Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
Deel de mooie momenten in het leven met de Nokia C5

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/PRODUCT_METADATA_0/Products/Phones/C-Series/C5-00/images/C5-00_white_front_left3_604x604.png

Nokia lanceert de Nokia C5, een smartphone geoptimaliseerd voor social networking en sharing. De C5 opent een wereld van mogelijkheden om continu contact te onderhouden met vrienden en familie. Gebruikers delen foto’s, sturen berichten en bezoeken sociale-netwerksites in een handomdraai. Nokia biedt met deze smartphone alle nieuwste functies tegen een aantrekkelijke prijs.

Afbeeldingslocatie: http://images.dailymobile.se/wp-content/uploads/2010/03/nokia-c5-01.jpg

Met de C5 staan gebruikers snel en eenvoudig in contact met de mensen om hen heen. De stijlvolle handset maakt het mogelijk om favoriete contactpersonen direct te bellen, te mailen of te sms’en via een snelkoppeling op het startscherm. Ook zien consumenten in één oogopslag wat de Facebook-status van vrienden is. Dit is zichtbaar bij de contactgegevens in het telefoonboek. In een handomdraai hebben gebruikers toegang tot sociale-netwerksites. Ook het openen van e-mailaccounts van Ovi Mail en andere e-maildiensten is bijzonder makkelijk. Nokia heeft de C5 namelijk uitgerust met Nokia Messaging, een service die berichten van verschillende e-maildiensten automatisch doorstuurt naar de mobiele telefoon.

De Nokia C5 heeft alle functies die nodig zijn om de mooie momenten in het leven te delen. Denk daarbij aan een 3,2 megapixel-camera en een supersnelle internetverbinding – ideaal om snel foto’s en video’s te uploaden naar diverse websites, blogs en fora. Bovendien wordt de Nokia C5 met een 2 GB-geheugenkaart geleverd.

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_0TQAhoGxxUA/S40MFLuxRpI/AAAAAAAADw8/eUOC7xkMN4k/s1600/Nokia%2BC5b.jpg

Met de C5 zijn gebruikers nooit meer de weg kwijt. Nokia heeft de smartphone voorzien van de laatste Ovi Maps-versie. Deze dienst wijst gebruikers gratis de weg in de auto en te voet, of geeft de mogelijkheid om hun locatie via Facebook te delen met hun vrienden. Ook voor entertainment onderweg biedt de C5 ruim voldoende opties. Via de snelle webbrowser hebben consumenten eenvoudig toegang tot hun favoriete internetsites en de online muziekdienst Ovi Music. In de Ovi Store kunnen ze allerlei applicaties en andere content downloaden – alles om hun smartphone volledig naar wens te personaliseren.

De adviesprijs van de Nokia C5 bedraagt 175 euro, inclusief btw, exclusief subsidies. Het toestel wordt vóór de zomer van 2010 verwacht en zal beschikbaar zijn via de Nokia online shop en via reguliere verkoopkanalen.
De nieuwe Cseries vertegenwoordigt de kern van het Nokia-portfolio, waarbij sociale interactie tussen vrienden en familie een belangrijke rol speelt.

General
2G Network: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network: HSDPA 900 / 2100
Announced: 2010, March
Status: Coming soon. Exp. release 2010, Q2

Size
Dimensions: 112 x 46 x 12.3 mm, 56 cc
Weight: 89.3 g

Display
Type: TFT, 16M colors
Size: 240 x 320 pixels, 2.2 inches

Sound
Alert types: Vibration, MP3
Speakerphone: Yes, with stereo speakers
- 3.5 mm audio jack

Memory
Phonebook: Practically unlimited entries and fields, Photocall
Call records: Detailed, max 30 days
Internal: 50 MB, 128 MB RAM
Card slot: microSD, up to 16GB, 2GB included

Data
GPRS: Class 32
EDGE: Class 32
3G: HSDPA, 10.2 Mbps; HSUPA, 2 Mbps
WLAN: No
Bluetooth: Yes, v2.0 with A2DP
Infrared port: No
USB: Yes, v2.0 microUSB

Camera
Primary: 3.15 MP, 2048x1536 pixels, LED flash
Video: Yes, VGA@15fps
Secondary: VGA videocall camera

Features
CPU: ARM 11 600 MHz processor
Messaging: SMS, AMS, MMS, Email, Push Email, IM, RSS
Browser: WAP 2.0/xHTML, HTML
Radio: Stereo FM radio with RDS
Games: Yes + Downloadable
Colors: White, Warm Grey
GPS: Yes, with A-GPS; Ovi Maps 3.0
Java: Yes, MIDP 2.0
- MP4/H.264/H.263 player
- MP3/WAV/eAAC+/WMA player
- Document viewer (Word, Excel, PowerPoint, PDF)
- Video/Photo editor
- Organizer
- Facebook, YouTube, Flickr, MySpace apps
- Flash Lite 3.0
- Voice memo/dial
- T9

Battery
Standard battery, Li-Ion 1050 mAh (BL-5CT)
Stand-by: Up to 630 h (2G) / Up to 670 h (3G)
Talk time: Up to 12 h (2G) / Up to 5 h (3G)
Music play: Up to 34 h

http://www.nokia.nl/ontde...le-toestellen/nokia-c5-00

Officiele engelse reviews:
- http://www.gsmarena.com/nokia_c5-review-474.php
- http://www.phonearena.com...Review-review-r_2437.html

Handleiding: http://nds1.nokia.com/pho...des/Nokia_C5-00_UG_nl.pdf

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Over 3 weken is deze in NL verkrijgbaar volgens de Belcompany. Ik ben bnwd.

Lijkt mij een gaaf toestel, lekker compact goede sms/email toetsen. En Smartphone in een slim fit jasje!
Lekker licht enige nadeel is dat deze geen WIFI heeft, ik weet niet hoe vervelend dat zal zijn. Nu heb ik een toestel die dat wel heeft. Ik vind het in het buitenland wel handig als ik gratis WIFI spot heb gevonden. Dan kan ik gratis internetten op mijn gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik was ook geïntereseerd in dit toestel, maar sinds de C6 is aangekondigt, wil ik voor die telefoon gaan, want die heeft namelijk wel Wi-Fi, wat voor mij toch wel een voordeel is, aangezien ik geen zin heb om 10 euro per maand te betalen voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De adviesprijs van de Nokia C5 bedraagt 175 euro, inclusief btw, exclusief subsidies.

Wat betekend dit voor de prijs op internet? Iets van 150 euro?

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Portugal kost ie €169,- in de officiële Nokia web-shop, dus ik verwacht dat hij hier voor dat bedrag ook wel te krijgen is. Al dan niet via de officiële site.

Geen WiFi is wel jammer (voor in het buitenland), maar ik denk niet belangrijk genoeg om hem niet te kopen. Als je graag een Nokia met S60, Ovi maps, etc. wil, maar wel in een mooie compacte behuizing (zoals ik) is eigenlijk alleen de E52 een alternatief. Die heeft wel WiFi, maar de exemplaren die ik in mijn handen heb gehad zagen er niet echt degelijk uit. C5 is vermoedelijk degelijker en in ieder geval een stuk mooier.

C6 is leuk qua specs, maar te lomp voor mij. E5 zou ook nog kunnen, maar die komt pas volgend kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Meeste WIFI spots zijn ook nog beveiligd is mijn ervaring maar de C6 is helaas weer iets dikker en zwaarder.

Ik ben bnwd of de C5 er ook echt is over 3 weken en tegen welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
LethalInnocence schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:40:
De adviesprijs van de Nokia C5 bedraagt 175 euro, inclusief btw, exclusief subsidies.

Wat betekend dit voor de prijs op internet? Iets van 150 euro?
Zoiets ja, met zakkers naar 130-140 tegen de zomer

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Bij de BC hebben ze de dummy al ontvangen, de verkoper gaf aan eind deze week en anders volgende week ligt die in de winkels. Hij had nog geen tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:13
Leuke uitgebreide review van de c5 http://www.phonearena.com...Review-review-r_2437.html

Display zou onbruikbaar zijn in zonlicht :X

[ Voor 19% gewijzigd door Kimo op 28-04-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Mooie review idd!

Nu afwachten wanneer die in NL verkrijgbaar is. Steeds meer landen is die nu verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Valt me wel op dat deze telefoon qua specs 90% hetzelfde is als de exclusief voor Vodafone uitgebrachte 6730, daarnaast heeft het uiterlijk ook veel overeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Nu officieel verkrijgbaar in Duitsland voor €169

http://shop.nokia.de/noki...=-158784779&culture=de-DE

Volgens mij moet het dan niet lang duren totdat deze verkrijgbaar is in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Cruzer schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:47:
Nu officieel verkrijgbaar in Duitsland voor €169

http://shop.nokia.de/noki...=-158784779&culture=de-DE

Volgens mij moet het dan niet lang duren totdat deze verkrijgbaar is in NL?
Het is nog een pre order dus nog niet helemaal verkrijgbaar. Maar het zit er aan te komen dat is goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik ben erg benieuwd, ik wil hem graag even in de winkel zien. Zou alleen de backcover van rvs zijn, of zijn de randen aan de voorkant ook van rvs of metaal?

Ik zou graag zien dat dit qua build quality en materialen een 6300/6700 is namelijk, die dingen blijven vele jaren een classy uitstraling hebben, en eruit zien als nieuw, door de gebruikte materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Volgens mij is het wel de behuizing van de C5 wat van metaal is.

http://www.youtube.com/watch?v=hJma9kFhc0k&NR=1

Maar in de winkel weet je het idd zeker. Ik vermoed eind deze maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de telefoon 2 weken geleden even in handen gehad, hier (in de VS) is hij al wel (import) verkrijgbaar. Achterkant is inderdaad metaal, ziet er stevig uit; voorkant (incl. chromen rand) is van plastic. Hoewel ik het een mooie telefoon vind en hem zeker ga kopen, vond ik hem toch wat 'goedkoop-glimmend' overkomen ivm de plastic voorkant.
Verder kwam een vergelijking met de iPhone in me op, ivm het chromen randje eromheen. Hij is namelijk bijna even hoog en bijna even dik. NIet dat ik hem in de verste verte vind lijken op een iPhone, maar de gedachte kwam gewoon in me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Kreeg net een mailtje van een internetwinkel dat de prijs bekend is 162 euro. Nu eens kijken of hij bij meer winkels komt (maar prijs zal niet zoveel schelen zonder abo).
En wanneer hij daadwerkelijk uitgeleverd wordt.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerGeForce
  • Laatst online: 11-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Hier kun je de C5 al reserveren

http://www.gsmwijzer.nl/g...29/nokia-c5?provider_id=5

Ik twijfel nog met mijn huidige abo, of verlengen of nieuw abo en gratis C5 :?

Ik heb zelf nog een oude TMobile Flex 25 deze mag ik omzetten naar sim only Flex, dit kan ik nog doen omdat ik nog een oud contract heb. Dan koop ik het toestel wel los want echt duur is deze niet.

Ik denk dat dit wel goede (goedkope) oplossing is? Met flex zit alles in de bundel en buiten je bundel betaal je even goedkoop wat je binnen je bundel betaalt. Ik heb alleen nog geen internet, volgens mij is dat wel een must met die C5? Ik gebruik nu wel eens de WLAN functie van mijn huidige functie maar 9 van 10 keer is dat beveiligd.

Ik weet alleen niet of Tmobile een goed landelijk HSPDA 3.5G netwerk heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Let op dat de C5 geen wifi heeft.

Wat mij betreft het enige gemis van dit toestel. Misschien juist op zo'n 'goedkopere' telefoon dat wifi een must have is. Dit zijn vaak telefoons die men los koopt voor bij hun sim only abbo. Ik kan me voorstellen dat die groep (die dus minder uitgeven aan hun tel/abbo/etc) graag via wifi internet erop krijgt, ipv voor 9,95 euro per maand een onbeperkt internet bundel erbij te nemen.

Ik ben daarom ook erg benieuwd naar de E5, die heeft wel wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Klopt idd dat deze geen WIFI heeft dat is wel een gemis ja. Ik denk ook dat dit een strategische zet is zodat de Operators deze telefoon gratis weggeven bij het goedkoopste internet abonnement?

Daarnaast met WIFI wat ik zelf merk zijn de meeste hotspots beveiligd of je moet er voor betalen. De NS biedt het nu ook aan op 1 trein die niet in de Randstad rijdt dus ja in NL heb ik eigenlijk niet veel aan WIFI. In het buitenland in hotels vond ik het wel interessant, daar kreeg je gratis een code.

Maar ik vind de C5 lekker compact, degelijk. simpel en heeft wel alle functies die voor mij noodzakelijk zijn. Maar met name de dimensies lekker licht, pas lekker in je broekzak, dan bv een zware smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Hierbij de officiele review van gsmarena.com

http://www.gsmarena.com/nokia_c5-review-474.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk toestel, maar ik heb nu een E51 en ben daar nog zeer tevreden over. Enige dat dit toestel meer heeft is een snellere CPU, maar ik heb op de E51 geen last van traagheid; een betere camera met flash (OK, zou een punt kunnen zijn maar voor goede foto's moet je voorlopig nog steeds niet een telefoon hebben) en een Facebook app (ik gebruik FB zowiezo niet). Daartegenover heeft de E51 wel WiFi. En zijn er echt mensen die een telefoon met deze formfactor gebruiken om te videobellen?

Enige echte voordeel van de C5 boven de E51 is GPS. Maar goed, een externe dongle doet het ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
E51 is ook zeker een gaaf toestel, alleen is dat wel een ander prijsrange dan de goedkoop geprijsde C5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De E51 is niet meer nieuw te koop, maar doet 2e hands momenteel zo'n 100 Euro op marktplaats. Dus nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:18

Coldcat

HODL

Ik vin de C5 een erg gaaf toestel. Als ik nu een nieuwe toestel nodig zou hebben zou ik hem zo kopen. Alleen beetje zonde aangezien ik nog een telefoon heb. Mocht de prijs een beetje mild worden dan ga ik het nog wel overwegen. In ieder geval benieuwd hoe hij er in het echt uitziet, op het plaatje is hij ongelooflijk mooi moet ik zeggen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
Prijs van 169,95 op Bol.com, levertijd "vermoedelijk 4-6 weken". :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Prijs bij http://www.algebeld.nl/gsm/nokia/c5-00/warm-grey.html is €162.50 inclusief bezorgkosten.

Ik denk idd over 4 weken dat de C5 hopelijk in NL verkrijgbaar zal zijn?

In Oost en Zuid Europe is de C5 wel al verkrijgbaar en ook via de officiele Nokia site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Wat ik me wel afvraag: Gaat de resolutie en afmeting van het scherm geen beperkende factor worden wat de smartphone functionaliteit betreft? Ik vraag me af in hoeverre de C5 meerwaarde heeft over bijvoorbeeld een Nokia 6700 of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je doen op de telefoon waarvoor 240x320 te klein zou zijn? Webbrowsen op m'n E51 vereist goede ogen voor de kleine fonts, maar verder kan ik gewoon alles draaien, van videoplayers, torrentclients, ssh clients tot games, editors, planetaria en grafische rekenmachines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
gsmwijzer.nl heeft de telefoon op voorraad. meerdere shops zie ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Kimo op 21-05-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
Kimo schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:21:
gsmwijzer.nl heeft de telefoon op voorraad. meerdere shops zie ik.
Shop gezien met 24 uurs levering? Dan bestel ik 'm gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Ik heb hem bij de phoneshop besteld levering binnen 1 werkdag. Mischien morgen en anders dinsdag.
Je kan hem ook afhalen in den haag.

[ Voor 9% gewijzigd door Kimo op 21-05-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik denk dat het toestel ook los koop en dan zelf deze Vodafone simonly https://directsales.vodafone.nl/anwb/orderform/582

Volgens mij is dat wel een aantrekkelijke simonly?

Nu heb ik oude Tmobile Flex 25 waar alles inbegrepen zit maar wel zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Kimo schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:01:
Ik heb hem bij de phoneshop besteld levering binnen 1 werkdag. Mischien morgen en anders dinsdag.
Je kan hem ook afhalen in den haag.
Is het wel een NL Model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Cruzer schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:47:
[...]

Is het wel een NL Model?
Nee duitse. Nog geen tijd gehad om verder te proberen ziet er goed uit en alles is nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Kimo schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:30:
[...]

Nee duitse. Nog geen tijd gehad om verder te proberen ziet er goed uit en alles is nederlands.
Ik ben net als velen anderen zeer bnwd naar jouw ervaringen met de Nokia C5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
@cruzer bij dat vodafone abo betaal je anders wel per minuut dus 61 seconden is 2 minuten betalen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
reyals schreef op maandag 24 mei 2010 @ 09:12:
@cruzer bij dat vodafone abo betaal je anders wel per minuut dus 61 seconden is 2 minuten betalen
Ja dat klopt maar goedkoper krijg je niet denk ik? Het normale Vodafone abonnement kost €39.50!! ( zonder de huidige actie) en je hebt minder belminuten. Maar wel dat je het 2 maanden meeneemt en sms verdubbelaar.

Maar voor € 12.95 300 belminuten of sms en internet van 3.6mb/s is volgens mij wel koopie 2jaar lang en volgens mij na die 2 jaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Komende weken zal de Nokia C5 overal officieel verkrijgbaar zijn in NL

Ook op de Nokia Online Shop staat de C5 maar nog niet beschikbaar.
http://shop.nokia.nl/weba...0505_10110_-19_90000256_Y

Er zijn al een aantal web winkels die de C5 al verkopen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
De telefoon bevalt tot nu toe goed. Internet email chat gps het werkt allemaal snel. Alleen het display is een misser kijkhoek erg klein.
En ben nog niet helemaal thuis in symbian maar soms sluiten programmas niet af en blijven in de achtergrond actief. deze moet je manual nog een keer afsluiten maar goed dat is mischien wennen. En je moet soms wel erg ver zoeken naar instellingen die zitten zo diep in de menu`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Kimo schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:34:
De telefoon bevalt tot nu toe goed. Internet email chat gps het werkt allemaal snel. Alleen het display is een misser kijkhoek erg klein.
En ben nog niet helemaal thuis in symbian maar soms sluiten programmas niet af en blijven in de achtergrond actief. deze moet je manual nog een keer afsluiten maar goed dat is mischien wennen. En je moet soms wel erg ver zoeken naar instellingen die zitten zo diep in de menu`s.
Ok ik had vandaag een dummy in mijn hand in Rotterdam en voelde erg degelijk aan met name het toetsenbord! Je gaf aan dat het dispay en met name de kijkhoek erg klein is. Maar voor algemeen gebruik zoals internet, foto's en werken met applicaties is display dan wel goed? Welke provider voor internet heb jij en werkt het streamen van youtube etc ook goed en is het beeldkwaliteit goed?

Maar het belangrijkste hoe is het stem geluid/volume van de speaker als je belt of gebeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Ja hoor het display is prima maar als iemand naast je mee wil kijken en dan is dat lastig.
youtube streamen gaat goed met vodafone kwaliteit is laag van youtube filmpjes.

Volume/kwaliteit luidspreker is voldoende net als mijn andere nokias?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Kimo schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:14:
Ja hoor het display is prima maar als iemand naast je mee wil kijken en dan is dat lastig.
youtube streamen gaat goed met vodafone kwaliteit is laag van youtube filmpjes.

Volume/kwaliteit luidspreker is voldoende net als mijn andere nokias?
Aha thanks maar Vodafone heeft wel de snelste Internetverbinding met 3.6MB/s dus dat zal dan altijd beter zijn dan KPN en Tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
De C5 is alleen in de kleur wit/zilver nu wel direct beschikbaar in de Nokia online store!

http://shop.nokia.nl/weba...0505_10110_-19_90000256_Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Op www.ritel.nl en in hun winkel kost de C5 slechts 155 euro

Ik weet allleen niet of deze gelijk beschikbaar is? Maar het betreft wel een NL model met NL handleiding.

Weet iemand of het uitmaakt of je een import C5 hebt uit bv Duitsland zonder NL handleiding? Ik las wel dat hetkan uitmaken als een update zou doen ivm de productcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Ik heb een duitse en nog geen problemen ondervonden met updates ofzo alles in de telefoon is nederlands alleen papieren handleiding is duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-09 21:06
Cruzer schreef op zondag 30 mei 2010 @ 10:34:
[...]

Aha thanks maar Vodafone heeft wel de snelste Internetverbinding met 3.6MB/s dus dat zal dan altijd beter zijn dan KPN en Tmobile.
Dat klopt niet. Tringg levert nog sneller (via KPN), dit staat op de website:

Tringg maakt gebruik van het KPN netwerk, een van de beste netwerken van Nederland. De beschikbaarheid van de dataverbinding en de maximale snelheid hangen af van de plaatselijke omstandigheden.
De maximale snelheid van Tringg 3G is 7.2 Mbps down en 1.4Mbps up.

Of dit ook echt gehaald wordt weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik heb de mijne in black grey besteld op de Nokia Online shop met deze kortingsbon SNS/10TR krijg je nog 10% extra korting tot en met morgen.

Vrijdag zal ik mijn C5 ontvangen. Ben bnwd! Ik heb nu een N82 dus qua functie WIFI en Scherm ga ik er op achteruit maar het comfort van de toetsen en gratis Navigatie en de compactheid ga ik wel op vooruit!

Volgende week kan ik gebruik maken van mijn nwe Vodafone Simonly met Internet wat ik nu niet heb via T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Gisteren mijn Nokia C5 warm grey ontvangen via de Nokia Shop binnen 24u geleverd!

1e indruk lekker compact, licht en superfijne toetsen en glijdt goed weg in mijn broekzak! De C5 is ook lekker snel in de menu's en aangezien ik al een N82 heb is een smartphone voor mij geen onbekend terrein.

Ik vind de C5 er ook degelijk/zakelijk uitzien en voelt ook stevig aan!

Aangezien mijn nieuwe Vodafone simkaart nog niet werkt blijft de C5 in Offline modus dus ik heb nog niet echt veel mee kunnen spelen. Ik heb ook nog geen snel mobiel internet dat heb ik volgende week maar ik ben nu al erg tevreden met de C5.

Paar kleine dingen die mij wel opvielen als ik voorlopig minpunten moet noemen:

Het scherm als je de C5 kantelt dan zie je niks, aan de andere kant ik houd nooit mijn telefoon schuin voor mij.... verder is het scherm prima!

Er zit geen auto landscape modus op

Geen LED-je als een oproep mist. ( Het scherm gaat namelijk na een ingestelde periode helemaal op zwart)

Maar nogmaals dit zijn echt kleine minpuntjes. Ik denk zodra mijn simkaart werkt en ik dagelijks de C5 gebruik ik een beter beeld kan geven over de presaties.

1 ding wat ik mij afvroeg kun je ergens instellen dat je geen (internet) data verkeer kan blokkeren tijdens roaming? Het kan wel met inkomende gesprekken maar in en uitgaande data kan ik niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Hoe zit het met de materialen van de telefoon? Is de telefoon volledig van kunststof, op het batterijklepje na (die is van rvs toch?) of is de chromen rand die we op de plaatjes zien ook echt van rvs of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Batterijklepje en de rand is RVS de rest is kunstof maar wel van goede kwaliteit.

Toestel is erg degelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Wat nog wel jammer is dat veel apz zoals NOS, Uitzending gemist en OV9292 etc (nog) niet werken.

Ik neem dat dit nog wel komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:32
Sinds gisteren ook in het bezit van de nieuwe Nokia C5
Moet zeggen dat het internetten toch zeer goed gaat op dit schermpje
Gmail en navigatie werken ook lekker, tot nu toe ben ik zeer tevreden ;)

*** Edit ***

Heb toch 2 min puntjes gevonden

1. Het achter klepje sluit niet helemaal lekker
2. Buiten is het scherm moeilijk zichtbaar

Hebben meer mensen hier last van ?

[ Voor 33% gewijzigd door Albert020 op 08-07-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Albert020 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:08:
Sinds gisteren ook in het bezit van de nieuwe Nokia C5
Moet zeggen dat het internetten toch zeer goed gaat op dit schermpje
Gmail en navigatie werken ook lekker, tot nu toe ben ik zeer tevreden ;)

*** Edit ***

Heb toch 2 min puntjes gevonden

1. Het achter klepje sluit niet helemaal lekker
2. Buiten is het scherm moeilijk zichtbaar

Hebben meer mensen hier last van ?
ja scherm is idd buiten met veel zonlicht wel lastig, ik heb contrast hoger gezet wat wel beetje helpt. Het klepje heb ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Cruzer schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:00:
[...]

ja scherm is idd buiten met veel zonlicht wel lastig, ik heb contrast hoger gezet wat wel beetje helpt. Het klepje heb ik geen problemen mee.
Het hoort denk ik gewoon zo ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Albert020 op 10-07-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Nu heb ik een 8GB SanDisk gekocht deze werkt gewoon goed
De kaarten zijn ook gedownload en ovi maps staat op me toestel
Maar als ik nu wil navigeren kan de route niet berekend worden, heb wel een fix ?

*** Edit ***

Heb op die 8GB nu MC Guider 2009 gezet, werkt ook perfect, probleem opgelost :P

[ Voor 19% gewijzigd door Albert020 op 10-07-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 11:03
Heeft iemand toevallig de witte c5? Ik heb die grijze wel al in de winkels gezien en even vast gehad. Maar wil graag die witte hebben en zien hoe hij er in het echt uit ziet. Weet iemand een winkel waar ik die witte wel kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik heb toevallig een witte C5 besteld (via Phoneshop.nl) en ga hem aan eind van de dag op het postkantoor ophalen :) Altijd vervelend dat die TNT post mannetjes langskomen als je niet thuis bent...

Ben m'n N78 kwijtgeraakt en zocht iets wat een beetje vergelijkbaar was met dat toestel en dus gegaan voor de C5. Heb een witte genomen, omdat ik altijd al zwarte of grijze telefoons heb of heb gehad. Denk een keer iets anders... Wit is hip 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Bedankt voor je antwoord Dr. Quipers. Ik wil graag die witte c5 hebben, maar ik wil hem nemen bij het verlengen van me abo. Ik heb een abo van Vodafone en gsmweb.nl is de enige site waar je 6 maanden voor het einde van het contract kan verlengen en hun hebben de telefoon tot nu toe alleen nog maar in het grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Ik zit ook bij Vodafone en via Phoneshop.nl kun je ook wel 6 maanden voor het eind verlengen. Mijn vorige contractdatum was 30-12-2010 en is nu 30-12-2011. Is volgens mij nieuwe Vodafone policy die 6 maanden...

Ik heb via Phoneshop.nl dus een witte C5 besteld en daarbij abo verlengd/aangepast naar Bel+SMS+Web 200 (34,50) Eerste half jaar 50% korting, dus dan betaal je 17,25. Daarbij krijg je gratis de C5 en ook nog zonder verzendkosten :)

Is dat ook niet iets voor jou dan?

Ik ga iig nu richting postkantoor om de C5 op te halen :) Laat nog wel weten wat de eerste ervaringen zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Quipers op 21-07-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Dr. Quipers schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:28:
Ik zit ook bij Vodafone en via Phoneshop.nl kun je ook wel 6 maanden voor het eind verlengen. Mijn vorige contractdatum was 30-12-2010 en is nu 30-12-2011. Is volgens mij nieuwe Vodafone policy die 6 maanden...

Ik heb via Phoneshop.nl dus een witte C5 besteld en daarbij abo verlengd/aangepast naar Bel+SMS+Web 200 (34,50) Eerste half jaar 50% korting, dus dan betaal je 17,25. Daarbij krijg je gratis de C5 en ook nog zonder verzendkosten :)

Is dat ook niet iets voor jou dan?

Ik ga iig nu richting postkantoor om de C5 op te halen :) Laat nog wel weten wat de eerste ervaringen zijn!
Thnx, voor de info. Dan moet ik hem anders ook even bestellen bij the Phoneshop. Ik had al op de site van de Phoneshop gekeken en daar stond dat je pas kan verlengen vanaf 4 maandenvoor het einde van je contract, maar dat hebben ze waarschijnlijk dus nog niet aangepast. Me abo loopt af op 15-02-2011. Dus ik kan hem volgend maand gaan verlengen via de Phoneshop. Bedankt voor de tip.

Ik lees wel wat je ervaringen zijn met de C5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Mijn eerste ervaringen zijn zeer positief!

De C5 voelt heel erg degelijk aan, ligt lekker in de hand en de toetsen zijn erg fijn! :) Daarnaast ziet er in het wit met grijs ook wel erg hip uit 8) Metalen rand die er omheen zit maakt hem ook sjiek!

Symbian werkt ook weer uitermate goed! Een stuk sneller dan op m'n vorige N78 en nog geen vastlopers of wat dan ook gehad. Internet en instellen van push mail gaat ook snel en makkelijk.

Niks dan lof voor dit fijne toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjankappert
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Heb de C5 ook, in het grijs.
Vind het een erg fijn en degelijk toestel!

Heb alleen een vraagje: bij het maken van een foto hoor je zo'n irritant sluitergeluid. Hier kun je 4 verschillende geluiden voor instellen, zou je 't geluid ook uit kunnen zetten??

Heb deze optie nog niet ontdekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Zo te horen is de C5 een goede telefoon. Nog 3 weken wachten dan kan ik hem ook gaan bestellen ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
gerjankappert schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:28:
Heb alleen een vraagje: bij het maken van een foto hoor je zo'n irritant sluitergeluid. Hier kun je 4 verschillende geluiden voor instellen, zou je 't geluid ook uit kunnen zetten??

Heb deze optie nog niet ontdekt!
Nee dat heb ik nog niet kunnen vinden...

Ik heb nog wel iets wat ik ook op wil lossen, maar nog niet lukt...

Ik heb op de 1-of-andere manier een soort van beveiliging voor de telefoon ingesteld dat ie na een uur op telefoon vergrendeling gaat en dan moet ik de standaard beveiligingscode 12345 intoetsen.
Ik krijg die beveiliging er maar niet af... Via Instellingen - Algemeen - Beveiliging - Telefoon en SIM-kaart - Per. autom. blokk. telefn kom je wel bij die optie... Maar als ik daar wil switchen van 'Door gebruiker gedefinieerd' naar 'Geen' krijg ik een foutmelding Kan telefoon niet ontgrendelen...

Heb ook al een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, maar die instelling lijkt ie dan niet te resetten, terwijl ik toch echt zeker weet dat de eerste dag die beveiliging niet aanstond.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Inmiddels is het euvel opgelost door een 'harde reset' naar de fabriekinstellingen door de code "*#7370#... Het had blijkbaar te maken met het instellen van Mail for Exchange. Als je dat wil activeren moet je blijkbaar die blokkeringscode actief hebben... Kreeg MfE toch niet aan de praat, maar vervelend is het wel want was door die reset dus weer alle instellingen kwijt...

Inmiddels alles weer opnieuw ingesteld en werkt weer top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Is het mogelijk om de youtube filmpjes of andere filmpjes in landscape modus te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Yasintha schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:05:
Is het mogelijk om de youtube filmpjes of andere filmpjes in landscape modus te bekijken?
Ja dat is mogelijk! Gaat automatische met de youtube applicatie en ook als je via de browser inlogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Heb het toestel nu aantal weken en echt top toestel! Geluid is goed en de toetsen zijn perfect om te smsen en te emailen. Het scherm had eigenlijk wel beter gemogen met name als je buiten bent en de zon schijnt is het display niet echt helder.

Daarnaast heb je ook als je schuin op het display kijkt kun je niets zien, qua privacy wel handig als je in de trein of bus zit maar niet echt handig als je iets wilt delen. Maar ach dit zijn maar kleine minpuntjes.

Het internet is wel lekker snel 3.5G staat in mijn display via Vodafone netwerk, youtube of live Tour de France kijken gaat perfect! En Nokia Internet Radio is echt geweldig! De FM radio is ook goed en past de frequentie aan als deze slechter wordt. Handig voor in de trein!

Wat ik wel jammer vind is dat beeldscherm compleet zwart wordt als je het niet gebruikt dus als je een oproep heb gemist of een smsje hebt ontvangen maar niet hebt gehoord dan zie je geen melding. Mijn 3109c van mijn werk gaan alle toetsen knipperen als je iets hebt gemist of hebt ontvangen. Misschien dat deze update nog komt.. of via een applicatie?

Ik ga nog wel koptelefoon kopen de WH-701 voor slechts 15 euro. Weet iemand of het mogelijk is om radio podcast te kunnen ontvangen? zoals die van 538 Dance Department?

[ Voor 14% gewijzigd door Cruzer op 25-07-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Cruzer schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:37:
Het internet is wel lekker snel 3.5G staat in mijn display via Vodafone netwerk

Wat ik wel jammer vind is dat beeldscherm compleet zwart wordt als je het niet gebruikt dus als je een oproep heb gemist of een smsje hebt ontvangen maar niet hebt gehoord dan zie je geen melding. Mijn 3109c van mijn werk gaan alle toetsen knipperen als je iets hebt gemist of hebt ontvangen. Misschien dat deze update nog komt.. of via een applicatie?
Ja ik vind internet ook echt supersnel! Werkt veel beter en sneller dan op m'n vorige N78!

Dat 2de zou wel handig zijn ja! Wellicht is er wel een leuke app voor die dat ondersteunt. Eens even op onderzoek uit :) De N78 had rondom de naviagtietoetsen een ledje die veel knipperde als je gemiste oproep/sms had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Hmmm blijkbaar werkt de NOS Mobiel applicatie niet op de C5... De C5 staat ook niet genoemd tussen het rijtje geschikte toestellen op http://static.nos.nl/mobiel/

Tijdens de installatie op de C5 geeft ie ook dat ie niet compatibel is, maar dacht goh als ie voor bijna alle Nokia Symbian toestellen geschikt is dan moet ie op de C5 toch ook werken.

Blijkbaar is er toch nog weer iets unieks binnen Symbian dat ie niet op alle toestellen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren de C5 aangeschaft en zit momenteel met 2 vraagjes (waarvan er eigenlijk eentje meer provider gerelateerd is):

Vraag 1:
Mijn T-Mobile contract loopt tot 3 september 2010. Dit is abonnement zonder internet. Bij T-Mobile kan je 4 maanden voordat je contract afloopt, een nieuwe telefoon bestellen. Ik heb dus onlangs de C5 als vervanger van mij E51 besteld. Alleen heb ik nu wel een contract afgesloten met internet (web n walk standaard).

Het verbaast mij nu dat ik op mijn C5 gewoon kan internetten via het T-Mobile netwerk. Immers, mijn oude contract, zonder internet, loopt toch nog tot 3 september. Ik was eigenlijk in de verwachting dat ik vanaf die datum ook pas mobiel kon internetten. Weet iemand hoe dit precies zit?

Vraag 2:
Voorheen synchroniseerde ik mijn Lotus Notes agenda altijd met mijn E51 via Nokia PC Suite. Deze applicatie geeft nu de melding 'De aangesloten telefoon wordt niet ondersteund door PC Sync'. Overigens werk de rest van Nokia PC Suite i.c.m. met de C5 wel naar behoren.

Iemand ervaring met PC Suite, Lotus Notes en zijn C5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjankappert
Heb nog een handig foefje ontdekt wat ik nog niet eerder op een telefoon zag.
Wellicht is dit wel eerder gebruikt..

Als je in het standby scherm, met je achtergrond dus, in T9 stijl de beginletters van een contactpersoon intypt. Dus voor bijv. Willem, de 9, 4 en 5 intypt, gaatie automatisch alle contactpersonen weergeven die aan de door jou ingetypte letters voldoen.
Let op: deze letters dienen wel op volgorde ingetypt te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
gerjankappert schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:32:
Heb nog een handig foefje ontdekt wat ik nog niet eerder op een telefoon zag.
Wellicht is dit wel eerder gebruikt..

Als je in het standby scherm, met je achtergrond dus, in T9 stijl de beginletters van een contactpersoon intypt. Dus voor bijv. Willem, de 9, 4 en 5 intypt, gaatie automatisch alle contactpersonen weergeven die aan de door jou ingetypte letters voldoen.
Let op: deze letters dienen wel op volgorde ingetypt te worden!
klopt dit is idd erg handig! Wat ook fijn werkt is de hotmail melding in je home screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeriousG
  • Laatst online: 17:59
Hey,

Ik wil dit toestel aanschaffen, maar ik heb net op de nokia site gelezen dat de c5 een geïntegreerde a-gps ontvanger heeft. Dit zou betekenen dat ik alleen mbv van internet op m'n mobiel kan navigeren? Op tweakers en andere sites had ik juist gelezen dat a-gps een hulpmiddel is, maar als de c5 alleen een a-gps ontvanger heeft, betekent dit dan dat de c5 alleen online kan navigeren ofzo? Aangezien ik van plan ben om dit toestel met een prepaid/ sim-only kaart te gaan gebruiken zou dit mij weerhouden om deze telefoon te kopen.

Een andere vraag: is het scherm van de c5, geplaatst in een carkit, nog goed bruikbaar voor navigeren? Kan je dus het scherm nog aflezen mocht de voice guidance niet goed hoorbaar zijn? Ik heb namelijk in deze en andere threads begrepen dat het scherm van de c5 vanaf de zijkant nogal slecht leesbaar is en dat het geluid ook niet altijd optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Nee die A staat voor Assisted om sneller je locatie te bepalen dmv online te gaan. Maar dat kan je uitzetten. Dus je kunt gewoon zonder internet gebruik maken van de GPS.

Het scherm is van de zijkant lastig te lezen maar in een houder in je gezichtsveld kun je volgens mij wel goed e.e.a. af lezen. De speakers zitten aan de achterkant dus als je die blokeert dan kan de stembegeleiding niet optimaal hoorbaar zijn. Maar ik denk dat dit wel meevalt.

Het probleem wat ik heb voor de navigatie functie in mijn auto dat ik helemaal geen geluid krijg zodra de C5 contact maakt met mijn ingebouwde bluetooth van mijn auto.

Alleen het telefoonverkeer wordt goed door de auto speakers doorgegeven :'( Blijkbaar heeft Nokia daar geen oplossing voor dat je stembegeleiding via de C5 wil blijven ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeriousG
  • Laatst online: 17:59
Bedankt voor je reactie Cruzer. Nog even voor de zekerheid: het offline navigeren is niet zoals bij google maps waarbij je aan een voorafgeplande vaste route moet houden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
SeriousG schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:09:
Bedankt voor je reactie Cruzer. Nog even voor de zekerheid: het offline navigeren is niet zoals bij google maps waarbij je aan een voorafgeplande vaste route moet houden toch?
nee klopt, je moet gewoon zien als een standaard Tom Tom. Nokia heeft een gratis navigatie software met stembegeleiding die op je memorykaart is geinstalleerd. Je kunt zelf Nokia Ovia kaarten gratis toevoegen via je PC naar de C5 van heel de wereld.

Echter je kunt ook kiezen dat deze kaarten automatische worden ged/l door je C5 maar dat kost veel data en zeker als je al in het buitenland bent, kost dit veel geld. Gelukkig kan je een functie aanzetten dat bij roaming geen kaarten worden ged/l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo C5 bezitters,

ik heb mijn c5 al na 12 uur kunnen wegbrengen ;w compleet vast gelopen, ging niet eens meer aan.
Op andere forums heb ik gelezen dat dit toch wel een veel voorkomend probleem van de c5 blijkt te zijn...
en dat het vaak opgelost wordt door het complete moederbord te vervangen...

Iemand hier die dit bekend in de oren klinkt?? :?

in de service store hadden ze geen idee wat het kon zijn en hij wordt dus opgestuurd naar nokia.

als ik meer weet plaats k een bericht.

Alvast bedankt voor eventuele reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbiertje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-11-2021
Vraag:

Ik heb sinds vandaag de C5. Na een paar uur stond er bij toepassingen/installatie opeens 3 geinstalleerde games van EAmobiel: Tetris / NFS shift / Spore Creatures.

Ik heb geen mobiel internet, en heb niets besteld of wat dan ook.
Volgens mij zijn deze games geinstalleerd via OVI suite.

Ben benieuwd of andere gebruikers dit ook hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjankappert
Er zijn inderdaad een paar standaard games geinstalleerd. Verder kun je op 't net erg veel gratis apps en games vinden die geschikt zijn voor het toestel.

Dat van de navigatie wist ik niet! Dat navigeren ook werkte zonder internet, super handig!
Via de pc m'n kaarten maar downloaden..

Vastlopen heb ik nog geen last van gehad. Wel tegen een ander probleem opgelopen:
Nokia Ovi Suite was niet compitabel met m'n C5. Nieuwe Ovi Suite gedownload.

Nu ziet Ovi Suite m'n C5 wel, en m'n C5 m'n PC ook wel via bluetooth.
Kan m alleen niet koppelen!!
Ik al helemaal chagrijnig... 't koppelen gaat wel via de USB kabel, dus wat 't is?
Via de bluetooth koppelen en synchroniseren is natuurlijk veel makkelijker!

Wie weet het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbiertje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-11-2021
Ja de spellen zijn Brain Challenge & Bounce,

maar na een paar uur had ik ook Tetris, NFS Shift en Spore Creatures.
3 games van EAmobile. Ik heb niet gedownload of wat dan ook.
Volgens mij zijn deze games binnengekomen via OVI suite. (?)

Volgens de specs worden alleen brain challenge en bounce meegeleverd,
dus vraag me nog steeds af waar de andere vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
Deze week is de Nokia C5 maar 139 euro (simlockvrij) bij de MediaMarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 00:20
Los van meningen over t-mobile: mocht je dit toestel willen, dan kan je ook even kijken bij http://gsmtopdeal.nl/goedkoop-mobiel/nokia-c5-r25.asp - daar kan je een 2-jarig abo voor 10 euro per maand afsluiten, da's inc. internet, en dan krijg je het toestel gratis. Leek me wel een goeie deal.

Weet iemand trouwens of als ik imap instel op dit toestel, of ik dan een piepje/tril oid krijg bij nieuwe email (Dus als ik niet een ovi-mail account gebruik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_6543679
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Hallo!

Vandaag de witte variant van de C5 bij de MediaMarkt voor 139 Euro gekocht. Heb nog niet veel tijd gehad om met het toestel te "spelen", maar eerste indruk is erg goed. Wel heb ik al een vraag aan andere C5-bezitters...

:? Bij mijn toestel ligt de "0"-toets (onderaan in het midden...) iets dieper in het toetsenbord dan de andere toetsen en deze toets lijkt ook losser te zitten dan de andere toetsen. :? Is dit bij meer mensen het geval of ben ik de enige? Als dit bij andere mensen niet het geval is, dan ga ik morgen ff terug naar de MediaMarkt om mijn toestel om te ruilen voor een goed exemplaar...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronald_6543679 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:07:
Hallo!

Vandaag de witte variant van de C5 bij de MediaMarkt voor 139 Euro gekocht. Heb nog niet veel tijd gehad om met het toestel te "spelen", maar eerste indruk is erg goed. Wel heb ik al een vraag aan andere C5-bezitters...

:? Bij mijn toestel ligt de "0"-toets (onderaan in het midden...) iets dieper in het toetsenbord dan de andere toetsen en deze toets lijkt ook losser te zitten dan de andere toetsen. :? Is dit bij meer mensen het geval of ben ik de enige? Als dit bij andere mensen niet het geval is, dan ga ik morgen ff terug naar de MediaMarkt om mijn toestel om te ruilen voor een goed exemplaar...

Alvast bedankt!
Was mij niet opgevallen maar n.a.v. je post heb ik mijn C5 een bekeken.

Ook bij mij ligt de "0" toets iets dieper in het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:13

KoudeAardbei

Moderator

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:10:
[...]

Was mij niet opgevallen maar n.a.v. je post heb ik mijn C5 een bekeken.

Ook bij mij ligt de "0" toets iets dieper in het toetsenbord
Heb al meerdere 'klachten' hierover gehoord, dus is wel normaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik denk erover na om de c5 ook te kopen.
Wel zal ik in het begin nog mijn huidige simkaart moeten gebruiken. Omdat ik niet wil dat mijn internetkosten dan heel hoog worden de vraag:
Is het mogelijk internet geheel uit te schakelen zodat ik niet perongeluk/onopgemerkt op internet kan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:56
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:05:
Hoi,
Ik denk erover na om de c5 ook te kopen.
Wel zal ik in het begin nog mijn huidige simkaart moeten gebruiken. Omdat ik niet wil dat mijn internetkosten dan heel hoog worden de vraag:
Is het mogelijk internet geheel uit te schakelen zodat ik niet perongeluk/onopgemerkt op internet kan?

Alvast bedankt!
Wat ik meestal doe met m'n gsms is de internet instellingen aanpassen zodat ze totaal niet kloppen en ik dus niet op internet kan. :)

Of de C5 een functie daarvoor heeft kan ik niet op antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week de C5 in huis (gekocht bij de Media Markt in Eindhoven, voor 129 euro, schijnbaar een foutje van de kassa, dus 10 euro korting in mijn voordeel) en ben er tevreden over, vooral ook het feit dat ik gratis kan internetten via het T-mobile netwerk. :9 Dat vind ik erg vreemd, daar ik namelijk een Telfort abonnement heb met alleen 180 belminuten en 100 sms-jes per maand. Zijn er ook andere die kunnen internetten, zonder dat ze daar een abonnement voor hebben??
In eerste instantie vond ik het jammer dat ik het T-mobile logo voorbij zag komen, toen ik de telefoon aan had gezet, maar als ik daardoor gratis kan blijven internetten, dan kan ik daarmee leven. :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_6543679
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:58:
Sinds een week de C5 in huis (gekocht bij de Media Markt in Eindhoven, voor 129 euro, schijnbaar een foutje van de kassa, dus 10 euro korting in mijn voordeel) en ben er tevreden over, vooral ook het feit dat ik gratis kan internetten via het T-mobile netwerk. :9 Dat vind ik erg vreemd, daar ik namelijk een Telfort abonnement heb met alleen 180 belminuten en 100 sms-jes per maand. Zijn er ook andere die kunnen internetten, zonder dat ze daar een abonnement voor hebben??
In eerste instantie vond ik het jammer dat ik het T-mobile logo voorbij zag komen, toen ik de telefoon aan had gezet, maar als ik daardoor gratis kan blijven internetten, dan kan ik daarmee leven. :*)
Hallo pcforever,

Is het bij jouw toestel ook zo dat de "0"-toets iets dieper in het toetsenbord dan de andere toetsen ligt en deze toets ook losser lijkt te zitten dan de andere toetsen (zie mijn post van 5 augustus, 00.07 uur...)?

Alvast bedankt voor je reply!

Greetz, Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Als ik heeeeeeeeel secuur kijk ligt mijn "0"-toets ook ietsje lager... Maar dat is dan ook misschien echt maar 1 nanometer ofzo :p Wat mij betreft te verwaarlozen en het was me dus ook helemaal niet opgevallen in eerste instantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat je 'gratis' aan t internetten bent ?

Toen ik mijn C5 ontving kon ik ook zo t internet op .. totdat ik inlogde op my t-mobile en zag dat ik ineens 10 euro aan extra kosten had gemaakt. Daarna de internet instellingen maar verwijderd. Mn nieuwe abo, waarin ik een web 'n walk bundel heb gaat per 1 september in. Ik zal dan wel weer de instellingen invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:00

FlyEragon

Alien Monkeys

...maar als ik daardoor gratis kan blijven internetten, dan kan ik daarmee leven. :*)
Voor niks gaat alleen de zon op, gratis internet kan je wel vergeten, het komt gewoon bij je abonnementskosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gekeken naar mijn verbruik van mijnTelfort abonnement, maar de afgelopen dagen staat er niets bij dat ik internet verbruik heb gehad. Dat kan namelijk ook niet omdat "Surf & Mail" (10 euro per maand) niet is geactiveerd voor mijn abonnement. Zoals gezegd alleen belminuten en smsjes. Al met al raar maar waar !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 00:20
Nu er weer leven in dit topic is, even een schaamteloze herhaling van mijn vraag een stukje hoger:

Weet iemand trouwens of als ik imap instel op dit toestel, of ik dan een piepje/tril oid krijg bij nieuwe email (Dus als ik niet een ovi-mail account gebruik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Blaurens schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:42:
Nu er weer leven in dit topic is, even een schaamteloze herhaling van mijn vraag een stukje hoger:

Ik heb mijn hotmail in mijn homescreen en ik krijg zodra ik een mailtje ontvang een toon. Trillen doet die volgens mij ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Tip als je de NS reisplanner op je C5 wil zetten, installeer dan niet de C5 versie van OVI deze werkt niet goed. Ik heb via de NS site die van de N82 erop gezet en die werkt perfect.

Je kunt natuuurlijk ook de mobiele site van de NS gebruiken.

Wat helaas nog niet werkt is de App van de NOS, OV9292 en Uitzending Gemist, de mobiele sites werken wel maar de Apps niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Cruzer op 05-08-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
weet iemand wat nu de functie is van je Contact Toevoegen in je Home Screen? Ik ging er vanuit dat je Facebook contacten te zien krijgt en hun status etc.

Ik zie wel nl. wel Facebook profielfoto's in mijn contacten lijst maar niet in mijn Homescreen als ik een Facebookcontact toevoeg :?

Pagina: 1 2 3 Laatste