Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 12:09

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Hiervoor had ik ook de 2.2 build maar dan nog met die garbage sound erin.. dus die eigenlijk weinig gebruikt.
Daarvoor nog een 2.1 build gehad.

Kan iemand een schop in de goede richting geven waar ik de FM Radio kan vinden.. kan hem zelf niet vinden :F

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Wacht, dus als ik m'n TP2 dan 's nachts oplaad en de hele dag afspraken heb, en dan ook nog eens 's avonds wat ga drinken met vrienden, dan is hij voordat ik thuis ben helemaal leeg, ook al doe ik er bijna niks mee? :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 00:23:
Wacht, dus als ik m'n TP2 dan 's nachts oplaad en de hele dag afspraken heb, en dan ook nog eens 's avonds wat ga drinken met vrienden, dan is hij voordat ik thuis ben helemaal leeg, ook al doe ik er bijna niks mee? :+
Take it or leave it. Sorry maar het is nou eenmaal niet anders. Wees blij dat dit project er is en er door zoveel mensen aan gewerkt wordt. Tot die tijd vind ik het persoonlijk erg fijn om mee te werken ook al moet je rekening houden met een korte gebruikstijd... Zit je tussen je afspraken door niet even bij een stopcontact of in de auto? Laden maar! :P

Kom over een paar weken nog eens terug zou ik zeggen, wellicht is er op dat vlak dan verbetering ontstaan. :)

(als je overigens een dergelijke reactie plaats in het XDA development topic maak je geen vrienden...)

[ Voor 58% gewijzigd door JBS op 18-09-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

voordat ik begin.. ik ben niet helemaal in to the telefoon wereld enzo..
maar ben windows mobile echt HE LE MAAL zat..

en hoorde ik vandaag toevallig op school dat je ook android op je Touch Pro 2 kan krijgen..

alleen zie ik hier zo ongelofelijk veel links staan.. weet gewoon niet wat ik moet nemen..

heeft iemand toevallig alle links die ik nodig heb om hem zo optimaal mogelijk op android te laten lopen bij elkaar staan?

en wat is er op dit moment wel en niet werkend?

alvast onwijs bedankt,

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:05:

heeft iemand toevallig alle links die ik nodig heb om hem zo optimaal mogelijk op android te laten lopen bij elkaar staan?

en wat is er op dit moment wel en niet werkend?
Alles is in dit topic terug te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=627997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja op dat forum heb ik dus al eens gekeken, maar om al die pagina's uit te spitten.. is ook niet echt te doen ofzo.. er is niet 1 bepaald downloadbaar bestandje waar alles in 1x in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat ik wel erg tevreden ben over hoe dit project gaat.
Er wordt hard aan gewerkt om steeds meer dingen werkzaam te krijgen.

Het gene wat ik nu nog wel een beetje mis is de camera. Maar hier zijn ook al wel wat belangrijke stappen voor gezet.

Windows mobile gebruik ik nu alleen nog om een foto te maken, en dan weer snel naar andriod :).

Vandaag eens wifi thetering uitproberen. Dat zou wel mooi zijn als dat beetje stabiel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:56:
Ja op dat forum heb ik dus al eens gekeken, maar om al die pagina's uit te spitten.. is ook niet echt te doen ofzo.. er is niet 1 bepaald downloadbaar bestandje waar alles in 1x in zit?
Je mag zelf ook wel een klein beetje moeite doen.....
Want andriod gaat zowizo niet perfect werken, dus je moet af en toe dingen zelf uitzoeken etc.

Als je de link volgt zie je een gigantische download knop. Als je daar nu eens op klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb al zoveel pagina's zitten lezen enzo,
maar ik heb heus die downloadknop wel gezien.. maar dan krijg ik de eerste downloadversie waarschijnlijk?
en ik zie zo ongeloofelijk veel updates en dingetjes die je moet downloaden, dat ik dat allemaal apart nog moet installeren waarschijnlijk.. en ik niet uit elkaar kan houden wat waarbij hoort en wat ik wel en niet moet downloaden, ja sorry maar zoals ik al zei ben ik niet echt thuis in deze branche, maar hoorde toevallig van het bestaan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:06:
Ja ik heb al zoveel pagina's zitten lezen enzo,
maar ik heb heus die downloadknop wel gezien.. maar dan krijg ik de eerste downloadversie waarschijnlijk?
en ik zie zo ongeloofelijk veel updates en dingetjes die je moet downloaden, dat ik dat allemaal apart nog moet installeren waarschijnlijk.. en ik niet uit elkaar kan houden wat waarbij hoort en wat ik wel en niet moet downloaden, ja sorry maar zoals ik al zei ben ik niet echt thuis in deze branche, maar hoorde toevallig van het bestaan af.
Installatie instructies en download links vind je hier https://sites.google.com/site/androidport/downloads (CAB versie is het eenvoudigste.)
Lees in ieder geval die gehele pagina door, je mag pas terugkomen als je Android hebt draaien op je TP2 :9

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 21-09-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

JBS schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 09:22:
[...]
Take it or leave it. Sorry maar het is nou eenmaal niet anders. Wees blij dat dit project er is en er door zoveel mensen aan gewerkt wordt. Tot die tijd vind ik het persoonlijk erg fijn om mee te werken ook al moet je rekening houden met een korte gebruikstijd... Zit je tussen je afspraken door niet even bij een stopcontact of in de auto? Laden maar! :P

Kom over een paar weken nog eens terug zou ik zeggen, wellicht is er op dat vlak dan verbetering ontstaan. :)

(als je overigens een dergelijke reactie plaats in het XDA development topic maak je geen vrienden...)
Vond het bijzonder dat zo veel mensen het gebruiken ook al gaat de accu zo snel leeg (voor mij persoonlijk wel een belangrijk punt bij iedere foon). Maar in de auto bijladen zou inderdaad kunnen, vraag me alleen af hoe de accu zich dan na een tijdje gedraagt :o

Hoe dan ook, Windows Mobile op deze foon is zo brak dat het misschien in de toekomst wel de moeite loont!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 15:32
Als je student bent en weinig uren van huis bent kan je tussendoor vaak wel opladen voor je weer weggaat ;) Op een dag waarvan je weet dat dat niet gaat gebeuren draai je gewoon WinMo totdat je weet, als ik nu android ga draaien dan haal ik het tot ik thuis ben.

Het is allemaal wat behelpen, maar zoals JBS zegt: wees blij dat het bestaat en dat er mensen aan werken!

Lees nu pas dat er een nieuwe release is, maar zoals gebruikelijk is het weer erg onduidelijk wat dit allemaal inhoud. Even alles backuppen nu en maar gewoon checken wat het is :)

@Robinvd: gewoon wat proberen man, je hebt een overclocked en een niet overclocked versie. Begin is met niet overclocked, volg de instructies en testen testen testen :D

Update: Wtf. Er zit geen gtalk in die nieuwe build en je kan het ook niet downloaden op de market. Erg raar. Er wordt amper over gepraat op XDA, 1 iemand heeft geprobeerd het te installeren maar lukte hem niet. Nog maar even wachten met deze versie dus |:( Gtalk is best wel essentieel voor mij.

[ Voor 17% gewijzigd door Jesserr op 22-09-2010 18:40 ]

Jesserr schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:55:

Lees nu pas dat er een nieuwe release is, maar zoals gebruikelijk is het weer erg onduidelijk wat dit allemaal inhoud. Even alles backuppen nu en maar gewoon checken wat het is :)
In grote lijnen is dit op de project site terug te vinden maar inderdaad, er zijn wat problemen ontstaan die er voorheen niet waren.
Update: Wtf. Er zit geen gtalk in die nieuwe build en je kan het ook niet downloaden op de market. Erg raar. Er wordt amper over gepraat op XDA, 1 iemand heeft geprobeerd het te installeren maar lukte hem niet. Nog maar even wachten met deze versie dus |:( Gtalk is best wel essentieel voor mij.
Klopt, de Blazn release zit eraan te komen en daarin zal Gtalk weer aanwezig zijn (evenals o.a. de nieuwste versie van Gmail als het goed is). Tevens zullen er wat problemen uit de 30/08 reference release opgelost zijn zoals de noodzaak om de volume controle knoppen in te drukken om jezelf hoorbaar te maken.

Heb overigens de OP aangepast, deze liep "wat" achter op de voortgang van het project :)

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 22-09-2010 18:59 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als je student bent en weinig uren van huis bent kan je tussendoor vaak wel opladen voor je weer weggaat ;) Op een dag waarvan je weet dat dat niet gaat gebeuren draai je gewoon WinMo totdat je weet, als ik nu android ga draaien dan haal ik het tot ik thuis ben.
De hele tijd heen en weer flashen? Had ik maar zo veel tijd :P
Maargoed, ik volg met met interesse verder :) Hier gebeurt meer dan bij HTC zelf :{

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 22-09-2010 21:39 ]

Sorcerer8472 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:38:
[...]

Je hoeft niet steeds te flashen. Android start je vanuit WinMo. Na een softreset zit je weer in WinMo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:25

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

En er is weer een update verschenen.Ze hebben Hardware 3D werkend gekregen op de TP2 :D

Download

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

MHz schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:58:
En er is weer een update verschenen.Ze hebben Hardware 3D werkend gekregen op de TP2 :D

Download
Dat is heel mooi, ga ik morgen even installeren en eens aan een Flight Control test wagen :)
Zal morgen rapport uitdoen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Spongerobie op 26-09-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:25

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Okee, ben benieuwd! Eindelijk gamen onder Android! :P Nog niet geprobeerd overigens, vanmiddag maar eens naar een spel opzoek in de market ;) .

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook even geinstalleerd, merk niet heel veel verschil eigenlijk.
Hoop dat ze hierna beginnen met support voor de camera. Dat is eigenlijk het enige wat ik nog mis vanuit windows mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 15:32
Spongerobie schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:01:
[...]

Dat is heel mooi, ga ik morgen even installeren en eens aan een Flight Control test wagen :)
Zal morgen rapport uitdoen :)
Ben benieuwd!
Sorcerer8472 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:38:
[...]

Maargoed, ik volg met met interesse verder :) Hier gebeurt meer dan bij HTC zelf :{
Niks flashen ;) Alles van SD kaart naar mapje op pc kopieren (backup). Nieuwe versie naar SD kaart kopieren en opstarten maar.

Later vandaag maar de nieuwste versie weer proberen. Gaat hard opeens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd in hoeverre het probleem van crashes bij het indrukken van de volume up/down knoppen nog bestaat?

Merk je snelheidsverbetering door de werkende 3D acceleratie buiten het spelen van spelletjes?

Hoe is het met de verstaanbaarheid tijdens inkomende en uitgaande gesprekken?

Deze vragen stel ik aangezien mijn 8/30 installatie goed draait (afgezien van problemen met volume knop) en ik op XDA nogal wat problemen voorbij zie komen op het gebied van spraak geluid tijdens gesprekken bij mensen die een latere release draaien.

[ Voor 49% gewijzigd door JBS op 27-09-2010 20:16 ]

Wederom een nieuwe release!
Sovereignty Startup Utility!
posted 3 hours ago by Matthew Gonzales

I have put together new builds for everyone tonight! In the BLAZN package I have fixed the GMail app issues, and included the Eclair 3D Gallery! For the Reference build I have re-included Google Talk! Both of the new builds are also packed with XDA Member Sovereignty's new startup utility! This will get rid of all the annoying "Default.txt" errors when your startup.txt file becomes corrupt! He has also incorperated a new update tool, it checks the servers for new updates, and lets you know if one is available, or not! No more endless updates even when you already have the newest files!

I recommend a clean install on this one, there are a lot of changes, and some file reorganization that could leave your OS running slow if you don't. Use Titanium Backup to backup any apps that you cant live without, and there is even SMS Backup on the market as well. You will be happy that you did! Clean install! Wipe your SD card, move any files onto your PC you want to keep, format, and start all over! You wont regret it!
De update functionaliteit zou weer moeten werken, handig :)

Ik ga deze release vandaag of anders morgen installeren en zal mijn bevindingen posten uiteraard, ook met betrekking tot de door mij hierboven gestelde vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 29-09-2010 09:54 ]

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Ik heb zojuist de versie van vandaag binnengehaald en geinstalleerd, helaas laat deze zich niet starten, krijg steeds de melding dat Storage Card\Andboot niet gevonden kan worden terwijl deze toch wel degelijk aanwezig is. 8)7
Nieuwe Bootloader ziet er wel goed uit, opties in een ander scherm vind ik wel netjes staan :)

Zal nog even gaan stoeien met de foutmelding laat wel horen wanneer hij draait :)

Edit: Voordat mensen het gaan vragen, Ja mijn SD kaartje zit erin en word herkent door WinMo :)

[ Voor 10% gewijzigd door Spongerobie op 29-09-2010 15:42 ]

Spongerobie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:39:
Ik heb zojuist de versie van vandaag binnengehaald en geinstalleerd, helaas laat deze zich niet starten, krijg steeds de melding dat Storage Card\Andboot niet gevonden kan worden terwijl deze toch wel degelijk aanwezig is. 8)7
Nieuwe Bootloader ziet er wel goed uit, opties in een ander scherm vind ik wel netjes staan :)

Zal nog even gaan stoeien met de foutmelding laat wel horen wanneer hij draait :)

Edit: Voordat mensen het gaan vragen, Ja mijn SD kaartje zit erin en word herkent door WinMo :)
Je hebt 'm wel op je SD kaartje geïnstalleerd? Ik bedoel daarmee, tijdens de installatie je SD kaartje als locatie gekozen?

Zojuist de installatie op mijn TP2 afgerond, zonder problemen :)
  • Installatie loopt probleemloos. Diverse opties in nieuwe startup utility. Juist model gekozen en van de overige instellingen ben ik afgebleven.
  • Ingebakken Fancy Widget crashed bij mij wanneer ik deze open of wil toevoegen aan m'n homescreen. Deze overschrijven met een eigen installatie lost dit probleem op.
  • LauncherPro (in mijn geval Plus met licentie) is nog niet gecrashed. Voorheen gebeurde dat vooral na het booten van Android.
  • Eerdere problemen met niet syncende Google Contact foto's is opgelost, net als de LED, deze is weer netjes oranje en geel zoals normaal zou moeten zijn.
  • Probleem van noodzaak om volume knop in te drukken om bij een inkomend gesprek hoorbaar te zijn heb ik nu wel hoewel ik dat voorheen nooit gehad heb. Mogelijk volgt hier binnenkort een fix voor.
  • Gmail 2.2 app zit ingebakken en bevat wat handige nieuwe dingen, met name beter gepositioneerde reply/forward knoppen. Deze versie lijkt in eerste instantie wat trager.
  • Update functionaliteit geeft op dit moment al aan dat er een nieuwe release is (9/28). De 9/28 release bevat dus nog (wat) 9/27 versies).
Overall: Alles draait lekker vlot, maar hierover had ik bij vorige releases al weinig klachten. Van het hele 3D gebeuren merk ik tot nu toe weinig tot niets. Behalve dan dat er een 3D Gallery aanwezig is, maar die gebruik ik vast nauwelijks.

[ Voor 50% gewijzigd door JBS op 29-09-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een post met ervaringen met de nieuwste android release in een nieuwe post.

Vanaf het begin had ik last van een crashende Gmail app (eigenlijk altijd na afsluiten van deze app, maar ook soms tijdens het gebruik). Gekke is dat er maar weinig mensen op XDA dit probleem herkende. Update middels de update manager zou het probleem op kunnen lossen. Na het updaten heb ik echter alleen maar last van meer problemen gekregen:
  • Wegvallende service (in stand-by maar ook tijdens een gesprek)
  • Tijdens een gesprek springt ie soms op speakerfunctie en vervolgens reboot Android
Onwerkbaar wat mij betreft. Jammer, maar ik zit weer in WinMo.

De vorige release 8/30 heb ik wekenlang gebruikt zonder al te veel problemen (buiten de bekende bugs) maar ook niet met het "volume-knop indrukken om verstaanbaar te worden bij inkomend gesprek" probleem welke veel gebruikers hadden.

Ben er nu even klaar mee, constant wegvallende gesprekken is geen pretje.. Misschien waag ik volgende week weer een poging om alles from scratch te installeren (hoewel dat ik dat deze keer ook gedaan heb) maar voor nu stop ik even :P

Ben benieuwd naar andere ervaringen met de nieuwste release?

Toevoeging: Op XDA bestaat ook ontevredenheid over de laatste paar kernels, aangeraden wordt om even te wachten op een nieuwe of een kernel of vier-vijf terug te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 04-10-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Wifi werkt niet bij mij met de nieuwste update :S

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook niet tevreden over de nieuwe release, ben regelmatig niet te vertaan, en is ook minder stabiel.
Data conncetie valt voordurerend weg. Kortom niet echt bruikbaar.

Ik ga weer een paar reases terug.

Ik uiteraard wel tevreden dat er aan ontwikkeld wordt, en daar verdiennen de ontwikkelaars alle respect.
En waar gehakt wordt vallen spaanders, dus het is geen verwijt richting de ontwikkelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wederom goede ontwikkelingen :)
# NEW October 04 NEW Kernel updates! In call mic fix and battery updates!! The new meter should be MUCH closer to actual battery now!! Either use update on the Start Application or head over to the project tracking web page!
Dit lost wat vervelende issues op en de start-up app is weer geüpdatet (aldus de Firefox spellingscontrole :P) . Ik verwacht vandaag of morgen wat belangrijk telefoontjes maar ga de nieuwe release daarna zeker proberen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 05-10-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 22:31
Spongerobie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:39:

Dit had ik ook, waarschijnlijk heb je de TP2 op NL ingesteld. Ga in het startscherm naar Advanced Settings en vervang "Storage Card" voor "Opslagkaart". Dan werkt het wel!

Succes!

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

JBS schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:14:
[...]

• Installatie loopt probleemloos. Diverse opties in nieuwe startup utility. Juist model gekozen en van de overige instellingen ben ik afgebleven.

Om even op dit topic in te haken, betekent het bovenstaande dat je op dat moment het model telefoon selecteert? En is het dus mischien ook mogelijk om dit op mijn Touch Pro te draaien, mijn TP2 ligt helaas in de la met een kapot scherm...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearCreations schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:12:
[...]

Om even op dit topic in te haken, betekent het bovenstaande dat je op dat moment het model telefoon selecteert? En is het dus mischien ook mogelijk om dit op mijn Touch Pro te draaien, mijn TP2 ligt helaas in de la met een kapot scherm...
Ik geloof zelfs dat op de TP alles werkt?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=711692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Welke moet ik dan hebben, zag in dit topic iets voorbij komen over een CAB die op een SD card moet installeren, en dan kan ik vanaf WinMo android opstarten?

Heb toch nog een 1G kaartje over, lijkt me leuk om eens te testen, draai nu de TEAL Win6.5 rom.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearCreations schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:11:
Welke moet ik dan hebben, zag in dit topic iets voorbij komen over een CAB die op een SD card moet installeren, en dan kan ik vanaf WinMo android opstarten?

Heb toch nog een 1G kaartje over, lijkt me leuk om eens te testen, draai nu de TEAL Win6.5 rom.
Beetje scrollen en je komt in post 3 download links tegen. Beetje eigen initiatief kan geen kwaad, wij hebben het voor onze TP2 ook moeten opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Had het al gevonden, en draait nu. Eerste minuut wat sloom, maar ziet er gelikt uit in ieder geval.
Ben verder nog niet bekend met android, morgen maar is spelen.
Bedankt voor de info!

-Edit-

Vraagje, weet jij toevallig of er ook een key remapper voor android is?
Want de del toets op mijn TP is kapot, en in WinMo gebruik ik daar nu de rechter shift voor.

[ Voor 32% gewijzigd door NoFearCreations op 06-10-2010 00:41 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearCreations schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 00:24:
Vraagje, weet jij toevallig of er ook een key remapper voor android is?
Want de del toets op mijn TP is kapot, en in WinMo gebruik ik daar nu de rechter shift voor.
Mogelijk is deze post een goed vertrekpunt: http://forum.xda-develope...light=key+map#post7441372
En nu weer terug naar Android op de TP2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

martgom schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:55:
[...]

Dit had ik ook, waarschijnlijk heb je de TP2 op NL ingesteld. Ga in het startscherm naar Advanced Settings en vervang "Storage Card" voor "Opslagkaart". Dan werkt het wel!

Succes!
Je bent GEWELDIG!!! ik zou net een post maken dat ik der klaar mee ben en wel wacht tot een nieuwere versie :P lees even terug en jawel, het werkt :) nu Flight Control even downloaden en installeren en spelen maar :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
Edit: Never mind; it works!

[ Voor 93% gewijzigd door Tha-PC-Legend op 28-10-2010 15:10 ]

Verwijderd

Hallo mensen,

Ben ook bezig mijn htc touch pro 2 te voorzien van adroid. Heb de meest recente Cab fil gedownload. Als ik Project android start op vanuit mijn programma's vraagt hij welke device ik heb. Welke moet ik hier selecteren? Heb rhod500 geprobeerd, dan blijft die hangen bij creating database en als ik rhod100_uk pak dan krij ik een error op het einde. (unable to open persistent property directory /data/property errno: 2)

Iemand enige suggesties?

Thx alvast

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook android op mijn tp2 gezet, en alles draait prima.
ik ben er opzich heel tevreden mee, zeker vergeleken wm 6.5 die loopt zo'n 4 keer per dag vast en hij is pas 2 maanden oud.

nu mijn vraag, als ik android opstart heb ik geen verbinding.
en geen bereik dus. Dit probleem heb ik nog niet op het forum gezien, heb iemand een idee hoe het kan dat android geen verbinding maakt?

ik heb wel de code van de simkaart gehaald, dus daar vraagt hij ook niet meer naar.

ik hoop dat iemand het weet!

alvast bedankt.

patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:53:
nu mijn vraag, als ik android opstart heb ik geen verbinding.
en geen bereik dus. Dit probleem heb ik nog niet op het forum gezien, heb iemand een idee hoe het kan dat android geen verbinding maakt?
Heb je rhod100_uk gekozen via de startup utility?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
ben weg uit dit topic, heb een Desire Z!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rohit schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:36:
ben weg uit dit topic, heb een Desire Z!!
Maar wie gaat er nu in alle berichten over Android op de TP2 negatief doen? ;)

Daag ;w

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 03-12-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Ligt het nou aan mij of is het de laatste tijd redelijk dood rond dit project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spongerobie schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:02:
Ligt het nou aan mij of is het de laatste tijd redelijk dood rond dit project?
Hier is 't vrij rustig, op XDA wordt echter gestaag doorgewerkt. Belangrijke punten waarin nu wordt gewerkt is de 3D performance en het NAND project (rechtstreeks Android booten in plaats van via WinMo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
JBS schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:07:
[...]
Hier is 't vrij rustig, op XDA wordt echter gestaag doorgewerkt. Belangrijke punten waarin nu wordt gewerkt is de 3D performance en het NAND project (rechtstreeks Android booten in plaats van via WinMo).
En ik ben er niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ksssjt weg jij, je hebt geen TP2 meer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Na de tip van JBS ook de weg naar dit topic gevonden. Zojuist de .cab uit de startpost geinstalleerd, en werkt goed, op 1 ding na. M'n status led blijft branden, en de verlichting in de onderste toetsen. Dit kan nooit goed zijn voor de batterij duur denk ik zo. Iemand tips?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearCreations schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:03:
Na de tip van JBS ook de weg naar dit topic gevonden. Zojuist de .cab uit de startpost geinstalleerd, en werkt goed, op 1 ding na. M'n status led blijft branden, en de verlichting in de onderste toetsen. Dit kan nooit goed zijn voor de batterij duur denk ik zo. Iemand tips?
Status LED'je werkt niet zoals in je WinMo gewend bent. In principe zou het zo moeten zijn dat het LED'je groen is als je je telefoon gebruikt, en oranje als ie slaapt (of net andersom..). In de praktijk werkt dit niet vaak niet/anders.
Verlichting van onderste knoppen brand waarschijnlijk omdat deze aan waren op het moment dat je Haret startte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
hebben jullie ook last van veel chashende apps. gs app, nu.nl app en flashlight zijn steeds aan het force quiten. 'het weer' werkt wel perfect daar in tegen...

tevens gaat de batterij echt super snel leeg, zeker een keer zo snel als in windows, al haalt hij bij normaal gebruik slech 1,5 dag :S

tevens werkt de brightness niet goed.
iemand ideen of 'roms' die wel soepel draaien?

offtopic: ook denk ik er over na om een goede windows versie dr op te zetten, had op xda gelezen dat deze werken zo als htc ze had moeten leveren. moet daar voor ook de spl gefixt worden oid? de energy roms moeten wel tof zijn maar ben niet helemaal zeker van een goede instal...

[ Voor 7% gewijzigd door o.poulssen op 24-12-2010 12:39 . Reden: info gevonden ]

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
o.poulssen schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:35:
hebben jullie ook last van veel chashende apps. gs app, nu.nl app en flashlight zijn steeds aan het force quiten. 'het weer' werkt wel perfect daar in tegen...

tevens gaat de batterij echt super snel leeg, zeker een keer zo snel als in windows, al haalt hij bij normaal gebruik slech 1,5 dag :S

tevens werkt de brightness niet goed.
iemand ideen of 'roms' die wel soepel draaien?
Update naar de 24/11 kernel, deze draait aardig stabiel en zeker soepel. Alle overige zaken die je noemt zijn bekend, lees de OP en topic op XDA.
o.poulssen schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:35:
offtopic: ook denk ik er over na om een goede windows versie dr op te zetten, had op xda gelezen dat deze werken zo als htc ze had moeten leveren. moet daar voor ook de spl gefixt worden oid? de energy roms moeten wel tof zijn maar ben niet helemaal zeker van een goede instal...
Geen WinMo vragen hier, daar is een apart topic voor waar je vraag al meerdere malen aan bod is gekomen.

[ Voor 22% gewijzigd door JBS op 24-12-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

JBS schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:25:
[...]
Ksssjt weg jij, je hebt geen TP2 meer! ;)
doe ens ff lief tegen elkaar :P

Ben nu de 16-12 build aan het installeren, vind alle informatievoorziening maar een beetje voor op de google sites pagina en het XDA forum, er lopen voor mijn gevoel een hoop builds door elkaar.
Op de downloadpagina staat nog een build uit septemper, op het XDA forum staat in de topicnaam een build uit november en ik ben nu dus de 1612 build aan het installeren.
Eens kijken hoe stabiel het onderhand is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spongerobie schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:31:
[...]

doe ens ff lief tegen elkaar :P

Ben nu de 16-12 build aan het installeren, vind alle informatievoorziening maar een beetje voor op de google sites pagina en het XDA forum, er lopen voor mijn gevoel een hoop builds door elkaar.
Op de downloadpagina staat nog een build uit septemper, op het XDA forum staat in de topicnaam een build uit november en ik ben nu dus de 1612 build aan het installeren.
Eens kijken hoe stabiel het onderhand is :)
De download locatie die in de OP op XDA wordt genoemd is tijdelijk buiten gebruik, daarom worden nieuwe kernels in een topic geplaatst.
I've received a request to post the latest kernel since the auto-build service is currently down.
De laatste CAB in het sticky topic is van 22/11 (Reference) en dus behoorlijk verouderd, de door jou genoemde versie uit september is de BLAZN release (themed) welke al tijden niet meer van een update is voorzien (daaronder staat de Reference overigens).

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 29-12-2010 15:50 ]

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Ahzo.. ik snapte al niets van nog steeds al die crashes die ik had, zojuist de nieuwste kernel erin gezet en nu maar eens even uitproberen.

EDIT: hij staat er nu op, vind hem nog erg traag aanvoelen, er staat nu al een OC op van 700MHz, zal ik richting de 800 moeten?
Vind het namelijk niet een erg prettig idee (A)

[ Voor 38% gewijzigd door Spongerobie op 30-12-2010 13:10 . Reden: Bevinding ]

Spongerobie schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:44:
Ahzo.. ik snapte al niets van nog steeds al die crashes die ik had, zojuist de nieuwste kernel erin gezet en nu maar eens even uitproberen.

EDIT: hij staat er nu op, vind hem nog erg traag aanvoelen, er staat nu al een OC op van 700MHz, zal ik richting de 800 moeten?
Vind het namelijk niet een erg prettig idee (A)
Ook zonder OC werkt het redelijk vlotjes. Draai al 'n tijdje de 24/11 kernel. Probeer die eens. Nieuwste is nooit per definitie de beste.

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 30-12-2010 13:18 ]

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

He fijn, deze draait zonder OC inderdaad al lekker :) nu eens gaan kijken wat we hier aan kunnen *censored* :)

offtopic:
13:37 l33t (h) he wat volwassen weer...

[ Voor 22% gewijzigd door Spongerobie op 30-12-2010 13:44 . Reden: never mind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe kernel (1-1-2011) waarin voortgang wordt geboekt met keyboard backlight. Nog lang niet perfect, maar het begin is gemaakt :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=885550

Eerste ervaring met de nieuwste kernel (2-1-2011): Sneller dan ooit, toetsenbord verlichting werkt perfect.

[ Voor 22% gewijzigd door JBS op 03-01-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:41
krijg morgen een htc touch pro 2.

is er al iets bekent of de fouten gaan worden opgelost ofzo?
en bellen, smsen werkt dit wel allemaal???

nog 1 vraagje kent iemand hier whats app? kan ik dit in de market downloaden gaan gebruiken of is dit helaas niet mogelijk

bedankt voor je hulp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rokz schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:17:
krijg morgen een htc touch pro 2.

is er al iets bekent of de fouten gaan worden opgelost ofzo?
en bellen, smsen werkt dit wel allemaal???

nog 1 vraagje kent iemand hier whats app? kan ik dit in de market downloaden gaan gebruiken of is dit helaas niet mogelijk

bedankt voor je hulp :D
Lees even de OP en topic op XDA, daar staat in wat wel en niet werkt.
WhatsApp werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
jammer, niet echt de mobiel voor mij :(

[ Voor 77% gewijzigd door Rokz op 10-01-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik hoop dat iemand me kan en wil helpen in een beetje jip en janneke taal, want ik ben het spoor helemaal bijster.

Ik heb een TP2 rhod100. Ik wil graag overstappen op android. Vanalles geprobeerd via xda, maar ik krijg allelei meldingen en heb nog steeds niets kunnen installeren. Nu kreeg ik de tip de sd kaart te formateren, dus dat heb ik gedaan. Maar nu krijg ik bij bijna alles de tekst dat er vertrouwde certificaten ontbreken.

Op zich krijg ik dingen vaak goed voor elkaar, zeker aangezien het bij de HD2 van mijn man ook gelukt is.

Wie wil mij er door heen loodsen ? ik zou je erg dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:17:
Wie wil mij er door heen loodsen ? ik zou je erg dankbaar zijn.
  1. Formatteer je SD kaart
  2. Download de CAB via http://reefermattness.sce...ndroid2.2Froyo.121610.cab en installeer deze op je SD kaart.
  3. Probeer Android te starten via sdkaart/andboot/haret.exe. Dit zou geen problemen moeten opleveren op je rhod_100.
  4. Download eventueel een nieuwe kernel (07-01-2011) via het betreffende topic op XDA en vervang de kernel welke meegeleverd wordt met de CAB door zImages en modules-xxxxx te vervangen in de map sdcard/andboot

[ Voor 33% gewijzigd door JBS op 11-01-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
android vind mijn sd kaart niet? weet iemand hier raat mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rokz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:30:
android vind mijn sd kaart niet? weet iemand hier raat mee
Raat niet, raad wel. http://forum.xda-develope...?p=10269777&postcount=272

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
sorry dyslexie altijd vervelend.

thanks ik ga 't proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
JBS schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:48:
[...]
  1. Formatteer je SD kaart
  2. Download de CAB via http://reefermattness.sce...ndroid2.2Froyo.121610.cab en installeer deze op je SD kaart.
  3. Probeer Android te starten via sdkaart/andboot/haret.exe. Dit zou geen problemen moeten opleveren op je rhod_100.
  4. Download eventueel een nieuwe kernel (07-01-2011) via het betreffende topic op XDA en vervang de kernel welke meegeleverd wordt met de CAB door zImages en modules-xxxxx te vervangen in de map sdcard/andboot
Bedankt voor de link man. Ik vind dat je door de vele posts op XDA vaak door de bomen het bos niet meer ziet. Ben er nou wel achter dat Android een vele malen fijner OS is dan WM.

Helaas loopt het nog niet helemaal optimaal. En had vandaag ook eventjes de nieuwste kernel(1253) erop gezet maar die liep toch echt een stuk trager bij. Ik weet verder niet welke kernel dfie 121610 versie is.

Iemand ervaring met overclocken (600, 700 mhz)? Loopt android dan wat sneller? En hoe zit het dan met het batterijverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giedo555 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:00:
[...]

Bedankt voor de link man. Ik vind dat je door de vele posts op XDA vaak door de bomen het bos niet meer ziet. Ben er nou wel achter dat Android een vele malen fijner OS is dan WM.

Helaas loopt het nog niet helemaal optimaal. En had vandaag ook eventjes de nieuwste kernel(1253) erop gezet maar die liep toch echt een stuk trager bij. Ik weet verder niet welke kernel dfie 121610 versie is.

Iemand ervaring met overclocken (600, 700 mhz)? Loopt android dan wat sneller? En hoe zit het dan met het batterijverbruik?
Nieuwste kernel is niet altijd de beste. De 7-1 werkt prima, probeer die eens. Met die kernel haal ik zo'n beetje 24 uur schat ik met gemiddeld gebruik: wat smsen, bellen, internetten en WhatsApp open. Wanneer je wat meer belt neem dit af, maar dat spreekt natuurlijk voor zich.

Met overklokken heb ik wisselende ervaringen, kwestie van wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Het spijt me mensen maar ik kom hier niet uit... Ik probeer de hele avond al Android te installeren op mijn TP2 ik heb een ProjectAndroid2.2Blazn.092810 op mijn SD kaart gezet (SD is geformatteerd). Na het installeren heb ik Project Android geopend en kwam ik bij Device selection. Ik heb gelezen in dit topic dat ik dan
Rohd100_uk moet kiezen. Dit kies ik en ik klik op Boot! Vervolgens geeft hij aan: storage card\andboot:directory does not exist. Ik heb ook al een .zip update gedaan maar hier verandert het niks door. Wat houden die verschillende device selecties eigenlijk in? (Misschien stel ik domme vragen maar ik probeer echt te leren hoe dit werkt!) Alvast bedankt!

EDIT: Ik heb het voor elkaar gekregen via de HARET file. Ik weet niet of ik het zo goed gedaan heb maar ik heb het in ieder geval lopen nu. Ik las ook ergens dat ik eerst mijn SIM-kaart eruit moest halen voordat ik het via de HARET file zou installeren maar dat zag ik achteraf pas. Ik weet dus niet of dit nu consequenties heeft voor mijn installatie.

[ Voor 20% gewijzigd door hsNuzzler op 15-01-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:42:
Het spijt me mensen maar ik kom hier niet uit... Ik probeer de hele avond al Android te installeren op mijn TP2 ik heb een ProjectAndroid2.2Blazn.092810 op mijn SD kaart gezet (SD is geformatteerd). Na het installeren heb ik Project Android geopend en kwam ik bij Device selection. Ik heb gelezen in dit topic dat ik dan
Rohd100_uk moet kiezen. Dit kies ik en ik klik op Boot! Vervolgens geeft hij aan: storage card\andboot:directory does not exist. Ik heb ook al een .zip update gedaan maar hier verandert het niks door. Wat houden die verschillende device selecties eigenlijk in? (Misschien stel ik domme vragen maar ik probeer echt te leren hoe dit werkt!) Alvast bedankt!

EDIT: Ik heb het voor elkaar gekregen via de HARET file. Ik weet niet of ik het zo goed gedaan heb maar ik heb het in ieder geval lopen nu. Ik las ook ergens dat ik eerst mijn SIM-kaart eruit moest halen voordat ik het via de HARET file zou installeren maar dat zag ik achteraf pas. Ik weet dus niet of dit nu consequenties heeft voor mijn installatie.
Je gebruikt een oude CAB waarin dus ook een oudere startup utility zit welke wat problemen kende met het verwijzen naar de SD kaart (NL en UK pad wijkt af). Via haret.exe omzeil je de startup utility, werkt prima als je de juiste instellingen in je startup file zet (model, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
JBS schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:37:
[...]
Je gebruikt een oude CAB waarin dus ook een oudere startup utility zit welke wat problemen kende met het verwijzen naar de SD kaart (NL en UK pad wijkt af). Via haret.exe omzeil je de startup utility, werkt prima als je de juiste instellingen in je startup file zet (model, etc.).
Ja oke, ik heb het dus nu via die file gedaan en het werkt voor mijn gevoel goed! Android 2.2 Froyo draait nu. Daarna heb ik die BLAZN nog een keer gedaan om te testen of hij nu wel werkte en hij werkte, ook toen ik rohd_100uk koos. Maar Android werd er na de installatie een stuk trager van dus ik ga nu weer terug naar wat ik eerst had. Alleen het backlight doet het niet... zag er al een kernel van dus die eventjes testen. Moet je dan de zImage file gebruiken om de kernel te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:37:
[...]

Ja oke, ik heb het dus nu via die file gedaan en het werkt voor mijn gevoel goed! Android 2.2 Froyo draait nu. Daarna heb ik die BLAZN nog een keer gedaan om te testen of hij nu wel werkte en hij werkte, ook toen ik rohd_100uk koos. Maar Android werd er na de installatie een stuk trager van dus ik ga nu weer terug naar wat ik eerst had. Alleen het backlight doet het niet... zag er al een kernel van dus die eventjes testen. Moet je dan de zImage file gebruiken om de kernel te installeren?
Je download twee files, zImage and modules-xxxx. Kopieer beide bestanden naar je andboot en vervang je huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
JBS schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:52:
[...]
Je download twee files, zImage and modules-xxxx. Kopieer beide bestanden naar je andboot en vervang je huidige.
Oke ik heb het gedaan en het werkt! Kernel van 2-1-11. Keyboard backlight werkt perfect nu. Ik heb wet wel via WM gedaan... kan ik USB ook gewoon met Android gebruiken of moet ik hem daarvoor eerst weer naar WM zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:55:
[...]

Oke ik heb het gedaan en het werkt! Kernel van 2-1-11. Keyboard backlight werkt perfect nu. Ik heb wet wel via WM gedaan... kan ik USB ook gewoon met Android gebruiken of moet ik hem daarvoor eerst weer naar WM zetten?
USB werkt alleen in debug mode, geen massa opslag functionaliteit zoals in WinMo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Super bedankt voor je snelle reacties JBS! Is er al een batteryfix die 100% werkt? Ik vind die van nu nog niet echt betrouwbaar. De enige keer geeft hij aan dat hij half leeg is en 5 min later staat hij weer op driekwart vol? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:45:
Super bedankt voor je snelle reacties JBS! Is er al een batteryfix die 100% werkt? Ik vind die van nu nog niet echt betrouwbaar. De enige keer geeft hij aan dat hij half leeg is en 5 min later staat hij weer op driekwart vol? :S
Nee, de 7-1 vind ik aardig betrouwbaar. Zeker als je het vergelijkt met eerdere release. Daarbij gaat de accu nu ook lang genoeg mee om 'n dagje Android te draaien zonder een stopcontact achter de hand te hoeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Heb het getest en werkt inderdaad wat betrouwbaarder (voor zover ik erop gelet heb). Nu maar even kijken hoelang het accuutje meegaat :). Is er trouwens al iets waardoor je soepel Android games kunt spelen? Dat zal het helemaal afmaken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op zondag 16 januari 2011 @ 02:21:
Heb het getest en werkt inderdaad wat betrouwbaarder (voor zover ik erop gelet heb). Nu maar even kijken hoelang het accuutje meegaat :). Is er trouwens al iets waardoor je soepel Android games kunt spelen? Dat zal het helemaal afmaken! :D
Er wordt wat getest met 3D drivers, maar ga er niet vanuit dat ie qua game performance te vergelijken wordt met een (recent) native Android toestel. Er loopt bijvoorbeeld wel een topic op XDA over Angry Birds op de TP2 maar daar heb ik me niet in verdiept. Ik zou zeggen, give it a try, maar verwacht er niet te veel van :)
En laten we eerlijk zijn, Android zonder games is zeker al de moeite waard, Angry Birds kun je altijd nog op je PC spelen :)

[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 16-01-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
JBS schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:21:
[...]
Er wordt wat getest met 3D drivers, maar ga er niet vanuit dat ie qua game performance te vergelijken wordt met een (recent) native Android toestel. Er loopt bijvoorbeeld wel een topic op XDA over Angry Birds op de TP2 maar daar heb ik me niet in verdiept. Ik zou zeggen, give it a try, maar verwacht er niet te veel van :)
En laten we eerlijk zijn, Android zonder games is zeker al de moeite waard, Angry Birds kun je altijd nog op je PC spelen :)
Ik heb Angry Birds inderdaad gedownload en het werkt niet echt goed :P Maar ik heb erg veel met Android gespeeld de laatste uren en ik ben er helemaal weg van!! Het is zoveel beter dan WM. Sneller, betere interface en zoveel meer apps! De mankementen die ik nog ondervind is dat de GPS niet altijd goed werkt. Dingen zoals het weer laadt hij niet goed bij mij en Google Maps is niet optimaal. Gisteren had ik ook een paar keer problemen met de webbrowser, die liep een paar keer vast waardoor ik Android moest herstarten. En ik kom er niet uit hoe je contacten eigenlijk toevoegt want een menu knop heb je niet echt?

Verder is het toppie en ga ik het zeker gebruiken als standaard gebruikssysteem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:01:
[...]

Ik heb Angry Birds inderdaad gedownload en het werkt niet echt goed :P Maar ik heb erg veel met Android gespeeld de laatste uren en ik ben er helemaal weg van!! Het is zoveel beter dan WM. Sneller, betere interface en zoveel meer apps! De mankementen die ik nog ondervind is dat de GPS niet altijd goed werkt. Dingen zoals het weer laadt hij niet goed bij mij en Google Maps is niet optimaal. Gisteren had ik ook een paar keer problemen met de webbrowser, die liep een paar keer vast waardoor ik Android moest herstarten. En ik kom er niet uit hoe je contacten eigenlijk toevoegt want een menu knop heb je niet echt?

Verder is het toppie en ga ik het zeker gebruiken als standaard gebruikssysteem!
Google Maps Navigation redelijk goed, soms knippert het beeld echter wat. Niet altijd vindt ie even snel een GPS lock maar dat duurt in WinMo ook soms wat langer dan normaal.

Probeer de Windows knop van je TP2 eens, dan verschijnt er een menu met relevante opties afhankelijk van wat je open hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
JBS schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:12:
[...]
Google Maps Navigation redelijk goed, soms knippert het beeld echter wat. Niet altijd vindt ie even snel een GPS lock maar dat duurt in WinMo ook soms wat langer dan normaal.

Probeer de Windows knop van je TP2 eens, dan verschijnt er een menu met relevante opties afhankelijk van wat je open hebt staan.
Bedankt heb het gevonden! De GPS is inderdaad verschillend qua werking. Waar ik nog mee zit is de webbrowser, die is niet goed bij mij. Websites worden niet volledig geladen of de hele browser loopt vast. Ik las dat je Mozilla Firefox op je Android kunt zetten. Ik probeerde een Beta versie te downloaden maar dat werkt niet. Is er een alternatief voor het webbrowser of is het uberhaupt een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:41:
[...]

Bedankt heb het gevonden! De GPS is inderdaad verschillend qua werking. Waar ik nog mee zit is de webbrowser, die is niet goed bij mij. Websites worden niet volledig geladen of de hele browser loopt vast. Ik las dat je Mozilla Firefox op je Android kunt zetten. Ik probeerde een Beta versie te downloaden maar dat werkt niet. Is er een alternatief voor het webbrowser of is het uberhaupt een bekend probleem?
Dolphin HD is (een van) de populairste Android browsers, probeer die eens. http://home.dolphin-browser.com/tunny/Download.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Ik heb Opera Mobile als webbrowser er nu opzitten en dat werkt goed! :) Alleen voor de zoom heb je pinch-zoom nodig en dat heeft TP2 niet. Maar volgens mij heb je dat wel als je HTC Sense installeert? Maar daar zal hij denk ik wel trager van worden.

EDIT: Er word zovaak gesproken over RHOD versies of Tilt-2 versies van je toestel, maar ik snap echt niet wat dat inhoudt :P en volgens mij is het wel vereist om dat te weten zodat je goed bij kan blijven. Hoe kan ik zien welke RHOD ik heb?

[ Voor 32% gewijzigd door hsNuzzler op 17-01-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Ik ben op nog een probleem gestuit, de FN knop in het uitschuifbare QWERTY-toetsenbord is verandert in een @ knop. Ik kan nu met het uitschuifbare toetsenbord geen speciale tekens meer gebruiken omdat wanneer ik de FN knop indruk ik @ tekens krijg. Iemand een idee om dit te verhelpen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:34:
Ik ben op nog een probleem gestuit, de FN knop in het uitschuifbare QWERTY-toetsenbord is verandert in een @ knop. Ik kan nu met het uitschuifbare toetsenbord geen speciale tekens meer gebruiken omdat wanneer ik de FN knop indruk ik @ tekens krijg. Iemand een idee om dit te verhelpen? Bedankt!
In je startup aangeven dat je een rhod_100 gebruikt in plaats van een Tilt2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
JBS schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:23:
[...]
In je startup aangeven dat je een rhod_100 gebruikt in plaats van een Tilt2.
Ik heb het veranderd in de Startup file maar nu kan ik XDAndroid niet meer via Haret openen hij geeft dan aan: Cannot open script file\Opslagkaart\andboot\default.txt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:48:
[...]

Ik heb het veranderd in de Startup file maar nu kan ik XDAndroid niet meer via Haret openen hij geeft dan aan: Cannot open script file\Opslagkaart\andboot\default.txt :S
physkeyboard=rhod100 zou geen problemen moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
JBS schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:59:
[...]
physkeyboard=rhod100 zou geen problemen moeten opleveren.
Ik heb Android opnieuw geinstalleerd en toen letterlijk physkeyboard=rhod100 in de startup file veranderd. Nu runt hij de Haret file weer en kom ik weer in Android alleen er is niks veranderd aan de FN-key button. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:06:
[...]

Ik heb Android opnieuw geinstalleerd en toen letterlijk physkeyboard=rhod100 in de startup file veranderd. Nu runt hij de Haret file weer en kom ik weer in Android alleen er is niks veranderd aan de FN-key button. :S
Check even of je verwijzing exact correct is, ook gelet op hoofdletters. Heb je toevallig een T-mobile toestel? Dan gaat het om een ander model dan rhod_100. Experimenteer even met de verschillende modellen tot je de juiste te pakken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
JBS schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:46:
[...]
Check even of je verwijzing exact correct is, ook gelet op hoofdletters. Heb je toevallig een T-mobile toestel? Dan gaat het om een ander model dan rhod_100. Experimenteer even met de verschillende modellen tot je de juiste te pakken hebt.
Ik heb er gewoon rhod100 achtergezet zonder spatie bij de = dus ik neem aan dat dan goed is. Nee ik heb een Hi toestel. Ik heb verschillende rhod's geprobeerd maar dan is Android of heel traag of hij loopt vast dus ik heb hem nu maar weer op Tilt-2 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:24:
[...]

Ik heb er gewoon rhod100 achtergezet zonder spatie bij de = dus ik neem aan dat dan goed is. Nee ik heb een Hi toestel. Ik heb verschillende rhod's geprobeerd maar dan is Android of heel traag of hij loopt vast dus ik heb hem nu maar weer op Tilt-2 staan.
Mijn startup.txt:
set ramsize 0x10000000
set ramaddr 0x10000000
set mtype 2292
set KERNEL zImage
set initrd initrd.gz
set cmdline "lcd.density=240 msmts_calib=0x9f.0x39a.0x35c.0x78 clock-7x00.a11=500 msmvkeyb_toggle=off pmem.extra=1 force_cdma=0 gsensor_axis=2,1,3 pm.sleep_mode=2 acpuclock.oc_freq_khz=716800 rel_path=andboot hw3d.force=1 physkeyboard=rhod100_uk"
boot
Opgelost wat mij betreft, _uk breekt bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
JBS schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:11:
[...]
Mijn startup.txt:

[...]

Opgelost wat mij betreft, _uk breekt bij jou.
Problem solved! Bedankt :)
JBS schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:21:
[...]
Er is toch al wel een dergelijke 3D hardware gemaakt die games redelijk tot gewoon goed kunnen draaien. Voor degenen die geïnteresseerd zijn, lees dit topic goed:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=852937
Het gaat inderdaad voornamelijk over het spelen van Angry Birds, maar wanneer je deze 3D hardware er eenmaal goed op hebt staan kun je andere games ook redelijk goed spelen. Angry Birds is dan ook aardig goed te spelen. Het is zeker het proberen waard als je toch graag wilt gamen op je XDAndroid. Gewoon wat games proberen te downloaden en je zult zien dat sommigen echt goed te spelen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:56:
[...]

Problem solved! Bedankt :)

[...]

Er is toch al wel een dergelijke 3D hardware gemaakt die games redelijk tot gewoon goed kunnen draaien. Voor degenen die geïnteresseerd zijn, lees dit topic goed:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=852937
Het gaat inderdaad voornamelijk over het spelen van Angry Birds, maar wanneer je deze 3D hardware er eenmaal goed op hebt staan kun je andere games ook redelijk goed spelen. Angry Birds is dan ook aardig goed te spelen. Het is zeker het proberen waard als je toch graag wilt gamen op je XDAndroid. Gewoon wat games proberen te downloaden en je zult zien dat sommigen echt goed te spelen zijn. :)
Dan lijkt me deze "full package" net wat handiger: http://forum.xda-develope...?t=904918&highlight=frx04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
Kan inderdaad ook maar dan heb je er gelijk een nieuwe Froyo versie bij (die overigens wel beter is) heb hem toevallig sinds gisteren ook (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:32:
[...]

Kan inderdaad ook maar dan heb je er gelijk een nieuwe Froyo versie bij (die overigens wel beter is) heb hem toevallig sinds gisteren ook (A)
Beter in de zin van? Sneller/stabieler/soepeler?
Sinds kort reboot m'n Android zo af en toe naar WinMo. 7-1 kernel terug gezet maar probleem blijft bestaan. Eens nagaan wat de laatste app is die ik geïnstalleerd heb, mogelijk verpest die de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
JBS schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:28:
[...]
Beter in de zin van? Sneller/stabieler/soepeler?
Sinds kort reboot m'n Android zo af en toe naar WinMo. 7-1 kernel terug gezet maar probleem blijft bestaan. Eens nagaan wat de laatste app is die ik geïnstalleerd heb, mogelijk verpest die de stabiliteit.
Froyo X bevat Sense X, een soort HTC Sense zodat je veel soepeler kunt scrollen en touchen. De versie 1-12 is absoluut sneller, soepeler en stabieler dan de XDAndroid FRX03 die de meesten denk ik nog hebben draaien. Het enige probleem was dat ik de APN settings niet goed in orde kreeg. Heb geen flauw idee welk device Touch Pro 2 ik heb namelijk (dan heb ik het over Sprint, Verizon, Blackstone etc) Als je dit topic: [url]http://forum.xda-develope...04918&highlight=frx04[/url] echt goed in de gaten houd, ben je altijd op de hoogte van de nieuwste releases van Froyo X. Er is vanmiddag een nieuwe release gekomen: 1-23 release. Bij deze zou de camera ook eindelijk goed werken! En zou je een nieuwe 3D hardware krijgen. Ik ben hem nu aan het installeren. Zal rapport uitbrengen over hoe hij bevalt :)

EDIT: Ik heb de nieuwe release niet geinstalleerd. Ik kon de Haret file niet openen maar ik las in het topic dat veel dingen nog niet goed zijn dus het bespaard mij dan weer wat werk. Wat mij wel gelukt is is de 12-1 release met de juiste APN gegevens te installeren en ik kan zeggen dat Froyo X een goed nieuw Android systeem is :). Er zit nu ook een soort TouchFlo onderin het scherm. Het backlight etc heb ik nog niet voor elkaar maar ik blijf deze voorlopig even testen.

[ Voor 18% gewijzigd door hsNuzzler op 23-01-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een nieuwe CAB uitgebracht, dus dat maakt het installeren van de FRX04 release wat makkelijker. http://sites.google.com/site/androidport/downloads

Update tool zou ook weer moeten werken http://forum.xda-develope...=10837248&postcount=11915

Vandaag ga ik niet meer overstappen, komende week vast wel.

[ Voor 36% gewijzigd door JBS op 23-01-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
JBS schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:28:
Er is een nieuwe CAB uitgebracht, dus dat maakt het installeren van de FRX04 release wat makkelijker. http://sites.google.com/site/androidport/downloads

Update tool zou ook weer moeten werken http://forum.xda-develope...=10837248&postcount=11915

Vandaag ga ik niet meer overstappen, komende week vast wel.
FRX04 ken ik nog niet. Die is nog niet gereleased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsNuzzler schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:22:
[...]

FRX04 ken ik nog niet. Die is nog niet gereleased?
Jawel, gisteravond.
Android v2.2.1 Froyo (FRX04): This build is completely stock, directly pulled from the stinebd repo, w/ some updated gapps packages. Stock Launcher2 Home and stock theme! WM Start-up Utility w/ Update tool
Dit is een vrij basic release. Camera werkt hier bijvoorbeeld nog niet aangezien dat nog expirimenteel is. Het Touch X is wat meer een "knutselproject". Tenminste, zo kijk ik er nu tegen aan. Nog niet in de gelegenheid geweest om dat Touch X topic op XDA volledig te spitten om het helemaal op waarde in te schatten, maar aan de start post te zien is het een meer getweakte release.

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 24-01-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
JBS schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:54:
[...]
Jawel, gisteravond.

[...]

Dit is een vrij basic release. Camera werkt hier bijvoorbeeld nog niet aangezien dat nog expirimenteel is. Het Touch X is wat meer een "knutselproject". Tenminste, zo kijk ik er nu tegen aan. Nog niet in de gelegenheid geweest om dat Touch X topic op XDA volledig te spitten om het helemaal op waarde in te schatten, maar aan de start post te zien is het een meer getweakte release.
Maar heb je hem al op je TP2 draaien dan? Want ben dan wel erg benieuwd hoe hij werkt! :)

Ik breng nu even kort verslag uit over mijn ervaring met Froyo X (uitsluitend met de 12-1 release) tot dusver.

Ik zit eigenlijk sinds vorige week zaterdag helemaal in dit project en ben er veel meer over te weten gekomen nu. Heb de laatste vorderingen gevolgd op XDA omdat het hier toch wel redelijk stil aan het worden was. Maar geloof me, op XDA gaan de ontwikkelen erg hard door!

In mijn ervaringen tussen deze 2 verschillende Android versies voor TP2 vind ik Froyo X ook wel erg fijn werken.

Wat is beter aan Froyo X (in vergelijking met FRX03!):

- Het opstarten gaat sneller.
- Het scrollen gaat veel soepeler.
- Apps en menu's laden sneller.
- Je hebt nu een soort TouchFlo onderin het scherm zitten.
- GPS werkt beter (bijna helemaal goed!)
- Wifi heb ik nog niet getest :$
- Je 'ophangknop' was normaal gesproken voor het standby zetten van je toestel en moest je steeds op de 'terug' knop drukken als je iets wilde afsluiten. Bij Froyo X kun je die knop handmatig instellen, dus je kan de 'ophangknop' nu ook echt gebruiken om iets in 1x weg te klikken ipv constant op die 'terug' knop te rammen.

En er zijn ongetwijfeld nog wel meer dingen die je gaan opvallen die beter of misschien slechter werken wanneer je deze versie probeert.

Wat is minder aan Froyo X:

- Hij is (bij mij) nog niet helemaal stabiel en wil nog weleens vastlopen (ik moet nog wel de juiste kernels installeren en ik weet niet of dit verbetering zal geven maar met FRX03 had ik dit probleem ook wel)
- Telefoontjes kunnen niet ontvangen worden als het toestel op standby staat (ik zoek nog naar een fix! Met FRX03 was ik soms niet verstaanbaar aan de telefoon en hoorde ik de ander ook niet)
- Downloaden gaat naar mijn inzien langzamer (verschilt per app!!)
- Mijn bereik is op sommige plekken minder geworden sinds ik Froyo X heb, mijn 3G heeft hier ook last van.
- Ook hier werkt bluetooth (nog) niet.
- Camera heb ik nog niet werkend gekregen (schijnbaar zijn hier al wel kernels of fixes voor! Wordt nog getest)

Met andere woorden vind ik dat Froyo X zeker wel het proberen waard is maar nog niet een definitieve vervanging is voor FRX03. Maargoed ik ben hem zelf nog deels aan het testen qua nieuwe kernels etc dus wie weet gaat dit wel de vervanging worden over een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:32

Grvy

Bot

krijg het echt niet aan de praat.. alleen maar zwart beeld met witte tekst wat nergens op slaat :(

Dit is een account.

Pagina: 1 2 3 Laatste