Wie kan mijn Amiga DA Tape lezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:47

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik heb hier een DAT tape (eigenlijk betekent de T in DAT al tape dus het is eerder een DA tape.. Doh! 8) )

Anyway, op die tape staat een backup gemaakt op een Amiga met Quarterback 5.0 (destijds heel bekend).
Het is mijn gehele Amiga bestaan dat ik destijds niet zomaar wou opgeven toen ik overstapte naar PC (alles wissen leek meer op verraad... dat nooit!)

Ik kan helaas niet meer achterhalen wat voor drive het is geweest, als dat van belang is en ik weet niet welke software een Quarterback backup kan lezen... behalve Quarterback... maar ik heb geen Amiga meer... en geen drive.... problemen problemen problemen...

Als iemand de files van die tape kan lezen en op CD persen dan geef ik er heel veel dank voor! (+ vergoeding van de gemaakte kosten natuurlijk)

Kan/wil iemand dit?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

zou je dat met een tape drive kunnen doen? welk type 'DAT' is dit.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 12:07

FdG

Ik wil het wel proberen voor je.
Ik heb een DAT 20/40 drive. Zomaar uitlezen zal niet gaan, wil het eerst wel een proberen met de Amiga Emulator onder windows, als ik daar de tape drive aan de praat kan krijgen. Dan zoek ik wel ergens QuarterBack...
Zoniet dan denk ik niet dat Veritas BackUp-Exec het kan lezen; maar wil het wel proberen voor je.

Anyway, voor een oud Amiga gebruiker wil ik het wel proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik heb dus geen tape drive en weet niet welke software op de PC een Quarteback backup kan lezen. Dan houdt mijn kennis en kunnen op.

De tape is deze http://www.tapeworld.com/...T&brandname=&producttype=

FdG
Excellent!
Kan ik het eens langsbrengen (woon zelf in Amsterdam) of anders opsturen?

[ Voor 20% gewijzigd door Tijgert op 05-08-2004 18:50 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 12:07

FdG

Prima! Geef maar je mail adres oid en dan kunnen we eea afspreken! Ik moet wel even eea er bij gaan zoeken; maar ik verwacht niet dat je er heel veel haast mee hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Hehe, dat tapeje (hehe woordgrapje, dat tapeje, DAT tapeje... gettit? nou ja, ik vond het wel leuk) ligt al wat jaartjes te wachten, van een weekje meer of minder degradeert geen bitje meer :)

Je kan me mailen op tijgert2002 AT hotmail.com

Gaan wij eens mijn Amiga leven nieuw leven in blazen!
(ik mis mijn C64 ook, maar daar heb ik niks meer van.. erg jammer hoor.. wist ik toen maar hoe erg nostalgie op kan spelen...)

Trouwens, als er hier iemand is die een werkende Amiga heeft MET DAT drive EN Quarterback... denk nou niet dat alles nu in kannen en kruiken is hoor, laat gerust van je horen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hier is GoT niet helemaal voor bedoeld. Ik hoop dat jullie er verder per mail uitkomen; in het vervolg kun je een dergelijk oproep beter in je signature plaatsen ofzo :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.