Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Pietjepot schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:10:
krijg het echt niet aan de praat.. alleen maar zwart beeld met witte tekst wat nergens op slaat :(
Kijk goed naar de instructies die in dat topic vertelt worden. Als je die stap voor stap volgt moet je er wel uit komen. Als je de 12-1 release installeert moet je de instructies van post 1 volgen. Als je de 23-1 release wilt installeren moet je de instructies van post 2 volgen. (Post 1 is duidelijker vind ik en de release werkt naar mening van anderen ook beter dus, make your choice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:49

Grvy

Bot

welk topic?!

topicgevonden.. krijg niet eens de goede bestanden van die multiupload host.. :/

[ Voor 77% gewijzigd door Grvy op 24-01-2011 19:54 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Pietjepot schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:39:
welk topic?!

topicgevonden.. krijg niet eens de goede bestanden van die multiupload host.. :/
Zeker wel, gebruik deze link: http://www.megaupload.com/?d=018PA2BF en je moet het goede downloaden.

Even snel bij vermelden dat ook de 12-1 versie vandaag geupdate is! Deze is nu ook voorzien van een 3D hardware en de camera moet werken (ik ga het binnenkort zelf testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Nou hsNuzzler, echt niet hoor. Ik krijg een ext2 bestand..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Pietjepot schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:22:
Nou hsNuzzler, echt niet hoor. Ik krijg een ext2 bestand..
Sorry je hebt gelijk. dat was het ext2 bestand die de updates bevatten! Alleen diezelfde link was oorspronkelijk de download van de hele froyo. Een beetje raar verandert dus maargoed ik heb hem nu zelf maar even voor je geupload. deze moet goed zijn:

http://www.megaupload.com/?d=9PPIBPOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben alweer 'n jaar aan het 't rommelen met Android op m'n TP2 realiseer ik me nu. Steeds weer een nieuwe kernel om te zien of het de moeite waard is. Regelmatig Android voor een paar weken aan de kant gelegd omdat ik het beu was dat er weer iets niet werkt en ik m'n TP2 niet normaal als telefoon kon gebruiken. Uiteindelijk toch weer gestart met Android en recentere kernels.

Heb op dit moment even geen trek in een nieuw knutsel project als Touch X waarin toch weer een aantal zaken problemen geven die in het "eerst project" wel stabiel (genoeg) werken (niet bereikbaar in standby, geen of slecht geluid, vastlopers, etc.). Op zich leuk dat er gewerkt wordt aan 3D en camera, maar zolang dat (en het geheel) niet stabiel genoeg werkt stap ik niet over. FRX03 Reference met 07/01 kernel werkt prima, de 14/1 ook. Wellicht probeer ik de FRX04 Reference. Overstappen met de Touch X met diverse tweaks kost me nu te veel tijd.

Bij mij ligt de focus op het gebruik van Android voor bellen/smssen, e-mail en diverse apps. Camera en 3D voor games is voor mij totaal niet interessant. Keuze voor welk project je wilt gebruiken heeft dan ook te maken met het doel dat je nastreeft :)

Wellicht in de nabije toekomst interessant genoeg om over te stappen. De ervaringen van "nieuwkomer" hsNuzzler volg ik met belangstelling, wellicht kan ie me overtuigen :)

[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 24-01-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

hsNuzzler schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:58:
[...]

Sorry je hebt gelijk. dat was het ext2 bestand die de updates bevatten! Alleen diezelfde link was oorspronkelijk de download van de hele froyo. Een beetje raar verandert dus maargoed ik heb hem nu zelf maar even voor je geupload. deze moet goed zijn:

http://www.megaupload.com/?d=9PPIBPOT
Alles gedaan volgens de handleiding etc. Zwarte achtergrond.. witte tekst en no boot... :| :/

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Pietjepot schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:50:
[...]

Alles gedaan volgens de handleiding etc. Zwarte achtergrond.. witte tekst en no boot... :| :/
Je bedoelt het gedeelte waarbij je net de Haret file geopend hebt en wanneer hij de codes laadt (dus de zwarte achtergrond met de witte code teksten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
JBS schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:38:
Ben alweer 'n jaar aan het 't rommelen met Android op m'n TP2 realiseer ik me nu. Steeds weer een nieuwe kernel om te zien of het de moeite waard is. Regelmatig Android voor een paar weken aan de kant gelegd omdat ik het beu was dat er weer iets niet werkt en ik m'n TP2 niet normaal als telefoon kon gebruiken. Uiteindelijk toch weer gestart met Android en recentere kernels.

Heb op dit moment even geen trek in een nieuw knutsel project als Touch X waarin toch weer een aantal zaken problemen geven die in het "eerst project" wel stabiel (genoeg) werken (niet bereikbaar in standby, geen of slecht geluid, vastlopers, etc.). Op zich leuk dat er gewerkt wordt aan 3D en camera, maar zolang dat (en het geheel) niet stabiel genoeg werkt stap ik niet over. FRX03 Reference met 07/01 kernel werkt prima, de 14/1 ook. Wellicht probeer ik de FRX04 Reference. Overstappen met de Touch X met diverse tweaks kost me nu te veel tijd.

Wellicht in de nabije toekomst interessant genoeg om over te stappen. De ervaringen van "nieuwkomer" hsNuzzler volg ik met belangstelling, wellicht kan ie me overtuigen :)
Ik heb het voor een tijd terug ook eens gevolgd; Android op de TP2. Windows was en ben ik helemaal beu maar vond toen Android (nog) niet betrouwbaar genoeg om als vast gebruiksysteem te nemen . Todat ik sinds kort weer zo'n 50x een vastloper heb gehad met WM6.5 en ik mijn toestel bijna uit het raam had gegooid ben ik toch maar eens weer op zoek gegaan. En na veel ''onderzoekjes'' ben ik toch aardig wat te weten gekomen in erg korte tijd en kan ik concluderen dat Android voor je TP2 'redelijk' betrouwbaar is nu maar dat er toch nog veel gaten zijn en dat er erg veel vernieuwd wordt waardoor je door de bomen het bos soms niet meer ziet. Afijn, het is handig dat er mensen zijn die die dingen voor je uitproberen zodat het jou werk kan besparen. Op dit moment ben ik de Froyo X een beetje aan het volgen maar trekt FRX04 ook mijn aandacht. Het blijft toch proberen totdat je jouw ideale Android systeem vind!

Ontopic: Nieuwe update geinstalleerd en getest van Froyo X 12-1 release waarvan gezegd werd dat de camera etc. zou werken. Op mijn rhod100 toestel werkt de camera dus niet en ik kan geen telefoontjes meer ontvangen en versturen. Met andere woorden, het lijkt me nu niet verstandig om die update te installeren! De Megaupload link die hier een paar posts boven staat bevat die update nog niet en is te gebruiken. Alleen heb ik nog geen fix voor het ontvangen van telefoontjes als je toestel op standby staat. Komt misschien nog!

hier alsnog even die link: http://www.megaupload.com/?d=9PPIBPOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

hsNuzzler schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:11:
[...]

Je bedoelt het gedeelte waarbij je net de Haret file geopend hebt en wanneer hij de codes laadt (dus de zwarte achtergrond met de witte code teksten?
jep; ben gaan douchen.. goede 15 minuten en even tv gekeken en hij stond er nog op..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Pietjepot schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:28:
[...]

jep; ben gaan douchen.. goede 15 minuten en even tv gekeken en hij stond er nog op..
Oke dan denk ik dat ik al weet wat je fout hebt gedaan. Waarschijnlijk ben je in je startup.txt. vergeten om rel_path=andboot te plaatsen. Als je die vergeet kan hij de first boot niet voldoende afmaken en blijft hij daar vastzitten.

Zorg ervoor dat je rel_path=andboot goed neerzet (zie ongevere startup hieronder) dus ook zorgen je niet per ongeluk een extra spatie of iets dergelijks ertussen zet!

Dit is hoe je startup er ONGEVEER uit moet zien. Hangt af van je device. Dit is namelijk de startup van een TP2 Sprint en ik weet niet welk device jij hebt. Dus zorg dat je rel_path=andboot er goed tussen hebt staan.
(Dit kun je overigens gewoon via je USB op je pc editen).

set cmdline "lcd.density=240 msmts_calib=0x9f.0x39a.0x35c.0x78 clock_7x00.grp=0xa99 hw3d.force=1 board-htcrhodium.is_cdma=1 msmvkeyb_toggle=off pmem.extra=1 rel_path=andboot force_cdma=1 gsensor_axis=2,1,3 pm.sleep_mode=0,1,2 physkeyboard=rhod400"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

set ramsize 0x10000000
set ramaddr 0x10000000
set mtype 2292
set KERNEL zImage
set initrd initrd.gz
set cmdline "lcd.density=240 msmts_calib=0x9f.0x39a.0x35c.0x78 msmvkeyb_toggle=off pmem.extra=1 rel_path=andboot gsensor_axis=2,1,3 force_cdma=0 physkeyboard=rhod100_uk"
boot

Dit is de startup.txt die ik geprobeerd heb.. waarop die dus 'vastliep'

lijkt nu iets te doen.. FAT naar FAT32 gezet |:( doh...

[ Voor 7% gewijzigd door Grvy op 24-01-2011 23:04 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Pietjepot schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:44:
set ramsize 0x10000000
set ramaddr 0x10000000
set mtype 2292
set KERNEL zImage
set initrd initrd.gz
set cmdline "lcd.density=240 msmts_calib=0x9f.0x39a.0x35c.0x78 msmvkeyb_toggle=off pmem.extra=1 rel_path=andboot gsensor_axis=2,1,3 force_cdma=0 physkeyboard=rhod100_uk"
boot

Dit is de startup.txt die ik geprobeerd heb.. waarop die dus 'vastliep'
Oke dan ben je waarschijnlijk naar 'andboot' gegaan 'startup' map gegaan daarna Rhodium Touch Pro 2 UK rhod100 map aangeklikt en heb je daar je startup aangepast. Ikga er dus vanuit dat je een rhod100 device hebt. Bij die map hoef je alleen maar je physkeyboard= (in dit geval dus) rhod100_uk aan te passen. Het overige dat je aan moet passen doe je in je startup file die je ziet als je je andboot map opent (het tekstdocument file). Ook daarin nog een keer je physkeyboard aanpassen en rel_path=andboot eraan toevoegen zoals in het voorbeeld beschreven staat. (Dus haal rel_path=andboot maar uit je Rhodium Touch Pro 2 UK rhod100 map die je er al ingezet had voor de zekerheid.

Succes

EDIT: SD inderdaad eerst formatteren met FAT32 Full Erase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

toetsenbord werkt niet.. waarschijnlijk verkeerde model.. op de batterij staat echter RHOD160..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Pietjepot schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:16:
toetsenbord werkt niet.. waarschijnlijk verkeerde model.. op de batterij staat echter RHOD160..
Dan zul je dat even moeten uitzoeken. Maar je hebt Froyo X dus draaiende gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

hsNuzzler schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:30:
[...]

Dan zul je dat even moeten uitzoeken. Maar je hebt Froyo X dus draaiende gekregen?
Jep; alleen geen light op mn hardwarekeys. En ben nu bezig met APN instellen maar moet even de gegevens van mn provider opzoeken.. geen idee waar ik die vind :o

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Pietjepot schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:34:
[...]

Jep; alleen geen light op mn hardwarekeys. En ben nu bezig met APN instellen maar moet even de gegevens van mn provider opzoeken.. geen idee waar ik die vind :o
Hardware key lights is nog geen fix voor volgens mij. Je APN handmatig instellen gaat je niet lukken als je een GSM hebt want hij slaat ze niet op. Je moet weer teruggaan naar WinMo en zorgen dat je in je startup (dus die file die je ziet als je 'andboot' opent) force_cdmi=0 hebt staan. Daarna Android rebooten and you're ready to go:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
FRX04 aan het testen. Bevalt tot dusver erg goed! Maar heb niet echt het gevoel alsof het veel anders is dan FRX03. Ik blijf alleen wel hetzelfde probleem houden met bellen. Soms kan ik een oproep niet zien of ik neem de oproep op en ik hoor de ander niet en de ander hoort mij ook niet. Voor zover ik gezocht heb kan ik niet veel mensen vinden die dit probleem hebben of hebben gehad. Heeft iemand dit probleem met FRX03 of misschien nu met FRX04 al gehad? (En is er misschien een oplossing voor?:p)

[ Voor 4% gewijzigd door hsNuzzler op 25-01-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:35:
FRX04 aan het testen. Bevalt tot dusver erg goed! Maar heb niet echt het gevoel alsof het veel anders is dan FRX03. Ik blijf alleen wel hetzelfde probleem houden met bellen. Soms kan ik een oproep niet zien of ik neem de oproep op en ik hoor de ander niet en de ander hoort mij ook niet. Voor zover ik gezocht heb kan ik niet veel mensen vinden die dit probleem hebben of hebben gehad. Heeft iemand dit probleem met FRX03 of misschien nu met FRX04 al gehad? (En is er misschien een oplossing voor?:p)
Dagenlang zonder probleem kernel 7-1 en 13-1 gebruikt met FRX03. Uiteindelijk hetzelfde probleem gekregen: beller hoort mij wel maar ik hoor niets, maar soms werkt het wel goed.
Gisteren FRX04 geïnstalleerd (clean install) met standaard kernel en wederom hetzelfde probleem. Nog geen tijd gehad om FRX04 met andere kernel te gebruiken.

Eerdere kernels met de FRX03 wekenlang zonder problemen gedraaid, toch steeds weer de neiging om een nieuwe kernel te proberen..

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 25-01-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
JBS schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:55:
[...]
Dagenlang zonder probleem kernel 7-1 en 13-1 gebruikt met FRX03. Uiteindelijk hetzelfde probleem gekregen: beller hoort mij wel maar ik hoor niets, maar soms werkt het wel goed.
Gisteren FRX04 geïnstalleerd (clean install) met standaard kernel en wederom hetzelfde probleem. Nog geen tijd gehad om FRX04 met andere kernel te gebruiken.

Eerdere kernels met de FRX03 wekenlang zonder problemen gedraaid, toch steeds weer de neiging om een nieuwe kernel te proberen..
met FRX03 kernel 1253 had ik dit probleem ook wel. Het schijnt ook dat het aan je rootfs kan liggen, die moet altijd up to date zijn. Een paar uur geleden is er een nieuwe rootfs voor FRX04 gereleased. Heb alleen nog geen idee hoe ik die succesvol kan installeren. Ik dacht aan gewoon overschrijven maar dan zegt hij bij de boot dat hij de rootfs niet kan vinden.. Misschien toch nog wat meer research doen.

(Inderdaad, nieuwe kernels proberen is verleidelijk zelfs als het andere goed werkt! :p)

EDIT: rootfs succesvol geïnstalleerd :) Nu testen op verbeteringen, nieuw bericht volgt. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door hsNuzzler op 25-01-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
hsNuzzler schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:18:
[...]

met FRX03 kernel 1253 had ik dit probleem ook wel. Het schijnt ook dat het aan je rootfs kan liggen, die moet altijd up to date zijn. Een paar uur geleden is er een nieuwe rootfs voor FRX04 gereleased. Heb alleen nog geen idee hoe ik die succesvol kan installeren. Ik dacht aan gewoon overschrijven maar dan zegt hij bij de boot dat hij de rootfs niet kan vinden.. Misschien toch nog wat meer research doen.

(Inderdaad, nieuwe kernels proberen is verleidelijk zelfs als het andere goed werkt! :p)

EDIT: rootfs succesvol geïnstalleerd :) Nu testen op verbeteringen, nieuw bericht volgt. O-)
Heb de afgelopen dagen weer flink getest en gekloot met de verschillende kernels en Android versies. Eerst probeerde ik FRX04 maar daar had ik elke dag een vastloper op met nieuwste rootfs en kernel 1253. En het belprobleem beef aanhouden. Toen maar teruggegaan naar FRX03 nieuwste rootfs kernel 1253. Ging de eerste dagen goed maar daarna ook vaak een vastloper of ineens een reboot naar WM en het belprobleem blijft ook daar aanhouden. Later werd FRX03 alleen maar traag en was ik er zat van :P weer goed gezocht en heb nu de nieuwste versie van Froyo X (de 28-1 release) Die bevalt tot dusver nog erg goed! Heb een oplossing gevonden voor het belprobleem: Wat ik geconstateerd heb na zorgvuldig testen is dat hij op 'stil' het belprobleem geeft maar dat hij op 'normaal' bijna geen problemen geeft met bellen. Nou als je hem toch graag op stil wilt hebben moet je de beltoon op het laagste volume instellen. Zo hoor je de beltoon echt nauwelijks, trilt hij gewoon normaal en heb je het belprobleem niet of nauwelijks meer. Hielp echt bij mij! :)

In ieder geval draai ik nu Froyo X 28-1 release, binnenkort weer een verslagje over hoe hij bevalt! Wat ik tot nu toe ondervonden heb is dat internet sneller is, hij soepeler draait en ik heb nog geen vastloper gehad :P maar even afwachten dus. Hier kun je het topic over deze releases zelf volgen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=904918

De installatie wordt erg duidelijk verwoord maar kan toch lastig zijn. Als je er niet uit komt wil ik je graag assisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:09
Ik heb de mijne verkocht aan zonzoo. Ik heb eigenlijk nooit problemen met de TP2 gehad maar nu ik mijn HTC Desire HD heb is het wel echt een enorme vooruitgang(is ook de bedoeling natuurlijk). Eindelijk echt android en vloeind angry birds spelen ;)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Appie Heijn schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:14:
Ik heb de mijne verkocht aan zonzoo. Ik heb eigenlijk nooit problemen met de TP2 gehad maar nu ik mijn HTC Desire HD heb is het wel echt een enorme vooruitgang(is ook de bedoeling natuurlijk). Eindelijk echt android en vloeind angry birds spelen ;)
Dat is inderdaad mooi! Mag ik vragen hoeveel je voor je TP2 gekregen hebt bij Zonzoo? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:10:
[...]

Dat is inderdaad mooi! Mag ik vragen hoeveel je voor je TP2 gekregen hebt bij Zonzoo? :p
EUR 104.28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik denk ik ook maar gebruik van maken. Een tijdje Android gedraaid op de TP2 en het smaakt naar meer. Marktplaats is vergeven van de TP2's, dus Zonzoo lijkt mij een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:09
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:59:
[...]

Ga ik denk ik ook maar gebruik van maken. Een tijdje Android gedraaid op de TP2 en het smaakt naar meer. Marktplaats is vergeven van de TP2's, dus Zonzoo lijkt mij een beter alternatief.
De mijne zag er erg slecht uit en was voorzien van een AZERTY toetsenbord. Ik heb nog nooit een telefoon gehad die zo snel slijtage sporen vertoonde. Wel een groot compliment voor het toetsenbord mechanisme, dit was echt perfect.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens wat doe ik fout?

heb de cab bestand project android 2.2 froyo gedownload
en op geheugenkaart gezet, en geprobeerd te installeren
maar hij gaf telkens instal mislukt ?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:39:
jongens wat doe ik fout?

Dit probleem heb ik nooit eerder gehad, met de nieuwste CAB echter wel. Download even de RAR en pak deze uit op de SD kaartje zodat alles in de /andboot komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:39:
jongens wat doe ik fout?

Ik had dit probleem ook toen ik net aan dit project begon, ik weet echter niet meer hoe ik het toen opgelost heb :p heb je je SD kaart geformateerd op FAT32? Volgens mij was ik dat toen vergeten. Dan opnieuw de .rar op je SD kaart zetten en via je toestel uitpakken. Laat even weten of het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Ik heb vandaag de nieuwe 28-1 Android maar eens geprobeerd. Werkt goed! Lekker vlot, alleen slurpt hij al mijn batterijen op :P

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
FikkieHo schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:11:
Ik heb vandaag de nieuwe 28-1 Android maar eens geprobeerd. Werkt goed! Lekker vlot, alleen slurpt hij al mijn batterijen op :P
Yess werkt inderdaad erg vlot! Ik gebruik hem nu een week ofzo en hij bevalt tot dusver erg goed! Voorlopig voor mij dus even geen nieuwe updates :) ben namelijk erg goed te spreken over deze. Ik vind dat de batterij nog wel aardig goed meegaat, ik haal gemiddeld 15 uur bij normaal gebruik :p vind ik voldoende :) Ik hou de XDA mensen goed in de gaten maar ik hou het voorlopig wel even bij de 28-1 release. Een aanrader dus als je FRX03 of 04 zat bent :)

EDIT: nog even snel erbij zeggen, ik heb een rhod100 en toen ik de 28-1 release installeerde had ik nog steeds het bel probleem (de beller hoort jou niet, jij hoort de beller niet, hij gaat niet over in standby of wat dan ook). Verander dan in je startup even pm.sleep_mode=0 in: pm.sleep_mode=2. Nam bij mij alle bel problemen in 1x weg! :):)

[ Voor 21% gewijzigd door hsNuzzler op 05-02-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
hey gasten,
heb deze nu op mijn tp 2 gezet,

FROYO X RED 2011.02.06 FULL PACKAGE http://www.multiupload.com/DPW1DX3NKK
boot prima maar krijg steeds geen netwerk, kortom hij vind geen providers

heeft iemand dit zelfde probleem?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

heb je wel force_cdma=0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:13
Hebben er nog mensen met een RHOD100 last van dat ze geen (maar dan ook totaal geen) gsm bereik hebben onder Android?
Ik heb FRX04 en RED van 6/2 geprobeerd, maar bij geen een van beide krijg ik verbinding met het gsm netwerk.
Vreemd genoeg kan ik die XDandroid startup utility ook niet gebruiken. Van zodra ik op boot klik crasht dat hele programma... Haret.exe werkt wel
GSM provider: Proximus

Uiteraard staat force_cdma op 0

[ Voor 4% gewijzigd door NjitsSs op 08-02-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je problemen met de ontvangt, probeer dan even 'n ander kernel.

[ Voor 12% gewijzigd door JBS op 08-02-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Met de FRX04 had ik inderdaad ook last van geen bereik. Met de RED geen problemen.. Meestal liggen de fouten in de startup.txt of een niet goed werkende kernel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
Ik heb nu "SENSE x 2011.02.10 FULL PACKAGE" draaien op m'n RHOD100. Werkt prima! Netwerk werkt, draait redelijk snel... :)
Vraag me alleen nog 1 ding af: als je lang hebt zitten browsen op het internet, hoe geraak je dan terug op je home scherm? Zowel de ophangen als de power knop zetten de gsm in stand-by. Je kunt uiteraard wel op het pijltje naar links blijven rammen tot je terug op je home scherm bent, maar daar moet toch een shortkey voor zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NjitsSs schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:11:
Vraag me alleen nog 1 ding af: als je lang hebt zitten browsen op het internet, hoe geraak je dan terug op je home scherm? Zowel de ophangen als de power knop zetten de gsm in stand-by. Je kunt uiteraard wel op het pijltje naar links blijven rammen tot je terug op je home scherm bent, maar daar moet toch een shortkey voor zijn??
New Rhodium Key Maps & Layouts - Latest Rootfs (Feb 10th, 2011)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=935710

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 11-02-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
Die had ik ook al gevonden, maar als je die installeert start deze Android distro niet meer.
Van zodra het grafische deel zou moeten komen herstart de gsm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NjitsSs schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:37:
Die had ik ook al gevonden, maar als je die installeert start deze Android distro niet meer.
Van zodra het grafische deel zou moeten komen herstart de gsm...
Dat is het nadeel dat die tiad8 op eigen houtje gaat zitten knutselen.. Zit dan weinig anders op dan een aantal keer op "terug" te drukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Dat Android beviel erg goed op mijn HTC dat het smaakte naar meer. Heb mijn HTC weggedaan en heb erg getwijfeld over een Iphone. Maar door deze ervaring met Android op de TP2 heb ik besloten om een Android toestel te kopen. Heb nu een Galaxy S :) Dus bedankt developers :D

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:16
Ik moet nog het topic eens goed gaan volgen.
Mijn vrouw heeft een Rhodium en baalt dat een groot aantal Android (en iPhone) standaard apps niet beschikbaar zijn voor Windows Mobile.

De laatste keer dat ik op de hoogte was van Android op de Rhodium, werkte dingen als WiFi e.d. nog niet.
Op dit moment is het moeilijk om door de bomen het bos te zien.

Zodra ik dit topic eens goed doorgelezen heb, ga ik ook mijn vragen stellen.

(Ze is wel aan het kijken naar een tijdelijke goedkope Android toestel, maar als ze deze zou kunnen gebruiken is het natuurlijk helemaal ideaal. Stabiliteit is wel handig. Dingen als camera, wifi e.d. behoud ze ook graag).
Arunia schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:43:
(Ze is wel aan het kijken naar een tijdelijke goedkope Android toestel, maar als ze deze zou kunnen gebruiken is het natuurlijk helemaal ideaal. Stabiliteit is wel handig. Dingen als camera, wifi e.d. behoud ze ook graag).
Android op de TP2 is in dit stadium alleen bedoeld voor gebruikers die het leuk vinden om Android te draaien en het zich kunnen permiteren dat de telefoon soms reset naar Windows Mobile of anderszins onbruikbaar wordt. Camera is in een test stadium, evenals bluetooth.

Regelmatig komen er nieuwe kernels uit die zaken oplossen, maar ook regelmatig weer andere problemen introduceren. Het is een kwestie van de kernels volgens en proberen. De kernel van 24/11 is bijvoorbeeld stabieler dan kernels uit januari 2011, maar dit kan ook weer per TP2 verschillen (rhod100, 210, 500, etc. zie batterij voor jouw versie). Verwacht geen 100% werkend en stabiel toestel..

[ Voor 9% gewijzigd door JBS op 24-02-2011 10:43 ]

• hsNuzzler
JBS schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:42:
[...]
Android op de TP2 is in dit stadium alleen bedoeld voor gebruikers die het leuk vinden om Android te draaien en het zich kunnen permiteren dat de telefoon soms reset naar Windows Mobile of anderszins onbruikbaar wordt. Camera is in een test stadium, evenals bluetooth.

Regelmatig komen er nieuwe kernels uit die zaken oplossen, maar ook regelmatig weer andere problemen introduceren. Het is een kwestie van de kernels volgens en proberen. De kernel van 24/11 is bijvoorbeeld stabieler dan kernels uit januari 2011, maar dit kan ook weer per TP2 verschillen (rhod100, 210, 500, etc. zie batterij voor jouw versie). Verwacht geen 100% werkend en stabiel toestel..
Helemaal mee eens. Anders kun je beter een nieuw Android toestel kopen. Het is leuk om mee te klooien maar het bied nog geen definitieve vervanging voor Windows Mobile (grotendeels wel vond ik!)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:16
Ze was ook aan het kijken voor een tijdelijk toestel. De Samsung galaxy mini. Maat goed is niet interessant voor dit topic.
In de tussentijd mag ik lekker klooien met de tp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolve
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-08 13:14
Ik heb Froyo X draaiende op mijn Htc Tp2 (Rhod 100)
ben echter dik tevreden over deze versie van android hij boot snel en heb tot nu toe nog geen vastlopers gehad, de camera werkt inderdaad in deze versie, dus ik weet niet wat men nu fout doet in deze topic.
dit is namelijk een kwestie van een kernel toevoegen en zImage vervangen. echter is er nog wel een nadeel dat bluetooth af en toe blijft steken. dit pakket is een aanbeveler: FROYO X RED IMPROVED 3D PERFORMANCE.
(niet vergeten je startup.txt aan te passen.)

als er vragen zijn hoor ik het wel

Succes,
Wolve

oh jha een link lijkt me ook wel handig :P http://www.multiupload.com/YFKJ41XK9M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:25

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

JBS schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:52:
[...]
Lees even de OP en topic op XDA, daar staat in wat wel en niet werkt.
WhatsApp werkt gewoon.
Een wat oude quote misschien, maar voor mij wel even toepasselijk, draai de android 2.3 alpha maar Whatsapp werkt niet en zeurt over SD storage wat uit moet, maar dat kan niet. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MHz schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:04:
[...]

Een wat oude quote misschien, maar voor mij wel even toepasselijk, draai de android 2.3 alpha maar Whatsapp werkt niet en zeurt over SD storage wat uit moet, maar dat kan niet. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Nee, ik vind Android op de TP2 al alpha genoeg, dus draai geen alpa releases. In het betreffende topic is niets bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Niet helemaal het goede topic, maar hier zitten de kenners.

Ik heb een HTC Touch Pro, waar ik laatst dus Android op had gezet, was erg simpel en was zo gedaan.
Alles werkte gewoon prima, had zelfs WiFi en kon dingen uit de Market installeren.

Ben ik gaan pitten, dag er na word ik wakker, kijk op de telefoon, staat er weer Windows Mobile 6.5 op? :?

Hoe kan dit nou, en moet je iets opslaan o.i.d. nadat je Android er op hebt gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PolluxDKB schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:20:
Niet helemaal het goede topic, maar hier zitten de kenners.

Ik heb een HTC Touch Pro, waar ik laatst dus Android op had gezet, was erg simpel en was zo gedaan.
Alles werkte gewoon prima, had zelfs WiFi en kon dingen uit de Market installeren.

Ben ik gaan pitten, dag er na word ik wakker, kijk op de telefoon, staat er weer Windows Mobile 6.5 op? :?

Hoe kan dit nou, en moet je iets opslaan o.i.d. nadat je Android er op hebt gegooid?
Waarschijnlijk is Android gecrashed en is je telefoon opnieuw opstart. Standaard gaat ie naar WinMo, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
JBS schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:27:
[...]
Waarschijnlijk is Android gecrashed en is je telefoon opnieuw opstart. Standaard gaat ie naar WinMo, vandaar.
Is er geen mogelijkheid om alleen Android te hebben dan? Dat zou balen zijn, moet je het elke keer handmatig installeren/opstarten?

Apart dat je wel een totaal andere Windows Mobile kan flashen maar Android draaien kan alleen handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PolluxDKB schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 02:29:
[...]

Is er geen mogelijkheid om alleen Android te hebben dan? Dat zou balen zijn, moet je het elke keer handmatig installeren/opstarten?

Apart dat je wel een totaal andere Windows Mobile kan flashen maar Android draaien kan alleen handmatig?
Check XDA even of er voor jouw toestel een NAND versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal sites en handleidingen gelezen, maar er is mij toch nog 1 ding onduidelijk: wanneer je gebruik wilt maken van dual-boot, wat doe je dan met alle apps die al op de micro sd geinstalleerd staan voor Windows Mobile? Ik heb nl begrepen dat Android geinstalleerd moet worden met een vers geformatteerde kaart. Kun je daarna alles weer terug zetten? Of moet je blijven wisselen van kaart tussen Android en Windows Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:06:
Ik heb een aantal sites en handleidingen gelezen, maar er is mij toch nog 1 ding onduidelijk: wanneer je gebruik wilt maken van dual-boot, wat doe je dan met alle apps die al op de micro sd geinstalleerd staan voor Windows Mobile? Ik heb nl begrepen dat Android geinstalleerd moet worden met een vers geformatteerde kaart. Kun je daarna alles weer terug zetten? Of moet je blijven wisselen van kaart tussen Android en Windows Mobile?
Het wordt inderdaad aangeraden te starten met een fris geformatteerde SD kaart. Data kun je daarna weer gewoon terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

JBS schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:51:
[...]
Nee, ik vind Android op de TP2 al alpha genoeg, dus draai geen alpa releases. In het betreffende topic is niets bekend?
Heb daar nog niet gekeken, maar heb nu 2.2 Frx04 er weer op staan en het werkt nog niet. Enig idee?

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Niet echt, ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met Whatsapp icm de verschillende versies (froyo, frx3, gingerbread).. Wanneer krijg je die foutbmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

FikkieHo schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:52:
Niet echt, ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met Whatsapp icm de verschillende versies (froyo, frx3, gingerbread).. Wanneer krijg je die foutbmelding?
Nadat ik mijn gebruikersnaam en 06-nummer heb opgegeven in whatsapp. Heb jij hem gewoon via de market geinstalleerd? En welke build gebruik je?

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MHz schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:08:
[...]
Heb jij hem gewoon via de market geinstalleerd? En welke build gebruik je?
Gewoon via de market inderdaad, de op dat moment aanwezige versie (al een aantal keer, dus wellicht verschillende versies gedraaid). Altijd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

JBS schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:39:
[...]
Gewoon via de market inderdaad, de op dat moment aanwezige versie (al een aantal keer, dus wellicht verschillende versies gedraaid). Altijd zonder problemen.
Weird, ik krijg het niet voor elkaar. Draai je ook vanaf de SD kaart?

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MHz schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:44:
[...]

Weird, ik krijg het niet voor elkaar. Draai je ook vanaf de SD kaart?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
Ik heb nog een vaag probleem, zodra ik in android boot gaat alles lekker en het werkt normaal.
Zodra ik echter ga bellen of gebeld word loopt m'n telefoon vast en boot hij na een tijdje android opnieuw.
Kheb de nieuwste updates al binnen gehaald.

Weet iemand hier iets over?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRk PoIsOn schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:39:
Ik heb nog een vaag probleem, zodra ik in android boot gaat alles lekker en het werkt normaal.
Zodra ik echter ga bellen of gebeld word loopt m'n telefoon vast en boot hij na een tijdje android opnieuw.
Kheb de nieuwste updates al binnen gehaald.

Weet iemand hier iets over?
Welke telefoon heb je?
Welke versie van android gebruik je?
Verder heb ik jouw probleem nog niet eerder gehoord eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:21:
[...]

Welke telefoon heb je?
Welke versie van android gebruik je?
Verder heb ik jouw probleem nog niet eerder gehoord eigenlijk
Touch Pro 2, en als versie euh, project.android BLAZN met de nieuwste updates.
Overclock staat op medium, als ie op max staat is het helemaal foute boel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:43:
[...]

Touch Pro 2, en als versie euh, project.android BLAZN met de nieuwste updates.
Overclock staat op medium, als ie op max staat is het helemaal foute boel
Stabiliteit is o.a. kernel afhankelijk. Reboots horen bij Android op de TP2. Probeer eens een andere kernel, je loopt dan wel het risico dat je weer tegen andere problemen aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
JBS schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:48:
[...]
Stabiliteit is o.a. kernel afhankelijk. Reboots horen bij Android op de TP2. Probeer eens een andere kernel, je loopt dan wel het risico dat je weer tegen andere problemen aanloopt.
lol, ik dacht dus, kom we gooien er een andere op.
Nou kan ik dus mooi helemaal geen enkele meer installeren.
Maakt niet uit welke versie ik installeer, ik druk op installeer op SD en dan gaat ie tot 4 streepjes en zegt ie: kan niet geinstalleerd worden, kies voor apparaat of opslagkaart. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:36:
[...]

Maakt niet uit welke versie ik installeer, ik druk op installeer op SD en dan gaat ie tot 4 streepjes en zegt ie: kan niet geinstalleerd worden, kies voor apparaat of opslagkaart. :P
Dat heb ik dus ook. Ik wilde gisteren voor het eerst Android op mijn gsm zetten, maar ik kom niet verder dan 3 streepjes en dan zegt-ie inderdaad "kan niet geinstalleerd worden etc.."
Ik heb de .cab versie genomen. Misschien dat het daaraan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:51:
[...]

Dat heb ik dus ook. Ik wilde gisteren voor het eerst Android op mijn gsm zetten, maar ik kom niet verder dan 3 streepjes en dan zegt-ie inderdaad "kan niet geinstalleerd worden etc.."
Ik heb de .cab versie genomen. Misschien dat het daaraan ligt?
De CAB van o.a. de FRX04 release is corrupt. Gebruik even de RAR versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
JBS schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:04:
[...]
De CAB van o.a. de FRX04 release is corrupt. Gebruik even de RAR versie.
ok, dan gaan we dat vanavond is proberen.
Kheb m'n vriendin pokemon black & white cadeau gedaan dus ik heb mooi nog een paar dagen knutselen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:36:
[...]

Af en toe je sdcard formatteren is ook belangrijk ik gebruik HP USB storage disk format hiervoor deze kun je gewoon downloaden
je sdcard moet met fat32 file system geformatteerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de .rar geprobeerd, en die doet het! Weet iemand hoe je de 4 toetsen onderaan de gsm kan remappen? Ik had het vanmorgen gevonden, maar daarna zitten rommelen met diverse versies van Android en nu kan ik het niet meer terugvinden. Ik zou heel graag de "eind"-toets willen wijzigen in "home".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:47:
Ik heb nu de .rar geprobeerd, en die doet het! Weet iemand hoe je de 4 toetsen onderaan de gsm kan remappen? Ik had het vanmorgen gevonden, maar daarna zitten rommelen met diverse versies van Android en nu kan ik het niet meer terugvinden. Ik zou heel graag de "eind"-toets willen wijzigen in "home".
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=935710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik al geprobeerd, maar dat lukte niet. Vanmorgen kon ik het gewoon ergens bij instellingen aanzetten. Kan alleen niet meer vinden waar dat was. Zou kunnen dat het in de versie van 22 jan was, en ik heb nu FRX05. Misschien dat het daar niet meer in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:19:
[...]

Dat heb ik al geprobeerd, maar dat lukte niet. Vanmorgen kon ik het gewoon ergens bij instellingen aanzetten. Kan alleen niet meer vinden waar dat was. Zou kunnen dat het in de versie van 22 jan was, en ik heb nu FRX05. Misschien dat het daar niet meer in kan.
Zoiets zou via startup.txt moeten zie ik in het genoemde topic en niet wanneer je eenmaal in Android zit. Zelf nooit wat aan veranderd, maar mogelijk lukt het via startup.txt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:36:
[...]
Zoiets zou via startup.txt moeten zie ik in het genoemde topic en niet wanneer je eenmaal in Android zit. Zelf nooit wat aan veranderd, maar mogelijk lukt het via startup.txt?
Dat had ik al gedaan, maar mischien niet op de juiste plek. Of maakt dit niet uit? Ik had het geplaatst achter de naam van mijn keyboard: "....100_uk". Eerst een spatie en dan het commando. Geen idee of het op die manier kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 10:59:
[...]

Dat had ik al gedaan, maar mischien niet op de juiste plek. Of maakt dit niet uit? Ik had het geplaatst achter de naam van mijn keyboard: "....100_uk". Eerst een spatie en dan het commando. Geen idee of het op die manier kan.
Je zult ook de Rootfs uit dat topic moeten gebruiken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:54:
[...]
Je zult ook de Rootfs uit dat topic moeten gebruiken lijkt me.
Dat had ik ook gedaan, maar dan lukte het nog niet. Ik heb inmiddels ontdekt hoe ik het gisterochtend voor elkaar had gekregen, dat was via Spare Parts. Om 1 of andere reden was dat uit mijn apps verdwenen, maar ik heb na al mijn "gespeel" Android opnieuw geinstalleerd en nu zat het er weer in. Dus via Spare Parts kun je de "eind"-key veel makkelijker remappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig waar Android de bookmarks opslaat? Ik gebruik als browser Dolphin mini. In windows is het gewoon Windows > Favorieten, maar ik kan onder Android helemaal niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:46:
Weet iemand toevallig waar Android de bookmarks opslaat? Ik gebruik als browser Dolphin mini. In windows is het gewoon Windows > Favorieten, maar ik kan onder Android helemaal niets vinden.
Niet echt (nouja, echt niet) een Android op de TP2 gerelateerde vraag. Ik geef je meer kans in een algemeen Android topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:51
Als ik het dus goed begrijp dan installeert hij een app voor Windows Mobile waarmee je Android opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gm1999 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:30:
Als ik het dus goed begrijp dan installeert hij een app voor Windows Mobile waarmee je Android opstart?
Correct. WinMo wordt afgesloten en Android gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmpro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-04 16:36
Gisteren een KPN Touch Pro 2 geprobeerd te voorzien van Android.
Het lukte in zoverre dat na diverse malen proberen ik wel een werkende android had maar dat er geen belmogelijkheden zijn omdat er geen netwerk is.
Via wifi werkt het toestel wel maar bellen en providers scannen gaat niet.
Iemmand hier toevallig meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrmpro schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:38:
Gisteren een KPN Touch Pro 2 geprobeerd te voorzien van Android.
Het lukte in zoverre dat na diverse malen proberen ik wel een werkende android had maar dat er geen belmogelijkheden zijn omdat er geen netwerk is.
Via wifi werkt het toestel wel maar bellen en providers scannen gaat niet.
Iemmand hier toevallig meer info over?
Welke release heb je geïnstalleerd? Als je de FRX06 bundel installeert moet dat gewoon werken :) Let er wel op dat je het juiste model in je startup.txt zet, te vinden op je accu (rhod100_uk bijvoorbeeld).

[ Voor 9% gewijzigd door JBS op 13-05-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
Krijg je wel een scherm waar je je pincode moet intypen of niet?
Kijk even in je startup.txt , misschien staat er force_cdma=1
dit moet force_cmda=0 zijn..
Maarja het kan ook iets anders zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmpro
JBS schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:57:
[...]
Welke release heb je geïnstalleerd? Als je de FRX06 bundel installeert moet dat gewoon werken :) Let er wel op dat je het juiste model in je startup.txt zet, te vinden op je accu (rhod100_uk bijvoorbeeld).
Ik heb inderdaad FRX06 geïnstalleerd. Weet je hoelang ik bezig ben geweest om te bepalen welke RHOD ik moest hebben:S En gegokt en waarschijnlijk verkeerd gegokt.
We gaan het nakijken en opnieuw installeren en jullie horen het vervolg.
Ik zal ook gelijk naar het startupfiletje kijken.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Als het goed is hoef je hem niet opnieuw te installeren. Alleen even de startup filetje aanpassen en opnieuw haret starten.
Maar volgens mij heeft het model nummer vrij weinig met data functionaliteit te maken, meer met het uiterlijk van het toetsenbord.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmpro
JelleNL schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:55:
Als het goed is hoef je hem niet opnieuw te installeren. Alleen even de startup filetje aanpassen en opnieuw haret starten.
Maar volgens mij heeft het model nummer vrij weinig met data functionaliteit te maken, meer met het uiterlijk van het toetsenbord.

Succes
Heb ondertussen laten kijken en het blijkt een RHOD160 te zijn. Probleem is dat ik dus alleen 100, 210, 300, 400 en 500 in de FRX06_full_Bundle zitten.
Maar jij zegt nu dat het daar dus waarschijnlijk niet aan ligt?
Voor de rest werkt toetsenbord, scherm eigenlijk alles. maar geen bellen dus:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Hmm, post je probleem anders is in het topic op xda-developers (gewoon waar je het hebt gedownload dus).. Misschien weten ze er daar raad mee.

En krijg je nou wel of niet het scherm dat je je pincode moet intoetsen? Als je dat niet krijgt zou ik nog maar eens goed naar je startup.exe kijken want waarschijnlijk staat er dan force_cmda=1 en dit moet force_cmda=0 zijn. Heb dit zelf ook een keer gehad. Anders weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
he hallo, FRX07 is uit!

Ik gebruik FRX07 + 20110622_180615 kernel

http://forum.xda-develope...read.php?t=1171052&page=1
http://zimages.googlecode...22_180615-package.tar.bz2

dit lijkt een stabiele android te draaien op mijn TP2 (nu paar dagen aan t testen!)
het gebruik van app killers/taakbeheerders wordt AFGERADEN dit zorgt volgens de ontwikkelaars voor extra batterijdrain!

++
Wifi
Data
komt altijd uit slaap (geen SOD's)

--
geen BT
nog steeds een redelijk korte batterijduur!! (op een volle accu 1dag max!)
GPS werkt maar zorgt sms voor een reset (android)

Ik ben nog verder aan t testen maar de nieuwere RootFS'en werken niet goed met Rhod100 (alle in NL verkochte TP2 zijn in basis Rhodium 100!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bArAbAtsbB schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:40:geen BT
nog steeds een redelijk korte batterijduur!! (op een volle accu 1dag max!)
Met de standaard kernel horende bij de FRX07 bundel werkt Bluetooth.
Gaat je TP2 echt slapen, wordt het ledje groen? In dat geval zou je meer dan één dag moeten redden op 'n volle accu.

Haret.exe starten als je TP2 in airplane modus staat helpt bij het correct laten slapen in Android.

[ Voor 12% gewijzigd door JBS op 26-07-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:30
Zo, ook de overstap maar eens gemaakt. Heb de FRX07 release erop staan, en moet zeggen dat het best goed werkt:
http://forum.xda-develope...read.php?t=1171052&page=1

Moet alleen bij Instellingen, draadloos en netwerken, Mobiele netwerken, alleen 2G-netwerken aanvinken, omdat ik anders geen service krijg (T-Mobile). Nu moet ik toegeven dat de 3G van T-mobile hier behoorlijk slecht is, maar ik had verwacht dat ie dan automatisch omschakelde. Maar goed, maakt niet uit, het werkt zo ook :)

Heb er verder dus niets aan getweakt nog met andere kernels enzo.
Draait zo redelijk goed op een 1GB micro-SD kaartje. (RHOD100)

standaard interface werkt stukken beter en minder traag dan WM6.5! echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
now using FRX07 with kernel 18-07 and rootfs 15-7 on rhod100

gebruik SD-booster to set cachesize to 1024kb, and overclocked to 633Mhz

testing for a few days:

-very stable -no sod -no random reboots
-wifi works fine
-BT seems to work pairs with BT-carkit but no audio
-GPS seems ok (will have to test longer!)

problems
-camera freeze on startup (black screen, but thats kernel issue, and will be fixed soon!)

grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
ja deep sleep (groen ledje!), maar dan nog bij normaal gebruik is max 12u op dit moment de battduur (ook volgens de developers!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bArAbAtsbB schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:54:
ja deep sleep (groen ledje!), maar dan nog bij normaal gebruik is max 12u op dit moment de battduur (ook volgens de developers!)
Moet zeggen dat ik met zowel FRX06 en FRX07 wel 24 uur haal met wat internetten, whatsapp, gmail push en wat bellen/sms. De kernel kan hierbij echter zorgen voor 4 of 24 uur, dus probeer eens een andere kernel.

Na 1.5 jaar prutsen met Android op m'n TP2 heb ik sinds afgelopen weekend een Samsung Galaxy S2. Iedereen met een TP2 succes en veel plezier met XDAndroid! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Ik heb sinds een week of twee android in gebruik als hoofd os op mijn Touch Pro 2. Dit werkte altijd goed, alleen sinds vandaag wil hij niet meer booten.

Als ik WinMo opstart en ik start vervolgens haret.exe dan krijg ik de scrollbalk te zien en daarna verdwijnt het venster en verder niets meer. Android boot niet en Windows Mobile blijft gewoon draaien.

Iemand een idee waarom dat gebeurt?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:16

NoFearCreations

3DPrint the world!

Megabump van dit topic, maar ik zoek hulp.
Omdat het gezeik met een super trage Whatsapp op WP7 helemaal zat ben, wil ik graag een NAND android op m'n TP2.

Nu heb ik deze gevonden:
http://tiad8.com/threads/...nic-2-3-7-2012-08-29.795/

Alleen daar staat dan weer zo'n uitleg bij, die voor een leek zoals ik totaal onbegrijpelijk is.
HardSPL heb ik inmiddels gedaan, en heb die 3 bestanden op een verse Fat32 geformateerde kaart staan.
Maar geen idee hoe ik de recovery aan mijn fastboot moet toevoegen?
1-Flash latest HardSPL from OliNex
1- task29.
use RHODRUU with the package
2- format your sdcard to fat32
3- add nbh, rom.zip, and gapps to your sdcard, and insert the sdcard to device
4- add recovery to your fastboot folder
5- flash nbh.
with device off. press and hold vol down plus power. then follow the screen to flash nbh, then pull battery.
6- connect your usb to phone. turn on phone. then flash recovery.img
code:
fastboot flash recovery recovery.img

boot into recovery
code:
fastboot boot recovery.img

7-with this recovery. you can do anything, just like a native cwm. flash rom and reboot.
updated to Nand Recovery V7

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1 2 3 Laatste