Samsung 226BW scherm of videokaart problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
He,

Ik heb momenteel een probleem met mijn scherm (of mijn videokaart).

Vandaag zat ik achter mijn PC en op een gegeven moment kwamen er allemaal rode stipjes in beeld.
Toen dat gebeurde liep mijn PC vast en kreeg ik een bluescreen wat ging over nvlddmkm.sys.

Dus ik had mijn PC een reboot gegeven en sindsdien krijg ik allemaal verticale strepen in mijn beeld.

Wat ik heb geprobeerd om het te verhelpen:

TFT(dvi) naar TV (hdmi) resultaat: goed
TFT(dvi) naar PC (dvi) resultaat: niet goed
TFT(vga) naar Laptop (vga) resultaat: goed
TFT(vga) naar PC (dvi) resultaat: niet goed

Heb ook een andere DVI kabel geprobeerd en andere DVI poort, maar dat hielp ook niet.
Ook de laatste drivers van Nvidia geprobeerd met reinstall.

Mijn specs:

- Intel E6600 Core 2 Duo
- 4GB RAM PC6400
- MSI P965 Platinum mobo
- MSI GeForce NX8800GTS 640 MB
- Samsung 226BW

Ik had er een screenshot van gemaakt, maar toen ik het op een andere PC ging bekijken, waren die lijnen weg. :?

Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als het niet zichtbaar is op een screenshot en verschillende kabels helpen ook niet is de kans groot dat je 8800GTS artifacten vertoont en dus gewoon fried is; ergo nieuwe grafische kaart kopen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Wiethoofd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:31:
Als het niet zichtbaar is op een screenshot en verschillende kabels helpen ook niet is de kans groot dat je 8800GTS artifacten vertoont en dus gewoon fried is; ergo nieuwe grafische kaart kopen.
Ow dat klinkt niet best. Zijn er nog andere manieren om dit te testen of kunnen meerdere mensen bevestigen dat de kaart stuk is? Anders moet ik inderdaad even op zoek gaan naar een nieuwe kaart.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

NickySantoro schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:11:
[...]

Ow dat klinkt niet best. Zijn er nog andere manieren om dit te testen of kunnen meerdere mensen bevestigen dat de kaart stuk is? Anders moet ik inderdaad even op zoek gaan naar een nieuwe kaart.
Of... je gooit 'm even in de oven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een andere manier om te testen is je 8800GTS in een andere computer te stoppen en op hetzelfde scherm aan te sluiten (de 226BW).

En als je in de BIOS of tijdens het opstarten ook al de artifacts ziet is het zeker tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Wiethoofd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:06:
En als je in de BIOS of tijdens het opstarten ook al de artifacts ziet is het zeker tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe grafische kaart.
Nah, is gewoon een nVidia kaart met het bekende probleem.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Wiethoofd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:31:
Als het artifacts zijn, is het toch juist _wel_ zichtbaar op een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Ja, dan ga ik toch maar voor een nieuwe kaart. Ben inmiddels ook al aan het zoeken, maar niet normaal hoeveel kaarten er tegenwoordig zijn, ik zoek wat tussen de 150 en 200 euro, maar lastig om een keuze te maken.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? en gewoon je filters in de pricewatch toepassen, dus budget, merkenvoorkeur, aansluitingen, features, koelers etc. en dan op zoek naar benchmarks met het lijstje wat daar uit komt rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Voordat je hem weg gooit, wil ik je even aanraden om dit topic te lezen:
Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

Het aantal kaarten dat hierdoor weer is gaan werken zal nu toch wel over de 1000 liggen met allemaal dezelfde verschijnselen als die van jou.
Pagina: 1