[V&A] Beschadigd artikel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.621 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 14:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Topicstarter
Ik heb laatst in de V&A van meneer X een 9800gx2 gekocht voor naar mijn idee een best aardige prijs.

Ik eenmaal het geld overgemaakt en mijn adresgegevens doorgegeven krijg ik een bevestiging dat het geld binnen is en dat het pakketje binnenkort verzonden word.

Daarop krijg ik een tnt track & trace code.

Eenmaal aangekomen blijkt de kaart met geen mogelijkheid aan de praat de krijgen, dus ik meneer X DMmen, zijn reactie kwam snel tot de conclusie dat hij echt werkend is opgestuurd en dat de tnt het misschien verknald heeft.

De doos was enigsinds gehavend en was niet goed opgevuld, meneer X weet te vertellen dat hij de doos met bruine tape heeft dichtgemaakt en met kranten opgevuld, de doos kwam aan zonder kranten en met doorzichtige tape.

Dat alles heeft zo'n 3 weken geleden plaatsgevonden en wat er in de tussentijd gebeurt is kwam nergens op uit.

Nu heb ik wel betaald voor de kaart en heb ik er niks aan, meneer X wil mij nu tegemoedkomen met iets meer dan de helft van het aankoopbedrag waar ik het niet mee eens ben, hij weet dat de onderbouwen dmv te zeggen dat de schuld bij de tnt ligt.

Wat zijn nu mijn rechten en plichten en de rechten en plichten van meneer X ?

[ Voor 10% gewijzigd door BGB4rn op 18-04-2010 22:59 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:12
BGB4rn schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:58:
Wat zijn nu mijn rechten en plichten en de rechten en plichten van meneer X ?
Geen, alleen de goodwill van de verkopen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Heeft hij het product verzekerd verzonden? Zo ja, dan moet de verkopende partij het zelf uitzoeken met de verzender. De kopende partij (jij dus) moet binnen een redelijke termijn voorzien worden van een deugdelijk product (als dat beloofd is) of restitutie van het aankoopbedrag. Jij hebt een overeenkomst met de verkopende partij en niet met de verzender.

Als het product onverzekerd is verzonden, is dat geheel op risico van de verkopende partij. Bij verlies of schade moet de verkopende partij dan die consequenties aanvaarden en de kopende partij (jij dus) het geld teruggeven of een werkend product opsturen.

Ondanks dat dit geen consumentenkoop is, maar van consument naar consument, kan ik je geen wettelijke teksten omtrent deze kwestie sturen, omdat ik ze zo 1, 2, 3 niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:05:
Als het product onverzekerd is verzonden, is dat geheel op risico van de verkopende partij. Bij verlies of schade moet de verkopende partij dan die consequenties aanvaarden en de kopende partij (jij dus) het geld teruggeven of een werkend product opsturen.
Dat is ook precies wat ik meneer X probeerde te vertellen, maar hij schuift liever de schuld in de schoenen van tnt.

(onverzekerd verzonden dus) ik heb ook al aan hem uitgelegd dat Hij gekozen heeft voor TNT, hij gekozen heeft het niet te laten vezekeren en dat hij de verpakking in gemaakt heeft.

@ hier onder, ik heb nooit iets gehoord over dat hij het wou verzenden met tnt en ook nog eens onverzekerd, het was trouwens incl verzendkosten.

[ Voor 24% gewijzigd door BGB4rn op 18-04-2010 23:09 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
Jullie hebben er samen voor gekozen om de boel onverzekerd te versturen met de post. (imo)
Dus gewoon de helft lappen en volgende keer wat beter nadenken over de verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 14:55
Je mag ook wel het complete verhaal vertellen hoor, aangezien jij niet direct zei dat je het perse niet via TNT wou laten doen en je niet met alternatieven kwam.

De kaart werkte hier nog perfect en hij was prima verpakt. Ook kun je aan mijn eerdere feedbacks zien dat alles prima is verlopen (en dit is allemaal via TNT gegaan!).

Ik heb je een aanbod gedaan waar ik na één week nog geen reactie op had - en ja, dan verloopt het he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Je bent nu erg lullig aan het doen, fijn dat iedereen hier van mag mee genieten ;)

Toch jammer dat het onvoldoende ingepakt zat, de kaart zat namelijk op geen enkele manier vast in de doos, alleen wat noppen foam.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Haha, ik ga die hele DM discussie van 7 pagina's niet nog een keer herhalen.

Je weet hoe het ervoor staat, daar moet je het mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:58

D4NG3R

kiwi

:)

Ik wil niet veel zeggen.. maar gelden aankopen via het internet (Ookal is het via de V/A) geen terugstuur garantie..

Heb dit zelfs een keer voor elkaar gekregen op marktplaats, product ging naar amper 4 uur gebruik kaduuk. Terug sturen wou deze persoon eerst niet aannemen, naar wat juridisch gekloot (aangifte gedaan en een paar brieven verzonden) had ik toch gelijk :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Omdat TNT iets kapot maakt moet ik gaan terugbetalen? :) Don't think so. Helemaal nadat meneer een beetje boos werd en mij ging bedreigen.

Heb hier wel van geleerd in ieder geval - zeker op de manier waarop TNT reageerde dus TNT is verleden tijd voor mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Dharion op 20-04-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:38:
Ik wil niet veel zeggen.. maar gelden aankopen via het internet (Ookal is het via de V/A) geen terugstuur garantie..

Heb dit zelfs een keer voor elkaar gekregen op marktplaats, product ging naar amper 4 uur gebruik kaduuk. Terug sturen wou deze persoon eerst niet aannemen, naar wat juridisch gekloot (aangifte gedaan en een paar brieven verzonden) had ik toch gelijk :+
Bedankt voor de tip :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

D4NG3R NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:38:

Bij consumenten onderling werkt het zo niet hoor, ik weet niet van welke instantie je gelijk kreeg?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dharion schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:41:
Omdat TNT iets kapot maakt moet ik gaan terugbetalen? :) Don't think so.

Heb hier wel van geleerd in ieder geval - zeker op de manier waarop TNT reageerde dus TNT is verleden tijd voor mij.
Kan jij bewijzen dat het product in goede staat was tijdens de verzending? Als dit niet zo is sta jij dus echt NIET in je recht...

Ik verstuur al jaar en dag pakketjes via TNT. Nooit gehad dat ze iets opende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
/me gniffel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Jup, heb nog wel een filmpje waarop ik game met die kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Volgende keer paydutch.nl gebruiken!

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Dharion schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:45:
En dat heb je mij nooit verteld ? :S erg vaag...

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Marzman schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:42:
[...]

Bij consumenten onderling werkt het zo niet hoor, ik weet niet van welke instantie je gelijk kreeg?
Ik heb aangifte gedaan @ de politie gewoon, er zijn een tweetal brieven verstuurd naar de verkoper en deze kwam tot een overeenkomst waarbij ik mijn geld terug kreeg.

Geen idee of ik nou in mijn recht stond vanwege deze terugstuur garantie.. of omdat ik gewoon een kapot product toegestuurd krijg. (Ging om een 2GB DIMM'etje trouwens) En dus recht heb op een werkend product, of mijn eigen geld.

Edit:
Dharion schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:45:
Ja leuk.. ik praat meer over foto's van de verpakking ect, want ik kan ook wel een filmpje van 3 maanden (Even als voorbeeld) opgeven als "bewijs dat het (ooit) gewerkt heeft.".

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 20-04-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
BGB4rn schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:46:
[...]

En dat heb je mij nooit verteld ? :S erg vaag...
Waarom zou ik dat jou uberhaupt gaan vertellen als je mij bedreigt?

@ Danger;
Ik heb erna een 4870 gehaald en nu een 5850 dus waarom zou ik in godsnaam met die 9800gx2 nu nog willen spelen? Logisch dat het filmpje al wat ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:05:
Als de koper dus bewust kiest voor een onverzekerde zending (ook al biedt de koper verzekerde zending aan) en het product zou kwijtraken of beschadigen bij transport zou hiervoor altijd de verkoper moeten opdraaien? Is dat niet vreemd, of ligt dat aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:46:
Ja leuk.. ik praat meer over foto's van de verpakking ect, want ik kan ook wel een filmpje van 3 maanden (Even als voorbeeld) opgeven als "bewijsmateriaal".
Dat was inderdaad ook een verhaal, de tnt heeft het uitgepakt en opnieuw ingepakt met transparante tape, of nee, wat waren natuurlijk de evil kaboutertjes !

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mag ik jullie beiden eerst adviseren eens een telefoontje te plegen met TNT post?

Jullie wijsen naar elkaar, maar ook TNT post.. en deze 3e partij is toch het makkelijkst (aangezien zij zich aan regels moeten houden rond -bijvoorbeeld- beschadigde producten)

Edit: Gewoon pakketpost van TNT (tot 10 kilo -€6,75 is de prijs daarvoor-) is verzekerd... ik ken geen onverzekerde wijze van verzenden bij TNT :S

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 20-04-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Dat heb ik uiteraard ook al gedaan - en ook Bart aangeraden om dat te doen maar volgens mij voelde hij zich er te goed voor of hij was gewoon te lui.

Ik ben persoonlijk langs gegaan, heb gebeld, heb mails gestuurd maar daar wordt ik allemaal aan de kant gezet omdat het onverzekerd was, dus in feite kunnen ze alle pakketjes kapot maken en niks hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Dharion schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:53:
Dat heb ik uiteraard ook al gedaan - en ook Bart aangeraden om dat te doen maar volgens mij voelde hij zich er te goed voor of hij was gewoon te lui.
En bedankt, het is toch jouw keuze geweest met tnt in zee te gaan ? dan ga ik toch niet bij tnt verhaal halen dat jij daar voor gekozen heb ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:51:
Edit: Gewoon pakketpost van TNT (tot 10 kilo -€6,75 is de prijs daarvoor-) is verzekerd... ik ken geen onverzekerde wijze van verzenden bij TNT :S
Het basis pakket is 6,75 en onverzekerd. Hiervoor geld alleen een vergoeding per kg voor vracht die is kwijtgeraakt. Het zeker pakket is verzekerd tot een standaardbedrag van 500 euro. Volgens mij kun je dat bedrag ook ophogen. Tenminste vroeger wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Hou toch eens op met altijd datzelfde zinnetje te gebruiken! Je hebt ook niet aangegeven dat het niet via TNT moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Welke verzendwijze heb je nou gedaan dan?
Gewoon pakketpost tot 10kg bij een lokale postzaak?
(http://www.tntpost.nl/voo...d/basis-pakket/index.aspx)
Want dit is gewoon verzekerd..

Zeker pakket:
Verhoogde Aansprakelijkheid
Kiezen voor Zeker Pakket, is kiezen voor extra zekerheid. U verhoogt de verzekerde waarde van uw pakket voor verlies of beschadiging tot € 500 per zending. Dat is een veilig gevoel.
VERHOOGT, ik citeer.. VERHOOGT. (er is dus wel een aansprakelijkheid bij basis pakketten.. alleen is deze lager)

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 20-04-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:51:
Mag ik jullie beiden eerst adviseren eens een telefoontje te plegen met TNT post?

Jullie wijsen naar elkaar, maar ook TNT post.. en deze 3e partij is toch het makkelijkst (aangezien zij zich aan regels moeten houden rond -bijvoorbeeld- beschadigde producten)

Heb je hier een bron van? Als ik op de website van TNT kijk kom ik bij basis pakket van 6,75 niks tegen over verzekering. Daarvoor moet je hem al zeker pakket versturen wat 8,61 kost. Als je iets duurs verstuurd is het die 2 euro extra zeker waard gezien de dekking tot 500 euro! :)
D4NG3R NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:56:
Welke verzendwijze heb je nou gedaan dan?
Gewoon pakketpost tot 10kg bij een lokale postzaak?
(http://www.tntpost.nl/voo...d/basis-pakket/index.aspx)
Want dit is gewoon verzekerd..

[...]

TNT post is gewoon aansprakelijk bij lagere pakketten.. alleen is het bedrag tot wat ze aansprakelijk zijn lager.
Tot welk bedrag zijn ze aansprakelijk dan voor het basis pakket? Dat is nergens te vinden... Simpelweg omdat ze er niet aansprakelijk voor zijn.

edit: Dat er verhoogt staat bij Zeker pakket betekend niet meteen dat er ook aansprakelijkheid is bij een basis pakket...

[ Voor 31% gewijzigd door Satch op 20-04-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 19:43

SaN

TNT lijkt me een zeer gebruikelijke manier om iets te versturen. Dat de kaart kapot is is vervelend voor beide partijen. Aangezien beide partijen de schuld van de andere partij niet kunnen aantonen lijkt het me netjes van Dharion dat hij meer dan de helft van het aankoopbedrag terug wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
LMAO, en jij hebt verzwegen dat je het met tnt zou gaan versturen, nou goed ?

laten we er gewoon over ophouden, en betaal het aankoopbedrag ff terug en je hoor mij er niet meer over ok ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
SaN schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:57:
TNT lijkt me een zeer gebruikelijke manier om iets te versturen. Dat de kaart kapot is is vervelend voor beide partijen. Aangezien beide partijen de schuld van de andere partij niet kunnen aantonen lijkt het me netjes van Dharion dat hij meer dan de helft van het aankoopbedrag terug wil betalen.
lijkt mij ook, alleen is dat aanbod op een of andere manier verlopen..

sorry modjes

[ Voor 3% gewijzigd door BGB4rn op 20-04-2010 23:59 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even snel (van de TNT site) -gezocht op: Schade-
Kom ik in aanmerking voor een schadevergoeding?
Bij schade aan een ? door u verstuurde ? binnenlandse zending, komt u uitsluitend in aanmerking voor een schadevergoeding, als u gebruik heeft gemaakt van ??n van de volgende diensten:

-Aangetekend: de vergoeding is maximaal ? 46,-;
-Aangetekend met waardeaangifte: de vergoeding is maximaal ? 5.400,-;
-Aangetekend met verzekerd vervoer: de vergoeding is maximaal ? 5.400,-;
-Verhoogde aansprakelijkheid: de vergoeding is maximaal ? 500,-.
Via TNT zul je dus 46 euro kunnen krijgen voor basispost.. de rest zou ik bij de verkoper (Dharion dus?) opeisen.

Mag ik trouwens even grof vragen over welk bedrag we hier praten :+

Houd ff op met elkaar te beledigen ect.. want daar gaat het niet om, een van jullie staat in zijn recht. De ander niet, daar proberen we toch achter te komen nu?

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 21-04-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Vind je het gek als ik een week niks van je daarover hoor maar alleen maar over of ik nog wat van TNT had gehoord of dat ik het gehele bedrag terug wil storten?

En het heeft totaal niks met beledigen te maken, maar Bart wilt het blijkbaar gewoon niet snappen wat ik keer op keer tegen hem zeg.

Het gaat overigens om 85 euro inclusief verzending waarbij ik aanbood om 50 euro terug te storten op zijn rekening en hiermee ging hij niet akkoord. Dan houd het op.

[ Voor 48% gewijzigd door Dharion op 21-04-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:56:
VERHOOGT, ik citeer.. VERHOOGT. (er is dus wel een aansprakelijkheid bij basis pakketten.. alleen is deze lager)
Klopt, ik vermeld ook in mijn posting dat TNT bij het zoekraken van pakketten die onder het basistarief vallen wel een bedrag / kg uitkeren. Hoeveel dat precies was weet ik niet meer, maar daar hoef je niet al te veel bij voor te stellen.

edit: 46 euro is enkel als het aangetekend is verstuurd dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 00:01 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gooien smijten etc is de pakketdienst (daarom gaat het zo snel bij TNT en bij DHL4you zo langzaam). De bezorging van sinterklaas over het dak is heilig erbij. Als je soms ziet hoe ik pakketen aangeleverd krijg vraag ik me soms serieus af wat er mee is gebeurd. Tussen de deur, klem etc.Je moet een pakket altijd helemaal verpakken met vanalles. En ja dan word die zwaarder maar wel sterker. Goede dozen gebruiken en verpakking dan kan niets gebeuren.

Ik heb wel eens meegemaakt dat een doos met piepschuim door de hele auto van tnt was gegaan. De doos was beschadigd geraakt en zat een klein gaatje in en door de hele auto lag het verpakkingsmateriaal. die chauffeur boos natuurlijk en ja kon ik er wat aan doen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:00:
[...]

Klopt, ik vermeld ook in mijn posting dat TNT bij het zoekraken van pakketten die onder het basistarief vallen wel een bedrag / kg uitkeren. Hoeveel dat precies was weet ik niet meer, maar daar hoef je niet al te veel bij voor te stellen.
Zie mijn vorige post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:59:
Even snel (van de TNT site) -gezocht op: Schade-

[...]

Via TNT zul je dus 46 euro kunnen krijgen voor basispost.. de rest zou ik bij de verkoper (Dharion dus?) opeisen.

Mag ik trouwens even grof vragen over welk bedrag we hier praten :+
Aangetekend is wat anders dan een basis pakket hoor.. Bij een basis pakket hoeft er ook helemaal niet getekend te worden bij ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Satch schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:01:
[...]

Aangetekend is wat anders dan een basis pakket hoor.. Bij een basis pakket hoeft er ook helemaal niet getekend te worden bij ontvangst.
Moet ik elke keer wel :+ (gewoon ff snel een handtekening op dat touch-screen apparaat gevalletje.. dat ik het pakketje ontvangen heb-)

Edit: ik ga maar eens even slapen :O, ik zie morgen wel hoe deze flamewar verder gaat :+ en/of ik nog kan helpen :)

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 21-04-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
itsalex schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:01:
Gooien smijten etc is de pakketdienst (daarom gaat het zo snel bij TNT en bij DHL4you zo langzaam). De bezorging van sinterklaas over het dak is heilig erbij. Als je soms ziet hoe ik pakketen aangeleverd krijg vraag ik me soms serieus af wat er mee is gebeurd. Tussen de deur, klem etc.Je moet een pakket altijd helemaal verpakken met vanalles. En ja dan word die zwaarder maar wel sterker. Goede dozen gebruiken en verpakking dan kan niets gebeuren.
nog iemand blij geworden van tnt vandaag, sorry voor de crosspost.

@ hier boven, trusten dan en bedankt :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij zaak eerst eens met TNT contact op te nemen. Indien het pakket aangetekend is verstuurd heb je recht op een vergoeding indien je goederen beschadigd aankomen. Is het een gewoon basis pakket vrees ik dat je via TNT niets kan regelen.

Is er bij de verkoop wel besproken hoe de goederen verstuurd zouden worden? Waarbij door kopende of verkopende partij duidelijk op een verzendmethode werd aangestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:12:
Het lijkt mij zaak eerst eens met TNT contact op te nemen. Indien het pakket aangetekend is verstuurd heb je recht op een vergoeding indien je goederen beschadigd aankomen. Is het een gewoon basis pakket vrees ik dat je via TNT niets kan regelen.

Is er bij de verkoop wel besproken hoe de goederen verstuurd zouden worden? Waarbij door kopende of verkopende partij duidelijk op een verzendmethode werd aangestuurd?
Volgens mij was het een basispakket, nergens voor hoeven tekenen, stond bij de buren zelfs, en gezien de prijs incl was heeft hij niks gezegd over verzenden.

Alleen dat het zou gebeuren dan, niks gehoord over tnt of verzekerd of niet..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik kan me herinneren dat ik in een topic over V&A had gelezen dat als er geen duidelijke afspraak over verzending is gemaakt (wel/niet verzekerd, wel/niet TNT) een GoT moderator vond dat de verantwoordelijkheid van de verzending bij de verkoper ligt. Om eerlijk te zijn vind ik dat ook.

Hetzelfde gebeurt natuurlijk ook bij een webwinkel: de particulier (koper) is niet verantwoordelijk voor de verzending door een webwinkel (verkoper). Dus als een webwinkel mij een pakketje stuurt die is opengemaakt en het product doet het niet, dan moet de webwinkel natuurlijk voor een nieuw product zorgen en is de webwinkel ook verantwoordelijk voor de eventuele kosten (tijd+geld) die gemaakt moeten worden om de schade te verhalen op de verzender (bv TNT).

Daarom vraag ik (als ik de verkoper ben) ook altijd of ik het verzekerd of onverzekerd moet opsturen en soms zet ik in mijn advertentie (bij "verzendings" gevoelige producten) dat verzenden alleen gebeurt op risico van de koper. Als de koper bv iets met de briefpost onverzekerd (dus minder kosten voor koper) wil versturen (en ik heb de optie verzekerd versturen naar voren gebracht) en de bubbeltjesenvelop komt niet aan, dan is dat het risico van de koper en ben ik daar niet verantwoordelijk voor. Gelukkig is dat nog nooit voorgekomen :P

Maar in dit geval vind ik dus dat de koper zijn geld terug moet krijgen. Vooral als de verkoper denkt dat TNT het pakketje heeft opengemaakt (--> verschillende soorten tape). Als er niet over verzekerd/onverzekerd is gesproken dan vind ik dat het risico van de verzending bij de koper ligt.

N.B.: IANAL (I Am Not A Lawyer...) en dit is mijn eigen visie/mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Dan zou jij juist nieuwschierig moeten zijn hoe het verzonden werd en door wie...

En ik heb 50 euro aangeboden, vind ik meer als redelijk aangezien ik benzine heb lopen verspillen om niks en tijd erin heb gestoken, en meneer zei dat hij ook wel even achter TNT aan zou gaan maar integendeel.

En ik ga nu inderdaad overal bij zetten verzending is risico koper en gaat standaard via tnt, indien gewenst kan dit ook via DHL ofzo

Oh en nog een kleine toevoeging, vraag voor de grap eens aan de laatste 2 feedbacks over mij (jurrian1210, gnermo en Tweaty) hoe hun pakketjes waren ingepakt, zo doe ik dat bij elk pakketje.

[ Voor 94% gewijzigd door Dharion op 21-04-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BGB4rn schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:14:
Volgens mij was het een basispakket, nergens voor hoeven tekenen, stond bij de buren zelfs, en gezien de prijs incl was heeft hij niks gezegd over verzenden.
En de buren kunnen niet voor die beschadiging gezorgt hebben? Verder heb je als kopende partij natuurlijk alle vrijheid om te vragen hoe er verstuurd wordt, je moet niet alle schuld van jezelf af proberen te schuiven. Ik vind de tegemoedkoming die jou aangeboden was dan ook schappelijk (zelf had ik het niet gedaan) en stom van je dat je daar niet op ingegaan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Dharion schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:17:
Dan zou jij juist nieuwschierig moeten zijn hoe het verzonden werd en door wie...

En ik heb 50 euro aangeboden, vind ik meer als redelijk aangezien ik benzine heb lopen verspillen om niks en tijd erin heb gestoken, en meneer zei dat hij ook wel even achter TNT aan zou gaan maar integendeel.

En ik ga nu inderdaad overal bij zetten verzending is risico koper en gaat standaard via tnt, indien gewenst kan dit ook via DHL ofzo
Ik vind het erg raar dat je dat "aanbod" nu ineens terug trekt..
Ik heb trouwens nooit tegen jouw gezegd dat je per see de auto moest pakken om naar het postkantoor te gaan.

Verder dekt dat zinnetje van jouw helemaal niets gezien jij de verkoper blijft in het verhaal.
Ik vind de tegemoedkoming die jou aangeboden was dan ook schappelijk (zelf had ik het niet gedaan) en stom van je dat je daar niet op ingegaan bent.
Dat mag je best vinden, maar ik gaf meneer gewoon even te tijd om misschien bij tnt wat los te peuteren.

[ Voor 14% gewijzigd door BGB4rn op 21-04-2010 00:24 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Ook ik heb geduld wat op raakt na een dikke week als het niet langer is.

De benzine gaat het mij helemaal niet om, meer om de tijd en moeite die ik voor jou erin heb gestoken en dat ik dan stank voor dank krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Dharion schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:24:
Ook ik heb geduld wat op raakt na een dikke week als het niet langer is.

De benzine gaat het mij helemaal niet om, meer om de tijd en moeite die ik voor jou erin heb gestoken en dat ik dan stank voor dank krijg.
offtopic:
en ik een kapotte videokaart voor 85 euro ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

silmaril8 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:17:
Hetzelfde gebeurt natuurlijk ook bij een webwinkel: de particulier (koper) is niet verantwoordelijk voor de verzending door een webwinkel (verkoper). Dus als een webwinkel mij een pakketje stuurt die is opengemaakt en het product doet het niet, dan moet de webwinkel natuurlijk voor een nieuw product zorgen en is de webwinkel ook verantwoordelijk voor de eventuele kosten (tijd+geld) die gemaakt moeten worden om de schade te verhalen op de verzender (bv TNT).
Winkel vs koper gaat wat anders dan particuliere koop, dit geval is koper blijkbaar akkoord gegaan met de verzendmethode, zekerheid had je gewoon kunnen 'eisen', dit kan het resultaat zijn.
(stel je eens voor, wet koop op afstand op marktplaats :D).

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 21-04-2010 00:26 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Zucht, door wie zijn toedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me wel vinden in de post van silmaril8. Zelf vraag ik bij verkopen ook altijd expliciet aan de koper of deze zijn aankoop verzekerd verzonden wil hebben of niet. Probeer dit sowieso te doen bij een verkoop zodat je jezelf ook iets meer indekt mocht er iets gebeuren tijdens het transport (beschadiging/kwijtraken).

In dit geval zou ik niet meteen zeggen dat de verkoper het volledige bedrag zou moeten vergoeden. Immers de koper heeft ook niet om een verzekerde zending gevraagd. Bij een bod op een product waarbij een inclusief prijs staat vermeld (dus met verzending) kan de koper aannemen dat de verkoper voor de goedkoopste verzending kiest, in dit geval het basis pakket.

De vergoeding van de helft van de aankoopprijs die de verkoper aanbiedt lijkt mij een goed aanbod in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:25:
[...]

Winkel vs koper gaat wat anders dan particuliere koop.
(stel je eens voor, wet koop op afstand op marktplaats :D).
Dat betekent natuurlijk niet dat de verkoper geen plichten (of de koper geen rechten) heeft.

Daar komt bij dat verzending natuurlijk maar 1 aspect van de wet koop op afstand is. Dit voorbeeld heeft dan ook helemaal niks met die wet te maken. Ik bracht dit alleen naar voren om duidelijk te maken dat het helemaal niet zo gek is om de verantwoordelijkheid van verzenden (indien niks afgesproken) bij de koper neer te leggen.

[ Voor 33% gewijzigd door silmaril8 op 21-04-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
TS vergeet voor het gemak de optie dat verkoper de waarheid kan spreken. In mijn optiek is verkoper érg schappelijk in zijn aangeboden tegemoetkoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Armada. schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:40:
TS vergeet voor het gemak de optie dat verkoper de waarheid kan spreken. In mijn optiek is verkoper érg schappelijk in zijn aangeboden tegemoetkoming.
alleen een beetje matig dat dat nu ingetrokken is..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:36
De schuld kan heel goed bij TNT liggen, de vervoerder.
Zo heb ik vandaag een zwaar pakket op de post gedaan van 8,9 kg. Inhoud gewrapped in bubbelplastic en chips als opvulling, resultaat een rock solid pakket waarvan de inhoud niet kan schuiven of bewegen.

Omdat er een breekbaar product inzat heb ik nog wat "Fragile stickers" en "This way up arows" erop geplakt.
Ik zet het pakket voorzichtig op de balie, het eerste wat de medewerker doet is het pakket kantelen!
De "this way up" pijlen wijzen nu naar beneden. Vervolgens gooit de medewerker mijn pakket heel nonchalant in de hoek, waarom heb ik überhaupt de fragile stickers erop geplakt :? :F

Moraal van het verhaal: TNT verneukt het toch wel, ook al verpak je het nog zo goed. ;)
Heb het pakket mede om deze reden wel verzonden als "Zeker pakket".

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:59

Herman

FP ProMod
Tsja, als neutrale toeschouwer vind ik dit een droevige geschiedenis. Jammer dat dit zo is gelopen.

Toch vind ik gewoon dat je via de 2e hands-markt risico loopt. Dat is een risico waardoor je minder hoeft te betalen, anderzijds die wel vervelend kan uitpakken. Je hebt nu eenmaal niet de zekerheid als die van een consumentenkoop. Dit is wel een bewust genomen risico!

Daarnaast vind ik dat dharion zeker een coulant aanbod van € 50 heeft gedaan. (mits uiteraard in de eerste plaats een werkend exemplaar is verzonden, ofwel we hier te maken hebben met een verkoper die 'ter goede trouw' is)
Ik hoop wel dat deze geschiedenis in liefde achter de schermen wordt uitgezocht...

Dit is mijn uitspraak, en daar zullen jullie het mee moeten doen! :+

Edit: Ik kijk nu de feedback van Dharion. Volgens mij is dit niet een boefje zoals BGB4rn die schetst.

[ Voor 6% gewijzigd door Herman op 21-04-2010 00:54 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Nu online
BGB4rn schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:42:
[...]

alleen een beetje matig dat dat nu ingetrokken is..
Gezien je houding die zich laat leiden door frustratie, en de openbare eenzijdige zwartmaking van verkoper kan ik dit enigszins begrijpen. Waarom heb je nooit de optie vrijgelaten dat verkoper de waarheid kan spreken? Als je in een neutrale sfeer tot een oplossing probeert te komen zou je -denk ik- eerder tot een vruchtbaar resultaat komen. En eigenlijk doet het er ook niet toe dat het aanbod is ingetrokken, je ging er immers toch niet mee akkoord, toch? Of heb je nu spijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
BGB4rn schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:21:
[...]

Ik vind het erg raar dat je dat "aanbod" nu ineens terug trekt..
Ik heb trouwens nooit tegen jouw gezegd dat je per see de auto moest pakken om naar het postkantoor te gaan.
Wat verwacht je dan? Dat een aanbod eeuwig geldig blijft?
Verder dekt dat zinnetje van jouw helemaal niets gezien jij de verkoper blijft in het verhaal.
Simpel gesteld, onderbouw eens waarom een particuliere verkoper meer plichten zou hebben dan een particuliere koper?
Afaik geldt : verkoper heeft mededelingsplicht, koper heeft onderzoeksplicht. Op het moment dat dat zinnetje erbij staat heeft verkoper aan zijn mededelingsplicht voldaan ( wat betreft versturen dan )

Imho zegt een inclusief verzendkosten al iets over de wijze van verzending ( as cheap as possible ) maar dat vind ik nog discutabel
[...]
Dat mag je best vinden, maar ik gaf meneer gewoon even te tijd om misschien bij tnt wat los te peuteren.
Vraagje, waarom gaf je hem dan die tijd als je zelf niets deed?
Als ik een 100% terugbetaling wens dan wens ik die morgen te hebben, dat de verkopende partij dan nog 3 maanden bezig is met andere instanties etc, daar heb ik dan geen boodschap aan.
Alleen als ik zelf aangeef ook actie te gaan ondernemen dan wens ik te wachten op de uitkomst van de gezamelijke actie.

Geen actie mijnerzijds is gewoon niet wachten mijnerzijds. Als de uitkomst van het bezoek aan TNT niet relevant is voor mij ( wat het imho niet is als ik ongeacht uitkomst 100% terug wens te hebben ) dan zie ik het nut niet in van wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Armada. schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:40:
Ik geloof beiden (of allebei niet). Maar dat boeit niet zo. Als er niet speciaal over verzending is gesproken (verzekerd/onverzekerd) dan vind ik verzending toch de verantwoordelijkheid van de verkoper (de verkoper had natuurlijk zelf ook kunnen aangeven dat inclusief een onverzekerde verzending betekende en dat als de koper het verzekerd wilde hebben er 2 euro bij moest worden gelegd). Vooral als blijkt dat het pakje open blijkt te zijn gemaakt (de verkoper zegt dat hij andere tape heeft gebruikt). Dat betekent dat het pakje onderweg (tijdens de verzending) is opengemaakt. En als er dan dus niet gepraat is over de verzending vind ik dat de verkoper dit zelf moet gaan oplossen met de verzender (in dit geval TNT) en de koper zijn aankoopbedrag teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Armada. schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:45:
[...]
Gezien je houding die zich laat leiden door frustratie, en de openbare eenzijdige zwartmaking van verkoper kan ik dit enigszins begrijpen. Waarom heb je nooit de optie vrijgelaten dat verkoper de waarheid kan spreken? Als je in een neutrale sfeer tot een oplossing probeert te komen zou je -denk ik- eerder tot een vruchtbaar resultaat komen. En eigenlijk doet het er ook niet toe dat het aanbod is ingetrokken, je ging er immers toch niet mee akkoord, toch? Of heb je nu spijt?
In de TS staat nergens een naam oid. meneer X heeft er zelf voor gekozen zich buiten de anonimiteit te stellen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Nu online
silmaril8 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:47:
[...]

Ik geloof beiden (of allebei niet). Maar dat boeit niet zo. Als er niet speciaal over verzending is gesproken (verzekerd/onverzekerd) dan vind ik verzending toch de verantwoordelijkheid van de verkoper (de verkoper had natuurlijk zelf ook kunnen aangeven dat inclusief een onverzekerde verzending betekende en dat als de koper het verzekerd wilde hebben er 2 euro bij moest worden gelegd). Vooral als blijkt dat het pakje open blijkt te zijn gemaakt (de verkoper zegt dat hij andere tape heeft gebruikt). Dat betekent dat het pakje onderweg (tijdens de verzending) is opengemaakt. En als er dan dus niet gepraat is over de verzending vind ik dat de verkoper dit zelf moet gaan oplossen met de verzender (in dit geval TNT) en de koper zijn aankoopbedrag teruggeven.
Als een koper voorkeuren heeft qua verzending dient hij dit kenbaar te maken aan verkoper, indien dat niet gebeurd lijkt het me logisch dat verkoper het verstuurd op wat voor hem de reguliere manier is. En ik vind het een beetje makkelijk van koper dat hij de verzending als een probleem is gaan zien toen het mis ging, en niet eerder. Dat is als een verzekering afsluiten als je spul al is gejat.
BGB4rn schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:51:
[...]

In de TS staat nergens een naam oid. meneer X heeft er zelf voor gekozen zich buiten de anonimiteit te stellen.
Je negeert de rest van mijn post.

[ Voor 9% gewijzigd door Armada. op 21-04-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
[...]

Onjuist! Zie je fotoalbum. Daar heb je jou kant van het verhaal + een Prt Scr van zijn naam al geupload!
Daarnaast heb je een reactie bij de tweakersgalerij van Dharion geplaatst.
Ongeacht wie gelijk heeft: Dit is m.i. onjuist handelen!

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Herman87 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:57:
[...]

Onjuist! Zie je fotoalbum. Daar heb je jou kant van het verhaal + een Prt Scr van zijn naam al geupload!
Daarnaast heb je een reactie bij de tweakersgalerij van Dharion geplaatst.
Ongeacht wie gelijk heeft: Dit is m.i. onjuist handelen!
Dat staat niet in de TS, verder had je in mijn reacties kunnen kijken op welke ads ik gereageerd heb, maar dat noem ik niet wijzen naar een persoon..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
[...]
Dat is natuurlijk niet geheel waar, het eerste wat ik gedaan heb is je profiel checken. Één plus één is natuurlijk twee, we zijn immers Tweakers.

Jullie beide feedback is gewoon goed, ik denk niet dat jullie hier opzettelijk een smet op willen werpen.
Dat is in mijn ogen het geld en ellende niet waard, integriteit is erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:01:
[...]
Dat is natuurlijk niet geheel waar, het eerste wat ik gedaan heb is je profiel checken. Één plus één is natuurlijk twee, we zijn immers Tweakers.

Jullie beide feedback is gewoon goed, ik denk niet dat jullie hier opzettelijk een smet op willen werpen.
Dat is in mijn ogen het geld en ellende niet waard, integriteit is erg belangrijk.
ofc, maar dat heb ik daar niet neergezet :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Vervelend mannetje ben jij, BGB4rn.

Dharion is naar mijn mening erg coulant, en als je dat niet accepteert dan geef ik hem groot gelijk om het dan terug te nemen. Hij heeft al genoeg tijd verspilt en moeite gedaan, jammer dan.

Risico van 2e hands kopen, laat het een les zijn dat je volgende keer vraagt of het verzekerd kan worden verzonden en dat je hier ook voor betaalt. En hem beschuldigen dat hij het niet via TNT had moeten versturen of dit had moeten vragen aan jou is ook onzin, ik heb zelf nog nóóit een pakketje ontvangen of verzonden via een ander bedrijf dan TNT bij mijn verkopen op GoT, FOK!, Marktplaats, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Nu online
Armada. schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:51:
[...]
Je negeert de rest van mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
excusez moi, ja.
PolluxDKB schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:07:
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:11:
Wat ik er juridisch van vind laat ik maar achterwege, daar geen van beide heren een rechtzaak zullen beginnen om die paar euro's en de partij die 'ongelijk' zou hebben simpelweg niet meer zou reageren op de ander :)
Oh wacht maar :P

(nee voor 85euro doe ik dat niet )

[ Voor 76% gewijzigd door BGB4rn op 21-04-2010 01:14 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, laat het vooral een les voor beiden zijn. Ook als verkoper kun je er maar beter op wijzen dat verzenden met TNT pakketpost gelijkstaat aan geen garantie. Als je het in het midden laat loop je dus het risico op dit soort gelazer.

Maar goed, wat kost zo'n kaart nu tweedehands? 120 euro? ik ben weer eens totaal niet op de hoogte; 75 euro dus. Ik zou, uit meer praktische overwegingen, zeggen dat je het 50/50 opsplitst en dat de koper de kaart maar - onverzekerd doch wel met T&T code - terugstuurt naar de verkoper indien deze laatste daar prijs op stelt (om niet in het ootje genomen te worden - zo te zeggen).

Wat ik er juridisch van vind laat ik maar achterwege, daar geen van beide heren een rechtzaak zullen beginnen om die paar euro's en de partij die 'ongelijk' zou hebben simpelweg niet meer zou reageren op de ander :)

Voor 37,50 die les leren is een goede deal; als je volwassen bent mag je dat bedrag aftikken voor één rijles, en met een beetje pech mag je die eerste les ook nog maar alleen maar sturen!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
BGB4rn schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:05:
[...]
ofc, maar dat heb ik daar niet neergezet :+
Correct, ik beschuldig dan ook niemand noch kies ik een zijde. Wel zou ik bepaalde onderdelen in je fotoalbum even blurren of beveiligen i.v.m privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
je had kunnen aangeven dat je verzekerd wilde laten versturen of je had het pakket kunnen ophalen.
achteraf zeuren vind ik dan not done en de verkoper is naar mening heeft coulant geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:54

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Misschien offtopic, maar als de kaart echt kaduuk is: Misschien helpt bakken? :)

Verder ben ook ik van mening dat Dharion vrij coulant is, maar dat de heren samen een probleem hebben.
Ik zou gewoon akkoord gegaan zijn met de €50; Kopen via V&A (en Marktplaats for that matter) hebben nou eenmaal meer risico, en als je meer zekerheid wil kies je verzekerd verzenden.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Ghost Dog schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:25:
Misschien offtopic, maar als de kaart echt kaduuk is: Misschien helpt bakken? :)eenmaal meer risico, en als je
Is natuurlijk ook een idee :D , misschien dat ik dat morgen ook doe :)

bedankt voor de tip iig

en ja ik ga het in het vervolg altijd afdwingen verzekerd te verzenden :P

[ Voor 34% gewijzigd door BGB4rn op 21-04-2010 01:29 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:16:
[...]
Correct, ik beschuldig dan ook niemand noch kies ik een zijde. Wel zou ik bepaalde onderdelen in je fotoalbum even blurren of beveiligen i.v.m privacy.
Done

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
PolluxDKB schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:07:
Ehm, waar slaat dit nou weer op? Als je je niet kan inhouden tot dit soort uitspraken, kan je je beter uit dit topic verwijderen ;)

Nogmaals: als iemand mij iets opstuurt en het pakketje komt gehavend aan en het product blijkt niet te werken, dan wil ik ook het volledige bedrag terughebben. Mijns inziens is de verkoper verantwoordelijk voor het versturen van het pakketje als er van te voren niet overlegd is over de verzending.

Als ik een AMD processor van iemand koop en de verkoper besluit dit per briefpost in een normale brief te versturen, kan je er donder op zeggen dat de kans groot is dat de processor niet helemaal 100% aankomt. NO WAY dat ik dan maar tevreden moet zijn de helft van het aankoopbedrag.
Dit geldt m.i. ook voor TNT: verzenden per TNT is inherent aan een (kleine) kans op foute verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Kan je niet de kaart verzekerd terugsturen naar de verkoper; en dan bij TNT aankloppen om vergoeding.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
silmaril8 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:47:
(...)
Nogmaals: als iemand mij iets opstuurt en het pakketje komt gehavend aan en het product blijkt niet te werken, dan wil ik ook het volledige bedrag terughebben. Mijns inziens is de verkoper verantwoordelijk voor het versturen van het pakketje als er van te voren niet overlegd is over de verzending.
Ik denk dat het handelen van BGB4rn ook wel een evaluatie kan gebruiken. In je fotoalbum je gelijk halen en de verkopende user met naam, nick, bankgegevens etc. daar noemen, vind ik niet netjes. Daarbij komt nog de boze reactie in de galerij van de verkoper. Volgens mij speelt BGB4rn veel te veel op de man. Tjsa, dan zou ik als verkoper ook niet zo heel veel behoefte hebben om het op te lossen.

edit:
Krypt schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:02:
Kan je niet de kaart verzekerd terugsturen naar de verkoper; en dan bij TNT aankloppen om vergoeding.
Dat heet fraude.

[ Voor 12% gewijzigd door Herman op 21-04-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit soort kwesties horen tegenwoordig eigenlijk meer in het Shopping Forum thuis. Het Pricewatch feedback forum is vooral bedoeld voor, zoals de naam al zegt, feedback op dat onderdeel van Tweakers.net.

Echter is SF niet bedoeld voor het uitvechten van individuele geschillen tussen koper en verkoper, zie SF Beleid, dus rest mij geen andere optie dan dit topic op slot te zetten. Dit is echt iets wat jullie samen moeten uitpraten en een publiek forum is daar niet de meest geschikte plek voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 21-04-2010 09:42 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.