Asus g2s Blauwe Schermen

Pagina: 1
Acties:
  • 691 views

• Han Bosman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09-2023
hallo, ik heb een asus g2s, en ik heb het geheugen 2 jaar gelgeden uitgebreid van 1gb naar 4gb, tot nu toe heeft het altijd goed gelopen, maar sinds 3 maanden nu krijg ik blauwe schermen.

het begon tijden het spelen van spellen, het spel liep niet vlot wat vroeger op ultra high gwn vlot speelde, ook simpelen spellen liepen niet vlot. ook al zetten ik de resolutie alles op het aller laagst dat maakte geen verschill, daarna kreeg ik blue screens soms na 1 dag soms na 2 dagen, daarna kreeg ik het 5 min na het opstarten tenslotte starten mijn laptop helemaal niet meer op. dus ben ik naar de paradigit gegaan en heb ik 2 nieuwe ram geheugen kaartjes gekregen want ik had naar asus gebeld en dat kreeg ik als advies, nahjah ik naar huis geen resultaat, ben ik terug gegaan deden ze een mem test en was 1 van de gloedenieuwe geheugen kaartjes defect ik weet niet hoe of waarom. dus ik kreeg een nieuwe, en nu heeft de laptop het weer goed gedaan laatste 2 weken, kon alles weer goed spelen, niet echt helen zware spellen geprobeerd, maar alles leek prima in orde te zijn. tot nu net 1 uurtje geleden kreeg weer een blue screen, restart nu tot nu toe is weer alles goed, waar aan kan het liggen? kan het zijn dat de laptop de ram kaartjes kapot maakt langzaam? ik weet geen raat meer.

ok ik heb even wat forums door gelezen en iedereen heeft het altijd over minidumps. net kwam er links onder een pop up dat er iets fout was met windows en kreeg ik deze 2 files,

Mini090207-01.dmp
sysdata.xml

mischien hebben jullie hier wat aan,

dxdiag:

Time of this report: 4/18/2010, 11:11:32
Machine name: PC_VAN_HAN
Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6000) (6000.vista_rtm.061101-2205)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: ASUSTeK Computer Inc.
System Model: G2S
BIOS: Default System BIOS
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T7500 @ 2.20GHz (2 CPUs), ~2.2GHz
Memory: 3070MB RAM
Page File: 1622MB used, 4700MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 10
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 6.00.6000.16386 32bit Unicode

Card name: NVIDIA GeForce 8600M GT
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce 8600M GT
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0407&SUBSYS_15151043&REV_A1
Display Memory: 1521 MB
Dedicated Memory: 241 MB
Shared Memory: 1279 MB
Current Mode: 1440 x 900 (32 bit) (60Hz)
Monitor: Algemeen PnP-beeldscherm
Driver Name: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll,nvwgf2um.dll
Driver Version: 8.17.0011.9716 (English)
DDI Version: 9Ex
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 3/17/2010 02:01:53, 9393256 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp:
Device Identifier: {D7B71E3E-4747-11CF-0756-1E351FC2C535}
Vendor ID: 0x10DE
Device ID: 0x0407
SubSys ID: 0x15151043
Revision ID: 0x00A1
Revision ID: 0x00A1

alvast bedankt

[ Voor 41% gewijzigd door Han Bosman op 18-04-2010 11:16 ]

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Als je ons niet meer info geeft dat dit doen we ook niks...

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-02 15:20

kronolith

[EDIT]

Noteer eens de code die er op de BSOD verschijnt!

• Han Bosman
er is geen meer informatie. ik zal volgende BSOD even op schrijven.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Windows Clients - FAQ en specifiek Windows BSOD guide om hoe je zelf aan de slag kunt gaan om te testen waar het probleem zit.

Het helpt als je trouwens iets meer zorg zou besteden aan je post; meer informatie geeft maar ook spelling etc even controleert, en zinnen met begin en einde, en wat meer structuur. Nu is het nogal een slecht leesbare brij, en hoe minder informatief je post, des te minder kans op hulp :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:57

D4NG3R

kiwi

:)

Dat je toevallig nu net 1 blue screen had, hoeft niks te maken te hebben met de BSOD's van een aantal weken terug :+

Trouwens.. wat voor geheugen is hier in gezet? Want deze laptop ondersteunt DDR2 677Mhz max.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Han Bosman
D4NG3R NL schreef op zondag 18 april 2010 @ 02:19:
Dat je toevallig nu net 1 blue screen had, hoeft niks te maken te hebben met de BSOD's van een aantal weken terug :+

Trouwens.. wat voor geheugen is hier in gezet? Want deze laptop ondersteunt DDR2 677Mhz max.
waar kan ik vinden welke kaartjes er in zitten? nahjah ik denk dat die bsod er wel mee te maken heeft, en de laptop heeft soms ook kleine haperingen dan blijft ook het geluid hangen op de zelfde toon en dan gaat ie daarna weer verder

ik heb nog 1 klein dingen over de bsod boven aan bij gezet

bij apparaatbeheer en dan opslagcontrollers staan
AW6WY4N0 IDE Controller
JMicron JMB36X Controller
Microsoft iSCSI-initiator
zijn die bovenste 2 de ram?

[ Voor 16% gewijzigd door Han Bosman op 18-04-2010 11:10 ]

Verwijderd

Han Bosman schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:01:
[...]

waar kan ik vinden welke kaartjes er in zitten? nahjah ik denk dat die bsod er wel mee te maken heeft, en de laptop heeft soms ook kleine haperingen dan blijft ook het geluid hangen op de zelfde toon en dan gaat ie daarna weer verder

ik heb nog 1 klein dingen over de bsod boven aan bij gezet

bij apparaatbeheer en dan opslagcontrollers staan
AW6WY4N0 IDE Controller
JMicron JMB36X Controller
Microsoft iSCSI-initiator
zijn die bovenste 2 de ram?
Nee :) . Een programma als Sisoft Sandra kan je op weg helpen om je systemspecs te achterhalen. Wellicht dat google ook informatie biedt.Al zou je dat ook wel kunnen weten omdat je onlangs bij Paradigit geweest bent. Wellicht op de bon?

Ik denk echter dat er geen verband hoeft te zitten tussen het nieuwe geheugen en een BSOD. Die komen wel vaker voor, zoals bij de Delifrance in Amsterdam waardoor het menu niet meer zichtbaar was ;). En Vista is koning BSOD!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 11:32 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier kunnen we helaas weinig mee. Het is de bedoeling op GoT dat je eerst doet wat je zelf kunt voordat je een topic opent. Daar hoort minimaal bij dat je de moeite doet om de FAQ en het beleid van het subforum waar je wilt posten doorneemt en kijkt wat daarin staat.

In dit geval zul je verween worden naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Daar staan veel dingen in die je kunt proberen, maar voorwaarde voor veel ervan is dat je weet wat voor onderdelen je in je systeem hebt. Daar hebben we ook al wat op gevonden:
PMG FAQ - Welk moederbord/chipset zit er momenteel in mijn systeem?

Maar ben je sowieso niet voorbarig in je conclusie dat je een hardwareprobleem hebt :?

Aangezien je ook al nalaat om de exacte foutmelding op de blauwe schermen te noemen kunnen we daar niets concreets over roepen, maar kijk om te beginnen eens hier:
Windows XP en 2000 BSOD guide
- en als jouw foutmelding daar niet tussen staat, Google er dan eens op...

Als je daadwerkelijk zelf (met behulp van de hulpmiddelen die wij ter beschikking stellen) op zoek gegaan bent maar er niet uitkomt, dan mag je rustig een topic openen op GoT. Maar doe het op de juiste plek (foutmeldingen in je OS horen in een softwaresubforum zoals Windows Clients, tenzij duidelijk is dat er er een hardwareoorzaak achter zit), geef volledige informatie, minimaal de exacte foutmelding (duh :o ), exacte specs van je PC (hardware, besturingssysteem en driverversies) en geef aan waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!), wat je aan de hand daarvan geprobeerd hebt, wat er toen gebeurde en wat dan nu exact onduidelijk is.

Dat is hoe je een goede topic opent. Dit helaas niet, met zo weinig inzet en info kunnen we met de beste wil in de wereld geen zinnige dingen zeggen, dus dit gaat dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.