Omni superens schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:06:
Mensen die constant zitten te zeuren om die Other OS zijn in mijn ogen gewoon aanstellers. Waarschijnlijk is het ook nog zo dat de mensen die het hardste schreeuwen dat Sony hun onrecht heeft aangedaan die Other OS vrijwel niet of nooit gebruiken.
Iemand die de PS3 puur voor Other OS heeft gehaald zal zich er toch niet druk over maken als hij er geen games meer op kan spelen, dus als die Other OS zo belangrijk is dan update je gewoon niet en dan kan je je PS3 daarvoor gebruiken.
En sorry dat ik het zeg, maar als je eerst loopt te zeuren dat ze het eruit hebben gehaald en vervolgens door een paar euro's wel tevreden bent dan vind ik dat persoonlijk gewoon zielig.
Verder kan iedereen wel op Sony kwaad zijn, maar als er niemand was geweest die via Other OS de PS3 probeerde te hacken dan was dit nooit gebeurd.
Verder ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken.
Gast wat zit je nou te zeuren, hoe zou jij je voelen als Sony de gaming OS eruit sloopt om veiligheidsredenen en iedereen je hier wijs zou maken dat je het toch niet gebruikt of dat de overgrote gedeelte van mensen het niet gebruikt.
Of als ze dat met de BC doen uit de oude console. Waar heb jij dan als consument die 600 euro voor neergelegd toentertijd? om 3 jaar later alsnog in je achterste genomen te worden door Sony en precies dezelfde features te hebben als de gasten die nu voor minder dan de helft van dat bedrag een Slim kopen?
Het is heel simpel je hebt betaald voor een feature ongeacht of je het gebruikt of niet, Sony hanteert niet verschillende prijzen voor mensen die wel of niet die feature gebruiken. Dus je betaalt er standaard voor, dus als Sony deze feature eruit sloopt, ongeacht van het feit of jij het wel of niet gebruikt, dan heb je gewoon recht op het geld dat je ervoor betaald hebt.
Het is niet alsof mensen tevreden zijn als ze geld terug krijgen, nee het liefst willen ze de other OS feature, maar ja dat zit er niet meer in, dan zijn ze in ieder geval minder ontevreden als ze daar niet voor betaald hebben, want nu hebben ze in ieder geval niet betaald voor niets.
_Dune_ schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:32:
[...]
Sony is alleen maar tot deze erg drastische maatregel overgegaan, omdat een groot deel van de door jou genoemde consumenten zich bezig houd met het verwerfen van illegale games. Wanneer er geen mensen geweest zouden zijn die via deze optie het systeem wilden kraken, dan was Sony niet tot deze maatregel overgegaan.
Ik neem de DS(i) als voorbeeld, op dit platform wordt er zo belachelijk veel gekopieerd dat sommige games ontwikkelaars/leveranciers bepaalde games al niet meer uitbrengen in de benelux puur omdat het niet uit kan.
Je kunt hier wel het heilige boontje spelen, maar veel consumenten dragen bij aan dit soort maatregelen. Helaas zal de grote massa weer moeten lijden onder de kleine, maar de maatschappij draagt er ook een steentje aan bij. Voor veel mensen is het downloaden van dergelijk materiaal de gewoonste zaak van de wereld. Kijk bijvoorbeeld hoe providers reclame maken.
Nee, Sony heeft hier een heel drastische keuze moeten maken om hun eigendom/produkt te beschermen, dat is erg jammer, maar het alternatief zal waarschijnlijk te duur geweest zijn. Het is een commercieel bedrijf die kosten tegen elkaar afweegt.
Over dat heilige boontje Zune, kan je me vertellen wat de consument heeft gedaan dat de BC eruit is gesloopt? of was de Other OS er in de Slim al niet uitgesloopt voordat GeoHot en co uberhaupt nog een PS3 hadden? Sony was allang van plan om de functie eruit te slopen, ze hadden alleen effe een zondebok nodig om het ook nog eens in de Fat versie te doen.
Sinds de introducite van dat ding zijn ze bezig met dat ding goedkoper te krijgen, en dat is begrijpelijk, maar daarvoor hebben ze alleen maar features eruit gesloopt. en dit was de volgende feature die moest sneuvelen. is niet erg, maar adverteer er dan niet mee en doe dan niet alsof je consument een horde domme ezels zijn die klakkeloos het argument van veiligheid van je gaan overnemen.
Ze zullen bij Sony nog wel spijt krijgen. Het zal even duren maar als het bij mensen bekend wordt zullen er genoeg zijn die geld terug willen en MS zal dit vast wel gebruiken om een goede rant richting Sony te adverteren. Allemaal gepast vind ik. Ben helemaal anti MS, maar in dit soort situaties ben ik toch wel blij dat er concurrentie is.
Ik zie het alleen zo, Sony had consumenten nodig, nu support de consument sony, Sony laat MS een poepie ruiken en wat doet Sony? die hebben nu wat ze willen en die hebben gewoon schijt aan de consument.
NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:54:
Ook al vind ik dat je wel enigszins een punt hebt als je zegt dat Sony dit niet mag doen, maar het zou toch hetzelfde zijn indien Sony psn besluit te sluiten. Dan kan je toch ook van een bepaalde functionaliteit van je console geen gebruik meer maken (vergelijk EA die servers voor zijn games sluit waardoor je deze niet meer online kan spelen).
Je koopt PSN niet, je koopt een console met online mogelijkheden, als Sony die mogelijkheden sluit dan kan je console nog steeds online maar de dienst is er niet meer. Daarom is er ook een aparte overeenkomst voor de PSN als je de eerste keer online gaat. Dat is iets heel anders dan dat de functionaliteit van je console erop achteruit gaat.
[
Voor 43% gewijzigd door
dangerpaki op 11-04-2010 10:58
]