Internet draadloos ontvangen en doorsturen per kabel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspiratielozer
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-05-2020
Hi all,

Ik zou dus graag op het tweedeverdiep van mijn studentenwoonst draadloos internet ontvangen(daar is het signaal en snelheid het beste) en dan doorsturen per kabel twee verdiepen lager. Welke opties heb ik?
Ik had al gehoord van Wireless Range Extender?
Bestaan er ook routers die draadloos i-net kunne ontvangen en verdelen per kabel?

Welke aankoop raden jullie mij aan?

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:57
Wireless bridge is het apparaat wat je hiervoor zoekt maar een Access Point met WDS functionaliteit is ook een goede optie.

EDIT: Ik lees niet goed waarvoor mijn excuses. Een bridge is in dit geval geen oplossing. Je moet draadloos internet even nuanceren. Bedoel je daarmee internet via GRPS/UMTS/HSDPA of het internet van een wireless accesspoint?

In het 1e geval; waarmee ontvang je dat internet? Met een dongle o.i.d? Want dan zul je je internet moeten delen op de PC waar je die aanhangt. Pik je ergens een wireless signaal van een accesspoint op dan moet je gewoon nog een accesspoint neerzetten.

[ Voor 255% gewijzigd door The Realone op 26-03-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

The Realone schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:35:
Wireless bridge is het apparaat wat je hiervoor zoekt maar een Access Point met WDS functionaliteit is ook een goede optie.
Linksys heeft/had er een, typenummer begon met WET. Mijn ouders gebruiken er 1 om een oude thin client te koppelen aan het draadloze netwerk. Of het echt goed presteert weet ik niet, want over die van mijn ouders loopt alleen wat RDP-verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een access point dat in client mode kan kan dit.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 26-03-2010 15:41 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je toevallig een Mac hebt dan zit deze optie ingebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/9256/screenshot20100326at153.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 17:05

Sayko

Knowledge Is Power

WRT54GL is hier prima voor geschikt. Een mac is een iets te dure oplossing voor wens van TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MrAcid schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:40:
Als je toevallig een Mac hebt dan zit deze optie ingebouwd.

[afbeelding]
Internet Connection Sharing is niet voorbehouden aan Macs, maar als je hier gebruik van wil maken ben je in een paar maanden al meer kwijt aan elektriciteit vanwege het 24/7 aan staan van de computer dan dat een access point kost.
Sayko schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:42:
Een mac is een iets te dure oplossing voor wens van TS
_O-

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 26-03-2010 15:43 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 12:29
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:38:
[...]

Linksys heeft/had er een, typenummer begon met WET. Mijn ouders gebruiken er 1 om een oude thin client te koppelen aan het draadloze netwerk. Of het echt goed presteert weet ik niet, want over die van mijn ouders loopt alleen wat RDP-verkeer.
Je bedoeld deze:
http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WET54G

Als je normaal tot goed bereik hebt van het wireless netwerk, zijn de performance best aardig te noemen. Eventueel een andere antenne erop zetten kan ook een hoop schelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspiratielozer
Bedankt voor de hulp tot zover.

Het draadloze signaal dat ik wil ontvangen en wil versterken wordt uitgezonden door den openbare bibliotheek tegenover mijn studentenwoonst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Inspiratielozer schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:49:
Bedankt voor de hulp tot zover.

Het draadloze signaal dat ik wil ontvangen en wil versterken wordt uitgezonden door den openbare bibliotheek tegenover mijn studentenwoonst
En je weet zeker dat de bieb het toestaat dat jij 24/7 hun netwerk gaat gebruiken en zelfs verder gaat verspreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspiratielozer
Jup heel zeker, dus om de situatie nog is te schetsen:
Ik zit in een gebouw tegeonver de openbare Bibliotheek die 24/7 internet verspreid voor mensen in de bib en ook voor mensen in de omliggende gebouwen. Ik zit in het kelderverdiep in een gebouw tegenover de bib, daar is het signaal laag tot matig. Op het tweede verdiep van mijn gebouw is dit signaal het beste nl. redelijk tot uitstekend. Dus zou ik op het tweede verdiep het signaal van de bib draadloos willen ontvangen en dan per kabel naar het keldverdiep zenden(waar mijn laptop staat). Draadloos doorsturen 3 verdiepen lager zal niet goed werken met al de beton ertussen vandaag dat doorsturen per kabel een noodzaak is. Naar wat ben ik dan juist op zoek, welke opties heb ik? thanks!

[ Voor 15% gewijzigd door Inspiratielozer op 26-03-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

Sayko schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:42:
WRT54GL is hier prima voor geschikt. Een mac is een iets te dure oplossing voor wens van TS
de WAP54 ook, wat moet je met router functionaliteit, als we dan toch goedkoop willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Beide kun je voor enkele tientjes van marktplaats plukken. Bij m'n broer in de schuur heb ik een WRT54GL gezet die een lokaal stukje netwerk doorroutert via een draadloos verbinding. Kan met Tomato of DD-WRT software. WDS lukte in dit geval niet (verschillende merken WiFi routers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb hier zelf een draytrek router staan (vigor 2820VN in mijn geval) maar deze kan dus ook via wifi zijn internet signaal ontvangen. Je kunt er voor kiezen om hem als repeater of als bridge in te stellen. En zou dus doen wat jij wilt. Maar ik denk overigens wel dat er goedkopere routers zijn die dit kunnen.
De functie die je zoekt het WDS en niet WPS

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1