Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe ga jij om met weghufters?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.962 views

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

Angeloonie schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:57:
Heb er de laatste tijd flink wat gehad dit een discoshow opvoerden. :') Vooral bij het stuk tussen Gouda en Zoetermeer is het echt kansloos. Je mag daar 100. Ik rijd daar zelf 120 (125 op de teller) op de cruisecontrol, dat is al te hard dus. Dan komen er van die sjonnies die me willen inhalen, terwijl ik een eindeloze stroom 100-rijders inhaal, en geen mogelijkheid heb om er tussen te gaan. En maar plakken en maar seinen :')
Dit heb ik nou zo vaak he, ik rij zelf ook altijd tussen de 130 en 140 op de teller (125 a 130 echt) en dan heb je van dat soort lapswanzen die dan achter je komen hangen. Vreselijk. Ik negeer ze over het algemeen, zolang ik in mijn prive auto rij denk ik maar "Kom maar achterin rijden, ben toch aan een nieuwe toe :P "

PSN & XBL: Denkoyugo

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

!null schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:35:
Alsjeblieft mensen, ga nou niet langzamer rijden om mensen te irriteren, of je ruitensproeier gebruiken op de snelweg. Dat is net zo walgelijk als bumperkleven en seinen en dergelijke. Het is hetzelfde gedrag, alleen is het langzamer ipv harder willen. Je legt iemand anders je wil op, of je boodschap. Dat hoort gewoon niet tijdens het autorijden.
Maar wel de enige manier om het voor jezelf veilig te houden als je rustig aan het inhalen bent en er zit er eentje op 5cm van je achterbumper (want vaak houden ze dan wel wat meer afstand waardoor jij als je een noodstop moet maken niet meteen iemand in je rug hebt zitten...). Let wel, ik heb het over inhalen, niet over onnodig linksplakken want dan is bumperkleven nog steeds niet acceptabel maar als je dan even met je lichten seint vind ik dat een compleet ander verhaal. De situatie dat je zelf een rijtje auto's inhaalt, en er komt iemand aangeblazen achter je, dan heeft die persoon het verkeersinzicht van een koe als die door blijft jakkeren tot ie vlak achter je zit en dan pas in de ankers gaat. Had ie 200 meter eerder alvast even gas los gelaten was er niks aan de hand geweest, en tegen de tijd dat ie dan op je bumper zou hangen, ben je klaar met je inhaalactie en kun je rustig verder planken.

Er dicht op kruipen om aan te geven dat je er langs wilt... wat denk je, de inhalende auto propt 'm er wel ff tussen om ruimte te maken voor je? Als je op de linkerbaan rijdt heeft het bij een inhaal actie totaal geen zin om er dichterop te kruipen. Bij onnodige linksplakkers trouwens vaak ook niet, want als je niet doorhebt dat je al 2 km lang naar rechts had gekunt, hebben ze ook niet door dat je er wat dichter op zit. Gas erbij en rechts er voorbij is dan meestal mijn tactiek (of idd inhalen en dan helemaal terug naar rechts, regelmatig zie je ze dan na een paar 100 meter (kost wat tijd om het stof van je hersens te blazen...) ook naar rechts gaan.

Zowel het opjagen als het bewust vertraging/blokkeren is uiteraard beiden niet goed te praten, maar de hardrijder die er last van heeft zou eerst eens bij zichzelf moeten nagaan: wat geeft jou meer recht om de ander te dwingen gas bij te geven of sneller naar rechts te gaan? Waarom zou je meer recht hebben als je 140 rijdt? (nogmaals, heb ik het niet over het beeld dat iemand al 2 km op de linkerbaan rijdt terwijl er rechts niemand rijdt). Leven en laten leven. Je zal zien dat als je wat eerder van je gas gaat (want uiteraard heeft hier iedereen een perfect verkeersinzicht dus je ziet een langzamere auto voor je rijden, je ziet rechts nog langzamer verkeer, 1 + 1 = 2, dus je haalt alvast je voet van het gas zodat je een stuk uitrolt en tegen de tijd dat je in de buurt van je voorganger bent heb je ongeveer dezelfde snelheid, en vaak is de inhaalactie dan afgerond en kun je weer verder rijden. Scheelt jezelf een hoop stress (laat remmen, bumperkleven, irritatie dat die auto voor je al 20 meter eerder naar rechts had gekunt), scheelt bij de persoon voor je stress (kut bumperkleven, ik ga lekker remmen, ruitewisservloeistof, etc), en daarmee dus scheelt dat weer een gevaarlijke situatie (meeste ongelukken op de snelweg gebeuren op de linkerbaan), en is iedereen happy :)
(en die linksplakker, die haal je maar ff rechts in, is ook gevaarlijk maar minder stresserig dan erachter blijven hangen en je irriteren aan het feit dat diegene niet naar rechts gaat...).

Exact expert nodig?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Crazy D schreef op donderdag 01 april 2010 @ 08:09:
[...]

Maar wel de enige manier om het voor jezelf veilig te houden als je rustig aan het inhalen bent en er zit er eentje op 5cm van je achterbumper (want vaak houden ze dan wel wat meer afstand waardoor jij als je een noodstop moet maken niet meteen iemand in je rug hebt zitten...). Let wel, ik heb het over inhalen
Ik kan natuurlijk geen oordeel over jou geven, maar het rustig inhalen is vaak het probleem met de mensen die geen haast hebben en daar dus irritatie mee opwekken bij de andere weggebruikers.

Hoe vaak het wel niet gebeurd dat er ingehaald wordt met een verschil van 1-3km/h... Inhalen is gas bijgeven en er zo snel mogelijk voorbij en weer naar je originele baan teruggaan. Inhalen is niet teutend, nog langzamer dan lopen, er voorbij gaan.

Nogmaals, ik zeg niet dat jij dat doet, en ik val je er dus ook niet op aan, maar de woordkeuze "rustig inhalen" doet mij deze reactie geven.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:27

vhal

ಠ_ಠ

en dan nog zeggen dat mensen in het buitenland (griekenland, spanje, italie, etc) niet kunnen rijden...

als ik dit zo lees :X

Over het algemeen is het in het weekend een stuk vredelievender

Strava

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Crazy D schreef op donderdag 01 april 2010 @ 08:09:
Maar wel de enige manier om het voor jezelf veilig te houden als je rustig aan het inhalen bent en er zit er eentje op 5cm van je achterbumper (want vaak houden ze dan wel wat meer afstand waardoor jij als je een noodstop moet maken niet meteen iemand in je rug hebt zitten...). Let wel, ik heb het over inhalen, niet over onnodig linksplakken want dan is bumperkleven nog steeds niet acceptabel maar als je dan even met je lichten seint vind ik dat een compleet ander verhaal. De situatie dat je zelf een rijtje auto's inhaalt, en er komt iemand aangeblazen achter je, dan heeft die persoon het verkeersinzicht van een koe als die door blijft jakkeren tot ie vlak achter je zit en dan pas in de ankers gaat. Had ie 200 meter eerder alvast even gas los gelaten was er niks aan de hand geweest, en tegen de tijd dat ie dan op je bumper zou hangen, ben je klaar met je inhaalactie en kun je rustig verder planken.
Als je het voor jezelf veilig wil houden hou je gewoon je koers aan, en ga je gewoon weer op tijd naar rechts als je daar de mogelijkheid voor krijgt. Het gewoon doen zoals je bedacht had, als je je daarmee aan de regels houdt. Iedere vorm van reactie tegen de acties van een bumperklever of wat dan ook is net zo slecht en waarschijnlijk net zo onveilig. Het is zo simpel als dat.
Er dicht op kruipen om aan te geven dat je er langs wilt... wat denk je, de inhalende auto propt 'm er wel ff tussen om ruimte te maken voor je? Als je op de linkerbaan rijdt heeft het bij een inhaal actie totaal geen zin om er dichterop te kruipen. Bij onnodige linksplakkers trouwens vaak ook niet, want als je niet doorhebt dat je al 2 km lang naar rechts had gekunt, hebben ze ook niet door dat je er wat dichter op zit. Gas erbij en rechts er voorbij is dan meestal mijn tactiek (of idd inhalen en dan helemaal terug naar rechts, regelmatig zie je ze dan na een paar 100 meter (kost wat tijd om het stof van je hersens te blazen...) ook naar rechts gaan.
Hij hoeft hem er helemaal niet "tussen te proppen", waar haal je dat vandaan? Ik zit op gepaste afstand achter iemand, geen 2 seconden, maar ook geen 2 meter. Als iemand dan enkele keren de mogelijkheid heeft gehad om naar rechts te gaan (en dat is dus niet "ergens er tussen moeten proppen"! ), dan kruip ik dichterbij om aan te geven dat ik het wel mooi geweest vind en er de volgende keer wel langs wil. Ik kruip er dan ook alleen dichterbij als ik nog overzicht hou (door de auto voor me kunnen kijken) en als er een moment aan komt dat diegene naar rechts kan. Anders is het gevaarlijk en / of nutteloos. En dan nog hang ik niet op z'n achterbumper.
Zowel het opjagen als het bewust vertraging/blokkeren is uiteraard beiden niet goed te praten, maar de hardrijder die er last van heeft zou eerst eens bij zichzelf moeten nagaan: wat geeft jou meer recht om de ander te dwingen gas bij te geven of sneller naar rechts te gaan? Waarom zou je meer recht hebben als je 140 rijdt? (nogmaals, heb ik het niet over het beeld dat iemand al 2 km op de linkerbaan rijdt terwijl er rechts niemand rijdt). Leven en laten leven. Je zal zien dat als je wat eerder van je gas gaat (want uiteraard heeft hier iedereen een perfect verkeersinzicht dus je ziet een langzamere auto voor je rijden, je ziet rechts nog langzamer verkeer, 1 + 1 = 2, dus je haalt alvast je voet van het gas zodat je een stuk uitrolt en tegen de tijd dat je in de buurt van je voorganger bent heb je ongeveer dezelfde snelheid, en vaak is de inhaalactie dan afgerond en kun je weer verder rijden. Scheelt jezelf een hoop stress (laat remmen, bumperkleven, irritatie dat die auto voor je al 20 meter eerder naar rechts had gekunt), scheelt bij de persoon voor je stress (kut bumperkleven, ik ga lekker remmen, ruitewisservloeistof, etc), en daarmee dus scheelt dat weer een gevaarlijke situatie (meeste ongelukken op de snelweg gebeuren op de linkerbaan), en is iedereen happy :)
(en die linksplakker, die haal je maar ff rechts in, is ook gevaarlijk maar minder stresserig dan erachter blijven hangen en je irriteren aan het feit dat diegene niet naar rechts gaat...).
In deze alinea concentreer je je weer op de hardrijdende bumperklever, terwijl de wellicht enigzins trage persoon die gaat afremmen als reactie op de actie van de bumperklever dezelfde argumenten op gaan. Wat geeft jou het recht om jou wil aan iemand anders op te leggen?
Zowel actie als reactie zijn beide net zo fout, en net zo gevaarlijk.

En nogmaals, je maakt allemaal conclusies die niet waar zijn. Ik laat vaak gewoon m'n gaspedaal op tijd los, ik rem amper. Terwijl ik wel de hogere snelheden aanhou meestal.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
deadsy33 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:50:

Meen je dat nou??
Mijn ervaring is dat in het weekend juist mensen op de (snel)wegen rijden die daar normaal nooit komen. Met alle onervarenheid/gevaren van dien.
Ik erger me juist dood op de weg in het weekend aan auto's volgepropt met kinderen en de huismoeder achter het stuur, opa's en oma's die de weg opgaan, dagjesmensen enz.

Op doordeweekse dagen heb je over het algemeen temaken met ervaren forenzen/snelwegrijders.

Overigens ben ik iemand die vrijwel altijd plakkers aan de voorkant heeft
* Luuk houdt van doorrijden. :+

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik negeer ze, ook die grootlicht bijschijner, ook de banenschuivers zonder richting aangeven. Druk maken heeft toch weinig tot geen zin.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

G-PHREAK schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:43:
[...]

Meen je dat nou??
Mijn ervaring is dat in het weekend juist mensen op de (snel)wegen rijden die daar normaal nooit komen. Met alle onervarenheid/gevaren van dien.
Ik erger me juist dood op de weg in het weekend aan auto's volgepropt met kinderen en de huismoeder achter het stuur, opa's en oma's die de weg opgaan, dagjesmensen enz.

Op doordeweekse dagen heb je over het algemeen temaken met ervaren forenzen/snelwegrijders.

* Sparhawk houdt van doorrijden. :+
Ik laat ook in het weekeinde altijd mijn vrouw rijden, heb ik een keer rust, en erger ik me niet kapot aan al die zondagsrijders op de snelweg

* Sparhawk is forens 5 dagen per week, en heb ook vaker plakkers aan de voorkant >:)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
deadsy33 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:50:
en dan nog zeggen dat mensen in het buitenland (griekenland, spanje, italie, etc) niet kunnen rijden...

als ik dit zo lees :X

Grapjas! In het weekend heb ik juist altijd problemen op de weg. Mensen die niet snappen hoe 3 banen werken, mensen die menen dat als ze 125 rijden dat ze dan altijd op de linkerbaan mogen zitten. Groepen mensen in een auto die met alles bezig zijn behalve met rijden (inclusief de bestuurder) en ga zo nog maar even door. Door de weeks heb ik nooit problemen op de weg, behalve met vrachtwagenchauffeurs die in een zone met inhaalverbod zo nodig moeten inhalen. In het weekend is het 1 groot drama... De typische zondagsrijders.

En dan praten we hier nog vooral over snelwegen, de zondagsrijder die in het weekend op een N-weg meent 70 te moeten gaan rijden terwijl de toegestande snelheid 100 is die is pas een gevaar voor het verkeer. Staat los van het feit dat 75% van de bestuurders het bord autoweg niet kent en dus rustig 80 gaat rijden ipv 100.

• mace
  • Laatst online: 19:01

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:48:
Je mag zo langzaam als je wilt zolang het geen gevaarlijke situatie oplevert. Als iemand 80 wil rijden om benzine te besparen dan is dat zijn goed recht.
Ik ben het er mee eens dat je niet met 80-90 op de linkerbaan moet rijden, want dat is zeer hinderlijk.
Zelfs 110 op de linkerbaan is onzin als je gewoon 120 kan. Je houdt de boel gewoon op als je dat doet.
Hinderen van de doorstroom is toch ook strafbaar?

Mensen die 60 rijden waar je 80 mag, vaak eenbaans, mogen ze ook van de weg halen IMO, dat is namelijk niet sociaal jegens je medeweggebruikers (die allemaal achter je zitten haha). Waarom niet? Ja je mag langzamer rijden, maar je dwingt iedereen achter je om dezelfde snelheid te rijden of om je in te halen, wat vaak niet mogelijk is. Kijk als er geen hond op de weg is en je kan makkelijk ingehaald dan is het niet zo'n punt. Maar op een onoverzichtelijke weg of een weg met doorgetrokken streep is het gewoon asociaal.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

G-PHREAK schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:43:
[...]

Meen je dat nou??

* vhal houdt van doorrijden. :+
ja en nee
Je hebt inderdaad gevallen die 1x in het jaar de snelweg op gaan maar over het algemeen rijden deze toch achter een vrachtwagen. Over het algemeen zie ik relatief weinig hufters in het weekend, behalve op zaterdag tussen 10 uur en 12uur s´avonds wanneer het gros met de VW Golf - Honda Civic naar de plaatselijke discotheek gaan.
Meestal rijden de bumberklevers/hufters van doordeweeks in het weekend in hun Audi A4, VW passat of BMW 3 serie lease stationbak volgepropt met vrouw, 3 kinderen én de maxicosi om naar de Ikea/tuincentrum/meubelboulevard/omaenopa/etc te gaan. Pa moet zich dan inhouden omdat vrouwlief de broekriem aan heeft, dus bumberkleven en met 180 km/h doorkarren op de linker baan zit er helaas niet in ;)

Heb mijn generaliserende broek maar weer eens aangetrokken ;) Tis bijna weekend... :O

Strava

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mensen die vaak de "locomotief" van het treintje zijn mogen zich sowieso wel eens achter de oren krabben hoe dat nu eigenlijk komt. Maargoed, diezelfde mensen geven kennelijk toch al weinig om hun binnenspiegel.
Nu kan ik wel een blik stereotypes lostrekken, maar ik zal niet eens generaliserend doen tegenover alle 40+ huisvrouwen/60+ overige weggebruikers ;)

🖥️ | 🚗

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Sander schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:48:
[...]

En dan praten we hier nog vooral over snelwegen, de zondagsrijder die in het weekend op een N-weg meent 70 te moeten gaan rijden terwijl de toegestande snelheid 100 is die is pas een gevaar voor het verkeer. Staat los van het feit dat 75% van de bestuurders het bord autoweg niet kent en dus rustig 80 gaat rijden ipv 100.
Uhm ligt er natuurlijk aan of het binnen of buiten bebouwde kom is, ik ken zat autowegen waar je echt maar 70 of 80 op mag rijden (of zelfs maar 50). De autoweg geeft alleen aan dat er een aantal beperkingen zijn en niet dat je er 100 mag. Of je moet het bord met snelweg bedoelen, maar gezien je het over N wegen hebt vraag ik me dat af.

[ Voor 6% gewijzigd door MeNTaL_TO op 01-04-2010 12:07 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

MeNTaL_TO schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:06:
[...]
Uhm ligt er natuurlijk aan of het binnen of buiten bebouwde kom is, ik ken zat autowegen waar je echt maar 70 of 80 op mag rijden (of zelfs maar 50). De autoweg geeft alleen aan dat er een aantal beperkingen zijn en niet dat je er 100 mag. Of je moet het bord met snelweg bedoelen, maar gezien je het over N wegen hebt vraag ik me dat af.
Autowegen met een andere snelheids limiet zijn altijd voorzien van ronde gebods borden aan de zijkant waarop een andere snelheid dan 100 staat of een Autoweg bord (die blauwe met wit autootje, vierkant) met een onderbord waarop een Vmax staat :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• KatirZan
  • Laatst online: 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ach, hier in de randstad kom je beide partijen vaak genoeg tegen... bumperklevers en de gebumperkleefde...

ik ben dan heel eerlijk, ik ben wel eens slachtoffer van beide...
geen regelmatig linksrijder, maar wel iemand die van het zogenaamde "droogrijden" houdt. Zit 6 dagen per week op de weg, wil dan ook mezelf wel eens betrappen op het overtreden van de regels (laatste boete is echter van 5 jaar geleden...zegt ook weer wat....flitspalen e.d. op tijd zien en het niet TE extreem maken).

gemiddelde snelheid naar kantoor is toch wel een kleine 110km/h...voornamelijk 80 weg waar ik rij...

Wat mij irriteerd, en wat ik eerlijk gezegd ook vaak "afstraf", zijn mensen die zitten te bellen achter het stuur, of totaal met andere dingen bezig zijn dan auto rijden....op de snelweg....

Van mij kan je dan wel eens verwachten dat ik wat sneller op mijn rem trap, of ineens hard aan het claxoneren/toeteren ben.... :)

Ik weet ook dat mensen zich wel eens irriteren aan mij, het kantoorknuppeltje met net eventjes meer haast dan de andere werkende nederlanders, gelukkig komt dat niet al te vaak voor...

Wabbawabbawabbawabba

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-11 18:33
Ik ben er zelf 1. Gaat me prima af :P

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Het merendeel van de verhalen komen mij bekend voor. Ik rijd regelmatig op de weg en veel situaties heb ik ook weleens (of vaker) meegemaakt.

Mijn broer heeft echter ook één keer een cruciale fout gemaakt, door niet te kijken in zijn zijspiegel en wèl van de rechter- naar de linkerbaan te switchen. We hadden het geluk dat de desbetreffende auto in de linkerbaan de vluchtstrook opstuurde en vol in de remmen ging. Als er geen stukje asfalt naast de linkerbaan had gezeten (omdat er bijv. gelijk vangrail zat) dan had de auto dus niet weg kunnen sturen en was het heel anders afgelopen.

Ik moet zeggen dat ik hier ook verhalen lees waarbij ik me afvraag of diegene niet doorheeft dat hij zelf (deels) de "weghufter" in het verhaal is. Met name bij het verhaal van deze user bekruipt me gelijk dat gevoel. Probeer het verhaal ook eens te lezen net alsof je het voor het eerst leest. Vind je het dan nog steeds heel normaal wat je doet?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Sander
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:06:
[...]
Mooi jij bent dus waarschijnlijk ook zo iemand die me mateloos irriteert op de gemiddelde N-weg... ;-) Dit is gewoon de meest basale kennis van de verkeersregels die je uit een boekje hebt moeten leren toen je je rijbewijs haalde...

Mensen snappen dat gewoon niet, er heeft langs 1 van die N-wegen een keer een paar dagen een kartonnen bord gestaan met het autoweg teken en dan = en 100 bord. Dat werkte wel, maar vond de politie niet leuk.

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 01-04-2010 12:52 ]

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
LuPo schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:37:
Ik moet zeggen dat ik hier ook verhalen lees waarbij ik me afvraag of diegene niet doorheeft dat hij zelf (deels) de "weghufter" in het verhaal is. Met name bij het verhaal van deze user bekruipt me gelijk dat gevoel. Probeer het verhaal ook eens te lezen net alsof je het voor het eerst leest. Vind je het dan nog steeds heel normaal wat je doet?
Ik ben ik het verleden 'erger' geweest, dwz, ik denk niet dat men mij echt als weghufter zou bestempelen maar ik reed veel en vaker te hard. Ik reed een veel grotere zwaardere en snellere auto dan ik nu doe, en geef toe dat mijn rijstijl zich daarop aanpast.

Ik kan echter ook eerlijk zeggen dat ik mensen de ruimte gun, zeker tegenwoordig. Inzicht komt met de jaren natuurlijk ;) en ik neem dan ook best wel gas terug voor iemand die wil invoegen, verleen voorrang aan het overstekend voetgangertje etc.

Aangezien ik me wel kapot erger aan mensen die bepaalde zaken willen afdwingen, ga ik daar vaak (beetje de aard van het beestje) hard tegenin. Dat uit zich overal in hoor, niet alleen bij het autorijden. Als ik gewoon netjes aan het inhalen ben en iemand heeft niet 7 seconden geduld tot ik daar voorbij ben, ben ik inderdaad in staat er speciaal voor hem langer over te doen. Mensen die zich 'normaal' gedragen en niet bovenop mijn bumper pas afremmen om een punt te maken, krijgen van mij alle ruimte om te doen wat ze willen. Ik helemaal niks tegen hardrijden, doe het zelf ook, maar ik zorg er wel voor dat andere mensen er dan geen last van hebben en ga geen mensen aan de kant duwen.

Om je vraag te beantwoorden: Nee, uiteraard is het niet normaal. Het is in mijn ogen echter wél uitgelokt gedrag. Mensen die gewoon schappelijk rijden krijgen van mij namelijk wél alle ruimte. Uiteraard zal het altijd een grijs gebied blijven, want ik hoor je al denken: "wie ben jij om te bepalen wat schappelijk is??!!" - daar ging dit topic dus juist niet over. Het maakt mij niet uit als jij eigen rechter speelt, ik wil juist horen hoe jij oordeelt en welk vonnis jij oplegt :P

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
HTT-Thalan schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:47:
Aangezien ik me wel kapot erger aan mensen die bepaalde zaken willen afdwingen, ga ik daar vaak (beetje de aard van het beestje) hard tegenin. Dat uit zich overal in hoor, niet alleen bij het autorijden. Als ik gewoon netjes aan het inhalen ben en iemand heeft niet 7 seconden geduld tot ik daar voorbij ben, ben ik inderdaad in staat er speciaal voor hem langer over te doen. Mensen die zich 'normaal' gedragen en niet bovenop mijn bumper pas afremmen om een punt te maken, krijgen van mij alle ruimte om te doen wat ze willen. Ik helemaal niks tegen hardrijden, doe het zelf ook, maar ik zorg er wel voor dat andere mensen er dan geen last van hebben en ga geen mensen aan de kant duwen.
Er zijn dan 2 vragen wel gesteld kunnen worden;

1. Met welk snelheidsverschil haal je in?
2. Ga je, na de inhaalactie terug naar de rechter baan of blijf je links hangen voor de volgende auto/vrachtwagen (maakt niet uit wat), die 300 meter verder op rijd)?

Het gaat dan even niet om HTT-Talin die ik quote, maar het is wel de wisselwerking met waar het goed/fout gaat met de onderlinge wisselwerking tussen verschllende bestuurders.

Wanneer heeft wie waar last van en waarom.
De voorste omdat deze tussen de 2 inhaal acties prima naar rechts zou kunnen en dit niet doet en er nu gebumperkleefd wordt? (letwel; vaak wordt er door degene dan (onbewust) uit gegaan van het acceleratievermogen van de eigen auto, terwijl er achter hem/haar een vele malen snellere auto kan zitten voor wie de inhaal actie (boven de 120km/u) een peulenschilletje is).

BMW 535D

• !null
Haha, goeie grap.
En HTT-Thalan trapte erin :+

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Harry schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:54:
[...]

Er zijn dan 2 vragen wel gesteld kunnen worden;

1. Met welk snelheidsverschil haal je in?
2. Ga je, na de inhaalactie terug naar de rechter baan of blijf je links hangen voor de volgende auto/vrachtwagen (maakt niet uit wat), die 300 meter verder op rijd)?
Wanneer ik gewoon lekker met 100km/h op de rechterbaan aan het tuffen ben (geen haast modus) dan zal ik meestal met 110 willen inhalen om daarna weer terug te zakken naar 100 rechterbaan. Wil ook nog wel eens 90 zijn. Als ik zie dat er een treintje met 120+ aankomt wacht ik lekker met inhalen, ik heb immers geen haast.

Onderweg naar huis van kantoor kom ik elke dag langs een behoorlijk lang 100km stuk bij Roosendaal op de A58. Aangezien ik op bepaalde middagen veel te doen heb thuis rijd ik wél door. Aangezien ze daar echter veel flitsen zal ik maximaal 105 rijden, ook bij het inhalen. Natuurlijk zak ik direct terug rechts na het inhalen, maar er zijn zat mensen die lak aan de flitsers hebben en daar wel gewoon 120/130 rijden.

Dan zijn er dus twee mogelijkheden: Ze houden netjes afstand of ze vliegen bovenop je bumper, sommige zelfs nog met groot licht. Aangezien een vrachtwagen inhalen met 105km/h nu eenmaal minder hard gaat, maar ik geen boetes (meer) wil, kunnen ze op dat moment gewoon mijn rug op. Ik blijf lekker 105 tuffen tot ik er voorbij ben, en de echte aso's krijgen dus de 1 seconde behandeling.
!null schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:05:
[...]

Haha, goeie grap.
En HTT-Thalan trapte erin :+
Neuh, ik vond het gewoon een goeie uitnodiging om inderdaad eens vanuit de derde persoon te kijken :)

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-04-2010 13:09 ]

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
lol, die had ik ook niet gelijk door.... *eikel* >:)

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• !null
Even goed geslaagd, iedereen die even naar zichzelf gaat kijken, over z'n eigen gedrag nadenkt.
Helaas had ik hem al door bij de mouse-over :P

[ Voor 20% gewijzigd door !null op 01-04-2010 13:13 ]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

!null schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:12:
Even goed geslaagd, iedereen die even naar zichzelf gaat kijken, over z'n eigen gedrag nadenkt.
Helaas had ik hem al door bij de mouse-over :P
en ik maar afvragen wat ik verkeerd doet...

goeie grap +10 :P

Strava

• mace

mace

Sapere Aude

Goeie grap idd, ik had hem meteen door maar goed hij komt af en toe nog wel eens langs. :P

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-11 19:49
Volgens mij beseffen jullie moraal ridders niet dat jullie de ergernis nummer een op de Nederlandse wegen zijn de “ONNODIG LINKS RIJDERS!”
Links is om in te halen, als je niet wilt inhalen netjes naar recht en niet links blijven plakken of express langzamer rijden. Omdat jij wil zuinig rijden betekent niet dat iemand anders die haast heeft niet mag harder rijden.
Voorbeeld: 2 week geleden mijn vader een hartinfarct, en omdat het ambulance te lang nodig had heb ik hem zelf naar ziekenhuis moeten rijden, maar er zijn weer eikels die links moeten plakken, terwijl ik met mijn alarm lichten aan en met groot licht seinend achter hun rijd, maar naar links oprotten doen ze niet omdat ze te arrogant zijn!
Dit soort kinderachtig gedrag wekt juist irritatie en agressie op, dus niet elkaar hinderen maar gewoon SOCIAAL gedragen en naar links als je iemand ziet met hoge snelheid aankomen.

• PoweRoy
  • Laatst online: 16:08

PoweRoy

funky!

soheilmd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:15:
...
Voorbeeld: 2 week geleden mijn vader een hartinfarct, en omdat het ambulance te lang nodig had heb ik hem zelf naar ziekenhuis moeten rijden, maar er zijn weer eikels die links moeten plakken, terwijl ik met mijn alarm lichten aan en met groot licht seinend achter hun rijd, maar naar linksrechts oprotten doen ze niet omdat ze te arrogant zijn!
Dit soort kinderachtig gedrag wekt juist irritatie en agressie op, dus niet elkaar hinderen maar gewoon SOCIAAL gedragen en naar links als je iemand ziet met hoge snelheid aankomen.
Het is natuurlijk erg dat je vader een hartinfarct heeft gekregen. Hoe is het met hem :?

Maar als iemand zelf voor ambulance speelt dan is het natuurlijk vragen om problemen. Hard aan komen rijden met alarm lichten aan }:O Het is natuurlijk irritant dat er onnodig linksrijdersplakkers zijn maar zo los je het probleem niet op. Je creeert juist zelf voor meer problemen.
  • Onnodig in gevaar brengen van anderen: mensen weten niet wat ze moeten doen en maken haastige beslissingen met alle gevolgen van dien.
  • Anti-reactie: mensen die expres langzamer gaan rijden omdat iemand heel hard aan komt rijden.
Btw hoeveel sneller was je er toen je met hoge snelheid naar het ziekenhuis reed? Ik denk dat het te verwaarlozen was als je gewoon snel had gereden Vmax +10%. Ipv als een roekeloos projectiel mensen bangmaken.

[This space is for rent]

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Dus van elke audi/bmw/mercedes met groot licht in mijn binnenspiegel moet ik maar aannemen dat ze écht haast hebben en ik dus plaats moet maken? Dat zou handig zijn... weet jij wel dat je met groot licht grote kans hebt nog veel meer slachtoffers te maken dan alleen de persoon naast je?

Weet je dat mensen uit schrikreactie wanneer ze niets meer zin, vaak op de rem trappen?

• soheilmd
PoweRoy schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:26:
[...]

Het is natuurlijk erg dat je vader een hartinfarct heeft gekregen. Hoe is het met hem :?

Btw hoeveel sneller was je er toen je met hoge snelheid naar het ziekenhuis reed? Ik denk dat het te verwaarlozen was als je gewoon snel had gereden Vmax +10%. Ipv als een roekeloos projectiel mensen bangmaken.
Het gaat goed met hem bedankt voor het vragen _/-\o_

Maar om op je reactie terug tekomen, amulace had 15-20 minuten nodig voor een stukje van 10 minuten, en of het te verwaarlozen valt kan het zijn, maar ik wil het niet op me geweten hebben als het slecht geeindigd had omdat ik niet mijn "best" gedaan had. dat begrijp je ook.
En wees eerlijk als je als bestuurder iemand achter je hebt met alarm lichten die door wilt, kun je vast wel bedenken dat er iets belangrijks is dat die met alarm lichten aan het rijden is en door wil.

[ Voor 11% gewijzigd door soheilmd op 01-04-2010 14:37 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

HTT-Thalan schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:28:
[...]

Dus van elke audi/bmw/mercedes met groot licht in mijn binnenspiegel moet ik maar aannemen dat ze écht haast hebben en ik dus plaats moet maken? Dat zou handig zijn... weet jij wel dat je met groot licht grote kans hebt nog veel meer slachtoffers te maken dan alleen de persoon naast je?

Weet je dat mensen uit schrikreactie wanneer ze niets meer zin, vaak op de rem trappen?
Wie zegt dat het midden in de nacht was?
Daarbij maakt het merk auto natuurlijk weinig uit, behalve als je graag mensen treitert omdat ze een dikkere auto rijden :/

Zelf voor ambulance spelen is natuurlijk gevaarlijk, maar af en toe noodzakelijk. Informeer dan wel de alarmcentrale, dan regelen ze vaak een politie-escorte. Een vriend van me is een tijdje geleden hetzelfde overkomen. Op sommige plekken duurt het gewoon erg lang voordat er een ambulance kan komen. Toen was een S600 met escorte toch een stuk sneller.

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 01-04-2010 14:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe moeten je medeweggebruikers nu weten dat jij voor ambulance aan het spelen bent? Die zien gewoon weer een hufter in het verkeer, en geef eens ongelijk? :?

[ Voor 44% gewijzigd door Gunner op 01-04-2010 14:33 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gunner schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:33:
[...]

Hoe moeten je medeweggebruikers nu weten dat jij voor ambulance aan het spelen bent? Die zien gewoon weer een hufter in het verkeer, en geef eens ongelijk? :?
Als iemand met groot licht, alarmsignalen en een enorm gespannen gezicht achter je zit kan je natuurlijk lekker gaan tegenwerken of hem het voordeel van de twijfel geven...

• soheilmd
Gunner schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:33:
[...]

Nou hier moet ik je ongelijk geven, hufter of niet, gewoon naar rechts waroom links blijven plakken en zelf rechter gaan spelen?

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
fsfikke schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:33:
[...]

Wie zegt dat het midden in de nacht was?
Ja inderdaad, wie zegt dat? Ik niet... verblinden is overdag namelijk ook heel goed mogelijk.
Daarbij maakt het merk auto natuurlijk weinig uit, behalve als je graag mensen treitert omdat ze een dikkere auto rijden :/
Aannames. Foute, helaas.
Zelf voor ambulance spelen is natuurlijk gevaarlijk, maar af en toe noodzakelijk. Informeer dan wel de alarmcentrale, dan regelen ze vaak een politie-escorte. Een vriend van me is een tijdje geleden hetzelfde overkomen. Op sommige plekken duurt het gewoon erg lang voordat er een ambulance kan komen. Toen was een S600 met escorte toch een stuk sneller.
Als dat goed ging en je daarmee een leven red is dat natuurlijk geweldig, maar ik acht mezelf niet in staat om met dezelfde snelheid als dat de ambulance dat kan, iemand in mijn eigen auto naar het ziekenhuis te rijden, zonder brokken te maken. En dat is niet omdat ik mezelf een slecht chauffeur vind, maar gewoon omdat je truucs moet uithalen waar andere mensen niet op kunnen anticiperen, en dat gaat gewoon fout.
fsfikke schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:37:
[...]

Als iemand met groot licht, alarmsignalen en een enorm gespannen gezicht achter je zit kan je natuurlijk lekker gaan tegenwerken of hem het voordeel van de twijfel geven...
Ja, dat kan allebei. Helaas zijn er teveel type 'de weg is van mij' klootviolen op de weg, en die hebben het voor de rest verpest, waardoor men vaker geneigd is het slechte ervan te denken. Bovendien denk ik niet dat een 'rustiger dan normaal' naar rechts schuiven écht tegenwerken is. Tegenwerken noem ik stug links blijven rijden. Wat ik doe, zo zie ik het zelf althans, is een signaal afgeven.

[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-04-2010 14:43 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

fsfikke schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:37:
[...]

Dan nog zou ik niet gelijk denken dat er iemand met spoed naar een hospitaal moet. Jij wel?
soheilmd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:39:
[...]

Nou hier moet ik je ongelijk geven, hufter of niet, gewoon naar rechts waroom links blijven plakken en zelf rechter gaan spelen?
Groot licht gebruiken i.c.m alarmlichten is gewoon niet bepaald sociaal, in een normale situatie. Nogmaals, je kan niet van anderen verwachten dat ze realiseren dat jij op weg naar het ziekenhuis bent. Je mag me ongelijk geven, maar bekijk het eens van de andere kant?
fsfikke schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:33:

.....

Toen was een S600 met escorte toch een stuk sneller.
LOL @ contradictie.

[ Voor 55% gewijzigd door Gunner op 01-04-2010 14:43 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Crazy D

Crazy D

c70070540 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:33:
[...]

Ik kan natuurlijk geen oordeel over jou geven, maar het rustig inhalen is vaak het probleem met de mensen die geen haast hebben en daar dus irritatie mee opwekken bij de andere weggebruikers.

Hoe vaak het wel niet gebeurd dat er ingehaald wordt met een verschil van 1-3km/h... Inhalen is gas bijgeven en er zo snel mogelijk voorbij en weer naar je originele baan teruggaan. Inhalen is niet teutend, nog langzamer dan lopen, er voorbij gaan.

Nogmaals, ik zeg niet dat jij dat doet, en ik val je er dus ook niet op aan, maar de woordkeuze "rustig inhalen" doet mij deze reactie geven.
Ok rustig als in 'gewoon je snelheid aan houden zonder opgefokt te worden', bedoel dus niet rustig zoals jij bedoeld ;)

Hoewel dan nog, het tijdsverlies dat je hebt doordat iemand met 2 km verschil een ander inhaalt, is zo miniem, het is vooral je gevoel dat je er zoveel tijd mee verliest... been there done that, en tegenwoordig kom ik liever 1 minuut later aan en gewoon relaxed, dan een beetje gestrest en gehaast omdat je voor je gevoel aan het jakkeren bent geweest, terwijl dat dus zo goed als geen tijdwinst oplevert. Hard rijden kan overigens natuurlijk wel degelijk behoorlijk wat tijd opleveren maar dan moet je gewoon continue door kunnen rijden op hoge snelheid. Dwars door Duitsland met 180 kost uiteraard minder tijd dan met 120, mits je die 180 ook 2 uur non stop aan kunt houden, als je steeds moet afremmen (wegwerkzaamheden, vrachtwagen, Nederlander, file, etc) schiet het natuurlijk alsnog niks op.
!null schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:21:
Als je het voor jezelf veilig wil houden hou je gewoon je koers aan, en ga je gewoon weer op tijd naar rechts als je daar de mogelijkheid voor krijgt. Het gewoon doen zoals je bedacht had, als je je daarmee aan de regels houdt. Iedere vorm van reactie tegen de acties van een bumperklever of wat dan ook is net zo slecht en waarschijnlijk net zo onveilig. Het is zo simpel als dat.
Ik heb het ook niet over onnodig nog even 400 meter extra op de linkerbaan blijven plakken om te narren. 9 van de 10 keer heb ik een bumperklever achter met terwijl ik simpelweg niet naar de andere baan KAN gaan omdat daar auto's rijden. En dat gebeurt mij veel te vaak, en dat geeft aan dat die mensen gewoon 0,0 verkeersinzicht hebben.... (en dan haal ik niet met 1km verschil in, maar geef ik wel wat gas bij, maar een rijtje vrachtwagens/caravans haal ik gewoon met 120 in, dan ga ik geen gas bijgeven omdat iemand gestrest is.
Hij hoeft hem er helemaal niet "tussen te proppen", waar haal je dat vandaan? Ik zit op gepaste afstand achter iemand, geen 2 seconden, maar ook geen 2 meter. Als iemand dan enkele keren de mogelijkheid heeft gehad om naar rechts te gaan (en dat is dus niet "ergens er tussen moeten proppen"! ), dan kruip ik dichterbij om aan te geven dat ik het wel mooi geweest vind en er de volgende keer wel langs wil. Ik kruip er dan ook alleen dichterbij als ik nog overzicht hou (door de auto voor me kunnen kijken) en als er een moment aan komt dat diegene naar rechts kan. Anders is het gevaarlijk en / of nutteloos. En dan nog hang ik niet op z'n achterbumper.
Wanneer 'heb je de mogelijkheid om naar rechts te gaan' ? Iemand die gehaast is, vind een gat van 100 meter ruim zat. Iemand die relaxed gewoon met 120 rondkachelt vind wellicht een gat van 300 meter pas ruim zit. Als ik dus 3 keer zo'n gat van 100 meter oversla vind jij dat wellicht heel irritant, en beschouw ik dat gat als veel te klein. (overigens is 100 meter een voorbeeld, ik denk niet in meters maar in aantal secondes dat ik erin kan blijven rijden... als ik inschat (terwijl ik de auto inhaal) dat als ik naar rechts ga, ik een seconde later weer naar links moet, blijf ik links. als ik inschat dat dat wel een paar (3 of 4 oid) seconde kan zijn, wil ik wel naar rechts gaan ).
In deze alinea concentreer je je weer op de hardrijdende bumperklever, terwijl de wellicht enigzins trage persoon die gaat afremmen als reactie op de actie van de bumperklever dezelfde argumenten op gaan. Wat geeft jou het recht om jou wil aan iemand anders op te leggen?
Zowel actie als reactie zijn beide net zo fout, en net zo gevaarlijk.
Ik keur geen van beiden goed, maar vind de reactie om even af te remmen en je daardoor te dwingen om ook af te remmen (waardoor vaak de afstand wat ruimer wordt) beter te verdedigen dan bumperkleven.
En nogmaals, je maakt allemaal conclusies die niet waar zijn. Ik laat vaak gewoon m'n gaspedaal op tijd los, ik rem amper. Terwijl ik wel de hogere snelheden aanhou meestal.
Als ik je of jij type heb ik het ook niet letterlijk over jou, want ik ken jou en je rijgedrag niet. Ik zie alleen zeer vaak mensen aan komen jakkeren terwijl je op een paar 100 meter al ziet dat je er niet langs kunt en het verkeer dat op de linkerbaan rijdt gewoon niet rechts KAN, en dat gebeurt naar mijn ervaring vaker dan de mensen die onnodig na een inhaal aktie nog een km links blijven plakken, of de sukkels die echt op de rem trappen om een bumperklever te zieken.

Exact expert nodig?

• soheilmd
Gunner schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:41:
[...]

Dan nog zou ik niet gelijk denken dat er iemand met spoed naar een hospitaal moet. Jij wel?

[...]

Groot licht gebruiken i.c.m alarmlichten is gewoon niet bepaald sociaal, in een normale situatie. Nogmaals, je kan niet van anderen verwachten dat ze realiseren dat jij op weg naar het ziekenhuis bent. Je mag me ongelijk geven, maar bekijk het eens van de andere kant?

[...]

LOL @ contradictie.
Nou het was rond 21:00

maar een ding begrijp ik nog steeds niet waroom niet gewoon naar rechts gaan als rechts vrij is. spoed of niet spoed.
ik rij regelmatig wat harder dan toegestaan, maar ga nog steeds netjes naar rechts als er iemand van achter komt, dan maakt het mij niet uit of het een "dikke aso Auto" of fiat panda is.
het zal aan mij liggen, maar ik zie gewoon het nut van elkaar hinderen niet.

• !null
Crazy D schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:44:
Als ik je of jij type heb ik het ook niet letterlijk over jou, want ik ken jou en je rijgedrag niet. Ik zie alleen zeer vaak mensen aan komen jakkeren terwijl je op een paar 100 meter al ziet dat je er niet langs kunt en het verkeer dat op de linkerbaan rijdt gewoon niet rechts KAN, en dat gebeurt naar mijn ervaring vaker dan de mensen die onnodig na een inhaal aktie nog een km links blijven plakken, of de sukkels die echt op de rem trappen om een bumperklever te zieken.
Ok. Je had me ge-quote en gebruikte daarna je en jij, vandaar de verwarring :P

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gunner schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:41:
[...]

Natuurlijk kunnen anderen dat niet direct weten. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een gemiddelde aso die mensen van de weg drukt daarbij z'n alarmlichten gebruikt en enorm gestressed achter het stuur zit.
[...]

Of het sociaal is lijkt me niet zo belangrijk als het om een levensbedreigende situatie gaat. De vraag is hoe sociaal het is om mensen proberen tegen te houden zonder er bij na te denken dat er misschien weldegelijk haast in het spel is.
Bij een hoop mensen die niet aan de kant gaan zal ook helemaal geen kwaad bedoeld zijn. Daar ontbreekt het inzicht dat er meer mensen op de weg zijn. Hoe vaak zie je niet dat ziekenwagens veel te lang opgehouden worden omdat mensen totaal niet opletten :/
[...]

LOL @ contradictie.
Die snap ik niet. Ik heb niets tegen mensen met dikke auto's hoor ;)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
soheilmd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:47:
[...]

maar een ding begrijp ik nog steeds niet waroom niet gewoon naar rechts gaan als rechts vrij is. spoed of niet spoed.
ik rij regelmatig wat harder dan toegestaan, maar ga nog steeds netjes naar rechts als er iemand van achter komt, dan maakt het mij niet uit of het een "dikke aso Auto" of fiat panda is.
het zal aan mij liggen, maar ik zie gewoon het nut van elkaar hinderen niet.
Begrijp jij nou uit onze tekst dat wij gewoon graag links plakken? Er is volgens mij al meerdere malen aangegeven dat iedereen vind dat je gewoon naar rechts moet gaan en met voldoende snelheid moet inhalen. Zolang iedereen dat op die manier doet, heb je hoogstens een paar seconden vertraging, waarna jij weer door kan gassen op links.

Áls je echter die paar seconden al niet hebt, en vervolgens bovenop diens bumper kruipt in een poging hem nog sneller aan de kant te krijgen, en ik ben die persoon... ja dan ga ik je jennen ja. Dan ga ik lekker op het gemakje naar rechts en vooral geen gas bijgeven, puur omdat je je dan asociaal opstelt.

• soheilmd
HTT-Thalan schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:28:
[...]

Áls je echter die paar seconden al niet hebt, en vervolgens bovenop diens bumper kruipt in een poging hem nog sneller aan de kant te krijgen, en ik ben die persoon... ja dan ga ik je jennen ja. Dan ga ik lekker op het gemakje naar rechts en vooral geen gas bijgeven, puur omdat je je dan asociaal opstelt.
Dat bedoel ik nou met agressie opwekken, want zoals jij zegt " ja dan ga ik je jennen ja", dan gaat de meneer X jou inhalen en dan kei hard op de remmen trappen! omdat hij jou op zijn manier gaat "terug pakken"

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
soheilmd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:47:
[...]

Dat bedoel ik nou met agressie opwekken, want zoals jij zegt " ja dan ga ik je jennen ja", dan gaat de meneer X jou inhalen en dan kei hard op de remmen trappen! omdat hij jou op zijn manier gaat "terug pakken"
Is bumperkleven en/of groot licht geven dan geen agressief gedrag? Word het pas agressie als ik daarop reageer?

Je zegt dus eigenlijk dat ik maar beter niets 'terug' kan doen omdat die arme meneer dan misschien boos word? Ik moet dus maar gewoon accepteren dat hij harder kan/wil rijden en daarom braafjes rechts blijven?

Als ik een volkomen legale en correcte inhaalmanoeuvre aan het uitvoeren ben, wie gaat er dan in de fout wanneer ik ineens een turbo intercooler in mijn kofferbak heb hijgen? Ik kan niet elke vorm van inhalen afschaffen omdat er mensen tussen zijn die de linkerbaan opeisen.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-04-2010 15:56 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Ik zie het al wel weer, dit topic gaat precies dezelfde kant op als die ene in de HK. :+

• soheilmd
HTT-Thalan schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:54:
[...]

Is bumperkleven en/of groot licht geven dan geen agressief gedrag? Word het pas agressie als ik daarop reageer?

Je zegt dus eigenlijk dat ik maar beter niets 'terug' kan doen omdat die arme meneer dan misschien boos word? Ik moet dus maar gewoon accepteren dat hij harder kan/wil rijden en daarom braafjes rechts blijven?

Als ik een volkomen legale en correcte inhaalmanoeuvre aan het uitvoeren ben, wie gaat er dan in de fout wanneer ik ineens een turbo intercooler in mijn kofferbak heb hijgen? Ik kan niet elke vorm van inhalen afschaffen omdat er mensen tussen zijn die de linkerbaan opeisen.
Nou begrijp me niet verkeerd, ik keur het ook niet goed, maar agressie met agressie te bestrijden vind ik geen oplossing, gewoon op zij gaan en klaar is kees, ik heb ook som mensen achter me die kleven, maar ik ga gewoon opzij en laat hun voorbij gaan.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

mace schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:56:
Ik zie het al wel weer, dit topic gaat precies dezelfde kant op als die ene in de HK. :+
Inderdaad, of als deze: Waarom zit NL vol met incompetente automobilisten?
Valt me trouwens op dat het dezelfde topicstarter is.

Even twee vragen voor HTT-Thalan:
- Waarom ging je niet gewoon met je vorige topic door? Deze is nog open en heeft precies dezelfde strekking.
- Waarom kaart je dit soort kwesties uberhaupt aan. In de HK is er al een wegmisbruikers topic waar dezelfde mensen in reageren als dit topic.

[ Voor 18% gewijzigd door MadMarky op 01-04-2010 16:03 ]

🖥️ | 🚗

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
mace schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:56:
Ja, idd. Mensen moeten gewoon lekker ongegeneerd hun eigenrechterverhalen spuien :P
MadMarky schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:03:
[...]

Inderdaad, of als deze: Waarom zit NL vol met incompetente automobilisten?
Valt me trouwens op dat het dezelfde topicstarter is.

Even twee vragen voor HTT-Thalan:
- Waarom ging je niet gewoon met je vorige topic door? Deze is nog open en heeft precies dezelfde strekking.
- Waarom kaart je dit soort kwesties uberhaupt aan. In de HK is er al een wegmisbruikers topic waar dezelfde mensen in reageren als dit topic.
- Dat ging over sneeuw
- Omdat het mijn intentie was hier geen weerwoordiscussietopic te hebben, maar ervaringen, tips, oplossingen, etc

[ Voor 55% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-04-2010 16:05 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Geweldige actie dit! Ik ben echt onder de indruk van je 1 april grap. Het duurde even voor ik hem doorhad. _/-\o_

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Crazy D schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:44:
[...]

Ok rustig als in 'gewoon je snelheid aan houden zonder opgefokt te worden', bedoel dus niet rustig zoals jij bedoeld ;)

Hoewel dan nog, het tijdsverlies dat je hebt doordat iemand met 2 km verschil een ander inhaalt, is zo miniem, het is vooral je gevoel dat je er zoveel tijd mee verliest... been there done that, en tegenwoordig kom ik liever 1 minuut later aan en gewoon relaxed, dan een beetje gestrest en gehaast omdat je voor je gevoel aan het jakkeren bent geweest, terwijl dat dus zo goed als geen tijdwinst oplevert. Hard rijden kan overigens natuurlijk wel degelijk behoorlijk wat tijd opleveren maar dan moet je gewoon continue door kunnen rijden op hoge snelheid. Dwars door Duitsland met 180 kost uiteraard minder tijd dan met 120, mits je die 180 ook 2 uur non stop aan kunt houden, als je steeds moet afremmen (wegwerkzaamheden, vrachtwagen, Nederlander, file, etc) schiet het natuurlijk alsnog niks op.
Misschien gaat het niet om of je al dan niet twee seconden later of eerder ben, maar misschien is het prettig autorijden op de cruisecontrol en dat het vervelend is om af te remmen voor iemand die het nodig vind om een vrachtwagen (op de rechterbaan) in te halen met een snelheid van 95km/h, terwijl het overige verkeer op de tweede baan gewoon 110-120 rijdt (en waar dat ook mag). Steeds afremmen en optrekken is niet leuk autorijden.

• Gaius
  • Niet online
soheilmd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:47:
[...]

Schijt aan de regels + te lage pakkans.

• soheilmd
c70070540 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:04:
[...]
ik zie niet waroom ik de weghufter ben?? als ik een noodgeval heb (vader met een hartinfarct) en naar ziekenhuis moet, dan gaa ik links rijden met me alarm lichten en gaan met me groot licht seinen, of je het leuk vindt of niet, maar mensen leven vind ik belangrijker dan het gevoel van die gene voor mij, sorry hoor

[ Voor 29% gewijzigd door soheilmd op 01-04-2010 16:19 ]

• remco_k
  • Laatst online: 15:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

soheilmd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:17:
[...]

ik zie niet waroom ik de weghufter ben?? als ik een noodgeval heb (vader met een hartinfarct) en naar ziekenhuis moet, dan gaa ik links rijden met me alarm lichten en gaan met me groot licht seinen, of je het leuk vindt of niet, maar mensen leven vind ik belangrijker dan het gevoel van die gene voor mij, sorry hoor
Misschien moet je nog even goed naar de datum van vandaag kijken en naar andere users die op dezelfde post reageren en dan nog eens goed nadenken maar vooral goed naar de link kijken. :+

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 01-04-2010 16:24 ]

Alles kan stuk.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

[...]

En nog een die er intrapt... btw... Ik had het niet geschreven hoor, ik deed een quote van iemand anders :)

En het met je vader naar het ziekenhuis in zo een geval moet je zo veel mogelijk proberen aan professionals overlaten. Ambulance heet dat.

[ Voor 15% gewijzigd door Gé Brander op 01-04-2010 17:02 ]

• Paulus0013
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

fsfikke schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:54:
[...]

Natuurlijk kunnen anderen dat niet direct weten. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een gemiddelde aso die mensen van de weg drukt daarbij z'n alarmlichten gebruikt en enorm gestressed achter het stuur zit.

[...]

Of het sociaal is lijkt me niet zo belangrijk als het om een levensbedreigende situatie gaat. De vraag is hoe sociaal het is om mensen proberen tegen te houden zonder er bij na te denken dat er misschien weldegelijk haast in het spel is.
Bij een hoop mensen die niet aan de kant gaan zal ook helemaal geen kwaad bedoeld zijn. Daar ontbreekt het inzicht dat er meer mensen op de weg zijn. Hoe vaak zie je niet dat ziekenwagens veel te lang opgehouden worden omdat mensen totaal niet opletten :/
[...]

Die snap ik niet. Ik heb niets tegen mensen met dikke auto's hoor ;)
Ga dat asociale gedrag even lekker bagataliseren.
Ik kan niet ruiken dat iemand een gewonde of doodgaand persoon aan boord heeft. Ook niet als ie met alle toeters en bellen van een normale auto komt aanzetten.
Daarnaast hoeft er maar 1 iemand te schrikken en persoon in kwestie mag alsnog op een ambulance wachten, maar dan niet alleen met zijn eigen patient.

Dat je iemand snel naar het ziekenhuis wilt brengen is nog tot daar aan toe.
Dat je daarbij wilt opschieten ook. Allemaal zeer begrijpelijk.
Maar hoe kan je verwachten dat alles en iedereen spontaan opzij gaat voor je? Mensen ruiken niet waarom je zo rijdt.
Het is gevaarlijk en de gemiddelde autorijder is er niet op getraind zich zo door het verkeer te begeven.

En als je een ambulance ophoudt, mag je weleens op hercursus voor je rijbewijs wat mij betreft. Dan neem ik wel even aan dat je een ambulance bedoelt die met zwaailichten aan rijdt.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Paulus0013 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:08:
[...]

Ga dat asociale gedrag even lekker bagataliseren.
We hebben het hier over een noodsituatie, niet over iemand die graag het gaspedaal diep intrapt. Natuurlijk zijn de risico's hoger als je in paniek je vader naar het ziekenhuis moet brengen. Maar ik heb de beelden van die rit niet gezien, toch schijnen hoop mensen hier te weten dat ie onacceptabele risico's heeft genomen.

Daarom werken dit soort topics ook nooit. Autorijden is erg persoonlijk, wat de een acceptabel vind vind de ander asociaal. Er is niet een goede manier, en vaak worden in deze topics mensen op basis van een paar zinnen als wegpiraat bestempeld.
En als je een ambulance ophoudt, mag je weleens op hercursus voor je rijbewijs wat mij betreft. Dan neem ik wel even aan dat je een ambulance bedoelt die met zwaailichten aan rijdt.
Van mij mogen die mensen allemaal opnieuw examen doen, maar het gebeurd tientallen keren op een dag (onbedoeld natuurlijk).

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

We hebben het hier over een noodsituatie, niet over iemand die graag het gaspedaal diep intrapt. Natuurlijk zijn de risico's hoger als je in paniek je vader naar het ziekenhuis moet brengen. Maar ik heb de beelden van die rit niet gezien, toch schijnen hoop mensen hier te weten dat ie onacceptabele risico's heeft genomen.
Als iemand zelf al zegt met knipperlichten en grootlicht rond te rijden, vind ik dat al een aardig idiote actie.
Zelf weet je ongeveer wat je op dat moment doet. Hoe een ander daarop reageert heb je niet in de hand.
Ook als je kijkt naar voorrangsvoertuigen die sirene voeren. Mensen schrikken vaak als ze zoiets zien opduiken en halen soms rare kunsten uit.
Daarom werken dit soort topics ook nooit. Autorijden is erg persoonlijk, wat de een acceptabel vind vind de ander asociaal. Er is niet een goede manier, en vaak worden in deze topics mensen op basis van een paar zinnen als wegpiraat bestempeld
Verschillende mensen, verschillende meningen en opvatting, daar heb je gelijk in.
Toch zijn de regels in een wet vastgelegd en daar moeten we het met elkaar mee doen.
Van mij mogen die mensen allemaal opnieuw examen doen, maar het gebeurd tientallen keren op een dag (onbedoeld natuurlijk).
Onbedoeld nog wel. Dat maakt het juist nóg erger naar mijn idee. Dan ben je onbewust aan het rondrijden. Ik heb liever dat iemand zich er volledig van bewust is dat hij 160 reed, dan iemand die niet doorhad dat ie maar 60 ging op de snelweg.
Als ik zo'n tvprogramma zie, dan hoor ik ook regelmatig dat iemand iets niet doorhad of niet oplette of het niet zo bedoelde. Enorm kwalijk, want waar ben je dan mee bezig in het verkeer? Toch komen die mensen er mee weg, terwijl iemand die 160 op een lege weg rijdt zijn rijbewijs mag inleveren. Super krom.

[ Voor 4% gewijzigd door Paulus0013 op 01-04-2010 17:51 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Paulus0013 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:50:
.... Ik heb liever dat iemand zich er volledig van bewust is dat hij 160 reed, dan iemand die niet doorhad dat ie maar 60 ging op de snelweg. ...
De keus is echter ook vaak: iemand die niet oplet/niet goed kan reageren of anticiperen en 160 gaat of zoiemand die 60 gaat. Dan heb ik de laatste toch liever. Het idee dat rijvaardigheid stijgt evenredig met de hoogte van de snelheden is nogal hardnekkig, maar van waarheid gespeend lijkt me.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 01-04-2010 18:21 ]

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Ander voorbeeld: nacht, stoplicht, overzichtelijke kruising, rechtsaf door rood...
Waarom zou je wachten als er toch niets te bekennen is.
Dan heb je A die de kruising rustig nadert, rondkijkt en doorrijdt.
Dan heb je B die achteloos de kruising opdendert onder het motto dat er toch bijna nooit wat aankomt.
En dan hebben we C die zit te sufkutten en niet eens het stoplicht ziet.
Allemaal komen ze er goed vanaf, allemaal feitelijke dezelfde overtreding van door rood rijden.
Toch vind ik dat er een enorm verschil tussen deze personen en hun gedrag zit.
A had prima kunnen stoppen als er plots een auto aankwam, deze hield er actief rekening mee. De andere personen had ik een grotere kans op een aanrijding gegeven.

Maar het hele probleem is dat je zoiets van de buitenkant niet of nauwelijks ziet aan iemand. En zo komen we uit bij wat je zelf al zegt. Je kunt de lijn niet zwartwit doortrekken dat iedereen die 160 rijdt opeens beter oplet.
Een ding kan wel gezegd worden: iemand die zelf zegt niet opgelet te hebben, of iets van 'o dat wist of zag ik niet' is stom bezig.
En natuurlijk zijn ook daarin nuances. Ergens een bord met snelheid missen doe je makkelijker dan de 10 stoplichten op een kruising over het hoofd zien.

[ Voor 14% gewijzigd door Paulus0013 op 01-04-2010 19:03 ]

• Crazy D

Crazy D

c70070540 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:11:
Misschien gaat het niet om of je al dan niet twee seconden later of eerder ben, maar misschien is het prettig autorijden op de cruisecontrol en dat het vervelend is om af te remmen voor iemand die het nodig vind om een vrachtwagen (op de rechterbaan) in te halen met een snelheid van 95km/h, terwijl het overige verkeer op de tweede baan gewoon 110-120 rijdt (en waar dat ook mag). Steeds afremmen en optrekken is niet leuk autorijden.
Ja en voor diegene die rustiger aan rijdt en met 10km verschil wat auto's inhaalt, is het ook fijn als ie rustig door kan kachelen. Waarom zou degene die langzamer rijdt degene moeten zijn die maar in moet houden? Overigens heb ik de nodige km's behoorlijk te hard gereden en hoewel ik toen mensen die met 20km verschil een rij auto's inhaalde nog irritant vond, vond ik wel dat dat mijn probleem is, en niet dat van hun (en ik hoop dat ze mijn gedrag ook nooit als bumperklever hebben ervaren). Overigens merkte ik ook (want tuurlijk heb ik ook wel gebumperkleeft ook al vond ik het toen dat ik het niet deed) dat wanneer ik op tijd van t gas ging en gewoon afstand hield, mensen vaak sneller naar rechts gingen dan wanneer ik er dicht op kroop.

Laat ik het anders zeggen: als er bij de kassa iemand boodschappen van 60 euro afrekent met klein geld en daarom erg lang bezig is met betalen, en je hebt een beetje haast.. ga je (niet letterlijk jij maar 'je' in z;n algemeenheid) er dan ook dicht tegenaan staan om de ander op te jagen? Ik denk dat maar heel weinig bumperklevers zulk gedrag buiten de auto laten zien.... Waarom dan wel als je in de auto zit. Anoniem? Durf je dan wel? (wat trouwens echt wel irritant lang kan duren, helemaal als het een oud vrouwtje is die ook nog eens moeite heeft met het muntje te pakken te krijgen en te zien wat voor muntje het is)

Exact expert nodig?

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Dat met die kassa is een leuk voorbeeld.
Mensen gedragen zich in een auto ook anders dan erbuiten. Zelfde verhaal eigenlijk met gedrag op internet.
Soms vraag ik me dan af of mensen ook werkelijk zo asociaal zijn als je ze gewoon op straat tegenkomt.

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Crazy D schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:02:
Laat ik het anders zeggen: als er bij de kassa iemand boodschappen van 60 euro afrekent met klein geld en daarom erg lang bezig is met betalen, en je hebt een beetje haast.. ga je (niet letterlijk jij maar 'je' in z;n algemeenheid) er dan ook dicht tegenaan staan om de ander op te jagen?
Ze gaan inderdaad niet dicht tegen je aan staan, maar wél overdreven hard zuchten, op hun horloge kijken,
roffelen met hun vingers, tikken met hun schoenzolen, etc etc etc. En al helemaal als diegene die met al
dat kleingeld betaald ook nog eens expres extra sloom gaat zitten doen omdat hij/zij vind dat al die wachtende mensen zich maar aan zijn/haar 'regeltjes' en tempo moeten aanpassen.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Crazy D schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:02:
[...]

Ja en voor diegene die rustiger aan rijdt en met 10km verschil wat auto's inhaalt, is het ook fijn als ie rustig door kan kachelen. Waarom zou degene die langzamer rijdt degene moeten zijn die maar in moet houden? Overigens heb ik de nodige km's behoorlijk te hard gereden en hoewel ik toen mensen die met 20km verschil een rij auto's inhaalde nog irritant vond, vond ik wel dat dat mijn probleem is, en niet dat van hun (en ik hoop dat ze mijn gedrag ook nooit als bumperklever hebben ervaren). Overigens merkte ik ook (want tuurlijk heb ik ook wel gebumperkleeft ook al vond ik het toen dat ik het niet deed) dat wanneer ik op tijd van t gas ging en gewoon afstand hield, mensen vaak sneller naar rechts gingen dan wanneer ik er dicht op kroop.
Leuk een discussie met wijzigende parameters. Ik heb het steeds gehad over een snelheidsverschil van 1-3km/h, maar nu is het al opeens 10km/h. Dat is toch al weer anders, maar nog steeds irritant dat de persoon die wil gaan inhalen niet de snelheid aan wil passen aan de snelheid die op dat moment op de tweede baan gereden wordt.
Als iemand van de tweede baan naar de eerste gaat, dan wordt het toch wel geheel normaal gevonden dat deze zijn snelheid aanpast aan de eerste baan? Waarom dan niet andersom? (wat juist wel zou moeten omdat degene die naar de tweede baan gaat een bijzondere verrichting aan het doen is, namelijk inhalen, wat volgens de rijschoolhouders toch echt met extra snelheid dient te gebeuren)
Laat ik het anders zeggen: als er bij de kassa iemand boodschappen van 60 euro afrekent met klein geld en daarom erg lang bezig is met betalen, en je hebt een beetje haast.. ga je (niet letterlijk jij maar 'je' in z;n algemeenheid) er dan ook dicht tegenaan staan om de ander op te jagen? Ik denk dat maar heel weinig bumperklevers zulk gedrag buiten de auto laten zien.... Waarom dan wel als je in de auto zit. Anoniem? Durf je dan wel? (wat trouwens echt wel irritant lang kan duren, helemaal als het een oud vrouwtje is die ook nog eens moeite heeft met het muntje te pakken te krijgen en te zien wat voor muntje het is)
Dat is inderdaad net zo irritant, maar is denk ik iets makkelijker geaccepteerd omdat het inderdaad minder anoniem is.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Opa_vertelt schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:31:
Ze gaan inderdaad niet dicht tegen je aan staan, maar wél overdreven hard zuchten, op hun horloge kijken,
roffelen met hun vingers, tikken met hun schoenzolen, etc etc etc. En al helemaal als diegene die met al
dat kleingeld betaald ook nog eens expres extra sloom gaat zitten doen omdat hij/zij vind dat al die wachtende mensen zich maar aan zijn/haar 'regeltjes' en tempo moeten aanpassen.
Probeerd een zeer snelle bestuurder het gedrag van verkeer dat voor hem/haar rijdt ook niet te beinvloeden? Bumper kleven en expres lopen trutten zijn volgens mij om het even. Het ene lokt het andere ook misschien wel uit. Na snel naderen, rustig uit laten rollen en op 30-40 meter afstand blijven hangen zonder verdere signalen ook wel duidelijk genoeg. Mijn ervaring is het het meeste verkeer (op een enkele slaapkop na) hier beter op reageerd en je dus sneller weer verder kan vliegen. (bij geen reactie kan er langzaam naar toe kruipen of een enkel licht signaal altijd nog)

Ik hou trouwens ook wel van een relaxed potje laagvliegen. Niet racen of gehaast zijn maar met alle tijd van de wereld op een bijna lege snelweg lekker powercruisen en ruim van te voren anticiperen. In drukte heeft veel gasgeven gewoon totaal geen zin en loop je alleen iedereen maar op te fokken (inclusief jezelf).

Als iemand het achter mij het heel bont maakt kwa opdringerigheid (met een tering gang naderen en op 100 meter afstand al licht signalen beginnen te geven) dan ga ik daar in zeker geen meter harder door rijden. als er gelegenheid is ga ik op een veilige manier naar rechts, mocht die er niet direct zijn gaat de spiegel in de blindeerstand en ga ik iets verder links rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door martijn_tje op 01-04-2010 20:16 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Crazy D

Crazy D

c70070540 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:59:
Leuk een discussie met wijzigende parameters. Ik heb het steeds gehad over een snelheidsverschil van 1-3km/h, maar nu is het al opeens 10km/h.
Ik heb het nooit over een paar km verschil want dat is zo miniem, dan voel ik mij uitermate ongemakkelijk op de linkerbaan :D Grappig genoeg zie ik zo'n klein snelheidsverschil eigenlijk alleen bij vrachtwagens, en a. die kunnen gewoon niet sneller en b. als er 1 groep mensen is voor wie het echt verschil kan uitmaken, zijn het vrachtwagens wel (die paar km verschil kan aan het eind van de dag dankzij de rijtijden wet en de giga boetes daarop, net het verschil zijn tussen thuis komen of nog net op die N-weg stranden...).
Dat is toch al weer anders, maar nog steeds irritant dat de persoon die wil gaan inhalen niet de snelheid aan wil passen aan de snelheid die op dat moment op de tweede baan gereden wordt.
Als iemand van de tweede baan naar de eerste gaat, dan wordt het toch wel geheel normaal gevonden dat deze zijn snelheid aanpast aan de eerste baan? Waarom dan niet andersom?
Als het dusdanig druk is dat je kunt spreken van een snelheid op de linkerbaan dan vind ik ook dat je mee moet kachelen met het verkeer, maar in mijn ervaring/beleving is het dan dusdanig druk dat de mensen die serieus harder willen rijden sowieso geen kans hebben (te druk daarvoor) en dat eigenlijk iedereen zo'n beetje met hetzelfde tempo rijdt.

Maar misschien heeft 1 en ander ook wel erg te maken met de tijdstippen en plaatsen waar je vaak rijdt. In de spits in de randstad geeft een andere ervaring dan ergens op een mooi stuk asfalt in het rustige noord-oosten.

Exact expert nodig?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Crazy D schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:21:
[...]

Ik heb het nooit over een paar km verschil want dat is zo miniem, dan voel ik mij uitermate ongemakkelijk op de linkerbaan :D Grappig genoeg zie ik zo'n klein snelheidsverschil eigenlijk alleen bij vrachtwagens, en a. die kunnen gewoon niet sneller en b. als er 1 groep mensen is voor wie het echt verschil kan uitmaken, zijn het vrachtwagens wel (die paar km verschil kan aan het eind van de dag dankzij de rijtijden wet en de giga boetes daarop, net het verschil zijn tussen thuis komen of nog net op die N-weg stranden...).
Een verschil van 1-3km/h bij vrachtwagens is aan het eind van de dag ook niet meer dan 24km, en dus maximaal 16 minuten rijden met 90km/h. Als dat een probleem is, dan zouden die minder strak moeten plannen. Geen excuus dus.
[...]
Als het dusdanig druk is dat je kunt spreken van een snelheid op de linkerbaan dan vind ik ook dat je mee moet kachelen met het verkeer, maar in mijn ervaring/beleving is het dan dusdanig druk dat de mensen die serieus harder willen rijden sowieso geen kans hebben (te druk daarvoor) en dat eigenlijk iedereen zo'n beetje met hetzelfde tempo rijdt.
Inderdaad, als het druk is dan niet natuurlijk, maar als je net als ik veel overdag rijd of zoveel mogelijk probeert overdag te rijden, dan wordt je behoorlijk vervelend van die doordeweekse "zondagrijders". Maar ze hebben net zoveel recht als ik om op de weg te zijn, maar het zou zoveel fijner zijn als iedereen dezelfde regels aan zou houden voor wat betreft inhalen en rechtsrijden.
Maar misschien heeft 1 en ander ook wel erg te maken met de tijdstippen en plaatsen waar je vaak rijdt. In de spits in de randstad geeft een andere ervaring dan ergens op een mooi stuk asfalt in het rustige noord-oosten.
Klopt.

• Crazy D

Crazy D

c70070540 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:31:
Een verschil van 1-3km/h bij vrachtwagens is aan het eind van de dag ook niet meer dan 24km, en dus maximaal 16 minuten rijden met 90km/h. Als dat een probleem is, dan zouden die minder strak moeten plannen. Geen excuus dus.
Mwah niet altijd, is wel offtopic voor dit topic, maar mijn vrouw krijgt regelmatig chauffeurs aan de lijn in haar werk, met de vraag of ze niet echt niet dat kwartiertje door mogen rijden. En mijn broer heeft het zelf ook meegemaakt, en dat had niet eens met een heel strakke planning te maken maar ook/vooral met de drukte waardoor hij het dus ook niet haalde (de keer daarna er maar op ingespeeld door dan ook maar aan de andere kant van het land te blijven slapen, maar dat terzijde ;)). En de gemiddelde trucker maakt ook wat meer km's. Als het stil is doe ik er 15 minuten over naar kantoor, in de spits soms welliefst 30... op zulke korte ritjes valt de winst/verlies qua tijd sowieso behoorlijk te verwaarlozen. De nachtelijke ritjes naar Limburg van 2 uur als je de vmax aanhoudt werden opeens tussen de anderhalf en 1 uur en 3 kwartier. En als je op weg bent naar je vriendinnetje is dat een heeeeeeel groot verschil :+

Exact expert nodig?

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
1* Het probleem ligt toch echt bij de snelheidsovertreders op de linker baan, ook hier geldt een maximum snelheid van 120km/uur.
Voor een inhaalactie, kun je tot op zekere hoogte rekening houden met dit "soort" mensen.Maar dat betekend niet dat ik bv. achter een rijtje vrachtwagens, maar moet afremmen omdat ik anders halverwege mijn inhaalactie misschien zo'n persoon op mijn achterbumper heb te seinen. Ze wachten dan maar totdat ik mijn inhaalactie heb afgerond.En met afronden bedoel ik bv. ook een hele rij vrachtwagens(aanhangers,campers,caravans etc.), want er zijn ook nogal wat idioten die denken dat wanneer iemand, met 120km/uur, met een inhaalactie bezig is, tussendoor maar even tussen de vrachtwagens moet induiken zodat ze zelf weer verder kunnen jakkeren.

Een automobilist met een beetje inzicht, ziet al van ver wanneer iemand wil inhalen.De snelheidsverschillen zijn van achteraf veel beter in te schatten, en te overzien dan voor iemand vanuit een spiegel.Dat moet zo'n piloot op de linker baan toch ook zien.Maar ik zie regelmatig mensen gewoon klem zitten achter bv. een vrachtwagen omdat de piloten op de linker baan geen enkel benul hebben van wat er rechts afspeelt.En liever het gat nog snel even dicht jakkeren dan dat ze even de gelegenheid geven om zo'n persoon te laten inhalen.
Wanneer mogelijk, wil ik dus wel eens even wat eerder naar links gaan met Vmax.Vaak zie je dat de voorganger in de gaten heeft dat je ruimte aan het maken bent, anders even een seintje met de koplampen om aan te geven dat ze ook naar links kunnen.

Hou je gewoon aan de Vmax. Dat rijdt een stuk relaxter en komt de doorstroming alleen maar ten goede.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

kendo schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:43:
1* Het probleem ligt toch echt bij de snelheidsovertreders op de linker baan, ook hier geldt een maximum snelheid van 120km/uur.
Voor een inhaalactie, kun je tot op zekere hoogte rekening houden met dit "soort" mensen.Maar dat betekend niet dat ik bv. achter een rijtje vrachtwagens, maar moet afremmen omdat ik anders halverwege mijn inhaalactie misschien zo'n persoon op mijn achterbumper heb te seinen. Ze wachten dan maar totdat ik mijn inhaalactie heb afgerond.En met afronden bedoel ik bv. ook een hele rij vrachtwagens(aanhangers,campers,caravans etc.), want er zijn ook nogal wat idioten die denken dat wanneer iemand, met 120km/uur, met een inhaalactie bezig is, tussendoor maar even tussen de vrachtwagens moet induiken zodat ze zelf weer verder kunnen jakkeren.

Een automobilist met een beetje inzicht, ziet al van ver wanneer iemand wil inhalen.De snelheidsverschillen zijn van achteraf veel beter in te schatten, en te overzien dan voor iemand vanuit een spiegel.Dat moet zo'n piloot op de linker baan toch ook zien.Maar ik zie regelmatig mensen gewoon klem zitten achter bv. een vrachtwagen omdat de piloten op de linker baan geen enkel benul hebben van wat er rechts afspeelt.En liever het gat nog snel even dicht jakkeren dan dat ze even de gelegenheid geven om zo'n persoon te laten inhalen.
Wanneer mogelijk, wil ik dus wel eens even wat eerder naar links gaan met Vmax.Vaak zie je dat de voorganger in de gaten heeft dat je ruimte aan het maken bent, anders even een seintje met de koplampen om aan te geven dat ze ook naar links kunnen.

Hou je gewoon aan de Vmax. Dat rijdt een stuk relaxter en komt de doorstroming alleen maar ten goede.
Daar wil ik nog wel aan toevoegen dat vrachtwagenhangers op de rechterbaan beter eerst wat afstand kunnen houd om snelheid op de eigen baan op te bouwen voordat ze naar links gaan. (Sowieso is dat handig met inhalen op bijv. een 80km weg). Beetje mikken om er goed tussen te komen uiteraard.

PSN: Shiver23

• !null
@Kendo, een automobilist met een beetje inzicht kan ook gewoon op z'n spiegels inschatten hoeveel snelheid iemand heeft. Ja van achteren is het beter in te schatten, maar aan de spiegels heb je ook genoeg info, tenzij je binnen een seconde wil beslissen, maar dan vraag je om problemen.

Het punt is, als jij een vrachtwagen gaat inhalen, dan dien je rekening te houden met achterop komend verkeer. En het is zo dat als je strak Vmax rijdt, je vaak ook al problemen ondervind met de slomere mede weggebruiker. Zelfs als je je aan de wet houdt kun je al heel goed problemen ondervinden, bijv. iemand die voor je neus besluit in te halen, en dat je moet remmen.
Iemand kan wel met 160 aankomen, ja dan hoef je niet te verwachten dat het goed gaat, of mensen je goed inschatten. Maar als jij gewoon met 120 aankomt op de linkerbaan en er rijdt rechts iemand 100, die aankomt op een vrachtwagen die 80 rijdt. Wie moet dan wijken voor wie? Volgens mij is van baan verwisselen nog altijd een actie, en op dezelfde baan blijven niet. Dus dan heeft degene op de linkerbaan voorrang. Natuurlijk moet je het niet te moelijk voor elkaar maken.

Maar als jij je klem rijdt achter een vrachtwagen vanwege 1 of 2 hardrijders die je geen ruimte gunnen, dan moet je toch even wat eerder beginnen met kijken. Ik zie ook wel eens mensen naar een vrachtwagen toe rijden, en dan zelfs moeten remmen... en dan nog geirriteerd naar de figuren op de linkerbaan kijken. Dan weet ik wel waar de fout ligt.
En weet je, het hard rijden valt vaak erg mee. Je mag 120, en een hardrijder rijdt in dit soort situaties vaak niet eens harder dan 130 ofzo. Die 10km/u overschrijding verandert de regels niet hoor. Maar als iemand anders 90 rijdt en voorbij een vrachtwagen wil, ja dan is het snelheidsverschil best groot. Je moet ook gewoon naar de situatie rijden uiteraard, je snelheid aanpassen.

Maar ik pas mijn snelheid ook niet aan als ik 1 langzaam persoon zie die waarschijnlijk langzaam een vrachtwagen wil inhalen, eventueel voor m'n neus naar links ga. 1 persoon is voor mij niet genoeg. Wel hou ik dan rekening mee dat ik in de ankers moet.
Als ik dan 130 zou rijden ipv 120, en ik crash achterin iemand die met 90 naar links gaat (wat ik echt niet laat gebeuren hoor), dan weet ik wel wat de politie ervan gaat zeggen. Dat de andere persoon fout zat, en ze hebben gelijk ook.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat ik niet snap is dat er mensen zijn die 'te vroeg' naar links gaan, dat zie je toch ook regelmatig. Voorbeeldsituatie: 5 auto's rijden even snel achter elkaar (met een m of 20-50 ertussen) op de rechterbaan en naderen een vrachtwagen. Heel vaak is het dan zo dat een van de achterliggende auto's naar links gaat en dan met 5km/u sneller de inhaalactie begint (en de voorliggende belemmert), in plaats van dat iedereen gewoon op een m of 70 van de vrachtauto naar links gaat.

• !null
Ja dat gebeurt vaak als je in een treintje rijdt achter een vrachtwagen, bijvoorbeeld net ingevoegd op een andere snelweg, en allemaal er langs wil. Het treintje is gevormd en iedereen moet wachten tot enkele auto's voorbij zijn die al harder aankwamen. Dan besluit de achterste meteen te gaan inhalen, terwijl het vaak overduidelijk is dat de meeste sneller/naar links willen, omdat men dicht op elkaar rijdt. Vind ik ook altijd erg storend.

• SinergyX
  • Laatst online: 13:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben nog niet zo actief op de snelweg, dus valt allemaal wel mee hier. Behalve invoegen op 2 baans waar enkel de rechterbaan vol zit met auto's, terwijl je met 5 man de snelweg opmoet. Kleine moeite om dan even naar de linkerbaan te gaan om zo die auto's in te laten voegen, nee, zie rijden liever bumper op bumper op de rechterbaan lekker door.

Al was het stuk bij zoetermeer paar maandjes terug best een ramp, 2 baans max 100, en gewoon idioten die met 120-130 door racen. Leuk als je vrachtwagen wil inhalen die 80-85 gaat, alsof je van stilstaande positie in 1x wil invoegen op een 50km/h weg :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• !null
SinergyX schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:31:
Al was het stuk bij zoetermeer paar maandjes terug best een ramp, 2 baans max 100, en gewoon idioten die met 120-130 door racen. Leuk als je vrachtwagen wil inhalen die 80-85 gaat, alsof je van stilstaande positie in 1x wil invoegen op een 50km/h weg :P
Dan doe je dus wat fout.
Hoewel het niet altijd zo simpel ligt, moet je van te voren een gat kiezen (als het een trein op de linkerbaan betreft) en dan vaart maken op de rechterbaan, zodat je met weinig tot geen snelheidsverschil van baan verwisselt. Met 85 achter een vrachtwagen hangen, ja dan kom je lastig de linkerbaan op als het daar 120 rijdt.

[ Voor 8% gewijzigd door !null op 02-04-2010 14:45 ]

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:47
Je ziet het meestal gelijk al aan de wegmisbruikers, ik noem die 'bepaalde' jongeren altijd :
Schuinliggende stoere gozertjes

Van die jongens met een aardappel onder de oksel en dan lekker ver naar rechts leunen, het liefst met je hoofd onder de middenspiegel.
Is dat stoer ofzo?

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Dat ruimte geven bij invoegen zie ik ook nog weleens verkeerd gaan.
Je geeft wat extra ruimte en wil zelf ook weer terug naar rechts. Bij invoegend verkeer ga je er in de eerste plaats vanuit dat ze wat langzamer rijden en zich nog moeten zetten naar het verkeer op de hoofdrijbaan.
Ik zie ook vaak zat van die malloten die volgas rechts naast me gaan rijden.
Het meest logisch lijkt me dat je even een paar honderd meter geduld hebt tot het verkeersbeeld zich wat hersteld heeft.
Dus dat de invoegende auto's even rechts hangen totdat de mensen die ruimte hebben gemaakt even daarvoor ook weer naar rechts zijn. Dan kan iedereen op een normale manier zijn weg vervolgen.

Dit blijft ook zo'n fijn punt. Vrachtwagens maken hier vaak ook ruimte door naar links te gaan. Je schiet er dan niets mee op om op de rechterbaan te gaan gassen als links nog een vrachtwagen zit.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:34
weghufters zijn weghufters.

mensen die daar dan speciaal iriterend gedrag naartoe gaan vertonen zijn ook weghufters, en in iedergeval net zo min goed bij hun hoofd.

laat ze toch met 170 links voorbij scheuren....

heb je er echt last van? of ben je jaloers dat diege een paar minuutjes eerder thuis is, omdat jij je aan die domme verkeersregels houdt, en hij niet?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:08:

[...]

Neuh, ik vond het gewoon een goeie uitnodiging om inderdaad eens vanuit de derde persoon te kijken :)
Nou, ik vraag me dat af. Je ging er zo super serieus op in. :P
Als je had geweten dat het een grap was dan had je eerst wel vermeld dat het een grap was en ga je vervolgens alsnog vanuit de derde persoon naar jezelf kijken. ;)
N0stradamus schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:12:
lol, die had ik ook niet gelijk door.... *eikel* >:)
Hehe, sorry! :*)
deadsy33 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:53:
[...]

en ik maar afvragen wat ik verkeerd doet...

goeie grap +10 :P
Thanks! :)
c70070540 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:04:
[...]

Geweldige actie dit! Ik ben echt onder de indruk van je 1 april grap. Het duurde even voor ik hem doorhad. _/-\o_
Dankje! Door jou trapt er daarna nog iemand in. d:)b
[...]

Normaal trapt er (helaas) maar één keer iemand in de grap. Daarna lezen mensen namelijk eerst het verhaal van diegene die op de grap reageert. Dan krabben ze zich wel achter hun oren en kijken wat er aan de hand is. Toch leuk dat er dit keer twee personen intrapte. :P

Overigens, deze grap wordt inderdaad wel eens vaker uitgehaald. Het is natuurlijk dan de bedoeling dat je zo goed mogelijk het stukje met "deze user" weet te verdoezelen. Mensen moeten er eigenlijk in één adem overheen lezen en klikken. Ik vond het wel een leuke 1 april grap.

Ik had ook in het Playstation 3-topic nog een 1 april grap proberen uit te halen. Daar heeft jammer genoeg niemand op gereageerd, lees 'em hier.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:16

Phydomir

Dennis

Ik laat meestal iedereen maar z'n gang gaan. Kan me er echt niet druk meer om maken. maak zo'n 75.00KM per jaar en als ik me d'r druk om zou gaan maken dan ben ik binnen de kortste keren overspannen. Soms wil in nog wel eens op de claxon rammen maar vaak stop ik al met de beweging voor ik hem echt kan indrukken. Dit gebeurd eigenlijk alleen als iemand mij echt weg drukt. Maar als ze me al niet eens zien dan zullen ze me ook wel niet horen.

Vaak bedenk ik me ook dat sommige dingen gewoon niet expres gebeuren. Ik heb ook wel eens een auto in m'n dooie hoek over het hoofd gezien en zowat de vangrail in gedrukt. Volledig terecht kreeg ik een groot licht + claxon slavo over me heen. Echter is het dan ook weer een beetje onnodig om daar 2 minuten mee door te gaan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• LauPro
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

SinergyX schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:31:
Tja dan moet je gewoon even rustig wachten. Als je in de situatie komt dat je achter een vrachtwagen 'vast' zit heb je dus eerder al een inschattingsfout gemaakt. Óf je komt net de snelweg oprijden en je voegt in achter een vrachtwagen. Mijn advies is dan gewoon relax, wacht rustig tot het vrij is en ga daarna langs de vrachtwagen. Kan je meteen wennen aan de snelheid op de snelweg.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Phydomir schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:21:
Ik laat meestal iedereen maar z'n gang gaan. Kan me er echt niet druk meer om maken. maak zo'n 75.00KM per jaar en als ik me d'r druk om zou gaan maken dan ben ik binnen de kortste keren overspannen. Soms wil in nog wel eens op de claxon rammen maar vaak stop ik al met de beweging voor ik hem echt kan indrukken. Dit gebeurd eigenlijk alleen als iemand mij echt weg drukt. Maar als ze me al niet eens zien dan zullen ze me ook wel niet horen.

Vaak bedenk ik me ook dat sommige dingen gewoon niet expres gebeuren. Ik heb ook wel eens een auto in m'n dooie hoek over het hoofd gezien en zowat de vangrail in gedrukt. Volledig terecht kreeg ik een groot licht + claxon slavo over me heen. Echter is het dan ook weer een beetje onnodig om daar 2 minuten mee door te gaan.
Mee eens. Het verkeer is een kwestie van het opvangen van fouten van anderen...net zoals anderen 'jouw' fouten weer opvangen.

Overigens is het niet reageren op dergelijke situatie ook een vorm van lijfsbehoud. Weghufters willen nog wel eens verhaal komen halen. Dat is het allemaal niet waard.

Aangezien de discussie bumperkleven versus linksrijden regelmatig terugkomt, simpelweg een quote van mijzelf uit het topic: Moraalridders VS testosteronridders bij autorijden uit 2002:
Roenie schreef op 24 juli 2002 @ 23:35:
Wat me opvalt is dat beide kampen vinden dat de ander gevaarlijk rijdt. Hetzij door je aan de snelheid te houden, hetzij door juist hard te rijden.

Ik zie hardrijden als een soort "voordeeltje". Ik laat je hardrijden, ik ga niet expres naar links om je af te stoppen of zoiets. In ruil daarvoor vind ik wel dat je er voor kan zorgen dat ik geen last heb van je "illegale" weggedrag. Bijvoorbeeld door niet te kleven. Zodra dat wel het geval is, ben je verkeerd bezig. en verdien je een boete. Ik vind het dan ook heel raar dat de hardrijder, die volgens de wet in overtreding is, rechten wil ontlenen aan zijn/haar haast. Haast die meestal wel in een hoge snelheid wordt vertaald, maar zelden in tijdwinst.

Overigens kan de echt goede rijder situaties in schatten waardoor je op de snelweg haast nooit hoeft te remmen voor een opa die opeens naar links komt. Wanneer ik met 120-180 aan kom en ik zie een auto vlak achter een vrachtwagen een beetje nerveus worden weet ik al genoeg. Ik ga haal mijn gas los en voordat ik er achter zit, is de auto al weer naar rechts. Wanneer je niet kleeft gaan mensen eerder weer naar rechts, probeer het maar.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11 20:23

Fisico

by Fabian

Dit topic zou beter passen in de HK en daar is Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 10 al.

Het topic gaat dan ook dicht.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.