Toon posts:

Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik ben langzaam aan mijn pc wat aan het upgraden, heb nu het probleem verholpen dat hij vastliep door er een nieuwe voeding (500W) in te zetten. Mijn volgende aankoop gaat een nieuwe graphische kaart worden.
Ik zat zelf te denken aan een Geforce GTS 250, maar ik vond dat de adviesvoeding voor deze kaart 550 Watt is. Gaat dit een heel groot probleem worden als mijn voeding max 500 Watt kan?
En hebben jullie misschien andere suggesties voor een nieuwe graphische kaart? Hij wordt vooral gebruikt om spellen op te spelen, en daarnaast werk ik redelijk wat met Photoshop.

Alvast bedankt,

Robbert

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik ken het verbruik niet van je systeem, reken 'zelf' eens uit wat je pc trekt qua voeding m.b.v. een psu calculator.
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:21
Het aantal Watt is niet snel de limiterende factor... De +12V lijnen echter wel. Geef eens de naam van je voeding.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:32

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Moet makkelijk kunnen als je voor de rest geen andere videokaarten en zware cpu's aan die voeding hebt.

Signature

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
volgens gpureview.com, doorgaans een redelijk betrouwbare site:

nVidia GeForce GTS 250
Max Power Draw: 150 W

moet dus prima kunnen, naar mijn weten is er overigens
geen videokaart (dual gpu kaarten uitgezonderd) die > 500W tdp als advies heeft.

dan moet je toch echt voor een sli opstelling gaan of waanzinnig veel hdd's draaien

Verwijderd

Topicstarter
Paprika schreef op maandag 29 maart 2010 @ 02:01:
Het aantal Watt is niet snel de limiterende factor... De +12V lijnen echter wel. Geef eens de naam van je voeding.
Ik heb een Antec Basiq Power 500W.

Bedankt voor jullie reacties. Is dit een goede videokaart om te kopen, of weten jullie toevallig een betere prijs/kwaliteit verhouding?

Oh en het maakt trouwens niet veel uit om van een Radeon naar Geforce over te stappen he? of kan ik dan beter bij radeon blijven?

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Bedankt voor jullie reacties. Is dit een goede videokaart om te kopen, of weten jullie toevallig een betere prijs/kwaliteit verhouding?
daarvoor kun je op google zoeken naar een geforce gts 250 review en zul je zien dat ze meetsal vergeleken worden met andere videokaarten van dezelfde prijsklasse...
Oh en het maakt trouwens niet veel uit om van een Radeon naar Geforce over te stappen he? of kan ik dan beter bij radeon blijven?
geen probleem nee, eerst gewoon netjes je nvidia drivers en software compleet verwijderen dan je ATI kaart erin steken en ATI drivers installeren.. klaar...

Verwijderd

Topicstarter
TIGER79 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:22:

geen probleem nee, eerst gewoon netjes je nvidia drivers en software compleet verwijderen dan je ATI kaart erin steken en ATI drivers installeren.. klaar...
ok dankjewel =)

• Gizmore
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-02 06:22
TIGER79 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:22:
[...]

daarvoor kun je op google zoeken naar een geforce gts 250 review en zul je zien dat ze meetsal vergeleken worden met andere videokaarten van dezelfde prijsklasse...

[...]

Alleen zou ik dan een review van bijvoorbeeld de Radeon HD5770/5750 pakken, aangezien die recenter zijn en dus niet in de benchmarks van reviews van de GTS250 terug zullen komen. Daarbij vallen ze min of meer in dezelfde prijsklasse :)

Hier een redelijk uitgebreide review met vergelijking tussen de HD5770, GTS250 en een aantal andere kaarten :)
http://www.hardware.info/...deon_HD_5770__5750_test/1

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is een vraag die je met een beetje eigen inzet en het lezen van reviews ook zelf kunt beantwoorden. Hieronder staan 2 linkjes voor je waar je veel informatie kunt vinden:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 24
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Lees die even door, als je later nog een gerichte vraag hebt over een of enkele kaarten kun je altijd een nieuw topic openen, maar zorg er wel voor dat je je eerst een beetje ingelezen hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.