[Apple producten] Levertijden - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 143.540 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wytsekamsma
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-05 18:24

wytsekamsma

This is the darkest timeline.

Zit nu ook te wachten op mijn nieuwe MBP 15" i7 met glossy HR scherm en 500GB 7200rpm.

14/04 besteld & betaald
15/04 verwerkt (verwachte verzenddatum: 4 werkdagen)
19/04 US orderstatus zegt nu "Prepared for Shipment"

NL orderstatus zegt trouwens nog steeds "Nog niet verzonden", zou die ook niet iets van "Gereed voor verzending" moeten melden?

Uitgaande van 4 werkdagen na 15 april zou hij vandaag in ieder geval aan UPS overgedragen moeten worden... Of zou UPS in Shanghai geen nieuwe zendingen meer aannemen?

Verwachte leverdatum is trouwens 29 april - 3 mei.

Macbook Pro M1 Pro 14" | Fuji XH2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Ik heb ook met studentenkorting besteld, maar heb daar niet voor hoeven inloggen of hoeven laten zien. Misschien dat ze achteraf kunnen vragen om bewijs, maar dat kan ik wel aantonen, dus in dat geval geen man over boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233798

En we hebben een update:
http://www.ups.com/conten...0415_iceland_volcano.html

Biedt weer een beetje hoop dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 13:07
Staat niet dat ze al vanuit Shanghai hierheen komen :(

[edit]
ik lees op het Dell levertijden forum dat ze al wel leveringen hebben gedaan uit Shanghai, iemand die dit kan bevestigen ?

[ Voor 55% gewijzigd door CzMichiel op 21-04-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:54
Hier van plan om dit te bestellen:

2.4GHz Intel Core i5 15-inch Hi-Res Antiglare

Zou de verwachtte levertijd -volgens apple- overeenkomen met de werkelijke levertijd?
Aangezien ik niet beschik over een creditcard, is de meest voor de hand liggende optie om te betalen via bankoverschrijving (heb zelf rabobank). Hebben meerder mensen ervaring mee? Hoe lang duurde het vanaf het moment van overschrijven, tot het bevestigingsbericht van Apple, zodat je bestelling wordt samengesteld. En vanaf dat moment, tot het moment van ontvangst van de gewenste bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-05 10:55
Mijn donderdag bestelde MBP 15" met Hi-res glossy scherm is vandaag verzonden!
Verwachte leverdatum ligt op maandag 26 april. Ben benieuwd! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
reAaa schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:32:
Hier van plan om dit te bestellen:

2.4GHz Intel Core i5 15-inch Hi-Res Antiglare

Zou de verwachtte levertijd -volgens apple- overeenkomen met de werkelijke levertijd?
Aangezien ik niet beschik over een creditcard, is de meest voor de hand liggende optie om te betalen via bankoverschrijving (heb zelf rabobank). Hebben meerder mensen ervaring mee? Hoe lang duurde het vanaf het moment van overschrijven, tot het bevestigingsbericht van Apple, zodat je bestelling wordt samengesteld. En vanaf dat moment, tot het moment van ontvangst van de gewenste bestelling?
Vanaf Rabobank gaat het erg snel, het is bij mij altijd maximaal 1 werkdag geweest na m'n internetbankiersessie dat de boel bevestigd werd. Afhankelijk van het tijdstip kan het ook korter zijn, bij m'n huidige bestelling (die hopelijk nu eindelijk naar Keulen gaat vliegen) betaalde ik vrij laat in de nacht om 2 uur, ik kreeg direct een ontvangstbevestiging... en om half 10 ochtends had ik de orderbevestiging ('bestelling wordt verwerkt') al in m'n mailbox, dan hebben ze de betaling binnen en gaan ze de boel samenstellen.

Hoe lang het vanaf dat moment duurt voor het voor je deur staat hangt af van of je een standaardmodel neemt (komt uit NL, ~1 werkdag) of wat laat aanpassen/maatwerk (komt uit China, 3-5 werkdagen).
Je neemt een ander scherm, dus die komt uit Shanghai.

Dat zijn normaal gesproken de levertijden, alleen hebben we nu wat asprobleempjes gehad met de bestellingen vanuit China. Men schijnt nu ook weer te gaan vliegen naar Duitsland, ongetwijfeld zal er extra vertraging zijn voor nieuwe bestellingen omdat ze wat in te halen hebben :P (en hopelijk blijven de vulkanen nu een beetje rustig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 11:09
Extreme smell schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:20:
Mijn donderdag bestelde MBP 15" met Hi-res glossy scherm is vandaag verzonden!
Verwachte leverdatum ligt op maandag 26 april. Ben benieuwd! >:)
ik heb een mailtje met de bevestiging van Apple dat hij verzonden is en de levering wordt verwacht op of voor 3 mei. Op de Apple pagina staat 23 april. Dat is nogal een verschil...

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:54
@sfynx, bedankt voor je uitgebreide beschrijving omtrent de levertijden. Gelukkig heeft mijn bestelling geen haast. Als het mee zit bestel ik aanstaande vrijdag, en hopelijk is ie dan aan het einde van volgende week binnen. Of misschien wel in die week erna, dat maakt mij niet veel uit. Zodoende kan ik nog het e.e.a aan kabeltjes kopen, en een draadloze router (omdat we die niet hebben :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Mediamarkt in Utrecht centraal station heeft nieuwe MacBook Pro's

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn MBP staat op prepared for shipment bij de US Store. Zal ook nog even bij de NL Store kijken. Geloof dat die deze status niet aangeeft. edit: de Nederlandse Store geeft nog steeds aan dat hij niet is verzonden. De US Store geeft dus meer status informatie. Vanaf nu die in de gaten houden dus!

Betaling met Rabobank was binnen 1 werkdag verwerkt via bankoverschrijving, bijzonder goed snel dus.

Bij het bestelproces zie je een indicatie van de leverdatum. Ik denk dat ze daar behoorlijk nauwkeurig mee zijn, als mijn MBP vandaag of morgen wordt verzonden, dan kan het makkelijk dat deze pas dinsdag wordt verzonden. Dit is dan 1 dag binnen de marge. Die marge kunnen ze dan incalculeren voor bijvoorbeeld grappige vulkanen o.i.d.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 21-04-2010 20:09 . Reden: NL Store is traaag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wytsekamsma

wytsekamsma

@Neron
Om welke MBP gaat het? En wanneer was je order verwerkt? Mijn bestelling heeft nu al twee dagen dezelfde status als die van jou, dus krijg nog niet al te veel hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:04
Hier een MBP 13 inch 2.4ghz besteld.

Not yet shipped
Ships: 5 - 7 business days
Delivers: 04 May, 2010 - 06 May, 2010

Duurt nog even dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 23:34
Mijn MBP 15" i5 met HR scherm heb ik 13 april besteld, de 14de was mijn betaling binnnen (rabo) en hij is de 17de verscheept. Pas de 26ste is-ie in NL (?), en de 3de mei bij mij. Dat was eerst ook '4 of 6 mei'.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 11:49
Heb MBP 15 HR Anti-Glare besteld op 19 april
Verwachte verzenddatum: 05 Mei, 2010
Verwachte leverdatum: 18 Mei, 2010
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 19:51
Het kan nog gekker hoor! Ik heb gisteren een 17" i7 met anti-glare besteld en de shop geeft aan: verwachte verzenddatum: 5-7 dagen, verwachte leverdatum: 17-19 mei: Dan is ie in het slechtste geval bijna 4 weken onderweg!! :?
Kan ik hem bijna op de fiets gaan halen..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356506

Ruim 4 weken geleden een nieuwe Imac 27 i7 besteld helaas nog steeds aan het wachten.

Heb hem besteld bij Prowarehouse omdat ze meestal de goedkoopste zijn en de service goed is.
Maar na 4 weken begint het toch wel te kriebelen van irritatie.

Volgens prowarehouse ligt de productie lijn van de Imac i7 27" bij Apple stil. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hmm mn vermoeden blijkt te kloppen, navraag gedaan bij Prowarehouse, Apple heeft distributie issues vanuit China, een prognose is nog niet afgegeven. Denk dat de voorgestelde 2 weken levertijd wat uit zullen lopen...

[edit]
Hmm zie net ook de bovenstaande reactie :'( Ik heb ook de 27"iMac i7 besteld

[ Voor 16% gewijzigd door aramdin op 22-04-2010 11:22 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan krijg je hem binnen, wordt er vast een nieuw model/update aangekondigt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wytsekamsma schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:13:
@Neron
Om welke MBP gaat het? En wanneer was je order verwerkt? Mijn bestelling heeft nu al twee dagen dezelfde status als die van jou, dus krijg nog niet al te veel hoop ;)
Mijn MBP (Gaat om een 15" i5 met HiRes AG en grootste schijf) is vandaag verzonden. In de mail die ik net van Apple krijg staat dat de bestelling wordt afgeleverd op of voor 3/5/2010. Moet er rekening mee houden dat dit een geschatte tijd is.

afgelopen zaterdag besteld.
maandag verwerkt
woensdag prepped for shipment
donderdag shipped

edit 2:
De UPS verstuurd mijn MBP vanuit China via Ireland, geeft de US Apple Store Status aan. Daar vond ik mijn UPS traceercode en die geeft aan dat de afleverdatum geplant staat op 26/4.
Trackingnummer:1Z4WY7720402248203
Status: In transit
Nieuwe geplande afleveringsdatum:26/04/2010
Verzonden naar: XXX, NL
Verzonden of gefactureerd op:22/04/2010
Product:WORLD EASE
Type:PakketService:
UPS SAVER
Gewicht:4,70 Kg

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 22-04-2010 12:00 . Reden: even tijdschema toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil Ivey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-05 19:13
Mijn bestelling, 15" i5 met Antiglare van Zaterdag 17 april is vandaag verzonden. In het mailtje staat: We verwachten dat uw bestelling op uw afleveradres afgeleverd wordt op of voor 03.05.2010. Houd er rekening mee dat dit een geschatte levertijd is. Via de Apple site zelf staat er verwachte leverdatum: 26.04.2010 :). Was het maar waar.

zat 17 april besteld
don 22 april verzonden
ma 3 mei verwachte aflevering

[ Voor 11% gewijzigd door Phil Ivey op 22-04-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 356506 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:32:
En dan krijg je hem binnen, wordt er vast een nieuw model/update aangekondigt....
Ik mag hopen van niet:

Product iMac
Recommendation: Neutral - Mid product cycle
Last Release October 20, 2009
Days Since Update 176 (Avg = 221)

http://buyersguide.macrumors.com/

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Phil,

De UPS geeft bij mij aan dat 26/4 de afleverdatum is. Apple stuurde mij net hetzelfde e-mailtje (dat hij op of voor 3/5 aankomt). Apple bouwt alvast een marge denk ik, maar UPS is bij mij iig nog in de veronderstelling dat ze het me maandag kunnen geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 22-04-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil Ivey
Anoniem: 87842 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:57:
@ Phil,

De UPS geeft bij mij aan dat 26/4 de afleverdatum is. Apple stuurde mij net hetzelfde e-mailtje (dat hij op of voor 3/5 aankomt). Apple bouwt alvast een marge denk ik, maar UPS is bij mij iig nog in de veronderstelling dat ze het me maandag kunnen geven.
Ja, ik denk dat het een standaard datum is van UPS. Een pakketje van Shanghai naar NL rekenen hun waarschijnlijk normaal 4/5 dagen. Maar nu met die hele vulkaan, denk ik dat Apple een juiste indicatie heeft gegeven. Al zouden de vluchten weer normaal gaan vliegen, dan neem ik aan dat er een hele wachtlijst is die voor gaat.

Natuurlijk hoop ik ook gewoon dat UPS het juist heeft, maar dit lijkt me sterk :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De tijd zal het ons leren. Ik geef in ieder geval hier updates zodra ik die binnen krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
Weet iemand hoe het eigenlijk zit als je extra accessoires hebt besteld (Sleeve+remote) met de levering ? Wordt het pakket dan samengevoegd door UPS of gaat Apple die eerst rustig bij elkaar voegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil Ivey
Het wordt samengevoegd door UPS volgens mij. Want de sleeve en MCB worden vanuit twee verschillende plaatsen verstuurd. Ik had dit ook nagevraagd en het kan inderdaad een paar extra dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij gebeurt dat in Venlo. Kost extra tijd als ik de verhalen van anderen moet geloven. Wie dat doet (Apple of UPS) weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 10:20
In die gevallen gaat alles eerst naar Flextronics in Venray, daar wordt alles verzameld en samengevoegd en vervolgens wordt het overgedragen aan UPS. Dat is iig wat hier de vorige keren is gebeurd.

Mijn MBP wordt nu via Kuehne+Nagel van China naar Venray vervoerd, heb alleen geen idee hoe het daar mee staat :\ 'Vroeger' had je daar een site voor:

http://www.apecode.com/appletrack/

Maar die lijkt uit de lucht te zijn? Nummers die ik nu op de Apple site zie staan worden allemaal niet herkend door de Kuehne+Nagel site. Er staat ook nog steeds dat de vervoergegevens 'binnenkort' bijgewerkt worden.

Heb op 13 april (dag van introductie) een MBP i7 2.66, 4GB, 500GB 7200rpm, HR AG besteld samen met een printertje (verkopen we wel weer door) en een Apple Remote. Betaald via bankoverschrijving (creditcard lijkt een limiet te hebben van €2000) via de ABN-AMRO. 14 april orderbevestiging met verwachte leverdatum 28-29 april. 17 april melding dat de bestelling verzonden is, verwachte levertijd 3-8. Gisteren onderstaande mail gekregen;
Het doet ons genoegen u te kunnen meedelen dat uw bestelling onderweg is. De levering gaat echter iets langer duren dan gehoopt.

Dit komt door de problemen waarmee het luchtverkeer in heel Europa momenteel te kampen heeft.

Wij danken u hartelijk voor uw bestelling en bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

U kunt de configuratie en status van uw bestelling bekijken op http://store.apple.com/nl/orderstatus

Met vriendelijke groet,
De Apple Store
Beetje vervelend dat ik op 3 mei nog in het buitenland zit, 28 mei was handiger geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe lang duurde het voor je die mail kreeg na de status update dat 'ie was verzonden, of heb je die niet gekregen en kreeg je daarom dit bericht?

Edit: ik zie het al in je bericht!

Heb je wel de juiste trace gegevens? Z traceer code? Ik probeerde eerst ook het verkeerde nummer. Zal 's ik thuis ben apecode eens proberen met die code doe ik heb.

En in mijn vorige post bedoelde ik Venray ipv Venlo.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 22-04-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik heb een Wxxxxxxxx nummer dat het bestelnummer van Apple is. Daarnaast:
Shipped on: Apr 17, 2010 via Kuhne & Nagel Spedition s.a r.
Tracking #: 003404502930109xxxxx
Product Qty.
MBP 15.4/2.66/CTO
Custom configured
1

Shipped on: Apr 17, 2010 via SYNCREON
Tracking #: WW0000018112599xxxxx
Product Qty.
HP PHOTOSMART PLUS ALL-IN-ONE-ZML
1

Shipped on: Apr 17, 2010 via SYNCREON
Tracking #: WW0000028112599xxxxx
Product Qty.
APPLE REMOTE-INT
Als ik het trackingnummer van Kuehne+Nagel klik (00340...) dan krijg ik nog:
Uw bestelnummer
Wxxxxxxxx
Extra bestelnummers
713373xxxx
Uw inkoopordernummer
Wxxxxxxxx
Ons leveringsnummer
811259xxxx
Trackingsnummer vervoerder
Onderweg naar eindbestemming - informatie van vervoerder wordt binnenkort bijgewerkt
Naam vervoerder
Onderweg naar eindbestemming - informatie van vervoerder wordt binnenkort bijgewerkt
Allemaal geen nummers waar ik meer informatie mee te voorschijn kan toveren.

Die Apecode site is trouwens compleet onbereikbaar, valt dus weinig aan te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens UPS had mijn macbook pro vandaag aan moeten komen (rescheduled date), ik denk niet dat het nog gaat gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298685

Ma 19 bij onze lokale iCentre MB pro 13'' gereserveerd, toen is al aangegeven dat ze een wachttijd hebben/hadden i.v.m. vlieg verbod van die dagen.

Vandaag gebeld of ze een verwachting hadden wanneer ze weer een serie kunnen verwachten, en de verkoper gaf aan dat het wel tot midden volgende week, of miss zelf wel tot 1 week van mei ( 3 t/m 7 mei ) moet wachten.

De levertijd voor de shops zelf loopt dus ook aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
Anoniem: 298685 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:32:
Ma 19 bij onze lokale iCentre MB pro 13'' gereserveerd, toen is al aangegeven dat ze een wachttijd hebben/hadden i.v.m. vlieg verbod van die dagen.

Vandaag gebeld of ze een verwachting hadden wanneer ze weer een serie kunnen verwachten, en de verkoper gaf aan dat het wel tot midden volgende week, of miss zelf wel tot 1 week van mei ( 3 t/m 7 mei ) moet wachten.

De levertijd voor de shops zelf loopt dus ook aardig op.
Lijkt me onzin, check de UPS website maar. http://www.ups.com/conten...0415_iceland_volcano.html
Apple zelf zit misschien met leveringsproblemen van onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298685

CzMichiel schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:44:
[...]

Lijkt me onzin, check de UPS website maar. http://www.ups.com/conten...0415_iceland_volcano.html
Apple zelf zit misschien met leveringsproblemen van onderdelen.
Nja ik ga er van uit dat die verkoper zijn waar wel wilt slijten, dus hij zal het niet voor de lol zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Hallekidee!!!
KOELN (COLOGNE), DE 22/04/2010 20:24 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN 23/04/2010 2:23 EXPORTSCAN
SHANGHAI, CN 21/04/2010 12:25 HERKOMSTSCAN
CN 21/04/2010 1:34 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Ik vermoed dat het apparaatje hier gewoon is op maandag of dinsdag! Lang leve de as!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:46
jeehaa schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:53:
Hallekidee!!!

[...]

Ik vermoed dat het apparaatje hier gewoon is op maandag of dinsdag! Lang leve de as!
Waar zie je dat precies bij UPS?
nvm, zie het al :P

Die van mij is ook al in Keulen. Hoe kan ie dan 3 mei er pas zijn? :|

[ Voor 16% gewijzigd door Safaci op 22-04-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
er is iets verandert:

SHANGHAI, CN 23/04/2010 4:09 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 22/04/2010 20:24 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN 23/04/2010 2:23 EXPORTSCAN
SHANGHAI, CN 21/04/2010 12:25 HERKOMSTSCAN

dit zou betekenen dat ze hem alleen hebben aangemeld voor aankomst, maar dat het pakket zelf er nog niet was. De eerste regel lijkt mij aan te geven dat hij vanaf dat moment Shanghai verliet. We zien wel :)

edit:

een paar uurtjes later kwamen daar de volgende berichten bij:

SHANGHAI, CN 23/04/2010 12:04 NATUURRAMP
KOELN (COLOGNE), DE 23/04/2010 3:43 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING

Wat zou t wezen }:O

[ Voor 23% gewijzigd door jeehaa op 23-04-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76032

Gisteren een mooie 13" MBP met 320 gb. harde schijf besteld. Volgens apple zal ik mijn systeem ontvangen tussen 12 en 17 Mei.....Dit is echt niet normaal meer en ga begin volgende week wel eens even een rijtje resellers bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij mij ook een update:
INCHEON, KR 04/23/2010 11:12 A.M. DEPARTURE SCAN
SHANGHAI, CN 04/23/2010 6:30 A.M. DEPARTURE SCAN
KOELN (COLOGNE), DE 04/20/2010 9:20 A.M. PACKAGE DATA PROCESSED BY BROKERAGE. WAITING FOR CLEARANCE / RELEASED BY CLEARING AGENCY. NOW IN-TRANSIT FOR DELIVERY
SHANGHAI, CN 04/20/2010 11:24 A.M. NATURAL DISASTER
04/20/2010 10:44 A.M. DEPARTURE SCAN
04/20/2010 9:22 A.M. EXPORT SCAN
KOELN (COLOGNE), DE 04/20/2010 1:38 A.M. PACKAGE DATA PROCESSED BY BROKERAGE. WAITING FOR CLEARANCE
SHANGHAI, CN 04/19/2010 10:36 A.M. ORIGIN SCAN
CN 04/19/2010 1:44 A.M. BILLING INFORMATION RECEIVED
Mijn MBP reist dus via Korea, mijn geboorteland :P
Nouja, ik verwacht hem maandag wel thuis.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
bij mij staat er nu ook dit:
SHANGHAI, CN 23/04/2010 12:04 NATUURRAMP
KOELN (COLOGNE), DE 23/04/2010 3:43 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
SHANGHAI, CN 23/04/2010 4:09 VERTREKSCAN
SHANGHAI, CN 23/04/2010 2:20 EXPORTSCAN
SHANGHAI, CN 21/04/2010 12:24 HERKOMSTSCAN
Ik vind het maar raar aangezien hij bij de meeste mensen al wel doorgestuurd is, en er eigenlijk geen last meer is van die aswolk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Extreme smell schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:06:
bij mij staat er nu ook dit:

[...]

Ik vind het maar raar aangezien hij bij de meeste mensen al wel doorgestuurd is, en er eigenlijk geen last meer is van die aswolk.
Die van mij is vandaag verder gestuurd naar Korea, en heeft van 20-4 tot 23-4 in Shanghai gestaan... dus zal wel gewoon te maken hebben met het wegwerken van de achterstand.

Ach ja, Korea, Keulen, whatever... hij is i.i.g. weer in beweging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeeehaaa!
Na ruim 4 weken is m'n iMac 27" i7 eindelijk binnen, lees net een mailtje van Prowarehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:09
Sfynx schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:21:
[...]

Die van mij is vandaag verder gestuurd naar Korea, en heeft van 20-4 tot 23-4 in Shanghai gestaan... dus zal wel gewoon te maken hebben met het wegwerken van de achterstand.

Ach ja, Korea, Keulen, whatever... hij is i.i.g. weer in beweging :P
Ja dat denk ik ook. Mijn Macbook heeft eindelijk Shanghai verlaten.

INCHEON, KR 04/23/2010 11:12 A.M. DEPARTURE SCAN
SHANGHAI, CN 04/23/2010 6:30 A.M. DEPARTURE SCAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 356506 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:41:
Jeeehaaa!
Na ruim 4 weken is m'n iMac 27" i7 eindelijk binnen, lees net een mailtje van Prowarehouse.
Gefeliciteerd! Dan kan die van mij ook niet meer lang op zich laten wachten >:) (hoop ik)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616

14 April MBP 13" besteld, nog altijd geen shipping. Zit al sinds 25januari te wachten op een nieuwe mbp...het wordt toch echt eens tijd. Levertijd is voorzien 6-7mei. Absurd laat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil Ivey
Gister overgedragen aan UPS, maar tot zover nog geen updates.

SHANGHAI, CN 22/04/2010 11:44 HERKOMSTSCAN
CN 22/04/2010 2:25 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:04
Dat is wel gek...ik heb op 21 april besteld en heb dezelfde leverdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij zijn ook nog geen updates. Ook gisteren pas overgedragen aan UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat ze eerst het pakket aanmelden in Köln terwijl deze daar nog niet is. Waarschijnlijk ligt dat ding nog gewoon op een stoffige plank in Shanghai te wachten tot de NATUURRAMP voorbij is/geen rol van betekenis meer speelt/opgelost is/in rook is opgegaan. Natuurramp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
jeehaa schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:37:
Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat ze eerst het pakket aanmelden in Köln terwijl deze daar nog niet is. Waarschijnlijk ligt dat ding nog gewoon op een stoffige plank in Shanghai te wachten tot de NATUURRAMP voorbij is/geen rol van betekenis meer speelt/opgelost is/in rook is opgegaan. Natuurramp...
dat lijkt me erg sterk :D wel leuk bedacht.
Ik word moe van die support van Apple, even shit als bij Dell. Het enige wat ze kunnen is hetzelfde formulier oplezen wat je zelf kan opvragen bij de bestelstatus. Je zou verwachten dat ze meer kunnen zeggen dan: Ja uw macbook pro wordt momenteel nog in elkaar geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee dat klopt gewoon, de inklaringsdocumenten worden per e-mail vooruit gestuurd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
^^ dat bedoelde ik. Het aanmelden van een zending: hij komt eraan. Daar moet dan later in koln weer een ontvangstscan worden gedaan, want het vertrek uit Shanghai staat er ook bij. Het zou vreemd zijn als hij onderweg ineens 'van de vrachtwagen is gevallen' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memozz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-05 13:44
Apr 19, 2010 om 07:11 PM GMT
Nog niet verzonden

Verwachte verzenddatum: 5-7 werkdagen
Verwachte leverdatum: 14 Mei, 2010 - 18 Mei, 2010

Snap niet waar deze melding op slaat? 19 april + 7 dagen is naar mijn weten 26 april :)

Besteld:
2.66GHz Intel Core i7
4GB 1066MHz DDR3 SDRM - 2x2GB
500GB Serial ATA Drive @ 7200
SuperDrive 8X DL
MBP 15"HR Antiglare WS Display
No iWork preinstalled
No Final Cut Express preinstd
No Aperture Preinstalled
No Logic Express Preinstalled
No FileMaker Preinstalled
No MSO preinstalled
No DVI Adapter
Mini DisplayPort - VGA Adapter
Keyboard/Users Guide -NLD
Country Kit-NLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
ik heb precies dezelfde bestelling + remote + sleeve. Dus ik kan nog wachten totdat ze die zooi erbij doen bij Apple in Nederland. En het is 5-7 WERKdagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memozz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-05 13:44
Apple is toch 24/7! :P
Maar dan is het alsnog niet half mei.. Tuurlijk hij is aangepast maar ik heb er geen accessoires bij, dus daar kan hij niet op worden vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Mijn gok is dat 'verwachtte verzenddatum' slaat op de datum waarop je laptop geproduceerd is. Dus over 5 tot 7 werkdagen wordt de laptop verstuurd. Daarna duurt het tot 14-18 mei voor hij van Shanghai naar jouw adres verstuurd is.

Het hele bestel verhaal van Apple valt me op zich wel wat tegen eigenlijk. Apple legt altijd de nadruk op een super gebruikerservaring, over de periode waarin je zit te wachten op je nieuwe Apple product lijkt echter niet heel hard nagedacht te zijn. Spelfouten in de emails, tracking pagina's die weken blijven hangen op 'deze informatie wordt binnenkort bijgewerkt', etc, etc. Maar goed, we wachten rustig af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
Memoz kijk eens op http://store.apple.com/us (niet de NL store). Daar staat hij bij mij als "Prepared for Shipment". Nou weet ik alleen niet of ze hetzelfde bedoelen als "Nog niet verzonden " :P

[ Voor 4% gewijzigd door CzMichiel op 23-04-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil Ivey
Ja, stond er ook eerst bij mij terwijl er bij de bestelstatus van apple.nl gewoon stond "nog niet verzonden".
Ik zal gewoon uitgaan van de verwachtte verzenddatum. Bij mij werd die op de 4e werkdag pas verzonden, stond overigens ook aangegeven. Het verzenden zou normaal niet zo lang moeten duren, maar door die vulkaan heeft UPS een grote vertraging opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Net dit mailtje binnen gekregen:
Het Europese luchtverkeer keert terug naar zijn normale gang van dienstverlening.

Wij kunnen u mededelen dat uw order in de loop van volgende week geleverd zal worden.

Wij nemen contact met u op met specifieke gegevens betreffende de aflevering naarmate deze informatie beschikbaar is .

Met vriendelijke groet,
De Apple Store
Netjes :) Ben benieuwd, alleen jammer dat ik komende week vooral veel weg ben en de kans klein is dat ik de laptop aan kan nemen... Eens uitzoeken of met UPS te regelen is dat hij bij de buren wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 13:15
Memozz schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:16:
...

Snap niet waar deze melding op slaat? 19 april + 7 dagen is naar mijn weten 26 april :)

...
De meeste bedrijven hebben het meestal over werkdagen, dus maandag 19 april + 5 á 7 werkdagen wordt dan: maandag 26 april (werkdag: 5), dinsdag 27 april (werkdag: 6) of woensdag 28 april (werkdag: 7).

Ik ben van plan hem over anderhalve week te bestellen. Ik ben dan erg benieuwd hoe het dan is wat betreft de verzending..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332102

Vestiging Datum Lokale Tijd OmschrijvingWat is dit?
KOELN (COLOGNE), DE 24/04/2010 4:11 VERTREKSCAN
24/04/2010 0:12 IMPORTSCAN
24/04/2010 0:08 IMPORTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 23/04/2010 23:50 IMPORTSCAN
INCHEON, KR 23/04/2010 11:12 VERTREKSCAN
SHANGHAI, CN 23/04/2010 6:30 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 20/04/2010 9:20 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
SHANGHAI, CN 20/04/2010 11:24 NATUURRAMP
20/04/2010 10:44 VERTREKSCAN
20/04/2010 8:35 EXPORTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 20/04/2010 1:38 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN 19/04/2010 10:42 HERKOMSTSCAN
CN 19/04/2010 1:44 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Traceerresultaten verstrekt door UPS: 24/04/2010 3:43 ET

Mac Book Pro, Core i5 2.55
500GB @ 7200
Scherm upgrade naar hogere resolutie

Voor de rest standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wytsekamsma

wytsekamsma

wytsekamsma schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:39:
14/04 besteld & betaald
15/04 verwerkt (verwachte verzenddatum: 4 werkdagen)
19/04 US orderstatus zegt nu "Prepared for Shipment"
24/04 verzonden (verwachte leverdatum: 27 april 10 mei 13 mei, volgens Apple :|)

Heeft iemand trouwens enig idee waar je een "Merge in Transit"-zending kunt volgen. Ik ga er vanuit dat die ook gewoon met UPS gaan, maar ik heb nog geen trackingnummer gekregen (wel voor de remote, via Syncreon).

Ach, ben al lang blij dat er weer beweging is.

[ Voor 4% gewijzigd door wytsekamsma op 24-04-2010 14:58 . Reden: Verzendmelding Apple ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook inderdaad het idee dat de documenten vooruit worden gestuurd (hetzij per e-mail, hetzij per gewone post). Ze hebben het bij mijn status enkel over de package data.

Updates volgen!

KOELN (COLOGNE), DE 04/24/2010 2:55 A.M. PACKAGE DATA PROCESSED BY BROKERAGE. WAITING FOR CLEARANCE / RELEASED BY CLEARING AGENCY. NOW IN-TRANSIT FOR DELIVERY
SHANGHAI, CN 04/24/2010 3:00 A.M. DEPARTURE SCAN
KOELN (COLOGNE), DE 04/23/2010 7:24 P.M. PACKAGE DATA PROCESSED BY BROKERAGE. WAITING FOR CLEARANCE
SHANGHAI, CN 04/24/2010 12:20 A.M. EXPORT SCAN
SHANGHAI, CN 04/22/2010 11:54 A.M. ORIGIN SCAN
CN 04/22/2010 2:25 A.M.
BILLING INFORMATION RECEIVED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net mail gehad dat mijn MBP is verzonden vanuit shangai. Zou hier maandag al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CzMichiel schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:27:
Ik word moe van die support van Apple, even shit als bij Dell. Het enige wat ze kunnen is hetzelfde formulier oplezen wat je zelf kan opvragen bij de bestelstatus. Je zou verwachten dat ze meer kunnen zeggen dan: Ja uw macbook pro wordt momenteel nog in elkaar geschroefd.
Wat er vaak gebeurd is dat men een algemeen informatiesysteem bouwt waarin medewerkers dingen kunnen opzoeken. Ze hebben een aantal jaar geleden ontdekt dat het heel erg handig is voor klanten als zij in datzelfde systeem mee kunnen kijken zodat klanten niet steeds hoeven te bellen naar de status. Dat scheelt aardig wat telefoontjes en je kunt als klant zijnde de status bekijken wanneer je dat wilt, je bent dus niet gebonden aan openingstijden. Die koppeling naar de klantomgeving is vaak gewoon 1 op 1 wat inhoudt dat wat medewerkers zien hetzelfde is als wat klanten zien. Het is vaak een basic systeem waarbij men ook sterk afhankelijk is van wat derde partijen aan hun terugkoppelen. Niet iedereen monitort tot op de seconde wat er met een product gebeurd vanwege technische en juridische redenen (denk aan privacy wetgeving!) en niet altijd is het mogelijk om gedetailleerde statussen door te melden (wederom privacy wetgeving maar ook een stukje contract kan meespelen).
Apple zal waarschijnlijk alleen melding van de fabriek krijgen wanneer het af is en verzonden wordt waarbij er dan een tracking number wordt meegestuurd. Met dat tracking number kun je bij bezorgdiensten als UPS en TNT de status verkrijgen die best gedetailleerd zijn. Als je ze belt kunnen ze vaak meer vertellen omdat bijv. een UPS heel erg exact bijhoudt waar een pakket zich bevindt en wat er gaat gebeuren. Houdt hier wel rekening mee dat dit ook z'n grenzen heeft, ze kunnen niet op de seconde en op de meter nauwkeurig checken.

Gezien de afhankelijkheid van derde partijen vind ik dat je eigenlijk teveel vraagt van partijen als Apple en Dell. Aan de andere kant hoef je ook niet exact te weten waar het ding is. Je wilt toch alleen weten of het ding onderweg is en hoe lang het nog gaat duren. Dat ze je nog kunnen vertellen dat het ding op onderdelen wacht is leuk en aardig maar dat is iets wat eigenlijk al bij de verwachte verzenddatum (anders dan leverdatum!) bij ingecalculeerd is. Mocht dat wijzigen dan krijg je een update waarin het aangepast wordt, vaak ook met de reden waarom. Je weet gewoon ten alle tijden wat je kunt verwachten omdat het keurig netjes vooraf wordt aangegeven.

Ik weet dat mijn aangepaste MBP config 5 tot 7 werkdagen nodig heeft om gemaakt te worden in de fabriek want dat stond zo in de online Apple Store voordat ik überhaupt het ding had besteld en het staat ook in het mailtje dat ik kreeg ter bevestiging van mijn bestelling. M.a.w. ik weet dat het ding de komende week in elkaar geschroefd wordt en dat ik dus niet naar mijn status hoef te kijken. Een verwachte leverdatum heb ik ook gekregen dus ik weet ook zo ongeveer wanneer het ding binnen komt. Nou weet ik uit eerdere ervaringen dat bij Apple dat laatste nogal ruim bemeten is dus kijk ik liever bij UPS/TNT/etc. naar de status van het betreffende tracking number. Het zal mij echt een zorg zijn of ze nou wachten op het inbouwen van het scherm of het aansluiten van de wifi antennes, als het langer duurt dan krijg ik daar wel een status update van. Overigens is de verwachte leverdatum zo rond 5~7 mei (goedkoopste MBP met 8 GB aan geheugen en de hi-res antiglare optie). Komt voor mij neer op de standaard 2 weken voor bouwen en verzenden maar ik heb de mazzel dat ik het besteld heb rond de tijd dat het luchtruim weer opengesteld werd, tegen de tijd dat alles weer ingehaald is zijn ze klaar met bouwen en gaan ze het ding opsturen. Goeie timing? Ik denk van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn MBP is momenteel in de Verenigde Staten bij ANCHORAGE. Levertijd is nu bijgesteld naar "voor donderdag"

ANCHORAGE, AK, US 04/24/2010 4:19 P.M. ARRIVAL SCAN
SHANGHAI, CN 04/25/2010 4:49 A.M. DEPARTURE SCAN
KOELN (COLOGNE), DE 04/24/2010 2:55 A.M. PACKAGE DATA PROCESSED BY BROKERAGE. WAITING FOR CLEARANCE / RELEASED BY CLEARING AGENCY. NOW IN-TRANSIT FOR DELIVERY
KOELN (COLOGNE), DE 04/23/2010 7:24 P.M. PACKAGE DATA PROCESSED BY BROKERAGE. WAITING FOR CLEARANCE
CN 04/22/2010 2:25 A.M. BILLING INFORMATION RECEIVED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:04
Anoniem: 87842 schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:18:
Mijn MBP is momenteel in de Verenigde Staten bij ANCHORAGE. Levertijd is nu bijgesteld naar "voor donderdag"

na natuur ramp staat er bij nu ook arrival US, maar waar zie jij de 'aangepaste' ontvangst datum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Anoniem: 87842 schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:18:

Dan zit ons pakketje in het zelfde toestel ;)

Waarschijnlijk gaat hij vandaag van Anchorage naar Louisville Intl en dan door naar Köln

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou wel kunnen!

Ik heb een widget voor OSX waar ik mijn trace nummer heb ingevuld. Bij status staat nu in Transit, maar in de widget staat voor donderdag als aflevering.

Edit: Staat ook bij de gegevens van de website:

Tracking Detail
Tracking Number:1Z4WY7720402248203
Status: In Transit
Rescheduled Delivery Date:04/29/2010
Shipped To: AMSTELHOEK, NL
Shipped/Billed On:04/22/2010
Type:PackageService:
UPS SAVER
Weight:4.70 Kgs

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 25-04-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Onderweg naar Louisville Intl :)
http://flightaware.com/live/flight/UPS27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:07
Mijn status van de verzending:
  • INCHEON, KR 25/04/2010 8:12 AANKOMSTSCAN
  • SHANGHAI, CN 25/04/2010 5:55 VERTREKSCAN
  • 25/04/2010 5:52 VERTREKSCAN
  • 25/04/2010 2:09 EXPORTSCAN
  • SHANGHAI, CN 24/04/2010 11:09 HERKOMSTSCAN
  • CN 24/04/2010 1:06 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Specs Macbook Pro
  • 2.66GHz Intel Core i7
  • 4GB 1066MHz DDR3 SDRM - 2x2GB
  • 500GB Serial ATA Drive @ 7200
  • SuperDrive 8X DL
  • MBP 15"HR Antiglare WS Display
  • iWork preinstalled-NLD
En Apple geeft aan dat de Macbook Pro morgen, maandag geleverd wordt 8)7
Lijkt me een beetje te vroeg, of kan het wel eens zo zijn?

De Mackbook Pro kon ik eerst verwachten tussen 29 April - 5 Mei, ik heb toen opgebelt naar Apple en hij heeft 'spoed' er achter gezet, hij zei wel dat hij niet zeker wist of het een verschil maakte.. (tipje dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Anoniem: 87842 schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:15:
Dat zou wel kunnen!

Ik heb een widget voor OSX waar ik mijn trace nummer heb ingevuld. Bij status staat nu in Transit, maar in de widget staat voor donderdag als aflevering.

Edit: Staat ook bij de gegevens van de website:

Tracking Detail
Tracking Number:1Z4WY7720402248203
Status: In Transit
Rescheduled Delivery Date:04/29/2010
Shipped To: AMSTELHOEK, NL
Shipped/Billed On:04/22/2010
Type:PackageService:
UPS SAVER
Weight:4.70 Kgs
Bij mij staat er gek genoeg geen Rescheduled Delivery Date :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:07
Update:

KOELN (COLOGNE), DE 25/04/2010 14:53 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING

Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Laatst online: 19-05 17:56

srblackbird

ThinkGEEK

jeehaa schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:12:
[...]

Dan zit ons pakketje in het zelfde toestel ;)

Waarschijnlijk gaat hij vandaag van Anchorage naar Louisville Intl en dan door naar Köln
Die van mij ook!
Hij is nu vertrokken naar Duitsland: http://flightaware.com/live/flight/UPS41
UPS geeft me alleen geen aankomstdatum/tijd meer. :-(
Ik heb hem (15", 2,53 GHz, Antiglare High-res) donderdagavond (15de) besteld.

Location Date Local Time DescriptionWhat's This?
ANCHORAGE, AK, US 04/24/2010 10:06 P.M. DEPARTURE SCAN
04/24/2010 4:19 P.M. ARRIVAL SCAN
SHANGHAI, CN 04/24/2010 1:04 A.M. EXPORT SCAN
SHANGHAI, CN 04/22/2010 11:48 A.M. ORIGIN SCAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Naxul schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:31:
Update:

KOELN (COLOGNE), DE 25/04/2010 14:53 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING

Ziet er goed uit :)
Zie ook een flink aantal posts hierboven; dat bericht is de gegevensscan waarin staat dat het pakket in Köln verwacht gaat worden.
srblackbird schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:44:
[...]

Die van mij ook!

Ik ging uit van een transfer in Louisville maar ik zie dat er ook het toetstel waar jij naar refereert om 22.54 vertrok, daar waar onze scans om 22.06 waren. Het zou dus goed kunnen zijn dat we toch al bijna in Köln zijn :D

[ Voor 57% gewijzigd door jeehaa op 25-04-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil Ivey
srblackbird schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:44:
[...]

Die van mij ook!

Ik heb dezelfde status en ook geen verwachte aankomsttijd vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:35
Mijn Macbook Pro 17" heeft ook een aardig stukje van de wereld gezien dankzij de aswolk...

UTRECHT, NL 23/04/2010 13:51 AFGELEVERD
23/04/2010 9:47 DE ONTVANGER WAS NIET BESCHIKBAAR OM TE TEKENEN BIJ DE 1E AFLEVERPOGING. EEN 2E POGING WORDT ONDERNOMEN
23/04/2010 7:10 WORDT AFGELEVERD
23/04/2010 7:05 AANKOMSTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 23/04/2010 4:04 VERTREKSCAN
23/04/2010 3:08 IMPORTSCAN
23/04/2010 2:48 IMPORTSCAN
WARSAW, PL 22/04/2010 17:58 AANKOMSTSCAN
INCHEON, KR 22/04/2010 10:53 VERTREKSCAN
22/04/2010 9:01 AANKOMSTSCAN
SHANGHAI, CN 22/04/2010 7:13 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 18/04/2010 15:25 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
SHANGHAI, CN 18/04/2010 5:55 NATUURRAMP
18/04/2010 5:21 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 17/04/2010 14:45 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN 17/04/2010 19:01 EXPORTSCAN
SHANGHAI, CN 16/04/2010 12:22 HERKOMSTSCAN
CN 16/04/2010 6:10 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esveldt86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04-2023
connos schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:10:
Mijn Macbook Pro 17" heeft ook een aardig stukje van de wereld gezien dankzij de aswolk...

UTRECHT, NL 23/04/2010 13:51 AFGELEVERD
23/04/2010 9:47 DE ONTVANGER WAS NIET BESCHIKBAAR OM TE TEKENEN BIJ DE 1E AFLEVERPOGING. EEN 2E POGING WORDT ONDERNOMEN
23/04/2010 7:10 WORDT AFGELEVERD
23/04/2010 7:05 AANKOMSTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 23/04/2010 4:04 VERTREKSCAN
23/04/2010 3:08 IMPORTSCAN
23/04/2010 2:48 IMPORTSCAN
WARSAW, PL 22/04/2010 17:58 AANKOMSTSCAN
INCHEON, KR 22/04/2010 10:53 VERTREKSCAN
22/04/2010 9:01 AANKOMSTSCAN
SHANGHAI, CN 22/04/2010 7:13 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 18/04/2010 15:25 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
SHANGHAI, CN 18/04/2010 5:55 NATUURRAMP
18/04/2010 5:21 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 17/04/2010 14:45 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN 17/04/2010 19:01 EXPORTSCAN
SHANGHAI, CN 16/04/2010 12:22 HERKOMSTSCAN
CN 16/04/2010 6:10 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Als ik zo de laatste berichten lees. Duurt de bestelling van een macbook totdat hij geleverd wordt ruim een week. Is dit ongeveer het gemiddelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

jeehaa schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:52:
[...]
Ik ging uit van een transfer in Louisville maar ik zie dat er ook het toetstel waar jij naar refereert om 22.54 vertrok, daar waar onze scans om 22.06 waren. Het zou dus goed kunnen zijn dat we toch al bijna in Köln zijn :D
KOELN (COLOGNE), DE 04/25/2010 7:20 P.M. ARRIVAL SCAN

Het vliegtuig is geland in Köln. :) We zullen zien hoe snel UPS de pakketten verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

esveldt86 schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:43:
[...]
Als ik zo de laatste berichten lees. Duurt de bestelling van een macbook totdat hij geleverd wordt ruim een week. Is dit ongeveer het gemiddelde?
Alleen als je een MBP laat komen zonder verdere opties en als je betaling snel doorkomt. Anders is het eerder een kleine twee weken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Hahah, met zijn allen in hetzelfde vliegtuig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehehe, ja inderdaad. Koln al!

Bij mij dus wel een afleverdatum. Grote kans dat deze bij jullie hetzelfde is! Bijgestelde nieuwe delivery date is nu namelijk 26/4, morgen! :) :D

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 25-04-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
idd, hulde UPS! dit blijft toch mijn favoriete berzorgdienst. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 13:06
ik heb ook hetzelfde, status is net in importscan veranderd @ koln :D

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Yes, morgen is de grote dag! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

20:57 importscan cologne. Leverdatum 26/04 :) Finally!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu wil ik verdorie wel dat die bij mij eerder is als dan bij jullie! Hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik zie net dat als je via Apple Store besteld (wat ik wil doen i.v.m. TU Delft 12% studentenkorting) je het dan gewoon via je bank kan overschrijven, en dan gaat het in totaal ong. 2 weken duren voor ik m'n MacBook Pro ontvang. Weten jullie of ik ook gewoon bij de officiele Apple Store (Amsterdam CS) 12% korting kan krijgen ? Anders ga ik namelijk morgen direct langs.

Ik kan echt écht niet meer wachten :)

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil Ivey
Via de Apple stores kan je voor zover ik weet niet zulke grote studentenkortingen krijgen. Via surfspot (HHS) kreeg ik ook ~11-12% korting en heb het daarom gewoon online besteld.

De levertijden zullen nu waarschijnlijk wel wat eerder zijn, aangezien UPS zijn vluchten weer heeft opgepakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Phil Ivey op 25-04-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Onze speeltjes zijn vanochtend om 2u uit Köln vertrokken dus waarschijnlijk probeert UPS vandaag van het ding af te komen :) ben alleen aan het werk en pas 18u thuis en ik ga er vanuit dat ik zelf moet tekenen en dat een huisgenoot dat niet mag (zelfde adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
nee he.. nu staat er dit:

"ROTTERDAM, NL 26/04/2010 9:08 LATE TRAILER / DELIVERY RESCHEDULED"
:(

update:

"Status: Exception"

update2:

"Status: In Transit
Rescheduled Delivery Date:26/04/2010"

OK. misschien toch nog hoop :)

[ Voor 42% gewijzigd door BlowFish op 26-04-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Ja die 'uitzondering' kreeg ik ook eerder door die NATUURRAMP. Misschien onze delivery ook vertraging op loopt, want ik neem aan dat het pakketje al lang in NL moet zijn na 7 uur rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De mijne staat hier inmiddels ook op exception, wat een gedoe allemaal joh, hopelijk komt ie vandaag nog binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En we zijn weer in transit! De afleverdatum staat nog steeds op vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:10
Besteld: 24 april. (Macbook Pro 13" default, US keyboard)
Verwachte verzenddatum: '5 werkdagen'
Aankomst: 6/7 mei :(
Wachten is een bitch.

[ Voor 15% gewijzigd door stijnos1991 op 26-04-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
gearriveerd in Amsterdam en wordt afgeleverd!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
stijnos1991 schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:42:
Besteld: 24 april.
Verwachte verzenddatum: '5 werkdagen'
Aankomst: 6/7 mei :(
Wachten is een bitch.
Die 6/7 mei is een 'expected' delivery date. 9/10 keer komt je macbook eerder. "not to worry" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:26
Net UPS gebeld, de vrachtwagen kwam later in Rotterdam binnen maar dat betekende niet dat er vandaag niet wordt uitgeleverd. Maar de garantie dat hij vandaag zou komen was er ook weer niet. Misschien laat op de middag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
kleine update;

nu staat deze er opeens tussen:

"ROTTERDAM, NL 26/04/2010 9:08 LATE TRAILER / DELIVERY RESCHEDULED
26/04/2010 9:00 OUT FOR DELIVERY"

Dik gedrukt stond er vanmorgen nog niet, maar wat wel vreemd is is dat deze qua tijd 9:00 i.t.t 9:08 wel eerder is.

Maar goed out for delivery zou betekenden dat hij onderweg is :)

offtopic:
@sperenvanger ben jij rickh op macrumors.com ;) ?

[ Voor 9% gewijzigd door BlowFish op 26-04-2010 11:48 ]

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPad] importeren : De levertijden.