"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)
Ik had Miranda en Mordin mee, met hun Warp en Incinerate kun je de shields er goed vanaf beuken. Ben overigens ook Soldier, met Warp Ammo.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Er zal bonuscontent zijn, maar verder is er absoluut geen info bekend.
Erg raar allemaal, want er is niks bekend gemaakt over Mass Effect 1. Zelf zou ik niet aan Mass Effect 2 willen beginnen zonder 1 gespeeld te hebben. Verder hoop ik niet dat de bonuscontent PS3 exclusief wordt, maar ook gewoon als dlc voor de rest beschikbaar wordt (/is?)
Nog geen info over de Shadow Broker dlc, al wordt er gespeculeerd dat de releasedatum op GamesCom bekend gemaakt wordt (?). Daar zit ik zelf op te wachten, plus de bijbehorende patch.
Make lovecraft not warcraft.
Verder goede actie, hoe meer mensen kunnen genieten van Mass Effect hoe beter. Wel weer een 360 exclusive minder, maar ach. Tijd voor Uncharted op 360
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Nope.Willybubba schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:03:
-[..]
Al iets bekend over Lair of the Shadow Broker?
Heh, ze ziet er wat mij betreft beter uit als de in-game model van Miranda
http://www.flickr.com/pho...hoto/4916774931/lightbox/
[ Voor 19% gewijzigd door Sméagol op 23-08-2010 18:04 ]
Your lack of planning is not my emergency
Dat eerste inderdaad. Wat jij dus blijkbaar hebt gedaan is te lang gewacht. Je moet direct gaan.
Lair of the Shadow Broker
07-09-2010
800 points
nieuwe research (?)
Je krijgt de Shadow Broker Intel center (? Ik gok de nieuwe methode om toekomstige (DLC) missies te te krijgen, aangezien als je de missie al volbracht hebt
5 nieuwe achievements
En.. Als Liara je love interest was kan je blijkbaar je relatie voortzetten
Je begint op Ilium, maar ik denk dat de Shadow Brokers base ergens anders is, oftewel ship travel in deze dlc. Aangezien ie duurder is en ik neem aan een een stuk uitgebreider dan de vorige DLC.
Nog een paar weekjes wachten
[ Voor 5% gewijzigd door Sméagol op 24-08-2010 03:12 ]
http://masseffect.bioware.com/
Ziet er erg goed uit!
Meer verhaal, dialoog, cutsenes, drama, maar ook genoeg actie, en zo te zien zelfs nieuwe gameplay (?).
Nog een dagje. Ik overweeg voor het eerst dlc aan te schaffen. Vond de andere allemaal net wat te kort omg0tanks schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:21:
Ziet er goed uit, nog een weekje wachten dus.
intresant te zijn.
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
\
Aanschaffen:
http://social.bioware.com...ut&product=OFB-MASS:21387
Downloaden:
http://static.cdn.ea.com/..._DLC/ME2_ShadowBroker.exe
Ik heb.. Niet geprobeerd om 't te downloaden zonder eerst aanteschaffen (ik kwam eerst link 1 tegen, toen pas link 2). Ik neem aan dat dat niet kan, maar.. Maar goed, ik ben zelf heel netjes
Nogmaals, eigen risico voor nou, maar 't lijkt legit and simpelweg een questie van de site updaten.
Edit:
Never mind, site is inmiddels ge-update, 't is nou officieel
Downloaden die shit! 1,5 Gig belooft wat!
[ Voor 8% gewijzigd door Sméagol op 07-09-2010 19:19 ]
Je moet toch eerst inloggen op je account voordat je de DLC kan spelen zodat de game kan checken of je alle DLC wel werkelijk hebt gekocht.Sméagol schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:09:
Ik heb.. Niet geprobeerd om 't te downloaden zonder eerst aanteschaffen (ik kwam eerst link 1 tegen, toen pas link 2). Ik neem aan dat dat niet kan, maar.. Maar goed, ik ben zelf heel netjes.
Nogmaals, eigen risico voor nou, maar 't lijkt legit and simpelweg een questie van de site updaten.
Anyway, er lijken wat problemen te zijn voor de PC versie, die ik zelf nog niet kan verifiëren, aangezien ik nog aan 't downloaden ben, maar er blijkt iets mis te zijn met de file zodat ie niet te installeren is..
Toch maar even afwachten dan
The version of this file is not compatible with the version of Windows you're running. Check your computer's system information to see whether you need an x86 (32-bit) or x64 (64-bit) version of the program, and then contact the software publisher.
Maar schijnt dat de file gewoon corrupt is. Ik vond het al vreemd dat het ME2 logo al niet als icoon van het bestand was.
HOeveel games je ook speelt, ME2 is voor mij nog steeds onklopbaar.
Maar goed, vanavond dus maar 'ns die laatste missie doen, kijken of ik 'm nog precies zo kan spelen als ik de eerste keer gedaan heb. Ik herinner me volgens mij alle keuzes nog.
Sméagol schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 03:11:toon volledige bericht
Vers van de pers:
Lair of the Shadow Broker
07-09-2010
800 points
nieuwe research (?)
Je krijgt de Shadow Broker Intel center (? Ik gok de nieuwe methode om toekomstige (DLC) missies te te krijgen, aangezien als je de missie al volbracht hebtspoiler:)The Illusive Man je niet lief meer vind
5 nieuwe achievements
En.. Als Liara je love interest was kan je blijkbaar je relatie voortzetten.
Je begint op Ilium, maar ik denk dat de Shadow Brokers base ergens anders is, oftewel ship travel in deze dlc. Aangezien ie duurder is en ik neem aan een een stuk uitgebreider dan de vorige DLC.
Nog een paar weekjes wachten. Die paar euro heb ik er wel voor over.
DLC uitgespeeld
De beste so far denk ik, vet coole spaceship
IGN review: http://uk.xboxlive.ign.com/articles/111/1118983p1.html
9,5/10
[ Voor 5% gewijzigd door nFo op 12-09-2010 12:13 ]
Helemaal mee eens. Zojuist uitgespeeld maar ongelooflijk wat een vette content zeg. De 800 punten meer dan waard. Ik moet morgenochtend vroeg op maar ik kon niet meer stoppen met spelen. Heel erg goed gedaan en Liara was sowieso mijn favoriete crewmember. Ik ga deze missie van het weekend nogmaals spelennFo schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:46:
[...]
spoiler:Waarom zou de The Illusive Man je niet lief meer vinden ? Na de missie hoor ik niks van Illusive man.
DLC uitgespeeld![]()
De beste so far denk ik, vet coole spaceshipen omgeving.
IGn review: http://uk.xboxlive.ign.com/articles/111/1118983p1.html
9,5/10
Ik raad een ieder aan die mass effect een warm hart toe draagt dit absoluut te spelen. Je zult er geen spijt van krijgen.
Moet wel zeggen dat met alle DLC mijn playtrough van m'n male shep. wel een stuk leuker is.
Ik denk dat ik mijn tweede playtrough met female shep. afkap en een oudere save game ga laden.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
De romance was mooi gedaan, best lief.
Ik vermaak me trouwens ook wel met het lezen van de e-mails aan het einde. Zitten erg leuke dingen tussen.
Favoriete quote:
Shepard: I liked it the last time you put pressure on me.
Z-machine OriginID: JaccoW
Helemaal mee eens. Lair of the Shadowbroker rocks! Beste DLC, ever. Prachtig design, zowel exterieur (je een weg vinden naar een hatch langs de lange boeg van dat schip) als interieur. Voor wat dat laatste betreft, Ilium design was altijd al mooi, maar Bioware is dit keer echt 'all-out' gegaan; zelfs de schilderijen in de luxe apartments zijn de moeite van het bezichtigen waard.Kaasje123 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:24:
[...]
Helemaal mee eens. Zojuist uitgespeeld maar ongelooflijk wat een vette content zeg. De 800 punten meer dan waard. Ik moet morgenochtend vroeg op maar ik kon niet meer stoppen met spelen. Heel erg goed gedaan en Liara was sowieso mijn favoriete crewmember. Ik ga deze missie van het weekend nogmaals spelen![]()
Ik raad een ieder aan die mass effect een warm hart toe draagt dit absoluut te spelen. Je zult er geen spijt van krijgen.
Ik was nogal verknocht aan ME1 eerst; maar met al deze nieuwe DLC (Ik vond Stolen Memory, design-wise ook erg mooi; en het gaf me mijn nieuwe squad-member, Kasumi Goto) begint mijn voorkeur toch bij ME2 te liggen.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
[ Voor 36% gewijzigd door Relief2009 op 11-09-2010 15:39 ]
Lol, ja! Ik had haar in het team zitten en kwam er pas na de boss battle achter. Dat had dus handiger gekund.nFo schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:39:
Vergeet niet Liara squad power points te geven wanneer je samen met haar gaat vechten.
verkoper (door de computer uitgesproken dus geen voiceactor): "gematigd enthousiast: welkom in mijn winkel, wat kan ik voor je doen"
Terwijl dat "gematigd enthousiast" dus de manier is hoe het overgebracht moest worden maar door de computer letterlijk uitgesproken wordt.
Ik stoor me behoorlijk aan deze fout bij de PC versie die op meerdere plekken voorkomt

[ Voor 23% gewijzigd door Slashdotter op 12-09-2010 05:36 ]
God does not play dice
Dat zijn Elcor, zoek maar eens op in de CodexSlashdotter schreef op zondag 12 september 2010 @ 05:27:
Wat een faalhazen ook zeg, bij sommige zinnetjes is er een robot die de zinnetjes heeft lopen inspreken, en die heeft ook de emoties lopen inspreken. Krijg je dit soort effecten:
verkoper (door de computer uitgesproken dus geen voiceactor): "gematigd enthousiast: welkom in mijn winkel, wat kan ik voor je doen"
Terwijl dat "gematigd enthousiast" dus de manier is hoe het overgebracht moest worden maar door de computer letterlijk uitgesproken wordt.
Ik stoor me behoorlijk aan deze fout bij de PC versie die op meerdere plekken voorkomt
in ME1 werd trouwens ergens uitgelegd waarom ze zo praten.
personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari
Damn, ben je nou echt zo dom? of let je gewoon niet op tijdens het spelen en klik je alle gesproken tekst gewoon weg om meteen naar de actie te gaan.Slashdotter schreef op zondag 12 september 2010 @ 05:27:
Wat een faalhazen ook zeg, bij sommige zinnetjes is er een robot die de zinnetjes heeft lopen inspreken, en die heeft ook de emoties lopen inspreken. Krijg je dit soort effecten:
Ik mag hopen dat je een grapje maakt!
Dit is wel even een facepalm moment ja.in2duhCore schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:39:
[...]
Damn, ben je nou echt zo dom? of let je gewoon niet op tijdens het spelen en klik je alle gesproken tekst gewoon weg om meteen naar de actie te gaan.
Ik mag hopen dat je een grapje maakt!
Elcor speech is heard by most species as a flat, ponderous monotone. Among themselves, scent, extremely slight body movements, and subvocalized infrasound convey shades of meaning that make a human smile seem as subtle as a fireworks display. Since their subtlety can lead to misunderstandings with other species, the elcor prefix all their dialog with non-elcor with an emotive statement to clarify their tone.
Waar word dit in ME2 verklaard?g0tanks schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:22:
[...]
Elcor speech is heard by most species as a flat, ponderous monotone. Among themselves, scent, extremely slight body movements, and subvocalized infrasound convey shades of meaning that make a human smile seem as subtle as a fireworks display. Since their subtlety can lead to misunderstandings with other species, the elcor prefix all their dialog with non-elcor with an emotive statement to clarify their tone.

Nergens. De meeste spelers hebben het wel door indien een bepaalde soort alien met een monotoon stem praat
Vooral de reclame Hamlet met zo'n stem is geweldig
Voor dit soort weetjes moet je meer bij ME1 zijn denk ik.
Ben nu aan het sparen voor een nieuwe en in december hoop ik hem te hebben. Begin dan weer met een complete walkthrough van Mass Effect 1 en begin daarna met Mass Effect 2 met alle DLC’s die ik gemist heb.
Maar al die positieve reacties laat mij echt verlangen naar de game.
Cityofheroes.nl - De enige echte Nederlandstalige City of Heroes en Villains supergroup.
Google ?
http://www.google.nl/#hl=..._rfai=&fp=760ded7b0b040fd
http://masseffect.wikia.com/wiki/Elcor
Ik was wel blij dat je die elcor gasten in deel 2 niet tegen komt met oeverloze gesprekken.
De stemmen van Tali en Legion werken ook aardig op mijn op mijn zenuwen, maar nog geen dialogen overgeslagen.
Soms wel blij als iemand uitgeluld is hehe.
Of je gaat het zo spelen lol:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=pqp3LAgY-JY"]YouTube: KABUTO PLAYS MASS EFFECT 2 (PART 1)[/video]
Ook een manier om het te spelen jahnFo schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:26:
[...]
Google ?
http://www.google.nl/#hl=..._rfai=&fp=760ded7b0b040fd
http://masseffect.wikia.com/wiki/Elcor
Ik was wel blij dat je die elcor gasten in deel 2 niet tegen komt met oeverloze gesprekken.![]()
De stemmen van Tali en Legion werken ook aardig op mijn op mijn zenuwen, maar nog geen dialogen overgeslagen.
Soms wel blij als iemand uitgeluld is hehe.![]()
Of je gaat het zo spelen lol:
[video]
Heb gisteren 3 DLC's gedownload (Project Overlord, Lair of the Shadow Broker en Kasumi's stolen memory) en ze zitten alle 3 wel echt met sfeer.
Alleen had ik Overlord en Kasumi wel binnen een paar uurtjes uitgespeeld (desalnietemin een geweldig verhaal enzo)
Speel met een female Shepard (2de run) op veteran, als Sentinel. Wilde eigenlijk op hardcore spelen (is volgens mij 1 niveau hoger) maar dan kom ik niet voorbij Horizon

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Anoniem: 341067
Volgens mij kan je het beste Grunt (squad inferno Ammo FTW, kan ook met Jacob maar Grunt heeft een Assualt gun en meer health) en Miranda vanwege haar Warp (die heb je zelf ook) meenemen.Timocos schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:30:
[...]
Ook een manier om het te spelen jah![]()
Heb gisteren 3 DLC's gedownload (Project Overlord, Lair of the Shadow Broker en Kasumi's stolen memory) en ze zitten alle 3 wel echt met sfeer.
Alleen had ik Overlord en Kasumi wel binnen een paar uurtjes uitgespeeld (desalnietemin een geweldig verhaal enzo)
Speel met een female Shepard (2de run) op veteran, als Sentinel. Wilde eigenlijk op hardcore spelen (is volgens mij 1 niveau hoger) maar dan kom ik niet voorbij HorizonAl 100 x geprobeerd maar het lukt me gewoon totaal niet.
Voor de rest:
-Arc Projector/grenade launcher meenemen naar het laatste deel (Collector Beam inwisselen in die bunker waar zo'n armory zit)
Voor dat je dat plein betreed je tech armor enablen en dan even wachten voor de cooldown. Dan ga je dat plein op met die 2 klote Scions. Die Scions moet je gewoon negeren en zorg eerst dat je al die husks afmaakt (grenadelauncher is erg effectief tegen husks), na de husks is het tijd voor de scions en dat is redelijk simpel als je voldoende afstand houdt.
Die collector waves (tijdens calibratie) zijn ook goed doen (knal wederom eerst de husks af). Die collector general (assuming control) negeer ik altijd en ik knal eerst de andere af zodat hij niet nog een keer kan terugkomen in dezelfde wave als ik hem af eerst afmaak.
Die vliegende kever (op het eind) werkt op dezelfde manier als die Scions. Afstand houden en knallen maar (aan de rechterkant van de map ligt, indien nodig, nog wat heavy weapon ammo).
Vooral met die DLC's vind ik dat jammer, aangezien je meestal in 1 run niet alles ziet.
Als je dat wel zou kunnen doen, dan wordt het meer een standaard grind rpg.Timocos schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:47:
Ik vind het jammer dat je missies niet opnieuw kan doen (dus dat de levels wel weer gevuld zijn met vijanden, maar omdat je hem al gehaalt hebt, je er geen XP voor krijgt)
Vooral met die DLC's vind ik dat jammer, aangezien je meestal in 1 run niet alles ziet.
Het idee van ME2 is juist dat het een verhaal is en dat je keuzes moet maken. Dat is juist een goede reden om alles nog een keer te gaan spelen, al dan niet door een eerdere save te laden, of door opnieuw te beginnen.
Mja had liever zo'n optie net als in Gears of War (1&2) dat je gewoon een chapter kan kiezen die je nog een keer wil spelen. Begrijp me niet verkeerd, ik ga zeker dit spel nog een keer uitspelen. Maarja soms heb je gewoon zin om een bepaald level te doen (zoals Project Overlord) en dan kan dat helaas niet, omdat je geen savegame ervoor hebt.F_demon schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:27:
[...]
Als je dat wel zou kunnen doen, dan wordt het meer een standaard grind rpg.
Het idee van ME2 is juist dat het een verhaal is en dat je keuzes moet maken. Dat is juist een goede reden om alles nog een keer te gaan spelen, al dan niet door een eerdere save te laden, of door opnieuw te beginnen.
Nee, dan begrijp ik je probleem.
Ik speel het op de pc, en daar heb je wel verschillende savegames (ik dacht 80 per personage?). Ik heb ook delen van het spel opnieuw gespeeld om een andere uitkomst te krijgen of om te kijken wat er anders nog mogelijk is.
Op de xbox heb je 20/30 saves ofzo.F_demon schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:04:
Oh, wacht even. Jij speelt het waarschijnlijk op de Xbox.
Nee, dan begrijp ik je probleem.
Ik speel het op de pc, en daar heb je wel verschillende savegames (ik dacht 80 per personage?). Ik heb ook delen van het spel opnieuw gespeeld om een andere uitkomst te krijgen of om te kijken wat er anders nog mogelijk is.
Liep vandaag net tegen de limiet aan: na 53 savegames wordt de laatste overschreven.F_demon schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:04:
Ik speel het op de pc, en daar heb je wel verschillende savegames (ik dacht 80 per personage?).
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

En ja, Lair of the Shadowbroker is een leuk stukje DLC en heeft zeker ook een meerwaarde als je het verhaal van ME2 nog niet uitgespeeld hebt. Want na het uitspelen van de DLC krijg je een extra locatie waar je naartoe kan waar er nieuwe (maar niet altijd even nuttige) mogelijkheden zijn ter uitbreiding van het spel. Dus deze DLC heeft ook een blijvende waarde in het originele ME2. Dat is iets wat bvb het firewalker pakket dat een voertuig aan ME2 toevoegde niet doet (maar die was ook gratis voor mensen die ME2 gekocht hebben, dus een gegeven paard niet in de bek kijken).
Is Lair of the Shadowbroker dan de moeite waard? Het heeft zeker zijn bestaansrecht in ME2. En voor mij persoonlijk was het nog interessanter, omdat mijn karakter een amoreuze relatie had met Liara T'Soni in Mass Effect 1 en mijn karakter had in ME2 geen andere relatie aangeknoopt. Dus ik was wel benieuwd of Liara en mijn Shepard hun relatie gingen verderzetten in Liar of the Shadowbroker. Maar 7 euro (800 Bioware points werden omgerekend naar 6.97 euro) is toch best wel veel geld voor 1 avondje spelen.
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij dat wil betalen en ik vond wat ME2 al in totaal geboden heeft voor 35 euro kon er wel nog eens 7 euro bij.
Hoe dan ook blijf ik bij mijn standpunt dat betalende DLC een mes is wat aan twee kanten snijdt en in de regel zal ik ze nooit kopen, kleine uitzonderingen zoals deze Liar of the Shadowbroker nagelaten.
Trouwens, ik vond de bossfight tegen de Asari Spectre een stuk moeilijker en uitdagender dan tegen de Shadowbroker op het einde van de DLC.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Je Codex welicht? Of ga je alleen voor de actie? Hier, de Elcor in actie.

De sfeer, de gameplay, het verhaal, de graphics(!!!)...het klopt allemaal precies naar mijn mening. Ik schaam me er bijna voor dat ik maar €16 heb betaald voor dit spel. Kwaliteit moet gesteund worden en kwaliteit is absoluut aanwezig in de bioware studio. Persoonlijk vind ik dit echt stukken beter dan bijvoorbeeld Dragon Age (vond ik zelf een overschatte game waarvan het verhaal me niet kon boeien)
Ik hoop dat het spel geen vreemde wending gaat nemen waardoor ik hier anders over ga denken maar tot nu toe vind ik dit het beste spel wat ik ooit heb gespeeld

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
En ik vind het erg dat je op Steam nog steeds 30 euro moet neerleggen......Ik schaam me er bijna voor dat ik maar €16 heb betaald voor dit spel...
Heb vandaag even een stukje uit de demo gespeeld en ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben, ga nu ook maar eens ME1 aanschaffen en daarmee beginnen, ME1 is gelukkig wel maar 15 euro meer op Steam.
€30 op Steam is eigenlijk best een nette prijs, als je je bedenkt dat Modern Warfare 2 nog steeds €60 euro kost.peke schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:21:
[...]
En ik vind het erg dat je op Steam nog steeds 30 euro moet neerleggen...
Heb vandaag even een stukje uit de demo gespeeld en ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben, ga nu ook maar eens ME1 aanschaffen en daarmee beginnen, ME1 is gelukkig wel maar 15 euro meer op Steam.
Het spelen van ME1 is wel aan te raden voordat je aan ME2 begint. Er zitten wel wat mankementen in de gameplay maar de sfeer, het verhaal en de meerwaarde die je in ME2 hebt maken dat wel goed.peke schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:21:
[...]
En ik vind het erg dat je op Steam nog steeds 30 euro moet neerleggen...
Op zich is dat idd zo, alleen kost het spel bvb op Bol maar 17,99 euro.g0tanks schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:42:
[...]
€30 op Steam is eigenlijk best een nette prijs, als je je bedenkt dat Modern Warfare 2 nog steeds €60 euro kost.
Reken daarbij de kostenbesparing van doosje, schijfje, boekje, logistiek, ... en dan kloppen die verhoudingen toch niet.
Het zou niet goedkoper moeten zijn want Steam draaiende houden zal ook wel een hoop geld kosten maar dit is bijna een dubbel verschil in prijs.
Zo heb ik een maand of 4 terug Bioshock 2 gekocht aan 20 euro bij Bol omdat het op steam nog steeds 30 euro kostte, slaat echt nergens op.
nieuws: BioWare-teaser hint naar nieuwe Mass Effect
http://tweakers.net/video/2130/nieuwe-bioware-game.html
BioWare's new game a multiplayer Mass Effect spin-off?
http://www.videogamer.com...ss_effect_spin-off_2.html
http://kotaku.com/5692552...is-a-multiplayer-spin+off
[ Voor 78% gewijzigd door nFo op 18-11-2010 11:55 ]
Anoniem: 172410
Steam draaiende houden kost natuurlijk bij lange na niet hetzelfde als wat het kost om de hele keten van productie, distributie en verkoop van brood op de plank te voorzien. De prijzen zouden makkelijk ver onder de goedkoopste fysieke prijs kunnen liggen, maar jammer genoeg kiest men daar niet voor.peke schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:17:
Het zou niet goedkoper moeten zijn want Steam draaiende houden zal ook wel een hoop geld kosten maar dit is bijna een dubbel verschil in prijs.
Zo heb ik een maand of 4 terug Bioshock 2 gekocht aan 20 euro bij Bol omdat het op steam nog steeds 30 euro kostte, slaat echt nergens op.
Maargoed, dat is een andere discussie. Laat duidelijk zijn dat rondkijken vaak heel verstandig is, omdat het meestal goedkoper kan. Ik heb zelf nu Mass Effect gezien voor ~7 pond bij Amazon.co.uk en Mass Effect 2 voor 16 euro via Budgetgaming
Het verhaal van 2 sprak mij een stuk minder aan dan dat van 1. Het grote verschil tussen 1 en 2 is dat je in 1 regelmatig het idee hebt dat je progressie boekt in het stoppen van de slechterik. De missies op de belangrijke planeten leiden allemaal tot meer informatie over de bad guy(s) en hun motieven. Beetje bij beetje kom je erachter wat de reden is voor alles wat tot dan toe gebeurd is en je wordt langzaam naar de laatste confrontatie toegeleid. Je komt mogelijke nieuwe squadmates gedurende de zoektocht naar de bad guys tegen en wordt ondertussen gefrustreerd door de politieke onwil van de Council.
In 2 wordt een heel andere structuur aangehouden. In plaats van een grote zoektocht naar de bad guys ben je het grootste deel van het spel bezig met het actief verzamelen van squadmates. Na de introductiemissies krijg je te horen dat het vinden van een team jouw missie is. Laat de bad guys hun ding maar doen, jij hebt een aantal figuren te vinden en blij te maken/houden. Eén voor één loop je de recruitment missies af, lost een probleem voor ze op en ze besluiten je te helpen. Een tijdje later los je nog een probleem voor ze op en dan zijn ze echt gelukkig met je. Het probleem dat ik heb met deze opzet is dat het grootste deel van het spel een beetje overkomt als "sidequests". De held is niet bezig met het stoppen van de Big Bad Evil Guys maar rent het het halve universum af om maar zoveel mogelijk vriendjes te maken.
Een ander probleem met 2 is dat het spel voor mij overkomt als een verzameling (relatief kleine) losse maps die niet met elkaar verbonden zijn. Hierdoor mist het spel voor mij het epische van een groot interconnected universum. Dit komt denk ik omdat er teveel loading screens zijn die het spel onderbreken. In ME1 zie je vrijwel altijd de Normandy of Sheperd in beeld. Loading screens zijn "verstopt" achter elevators en decontamination scans. Je moet daadwerkelijk naar de uitgang van je schip lopen en dan vanuit de docking bay naar waar je wezen wil. Hoewel sommigen dat waarschijnlijk tijdverspilling vinden helpt het voor mij bij het in stand houden van het gevoel dat alle locaties in ME1 met elkaar verbonden zijn. De tig loading screens in ME2 maken erg duidelijk dat je een nieuwe kleine map opwandelt, per missie wordt een nieuwe map geladen en je werkt er doorheen.
En de missies zitten erg vol met combat. Combat die je ook van kilometers afstand aan ziet komen want overal waar je ineens half-hoge kisten en muurtjes ziet die geheel toevallig zeer geschikt zijn als cover word je 5 seconden later "ambushed" door het een of ander. De meeste maps zijn ook nog erg lineair.
De combinatie van het bovenstaande (vooral bezig met recruitment/loyalty missions, losse maps, relatief veel combat en weinig roleplaying) maakt ME2 voor mij meer een mission based shooter dan een RPG.
Het is niet allemaal slechter (mijn mening dus) dan ME1. Het inventory-systeem in 1 was om te janken, je bleef maar shit gellen om er vanaf te komen. Ik vind dat ze iets te ver zijn doorgeschoten in 2, niet genoeg wapens/armor om uit te kiezen, geen weapon mods meer, weinig te veranderen aan je squad, maar het scheelt ook heel veel loze loot "verwerken".
Ook de Mako in ME1 was niet goed uitgewerkt. Al die planeetjes afspeuren werd heel snel heel saai. ME2 heeft helaas probing om minerals/sidequests te vinden en dat is ook uitermate matig.
Als laatste vind ik het erg erg jammer dat keuzes in ME1 vrij minimaal doorwerken in ME2. Misschien omdat ze de klappers bewaren voor het einde in ME3, maar gek veel meer dan een paar mailtjes en hier en daar een losse NPC met een kort verhaaltje was het niet. Gemiste kans.
tl;dr - ik vond ME1 qua plot en structuur een stuk beter dan 2. 2 is teveel een shooter en te weinig een space opera RPG naar mijn mening
p.s.: ME1 had tenminste een UI die aangepast was aan keyboard/mouse. Een menu-optie aanklikken is niet langer voldoende, je moet nog eens ergens klikken om te bevestigen. Rmb is niet langer "back" in menu's, etcetera. Erg jammer maar helaas bijna standaard in triple-A multi-platform games tegenwoordig...
[ Voor 9% gewijzigd door Bundin op 26-11-2010 15:46 . Reden: UI issue toegevoegd ]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, ik hoop dan ook dat ME 3 weer meer de RPG kant uitgaat.Jellinek schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:41:
-bij nader inzien niet nuttig om de hele post te quoten-
Ik vind wel de Normandy in 2 veel beter en mooier uitgewerkt, die ship upgrades voegen daadwerkelijk wat aan het RPG gehalte toe.
Alleen het zelf vliegen vind ik dan weer wat minder.
[ Voor 83% gewijzigd door InFrA-WiZ op 27-11-2010 12:12 . Reden: korter is beter ]
Toevoeging? Zoveel meer dan bepalen wie er in de laatste missie overleeft doen ze nou ook weer niet.InFrA-WiZ schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:10:
[...]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, ik hoop dan ook dat ME 3 weer meer de RPG kant uitgaat.
Ik vind wel de Normandy in 2 veel beter en mooier uitgewerkt, die ship upgrades voegen daadwerkelijk wat aan het RPG gehalte toe.
Alleen het zelf vliegen vind ik dan weer wat minder.
Damn, heb er nu al zin inMass Effect 3 duikt op in de EA Store
Electronic Arts heeft Mass Effect 3 in EA's online winkel geplaatst. Daarmee lijkt het zo goed als zeker dat het derde deel in de RPG-reeks vannacht aangekondigd wordt op de VGA Awards.
Er gaan al geruime tijd geruchten dat één van de games die aangekondigd gaat worden op de Spike Video Game Awards 2011, dat aankomende nacht gehouden wordt, Mass Effect 3 is. Nu Mass Effect 3 ook in de EA Store te vinden is, lijkt het zeer waarschijnlijk dat de game vannacht onthuld wordt.
In de winkel wordt de game beschreven: "De Aarde brandt. Een ras van angstaanjagende machines start vanuit de ruimte de vernietiging van het menselijk ras. Je enige hoop om de mensheid te redden is als Commander Shepard, een Alliance Marine, de verschillende beschavingen van het melkwegstelsel samenbrengen voor één laatste missie om de Aarde terug te veroveren." De game staat gepland voor PC, PlayStation 3 en Xbox 360.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Vandaag teaser ME3 kan niet wachten!
[ Voor 8% gewijzigd door Relief2009 op 11-12-2010 22:33 ]
Las het ook net. Ben nu bezig mijn ideale save game te maken om te importeren in ME3 dus dit nieuws komt mij wel goed uitanandus schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:38:
Ik kon geen ME3-topic vinden, dus ik plaats het hier even:
[...]
Damn, heb er nu al zin in

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ctArocIW_nw]
Zo te zien is de boel goed stuk, ik ben benieuwd wat er nog een DLC e.d. komt om het verhaal tussen ME2 en ME3 te vertellen. Ik heb inmiddels wel Retribution gelezen, maar dat is meer extra achtergrond
[ Voor 39% gewijzigd door Chakotay op 12-12-2010 09:44 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Lol @ een comment daar:
"For the next Trailer: Shepard stands with a commanding presence at the heart of the Citadel Council amphitheatre, an icy glare pierces through the very souls of the Council as three venomous words barely escape his lips, but shatters the silence of the room. I Warned You."
De verwachting is kerst 2011, dus we moeten helaas een jaartje wachten.
Dat gaat zooooo episch worden. Nu nog even een jaartje wachten

Da's nog best een gave quoteF_demon schreef op zondag 12 december 2010 @ 09:43:
En de HD-versie.
Lol @ een comment daar:
"For the next Trailer: Shepard stands with a commanding presence at the heart of the Citadel Council amphitheatre, an icy glare pierces through the very souls of the Council as three venomous words barely escape his lips, but shatters the silence of the room. I Warned You."
Ware het niet dat de council geen fuck geeft om humanity, maar dat terzijde
Wel bug gehad bij shadow broker waarbij ik niet naar het volgende stuk kon. Dan maar save geladen en van daar ging het terug goed.
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Ik hoop wel dat ze na ME3 wel meer games in het ME universe maken omdat het me erg aanspreekt en ik het heel erg tof vindt. Volgens mij ben ik daar niet alleen in.Chakotay schreef op zondag 12 december 2010 @ 09:12:
Ik heb inmiddels wel Retribution gelezen, maar dat is meer extra achtergrond

Ben benieuwdMass Effect 2 voor de PS3 gebruikt Mass Effect 3-enginetoon volledige bericht
De PlayStation 3-versie van Mass Effect 2 is volgens ontwikkelaar Bioware grafisch beter dan de Xbox 360-versie. De PS3-versie is namelijk gemaakt met de engine die ook gebruikt is voor Mass Effect 3, zo liet producer Jesse Houston weten.
“We hebben de Mass Effect 3-engine eigenlijk al af en hebben deze gebruikt om de Playstation 3-versie van Mass Effect 2 te maken. Kortom, we hebben alle content, het verhaal en alle andere onderdelen van Mass Effect 2 in de Mass Effect 3-engine gestopt. Het eerste wat opvalt is de verbetering van de graphics”, zegt Houston.
Naast dat de game er op de PS3 grafisch beter uitziet, is de besturing voor de Playstation 3-controller aangepast en zijn zaken zoals planet scanning verbeterd. Alle uitbreidingen die voor de Xbox 360 en PC zijn uitgebracht komen ook voor de PS3-versie beschikbaar.
Ontwikkeling afgerond
Houston meldt ook dat de game helemaal af is en klaar om op 21 januari volgend jaar uitgebracht te worden. Mass Effect 2 is een avontuurlijke RPG-shooter en bevat op de PS3 een proloog in de vorm van een interactief stripverhaal, zodat spelers de keuzes die belangrijk bleken in het eerste deel zelf kunnen maken.
Anoniem: 194366
En anders is het een goede reden om nog een keer te beginnen.
Nee, klopt, moet je via een omweg forceren (bijv Ati Tools of Nvidia Inspector)..Anoniem: 194366 schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:20:
Heb deze game ook gister gekocht (pc). Eerste indrukken zijn goed alleen mist ik volgens mij AA in de grafische instellingen.
Echt heel erg suf dat je geen AA aan kan zetten, maar zal wel komen omdat het ook op de Xbox en Playstation moet draaien, denk ik. (En PC-spelers dus 'gestraft' worden met een inferieure beeldkwaliteit ondanks dat een beetje PC het prima aankan met AA en dergelijke).
[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 21-12-2010 11:21 ]
Op http://masseffect.wikia.c...ers_Guide_(Mass_Effect_2) staat een guide ervoor ergens.Timocos schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:11:
Is het eigenlijk nog mogelijk om je teammates in leven te houden, ondanks dat je ze niet allemaal loyal hebt gekregen?
Verder zorgen dat de Normandy volledig geupgrade is helpt ook
Thx voor de link. Ik zie nu ook pas voor de eerste keer ooit dat ik Legion nog helemaal geeneenkeer gehad hebInFrA-WiZ schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:54:
[...]
Op http://masseffect.wikia.c...ers_Guide_(Mass_Effect_2) staat een guide ervoor ergens.
Verder zorgen dat de Normandy volledig geupgrade is helpt ook

Zou juist goed zijn, de goede weg duurt altijd het langst toch?DriveSand schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:45:
Had het een tijdje niet gespeeld, maar ben nu weer flink bezig. Wel prettig die DLC, nu kan ik zonder problemen of opnieuw starten mijn Paragon-Shepard naar level 30 krijgen, dan staat die alvast klaar voor ME3. Ook maar even mijn Renegade-adept het verhaal laten afmaken, ik ben benieuwd of de beslissingen die je neemt (o.a. Collector Base, Legion naar Cerberus, met deze char géén upgrades voor de Normandy en niemand loyaal om er maar zoveel mogelijk dood te krijgen) echt wezenlijk verschil maken voor ME3. Ik zou het namelijk wel zuur/vet vinden als een Paragon-actie uit ME2 je in ME3 zwaar benadeeld.
Is een beetje raar bij veel moderne games. Starcraft 2 heeft bijv. ook geen AA setting en het is wel bij meer games met de Unreal 3 engine (maar die gebruikt SC2 natuurlijk niet)anandus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:19:
[...]
Nee, klopt, moet je via een omweg forceren (bijv Ati Tools of Nvidia Inspector)..
Echt heel erg suf dat je geen AA aan kan zetten, maar zal wel komen omdat het ook op de Xbox en Playstation moet draaien, denk ik. (En PC-spelers dus 'gestraft' worden met een inferieure beeldkwaliteit ondanks dat een beetje PC het prima aankan met AA en dergelijke).
Ben een paar dagen geleden met ME2 begonnen om de kerstvakantie door te komen, stond gewoon al een tijd op het lijstje van spellen dat ik wilde spelen. Helaas waren mijn ME1 saves long gone, maar maakt het romancen wel leuker natuurlijk
Speel nu een paragon adept (? zo'n ding dat soldaat en biotic is). Ga hierna denk ik voor een renegade tech, tech-bio of biotic.
Favoriete maatjes (moet er nog 2 ronselen) zijn nu gerrus en mordin (dat insect ding): Garrus pawned gewoon sterke tegenstanders (overload+concussive shot) en morris heb ik gelijk naar een lvl4 AoE Incarnate gespecced
Je kan overigens kiezen of je de digital deluxe of de gewone wil. Allebei 15 europeke schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:31:
ME1 te koop voor 8 euro en ME2 te koop voor 15 euro op Steam, nog tot morgen in de vooravond -50% korting, mensen die ze nog niet hebben zeker halen!
Keuze is snel gemaakt
Anoniem: 104511
Deze keer speelde ik met een Infiltrator, en dat past erg goed bij mijn speelwijze. Flinke vernietiging zaaien met die semi-automatische sniper (nooit out of ammo). Wel jammer dat er maar zo weinig keuze in wapens is, ik had op het eind slechts 3 sniperrifles om uit te keizen. Al die upgrades zijn leuk, alleen had ik ook wel gewoon eens een andere gewild.
En iets wat me een beetje tegenviel is de lengte van de daadwerkelijk campaign, ik had mezelf helemaal klaargemaakt voor het ergste (iedereen loyal, flinke stockpile resources, level ergens boven de 20), was het uiteindelijk eigenlijk voor niks. Maargoed, klein smetje op een goed spel wat ik tijden onderschat heb
Speel eens opnieuw zonder iedereen loyal en ga het verschil zienAnoniem: 104511 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:18:
[..]
En iets wat me een beetje tegenviel is de lengte van de daadwerkelijk campaign, ik had mezelf helemaal klaargemaakt voor het ergste (iedereen loyal, flinke stockpile resources, level ergens boven de 20), was het uiteindelijk eigenlijk voor niks. Maargoed, klein smetje op een goed spel wat ik tijden onderschat heb
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Mijn favoriete characters om mee te spelen zijn Miranda en Kasumi. Ben zelf een Infiltrator en met hun erbij kun je echt elk level makkelijk uitspelen. Warp goed tegen armor en health, overload goed tegen shields en robots. En dan heeft Kasumi nog flashbang wat perfect werkt tegen health en robots.dtech schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:38:
[...]
Is een beetje raar bij veel moderne games. Starcraft 2 heeft bijv. ook geen AA setting en het is wel bij meer games met de Unreal 3 engine (maar die gebruikt SC2 natuurlijk niet)
Ben een paar dagen geleden met ME2 begonnen om de kerstvakantie door te komen, stond gewoon al een tijd op het lijstje van spellen dat ik wilde spelen. Helaas waren mijn ME1 saves long gone, maar maakt het romancen wel leuker natuurlijk
Speel nu een paragon adept (? zo'n ding dat soldaat en biotic is). Ga hierna denk ik voor een renegade tech, tech-bio of biotic.
Favoriete maatjes (moet er nog 2 ronselen) zijn nu gerrus en mordin (dat insect ding): Garrus pawned gewoon sterke tegenstanders (overload+concussive shot) en morris heb ik gelijk naar een lvl4 AoE Incarnate gespecced
er is er wel een, gewoon paar keer mee pratenTimocos schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:39:
[...]
Thx voor de link. Ik zie nu ook pas voor de eerste keer ooit dat ik Legion nog helemaal geeneenkeer gehad hebHeb er ook geen missie voor zo te zien in mijn log
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
net even gespeeld, heb geen enkele ME uitgespeeld, heb alleen me1 even gespeeld.
maar mn broertje is vollop fan, heeft beide games op elke mogelijke manier uitgespeeld.
zag er op ps3 redelijk uit maar ontzettend veel screentear en soms vage textures.
leek niet hellemaal gelijkwaardig aan xbox versie helaas.
maar wel tof voor ps3 diehards dat het er nu is voor hun.
mn broertje blijft bij de xbox versie ook voor deel 3. maar ikzelf ga hem misschien wel op ps3 spelen.
puur voor vergelijking. heb btw ook xbox hoor
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Volgens mij kan dat gewoon, maar ik denk niet dat je je achievements kan behouden.dtech schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:52:
Ik heb ME1 en ME2 een paar dagen geleden illegaal gedownload, en heb ze nu beide via Steam gekocht. Is er een manier om de partiële savegames over te zetten?
Maar de savegames zelf en de characters wel.
Voor Windows Vista en 7 zitten ze onder:dtech schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:52:
Ik heb ME1 en ME2 een paar dagen geleden illegaal gedownload, en heb ze nu beide via Steam gekocht. Is er een manier om de partiële savegames over te zetten?
documenten -> BioWare -> Mass Effect -> Save
Voor XP staan ze denk ik in de program files ipv onder mijn documenten.
Gewoon hetzelfde dus als bij 7
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999