Vervang een 2nd post slotje door een samaritaan-tag

Pagina: 1
Acties:
  • 2.609 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Vannacht was ik via een ander medium met iisschots in discussie over de gang van zaken hier op GoT. Laten we voorop stellen dat we het niet met elkaar eens zijn over een mogelijke oplossing van dit probleem wat dan ook niet direct als een probleem wordt ervaren, maar ik wel zie als een significante verbetering en instant goodwill generator.

Laten we beginnen, we kennen op GoT allemaal wel topics als deze:
Hitman Pro 3.5.5 Public Beta

Hier heeft de barmhartige Samaritaan Jejking nog ruim de tijd gekregen om zijn ultieme post uit een te zetten. De TS werd verwezen naar een ander onderdeel van de site om daar z'n mededeling te doen. Het is nog niet web 8.0 waar direct de content wordt ingelezen door de meuktracker, maar er is de onwetende gebruiker een impressie gegeven van hulpvaardigheid.

En toen kwam iisschots langs en snoeide het topic keihard dicht. Ja waarom eigenlijk? Immers er was een reactie gegeven. En de gebruiker kon z'n ding doen, en het topic had in de vergetelheid geraakt, z'n zichtbaarheid vervlogen en effectief had het topic even snel onzichtbaar geworden.

Om aan te geven dat dit niet echt incidenten zijn ben ik op zoek gegaan naar een veel ouder topic in mijn posthistory:
Wie kan mijn Amiga DA Tape lezen?

Hier zie ik nog een post waar een gebruiker actief om hulp heeft gevraagd, en uiteindelijk een oproep doet. Het topic wordt gesloten omdat GoT hier niet voor is bedoeld. Je kunt je weer afvragen: wie had last van dit topic, en waar had het topic op uitgekomen als het topic open had gebleven? Ik zie geen enkele motivatie waarom een opmerking van een moderator zelfstandig niet genoeg zou zijn om een topic of in goede banen te leiden of er voor te zorgen dat mede-tweakers alleen nog inhoudelijk reageren op deze waarschijnlijk ongewilde actie naar aanleiding van een uitspraak.

Het lijkt er op dat een oproep om iets per mail af te handelen, en het oorzaak/gevolg systeem dat een moderator enerzijds naar een FAQ verwijst duidelijk maakt dat die niet gelezen is. Of misschien niet eens opgevallen is. Totdat er op GoT een echte Knowledgebase heeft, met expert systeem functionaliteit gaat dit niet automatisch opgelost worden.

Wat ik zou willen voorstellen, en daar neem ik nog een redelijk recent topic voor, is de samaritaan-tag.
databind refresh

Het topic wordt getagged met de samaritaan-tag, en krijgt dus een instant virtual-samaritaan-forum. Ik weet niet of tweakers.net nu ook al de mogelijkheid heeft om te filteren op basis van tags [als in: niet tonen], maar dat zou zeker een gewenste functionaliteit zijn. Mensen die bizar slechte topics niet willen zien, of juist wel krijgen exact wat ze willen, een ignore beleid + een optie om de wereld te verbeteren.

Hoe stel ik mij dit voor, we laten RobIII reageren met:
/!\ Massie1992 deze post is echt ontoereikend op GoT, er missen gewoon echt gegevens, kijk eens naar onze quick start, vul het waarnodig aan. Mochten mensen je toch willen helpen, dan kan dat uiteraard, GoT'ers: alleen inhoudelijk graag!
+samaritaan

Mocht iemand Massie1992 willen bijstaan in zijn zoektocht, vanuit religieuze overwegingen of gewoon omdat je vriendin een stomme politie serie zit te bekijken en je nodeloos verveelt. Dan kan dat.

Ik wil hieronder geen discussie waarom slotjes nuttig zijn, of dat er een soort van elite selectie wordt gemaakt. Een slotje kost niets en een niet slotje kost ook niets. Een topic is even snel wel uit een topiclisting met samaritaan-tag als met een slotje, dus ik wil op het idee inhoudelijke feedback. En pragmatisch als ik ben wil ik een willekeurige moderator vragen of hij voor een maand z'n slotjes wil opbergen en alleen 'verwijder' functionaliteit wil inzetten om zaken als spam te voorkomen, zodat er ook een evaluatie mogelijk is.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:13
Dus topicstarts die beneden de norm zijn, of door slechte opstelling of doordat het antwoord binnen een paar minuten in een faq is te vinden, zouden we gewoon moeten toelaten zonder bijsturing? Wordt GoT dan niet gewoon een beginnersweb.nl? Er is imho een reden waarom dat soort topics op slot wordt gezet en dat is om het niveau hoog te houden.

Als je iemand in dienst hebt die de handleiding van een apparaat niet wil lezen en constant vragen over het apparaat stelt aan anderen, dan sta je dat toch ook niet toe?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Skinkie schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 02:55:

Het topic wordt getagged met de samaritaan-tag, en krijgt dus een instant virtual-samaritaan-forum. Ik weet niet of tweakers.net nu ook al de mogelijkheid heeft om te filteren op basis van tags [als in: niet tonen], maar dat zou zeker een gewenste functionaliteit zijn. Mensen die bizar slechte topics niet willen zien, of juist wel krijgen exact wat ze willen, een ignore beleid + een optie om de wereld te verbeteren.
Je kan die topics natuurlijk ook met /dev/brain ignoren, daar heb je geen topic-ignore-filter voor nodig lijkt me.

Maar waar is het je nu eigenlijk om te doen? Je wil geen slotjes op slechte topics zien ofzo? Waarom eigenlijk?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Op zich vind ik het een leuk idee om met zo'n een tag te komen, het zou het beeld dat sommigen hebben van GoT inderdaad vriendelijker kunnen maken :)

Ik heb er alleen een paar bedenkingen bij;

• zou het niet beter zijn om de TS 'bij te scholen' en te zorgen dat hij betere TS'en maakt ?
• moet er niet gekeken worden of het niveau van TS'en dat vereist op GoT wordt te hoog/laag/precies goed is ?
• lokt dit niet uit om minder inzet in een post te stoppen ?
• is er niet het risico dat 'hardliners' topics wel erg snel als 'samaritaan' gaan bestempelen ?
• loop je als TS niet de kans dat als je topic door iemand als samaritaan bestempeld is dat het door een groot gedeelte van de users niet beschouwd wordt als 'melaats' ?

Op zich dus een goed idee maar ik zou dan liever gaan kijken of de posts die gesloten worden echt niet opengehouden kunnen worden en of het slotjesbeleid binnen het vriendelijker GoT passen. :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, als je op de knop "open nieuw topic" klikt dan krijg je een lijst met zaken die je zou moeten doen voordat je een topic start. Ik heb echter de indruk dat deze nauwelijks worden gezien/gelezen. Ik heb het even getest, aangezien ook ik het niet met zekerheid kon zeggen.

Misschien moeten gebruikers met een zeer beperkt aantal posts eerst een reeks pop-ups (a la push message) krijgen voordat ze een topic kunnen plaatsen. Dat valt meer op, dan de kleine lettertjes die er nu zijn. Het is dan ook makkelijker voor een mod om het topic keihard op slot te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Het is per subforum denk ik anders. In de Devschuur (iig in WEB en PRG), is dat niet te doen. Op het moment dat iemand een nogal brakke TS heeft, gaan er gauw zes posts overheen voordat we genoeg informatie uit de TS hebben getrokken (en dat kost nogal een moeite) om nog iets zinnigs te maken van het topic. Als ik met een slotje die hele discussie kan afkappen door de TS wat huiswerk te laten maken voordat ie zn vraag stelt, heb ik zelfs kans dat de TS met een klein beetje meer inzet zn eigen vraag kan beantwoorden.

Ik heb niet het idee dat er iets "verkeerd" aan het zetten van een slotje is. Dat is een duidelijker boodschap dan een hoop meldingen, popups en andere meuk die mensen toch wel wegklikken. Een slotje kunnen ze niet wegklikken. De meeste users leren daar van. De enkeling die er niet van leert, tja...

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik wil hieronder geen discussie waarom slotjes nuttig zijn, of dat er een soort van elite selectie wordt gemaakt.
"Hee, ik heb een goed idee, en ik wil van niemand horen waarom het géén goed idee zou kunnen zijn!" ;)

Slotjes staan er met een reden. Namelijk: wij willen zelf bepalen waar GoT heen gaat. We willen het niveau hoog houden zodat we niet alleen beginners aantrekken maar ook gevorderden geïnteresseerd houden. We willen discussietopics, waarin iedereen op niveau kan praten over zaken waar daadwerkelijk discussie over mogelijk is. Wat we niet willen zijn eenzijdige topics, of topics die te simpel voor woorden zijn. Wat we met een slotje bereiken of in elk geval proberen te bereiken is dat de user in kwestie na gaat denken over de inhoud van zijn topic en de volgende keer wél iets post waar iedereen wat aan heeft, niet alleen hijzelf. Door dergelijke topics open te laten met een "samaritaan"-tag haal je die hele educatieve waarde weg en kunnen we net zo goed het halve beleid uit het raam gooien.

Daarnaast is het frappant dat je verwijst naar een topic uit 2004, aangezien er sindsdien al diverse beleidswijzigingen zijn geweest, waaronder eentje van twee jaar geleden waarin we intern afgesproken hebben milder te zijn en topics langer open te laten, ook als ze niet voldoen aan de regels. Als jij blijkbaar al tot 2004 terug moet gaan om een dergelijk topic terug te vinden, dan doen wij blijkbaar ons werk goed. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:08:

Misschien moeten gebruikers met een zeer beperkt aantal posts eerst een reeks pop-ups (a la push message) krijgen voordat ze een topic kunnen plaatsen. Dat valt meer op, dan de kleine lettertjes die er nu zijn. Het is dan ook makkelijker voor een mod om het topic keihard op slot te doen ;)
"Hee, een popup! Ok, ok, ok, ok, ok - he-he, klaar!" 't Is niet alsof dat soort dingen wél gelezen worden en ze wekken alleen irritatie op. Ik ben sowieso geen voorstander van het vinden van technische oplossingen voor dit soort problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 13-04-2010 17:26 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik vind trouwens dat hier op GoT in het algemeen een topic dat niet voldoet aan de voorwaarden, bijna altijd in verband wordt gebracht met te weinig inzet. Nu zal dat in veel gevallen ook zo zijn, maar soms weet iemand iets niet en is een simpel duwtje in de rug voldoende. Zoeken naar iets wat je niet weet kan soms erg lastig zijn.

Ik denk dat er genoeg mensen op internet zijn die tijdens een verveelmoment even wat simpele vraagjes willen beantwoorden, waarvoor het idee van Skinkie handig zou zijn. Of die zo veel op GoT rondhangen durf ik te betwijfelen.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Je gaat het niveau er wel door naar beneden halen. Luie mensen gaan geen moeite meer doen voor hun startpost, want er komt dan wel een 'samaritaan'-tag aan te hangen, maar er zullen vast wel mensen zijn die het leuk vinden om een makkelijke vraag te beantwoorden.
Dus dan krijgen die luie mensen alsnog waar ze voor kwamen: snel een goed antwoord, zonder er zelf moeite voor te hoeven doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AlainS schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:42:
Ik vind trouwens dat hier op GoT in het algemeen een topic dat niet voldoet aan de voorwaarden, bijna altijd in verband wordt gebracht met te weinig inzet. Nu zal dat in veel gevallen ook zo zijn, maar soms weet iemand iets niet en is een simpel duwtje in de rug voldoende. Zoeken naar iets wat je niet weet kan soms erg lastig zijn.
Vandaar ook dat we, zoals ik al zei, topics langer open laten.
Ik denk dat er genoeg mensen op internet zijn die tijdens een verveelmoment even wat simpele vraagjes willen beantwoorden, waarvoor het idee van Skinkie handig zou zijn. Of die zo veel op GoT rondhangen durf ik te betwijfelen.
Ik ook. Nog los van het feit dat de topicstarter het zelfs nogal beledigend kan opvatten als zijn topic als "te simpel" wordt bestempeld. Een slotje biedt nog ruimte voor een nieuw topic, da's verder niet beledigend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:08:
Tsja, als je op de knop "open nieuw topic" klikt dan krijg je een lijst met zaken die je zou moeten doen voordat je een topic start. Ik heb echter de indruk dat deze nauwelijks worden gezien/gelezen. Ik heb het even getest, aangezien ook ik het niet met zekerheid kon zeggen.
[..]
Leuke feature, alleen niet bruikbaar.

Als ik een nieuw topic open, quote of op post reply druk, zie ik die dus helemaal niet. Waardoor het komt, misschien de focus? Of maybe omdat ik 600px hoogte heb, en m'n effectieve browser-inhoud-scherm van misschien 400px.

Hier zie ik ze dus gewoon echt nooit.

Net zo als de knop bekijk bericht, je moet altijd omhoog scrollen, omdat je direct weer in het 'Bericht'-veld staat. Het geen wat boven aan de browser staat, is altijd m'n sig. Klopt geen bal van. Gebruik dan wel de template tweakers, en niet de _ng

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

GoT is juist zo prettig omdat het niveau hier op een prima niveau zit. Veel gebruikers zouden hier niet meer komen als veel topics bestaan uit hooguit een zin of twee.

Ipv het "duwtje" dat sommigen nodig hebben kun je het ook anders zien, die personen dienen te trekken. Daar wordt op aardig op gestuurd, en de mods hier zijn sowieso een stuk vriendelijker dan voorheen (richting "slechte" posters).

Veel mensen komen hier met een verwachtingspatroon en blijven daarom terugkomen, waaronder ik. Als dat soort topics schering en inslag worden raakt het allemaal verstopt en verstokt, en kun je door de bomen het bos niet meer zien.

Mijns inziens is de insteek die onlangs gemaakt is met het vriendelijker beleid meer dan prima, users kunnen op een nette manier uitleg krijgen waarom hun topic op slot gaat en het eventueel opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
AlainS schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:42:
Ik denk het wel. In de CSL lopen er in ieder geval genoeg rond. Dat komt mede ook door de gesloten sfeer in de ervaringen-topics waarin mensen met hetzelfde product toch op één of andere manier een band opbouwen. Simpele vragen zijn daar altijd snel beantwoord zonder dat buitenstaanders er last van hebben.
Mute schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:45:
Je gaat het niveau er wel door naar beneden halen. Luie mensen gaan geen moeite meer doen voor hun startpost, want er komt dan wel een 'samaritaan'-tag aan te hangen, maar er zullen vast wel mensen zijn die het leuk vinden om een makkelijke vraag te beantwoorden.
Dus dan krijgen die luie mensen alsnog waar ze voor kwamen: snel een goed antwoord, zonder er zelf moeite voor te hoeven doen.
In dat geval zou ik ook pleiten voor een limiet. Die kunnen op zich wel gelijk in de notes komen. Aan de andere zijde, daar komen de huidige topics die slecht zijn ook al te staan.

Wellicht is het een beter idee om nieuwelingen standaard van icoon te voorzien bij de eerste 3 eigen topics of bij minder dan 20 posts (oid). Die zou dan niet zichtbaar moeten zijn voor de persoon zelf moeten zijn. Het zou voor andere vaste meubels echter een handige tool zijn om rekening mee te houden in de reactie en op die manier nieuwelingen de weg te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan toch nu ook al zien hoeveel posts iemand heeft gemaakt?
* alt-92 ziet voordeel niet van in ;)

Vroegah, in de antieke oudheid (CGI board tijd) waren er nog statussen als newbie, gevorderd enzo op het forum en daar zijn we juist vanaf gestapt vanwege de 'stigmatiserende' werking..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:46:
[...]

Vandaar ook dat we, zoals ik al zei, topics langer open laten.
Ik had je reactie op het moment van posten nog niet gelezen. Anyway, in de devschuur vind ik die balans ook erg goed. Ik kom niet in veel andere forums, maar als ik hier in LA lees krijg ik het idee dat elk topic dat niet aan de voorwaarden voldoet als te weinig inzet of zelfs lui beschouwd wordt.
Ik ook. Nog los van het feit dat de topicstarter het zelfs nogal beledigend kan opvatten als zijn topic als "te simpel" wordt bestempeld. Een slotje biedt nog ruimte voor een nieuw topic, da's verder niet beledigend. :)
Ik denk niet dat degene die een simpele vraag stelt, de illusie heeft dat ie met 'rocket science' bezig is. Dat een topic dan toch open blijft voor mensen die er zin in hebben om simpele vragen te beantwoorden zou ik dan als een gunst ervaren.

Overigens ben ik niet voor een systeem als een samaritaan-tag. Het is een soort: Het mag niet, maar we staan het toe. Daar ga je conflicten mee krijgen. Het idee op zich vind ik wel goed, aangezien ik het als student (toen ik nog genoeg tijd over had) ook leuk vond om anderen te helpen als ik even niks te doen had.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
NitroX infinity schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 06:27:
Dus topicstarts die beneden de norm zijn, of door slechte opstelling of doordat het antwoord binnen een paar minuten in een faq is te vinden, zouden we gewoon moeten toelaten zonder bijsturing?
Bijsturing is expliciet genoemd in de TS, dus dat moet je wel doen. Je moet echter aan je gebruikers overlaten of het topic wordt beantwoord. Dat geeft een zelfregulerend effect.
Wordt GoT dan niet gewoon een beginnersweb.nl? Er is imho een reden waarom dat soort topics op slot wordt gezet en dat is om het niveau hoog te houden.
Gisteren begreep ik van iisschots dat tweakers.net zich richt op consumenten, maar zelfs dat doet niet ter zake: een topic open houden kost even veel resources als een topic sluiten.
Als je iemand in dienst hebt die de handleiding van een apparaat niet wil lezen en constant vragen over het apparaat stelt aan anderen, dan sta je dat toch ook niet toe?
Eigenlijk niet relevant, zelfs al lees je de handleiding kun je er toch nog wat over te vragen hebben, of in het ergste geval niet eens weten dat er een handleiding voor is.

alt-92 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 07:09:
Maar waar is het je nu eigenlijk om te doen? Je wil geen slotjes op slechte topics zien ofzo? Waarom eigenlijk?
Ik heb gewoon een enorme hekel gekregen aan de opgedrongen censuur die niet door jullie als censuur wordt ervaren. En heb het zelf al vaker meegemaakt dat een topic gesloten was voordat ik met een constructieve reply kon komen, buiten dat dat irriteert (je hebt er toch werk ingestoken), is er gewoon geen enkele reden om te voorkomen dat mensen inhoudelijk reageren. Daar wordt immers iedereen beter van :)

Pim. schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:13:
• zou het niet beter zijn om de TS 'bij te scholen' en te zorgen dat hij betere TS'en maakt ?
Je bent je gebruiker kwijt voordat je daar aan toe komt. En als we even kijken op welke leeftijd ik hier op tweakers.net ben gekomen, heb ik zeker niet de illusie dat ik hetzelfde wist als toen :)
• moet er niet gekeken worden of het niveau van TS'en dat vereist op GoT wordt te hoog/laag/precies goed is ?
Nee, we zijn geen elite clubje, dadelijk gaan we nog zeggen dat je minimaal HBO+ moet hebben om hier te mogen reageren. Ja ik maar er een karikatuur van, maar je begrijpt vast m'n punt :)
• lokt dit niet uit om minder inzet in een post te stoppen ?
Ik denk dat niet veel mensen er bij na denken wat ze posten, ze zijn naar een oplossing voor een probleem opzoek, en denken daar genoeg effort in te hebben gestoken. Door expliciet te melden dat dat niet is gebeurd meldt je het probleem aan de gebruiker. Op een zelfde manier als je enorme afbeeldingen niet weert van GoT maar er wel een tekstje bij hebt in de trend van 'we verwachten dat je echte thumbnails maakt'.
• is er niet het risico dat 'hardliners' topics wel erg snel als 'samaritaan' gaan bestempelen ?
Daar ben je als moderator van het virtuele samaritaan forum ook zelf bij. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat een topic zo in kwaliteit stijgt dat het geen samaritaan topic meer is :)
• loop je als TS niet de kans dat als je topic door iemand als samaritaan bestempeld is dat het door een groot gedeelte van de users niet beschouwd wordt als 'melaats' ?
Zit er een counter op een topic tag en topic starter dan? Denk dat we dat soort effecten niet gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

alt-92 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:31:

Vroegah, in de antieke oudheid (CGI board tijd) waren er nog statussen als newbie, gevorderd enzo op het forum en daar zijn we juist vanaf gestapt vanwege de 'stigmatiserende' werking..
Dat was meer om te voorkomen dat mensen veel gingen posten om hun status te verhogen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
alt-92 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:31:
Maar velen weten dat niet. Als mod kun je nog op de naam hangen met je cursor, anders moet je dat pijltje voor de naam indrukken... Het is niet gelijk zichtbaar, en dat is maar goed ook.
Vandaar ook enkel naar andere users toe. Ook niet een term als "noob", maar eerder als "nieuw lid" -> verwelkomen en eventueel op pad helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Skinkie schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:11:
[...]

Gisteren begreep ik van iisschots dat tweakers.net zich richt op consumenten, maar zelfs dat doet niet ter zake: een topic open houden kost even veel resources als een topic sluiten.
Nee. Het open laten zorgt ervoor dat mensen die wél voor het niveau komen weglopen. Dat hebben we op andere fora én op dit forum gezien. It's not pretty and we don't want to go there. Daarnaast: is het feit dat we ons op consumenten richten reden om minder inzet te verwachten? Hint: het antwoord op die vraag is "nee". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
NMe schreef op woensdag 14 april 2010 @ 00:05:
Nee. Het open laten zorgt ervoor dat mensen die wél voor het niveau komen weglopen. Dat hebben we op andere fora én op dit forum gezien.
Niet onderbouwt, dus feitelijk onjuist.

Je bevestigd het 'elite' concept wat ik in de TS maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 07:27

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Nu ben ik op de hardware- en softwaregedeelten hier hoofdzakelijk een lurker omdat wanneer ik een probleem of een vraag heb ik met de zoekfunctie er meestal wel uitkom en in mijn ogen zouden meer mensen dat moeten doen.

Op andere fora zie ik veel TS'en waar mijn broek soms van afzakt. Het gaat dan om het niveau: "Goh, ik heb dit en dat probleem en dat snap ik niet, ik vraag het wel op het forum met de vraag, hoe werkt dit?".

Op dat moment realiseer ik dat ik op GoT verwend ben dat er een bepaald niveau verwacht wordt aan een TS want in heel veel van die gevallen is het zelf zoeken ook het vinden van een oplossing. Ik geef dan zelf wel eens een mogelijke oplossing die ik aan de hand van (vaak later verstrekte gegevens) even googlen of online documentatie induiken vind terwijl ik soms ook niet weet waar ze het over hebben.

De term "elite" vind ik dan ook niet passen op GoT, ik vind het juist prettig dat er verwacht wordt dat je bij een TS ook aangeeft wat je zelf al gedaan hebt om het probleem op te lossen en dat je specifieke gegevens geeft over de situatie waarin het probleem zich voordoet zodat de mensen hier meteen met gerichte vragen/antwoorden komen in plaats nog alle interessante informatie nog te moeten vragen.

Het sluiten van topics waar de TS niet aan bepaalde eisen voldoet vind ik dus een goede norm voor GoT, het gaat al tijden zo (sinds ik op GoT ben iig) en als er in de slotpost een net antwoord staat over het waarom en zo dus verteld wordt hoe het wel moet dan doen de modjes het in mijn ogen gewoon goed.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Skinkie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 06:29:
[...]

Waar is het verband? Het enige wat je hier naar redelijkheid kunt stellen is 'Niet onderbouwd, dus het overtuigd mij niet.'
En voor een voorbeeld kun je naar CSL kijken. Het is daar zo'n puinhoop geweest met 'hoe is dit systeem'-vragen, dat de regulars er massaal wegliepen. Nu loopt het er weer goed omdat er flink orde op zaken is gesteld. (Waarna de regels overigens weer wat zijn afgezwakt omdat ze te streng bleken.) De discussies over CSL kun je hier in LA allemaal nog wel weer terugvinden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Skinkie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 06:29:
[...]

Je bevestigd het 'elite' concept wat ik in de TS maakte.
En jij bevestigt mijn eerste post waarin ik zeg dat je het argument van je gesprekspartner niet wil horen. Dat noem ik eerder elitisme dan het weigeren van topics die niet aan een basale regel voldoen: eigen inzet tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
NMe schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:40:
[...]

En jij bevestigt mijn eerste post waarin ik zeg dat je het argument van je gesprekspartner niet wil horen. Dat noem ik eerder elitisme dan het weigeren van topics die niet aan een basale regel voldoen: eigen inzet tonen.
Ik heb nog geen moderator gezien die het concept wil proberen. En nog minder mensen die het concept weerleggen :) Alleen mensen die conservatief zijn dat het zogenaamd nu 'werkt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:44:
[...]

Ik heb nog geen moderator gezien die het concept wil proberen. En nog minder mensen die het concept weerleggen :) Alleen mensen die conservatief zijn dat het zogenaamd nu 'werkt'.
Conservatieve mod meldt :P

Ik zie hierin bijna alleen maar nadelen. Ik voorzie een hoop onaangename reacties in dergelijke topics en het opruimen ervan kost heeel veel tijd! Een oplossing daarvoor zou zijn om het in een apart forum te knikkeren, maar dat werkt imo denigrerend en is het verplaatsen van problemen. Een andere oplossing zou een korte vraagjes topic zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:49:
Ik zie hierin bijna alleen maar nadelen. Ik voorzie een hoop onaangename reacties in dergelijke topics en het opruimen ervan kost heeel veel tijd!
Jij als moderator geeft het topic een tag, en zet er je gebruikelijke 'slotje' post in. Als er daarmee ook direct een instelling is wel/niet tonen Samaritaan topics, heb je ook geen kans dat mensen er gaan baggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 07:27

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

[...]
Ik dacht juist dat ik best wel aardig had uitlegt met voorbeeld dat mij juist de GoT-methode me beter bevalt dan de simpele-vragen-stellen-zonder-zelf-inzichtelijk-te-maken-dat-ik-er-moeite-voor-heb-gedaan-topics. ;(

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:53:
[...]

Jij als moderator geeft het topic een tag, en zet er je gebruikelijke 'slotje' post in. Als er daarmee ook direct een instelling is wel/niet tonen Samaritaan topics, heb je ook geen kans dat mensen er gaan baggeren.
Hoe voorkom je dan dat een topic ontspoort in een flamewar? Of als er een topic gesloten wordt omdat het vervalt in een bashpartij? Ik zou het de modjes niet aan willen doen om topics alsnog te gaan modereren als er al een slotje op gezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hier heeft de barmhartige Samaritaan Jejking nog ruim de tijd gekregen om zijn ultieme post uit een te zetten. De TS werd verwezen naar een ander onderdeel van de site om daar z'n mededeling te doen.
Awww O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Xaverius schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:57:
Ik dacht juist dat ik best wel aardig had uitlegt met voorbeeld dat mij juist de GoT-methode me beter bevalt dan de simpele-vragen-stellen-zonder-zelf-inzichtelijk-te-maken-dat-ik-er-moeite-voor-heb-gedaan-topics. ;(
Ik denk niet dat, dat gaat vervallen. Om de eenvoudige reden dat iedereen meer kennis krijgt. En niemand 10 posts wil posten voordat mensen eindelijk begrijpen wat er aan het handje is ;)

Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:02:
[...]

Hoe voorkom je dan dat een topic ontspoort in een flamewar? Of als er een topic gesloten wordt omdat het vervalt in een bashpartij? Ik zou het de modjes niet aan willen doen om topics alsnog te gaan modereren als er al een slotje op gezet is.
Ik mis even totaal waarom een topic een flamewar zou moeten worden ;) Leg even uit wat dat te maken heeft met het open laten van een topic. Het enige wat kan gebeuren is dat mensen topics toch om hoog gaan schoppen, en iedereen de TS blijft negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Skinkie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:01:
[...]

Ik denk niet dat, dat gaat vervallen. Om de eenvoudige reden dat iedereen meer kennis krijgt. En niemand 10 posts wil posten voordat mensen eindelijk begrijpen wat er aan het handje is ;)
Dat is een utopie. Je krijgt enkel een constante toestroom van luie mensen die tafeltje-dek-je verwachten en zich zelfs (in sommige gevallen) beledigd zullen gaan voelen omdat ze niet geholpen worden.
Ik mis even totaal waarom een topic een flamewar zou moeten worden ;) Leg even uit wat dat te maken heeft met het open laten van een topic. Het enige wat kan gebeuren is dat mensen topics toch om hoog gaan schoppen, en iedereen de TS blijft negeren.
Mensen ergeren zich aan de TS (omdat hij te lui is), zeggen dat, anderen komen daartegen in het geweer, en het gescheld is begonnen. Gebeurd lang niet altijd, en hier op GoT zelden, maar dat is vooral omdat de slotjes op tijd gezet worden. Lang niet iedereen kan zijn ergernissen voor zich houden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even geen tijd om inhoudelijk al te diep mee te doen (ik ben bang ook niet erg af te wijken vd mening van het andere rooie boze tuig), maar toch even in gaan op een detail. Als iemand een hele uitleg heeft getypt maar niet op tijd was om te postenm voor het slotje: neem even contact op met een mod van dat forum. Die zal (mag ik hopen) niet te beroerd zijn om de reactie nog even toe te voegen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zie het verschil niet met de eerdere voorstellen voor "GoT-lite" of "GoT- n00b". Dat soort sites bestaan al (helpmij.nl, computeridee.nl), en het enige wat je kunt gaan verwachten is een aanzuiging van meer mensen die slechte topics openen.

Het is imo niet realistisch om het hele spectrum van beginners tot experts te willen bestrijken, en daar lijkt dit toch op bedoeld :) .
En nog minder mensen die het concept weerleggen :)
Is dat een manier om af te dwingen dat het geprobeerd wordt? :?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:34:
Ik zie het verschil niet met de eerdere voorstellen voor "GoT-lite" of "GoT- n00b". Dat soort sites bestaan al (helpmij.nl, computeridee.nl), en het enige wat je kunt gaan verwachten is een aanzuiging van meer mensen die slechte topics openen.

Het is imo niet realistisch om het hele spectrum van beginners tot experts te willen bestrijken, en daar lijkt dit toch op bedoeld :) .
Hoe weet iemand die hier nieuw is, de FAQ niet heeft gelezen, uberhaupt dat we ook 'lief' om te kunnen gaan met mensen die niet zo ver zijn als ons. Er is per definitie geen aantrekkende werking omdat de 'newbie' niet eens weet dat we de tag hebben :)
Is dat een manier om af te dwingen dat het geprobeerd wordt? :?
Nee dat is de enige wetenschappelijke methode om sociaal experiment uit te voeren, door het uit te voeren. Zo onrealistisch is 1 subforum toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Behulpzaam zijn is prima, maar té behulpzaam en té lief mondt uit in een stortvloed aan slechte posts, niemand die dan nog ergens de moeite voor gaat nemen. Geen post is te slecht voor GoT, mits er maar duidelijk (voor)onderzoek is gedaan en je meldt wat je zelf zoal hebt gedaan.

Mensen beetpakken bij het handje totdat ze de 1000 posts hebben bereikt is zinloos imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Skinkie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:45:
[...]

Hoe weet iemand die hier nieuw is, de FAQ niet heeft gelezen, uberhaupt dat we ook 'lief' om te kunnen gaan met mensen die niet zo ver zijn als ons. Er is per definitie geen aantrekkende werking omdat de 'newbie' niet eens weet dat we de tag hebben :)
En daarom, nogmaals, laten we topics al langer open om ze bij te sturen alvorens we ze sluiten. Tenzij een topic écht rampzalig slecht danwel zinloos is. 't Is niet alsof we kansloos zitten in te hakken op alle nieuwe users omdat ze de FAQ niet gelezen hebben, we wijzen ze vriendelijk op het feit dat er iets meer moeite vereist is. Door die eis weg te gooien krijg je een toestroom van mensen die even snel hun vraagje dumpen en verwachten een kant en klaar antwoord te krijgen. Die mensen hebben we nu ook al, maar als we het straks ook daadwerkelijk gaan toestaan is het hek van de dam...

We zijn beginnersweb niet.
[...]

Nee dat is de enige wetenschappelijke methode om sociaal experiment uit te voeren, door het uit te voeren. Zo onrealistisch is 1 subforum toch niet?
Het versoepelde beleid in CSL is hierboven allang genoemd. En daarvoor nog hebben we diverse beleidsversoepelingen gehad. Het functioneert niet. Niet op dit forum. Vroeger niet, nu niet en in de toekomst niet.

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 14-04-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik denk dat de stopicstarter het niet gaat winnen van de mods met hele goede argumenten moet komen om de mods te kunnen overtuigen . Zoals iedereen een goede kant wordt opgewezen is het misschien ook handig om te kijken of er wel oplossingen andere mogelijkheden zijn.

Zoals ik net een potje AA3 heb gespeeld, heb je in dit spel ook een mogelijkheid om iemand te "healen". Hiervoor moet je een cursus doen. Als je een aantal vragen goed hebt beantwoord ben je geslaagd en kan je andere mensen "helpen"(de goede kant uit/op sturen).

Als je nou voor de beginnende mensen een paar vragen opsteld en die je gelijk krijgt als je voor de eerste keer wil posten. Je kan dit dan weg klikken. Als de persoon dit dan weg klikt wordt er aangegeven dat het op de frontpage staat. Zo kan de gebruiker als hij/zij er toch meer over wil weten die vragen altijd nog beantwoorden en kijken of het goed is. Daarmee kan hij/zij dan weer karma punten verdienen en wordt er verwezen naar de karmastore waar allerlei dingen te koop zijn met karmapunten.

Als de gebruiker het vragenlijstje heeft weggeklikt wordt er de eerste 10start posts per topic aangegeven wat er moet komen te staan. Het invoerveld is dan bijvoorbeeld per categorie al deels vooringevuld. De tekst die er dan al staat kan je dan alleen weghalen door het vragen lijstje door te nemen.

Weet niet of iedereen het begrijpt, maar "just my two cents".

Edit 1: Aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door Ventrigo op 14-04-2010 18:16 ]

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ventrigo schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:32:
Ik denk dat de stopicstarter het niet gaat winnen van de mods.
Het gaat niet om winnen of verliezen ;) .
Zoals iedereen een goede kant wordt opgewezen is het misschien ook handig om te kijken of er wel oplossingen zijn.
Als je het over oplossingen hebt, suggereer je dat er een probleem is. Maar als je kijkt naar de responses van de meeste mensen hier, kan je niet zeggen dat er een probleem is, maar alleen dat de TS van mening is dat er een probleem is :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wat ik zou willen voorstellen, en daar neem ik nog een redelijk recent topic voor, is de samaritaan-tag.
databind refresh
Die jongen wilde dat wij zijn huiswerk maakten, ik heb er een TR met het woord 'tempting' voor gemaakt vanwege deze schitterende vraag:
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:24:
Maak het wel niet te moeilijk. Als de jury een vraag stelt moet ik kunnen antwoorden.
Stel dat dit topic was opengebleven, dan voorspel ik een aantal mogelijke replies:
  • Samaritanen die helpen met fraude plegen
  • Mensen die een oplossing met een 'gotcha' erin geven
  • Mensen die offtopic gaan
Naast dat er geen extra inzet van de TS meer nodig was geweest, was dit dus imho helemaal de verkeerde kant opgegaan.

Overigens kun je hem nog steeds helpen, via DM naar TS, of door R3 te vragen om iets toe te voegen (hoeft geeneens een hele uitleg te zijn zoals F_J_K zegt, zie bijv.: RobIII in "C# - Openen verborgen form"). De huidige situatie lijkt me dus beter dan wat jij voorstelt... ;)
Wanneer is dat experiment geslaagd en wat is de setup? Als je bijvoorbeeld meer aan 'automatische TS-begeleiding' zou doen, dan zou ik het experiment geslaagd vinden als moderators minder acties hoeven te ondernemen bij mensen die deze begeleiding krijgen. Zou je zelfs dubbelblind kunnen uitvoeren.
* pedorus is voorstander van de wetenschappelijke methode. :p
NMe schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:24:
"Hee, een popup! Ok, ok, ok, ok, ok - he-he, klaar!" 't Is niet alsof dat soort dingen wél gelezen worden en ze wekken alleen irritatie op. Ik ben sowieso geen voorstander van het vinden van technische oplossingen voor dit soort problemen.
Nou ja, dat zou je wetenschappelijk kunnen uittesten. ;)

Voor alle samaritanen in dit topic: database(of zo iets dergelijk) voor verschillende file's is in need :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
pedorus schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:05:
Die jongen wilde dat wij zijn huiswerk maakten, ik heb er een TR met het woord 'tempting' voor gemaakt vanwege deze schitterende vraag:
Ik weet niet of het huiswerk was :) Feedback had sowieso gegeven kunnen worden.
Overigens kun je hem nog steeds helpen, via DM naar TS, of door R3 te vragen om iets toe te voegen (hoeft geeneens een hele uitleg te zijn zoals F_J_K zegt, zie bijv.: RobIII in "C# - Openen verborgen form"). De huidige situatie lijkt me dus beter dan wat jij voorstelt... ;)
Als ik een DM naar de user stuur is het antwoord niet indexeerbaar, en kan de volgende newbie dus niet het antwoord vinden als hij op de vraag aan het zoeken is. Oftewel slotjes resulteren in bagger zoekresultaten ;) Precision/Recall, dat waarschijnlijk compleet biased is op newbie query naar newbie vragen tov newbie query naar geinformeerde vragen.
Wanneer is dat experiment geslaagd en wat is de setup? Als je bijvoorbeeld meer aan 'automatische TS-begeleiding' zou doen, dan zou ik het experiment geslaagd vinden als moderators minder acties hoeven te ondernemen bij mensen die deze begeleiding krijgen. Zou je zelfs dubbelblind kunnen uitvoeren.
We nemen een aantal parameters mee:
  • hoe vaak gaat het fout (tweakers die de faq wel kennen toch gaan baggeren)
  • hoe vaak verandert een samaritaan topic in een inhoudelijk topic
  • verandert de kwaliteit van de TS over meerdere topics
  • in de TS behulpzaam tov andere gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Skinkie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:15:
Als ik een DM naar de user stuur is het antwoord niet indexeerbaar, en kan de volgende newbie dus niet het antwoord vinden als hij op de vraag aan het zoeken is. Oftewel slotjes resulteren in bagger zoekresultaten ;)
Niet naar de user, naar een mod. En dat maakt de zoekresultaten juist beter ;)
• hoe vaak gaat het fout (tweakers die de faq wel kennen toch gaan baggeren)
• hoe vaak verandert een samaritaan topic in een inhoudelijk topic
• verandert de kwaliteit van de TS over meerdere topics
• in de TS behulpzaam tov andere gebruikers
IMHO, uit de heup geschoten:
  • af en toe. Al is er een verschil tussen van het bestaan afweten en opvolgen
  • een enkele keer stijgt het niveau bij doorvragen wel ja, of blijkt na een paar posts dat er wel was nagedacht maar niet in het topic verteld hoe en wat werd overwogen
  • er is amper een regular waar dat niet het geval is als je naar eenieders eerste topic kijkt. We hebben allemaal sindsdien geleerd :+
  • verschilt, helaas, heel erg.
Maar dat alles suggereert imho geen samaritaan-knopje, maar goed modden en waar leuk/interessant goed meedenken als user. En dat gebeurt IMHO meestal al heel redelijk, gegeven de opzet van GoT.

Edit: oeh, dat genoemde "file's"-topic staat in onze toko. On it toch, omdat een duidelijke topicstart ook voor de TS veel beter is dan doormodderen, gesloten ondanks de aandacht die er er hiervandaan vast krijg :P

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 14-04-2010 20:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:35:
Edit: oeh, dat genoemde "file's"-topic staat in onze toko. On it toch, omdat een duidelijke topicstart ook voor de TS veel beter is dan doormodderen, gesloten ondanks de aandacht die er er hiervandaan vast krijg :P
Had verdorrie nu dat topic *open* laten staan, dan had je direct gezien hoe de TS reageerde op de suggesties. Had je je berichtje nogsteeds kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Skinkie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:47:
[...]

Had verdorrie nu dat topic *open* laten staan, dan had je direct gezien hoe de TS reageerde op de suggesties. Had je je berichtje nogsteeds kunnen plaatsen.
Beetje onnatuurlijk experiment natuurlijk als we hiervandaan extra netjes gaan reageren. :p De vraag is ook of TS nog gaat reageren.

Een voorbeeld anders van een draadje waarvan ik dacht dat het gesloten zou worden:
johanschr schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:01:
Hoe kan ik met GetAsyncKeyState mijn gewenste functie enkel activeren als de knop is ingedrukt? als ik de knop los laat zou mijn functie zeg maar weer gedeactiveerd worden.

Of zijn er misschien nog andere manieren om toetsen te gebruiken die meer geschikt zijn voor mijn doeleinde?
(Mijn TR: iets als quote laatste zin + 'gebruik de t-toets eens?? :p', niet toevallig omdat dat een statistische toets is; ik ben dus mede schuldig aan het vage verloop) Ik heb moeten lachen om dit wazige draadje, maar ik vrees dat het voor de search toch beter was geweest als TS even een nieuwe TS had gemaakt.. Wat het probleem/de oplossing nu was zullen we misschien wel nooit weten. :p

Zou je trouwens iets als mac os x, op een gewone pc? (mod grijpt in zonder slotje, draadje loopt toch uit de hand) ook van een samaritaan-tagje willen voorzien? :p

[ Voor 16% gewijzigd door pedorus op 14-04-2010 21:53 . Reden: voorbeeld verandert ;) ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

We lopen hier echt tegen een muur te praten he? Laat maar, ik ben weg uit dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

[...]

Wil je dit soort topic's open laten staan? Als je dat soort vragen gaat stellen, dan ben je gewoon lui. Even kijkend naar zijn post geschiedenis zijn er een hoop geopende topic's die al weer heel snel zijn gesloten.

Wat ik al zei: Kunnen deze mensen niet even op "short curscus" topic posten?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Ventrigo schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:27:
[...]

Wil je dit soort topic's open laten staan? Als je dat soort vragen gaat stellen, dan ben je gewoon lui. Even kijkend naar zijn post geschiedenis zijn er een hoop geopende topic's die al weer heel snel zijn gesloten.
De eerste poster begint direct verwijten te maken. Gewoon linkje dumpen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

De topicstarter heeft dan ook niets gedaan om zelf tot een antwoord te komen. Waarom moeten anderen dan wel een hoop moeite voor hem gaan doen? Als we een afhaalbalie willen worden is jouw aanpak wel de way to go, maar daar heb ik (als user) helemaal geen zin in. Je verwacht van anderen dat ze moeite doen om jou te helpen, wees dan op zn minst zo hoffelijk om zelf ook wat moeite te doen. Ik zie het probleem daarin echt niet.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Skinkie schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:26:
[...]

En laat ik nou die 1e poster te zijn. Het is geen 'verwijt' in de negatieve zin van het woord... het is echter erg triest als mensen niet zelf de moeite nemen om zelf iets te gaan opzoeken.
Als ik iets niet weet, dan is Google my friend. Kom ik er dan nog niet achter, dan probeer ik een zo compleet mogelijke TS te maken, conform de regels van GoT.
Er zijn echter heel veel topics in de categorie "gooi maar over de schutting, ik heb geen zin om te zoeken of na te denken en ik word op mijn wenken bediend". En dan heb ik idd geen zin om meer moeite te doen dan:
1. Aan te geven dat de TS zelf ook had kunnen zoeken
2. Het antwoord te geven op zijn vraag
3. een TR te maken (wat ik ook in dit geval heb gedaan).

Als ik alleen een linkje had gedumpt dan had de TS een antwoord gekregen op zijn vraag, maar niet had begrepen dat het bij GoT de bedoeling is (en trouwens...buiten GoT ook) om zelf actie te ondermen en zelf vooronderzoek te doen. TS heeft dus van mij die twee zaken (hopenlijk) geleerd.
Forums en mods zijn er ook om leden 'op te voeden'. Forums hebben niet voor niets regels, anders wordt eht een losgeslagen zooitje...en probeer dan maar eens te modden.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Skinkie schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:26:
[...]

Beloning voor luiheid. Hmm, liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Kensei schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:12:
En laat ik nou die 1e poster te zijn. Het is geen 'verwijt' in de negatieve zin van het woord... het is echter erg triest als mensen niet zelf de moeite nemen om zelf iets te gaan opzoeken.
http://lmgtfy.com/

Is dan een betere tip ipv: |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Met http://lmgtfy.com/ roep je nog steeds UTFS, link dan gewoon naar http://google.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het jouw forum om mee te experimenteren? Dat is namelijk nogal een belangrijke vraag - het antwoord lijkt me "nee" en dat resulteert er in dat de vraag komt "Waarom zou GoT een low quality onderdeel moeten maken om jouw nieuwsgierigheid naar of dat beter zou werken te bevredigen". GoT is geen Mythbusters, tenslotte: met alleen het doen van experimentjes die de een enkeling bevredigen, wordt er geen geld verdiend.

Als je een beetje vooronderzoek doet (een prerequisite voor het toepassen van de scientific method) dan zul je merken dat er al heel veel websites zijn waar je zomaar je onnadenkende ondoordachte moeiteloze topics kun neerpleuren en waar die open blijven en daadwerkelijk gelezen worden door mensen die even geen betere tijdsbesteding hebben dan dit soort topics te beantwoorden. Dat is goed, dat is mooi, en dat is fijn, maar het is ook een indicatie dat er wellicht niet heel veel vraag is naar nóg zo'n plaats op het web. GoT is voor zover ik het meegekregen heb geen forum bedoeld om zoveel mogelijk mensen aan te trekken, maar om heel specifiek díé mensen aan te trekken die een bepaald technisch niveau nastreven en een bepaald inzetsniveau tonen bij het stellen van vragen, het schrijven van antwoorden en het formuleren van argumenten. Deze mensen voelen zich schijnbaar aangetrokken tot GoT in deze vorm.

Ik zie persoonlijk niet in wat het nut is van het verpesten van het niveau van GoT ten behoeve van mensen die te lamlendig zij om even te googlen.
De opmerking dat informatie beter te vinden is als prutstopics een tijdje open mogen blijven en beantwoord mogen worden door mense die zich er niet heel erg aan storen slaat mijns inziens nergens op: als de TS het soort persoon was dat de moeite deed om te zoeken voor hij postte was het hele topic niet nodig geweest natuurlijk.
De doelgroep van GoT is niet "iedereen". Het kennen van je doelgroep en je content weten toe te spitsen op die doelgroep is één van de meest vitale ingrediënten voor succes voor een mediabedrijf. Willekeurig nieuwe doelgroepen aan gaan boren om eens te kijken of die ook leuk zij is een ingrediënt om failliet te gaan. Je behaalde doelgroep kwijt raken zonder enige garantie dat je een nieuwe doelgroep bereikt en nog afgezien ervan of die nieuwe doelgroep enigszins winstgevend gaat zijn staat niet voor niets nergens op de "ToDo" lijst van succesvolle marketeers.
De opmerking dat GoT een elite-sfeertje kent waar niet zomaar iedereen bij hoort is volkomen waar. Niet elke mens welke in staat is een toetsenbord, muis en browser te bedienen kan op GoT terecht voor al z'n nukken en wensen. Zie bovenstaande verhaal. Aan deze sfeer een negatieve ondertoon verbinden is echter geen feiten ophalen maar puur jouw mening geven. Ik, en met mij vele andere Tweakertjes, ervaren de gestelde minimumniveaueisen als een stukje geborgenheid - een beetje bescherming tegen de hoeveelheid luie mensen die hun problemen slecht onderbouwd en ranzig geformuleerd elke dag al in m'n Inbox flikkeren: die hoef ik in m'n vrije tijd niet nóg een keer te zien.

Het open laten van slechte topics kost volgens jou niet meer dan sluiten, maar ik ben van mening dat het open laten van slechte topics juist hele veel kost: een flink deel van de forumbezoekers heeft namelijk behoefte aan het snoeiwerk dat de mods doen en zal waarschijnlijk zijn heil ergens anders gaan zoeken als dat ophoudt. De grote hoeveelheid Topic Reports geeft al aan dat niet alleen de mods vinden dat "ik had geen zin om te zoeken dus ik kom het hier even neerpleuren, svp fixen"-topics hier niets te zoeken hebben. Diezelfde mensen zouden zich niet zo thuis voelen als ze nu doen als er voor gekozen werd slechte, in de ogen van velen waardeloze (letterlijk!), topics open te laten en maar eens te zien of de TS de komende paar dagen nog tot bezinning komt. Als de TS zich aan de op het forum geldende geschreven en ongeschreven gedragsregels wil houden, zal hij de in mijn ogen poeslieve slotmessages in zijn topic lezen, iets met google en de GoT search doen, en indien nodig een nieuw, beter topic openen, waaraan het hele forum meerwaarde kan ontlenen. Doet hij dit niet en gaat hij boos weg of pleurt hij hetzelfde topic drie keer op rij ergens anders op GoT, dan is hij wellicht niet het soort mens dat in de doelgroep van het forum valt. Dan is er voor hem veel ander moois op het internet en zien we hem niet meer terug, of juist wel, later, als hij wat ouder, wijzer en geduldiger is geworden en een plekje op het web zoekt waar hij kan discussiëren met mensen die net als hij enig niveau nastreven.

Jij zult nu wellicht weer herhalen dat ik niet kan bewijzen dat ik gelijk heb en dús dat jij gelijk moet hebben of dat er dús een subforum geofferd moet worden waar het niveau laag is zoals jij het wilt.
Natuurlijk heb jij niet automatisch gelijk als ik geen onder Tweakers gehouden enquête kan overleggen, dus die strepen we even weg. Blijft over dat we een subforum moeten offeren aan jouw experiment. Omdat het jouw forum niet is, streep ik die alvast half weg, maar ik wil ook even wijzen op het aantal mensen dat in Lieve Adjes topics over het in hun ogen niet bevredigende niveau van veel topics in allerhande subforums opent. Ik zou dus willen stellen dat het niet zo is dat er omdat jij het denkt een meerderheid van bezoekers is die een lager niveau zou toejuichen.

Ik ben bang dat jij nu een kruistocht begint tegen slotjes op slechte topics omdat je schijnt te denken dat het niet sluiten van die dingen "niets kost". Het jammere is dat je elke argument dat dat weerlegt weigert te horen. Als je gelijk had dat het open laten niets kostte zou je wellicht gelijk hebben in de rest van je betoog, maar je overziet de kosten in wegblijvende bezoekers... de reclameinkomstengeneratoren van dit forum. De hele reden dat dit forum zoveel leden telt is natuurlijk omdat er geen ander Nederlandstalig forum is meteen dusdanige balans tussen toegankelijkheid en kennisniveau. Als je er dan een dertien-in-een-dozijn forum van maakt, dan kun je de deur wel sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Je leest dus niet goed...mijn tip verwijst naar de URL die als 1e hit via Google te vinden is. Dat(!) is de tip. Dus TS krijgt ook nog eens antwoord op z'n vraag.

Maar goed...ik heb een ander voorstel voor je: ga jij in het vervolg ALLE TS beantwoorden als die met vragen komen die niet conform de regels van GoT zijn gepost? Dan zijn wij klaar en de mods ook. Scheelt iedereen werk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Kensei schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:27:
Maar goed...ik heb een ander voorstel voor je: ga jij in het vervolg ALLE TS beantwoorden als die met vragen komen die niet conform de regels van GoT zijn gepost? Dan zijn wij klaar en de mods ook. Scheelt iedereen werk >:)
Is dit een openbare sollicitatie om moderator te worden van het Samaritanen forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:41:
[...]

hele lange (mooie) inhoudelijke post
Het punt is vooral dat in de discussie iisschots naar voren kwam dat heel tweakers.net zich momenteel profileert als consumenten site. Dat zijn niet mijn woorden, maar dat is het beleid. Ik irriteer me aan slotjes, dat klopt, en ik kom met een mogelijke oplossing. En opofferen... dat klinkt zo negatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan wachten we toch even op iisschots zodat ie ook hier kan zeggen wat ie daarmee bedoelde?

Nu blijft het bij een verhaal uit tweede hand (jouw hand) waar jouw interpretatie in terugkomt van iets wat bij mijn weten niemand hier heeft kunnen lezen direct van de bron.

Nog even afgezien van het puntje dat opmerkingen van één moderator tijdens een (prive)conversatie niet per definitie als uitgangspunt kunnen worden genomen voor het beleid wat forumbreed wordt gevoerd.

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 15-04-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Skinkie schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:34:
[...]

Het punt is vooral dat in de discussie iisschots naar voren kwam dat heel tweakers.net zich momenteel profileert als consumenten site. Dat zijn niet mijn woorden, maar dat is het beleid. Ik irriteer me aan slotjes, dat klopt, en ik kom met een mogelijke oplossing. En opofferen... dat klinkt zo negatief ;)
Waarom kan een site die zich profileert als consumentensite niet van zijn gebruikers vragen dat ze éérst zelf even Google gebruiken? Consumenten zijn niet per definitie dom of lui hoor.

Nou reageer ik toch weer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Skinkie schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:34:
[...]

Wat ik erkend heb tegen jou in de discussie die we op IRC hadden, is dat t.net de laatste jaren zich ook meer op de consument heeft gericht. Niet alleen maar.

In die discussie heb ik aangegeven dat wij hier een beleid hebben dat wanneer men inzet toont er hier vragen kan stellen, maar dat we hier geen helpdesk zijn. En dan kan het een hele simpele vraag zijn, zolang men hem maar goed omschrijft, duidelijk aangeeft wat men heeft geprobeerd en heeft gevonden. Dan blijft hij gewoon open.

Jij wou hier graag een verdere discussie over dus heb ik je doorverwezen naar LA.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Weer een geweldig voorbeeld van het slotjes gooien:
RAID0: 2x 1TB of 3x500GB?

Topic gaat dicht omdat iemand heeft gezocht en het opeens een beginners vraag is. Nut van het plaatsen van het slotje? Het topic is onbruikbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Skinkie schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 02:22:

Topic gaat dicht omdat iemand heeft gezocht en het opeens een beginners vraag is. Nut van het plaatsen van het slotje? Het topic is onbruikbaar geworden.
Wat is er mis met dat slotje? Het is topickaping, een vraag die beantwoord wordt in de FAQ, en het slotje bevat nuttige informatie en tips. Verder was het een soort van dubbelpost (zie jbkappirossi in "[HDD] De Samsung Spinpoint F3 serie is er!"). De originele vraag was allang beantwoord, en de informatie is er nog steeds. Dus waarom je denkt dat het topic onduidelijk is?

Waarm toch die fixatie met topics openhouden? Er zijn ook zat forums waar topics na een bepaalde periode van inactiviteit gewoon dicht gaan, zodat ze niet meer gekaapt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Skinkie schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 02:22:

Het topic is niet onbruikbaar geworden, er kan alleen geen nieuwe post in gemaakt worden. :z

Die user die het topic heeft geschopt heeft weliswaar gezocht maar schopt vervolgens een thread met een baard met een vraag die in de FAQ beantwoord wordt (hij had niet eens hoeven zoeken als hij de FAQ open had geklikt....) en bovendien nog eens in slecht Nederlands geschreven is. Wat wil je nou? Dat we iedereen maar aan het handje gaan houden?

Als dat is wat je zo graag wilt, waarom zit je dan hier en niet op een beginnersforum? Ik heb wel meer te doen dan iemand aan het handje houden die zichzelf niet eens helpt door even de basale dingen zoals een FAQ door te nemen. Maar goed, ik val weer in herhaling. Waarom neem je nou niet eens iets aan van de mensen die al jaren dit forum met succes draaiend houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Als mijn fixatie topics openhouden is, is jullie fixatie topics sluiten. Rare status quo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Skinkie schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 03:01:
Als mijn fixatie topics openhouden is, is jullie fixatie topics sluiten. Rare status quo.
Nee hoor, er zit een belangrijk verschil tussen: kwaliteitscontrole. Jij wilt slechte en goede topics open zien (geen kwaliteitscontrole), anderen willen alleen goede topics open zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 03:08:
[...]

Nee hoor, er zit een belangrijk verschil tussen: kwaliteitscontrole. Jij wilt slechte en goede topics open zien (geen kwaliteitscontrole), anderen willen alleen goede topics open zien.
Je kunt van het laatste voorbeeld zeker niet zeggen dat het een slecht topic was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 04:39:
[...]

Een stapel replies die nergens op ingaan.
Sorry hoor, maar is er een reden om in GR en LA op deze manier stelling te nemen elke keer? Als ik zo de reacties lees begin ik me gewoon af te vragen of het bezoeken van T.net je geen hartkwaal begint op te leveren.
Even duidelijk: het beleid van de redactie en op het forum wordt niet bepaald door Skinkie. Wil je ergens beleid bepalen, dan start je vrolijk je eigen site. Hier is beleid gevormd over jaren van discussie en luisteren naar onze bezoekers - waar je er één van bent waar ook naar geluisterd wordt, als één van de velen en niets meer.

We bepalen geen beleid omdat één user vindt dat het anders moet, live with it - of begin je eigen site zoals geopperd. Ik word niet wát je zegt beu, maar hoe je het zegt en hoe je doordramt. We kunnen het gewoon makkelijk maken: Nee, we gaan niet proberen wat je voorstelt, en nee, er is ook geen interesse in je mening daarover aangezien klaarblijkelijk de mening van anderen voor jou ook niet interessant is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[...]

Je kunt van het laatste voorbeeld zeker niet zeggen dat het een slecht topic was.
Het topic was ook niet verkeerd, daarom was ie ook niet gesloten. Het topic werd gesloten zodra iemand het topic aan het bumpen was.

Wereld van verschil.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Dan doe ik dat bij dezen toch. En nu? Ben ik een leugenaar? Of is mijn interpretatie gewoon anders. En waarom ga je niet eens op argumenten in? Je post telkens hetzelfde met andere woorden. Weerleg onze tegenargumenten eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar de bump maakte het wel een slecht topic vanaf dat moment. Dan zijn er twee keuzes: bumpende post weggooien, of een slotje. Dit is duidelijker, plus dat het voorkomt dat het topic nog een keer gekaapt gaat worden. De informatie blijft op het forum staan, dus niets verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Misschien moet dit topic dan ook maar eens dicht? O-) Dit verzand steeds meer in een welles/nietes discussie.

Dat dit wordt gezegd "...Als mijn fixatie topics openhouden is, is jullie fixatie topics sluiten. Rare status quo..." lijkt me al een vreemde kijk op zaken. Hoezo status quo? Er is een verschil in de mods en de gebruikers. Mods hebben het laatste woord en als zij iets anders kiezen, dan is het zo. Learn to live with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Kensei schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:50:
Misschien moet dit topic dan ook maar eens dicht? O-) Dit verzand steeds meer in een welles/nietes discussie.

Dat dit wordt gezegd "...Als mijn fixatie topics openhouden is, is jullie fixatie topics sluiten. Rare status quo..." lijkt me al een vreemde kijk op zaken. Hoezo status quo? Er is een verschil in de mods en de gebruikers. Mods hebben het laatste woord en als zij iets anders kiezen, dan is het zo. Learn to live with it!
Als je de TS volledig hebt gelezen stel ik aan de kaak dat er geen verschil hoeft te zijn voor het open houden of sluiten van een topic, als er een actieve stroming is om topics te sluiten omdat het kan vind ik dat een slechte gang van zaken omdat het topics waar je op kunt zoeken niet meer openhoudt en de discussie zich zal verspreiden in nieuwe topics wat weer resulteert in meer zoekresultaten, en daarmee de zoekresultaten zelf onbruikbaar maakt. Als tevens actief wordt gestimuleerd om te zoeken, in oude topics of FAQs graaf je daarmee een kuil voor gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:40:
[...]

Als je de TS volledig hebt gelezen ...
Zou je zelf zo vriendelijk willen zijn dan ook de reacties een keer te lezen in plaats van alles wat niet in je straatje ligt te negeren? Daarnaast begin je zonder in te gaan dingen weer van voren af aan met verwijzen naar de TS.

Laten we deze maar eens op slot doen dan.

Gewoon, omdat het kan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.