Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Data op externe HD zweeft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Een week geleden is mijn computer zwaar besmet met een virus.. Tijdens het herinstalleren van de laptop zat, zonder dat ik er erg in had mijn externe hardeschijf nog in mijn dockingstation en heeft hij ook deze partitie verwijderd. De data moet nog wel op de hardeschijf staan..

Heeft iemand enig idee hoe ik de data er nog bruikbaar af kan halen? Of kan herstellen?

Bvd,
Marcel

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:22
Kijk even in de OM FAQ, daar staan een aantal tips.

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:14:
Kijk even in de OM FAQ, daar staan een aantal tips.
Dankjewel, zeker een bruikbare pagina.

Is er verder iemand met ervaring in een zelfde situatie als ik nu in zit? Ben bang dat ik het verkeerd doe en mijn data beschadig...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En Thematopic: Datarecovery is minstens net zo handig om even door te nemen :)

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:19
Getdataback heeft dat truukje voor mij gedaan :)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 21:35
Misschien handig om je externe schijf te voorzien van encryptie, met bv. TrueCrypt. Je data is dan veilig tegen diefstal, maar ook virussen kunnen zich niet (zolang je het niet actief open laat staan) nestelen in je data. Overigens staat mijn externe HD altijd uit. Ik doe em enkel aan als ik een backup maak van mijn C-partitie (Ghost) en extra bestanden wil toevoegen.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
Snowwie schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:35:
Misschien handig om je externe schijf te voorzien van encryptie, met bv. TrueCrypt. Je data is dan veilig tegen diefstal, maar ook virussen kunnen zich niet (zolang je het niet actief open laat staan) nestelen in je data. Overigens staat mijn externe HD altijd uit. Ik doe em enkel aan als ik een backup maak van mijn C-partitie (Ghost) en extra bestanden wil toevoegen.
Het is volgensmij niet zo makkelijk (snel) om 300GB te encrypten ofwel?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 21:35
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:23:
[...]

Het is volgensmij niet zo makkelijk (snel) om 300GB te encrypten ofwel?
Het is wel makkelijk, maar niet snel. Althans de 1e keer kost het een beetje tijd, maar daarna werkt alles 'on the fly'.

Mijn YouTube Channel

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

(zolang je het niet actief open laat staan)
Wat bedoel je daarmee?

Sign here against sigs

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:17
Misschien handig om je externe schijf te voorzien van encryptie, met bv. TrueCrypt. Je data is dan veilig tegen diefstal, maar ook virussen kunnen zich niet (zolang je het niet actief open laat staan) nestelen in je data.
De partitie weggooien gaat echter nog net zo makkelijk...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• nvm071
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-10 18:32
heb je wel een letter aan deze schijf gegeven dat ging bij mij namelijk fout omdat die geen letter had kon die het niet weergeven moet je even naar schijfbeheer gaan en dan kijken of alle partieties een letter hebben en er anders 1 geven aan die, die er geen heeft
Pagina: 1