@Berten
Die hebben ze nog op voorraad bij HCW http://www.hcw.be/apple-2-16gb-wifi.html
Die hebben ze nog op voorraad bij HCW http://www.hcw.be/apple-2-16gb-wifi.html
[ Voor 11% gewijzigd door quirinus op 25-07-2011 13:25 ]
niet meer, ik heb een zwarte opgehaaldPilatuS schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:39:
MyCom Arnhem heeft nog 4x 16GB Wifi liggen. Waarvan er 3 zwart zijn en 1 wit.
PSN Headless_Pumpkin
Haters everywhere but I don’t really care
Valt vies tegen, heb afgelopen vrijdag 6-7 winkels moeten bellen om een iPad 2 32 GB Wifi in het zwart te vinden..PilatuS schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:31:
Ik denk dat de tijd dat de iPad 2 moeilijk te verkrijgen is wel voorbij is. De meeste winkels hebben op dit moment ruim voorraad liggen.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 22:31 ]
Te mooi. Niet doen. Prijzen op de hele site zijn complete onzin. iMac 27inch voor 1200 euro, MacBook air topmodel voor 749. Onmogelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:30:
499 Euro voor een 32GB iPad 2
Iemand enige ervaring met deze webshop, lijkt nl. te mooi om waar te zijn...
Elektropunt.nl
[ Voor 13% gewijzigd door sebastius op 05-08-2011 22:36 ]
Of ze verkopen dingen onder de inkoopprijs, of het is oplichting, kies maarVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:30:
499 Euro voor een 32GB iPad 2
Iemand enige ervaring met deze webshop, lijkt nl. te mooi om waar te zijn...
Elektropunt.nl
[ Voor 88% gewijzigd door Hoedje op 14-08-2011 20:55 ]
[ Voor 111% gewijzigd door timwijn op 16-08-2011 23:00 ]
Verwijderd
Reken er maar niet teveel op, al weet je het nooit. Toen ik mijn iPhone 4S bestelde toen was de site al om half 10 geloof ik online, en een pre-order zegt bij Apple Nederland ook echt helemaal niks. Ik was als een van de eersten met een pre-order en kreeg de iPhone 4S pas een week naar de officiele launch in NL.Josh schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:25:
Heeft er iemand een idee wanneer (en óf uberhaupt) er bestelt (pre-order) kan worden op de Apple website? Ik heb gebeld naar Apple maar die wisten het zelf niet eens.
Er staat nog steeds "Coming Soon" voor de nieuwe iPad.
Ga er langs of bel ze met de vraag of je kan reserveren.monnick schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:23:
Ik ben niet zo bekend met het launch day fenomeen van Apple producten, maar wil wel de nieuwe iPad wel direct volgende week vrijdag gaan halen. Kan ik gewoon ergens in de loop van de dag naar de officiële Apple store in Amsterdam gaan, of heb ik dan grote kans dat alles al weg is? En hoe zit het met andere winkels? (Mediamarkt bijv)
Ps. Ik wil het goedkoopste model kopen, 16 GB WiFi
Mag ik vragen welke betaalwijze je hebt gekozen en hoelang het duurt/duurde voordat jij je geld terughebt. Zit er ook aan te denken om te annuleren.quirinus schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:57:
Bestelling bij gravis.de geannuleerd. Vrijdagavond en/of zaterdag op jacht gaan..
Paypal. Een minuut later email van paypal dat betaling geannuleerd is._odb_ schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:58:
[...]
Mag ik vragen welke betaalwijze je hebt gekozen en hoelang het duurt/duurde voordat jij je geld terughebt. Zit er ook aan te denken om te annuleren.
Top! Ik geef ze tot donderdagochtend de kansquirinus schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:06:
[...]
Paypal. Een minuut later email van paypal dat betaling geannuleerd is.
[ Voor 2% gewijzigd door _odb_ op 20-03-2012 16:16 . Reden: taalkundige edit ]
De wijzen komen uit het Oosten!
En in welke stad heb jij besteld dan? in Zwolle hebben ze maar tien reserveringen.NoepZor schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:30:
Ik heb hem voorbesteld bij de xando, die leveren uit op basis van volgorde van bestellen. Je moet wel vooraf betalen, waarschijnlijk om loze reserveringen te voorkomen van mensen die op meerdere paarden wedden. Ze verwachten genoeg voorraad binnen te krijgen om aan de eerste vraag te voldoen.
Bron??XiN-eViL schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:29:
A-mac gaat ook donderdagnacht open (Utrecht, Den Bosch, Amersfoort, Deventer en Eindhoven - Demer). De rest gaat vrijdag om 7:00 open.
Zag het al, facebook. Sittard doet ook meeXiN-eViL schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:29:
A-mac gaat ook donderdagnacht open (Utrecht, Den Bosch, Amersfoort, Deventer en Eindhoven - Demer). De rest gaat vrijdag om 7:00 open.
I served in a company of heroes.
Heb je linkje waar dat staatalwaysleft schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:55:
[...]
Zag het al, facebook. Sittard doet ook mee
Mess with the best, die like the rest
heb je misschien een bevestiging? (woon zelf ook in Veenendaal, heb zelf al een nieuwe iPad, maar wil voor iemand ook een)J0ey schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:32:
Hier in Veenendaal gaat de iAm Store waarschijnlijk om 12u 's avonds open, ze namen ook geen reserveringen aan. Succes, mij niet gezien.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Nee, ze zeiden in de winkel "waarschijnlijk". Je moet het hun Facebook/Twitter even in de gaten houden, daar kwam een bevestiging op.ASNNetworks schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:49:
[...]
heb je misschien een bevestiging? (woon zelf ook in Veenendaal, heb zelf al een nieuwe iPad, maar wil voor iemand ook een)
Oh ok, thanks zal het in de gaten houdenJ0ey schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:53:
[...]
Nee, ze zeiden in de winkel "waarschijnlijk". Je moet het hun Facebook/Twitter even in de gaten houden, daar kwam een bevestiging op.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Goed nieuws. Had hem al gereserveerd bij Dixons, maar zit wel te twijfelen of ik hem ophaal om 0:02.gstoffers schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:18:
Dixons nachtopening
http://www.dixons.nl/nachtopening/
Denk voor Apple product historisch grote voorraadgstoffers schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:18:
Dixons nachtopening
http://www.dixons.nl/nachtopening/
Ik hoop het voor ze, niet dat ik donderdag voor niks daarheen ga omdat ik niet gereserveerd hebt.alwaysleft schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:27:
[...]
Denk voor Apple product historisch grote voorraad
If you didn't win today, you can always win tomorrow
[ Voor 30% gewijzigd door kronolith op 21-03-2012 12:08 ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
[ Voor 10% gewijzigd door RRCreations op 21-03-2012 12:23 ]
Mediacj schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:04:
En de garantie bij Dixons? Ook 2 jr net als de mediamarkt?
Chillco schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:10:
Hier bij de iCentre krijg ik geloof ik toch echt maar 1 jaar. Heeft iemand ervaring met dat extra jaar garantie van de Mediamarkt? Ik heb er laatst naar gevraagd maar afgaande over hoe de verkoper erover praatte kreeg ik een beetje het idee dat als het zover is je alsnog behoorlijk moet gaan zeuren wil je gebruik kunnen maken van dat extra jaar.
Garantie is wettelijk vastgelegd, twee jaar (en dan heb je nog bepalingen voor levensverwachting, eigenlijk/oneigenlijk gebruik, e.d.). Ben wel voorzichtig bij Apple stores en eigen retailers, Apple probeert nog altijd vast te houden aan hun eigen garantiebepalingen (1 jaar, en overlappingen en onduidelijkheden van Apple Care). Zie bijvoorbeeld dit artikel op Tweakers.kronolith schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:13:
Ok, dacht dat standaard 2 jaar was...
[ Voor 54% gewijzigd door Virtuozzo op 21-03-2012 12:29 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Die twee jaar is een Europese richtlijn die in Nederland niet geldt omdat wij een "betere" regeling hebben. Wij hebben in principe garantie voor de te verwachten levensduur van een product, maar in de praktijk houdt vrijwel niemand zich daaraan.Virtuozzo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:24:
Garantie is wettelijk vastgelegd, twee jaar (en dan heb je nog bepalingen voor levensverwachting, eigenlijk/oneigenlijk gebruik, e.d.). Ben wel voorzichtig bij Apple stores en eigen retailers, Apple probeert nog altijd vast te houden aan hun eigen garantiebepalingen (1 jaar, en overlappingen en onduidelijkheden van Apple Care). Zie bijvoorbeeld dit artikel op Tweakers.
De meeste winkels weten heel goed hoe soepel hun leveranciers met garantie omgaan, en als Apple strikt aan dat ene jaar vasthoudt, doet de winkel dat ook. Dat is onterecht maar probeer maar eens je gelijk te halen in een conflict met een winkel, zeker als het om een grote keten gaat.Als je bijvoorbeeld vage verhalen krijgt, of excuses, of verkooppraatjes voor Apple Care binnen die periode van twee jaar dan weet je dat je ergens anders moet kopen. En zoals hierboven aangegeven, de winkel waar je koopt is altijd je aanspreekpunt - ongeacht wat ze vaak proberen.
Wie het eerst voorbesteld, wie het eerst maaltSplendid_dj schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:30:
Toch vind ik het jammer dat winkels reserveringslijsten maken voor nieuwe producten. Veel eerlijker zou het zijn om mensen in de rij te laten staan onder het mom van wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Ik heb nog goede herinneringen aan de lancering van de iPhone 3G in Nederland
De wijzen komen uit het Oosten!
Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro
Waar maak je je druk om? Sommige wachten al een tijdje. Zijn er geen belangrijkere zaken in je leven? Zo niet, dan heb ik met je te doen.nicow101 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:13:
Wat ik me nou afvraag, waarom zou je in godsnaam die nieuwe iPad persé de eerste dag willen kopen? Zijn er geen belangrijkere zaken in je leven? Zo niet, dan heb ik met je te doen.
Heb jij belangrijke dingen te doen om 12u 's nachts? De meeste mensen hangen dan voor de TV, gaan uit of liggen te slapen. Dat noem ik allemaal niet echt belangrijk, kan je best één keertje missennicow101 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:13:
Wat ik me nou afvraag, waarom zou je in godsnaam die nieuwe iPad persé de eerste dag willen kopen? Zijn er geen belangrijkere zaken in je leven? Zo niet, dan heb ik met je te doen.
Daarom dus altijd even testen of de winkel zich wel conform gedraagt. Is dat niet zo, dan andere winkel.downtime schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:36:
De meeste winkels weten heel goed hoe soepel hun leveranciers met garantie omgaan, en als Apple strikt aan dat ene jaar vasthoudt, doet de winkel dat ook. Dat is onterecht maar probeer maar eens je gelijk te halen in een conflict met een winkel, zeker als het om een grote keten gaat.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
[ Voor 8% gewijzigd door Sanderrr op 21-03-2012 13:50 ]
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Daar heeft de verkoper niets mee te maken, de verwachte levensduur wordt niet door hem bepaalt.pposthoorn schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:21:
[...]
Heb jij belangrijke dingen te doen om 12u 's nachts? De meeste mensen hangen dan voor de TV, gaan uit of liggen te slapen. Dat noem ik allemaal niet echt belangrijk, kan je best één keertje missen
Maar als jij thuis blijft zijn er meer iPads voor de mensen die het leuk vinden om bij de lancering aanwezig te zijn.
offtopic:
Over het garantie gebeuren:
Volgens mij is het slim om bij de aankoop aan de verkoper te vragen wat de verwachte levensduur van het product is.
Op die manier is bij de koop duidelijk waar je aan toe bent. Zegt hij 1 jaar dan koop je hem niet als je dat te weinig vindt. Zegt hij 3 jaar dan kan jij, als je en defect tegen komt, de komende 3 jaar terug gaan naar de winkel en aangeven dat jou bij de aanschaf is verteld dat de verwachte levensduur 3 jaar is dus dat je graag ziet dat zij de reparatie kosten (liefst geheel maar minimaal deels) vergoeden.
Klopt, in de EU is dat vastgelegd in wetgeving en richtlijnen voor lidstaten voor redelijk gebruik, minimale vereiste levensduur, e.d. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de VS waar de fabrikant het zelf bepaald (met uitzondering van een paar staten met bepalingen).418O2 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:55:
[...]
Daar heeft de verkoper niets mee te maken, de verwachte levensduur wordt niet door hem bepaalt.
Dat kan. Veel merken maken daar geen punt van, en is veelal ook onderdeel van hun Algemene Voorwaarden of coulance beleid. Het hangt echter ook van de winkel, en vaak van het merk af. Hou er echter rekening mee, dat als puntje bij paaltje komt jouw garantie gekoppeld is aan de winkel die jou het product verkoopt. De ene premium reseller is niet noodzakelijk hetzelfde bedrijf als de andere premium reseller, en dan verzaak je dus jouw deel van de overeenkomst met betrekking op garantie.SanderF1 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:39:
Stel dat ik mijn iPad koop bij een premium reseller in Maastricht, maar ik erachter kom dat de iPad last heeft van het backlight probleem (heb al een paar langs zien komen) dan kan ik dus met mijn iPad gekocht in Maastricht bij een premium reseller gewoon naar de Apple Store in Amsterdam en krijg ik een nieuwe?
(ben dit weekend in Maastricht maar woon in Amsterdam)
[ Voor 50% gewijzigd door Virtuozzo op 21-03-2012 14:30 ]
Ja. Bij de Apple Store helpen ze je altijd op basis van het serial number van je product. Daaraan kunnen ze zien of je nog garantie hebt.SanderF1 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:47:
Maar als ik (mocht er bijvoorbeeld een backlight probleem zijn met iPad gekocht in Maastricht bij een reseller) naar de officiele Apple Store op het Leidsche gaan dan zal deze dus gewoon netjes omgeruild worden?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ja, maar je loopt wel het risico van problemen in verband met garantiebepalingen. De winkel van aanschaf is ten slotte jouw aanspreekpunt daarvoor. Ook al is het serienummer hetzelfde, wat vaak voorkomt is dat na dat eerste jaar (Apple's eigen beleid van garantie) je in de problemen kunt komen mocht er iets aan de hand zijn - te vaak meegemaakt helaas. Maar dat hangt ook af van de coulance van de winkel van aanschaf.SanderF1 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:47:
Maar als ik (mocht er bijvoorbeeld een backlight probleem zijn met iPad gekocht in Maastricht bij een reseller) naar de officiele Apple Store op het Leidsche gaan dan zal deze dus gewoon netjes omgeruild worden?
Te vaak loop je dan tegen verhalen aan die niet conform wetgeving zijn. Als je dat tegenkomt, let dan er goed op dat je in dat tweede jaar echt geen extra Apple Care hoeft aan te schaffen ... Zie dat eerder gelinkte artikel hier op Tweakers.Xeanor schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:56:
[...]
Bij de Apple Store helpen ze je altijd op basis van het serial number van je product. Daaraan kunnen ze zien of je nog garantie hebt.
[ Voor 25% gewijzigd door Virtuozzo op 21-03-2012 15:04 ]
Mooi - dan hoef ik me dus geen zorgen te maken als ik vrijdag of zaterdag de iPad in Maastricht ga halen en er een backlight probleem is, al hoop ik natuurlijk van harte dat dat niet het geval gaat zijnXeanor schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:56:
[...]
Ja. Bij de Apple Store helpen ze je altijd op basis van het serial number van je product. Daaraan kunnen ze zien of je nog garantie hebt.
Hoe bedoel je? Je kunt daarom dus beter bij een premium reseller kopen i.p.v. de officiele Apple Store?Virtuozzo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:02:
[...]
Ja, maar je loopt wel het risico van problemen in verband met garantiebepalingen. De winkel van aanschaf is ten slotte jouw aanspreekpunt daarvoor. Ook al is het serienummer hetzelfde, wat vaak voorkomt is dat na dat eerste jaar (Apple's eigen beleid van garantie) je in de problemen kunt komen mocht er iets aan de hand zijn - te vaak meegemaakt helaas. Maar dat hangt ook af van de coulance van de winkel van aanschaf.
Wat je ook koopt, de winkel waar je het aanschaft is jouw aanspreekpunt voor garantie. Als je bijvoorbeeld bij een andere winkel daar mee aankomt, dan hoeven zij die garantie niet in aanspreek te nemen als je het product elders omgewisseld hebt.SanderF1 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:04:
[...]
Hoe bedoel je? Je kunt daarom dus beter bij een premium reseller kopen i.p.v. de officiele Apple Store?
[ Voor 9% gewijzigd door Virtuozzo op 21-03-2012 15:10 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
I served in a company of heroes.
[ Voor 10% gewijzigd door muhda op 21-03-2012 18:50 ]
Verwijderd
Ik heb de discussies gelezen op de frontpage en ik concludeerde uit de de meest informatieve reacties dat je helemaal geen recht op 2 jaar hebt. De fabriek moet 1 jaar verplicht geven. Veel fabrikanten geven meer en winkels vaak ook, maar zoals ik heb gelezen, stem je in met 1 jaar als je het product koopt bij apple koopt.Virtuozzo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:08:
[...]
Wat je ook koopt, de winkel waar je het aanschaft is jouw aanspreekpunt voor garantie. Als je bijvoorbeeld bij een andere winkel daar mee aankomt, dan hoeven zij die garantie niet in aanspreek te nemen als je het product elders omgewisseld hebt.
Het punt van de consumentbond hier in Nederland, maar ook van andere organisaties en overheden in de EU is dat in het geval van Apple er te veel onduidelijkheden zijn en dat Apple in eigen verkoop maar ook via premium resellers veelvuldig er een loopje mee neemt en consumenten niet direct het gewone recht op twee jaar garantie geeft.
Ik heb dat laatste ook zelf helaas te vaak ervaren, je moet te vaak heel sterk in je schoenen staan om bij Apple dat tweede jaar te krijgen zonder extra facturen of extra Apple care als je niet je garantie aanspreekt bij de winkel van aanschaf of als je al elders aanspraak hebt gemaakt op garantie (zoals bijvoorbeeld wanneer je een product met defect in een andere winkel dan die van aanschaf geruild hebt).
Kort gezegd, het maakt niet uit waar je koopt, maar hou je bij die winkel als er iets misgaat (tenzij het bijvoorbeeld een ander filiaal is van dezelfde keten).
En, belangrijk, sta sterk in je schoenen als er iets misgaat. Informeer jezelf altijd goed van te voren.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik zie net dat de premium resellers (iCentre, A-Mac, Ivizi) slechts 12 maanden garantie geven, terwijl de Media Markt aangeeft 24 maanden te geven.PjotrStroganov schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:56:
[...]
Ik heb de discussies gelezen op de frontpage en ik concludeerde uit de de meest informatieve reacties dat je helemaal geen recht op 2 jaar hebt. De fabriek moet 1 jaar verplicht geven. Veel fabrikanten geven meer en winkels vaak ook, maar zoals ik heb gelezen, stem je in met 1 jaar als je het product koopt bij apple koopt.
En daar gaan we weer.PjotrStroganov schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:56:
[...]
Ik heb de discussies gelezen op de frontpage en ik concludeerde uit de de meest informatieve reacties dat je helemaal geen recht op 2 jaar hebt. De fabriek moet 1 jaar verplicht geven. Veel fabrikanten geven meer en winkels vaak ook, maar zoals ik heb gelezen, stem je in met 1 jaar als je het product koopt bij apple koopt.
De Nederlandse wetgever heeft voor een flexibele invulling gekozen, in plaats van de termijn van twee jaar uit de richtlijn over te nemen. Een richtlijn-conforme uitleg leidt ertoe dat de garantie minimaal twee jaar moet duren, maar ook net zo lang als past bij de reële verwachting van de levensduur van het gekochte. Let wel op dat niet elk defect onder de wettelijke garantie valt:het gaat om de vraag of het gekochte voldoet aan de verwachtingen van de koper ten tijde van het sluiten van de overeenkomst.
Binnen de garantietermijn draait de winkel op voor de kosten van reparatie en verzending indien het gekochte via verzending is ontvangen, óók als de voorwaarden vermelden dat het carry-in garantie is. Afhandeling van de garantie dient zonder ernstige overlast voor de klant te geschieden. De definitie van ernstige overlast is echter onderhevig aan interpretatie, waardoor het nogal eens een discussiepunt is.
Wat dus niet correct is, die 12 maanden. Reden dus om gewoon niet bij die winkels te kopen. Ik weet het, Apple's beleid is strikt het beleid zoals zij dat in de VS handhaven, het is echter gewoon niet conform wetgeving in Nederland, en ook niet conform Europese wetgeving.SanderF1 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:18:
[...]
Ik zie net dat de premium resellers (iCentre, A-Mac, Ivizi) slechts 12 maanden garantie geven, terwijl de Media Markt aangeeft 24 maanden te geven.
[ Voor 25% gewijzigd door Virtuozzo op 21-03-2012 17:26 ]
Het probleem is altijd nog het recht krijgen.Virtuozzo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:23:
[...]
En daar gaan we weer.
Je hebt als consument recht op twee jaar garantie. Klaar. Als je het niet gelooft, neem contact op met je rechtsbijstand, de consumentenbond, of loop even door de verschillende threads hier op Tweakers,
Deze thread is een goed startpunt.
[...]
[...]
Je stemt nergens mee in, als de voorwaarden van Apple niet rechtsgeldig zijn dan hebben ze als nog geen poot om op de staan.PjotrStroganov schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:56:
[...]
Klopt. Maar dat is niet moeilijk, zolang je een rechtsbijstandverzekering hebt. Bedrijven die dit soort stunts uit proberen te halen weten heel goed dat ze fout zitten. Zonder tussenkomst echter van een instantie komt het voor hen gewoon op een koude calculatie aan van "hoe schatten we deze klant in voor hoeveel tijd en geld hij of zij kan besteden om toch te krijgen waar hij of zij gewoon recht op heeft, en is de klant dom genoeg om hem of haar extra verkoop (zoals bijvoorbeeld overlappende Apple Care aan te smeren".NotSoSteady schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:26:
[...]
Het probleem is altijd nog het recht krijgen.
Nou volgens mij valt dat wel mee, kan me nog een aflevering van Kassa voor de geest halen, waar zij de enige waren die niet moeilijk deden.Chillco schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:25:
En zou de Mediamarkt dan wel zonder tegengas je defecte iPad onder garantie laten repareren in het tweede jaar? Ik vraag het me serieus af. De negatieve verhalen over de Mediamarkt aftersales zijn bij bijna iedereen wel bekend en 1 blik op de shopreview hier op Tweakers zegt ook alweer genoeg.
Persoonlijk ben ik er nog steeds niet over uit want het voelt als kiezen tussen twee kwaden. Gewoon bij de lokale premium reseller en het risico nemen dat mocht het zover komen je het via je rechtsbijstand moet spelen? Of de Mediamarkt geloven met hun 24 maanden terwijl ze overduidelijk belabberde aftersales hebben.
Wat het eerste punt aangaat, uit eigen ervaring, ja. Ik heb inderdaad ook genoeg gelezen hier op Tweakers over hun aftersales, maar wat ipads aangaat geen problemen gehad. Ook in de omgeving niet. Eigenlijk met geen enkele aankoop aldaar. Daar moet ik bij zeggen, dat ik wel anders gezien heb bij vrienden met aankopen in andere vestigingen.Chillco schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:25:
En zou de Mediamarkt dan wel zonder tegengas je defecte iPad onder garantie laten repareren in het tweede jaar? Ik vraag het me serieus af. De negatieve verhalen over de Mediamarkt aftersales zijn bij bijna iedereen wel bekend en 1 blik op de shopreview hier op Tweakers zegt ook alweer genoeg.
Persoonlijk ben ik er nog steeds niet over uit want het voelt als kiezen tussen twee kwaden. Gewoon bij de lokale premium reseller en het risico nemen dat mocht het zover komen je het via je rechtsbijstand moet spelen? Of de Mediamarkt geloven met hun 24 maanden terwijl ze overduidelijk belabberde aftersales hebben.
Duidelijk verhaal
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq