Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Steam versie boodt inderdaad gewoon resume aan, instellen moest wel opnieuw.

Je moet ook handmatig de files in C:\Program Files\Mass Effect en de startup entry verwijderen, de uninstaller probeert de steam versie te verwijderen (vermoedelijk registery entries). Met ME2 zal het wel iets dergelijks zijn.

ME2 update volgt later

edit:

Mass effect 2 ging zelfs nog beter: zelfs savegames en achievements werden overgezet en de originele uninstaller werkte gewoon

[ Voor 18% gewijzigd door dtech op 29-12-2010 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Heb gister de demo op de ps3 gespeeld. Moet zeggen dat er hier en daar nog wel wat te verbeteren valt, maar overall niet slecht ik heb er verder wel vertrouwen in dat het met de engine voor ME3 op de Pc wel snor zit.

Heb wel weer zin gekregen om te spelen, ik denk dat ik binnenkort maar weer eens even verder ga met mij playtroughs en wellicht ook nog een nieuwe begin als ik weer wat minder GT aan het spelen ben.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36

Player1S

Probably out in the dark

voor wie ze nog niet heeft

3 DLC's zijn vandaag 200ms points
http://majornelson.com/ar...ME2GameAddOnsandmore.aspx

gaat om Lair of the Shadow Broker, Overlord en Kasumi.

Ik heb ze gelijk in de queue gezet 8)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
L1nt schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:36:

Fuuuu... gisteren net gekocht voor de volle prijs :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

auw :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, jammer dat ik nu bij mijn ouders ben, anders had ik die add-ons ook even binnen gehaald :( Mja, maar eens zien of ze in de toekomst nog in de aanbieding zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
L1nt schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:36:

En ik vandaag maar gewoon 1400 BioWare points (€14) lappen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:56:
Hmm, jammer dat ik nu bij mijn ouders ben, anders had ik die add-ons ook even binnen gehaald :( Mja, maar eens zien of ze in de toekomst nog in de aanbieding zullen komen.
als je je xbox inlog gegevens kende, kon je ze gewoon via de xbox site toevoegen aan je queue :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:15:
[...]

als je je xbox inlog gegevens kende, kon je ze gewoon via de xbox site toevoegen aan je queue :X
Klopt, maar ik kwam er te laat achter en moest mijn Gold account nog verlengen, dus uiteindelijk kon het toch niet downloaden helaas. Beetje pech :X

Overigens ben ik nog met een tweede run bezig op Insane. Speel meer Bad Company 2 de laatste tijd, maar ik zal het spel binnenkort weer eens oppakken om het voor de tweede keer af te maken. Dit keer uiteraard zonder dode crewleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Laatst online: 06-09 09:57
Gister maar even een 3de playtrough gestart vanaf ME1, tijd om dingen maar weer eens anders te gaan doen kijken wat dat voor invloeden heeft op de volgende delen.

Momenteel met de andere 2 bezig in ME2 waarvan 1 ME2 voor de 2de keer, das een beetje het nadeel van DLC :P

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Heeft het overzetten van een Mass Effect save eigenlijk veel impact op een ME2 playthrough?

[ Voor 79% gewijzigd door Simon Verhoeven op 29-12-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Simon Verhoeven schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:15:
Heeft het overzetten van een Mass Effect save eigenlijk veel impact op een ME2 playthrough?
Toch wel een hoop details die bepaald worden adhv keuzes die je gemaakt hebt in ME1.
Geen dingen die het verhaal doens omslaan echter (toch niet voor zover ik weet, ik ben nog bezig met ME2).

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

peke schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:00:
[...]

Toch wel een hoop details die bepaald worden adhv keuzes die je gemaakt hebt in ME1.
Geen dingen die het verhaal doens omslaan echter (toch niet voor zover ik weet, ik ben nog bezig met ME2).
Behalve dat het de enige manier is om geen human council te hebben. :P
In ME2 zijn het geen wereldschokkende gebeurtenissen, maar ik verwacht (hoop) in ME3 wel.
Dingen zoals de Rachni, romances en hoe de wereld heen in eerste instantie op je reageert.

Z-machine OriginID: JaccoW

• dtech
Maar ik vind het toch wel grappig: zoals die boodschap die je van de rachni queen krijgt als je haar hebt gesaved en diverse sidequests, toch leuk.

Maar aangezien er nog een ME3 moest komen konden ze natuurlijk ook de storyline niet teveel laten varieren. In ME3 kun je daarentegen natuurlijk volledig verschillende eindes krijgen aangezien er toch geen vervolg hoeft te zijn :D

Je ziet wel dat er in ME2 veel meer rekening wordt gehouden met een vervolg dan in 1: je maakt bijvoorbeeld bij de suicide mission geen enkele echte beslissing (hoogstends wie wat doet, maar als je dat goed doet overleeft iedereen) terwijl je in 1 nog moest kiezen om de council wel/niet te redden en wie de human counselor werd.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

dtech schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:27:
Maar ik vind het toch wel grappig: zoals die boodschap die je van de rachni queen krijgt als je haar hebt gesaved en diverse sidequests, toch leuk.

Maar aangezien er nog een ME3 moest komen konden ze natuurlijk ook de storyline niet teveel laten varieren. In ME3 kun je daarentegen natuurlijk volledig verschillende eindes krijgen aangezien er toch geen vervolg hoeft te zijn :D

Je ziet wel dat er in ME2 veel meer rekening wordt gehouden met een vervolg dan in 1: je maakt bijvoorbeeld bij de suicide mission geen enkele echte beslissing (hoogstends wie wat doet, maar als je dat goed doet overleeft iedereen) terwijl je in 1 nog moest kiezen om de council wel/niet te redden en wie de human counselor werd.
Die beslissingen maak je tijdens de loyalty quests, als je doe al doet, probeer hem eens uit te spelen en dan zelf de sole survivor te zijn :P of in ieder geval, minimal survivors :) heeft toch redelijke impact denk ik zo.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 08:56
Ergert zich niemand aan het feit dat de feel zo erg veranderd is van ME1 naar ME2?
Ik heb nou met de holiday sales ME2 gekocht maar ik vind ME1 toch wat dieper qua RPG-elementen en weapon upgrades. Jammer dat ze dat eruit hebben gehaald.

spoiler:
En ik vind het jammer dat Ashley niet in mijn team zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pirate-Bozz schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:16:
Ergert zich niemand aan het feit dat de feel zo erg veranderd is van ME1 naar ME2?
Ik heb nou met de holiday sales ME2 gekocht maar ik vind ME1 toch wat dieper qua RPG-elementen en weapon upgrades. Jammer dat ze dat eruit hebben gehaald.
ik heb juist het omgekeerde, ik heb na 2 uitgespeeld te hebben deeltje 1 nog eens geprobeerd, en ik vond qua gameplay eigenlijk alles tegenvallen. Combat werkt gewoon veel minder lekker, alles is minder vloeiend en ik werd na 15 minuten al gek van alle upgrades en dergelijke (item a 1, item b 1, item c 1, item d1, item a 2, item e 1 etc etc etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:05:
[...]

ik heb juist het omgekeerde, ik heb na 2 uitgespeeld te hebben deeltje 1 nog eens geprobeerd, en ik vond qua gameplay eigenlijk alles tegenvallen. Combat werkt gewoon veel minder lekker, alles is minder vloeiend en ik werd na 15 minuten al gek van alle upgrades en dergelijke (item a 1, item b 1, item c 1, item d1, item a 2, item e 1 etc etc etc etc)
Zo te horen maak ik de juiste keuze door zometeen de PS3 versie aan te schaffen waarbij deel 1 als een interactief stripverhaal doorgewandeld wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 08:56
Slashdotter schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 05:02:
[...]

Zo te horen maak ik de juiste keuze door zometeen de PS3 versie aan te schaffen waarbij deel 1 als een interactief stripverhaal doorgewandeld wordt :)
Dan doe je ME1 echt te kort, ongeacht wat je van al die upgrademogelijkheden vinden mag.

Vond Miranda in ME2 erg op die meid van Chuck lijken, keek daarna op IMDB en ze heeft er gewoon model voor gestaan :)
Ook herkende ik de stem van Colonel Tigh uit BSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Yvonne Strahovski heet ze.

Over de upgrades: ME2 is gewoon een stuk minder RPG'erig dan ME1. In ME1 was het vervelend met die miljoenen items en upgrades, maar in ME2 heb je dan weer veel te weinig opties naar mijn dunken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe speel je de DLC Kasumi stolen memory af van mass effect 2? Ik heb het spel namelijk uitgespeeld, downloadde daarna die dlc, maar er gebeurde niets. Doe ik iets fout of kan je die dlc alleen afspelen als je de game nog niet hebt uitgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:25
Als het goed is staat de missie bij de binnengekomen berichten die je op de brug kan inzien, daar staat ze als het goed is tussen. Of tenminste, daar staat een bericht dat de missie voor je actief maakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de discussie tussen ME1 en ME2..

(spoilers ahead, lees maar niet als je beide niet uitgespeeld hebt)

Ze zijn inderdaad vrij verschillend. Deel 2 speelt beter; combat is beter, alles loopt vloeiender, ziet er mooier uit, missies zijn beter gedaan, etc. Upgrade systeem is ook tof gedaan, en de nieuwe Normandy is über. De Wards van de Citadel zijn ook erg goed gedaan, meer interactie overal en het ziet er gelikt uit. Illium is ook wel een toffe stad, en Tuchanka als een soort van.. dorp. Met als toppunt Omega, wat een awesome plek is dat zeg _O_ Verder kan je op minder planeten landen, maar de planeten waar je wel kan landen is er beter aandacht besteed aan de omgevingen, niet eentonig zoals het was in ME1.

Maar ik vond deel 1 toch stiekem iets vetter. Veel meer opties qua rpg mogelijkheden. Meer skills, meer wapens, meer armor, meer van alles. En de manier waarop het verhaal gebracht werd in deel 1 is naar mijn herinnering wat beter. Niet dat dat slecht is in ME2 ofzo, het is in beide games gewoon erg goed :) Teammates van deel 1 vond ik ook een stuk toffer dan een aantal nieuwe van deel 2. Loop daarom nog steeds met Garrus of Tali rond, al 3 playthroughs lang :P Al vervang ik ze af en toe door Legion, die wel erg tof is. Thane is ook wel een toffe squadmate om naast Garrus te hebben overigens. Maar over het algemeen vind ik de kleinere squad selectie van ME1 toffer dan ME2's grotere squad selectie.

Hoop wel dat je in deel 3 niks meer met Cerberus te maken hebt, kut organisatie. Heb dan ook zoveel mogelijk gedaan om ze wat te dwarsbomen, inclusief het opblazen van de Human Reaper. Terug naar de Alliance in deel 3 hopelijk.

Als ze in deel 3 de balans tussen RPG en shooter iets meer naar de RPG kant schuiven, en het verhaal weer net zo goed word als in de vorige delen, is wat mij betreft Mass Effect het beste nieuwe IP van deze generatie. Boven nieuwe IP's als Uncharted, Dead Space, BioShock etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb zojuist de DLC Lair of the Shadow Broker uitgespeeld. Aan de ene kant vond ik de revisit naar ME2 erg leuk (want ik heb enorm genoten van het spel). Toch vind ik DLC bijna nooit het geld waard. Ook ditmaal.. de gevechten waren goed, de filmpjes fantastisch.. maar ik vond het eigenlijk te kort. En omdat mijn character al hoog level was zit er daar ook niet echt ontwikkeling in. Wel leuk om weer wat samen met Liara te doen (wink wink nudge nudge).

Het gaf me wel de kans om ook de (gratis) Firewalker DLC te downloaden en even met de Hammerhead rond te rijden, haha, dat was wel een leuke flashback naar ME1.

Het schijnt dat Bioware nog 1 DLC voor ME2 gaat uitbrengen.. als die het niveau heeft van Lair of the Shadow broker een een aanloop naar ME3.. dat wordt ik wel in verleiding gebracht..

Ik zit in ieder geval ook met smart te wachten op ME3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik hoop eigenlijk op zo'n actie zoals er laatst voor de Xbox was dat alle DLC 200 punten kosten.
Ik vind 800 punten, wat LOTSB nu kost gewoon te duur, helaas. Maar ik heb geduld :P

En ik ben ook zeer benieuwd wat er in de volgende DLC komt. Ik hoop dat het kwaliteit is zoals de DLC met Kasumi en de Shadow Broker (welke ik allebei niet gespeeld heb, maar heb wel gelezen dat dat allebei tof is).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb Mass Effect 2 ook maar eens aangeschaft, na een paar goed reviews te hebben gelezen. Een ding heb ik nog niet gevonden, is Mass Effect 1 ook een must have om 2 goed te kunnen spelen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Outerspace schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:17:
Ik heb Mass Effect 2 ook maar eens aangeschaft, na een paar goed reviews te hebben gelezen. Een ding heb ik nog niet gevonden, is Mass Effect 1 ook een must have om 2 goed te kunnen spelen?
Hangt er vanaf of je de voorkeur geeft aan het spelen van RPGs, of shooters met een extreem lineair (zij het erg gelikt) verhaal leuker vindt. Ik zou ME1 zeker niet overslaan, want ook qua verhaal voegt het veel toe aan het universum.

[ Voor 9% gewijzigd door foppe-jan op 03-01-2011 14:21 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het is niet noodzakelijk, maar het is, imho, wel leuker.
Vooral omdat je dan wat meer achtergrond hebt van het verhaal, het universum, de rassen, etc.

Ook kan je je savegame meenemen naar deel 2 en keuzes (een stuk of 10) die je in deel 1 gemaakt hebt beïnvloeden de wereld van deel 2.

Als je met een kersverse save begint in ME2, dan is dat geloof ik hetzelfde als dat je alle 'slechterik'-keuzes had gemaakt in deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik hoor net dat ik ME1 nog ergens op de kop ga tikken. Thanks foppe-jan en anandus
offtopic:
niet zoveel posten... je zit al op 39k :o
:>

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:03
Ik ben nu bezig aan mijn 2e playthrough (insanity) met een infiltrator. Begin ging nog vrij makkelijk, maar kom er met de missie van Archangel (laatste stukje tegen blood pack) niet meer doorheen. Ik heb inmiddels begrepen dat warp ammo wel een hoop scheelt, waar ik voor geth shields als bonus gekozen heb.

Ga ik mezelf een plezier doen door opnieuw te beginnen met warp ammo, of moet ik me niet zo aanstellen en gewoon doorbikkelen op insanity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Je kunt ook 1000 eezo spenderen aan een power switch he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Klopt, alleen nu niet, en als warp ammo zo'n verschil maakt vraag ik me af wat sneller is, tutorial en de eerste planeet opnieuw spelen of deze missie voltooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Begin alsjeblieft niet aan ME2 zonder eerst ME1 te spelen, echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Insanity met een Infiltrator.. bikkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:05:
Insanity met een Infiltrator.. bikkel :P
Valt echt mee ... ben nu zelf in het allerlaatste level met mijn level 30 Infiltrator op Insanity. Enige echt moeilijke level vond ik die op Horizon ... met name dat eind stuk.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Even de discussie uit het andere topic hierheen halen :P
Compizfox schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:01:
Ik heb in elk geval die guide op masseffect.wikia.com gevolgd voor het de functies van de squadmembers. Daar is dus niets misgegaan.
spoiler:
(De eerste keer wel, toen had ik Mordin geselecteerd om in die ventilatiebuizen rond te kruipen, wat ik niet had moeten doen omdat hij toen dood ging. Daarna heb ik een save point geladen daarvoor en heb ik Tali geselecteerd, op aanraden van die guide)

Alle squadmembers leven trouwens nog, het is alleen de helft van de crew die dood is. Chakwas (die nog leeft) vertelde me in die collector base ook dat ze zijn vermalen en door die buizen naar die Human-Reaper 'embryo' zijn gegaan.

En alle upgrades (Shields, armor en cannon) heb ik dan ook.
spoiler:
je crew gaat dood omdat je niet direct na de raid op jouw schip naar de omega relay gaat, je moet dus eerst alle loyaltie missies doen, dan de iff halen en inbouwen, dan legions loyalty dan komt de ship raid en dan direct naar omega relay gaan. Daar de juiste personen kiezen voor de juiste opdracht en klaar :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Is ME2 net zoals bijv. Dragon Age dat je tijdens het knokken elke keer moet pauzeren, om het gevecht tot een goed einde te brengen?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Nope, het kan wel maar is niet nodig zoals in Dragon Age. Ik heb zelf meerdere keren Insanity uitgespeeld zonder gebruik te maken van pauze, terwijl ik dus wel moet pauzeren in Dragon Age op normal. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb wat vragen over het Character/Save systeem van ME2.

Je hebt dus een (of meer) characters, en die staan los van saves? Wat zit er precies in die characters dan? Alleen je class, achtergrond, level en paragon/renegede levels, of ook je besteedde squad-points, je powers en dingen als upgrades en romances?

En in je save zit alleen hoever je bent in het spel? Of hoe zit dat precies?

En ik heb ME2 al uitgespeeld, en na de credits kreeg ik de keuze om óf ME2 opnieuw te spelen met je huidige upgrades, wapens en armor, óf om ME2 verder te spelen na de credits zodat je nog DLC's kon doen.
Ik heb dit laatste gekozen, want ik had nog niet al m'n DLC's gespeeld.

Kan ik, als ik dat wil, alsnog de campaign opnieuw spelen met mijn huidige status? Is dat dan eigenlijk hetzelfde als een nieuwe campaign beginnen met je 'oude' character?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu een new game start kan je kiezen of je een ME1 of ME2 wilt importeren. Als je kiest voor je ME2 character kan je alleen je class niet veranderen wat wel een beetje jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem op insanity zet wordt het spel dan echt moeilijker gemaakt met bijvoorbeeld meer en gevaarlijkere tegenstanders of houdt het slechts in dat ze wat moeilijker doodgaan. Wil op insanity gaan spelen maar eigenlijk alleen als het echt een leuke uitdaging is, niet als ik op elke enemy een heel magazijn moet gaan leegschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Allebij tegelijk d:)b

Hangt ook een beetje van de locatie af, maar soms heb je sterkere enemies, soms meer, soms hebben ze ineens een shield/barrier etc. (collector drones hebben bijvoorbeeld een barrier op hardcore/insanity)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
De AI wordt volgens mij niet echt slimmer, wel scalen de levels van vijanden een stuk harder mee en krijgen ze meer bescherming (shields, barriers e.d.) maar ook immunities.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik speel er nu een 2e keer door met een Sentinel op hardcore ipv een Soldier op veteran.
Het is een stuk zwaarder omdat inderdaad vele vijanden nu armor + shields hebben.
Damage van vijanden komt ook harder aan.
Al bij al vind ik het leuker om zo te spelen want op veteran ging ik zelden dood, nu moet ik tactisch denken en vaak biotics gebruiken want ergens binnenstormen en beginnen knallen loopt altijd fout af, ik begin er niet meer aan. :p
Deze keer wil ik ook op tijd mijn crew terughalen. :)

Voor mij is ME2 > ME1 omdat de sfeer veel beter is, ik heb niets tegen RPG elementen maar in ME1 voelde het enorm kunstmatig aan, versie 1 tem 7 van een bepaald wapen tja ...
In ME2 laat je het science team upgrades onderzoeken en daarvoor heb je resources nodig, is toch een betere aanpak.
Het verhaal vind ik eigenlijk super, alleen het einde mocht iets langer en moeilijker zijn.

Gelukkig hebben ze ook die animatie schokken vermeden, in ME1 zag je voortdurend de karakters verspringen naar een default positie bij het starten van een audio dialoog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35326778,noline]

Voor mij is ME2 > ME1 omdat de sfeer veel beter is, ik heb niets tegen RPG elementen maar in ME1 voelde het enorm kunstmatig aan, versie 1 tem 7 van een bepaald wapen tja ...
In ME2 laat je het science team upgrades onderzoeken en daarvoor heb je resources nodig, is toch een betere aanpak.
Het verhaal vind ik eigenlijk super, alleen het einde mocht iets langer en moeilijker zijn.
Ik vind bij ME1 vooral de vuurgevechten erg teleurstellen. Ik heb met lichte tegenzin geprobeerd ME1 verder te spelen na 2 al uitgespeeld te hebben, maar tijdens de gevechten gebeuren er zo veel rare en houterige dingen dat ik het al snel zat ben. De gameplay van 2 met het levelup en skill systeem van 1 en dan nog een bergje nieuwe wapens en armor erbij zou top zijn, wellicht dat deeltje 3 daar voor zal zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peke schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:35:
De aanpak is inderdaad beter. Alleen zijn er te weinig mogelijkheden die deel 1 wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:45:
[...]

Ik vind bij ME1 vooral de vuurgevechten erg teleurstellen. Ik heb met lichte tegenzin geprobeerd ME1 verder te spelen na 2 al uitgespeeld te hebben, maar tijdens de gevechten gebeuren er zo veel rare en houterige dingen dat ik het al snel zat ben. De gameplay van 2 met het levelup en skill systeem van 1 en dan nog een bergje nieuwe wapens en armor erbij zou top zijn, wellicht dat deeltje 3 daar voor zal zorgen :)
Vind ik ook. In ME1 vond ik het FPS-gedeelte een beetje tegenvallen. Hitboxen voelden nogal slecht aan en het geluid van je guns was helemaal slecht.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Kent er iemand enkele hd Windows 7 ME2 theme's die de moeite zijn?
Het enige dat ik al heb binnengehaald is rotzooi (letterlijk, er zat meer spamcrap in dan theme en dat was ook slecht). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier staan een zooi wallpapers. Geen theme, maar het is een begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu gelijk 2e keer spelen maar nu op hardcore. insanity lukte niet echt lekker in de eerste missie, maar dat kan er ook aan liggen dat ik een M-76 Revenant had ipv de Vindicator battle rifle. Die eerste zou zogenaamd een upgrade van de laatstgenoemde zijn, maar ik mis echt heel erg de acuratie van de Vindicator. Je hebt dan de sniperrifle voor afstanden en je Revenant voor dichtbij, maar niets voor er tussen in. Misschien dat ik er wat meer mee kan na wat upgrades die de acuratie verbeteren want nu kan ik het niet echt zien als een upgrade. Ga nu proberen met de Vindicator insanity te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Die Revenant is inderdaad vooral voor de kortere afstanden. Dat ding zwalkt als een gek, maar doet ongelofelijk veel schade. Pas met wat upgrades wordt ie een beetje hanteerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
De 360 versie is vandaag € 18,- bij Game Offer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist ME2 besteld voor de PS3. Ik heb bij een vriend eens de PC versie gechecked en moet zeggen dat het toch wel heel verleidelijk over kwam. En aangezien er een vervolg komt, leek het me geen moeilijke keuze om deel 2 alvast te kopen voor een aantal playthroughs...

Nu heb ik alleen 2 vragen. Hoe zit het met de DLC die bij de PS3 versie meegeleverd wordt? Is dit DLC die als het ware in de mainstory gevlochten is, of is het net als bij RE5, dat je eerst de main story doorloopt (de game als het ware uitspeelt) en dat dan het meeste van de DLC vrijkomt? Of komt de DLC gaande het verhaal naar voren?

Voor de overzichtelijkheid, de "meegeleverde" DLC:
- Het verhaal van Mass Effect 1 in stripverhaal in de game
- De downloadable content 'Project Overlord'
- De downloadable content 'Lair of the Shadow Broker'
- De downloadable content 'Kasumi: Stolen Memory'
- De downloadable content 'Blood Dragon Armor'
- De downloadable content 'The Zaeed' en 'Firewalker' is te downloaden vanaf het Cerberus Netwerk
- Until February 23rd, 2011, Mass Effect 2 players on Playstation 3 can download the Terminus Armor and M-490 Blackstorm Projector Weapon free of charge from the PSN Store

en dan de tweede vraag, qua classes, ik heb bij die vriend toen de soldier class geprobeerd omdat dit (geloof ik) de meest gangbare class is om mee te beginnen. Vermakelijk, maar op het eerste gezicht niet echt uitdagend (even los van de hoogste moeilijkheidsgraad). Welke class raden jullie aan voor een uitdaging, zonder dat het onmogelijk wordt vanwege bepaalde (dis)abilities, zeg maar, als je begrijpt wat ik bedoel ;). De bedoeling is dat ik de eerste playthrough op de één na hoogste moeilijkheidsgraad ga spelen, voordat ik een schot ga wagen in de hoogste graad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:50:
Hoe zit het met de DLC die bij de PS3 versie meegeleverd wordt? Is dit DLC die als het ware in de mainstory gevlochten is
Ja, de wapens en personages kan je gewoon tijdens het spel gebruiken. De quests, m.u.v. de loyalty-quests, zijn naast de main story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
DLC zit in de main story verweven :) Maar je kunt het ook na de "final" mission doen, zo is ME2 gewoon opgebouwd. Stripverhaal is natuurlijk uitzondering.

Soldier is inderdaad vrij rechtoe-rechtaan. Zelf van is Vangaurd (soldier+adept) maar die vond ik ook niet helemaal je van het. Tweede playthrough was combi technician+biotics en die beviel me veel beter :) Nadeel is dat die relatief weinig firepower heeft en je daarom je krachten veel moet gebruiken, als je nog nooit ME2 hebt gespeeld is dat misschien lastig.

Meld even hoe ME op de PS3 eruit ziet :) schijnt van de ME3 engine gebruik te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, heb die comic op de PS3 versie bekeken. Echt kansloos, werkelijk. Het raakt nog niet eens het oppervlak van het hele ME1 verhaal.

Ik blijf er bij; je moet deel 1 spelen voordat je deel 2 gaat spelen. Dus PS3 only bezitters: zoek een manier om deel 1 ergens te kunnen spelen. Die comic doet het em gewoon niet. Opzich heb je niet eens een goede PC nodig voor ME1 dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
niet met je eens. Voor het spel zelf maakt het niet uit en de verhaallijn is nog steeds prima te volgen en intrigerend als je ME1 niet hebt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het spel zelf maakt het niet uit? Leg uit? :P

ME2 is gewoon een direct vervolg op deel 1. Het gaat puur door op het verhaal, het universum en alles wat daar omheen zit, inclusief binding met belangrijke characters, belangrijke gebeurtenissen, informatie over alle soorten planeten en rassen, geschiedenis van het Mass Effect universum.. noem maar op. Als er een vervolg is van een game waar je echt deel 1 voor moet spelen, is het wel Mass Effect vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Er zitten zoveel subtiele dingetjes in ME2 die anders reageren afhankelijk van de keuzes die je in ME1 gemaakt hebt. Ik vraag me af hoe ze die kleine elementen kunnen vangen in zo'n comic. Aan de andere kant, genoeg mensen die hun ME1 save geimporteerd hebben en nu geen idee meer hebben wat ze met Verner gedaan hebben toentertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:20:
Er zitten zoveel subtiele dingetjes in ME2 die anders reageren afhankelijk van de keuzes die je in ME1 gemaakt hebt. Ik vraag me af hoe ze die kleine elementen kunnen vangen in zo'n comic. Aan de andere kant, genoeg mensen die hun ME1 save geimporteerd hebben en nu geen idee meer hebben wat ze met Verner gedaan hebben toentertijd
Ik ook niet, en ik heb ME1 toch echt gespeeld ;-)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:24:
Voor het spel zelf maakt het niet uit? Leg uit? :P
Ik doelde daarmee erop dat de gameplay zelf niet verschilt.
ME2 is gewoon een direct vervolg op deel 1. Het gaat puur door op het verhaal, het universum en alles wat daar omheen zit, inclusief binding met belangrijke characters, belangrijke gebeurtenissen, informatie over alle soorten planeten en rassen, geschiedenis van het Mass Effect universum.. noem maar op. Als er een vervolg is van een game waar je echt deel 1 voor moet spelen, is het wel Mass Effect vind ik..
Nja dat ben ik dus niet met je eens. Ik vind dat ME2 behoorlijk los staat van ME1, zeker voor een game waarbij dat veel meer had kunnen zijn. Als je bijv. kijkt naar de half-life saga dan vind ik het daar belangrijker, terwijl je dat uit het genre niet zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook niet dat de comic gezien moet worden als een vervanging voor ME1. Ik denk eerder dat het een kleine tegemoetkoming is voor PS3 owners. Zodat de spelers niet het internet op hoeven om het verhaal zelf uit te vogelen. Voor degenen die dat wel willen is die mogelijkheid er uiteraard en in het uiterste geval kan de speler natuurlijk besluiten ME1 gewoon te kopen voor de PC. Persoonlijk lijkt het me een leuke extra, maar meer ook niet, ik ken mezelf, als ik iets of iemand tegenkom in een boek/game/whatever duik ik toch meteen het internet op om uit te zoeken wie of wat het is etc. O-). Ik zal dan sowieso even laten weten wat ik van de comic vond en uiteraard van de PS3 versie (voor zover ik in staat ben een vergelijk te trekken).

Voor wat betreft de class, de infiltrator lijkt me ook wel aardig, alleen vraag ik me bij die class af in hoeverre die mee kan met de gameplay? Aangezien het een sniper-georiënteerde class is, speelt zich dat over het algemeen wat langzamer, heeft bioware dit goed weten te verwerken in ME? Die vanguard class trekt me ook wel aan, met name vanwege de charge en biotics, ik denk dat ik beiden sowieso eens uit ga proberen en dan zien welke als eerste gebruikt gaat worden voor een playthrough :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Ik speel nu met een infiltrator op insanity, en ik ben nu net door de Horizon missie heen. Op heel veel plekken kun je goed terecht als sniper, maar je zult behoorlijk na moeten denken over je team en je specialisaties. Er zijn namelijk stukken van het spel waar er volledig over je heen gewalst zal worden. Vooral als je veel Krogan of husks tegenkomt ga je het lastig krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:20:
Zo herkenbaar idd.
Ik heb standaard een stuk ok 5 ME1 en 2 games die ik om en om speel, en ik zit steeds maar te denken hoe zat dit en dit ookweer in deze save.
Ik zou eigenlijk een log bij moeten houden van elke beslissing die ik per game neem :X

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff ik probeer het nu op insanity maar ik moet zeggen dat ik het erg lastig vind. Ik had mijn vorige savegame ME2 geimporteerd, dus je houdt dan je wapens, krachten level. Maar het schijnt dat je hoge level het je alleen maar moeilijker maakt omdat je tegenstanders ook meelevelen.

Ook kom ik er maar niet uit welke rifle fijn is. De vindicator is erg precies, maar als ze te dichtbij komen schiet hij te langzaam. De Revenant doet erg veel schade maar vliegt alle kanten op. Ik heb net de Geth Pulse Rifle unlocked, maar ik vind dat hij te weinig schade doet. Misschien dat na de accuracy upgrade de Revenant wat handelbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 15-09 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Wat mij echt heel erg heeft geholpen is dat ik aan ME2 was begonnen vlak nadat ik voor het eerst ME1 had uitgespeeld. Daardoor kon ik de meeste referenties begrijpen.

Sommige referenties zijn qua gameplay/direct verhaalverloop volledig overbodig, maar helpen wel om een idee te geven dat eerder gemaakte acties toch invloed hebben op iets of iemand. Een bekend voorbeeld zijn in ME2 de mailtjes op je persoonlijke terminal die je van verschillende karakters uit ME1 ontvangt.

Mijn 'vaste' Shephard is trouwens een Renegade Vanguard. Lekker Krogan van dichtbij op hun teentjes trappen en afschieten. :P Hoewel ik verwacht dat voor ME3 Shephard weer wat zwakker wordt voor het begin van het spel (net zoals het begin van ME2 i.v.m. het einde van ME1), weet ik niet of de extra aangeleerde weapon skill die je in deel 2 krijgt behoudt. Vanguard met Assault Rifles is wel erg prettig, maar misschien te krachtig.

[ Voor 31% gewijzigd door The Zep Man op 21-01-2011 14:04 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Een soldier kan trouwens toch al alle wapens gebruiken? Wat krijgt hij i.p.v. die extra weapon skill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
dtech schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:26:
Een soldier kan trouwens toch al alle wapens gebruiken? Wat krijgt hij i.p.v. die extra weapon skill?
Ik denk meer hit points en armor.
Submachine guns kan de soldier niet gebruiken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Vandaag Mass Effect 2 gehaald voor op de PS3 en ik moet zeggen dat ik het eigenlijk nu al heb gehad met het spel en ik heb nog niet eens gespeeld.
Het begint met een verplichte installatie (goed, dat kan gebeuren) maar wil je de comic dus doorlopen om die keuzes zelf maken moet je dus het Cerberus Network activeren (wat ik nog wel kan begrijpen) echter dat moet dan eerst gedownload worden, een download van bijna 700 megabytes die volgens mijn PS3 op dit moment ongeveer 2 uur zal duren (heb 120mbit lijn liggen hier en maar 1 computer aan staan waar ik een beetje op zit te browsen).
Natuurlijk begrijp ik dat het best druk kan zijn omdat meerdere mensen het willen downloaden op dit moment maar had het niet gewoon al op de disc kunnen staan wat alleen maar geactiveerd hoefde te worden?
Vond het spel op de Xbox 360 fantastisch maar vind dit wel een flinke domper voor de PS3 versie :(. (natuurlijk ga ik het wel spelen maar moest het gewoon even kwijt dat ik dit wel erg jammer vind)

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik mij niet meer kan herinneren of ik bij de Xbox 360 het Cerberus Network moest downloaden.

Edit: hij begint nu op te schieten, het is blijkbaar gewoon erg druk. Mooi want ik heb er weer heel veel zin in :D. Ik weet dat ik weer gewoon op de Xbox 360 een nieuw karakter had kunnen beginnen maar dan had ik eigenlijk weer opnieuw in Mass Effect 1 moeten beginnen en dit is de snelste manier. Niet dat ik deel 1 slecht vind maar ik wil gewoon weer snel opnieuw beginnen met de keuzes die ik zelf gemaakt heb met het karakter waar ik zelf voor gekozen heb :D.

[ Voor 17% gewijzigd door JorisTheWise op 21-01-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Het beste was natuurlijk de Steam versie van eind 2010, daar had je de digital deluxe edition voor 15 euro, heb nu ontdekt dat er 6 gratis DLC's bijzaten:

CerberusArc,
CerberusWpnArmor,
Hammerhead,
NormandyCrash,
Zaeed

Jammer dat ze er niet allemaal bijzitten hehe.
Zal het spel nu nog een 3e keer uitspelen op het allermoeilijkste incl de DLC.

Om de DLC te downloaden moet je een account maken, dan de key van op Steam activeren op een webpagina en dan op een DLC klikken alsof je er 1 wilt kopen, vervolgens krijg je een loginscherm te zien, je logt in en komt dan op een scherm waar je de gratis DLC kan afhalen.
Ik zou bijna denken dat het de bedoeling is dat niemand de gratis DLC ontdenkt bij de digital deluxe edition. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Die 'gratis DLC' waar je het over hebt is gratis voor iedereen met toegang tot het Cerberus Network (oftewel iedereen die het spel heeft gekocht), niet exclusief voor alleen de Digital Deluxe Edition dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
peke schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:41:
Ik zou bijna denken dat het de bedoeling is dat niemand de gratis DLC ontdenkt bij de digital deluxe edition. :p
Lijkt me sterk gezien dé reden dat mensen de Digital Deluxe nemen de DLC zijn ;)

Overigens staat alle info gewoon in de sticky van het ME-forum van Steam :)
g0tanks schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:49:
Die 'gratis DLC' waar je het over hebt is gratis voor iedereen met toegang tot het Cerberus Network (oftewel iedereen die het spel heeft gekocht), niet exclusief voor alleen de Digital Deluxe Edition dus.
Volgens mij zitten de Collector Armor, Collector Assault Rifle en Incisor Rifle niet bij de gewone versie?

Edit: Oh, daar heeft peke het niet over zie ik nu :+
Nee, inderdaad, de DLC die hij noemt die zitten standaard bij het spel :)
@peke: Er zijn dus nog meer DLC's te halen, die wel Digital Deluxe-exclusive zijn :)

[ Voor 61% gewijzigd door anandus op 22-01-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:55

Dhrax

Prog Lord

Wat een gruwelijk gave game is dit zeg !
Ik ben volledig nieuw met ME en speel nu deel 2 op de PS3. Schitterende graphics en een verhaal wat niet onderdoet voor een hollywood blockbuster.

Bioware heeft weer goed spul afgeleverd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
belfrink schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:08:
Wat een gruwelijk gave game is dit zeg !
Ik ben volledig nieuw met ME en speel nu deel 2 op de PS3. Schitterende graphics en een verhaal wat niet onderdoet voor een hollywood blockbuster.

Bioware heeft weer goed spul afgeleverd :D
Helemaal mee eens, heb net mijn eerste playthrough erop zitten na ongeveer 50 uur (misschien meer, niet gecheckt). Heb nog wat sidequests open staan, maar ben al opnieuw begonnen omdat ik de infiltrator class een beetje zat was (per ongeluk verkeerde keuze gemaakt bij het starten, maar geen zin om alles opnieuw te moeten doorlopen :P).

Had ook een te lage moeilijkheidsgraad volgens mij, op het einde walste ik over iedereen heen. Ben er nog niet uit of ik mijn volgende playthrough wat meer Renegade keuzes moet maken. Ben bang dat als ik het niet doe ik mogelijk weer dezelfde keuzes ga maken als in mijn eerste playthrough en het verhaal weer grotendeels hetzelfde uitpakt...

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Wizz15 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:03:
Ben er nog niet uit of ik mijn volgende playthrough wat meer Renegade keuzes moet maken. Ben bang dat als ik het niet doe ik mogelijk weer dezelfde keuzes ga maken als in mijn eerste playthrough en het verhaal weer grotendeels hetzelfde uitpakt...
Gewoon volledig Renegade gaan. })
Ik speel het liefst Paragon, maar Renegade is wel ontzettend leuk om te spelen.
De reacties van Shephard zijn dan vaak erg leuk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er eigenlijk nog een groot verschil tussen de karakter keuzes die je in het begin (bij de character creation) maakt? Zonder al te veel te spoileren uiteraard :P.

Of is dat verschil nauwelijks merkbaar? Ik dacht zelf namelijk een Spacer / War Hero combinatie te maken, aangezien ik de eerste playthrough wil spelen als Paragon lijkt me dat wel een geschikte nobele combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Voornamelijk voor achtergrondinformatie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:36:
Zit er eigenlijk nog een groot verschil tussen de karakter keuzes die je in het begin (bij de character creation) maakt? Zonder al te veel te spoileren uiteraard :P.

Of is dat verschil nauwelijks merkbaar? Ik dacht zelf namelijk een Spacer / War Hero combinatie te maken, aangezien ik de eerste playthrough wil spelen als Paragon lijkt me dat wel een geschikte nobele combinatie.
Het is niet echt merkbaar, heel af en toe krijg je een ander verhaaltje en verder zit het grootste verschil in hoe zwaar de renegade- en paragon-puntjes wegen :)
(Bijv. Earthborn is zwaardere renegadepuntjes, spacer zwaardere paragonpuntjes, colonist beiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, nice, dan wordt het dus de Spacer/War Hero combi. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
anandus schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:00:
[...]
Lijkt me sterk gezien dé reden dat mensen de Digital Deluxe nemen de DLC zijn ;)

Overigens staat alle info gewoon in de sticky van het ME-forum van Steam :)

[...]

Volgens mij zitten de Collector Armor, Collector Assault Rifle en Incisor Rifle niet bij de gewone versie?

Edit: Oh, daar heeft peke het niet over zie ik nu :+
Nee, inderdaad, de DLC die hij noemt die zitten standaard bij het spel :)
@peke: Er zijn dus nog meer DLC's te halen, die wel Digital Deluxe-exclusive zijn :)
Inderdaad, er is de promo key, de Cerberus key en de reguliere game key, wat een gedoe ook.
We zullen zien of de dlc een beetje de moeite waard zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 23:09

Gilraen

The audacity!

Joepie, nou al zin in mass effect 2... _/-\o_ net poosje terug mass effect 1 uitgespeeld in 35 uur (beetje te ongeduldig voor álle sidequests - nu eigenlijk al spijt van - wordt dus een replay), en ga deel 2 van steam downloaden zodra ik door deze tentamenmaand (ik studeer) heen ben als cadeautje voor mezelf O-) . Verheug me er onwijs op!!! Baal alleen van de extreem matige romance options als je als vrouwelijke shepard in deel 2 speelt... Was in deel 1 al niet veel soeps (automatisch liara natuurlijk omdat die kaiden zo'n walgelijke slijmbal is), maar deel twee kan je kiezen tussen een neger (niet onaardig/disrespectful bedoeld :P) een een alien zo ongeveer. Jammer! Hier hadden ze wel wat leukers van kunnen brouwen. Dan toch maar als mannelijke shep spelen - vind zijn stem alleen vaak overkomen als zo'n softie... female shep komt veel vaker over als een sarcastische bitch in dialogen (ook bij paragron) en dat vind ik altijd wel lekker droog.. haha! :D *klein verheugings-dansje*

[ Voor 30% gewijzigd door Gilraen op 26-01-2011 04:01 ]

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Voor de FemShep's zijn er de volgende candidaten:
- Jacob (de eerdergenoemde neger :P)
- Thane (de groene niet-inhuurbare huurmoordernaar)
- Archangel (je kent hem wel
spoiler:
Garrus

Met als kleinere romances:
- Kelly (je persoonlijke secretaresse)

En met de DLC, lair of the shadow broker:
- Liara (voor als je al wat had met haar in deel 1)

Uiteindelijk dus net zoveel als de mannelijke Shepard:
- Miranda
- De technisch specialist
spoiler:
Tali vas Normandy

- The Convict
spoiler:
Jack, de psychotische bitch

Ik heb zelf met verschillende playthroughs Archangel, Liara, Kelly, the Convict en de technisch specialist gehad. Vooral die eerste en die laatste zijn erg leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Wel een beetje overdreven om dat in het ME2 topic in spoiler tags te zetten :P

Maar ik vind het eigenlijk wel jammer dat je die salarian (ben z'n naam even kwijt) niet kunt woo-en :P Weet wel uit een vorige playthrough dat hij op een gegeven moment een opmerking maakt dat hij veel aandacht krijgt van andere species (vooral turians omdat zijn huidskleur kennelijk aantrekkelijk is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

dtech schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:20:
Wel een beetje overdreven om dat in het ME2 topic in spoiler tags te zetten :P

Maar ik vind het eigenlijk wel jammer dat je die salarian (ben z'n naam even kwijt) niet kunt woo-en :P Weet wel uit een vorige playthrough dat hij op een gegeven moment een opmerking maakt dat hij veel aandacht krijgt van andere species (vooral turians omdat zijn huidskleur kennelijk aantrekkelijk is :P)
Hey ze zei dat ze ME2 nog moest kopen, dus wie ben ik om het te verklappen. :P

Mordin bedoel je. Ja daar zijn ook een hoop fancomics over te vinden op bijvoorbeeld Deviantart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mordin is een beetje de nazi van de groep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Hoe kom je daar nou bij? :P

Ben nu wel lekker bezig met m'n ME1 Shepperd op lvl 58 en bijna alle sidequests af :D Dan lekker ME2 op insanity zo volledig mogelijk uitspelen.

Die console bij het appartement (van Pinnacle Station) is trouwens wel echt geniaal. Eindelijk een Colloseux X armor kunnen bemachtigen voor mezelf en enkele teammembers + Savant X bio-amps. En een geth heavy krogan dat echt ziek is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die romances, heeft het nog invloed wie je mee neemt op de missies? Als ik bijvoorbeeld een relatie aan wil gaan met Miranda, moet ik haar dan ook meenemen op missies? Een beetje zoals Dragon Age zeg maar, of maakt dat verder niet uit en is het gewoon de beste man of vrouw voor de missie kiezen?

Verder is het tot nu erg indrukwekkend, zeker qua diepgang en graphics. Moet stiekem wel toegeven dat ik de moeilijkheidsgraad van Hardcore toch teruggezet heb naar Veteran. Ik merk dat ik als Vanguard nog het een en ander moet leren wanneer ik charge heb gebruikt en dan bedoel ik eigenlijk de controle over Shepard. Ik blijf nog te lang in de vuurlinie staan, onbedoeld, dat dan weer wel, maar in Hardcore is het dan zo gedaan met je >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Nee, de meeste ontwikkeling op het gebied van romance gaan tussen de missies door, dus als je ze in het schip zelf bezoekt. Echter, meestal wordt de romance pas echt actief als je de loyalty missie hebt gedaan.

Met ME1 kon je inderdaad rustig op insanity rondlopen en schieten, lekker te voet tresher maws afmaken. Dat hoef je in ME2 niet te proberen, een simpele voetsoldaat kan je dan al neergeknald hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Zo, zojuist "uitgespeeld" op de PS3. Wat een avontuur was het weer, dit keer geen romance want ik bleef trouw aan Liara en tja, in dit deel kan een vrouw het niet met een Asari doen voor de tropy (omdat het nu de PS3 versie betreft) omdat ze geen onderdeel uitmaakt van de crew maar wat een heerlijk spel blijft het, heb er ongeveer 33 uur over gedaan en heb nog een vrachtwagenlading aan sidequests liggen die ik nu zonder moeite kan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 23:09

Gilraen

The audacity!

F_demon schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:24:
[...]

Hey ze zei dat ze ME2 nog moest kopen, dus wie ben ik om het te verklappen. :P
Mehh, aardig van je, maar ik was natuurlijk as usual weer eens te nieuwsgierig om die spoilers niet te selecten -O- sukkel die ik ben... :P

Haha... maar wel leuk trouwens dat er dus wél meer opties zijn, zat op die masseffect 2 wiki nl al een beetje te neuzen wat de mogelijkheden waren, maar dan is er dus meer mogelijk qua romance dan ze daar aangaven :D mooizo!

Ben benieuwd!

Is het in mass effect 2 trouwens nog steeds niet mogelijk om (stiekem :>) meerdere romances aan te gaan? En krijg je dan als je dat toch probeert weer zo'n "you gotta choose skipper" moment als in me1? >:)

Heb btw al de steam demo van me2 gedaan, en vond jack echt meteen een top-character :P dus wist al dat je die kan romancen.. Lijkt me briljant :P

[ Voor 12% gewijzigd door Gilraen op 27-01-2011 02:50 ]

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
JorisTheWise schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:53:
Zo, zojuist "uitgespeeld" op de PS3. Wat een avontuur was het weer, dit keer geen romance want ik bleef trouw aan Liara en tja, in dit deel kan een vrouw het niet met een Asari doen voor de tropy (omdat het nu de PS3 versie betreft) omdat ze geen onderdeel uitmaakt van de crew maar wat een heerlijk spel blijft het, heb er ongeveer 33 uur over gedaan en heb nog een vrachtwagenlading aan sidequests liggen die ik nu zonder moeite kan gaan doen.
Huh? Je kunt nog steeds met die justicar woo-en hoor :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dtech schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:05:
[...]

Huh? Je kunt nog steeds met die justicar woo-en hoor :S
Nee.. alleen met de Ardat-Yakshi. Maar dat is niet zo'n goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:47:
[...]
Nee.. alleen met de Ardat-Yakshi. Maar dat is niet zo'n goed idee.
Ook de justicar kan je proberen, maar dan zegt ze zoiets als "Maybe in another lifetime"
Kasumi geeft daar ook commentaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Net door het collector ship heen met mijn infiltrator op insanity. Ik gebruik haast nooit heavy weapons, maar nu zag ik echt geen uitweg meer. Echt een stuk moeilijker dan horizon. Nu maar verder met de loyalty missions, heb er nog twee staan die me ook geen feest lijken, Jack en Grunt. Klote Krogan in close combat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:07:
Net door het collector ship heen met mijn infiltrator op insanity. Ik gebruik haast nooit heavy weapons, maar nu zag ik echt geen uitweg meer. Echt een stuk moeilijker dan horizon. Nu maar verder met de loyalty missions, heb er nog twee staan die me ook geen feest lijken, Jack en Grunt. Klote Krogan in close combat :)
Als je de accuracy upgrade hebt kun je met de revenant assualt rifle veel bereiken. Ik speek zelf ondertussen ook op insanity en bij krogans is het handig in je dekking te wachten en zodra ze wat dichterbij zijn ze echt te doorzeven met kogels. Als extra power heb ik barrier zodat je zelf niet sterft.

Als infiltrator heb je volgens mij alelen geen assault rifles en shotguns, zal wel lastig worden dan. Al bevat de loyalty missie van grunt niet al te veel krogans.
spoiler:
alleen op het laatst na dat grote monster moet je een groepje krogans verslaan, maar dat is op een terein met erg veel ruimte, dus daar moet je wel uit de voeten kunnen met je sniper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Even een kort vraagje tussendoor, ik heb dus netjes DLC gekocht via de BIOWARE site, Overlord en Lair of the Shadow Broker, nu begin ik de download van af de Bioware site, en nu krijg ik 1,26kB per seconde, dus dwz dat ik voor 1 van de 2 DLC's al een dag of 8 moet gaan downloaden..
Dit lijkt mij onacceptabel... (overigens heb ik zelf 120mbit internetlijn en download ik andere zaken met gemak met 10Mb per seconde.

Overigens hoe ik echt niet 12 megabyte per seconde binnen te trekken van die site dat begrijp ik wel.. maar 1,2 kilobyte is echt wel weer terug naar mijn eerste dialup...

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en of een oplossing.? (op usenet staan geen bruikbare legale dlc oplossingen))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Je kunt die DLC's ook gewoon van een torrent of een andere site (even googlen) halen. Bij torrents zitten er natuurlijk hacks bij zodat je niet ingelogd hoeft te zijn op het cerberus network maar die hoef je gewoon niet te activeren :)

De installers zijn namelijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

dtech schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:31:
Je kunt die DLC's ook gewoon van een torrent of een andere site (even googlen) halen. Bij torrents zitten er natuurlijk hacks bij zodat je niet ingelogd hoeft te zijn op het cerberus network maar die hoef je gewoon niet te activeren :)

De installers zijn namelijk hetzelfde.
Ja thanks, heb ze inderdaad maar via torrents binnen gehaald.. blijft toch van de zotte dat je DLC koopt, vervolgens de illegale versie moet binnen halen, de crackfolder wegflikkert...
Omdat het downloaden van de officiele site nagenoeg onmogelijk is..

maar goed.. nogmaals.. dank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over hoe het nou zit met het overhevelen van je savegame van Mass Effect 1 naar Mass Effect 2.

Ik heb Mass Effect dus één keer helemaal uitgespeeld. Ik ben nu de story weer opnieuw begonnen met hetzelfde personage (zelfde level en inventory, alleen reset paragon/renagade points). Welke keuzes zijn dan nog van invloed op Mass Effect 2? Ik heb tot nu toe na genoeg wel dezelfde keuzes gemaakt als in het begin van de eerste keer uitspelen. Maar stel dat ik bij het voor de 2e keer uitspelen helemaal voor renagade zou gaan in plaats van paragon, tellen dan de keuzes van de eerste of tweede keer?

Hoe steekt dit precies in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:55:
[...]
Als infiltrator heb je volgens mij alelen geen assault rifles en shotguns, zal wel lastig worden dan. Al bevat de loyalty missie van grunt niet al te veel krogans.
Klopt, uiteindelijk was de loyalty van Mordin veel lastiger, vooral dat stuk waar ze op het balkon staan. Maar goed, ook die is in de knip. Daarna de IFF opgehaald en toen kwam ik er achter dat ik een heavy weapon upgrade mis. Ik heb nu 185% op de Cain, wat ik natuurlijk graag op 200 zou willen zetten in verband met het laatste stukje.

Nu weet ik dat de tijd nogal krap is tussen de IFF en het vervolg, maar wat me nog niet helemaal duidelijk is, zijn de gevolgen van de keuzes die ik ongetwijfeld ga moeten maken. Ik kan nu naar de side quest met de laatste heavy weapon upgrade, en waarschijnlijk gaat muts daarna beginnen dat we moeten gaan. Dat zou inhouden dat ik Legion's loyalty niet meer kan doen. Maar wat zijn de gevolgen daarvan?

Dit is wel de savegame die ik mee wil nemen naar ME3, omdat dit de manier is waarop ik het liefst speel, dus wil ik die wel zo optimaal mogelijk weg zetten zonder allerlij overleden teamgenoten :)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste