Misschien ook nog interessant de reacties van Bol.com op mijn vragen:
Mijn eerste vraag was hoe het kon dat het kon dat personen die later een iPad bestelde 'm eerder binnenkregen. Daarop kreeg ik dit antwoord:
Geachte heer ...,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 14 april 2012.
Het spijt ons dat uw bestelling met bestelnummer ........ niet binnen de verwachte levertijd bezorgd is. De levertijden op onze site zijn zo actueel en accuraat mogelijk, maar wij zijn hierin afhankelijk van de informatie die onze leveranciers ons verstrekken. Uiteraard begrijpen wij dat het vervelend is dat u lang op uw bestelling moet wachten.
Wij verwachten uw bestelling voor 16 april 2012 te kunnen leveren. Onze excuses voor de vertraging.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Khadija
Na deze reactie vroeg ik of ze mijn vraag überhaupt wel hadden gelezen en of ze 'm nu wel konden beantwoorden. Ook vroeg ik nog hoe ze een product
voor 16 april kunnen leveren. Dit is het antwoord:
Geachte heer ...,
Wij begrijpen dat het erg vervelend is dat de levering van uw iPad vertraagd is, terwijl deze met een snellere levertijd op onze website staat.
Bol.com werkt met verschillende leveranciers. Als een leverancier aangeeft dat de voorraad op begint te raken, zoeken wij een leverancier die het artikel wel op voorraad heeft. Als deze nieuwe leverancier een andere levertijd rekent, passen wij de deze op onze website aan.
Uw bestelling is te ver gevorderd in het logistieke proces bij onze eerste leverancier om deze over te zetten naar onze nieuwe leverancier. Om deze reden wordt uw iPad nog via de eerste leverancier geleverd.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Lukas
Hierop vroeg ik waarom ik dan wel een bestelling kon annuleren en dan opnieuw bestellen bij een andere leverancier en zij het niet kunnen omzetten.
Geachte heer ...,
U geeft aan dat u niet tevreden bent met de geboden informatie. Het spijt ons dit te vernemen.
Uit navraag bij de verantwoordelijke afdeling blijkt dat de verwerking van een omzetting en de verwerking van een annulering beide een ander proces is. Om deze reden zou een annulering mogelijk nog wel verwerkt kunnen worden en is een overzetting niet meer mogelijk. De leverancier van uw bestelling heeft laten weten dat er vertraging is ontstaan bij het leveren van uw artikel. De leverancier verwacht uw artikel op 16 april 2012 bij u te kunnen afleveren.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Cealista
Na deze reactie vroeg ik nog hoe het mogelijk is om een product op 16 april te leveren. Hier heb ik geen antwoord op gekregen.