Draadlos opvangen en draadloos doorgeven aan meerdere app

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb lang getwijfeld of ik dit topic nu wel of niet moest openen... Maar ik kom er toch niet helemaal uit, ondanks het feit dat er meerder topics te vinden zijn die over iets vergelijkbaars gaan...

Ik heb mijn vraag al een keer gepost in het howto zie hier maar vanwege de suggestie die daar is gedaan, om hiervoor toch zelf een topic te openen doe ik dat bij deze..

De vraag is eigenlijk precies zoals geformuleerd in het howto topic.

Ik woon in een huis, waar ik toegang heb tot een draadloos netwerk met een vast IP... beveiligd met WPA2
waar het inet vandaan komt en wat er dus allemaal gebeurd voordat ik dit IP adres krijg toegewezen is mij niet duidelijk.

Ip adres 192.168.1.5
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
dns 194.106.6.66/99

Nu wilde ik dit inet graag draadloos toegankelijk maken/ delen metandere app die ik heb. Tweede comp en telefoons e.d.

Uit de reacties die er in dat topic gegeven zijn;
Petervanakelyen schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:16:
Je hebt een router nodig die Wireless Bridging (ook wel client-mode genoemd) ondersteund.
Maar ben je zeker dat je enkel 192.168.1.5 krijgt als IP? Heb je al geprobeerd met meerdere apparaten tegelijkertijd?

Anyway, ik raad je aan om in dit topic eens te kijken. Gaat over exact hetzelfde.
WLAN als input router
en
HyperBart schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:18:
[...]

Wat jij nodig hebt is een access point of draadloze router die "client mode" ondersteunt.
pricewatch: Linksys WAP54G Wireless G Access Point
http://linksys.custhelp.c.../std_adp.php?p_faqid=4202

Zoals bv de Linksys WAP54G, de winkel kent het gewoonweg niet, omdat dat niet echt vaak gebruikt wordt, maar het bestaat wel degelijk.

Je kan ook een WRT54GL nemen en daar alternatieve firmware opzetten (dd-wrt) en dan kan je die ook in client-mode zetten...

Maar voor dit soort dingen open je echt wel best een eigen topic.
Krijg ik de indruk dat ik met één zo een AP kan volstaan.

Als ik dan echter een beetje verder lees en dan met name dit topic dan krijg ik toch de indruk dat ik eigenlijk ook nog een router moet kopen om het draadloos weer door te kunnen geven...

Als ik het bedraad zou willen doorgeven dan is dat niet nodig. (Als ik het goed begrijp) Zie in dit verband ook deze pagina, waar eigenlijk in staat dat een cliënt mode router niet als AP kan dienen voor apparaten die daar naar zoeken..

"A router in Client Mode is not seen as an access point by laptops or other computers scanning for APs. The client mode router does not accept wireless connections from client devices"

Er is een beetje een vergelijkbaar topic geopend, maar dat gaat dan niet over het draadloos doorgeven en volgens mij is dat toch wel een wezenlijk verschil.

Al met al denk ik te begrijpen dat ik het goed zeg als ik zeg dat ik twee apparaten nodig heb die ik bedraad met elkaar moet verbinden om het inet te kunnen delen en voor iedereen toegankelijk wil maken?

schematisch;

[Grote boze internet] <=> wireless Router/AP met client mode<= UTP kabel => draadloze router<=> [ Alle andere aparaten]

Het is eigenlijk zoals plaatsje 7 in de howto, maar dan de wan poort als router/Ap met client mode, een beetje zoals in dit plaatsje;

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/f0t0n8.png

Klopt deze gedachte? Of heb ik echt geen ruk begrepen van alles wat ik gelezen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
bump :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
:$ is er dan niemand die mij hier een beetje verder op weg kan helpen, of al dan niet kan bevestigen of mijn gedachten goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 17:10
Al met al denk ik te begrijpen dat ik het goed zeg als ik zeg dat ik twee apparaten nodig heb die ik bedraad met elkaar moet verbinden om het inet te kunnen delen en voor iedereen toegankelijk wil maken?

schematisch;

[Grote boze internet] <=> wireless Router/AP met client mode<= UTP kabel => draadloze router<=> [ Alle andere aparaten]

Klopt deze gedachte? Of heb ik echt geen ruk begrepen van alles wat ik gelezen heb..
Volgens mij klopt je opzet wel. Via de "wireless Router/AP met client mode" wordt het draadloos signaal van je huis omgezet naar bedraad netwerk (via de ethernetpoorten). Op één van de ethernet poorten sluit je een draadloze router die je eigen draadloos netwerk verzorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
hendrikjan schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:37:
Draadloos netwerk met een vast IP... beveiligd met WPA2waar het inet vandaan komt en wat er dus allemaal gebeurd voordat ik dit IP adres krijg toegewezen is mij niet duidelijk.
Nu wilde ik dit inet graag draadloos toegankelijk maken/ delen metandere app die ik heb. Tweede comp en telefoons e.d.

Ik ben een beetje in de war. Die eerste wireless router zie je die draadloos niet met de andere apparaten (slecht bereik) of kun je deze niet instellen dat de andere apparaten ook een IP van deze krijgen?
Daarnaast staat er in je schema dat je van router naar router een kabel wil gebruiken? Maar eerst kreeg ik de indruk dat je dit wireless wilde doen via bridgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 17:10
Zoals ik 't begrepen heb heeft de TS alleen één connectie met 't draadloos netwerk waar hij dan zelf zijn netwerkje aan wil knopen. 't zou inderdaad verreweg 't makkelijkste zijn als hij al zijn apparatuur in het bereik heeft van de eerste router en daar mee kan/mag verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Veel dank voor de reacties!

om eeven voor wat verheldering te zorgen, ik kan met alle apparaten afzonderlijk wel verbinding maken, maar niet tegelijk, ik heb maar de beschikking over 1 IP.. Misschien was mijn vraag toch niet zo goed geformuleerd als ik had gedacht.. Dit probleem wil ik juist oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Er is volgens mij geen wireless bridge die meteen dan als wireless router fungeert. Dat heb jij echter wel dan nodig als je dat ene IP wil gaan uitdelen aan meerdere clients. Je zou natuurlijk een DD-WRT apparaat in client mode kunnen laten connecten met die 1-IP-router en aan de DD-WRT client op een LAN poort dan weer een wireless access point. Je kunt niet wireless connecten met een DD-WRT apparaat in client mode :+
Bedraad heb je maar 1 wireless router nodig, maar dan heb je wel een dubbel NAT en dat is niet erg efficiënt volgens mij..

Kortom koop die gast van die eerste router een fles bier en zeg hem zijn DHCP server eens open te gooien....
Pagina: 1