JBS schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:54:
[...]
Jawel, gisteravond.
[...]
Dit is een vrij basic release. Camera werkt hier bijvoorbeeld nog niet aangezien dat nog expirimenteel
is. Het Touch X is wat meer een "knutselproject". Tenminste, zo kijk ik er nu tegen aan. Nog niet in de gelegenheid geweest om dat Touch X topic op XDA volledig te spitten om het helemaal op waarde in te schatten, maar aan de start post te zien is het een meer getweakte release.
Maar heb je hem al op je TP2 draaien dan? Want ben dan wel erg benieuwd hoe hij werkt!
Ik breng nu even kort verslag uit over mijn ervaring met Froyo X (uitsluitend met de 12-1 release) tot dusver.
Ik zit eigenlijk sinds vorige week zaterdag helemaal in dit project en ben er veel meer over te weten gekomen nu. Heb de laatste vorderingen gevolgd op XDA omdat het hier toch wel redelijk stil aan het worden was. Maar geloof me, op XDA gaan de ontwikkelen erg hard door!
In mijn ervaringen tussen deze 2 verschillende Android versies voor TP2 vind ik Froyo X ook wel erg fijn werken.
Wat is beter aan Froyo X (in vergelijking met FRX03!):
- Het opstarten gaat sneller.
- Het scrollen gaat veel soepeler.
- Apps en menu's laden sneller.
- Je hebt nu een soort TouchFlo onderin het scherm zitten.
- GPS werkt beter (bijna helemaal goed!)
- Wifi heb ik nog niet getest

- Je 'ophangknop' was normaal gesproken voor het standby zetten van je toestel en moest je steeds op de 'terug' knop drukken als je iets wilde afsluiten. Bij Froyo X kun je die knop handmatig instellen, dus je kan de 'ophangknop' nu ook echt gebruiken om iets in 1x weg te klikken ipv constant op die 'terug' knop te rammen.
En er zijn ongetwijfeld nog wel meer dingen die je gaan opvallen die beter of misschien slechter werken wanneer je deze versie probeert.
Wat is minder aan Froyo X:
- Hij is (bij mij) nog niet helemaal stabiel en wil nog weleens vastlopen (ik moet nog wel de juiste kernels installeren en ik weet niet of dit verbetering zal geven maar met FRX03 had ik dit probleem ook wel)
- Telefoontjes kunnen niet ontvangen worden als het toestel op standby staat (ik zoek nog naar een fix! Met FRX03 was ik soms niet verstaanbaar aan de telefoon en hoorde ik de ander ook niet)
- Downloaden gaat naar mijn inzien langzamer (verschilt per app!!)
- Mijn bereik is op sommige plekken minder geworden sinds ik Froyo X heb, mijn 3G heeft hier ook last van.
- Ook hier werkt bluetooth (nog) niet.
- Camera heb ik nog niet werkend gekregen (schijnbaar zijn hier al wel kernels of fixes voor! Wordt nog getest)
Met andere woorden vind ik dat Froyo X zeker wel het proberen waard is maar nog niet een definitieve vervanging is voor FRX03. Maargoed ik ben hem zelf nog deels aan het testen qua nieuwe kernels etc dus wie weet gaat dit wel de vervanging worden over een tijdje.