ook een hdmi heb liggen dan moet hij het wel doorsturen. anders ff in het menu zoeken welk kanaal hij door moet sturen over welke ingang.

ervanuitgaande dat je de reciever wel op het juiste kanaal heb staan ;)

zal als ik thuis ben even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:22:

Er zijn toch wel een stuk meer verschillen tussen de TX-SR508 en de TX-SR608. Denk onder andere aan een grotere voeding, analoog naar digitaal converting en scaling en nog wel meer van dat soort dingen.

Overigens is het niet gek dat je via de compostietuitgang van de receiver geen beeld krijgt als je met de PS3 of wat dan ook bezig bent. Er zijn geen receivers die inkomende HDMI-signalen terug kunnen brengen naar een analoog signaal. Als je apparaten met HDMI naar de receiver aan sluit moet je ook met HDMI naar de TV via de HDMI Out van de receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb ook een hdmi naar de tv aan de out hangen, hopende dat hij hiermee wel beeld geeft.
Ik zal wel wat verkeerd hebben ingesteld maar ik kom er zo snel niet uit.
Mijn dank zal groot zijn als je dit wilt uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:38:
8)7
* AllSeeyinEye mompelt iets van RTFM...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tazzios schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:22:
@SkyZip
Mag hopen dat je geen HDMI kabel hebt gekocht voor 50 euro !??? :?
Toch wel ? Hoezo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:37

Tazzios

..

Geen matches
Het signaal is digitaal(0 of 1) met error correctie. Afbeeldingen van internet(ook in 1'n en 0'n) worden ook niet beter met een af "betere" UTP kabel.

Grove uitleg:
Korte uitleg

meer info, en discussies hierover zijn ergens in onderstaand topic te vinden:
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

Indien het een erg lange kabel is valt er wel wat voor te zeggen natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Tazzios op 31-01-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02:28
Geen matches
Dan zou ik toch eens de computer totaal van 2 maanden terug lezen, een test van kabels.
Met als verrassende conclusie dat er toch wel degelijk verschil in kabels zit, al snap ik zelf ook niet dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 08:37

Tazzios

..

Geen matches
zal best verschil in de kabels zitten, echter zie je dat niet terug d.m.v. betere beeld kwaliteit.

@Raymond
ik beweer toch niks anders dan wat jij zegt. Ik zeg alleen dat je bij HDMI er niks van merkt in de zin beter beeld

[ Voor 40% gewijzigd door Tazzios op 31-01-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
Geen matches
Tuurlijk zit er verschil in kabels. Maar die verschillen zijn lang niet altijd relevant. Daar zit over het algemeen de discussie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 01:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Geen matches
jopie schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:21:
Dan zou ik toch eens de computer totaal van 2 maanden terug lezen, een test van kabels.
Met als verrassende conclusie dat er toch wel degelijk verschil in kabels zit, al snap ik zelf ook niet dat het kan.
Die test is totaal niet objectief omdat er geen gebruik is gemaakt van meetapparatuur (te duur volgens de redacteur).
De test berust op persoonlijke waarneming (ogen) van twee personen en is daarom ook niet serieus te nemen.
Er is dan ook totaal geen (wetenschappelijk onderbouwde) reden om aan te nemen dat duurdere HDMI-kabels beter zijn dan de goedkope kabels van b.v. de Action.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Geen matches
Zullen we de discussie over (dure) kabels verder zetten in HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 of zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 16:29
Geen matches
sjaool schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:12:
[...]

Die test is totaal niet objectief omdat er geen gebruik is gemaakt van meetapparatuur (te duur volgens de redacteur).
De test berust op persoonlijke waarneming (ogen) van twee personen en is daarom ook niet serieus te nemen.
Er is dan ook totaal geen (wetenschappelijk onderbouwde) reden om aan te nemen dat duurdere HDMI-kabels beter zijn dan de goedkope kabels van b.v. de Action.
er was een tijdje geleden ook een test op kassa geloof ik over het verschil in hdmi kabels zal eens kijken of ik de uitzending kan vinden

opps dit moest verder in de kabeltjes topic.. foutje

[ Voor 4% gewijzigd door tntkiller op 31-01-2011 18:38 ]

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:38:
Ik heb ook een hdmi naar de tv aan de out hangen, hopende dat hij hiermee wel beeld geeft.
Ik zal wel wat verkeerd hebben ingesteld maar ik kom er zo snel niet uit.
gister geen tijd gehad om te kijken maar net even de manual erbij gepakt van jouw 508

http://www.eu.onkyo.com/d...X-SR508_TX-SR508_NlSv.pdf

pagina 34 even kijken. daar kan je het kanaal per knop configureren.

dus game op hdmi1 etc etc.

denk dat daar iets verkeerds staat bij jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hardstikke bedankt voor je hulp Robert!
Ik heb gister geprobeerd en alles werkt nu naar behoren.
Ben een blij man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:06:
Hardstikke bedankt voor je hulp Robert!
no problemo ;)

heb je meteen digitaal het boekje ;) make it usefull :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-10 09:13
Geen matches
Ik heb nu een 7.1 instelling met de 508. 1center, 2 voor, 2 op zij en 2 achter. Nu vond ik het geluid met een ps3 raar, wat blijkt nu de 2 zij speakers worden gebruikt als achter speakers. Heeft dit met de ps3 te maken of aan de reciever. Ik geef de ps3 nu de schuld, maar voordat ik uren ga zitten googlen zou ik graag in de goede richting willen starten. Alles is via HDMI aangesloten en ga vanmiddag even testen met optical. Ik heb alle instellingen geprobeerd en dit geld voor spelen en als blu-ray.

Ik hoorde dat er wel een bug was, maar dit had toch meer te maken dat links rechts was en recht dus links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 18:05
Ik ben in het bezit van een Onkyo receiver, type TX-SR606.
Hier op heb ik mijn playstation 3 SLIM aangesloten middels een HDMI kabel.

Nu is het zo dat als ik een game speel waar van het geluid is opgenomen in dolby digital of DTS de (rode) indicatielampjes op de receiver nooit gaan branden.
Hij geeft alleen aan: game/tv, multich pcm

Als ik een blu-ray dvd afspeel via de playstation 3 gaan wel alle indicatielampjes branden zoals DTS MASTER, TRUE HD of dolby digital.

Ik vraag mij af waarom hij bij games niet dolby digital en DTS aangeeft en bij blu-ray dvd’s wel ?

- Sinds kort heb ik een center speaker, hiervoor had ik een stereo setup. het vreemde is dat tijdens mn stereo setup ik wel dolby digital 5.1 op de receiver zag en nu met mijn center ertussen alleen nog multi ch

-Ik heb de audio uitvoer op “bitstream” gezet in plaats van “PCM” in het instellingen menu van de playstation 3

-Op de receiver heb ik “HDMI TV Audio out” op “off” gezet.

Zie ik iets over het hoofd soms, of moet ik dingen nog anders instellen op de playstation 3 ???
Als aansluit manier heb ik gekozen voor "HDMI" en uitvoersignalen op "auto"...

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 09:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Geen matches
AllSeeyinEye schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:07:
[...]

8)7
* AllSeeyinEye mompelt iets van RTFM...
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:06:
Zo zie je maar weer: RTFM is altijd stap 1 bij problemen! :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
NICE!
Net bericht gekregen van de winkel waar ik mijn Onkyo th-rx 606 gekocht heb.
Onkyo kan de versterker niet meer repareren en gaat geld crediteren.
Ik mag een vergelijkbaar product uit zoeken.

Ookal is dit het onkyo topic, ik ga er wat geld bij leggen en een Denon kopen!

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Heb ik weer, afgelopen zaterdag bij BCC een onkyo AVR 380 setje gekocht voor weinig. sluit m.n laptop met HDMI er op aan, zijn de 2 achter speakers omgewisseld. schijnt alleen met een PCM signaal zo te zijn lees ik hier.

http://www.eu.onkyo.com/firmware/firmware_en_8688418.php

heb al een mailtje gestuurd. iemand hier die het zelfde aan de hand heeft gehad ?.
wat is de procedure ?, de boel opsturen. of bij de winkel omruilen.

baal er wel van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:26:
NICE!

Krijg je gedeeltelijk terug of het volledige bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Qosmic schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:30:
Ik ben in het bezit van een Onkyo receiver, type TX-SR606.
Hier op heb ik mijn playstation 3 SLIM aangesloten middels een HDMI kabel.

Nu is het zo dat als ik een game speel waar van het geluid is opgenomen in dolby digital of DTS de (rode) indicatielampjes op de receiver nooit gaan branden.
Hij geeft alleen aan: game/tv, multich pcm

Als ik een blu-ray dvd afspeel via de playstation 3 gaan wel alle indicatielampjes branden zoals DTS MASTER, TRUE HD of dolby digital.

Ik vraag mij af waarom hij bij games niet dolby digital en DTS aangeeft en bij blu-ray dvd’s wel ?

- Sinds kort heb ik een center speaker, hiervoor had ik een stereo setup. het vreemde is dat tijdens mn stereo setup ik wel dolby digital 5.1 op de receiver zag en nu met mijn center ertussen alleen nog multi ch

-Ik heb de audio uitvoer op “bitstream” gezet in plaats van “PCM” in het instellingen menu van de playstation 3

-Op de receiver heb ik “HDMI TV Audio out” op “off” gezet.

Zie ik iets over het hoofd soms, of moet ik dingen nog anders instellen op de playstation 3 ???
Als aansluit manier heb ik gekozen voor "HDMI" en uitvoersignalen op "auto"...
Ben net nog even aan t spelen geweest met de instellingen van mijn ps3 slim.
Wanneer ik bij de audio opties van mijn ps3 alle 5.1 en 7.1 pcm kanalen uitvink en dan een spel start, bijv fifa 11.
Dan zie ik op mijn display Dolby D en ook het rode lampje van dolby licht op.
Echter wanneer ik dan de game afsluit en weer terug naar de xmb wil gaan, slaat mn playstation vast.
Ik moet hem dan rebooten door de stroomkabel eruit te halen en er weer in te doen.
Wanneer ik vervolgens weer naar audioopties ga, 5.1 en 7.1 pcm kanalen weer aanvink kan ik weer een game starten. Op het display zie ik dan wederom game/tv, multich pcm. Rode lampjes lichten ook niet op.
maar als ik de game afsluit kom ik wel weer gewoon in mn xmb.

Iemand een idee waar dit in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Geen matches
Op zich is het normaal dat de PS3 alleen maar DTS en Dolby Digital als bitstream uitstuurt als je alle andere formaten uit hebt gevinkt. Ik heb dat op mijn PS3 ook gedaan. Wanneer je dat niet doet zal de PS3 op één of andere manier alles zelf al decoderen en dus als LPCM naar de receiver sturen. Dus dat stuk klopt gewoon. Het is echter niet normaal dat je XMB vast loopt als je uit een game komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Geen matches
hij slaat niet vast, maar ik heb gewoon geen beeld en geluid meer.
kan ook niks meer doen verder.

maar heb jij alle lineaire pcm kanalen uit staan, dus alleen alles boven AAC aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Geen matches
Zou zo niet weten wat ik allemaal aan heb staan, want je kan niet alles uitzetten. Ik heb alleen Dolby Digital en DTS aangevinkt staan. Ik speel namelijk alleen games op mijn PS3, want Blu-rays speel ik af op een losse Blu-rayspeler. Overigens maakt het niets uit of je Dolby Digital of DTS als bitstream of LPCM verstuurt. Voordeel van alles aanvinken is dat je met sommige games nog beter geluid hebt. Zo zijn er games (onder andere Uncharted) die gewoon 7.1 uncompressed geluid ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
cypher21 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:26:
NICE!

Da's al de 2e binnen 2 weken waarvan ik hoor dat de TX-SR606 gecrediteerd wordt. Ben benieuwd wanneer ik iets van de mijne te horen krijg. Is inmiddels ook alweer een maandje ter reparatie. :'(

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:32:
[...]

Krijg je gedeeltelijk terug of het volledige bedrag?
Krijg ik deze week te horen, verwacht niet het volledige aankoopbedrag terug, maar ik ga er wel van uit dat ik minimaal een Onkyo uit dezelfde serie (zou dan 608 zijn) terug kan krijgen zonder bijbetalen.

Ik wil het verschil voor een Denon 1911 dan zelf wel bij leggen.
Lijkt mij iig een schappelijke deal, nu even afwachten wat de winkel doet.
eric_nl schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:45:
[...]

Da's al de 2e binnen 2 weken waarvan ik hoor dat de TX-SR606 gecrediteerd wordt. Ben benieuwd wanneer ik iets van de mijne te horen krijg. Is inmiddels ook alweer een maandje ter reparatie. :'(
De mijne was afgelopen zondag 4 weken weg, ik ben gisteren gaan bellen, en vandaag belde de winkel terug dat de receiver gecrediteerd werd.

Zou als ik jou was even bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 12:26

syrrah

Daggutnie

Geen matches
ik heb een nieuwe 308 gekocht, maar weet iemand hoe ik de pootjes er netjes af kan halen
voordat ik iets sloopt , ze zitten niet geschroefd volgend mij

PSN: syrrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Geen matches
syrrah schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:44:
ik heb een nieuwe 308 gekocht, maar weet iemand hoe ik de pootjes er netjes af kan halen
voordat ik iets sloopt , ze zitten niet geschroefd volgend mij
Door er gewoon aan te gaan draaien aan de onderkant :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuiderwijk
  • Laatst online: 02-10-2024
Geen matches
Ook mijn 606 wordt niet meer gerepareerd. Net een belletje van Correct gekregen. Ik krijg het volledige aankoopbedrag terug, te weten 399 euro.

Het probleem was dat het eerste kwartier de hoge tonen niet werkten, waardoor je dus een heel flets geluid kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen matches
Netjes,
Ik moet nog even wachten tot het definitieve bedrag bekend is.
Krijg je daadwerkelijk het geld terug? Of kun je voor dat bedrag bij die winkel wat uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGKoip
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-04-2024
Allright, na veel zelf proberen en erachter komen dat ik 1.3 hmdi kabels had heb ik hdmi 1.4 versie kabels gekocht. Echter krijg ik nog steeds geen geluid van mijn tv naar mijn receiver/boxen toe via hdmi.

De situatie:

TV: Philips 32PFL3605H/12
Receiver: Onkyo TX-SR308
Luidsprekers: Jamo S426 HCS 3 Surround Speakerset (5.0 setje)
Console: Playstation 3

2x HMDI versie 1.3 kabels
2x HDMI versie 1.4 kabels

Analoge TV (Ligt hier gewoon niet het probleem?)

Nu wil ik zowel het geluid en beeld van de PS3 in hmdi hebben als het geluid van de tv via een hdmi verbinding hebben zodat ik gewoon tv via de boxen kan kijken.

PS3 > Receiver (1.4 kabel)
Receiver > TV (1.4 kabel)

1.3 werkte ook gewoon op die manier, maar ik verwachte dat een 1.4 kabel dit zou oplossen. (Tv kijken via receiver)

Iemand enig idee waar deze waarschijnlijke simpele fout in zit?
Alvast bedankt voor jullie tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
Geen matches
Zijn de HDMI poorten op een TV niet altijd alleen maar ingangen? Ik dacht dat er alleen maar geluid uit je TV te leiden is via optisch (SPDIF) of "audio out" (wit en rood tulpstekkers).

Edit: van de Philips site: Connect an audio device (home cinema set, amplifier) to the 'SPDIF OUT' connection at the back of the TV to hear the sound of the TV through your audio system.

Afbeeldingslocatie: http://download.p4c.philips.com/sca/sca/100321/100321065850_31391.gif

[ Voor 49% gewijzigd door eric_nl op 02-02-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Geen matches
Behalve als de televisie is v.z.v. Audio Return Channel (ARC) dan voldoet 1 HDMI-kabel ook.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 02-02-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
Geen matches
Aha, dat wist ik niet. En ik zie dat de 308 daar ook mee om kan gaan. Dus dan blijft alleen nog de vraag of de TV dit ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen matches
eric_nl schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:36:
Aha, dat wist ik niet. En ik zie dat de 308 daar ook mee om kan gaan. Dus dan blijft alleen nog de vraag of de TV dit ondersteunt.
Zo te zien niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Geen matches
SGKoip schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:00:
PS3 > Receiver (1.4 kabel)
Receiver > TV (1.4 kabel)

1.3 werkte ook gewoon op die manier, maar ik verwachte dat een 1.4 kabel dit zou oplossen. (Tv kijken via receiver)
Dat de kabel HDMI 1.4 is en de receiver HDMI 1.4 ondersteunt is allemaal correct en het zou ook werken als de TV ook HDMI 1.4 had met ARC. En dat laatste heeft de TV dus niet. Dus je zal - zoals reeds gezegd - gewoon een extra audiokabel van de TV naar de receiver moeten leggen. En die HDMI 1.4-kabels heb je dus ook voor niets gekocht eigenlijk... Maar dat had je allemaal geweten als je even de gebruiksaanwijzing had gelezen...

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 02-02-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zie nu net trouwens hier in de krant dat de Onkyo TX-SR308 bij correct voor 179,- in de aanbieding is..dat is toch bijna geen geld voor zo'n instapper.--> dus voor degene die hem nog zoeken voor een spotprijsje.
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=414430B

[ Voor 12% gewijzigd door Only op 03-02-2011 01:01 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 12:26

syrrah

Daggutnie

dirk38 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:57:
Heb ik weer, afgelopen zaterdag bij BCC een onkyo AVR 380 setje gekocht voor weinig. sluit m.n laptop met HDMI er op aan, zijn de 2 achter speakers omgewisseld. schijnt alleen met een PCM signaal zo te zijn lees ik hier.

http://www.eu.onkyo.com/firmware/firmware_en_8688418.php

heb al een mailtje gestuurd. iemand hier die het zelfde aan de hand heeft gehad ?.
wat is de procedure ?, de boel opsturen. of bij de winkel omruilen.

baal er wel van. :(
hier het zelfde setje gekocht, zelfde probleem, ik dacht dat ik de draden verkeerd had aangesloten, niet dus
is dit met alle PCM signalen.
hebben ze hier al een fix voor, anders denk ik dat ik hem terugbrengt, ;( ik hoor het wel
Erhnam schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:58:
[...]

Door er gewoon aan te gaan draaien aan de onderkant :)
zaten toch met schroeven onder de kurkdopjes

PSN: syrrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen matches
syrrah schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:51:
[...]

hier het zelfde setje gekocht, zelfde probleem, ik dacht dat ik de draden verkeerd had aangesloten, niet dus
is dit met alle PCM signalen.
hebben ze hier al een fix voor, anders denk ik dat ik hem terugbrengt, ;( ik hoor het wel
De fix staat toch in die link...
terugbrengen en een firmwareupdate uit laten voeren

[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 03-02-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Nu online
Nou ik ben er nog niet uit of het aan de vesterker of windows 7 ligt, als ik namelijk dit test filmpje hier onder, via de hdmi van me laptop afspeel klopt het wel weer, er staat dan nog steeds PCM in het display van me 308

http://download.tfm.ro/w32/Test%20AC3%20v2.0.avi

alleen bij het test tooltje in configuratiescherm/geluiden zijn de 2 achter speakers verwisseld.
hoe kan je dit nu goed testen, ik heb geen playstation.
veder heeft het serie nr van me onkyo een A op het einde wat ook een indicatie zou zijn dat deze de firmware bug heeft. die met een B of C op het eind zouden geen last van de fout hebben.

heb nog geen reactie op m,n mail gehad van onkyo, maar dat komt om dat ik het adres niet goed had gekopieerd ,lettertje vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Als je Onkyo mailt verwijzen ze je door naar hun NL partner voor reparatie..en met hun kun je dan een afspraak maken voor nieuwe Firmware..ik moet het nog steeds doen voor mijn 508..maar heb weinig tijd en kan hem ook niet een week missen met opsturen..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Nu online
Ik neem aan dat onkyo de verzendkosten betaald dan ?. anders moet de winkel het maar regelen.

Maar dan ben ik bang dat het weken gaat duren, plus dat ik her en der lees dat het niet goed was gegaan en het menu niet meer klopte, en de recever voor de 2e keer terug moest.
ik woon in de kop van noordholland dus er even langs rijden doe je ook niet zo maar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
eric_nl schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:36:
Veel nieuwe tv's doen dat wel....alhoewel, mn buurman kocht vorige week een nieuwe Sony...maar die ondersteunt geen ARC....helaas. 42" FullHD-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen matches
ik heb ook een 42" full hd tv, dus dat zegt niets ;)

Gaat erom of die tv hdmi 1.4 ondersteund of niet. Mijn tv is 3 jaar oud, en die pakt ACR (uiteraard) niet

Zoveel tv's met HDMI 1.4 zijn er nog niet, alleen de duurdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

dirk38 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 07:26:
Ik neem aan dat onkyo de verzendkosten betaald dan ?. anders moet de winkel het maar regelen.

Maar dan ben ik bang dat het weken gaat duren, plus dat ik her en der lees dat het niet goed was gegaan en het menu niet meer klopte, en de recever voor de 2e keer terug moest.
ik woon in de kop van noordholland dus er even langs rijden doe je ook niet zo maar,
Verzendkosten naar de reparateur zijn vaak voor eigen rekening, de retourkosten zijn voor rekening van de reparateur ik neem aan dat dit bij Onkyo niet anders is.
Je kunt het natuurlijk via de winkel doen maar dan je hem inderdaad voor een tijdje kwijt of misschien wel even lang als dat je het via Onkyo regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
cypher21 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:44:
ik heb ook een 42" full hd tv, dus dat zegt niets ;)
Ik zeg ook niet dat dat iets zegt...ik zeg dat zelfs een gloednieuwe (en ook geen goedkoop instapmodel) tv geen garantie is voor een ARC-ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.

Ik krijg binnen nu en 2 weken nieuwe speakers.
De jamo s606 die wil ik bi amp aansluiten en een jamo s 60 cen.
Alleen nu snap ik niks van de handleiding hoe ik de instellingen moet doen vor bi amp.
Volgens de handleiding moet hoog op surround back en laag op front klop dit.

Maar hoe moet ik nu alles instellen.
En er komt geen surround speakers.
En geen sub word een 3.0 opstelling.
Heb trouwens de onkyo tx-sr508.

Wie kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:32:
Alleen nu snap ik niks van de handleiding hoe ik de instellingen moet doen vor bi amp.
Volgens de handleiding moet hoog op surround back en laag op front klop dit.
Waarom zou de handleiding ongelijk hebben? Op de Onkyo zelf staat ook aangegeven welke aansluitingen je moet hebben voor Bi-Amp. En op pagina 13 van de handleiding staat het zelfs allemaal uitgetekend. Dus gewoon alles aansluiten zoals op pagina 13 en het gaat goed. Kabels vanaf "Front Speakers" naar de onderste connectoren van de speakers en de kabels vanaf de "Surr Back or Front High Speakers" op de bovenste terminals van de speaker aansluiten. Dan wel in de receiver instellen dat je Bi-Amp aan hebt gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnflower
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 09:10
Navond,

Na 2 dagen lezen en prutsen leg ik mijn probleem hier maar s neer.
Ik krijg helemaal geen True HD en DTS HD Master via bitstream op mijn 606. Ik heb sinds kort een htpc daar mijn PlayOn HD geen volledige DTS HD Master ondersteuning had maar nu met de htpc heb ik niets.
Processor is i3 dus zou dit al moeten doen maar onder ondersteunde indelingen is er alleen DD en DTS.
Nu heb ik maar een Ati 5450 kaartje in de htpc gestopt en nu heb ik ook True HD en DTS HD Master in de lijst staan. Wanneer ik bv een HD file afspeel met Power Dvd 10 geeft Power dvd keurig aan dat het spoor DTS HD Master is alleen mijn Onkyo geeft DTS aan. True HD is op de receiver gewoon Dolby D. Power dvd audio settings keurig op hdmi en ongecomprimeerd naar externe bron maar het blijft dts of Dolby D op de Onkyo. Al eens naar fabrieks instellingen teruggezet maar geen oplossing. Wie weet er raad ??

Johan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

johnflower schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:17:
Navond,

Na 2 dagen lezen en prutsen leg ik mijn probleem hier maar s neer.
Ik krijg helemaal geen True HD en DTS HD Master via bitstream op mijn 606. Ik heb sinds kort een htpc daar mijn PlayOn HD geen volledige DTS HD Master ondersteuning had maar nu met de htpc heb ik niets.
Processor is i3 dus zou dit al moeten doen maar onder ondersteunde indelingen is er alleen DD en DTS.
Nu heb ik maar een Ati 5450 kaartje in de htpc gestopt en nu heb ik ook True HD en DTS HD Master in de lijst staan. Wanneer ik bv een HD file afspeel met Power Dvd 10 geeft Power dvd keurig aan dat het spoor DTS HD Master is alleen mijn Onkyo geeft DTS aan. True HD is op de receiver gewoon Dolby D. Power dvd audio settings keurig op hdmi en ongecomprimeerd naar externe bron maar het blijft dts of Dolby D op de Onkyo. Al eens naar fabrieks instellingen teruggezet maar geen oplossing. Wie weet er raad ??

Johan.
Ik kan je denk ik wel uit de brand helpen, als eerste vergeet powerdvd compleet deze levert geen goede bitstream ondersteuning. Probeer het eens met Total Media Theatre 5 deze doet het standaard zonder enig probleem (ook kan je media player classic gebruiken maar dan moet je aardig gaan rommelen met filters en aparte codecs).

Ik heb namelijk exact hetzelfde gehad met mijn htpc icm. mijn 606 :)
Zowel de i3 onboard vga als de 5450 kunnen dit trouwens met 2 vingers in de neus bitstreamen.
Dit werkt feilloos in mijn geval, iedere avond plezier van.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 09:57
Ik heb vorige week een 608 gekocht het geluid vind ik prima in orde ,alleen het beeld kan me niet bekoren .
Aangesloten apparaten zijn een clarketech satontvanger en een Samsung bluray en het wordt door gelust via hdmi 1.4 kabels naar een Samsung c7700 plasma.Het beeld vind nogal zuurstok achtig betere omschrijving heb ik niet.
Ik zit te denken om de Onkyo om te ruilen voor een Yamaha 667.Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:11
Stuwie schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:50:
Ik heb vorige week een 608 gekocht het geluid vind ik prima in orde ,alleen het beeld kan me niet bekoren .
Aangesloten apparaten zijn een clarketech satontvanger en een Samsung bluray en het wordt door gelust via hdmi 1.4 kabels naar een Samsung c7700 plasma.Het beeld vind nogal zuurstok achtig betere omschrijving heb ik niet.
Ik zit te denken om de Onkyo om te ruilen voor een Yamaha 667.Wie heeft hier ervaring mee?
Kan me niet voorstellen dat het uit de onkyo komt? Check je settings van je tv en de onkyo. Anders omruilen voor andere 608 want ik heb dat probeem niet. Mischien andere HDMI of andere mode op je tv en zorg dat je 608 op doorgeven staat zodat ie niks met het signaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 19:57

MaxPoweR

-=StopTech=-

Stuwie schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:50:
Ik heb een 3008 en had ook slecht beeld, je moet de videoprocessor uitschakelen in de receiver, zie pagina 19 van de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het aansluiten is geluk volgens de handleiding had verkeert gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
Geen matches
Maxpower dat was de oplossing bedankt,helaas werkt de on screen info niet meer, maar ik ben nu tevreden met het beeld. ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is videoprocessor uitschakelen hetzelfde als HDMI op Through zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
Volgens mij niet want ik had het eerst op Through staan, maar dan word de Onkyo's Faroudja chip gewoon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 19:57

MaxPoweR

-=StopTech=-

Geen matches
Stuwie schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:54:
Maxpower dat was de oplossing bedankt,helaas werkt de on screen info niet meer, maar ik ben nu tevreden met het beeld. ;) ;)
Het is wel jammer van de info screen, waarschijnlijk ligt het aan de tv, ik heb mijn tv van de slaapkamer aangesloten en daar is het beeld weer wel goed via de videoprocessor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Laatst online: 04-10 21:25
Mijn Onkyo 606 is het qua HDMI switching ook langzaam aan het begeven. Hij moet nu eerst "warm draaien" voordat ie de Xbox ziet en sinds vandaag heeft ie ook al problemen met m'n HTPC als ik eenzelfde soort audio input gebruik achter elkaar (dus bijvoorbeeld 2 afleveringen met AC-3).

Nu heb ik de winkel gemaild waar ik deze heb gekocht om te vragen over de garantie. Volgens de website en factuur is dit 1 jaar, maar weet iemand wat de garantie van Onkyo zelf is?

Zijn deze problemen er ook bij andere edities (607, 608, 7serie)?

Zit er namelijk over te denken om misschien een nieuwe te nemen en afgezien van dit ben ik wel erg tevreden met Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
Volgens mij geeft Onkyo zelf 2 jaar.

Maar los daarvan moet een winkel wettelijk 2 jaar garantie geven, dus de garantie die een fabrikant geeft is theoretisch niet belangrijk. Natuurlijk is het zo dat je je recht ook nog maar moet zien te krijgen bij een onwillende winkel, maar in principe kunnen ze zich niet achter een fabrieksgarantie verschuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
eric_nl schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:14:
Volgens mij geeft Onkyo zelf 2 jaar.

Maar los daarvan moet een winkel wettelijk 2 jaar garantie geven, dus de garantie die een fabrikant geeft is theoretisch niet belangrijk. Natuurlijk is het zo dat je je recht ook nog maar moet zien te krijgen bij een onwillende winkel, maar in principe kunnen ze zich niet achter een fabrieksgarantie verschuilen.
MOET een winkel wettelijk 2 jaar geven...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ja

@amelandbor
Ik had exact dezelfde problemen, eerst even warmdraaien, daarna tig keer aan en uit, en opeens helemaal niets meer.
SNEL opsturen, Onkyo kan de 606 niet meer fixxen, dus je krijgt zeer waarschijnlijk (net als ik) het geld gecrediteerd.
Als je googled op "onkyo hdmi handshake problem" zul je er achter komen dat dit een erg veel voorkomend probleem is bij alle series (ook de 608!)

Ik heb gister het verlossende telefoontje gekregen, en krijg het volledige aankoopbedrag tot beschikking om een nieuwe te kopen. (voor mij iig geen onkyo meer)

[ Voor 160% gewijzigd door cypher21 op 09-02-2011 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Geen matches
Dus niet: Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt... ligt aan het product en dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen matches
Heb je wel gelezen?
Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Geen matches
Wilde ik net vragen. Dit is NL, niet Europa. Regelgeving hier is anders. Het is gewoon niet zo dat je standaard minimaal 2 jaar garantie krijgt op alles. Dat is veel te kort door de bocht. Helaas roepen mensen te pas en te onpas dat dit wel zo is... maar goed, aangezien dit niet het '2 jaar garantie' topic is hou ik er maar weer over op. Heb me al druk genoeg gemaakt over mensen die zomaar iets roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen matches
In dit soort gevallen (zeker aangezien de fabrikant niet Nederlands is) staat de Europese wetgeving rondom garantie gevallen hoger dan de Nederlandse.

Alleen zit je met het verschil of de WINKEL of de FABRIKANT de garantie moet verlenen. En wie daar aansprakelijk voor is valt te betwisten.
In ieder geval is het verstandig eerst contact op te nemen met de winkel, en als die je niet willen helpen met de fabrikant. Fabrikant moet sowieso 2 jaar garantie op elektronica geven

[ Voor 53% gewijzigd door cypher21 op 09-02-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Geen matches
Moeten en krijgen zijn twee.

Gisteren nog meegemaakt met een kennis Packard Hell computer die na anderhalf jaar spontaan uitvalt na een paar seconden aangestaan te hebben.
Niet zo'n moeilijk op te lossen probleem maar garantie krijgen ho maar.
Ja, repareren kon wel maar dat ging over de €100,- kosten.

De regering zou er goed aan doen om eens een keer duidelijke richtlijnen te geven aan de fabrikanten, winkeliers en klanten.
Dit soort gevallen komt in mijn ogen veel te vaak voor omdat de regelgeving op dit moment te wazig is en voor meerdere interpretaties vatbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Laatst online: 04-10 21:25
Ok bedankt. Dat moet dus nog net lukken, zal ff wachten wat de winkel zegt en anders ga ik onkyo direct bellen.

De 608 heeft er dus ook last van, maar weet iemand of de 7 serie er ook last van heeft?
Anders moet ik toch maar overstappen op een Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen matches
Ja, x06, x07 en zelfs x08
Ook de 5xx, 6xx, 7xx en sommige 8xx

(iig op amerikaanse forums als je googled op dat probleem)
ik haal morgen een denon op, toch wel apart trouwens aangezien de x08 serie ook de farouja video chip gebruikt, maar het gaat om brakke conductoren die gebruikt zijn en het begeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
Geen matches
Ik ben benieuwd, via de reparatiestatus van de Mediamarkt gezien dat m'n tx-sr606 terug is van reparatie. Nog geen brief ontvangen met de details, maar ga vanmiddag toch alvast langs om te zien of ie gerepareerd is of dat ie ook gecrediteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
  • Laatst online: 25-09 16:16
cypher21 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:22:
Ja, x06, x07 en zelfs x08
Ook de 5xx, 6xx, 7xx en sommige 8xx

(iig op amerikaanse forums als je googled op dat probleem)
ik haal morgen een denon op, toch wel apart trouwens aangezien de x08 serie ook de farouja video chip gebruikt, maar het gaat om brakke conductoren die gebruikt zijn en het begeven
op welke termijn treden deze fouten op? zit te denken aan een 608. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen lanceert Onkyo hun nieuwe lijn A/V Receivers....

• cypher21
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:10:
Morgen lanceert Onkyo hun nieuwe lijn A/V Receivers....
heb je een bron?

• eric_nl
stean schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:02:
[...]
op welke termijn treden deze fouten op? zit te denken aan een 608. :?
Ik zou me er voor de 608 niet al te veel zorgen over maken.

De 606 is duidelijk de misser geweest, daar staat het net over volgeschreven (HDMI handshake problemen). Ik kom nog enkele meldingen tegen van 'tijdsgenoten' (x06) maar verder niet zulke ernstige problemen als met de 606.

Die van mij heb ik gisteren opgehaald en hij is inderdaad gerepareerd. Het complete HDMI board is uitgewisseld.

• cypher21
608 komt idd minder voor, maar staat alsnog in het lijstje. Wat ik op de amerikaanse (highdefforums, avforums) tegen kwam is dat de oorzaak ligt bij de slechte conductoren die gebruikt zijn. Dit kun je eventueel zelf fixxen door een paar nieuwe te kopen en die op het HDMI bord te solderen, maarja, dat doe je liever niet natuurlijk.

Google maar op "onkyo hdmi handshake problem" en je komt eigenlijk alle onkyo receivers wel tegen op de forums met vergelijkbare problemen (606 inderdaad het meest!)

• sjaool

sjaool

cypher21 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:22:
Google maar op "onkyo hdmi handshake problem" en je komt eigenlijk alle onkyo receivers wel tegen op de forums met vergelijkbare problemen (606 inderdaad het meest!)
Vervang Onkyo in je zoekopdracht voor elk willekeurig ander merk en je vind even zovele problemen.
Dit is dus geen uniek probleem dat zich alleen bij Onkyo voordoet. ;)

btw conductoren? Volgens mij bedoel je condensators.
Hier dus. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 10-02-2011 11:16 ]

• cypher21
sjaool schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:14:
[...]

Vervang Onkyo in je zoekopdracht voor elk willekeurig ander merk en je vind even zovele problemen.
Dit is dus geen uniek probleem dat zich alleen bij Onkyo voordoet. ;)

btw conductoren? Volgens mij bedoel je condensators.
Idd,
hier een uitleg over de fix
http://www.highdefforum.c...kyo-htr667-aka-606-a.html
Hier dus. ;)
Ah thanks
Ik zat al op de site van Onkyo te kijken maar kon het niet vinden.

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Hier de nieuwe info van de A/V receivers

http://www.eu.onkyo.com/press/press_release_en_8746162.html

Rookworst zonder 'r' is ookworst

• sjaool

sjaool

De 609 is een mooie belofte. :)
quote: Onkyo
The most advanced model in this group of newcomers is the THX Select2 Plus-certified TX-NR609, the latest in Onkyo's market-leading line of 600 series; A/V receivers.

This 2011 version maintains Onkyo's reputation for innovation by becoming the first AV receiver in the world to employ cutting-edge Marvell Qdeo video processing technology to upscale standard video signals to state-of-the-art 4K (3840 x 2160) resolution. Regardless of the original source resolution, users will be able to enjoy smooth and extremely precise video images on a compatible high-resolution display.

Thanks to its networking capability the TX-NR609 can also access Napster as well as Last.FM and v.Tuner internet radio channels. As well as bringing compatibility with Windows® 7 and DLNA, the networking capability also simplifies the process of updating the receivers firmware.
4K vind ik op dit moment wel een beetje overkill, interessanter vind ik de netwerkmogelijkheid.
Meer info in bovenstaande link.

P.S. ik dacht trouwens dat dit de TX-SR609 zou worden of is de S vervangen door de N vanwege de netwerkfunctionaliteit?

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/iv9xf7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2641744.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2cfryw5.jpg

Ik moet zeggen dat het uiterlijk een stuk strakker is geworden en dat bevalt mij wel. :)

De Onkyo TX-NR609 moet €599,- gaan kosten en is verkrijgbaar in april.
quote: AreaDVD
Preise (UVP)

* TX-NR609 EUR 599,-
* TX-NR579 EUR 499,-
* TX-NR509 EUR 399,-
* TX-SR309 EUR 299,-
* UWF-1 EUR 49,-

Verfügbarkeit

* TX-NR609 April 2011
* TX-NR579 März 2011
* TX-NR509 März 2011
* TX-SR309 Februar 2011
* UWF-1 April 2011
Bron

[ Voor 34% gewijzigd door sjaool op 10-02-2011 14:40 ]

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 11:52
http://www.eu.onkyo.com/press/press_release_en_8745915.html
Service Notice - Audyssey Microphones
2011-02-09
Onkyo would like to announce the regrettable incident that there were
a few cases of the incorrectly specified Audyssey Microphone mixed into
our packaging.

Approximately 120pcs of this incorrectly specified Audyssey Microphone
has been shipped out worldwide. The incorrect Microphone can be identified
by a silver cone shape microphone with a gold plug. The black disc shape
microphone is the correct product.

If you have the silver cone shape microphone with the gold plug, please
contact Onkyo customer care or Audyssey customer support:

ONKYO Customer Care
TEL:+49 (0)8142-4401-240
FAX:+49 (0)2065-9019-840
e-mail: customercare@eu.onkyo.com

AUDYSSEY Customer Support
http://www.audyssey.com/support

• FeaR
sjaool schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:02:
P.S. ik dacht trouwens dat dit de TX-SR609 zou worden of is de S vervangen door de N vanwege de netwerkfunctionaliteit?
Zodra een Onkyo receiver netwerkfunctionaliteiten krijgt dan wordt het een NR-type, SR is inderdaad alleen als er geen netwerk op de receiver zit. Moet wel zeggen dat het design me veel meer aanstaat van de xx9-modellen dan van alle voorgaande. Al doet de vorm me wel meer denken aan een Sony of Yamaha.

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

cypher21 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:36:
[...]

Idd,
hier een uitleg over de fix
http://www.highdefforum.c...kyo-htr667-aka-606-a.html

[...]

Ah thanks
Ik zat al op de site van Onkyo te kijken maar kon het niet vinden.
Van de week uitgevoerd bij mijn 606, hierna geen enkele hdmi/handshake issues meer gezien.
Werkt weer perfect !!! :*)

Turn it off and on again.

• sjaool

sjaool

FeaR1986 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:56:
[...]

Zodra een Onkyo receiver netwerkfunctionaliteiten krijgt dan wordt het een NR-type, SR is inderdaad alleen als er geen netwerk op de receiver zit. Moet wel zeggen dat het design me veel meer aanstaat van de xx9-modellen dan van alle voorgaande. Al doet de vorm me wel meer denken aan een Sony of Yamaha.
O.k., dat is dan duidelijk. :)

Een ander leuk detail, buiten het (mooie) strakke uiterlijk, is de terugkeer van een verlichte (witte) ring om de volumeknop.

btw het lijkt er op dat Onkyo de bi-amp mogelijkheid heeft laten vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 10-02-2011 15:16 ]

• cypher21
Geen matches
Hmm, die nieuwe modellen zien er strak uit, 609 schopt qua specs iig aardig richting de dure modellen van andere fabrikanten.
Uiterlijk is echt veel beter geworden (vind ik)
Alleen april pas :( ik heb nu een nieuwe receiver nodig

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10 12:38
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem; Ik heb mijn tv decoder, ps3 en HTPC aangesloten op mijn onkyo 607 met hdmi en vanuit daar gaat een hdmi kabel naar mijn televisie. Nu wil ik eigenlijk dat het geluid bij het tv kijken gewoon wordt doorgegeven naar de tv, maar bij de ps3 en de htpc het geluid over de speakers op de receiver gaat. Ik neem aan dat dit toch gewoon mogelijk is? Ik kan het echter nergens vinden in de gebruiksaanwijzing van de receiver!

Verwijderd

Geen matches
Ik vind de nieuwe modellen wel héél erg fraai qua vormgeving....héél erg.

• thierry1967
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-01-2022
ringlord_oc schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:10:
http://www.eu.onkyo.com/press/press_release_en_8745915.html
Service Notice - Audyssey Microphones
2011-02-09
Onkyo would like to announce the regrettable incident that there were
a few cases of the incorrectly specified Audyssey Microphone mixed into
our packaging.

Approximately 120pcs of this incorrectly specified Audyssey Microphone
has been shipped out worldwide. The incorrect Microphone can be identified
by a silver cone shape microphone with a gold plug. The black disc shape
microphone is the correct product.

If you have the silver cone shape microphone with the gold plug, please
contact Onkyo customer care or Audyssey customer support:

ONKYO Customer Care
TEL:+49 (0)8142-4401-240
FAX:+49 (0)2065-9019-840
e-mail: customercare@eu.onkyo.com

AUDYSSEY Customer Support
http://www.audyssey.com/support
prijzen zijn goed maar toch aardig wat duurder vind ik
608 is toch 200€ goekoper dan de 609

• cypher21
komt omdat het aan het eind van de serie is. 608 was ook 599 toen die net uit kwam

@floffert:
Je kunt je receiver instellen dat deze het geluid WEL of NIET doorgeeft via HDMI.
Dit kun je echter niet per input instellen.

Dus je moet altijd het geluid door laten sturen, en dan het volume op de tv op 0 zetten als je alleen geluid via de receiver wilt
Kijk voor meer info op pagina 81 in de handleiding, de 607 ondersteund namelijk ook pass through in standby mode
Ik weet echter niet zeker of dan geluid per se op pass through moet staan, of dat in standby het complete signaal doorgegeven wordt

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geen matches
Die nieuwe 609 ziet er erg goed uit (inderdaad net een Yamaha ;) ).
Alleen wel heel jammer dat de zwarte een groen display heeft en de zilvere een wit display.. :(

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• sjaool

sjaool

@thierry1967: De 608 was in het begin ook €200,- duurder dan hij nu is.
De adviesprijs van de 609 is €599,- in de praktijk zal hij waarschijnlijk al goedkoper leverbaar zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 10-02-2011 21:54 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.