Aldi boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Een tijdje geleden raadde iemand mij aan om de Sony TA-FE530R versterker te kopen in combinatie met de Sony SS-MF415 boxen. Nu lees ik net dat bij de Aldi volgende week luidspreker-boxen in de aanbieding zijn. Zouden deze de Sony boxen kunnen vervangen? Ze kosten 159,- per twee, terwijl de Sony boxen 400,- per twee kosten. Die Aldi-boxen zullen dus minder goed zijn, maar is het verschil echt heel goed te horen denken jullie? Ze hebben ongeveer dezelfde specs als de Sony boxen.

Uit de Aldi-folder:

-gemaakt van hoogwaardig hout met afneembaar metalen front
-max. muziekbelasting: 200 Watt
-vermogen: 120 Watt
-frequentiebereik: 25-22.500 Herz
-4-8 Ohm
-2 bas-, 1 midden- en 1 hoge-tonen speaker(s)
-afm.: ca. 22.5x74.20 cm. (BxHxD)
-kleur: zwart
-incl. aansluitkabels
-per 2 159,-

Ik hoop niet dat alle audiofielen hier mij vanaf nu principieel gaan negeren omdat ik met Aldi boxen kom aanzetten... Maar voor 240 gulden wil ik wel een klein beetje kwaliteit inleveren. Vraag me niet naar het merk van die Aldi-boxen, dat staat er namelijk niet bij......

Verwijderd

Ze kosten 159,- per twee, terwijl de Sony boxen 400,- per twee kosten. Die Aldi-boxen zullen dus minder goed zijn
Uhh, waarom "dus"?8-)

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik vind het wel interessante boxen voor degene die iets meer wilt als computerboxjes, maar toch geen audiofiel is.

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-08 20:03

Metten

ik hou het graag simpel

Vertrouw nooit iets wat je bij Aldi gekocht hebt ;)

• Hark
Nooit iets vertrouwen wat je bij de Aldi gekocht hebt? Nou er zit gelukkig wel twee jaar garantie op, dus ze zullen niet heel snel stuk gaan denk ik. Kunnen jullie mij vertellen wat het hoorbare verschil met de Sony boxen zal zijn? Ik weet ook wel dat dat niet makkelijk is om te zeggen, maar alles is beter dan niets.

Zo zien ze er uit trouwens:
[img]"http://home.wanadoo.nl/hunting/aldi.jpg"[/img]

• Hark
Okee HTML werkt dus niet om begrijpelijke redenen. Dat wist ik niet |:(

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hunting/aldi.jpg

Inderdaad html werkt hier niet het is allemaal ubb

Alle proemn in n drek

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op donderdag 08 maart 2001 21:25 schreef Metten het volgende:
Vertrouw nooit iets wat je bij Aldi gekocht hebt ;)
Er zou menig GOTter jaloers zijn op mijn PIII 667 systeempie wat superstabiel loopt

20*350ZO45°

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 21:50 schreef Hark het volgende:
Nooit iets vertrouwen wat je bij de Aldi gekocht hebt? Nou er zit gelukkig wel twee jaar garantie op, dus ze zullen niet heel snel stuk gaan denk ik. Kunnen jullie mij vertellen wat het hoorbare verschil met de Sony boxen zal zijn? Ik weet ook wel dat dat niet makkelijk is om te zeggen, maar alles is beter dan niets.

Zo zien ze er uit trouwens:
[afbeelding]
Dat is nieuw voor me

Omdat ergens een garantie van 2 jaar op zit wil dat volgens jou gelijk dus zeggen dat ze niet snel kapot zullen gaan.

Moet ik de verkopers overal in dit land dan toch eens vertellen, dan hebben ze een nieuw verkooppraatje.

En daarbij, garantie zit er vaak op vanuit een fabrikant, dus de Aldi stuurt ze gewoon op als ze kapot zijn en maakt zich op dat moment niet druk om service etc. wat toch ook wel belangrijk is!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Kan ik deze boxxen zomaar op mij

Pc aansluiten ?????

Ben geen audiofiel ????

Maar ik vind ze toch wel vet om te zien dan als ik aan het unrealen bent dan knallen mij oren of niet met die boxxen ???

• MrN
  • Laatst online: 14-08 15:46

MrN

ja dat kan wel moet je ze op een stereo aansluiten.
Dat kan door een aux kabeltje (weet niet of ik het goed schrijf)
vanuit je stero in je geluidskaart te doen

en of het geluid goed is weet ik niet
ik hoop van wel

ehm weet iemand of ze beter zijn als de fps 1500?

Verwijderd

Heb je toch een beetje opgelet eh! :z
Maar waar slaat dit eigenlijk op. Ik geloof dat niemand deze speakers kent. En geluid is een combi van versterker en speakers. Je kunt dus niet zeggen is dit beter dan FPS1500 of zo. Is deze appel lekkerder dan dat eitje??

Verwijderd

btw...specs zeggen nada...

Verwijderd

Aldi is niet altijd brol , ze hebben lekkere diepvries lasagna en chocomelk . Maar dat terzijde verkochten ze nog voor een goeie prijs stabiele en snelle pc's . Veel mensen die ik ken hebben er zo een en die dingen zijn echt goed . Aldi is niet slecht en dat weet veel volk , alleen klinkt het gewoon wat raar: "Wow , een pc in de Aldi" of "Boxen uit de Aldi" . Gewoon kopen en luisteren .

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05

Jag

btw...specs zeggen nada...
Uitgebreide specs, en dan bedoel ik dus oa een freq response grafiek, zeggen wel degelijk veel. Alleen zijn ze zeer moeilijk te interpreteren.
Deze specs zijn iig waardeloos, want zoals zo vaak staat er weer geen tolerantie bij het frequentiebereik |:(. En 25 Hz, tsk, dat zou lager zijn dan mijn meter hoge B&W's :P.
Je kunt dus niet zeggen is dit beter dan FPS1500 of zo.
Nou, in dit geval wel. Deze Aldi speakers zijn misschien niet best, maar die cambridge speakers zijn wel zo ontzettend beroerd, ik durf gerust te beweren, zonder die Aldi speakers gehoord te hebben, dat ze beter zijn, met een willekeurige versterker (van 100,- of meer dan).

Jag

Verwijderd

Maar Jag hoe kan je nu van iemand verwachten een oordeel te geven over zo'n achterlijke vraag. Niet dat ik oot zo'n Cambridge setje gehoord heb. Maar kan me niet voorstellen dat iemand beide setjes toevallig heeft staan. Geluid is immers ook plaats afhankelijk nietwaar? Maar goed zal wel aan moi liggen.
En een versterker van 100 gulden zal wel net zo'n kut versterker zijn als die in dat Cambridge setje zit!!!!!!!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:21

Opa

Nu Multifocaal!

Ga nou gewoon lekker naar de Staffhorst/Correct of andere Toko die af en toe stunten met oude modellen.
Daar heb je een luisterruimte waar je de spiekerts direct kunt vergelijken.
heb ik een setje JBL's vandaan voor weinig. (Geen 159 per set natuurlijk maar daarvoor heb je niet eens de materialen, laat staan dat ze ze voor dat geld mooi kunnen bouwen of afwerken.)

Weet iedereen nog van die kamerbrede "Amerikaanse" speakers die ze met de "van de vrachtwagen gevallen" methode verkochten? van 2500 voor 800 per set, juist ja. Toen heeft een consumentenprogramma die dingen door een audiolab laten onderzoeken. Om te huilen zo slecht.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Die garantieperiode en de specs zeggen hier erg weinig (wel wat natuurlijk, maar niet iets om je aan vast te houden). Zo heb ik ook ooit eens in een duister verleden een subwoofer iets te hard gezet. Pats boem, opeens kapot. (ik was nog jong en niet lachen, het was een Yoko...) Maargoed, ik heb het basselement vervangen door eentje van Cat. Het beruchte merk dat de Conrad verkoopt. Het Chassis was tot 150 Watt belastbaar en er stond een mooi verkoperspraatje bij. Tevens wel 3 jaar garantie! Moet wel lang meegaan denk je dan, echter na een paar maanden was deze ook alweer kapot.
Sindsdien vertrouw ik geen troep meer en heb ik speakers met 2 grote woofers zodat de uitwijking wat beperkt blijft. Een subwoofer is onderweg, maar nu nog overbodig (m'n fronts gaan tot zeer laag en versterken en gedeelte tussen 20 en 40 Hz).

Mijn advies:
Ga naar een iets betere Hifi zaak. Eerder werd de Staffhorst/Correct al genoemd, dit zijn uitstekende zaken voor stuntprijzen. Ga daar luisteren en dan pas kopen. Het scheelt namelijk een heleboel als je wel of niet luistert, je hebt namelijk meteen de zekerheid dat je de speakers hebt die je zocht.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 22:46

ALH

Mijn advies:
Ga naar een iets betere Hifi zaak. Eerder werd de Staffhorst/Correct al genoemd, dit zijn uitstekende zaken voor stuntprijzen. Ga daar luisteren en dan pas kopen. Het scheelt namelijk een heleboel als je wel of niet luistert, je hebt namelijk meteen de zekerheid dat je de speakers hebt die je zocht.
Helemaal mee eens, je hoeft niet per se naar super dure winkels als Audiohome enzo, in Utrecht zit ook zo'n klein duur/mooi spul zaakje.
Ga gewoon eens naar bv. Staffhorst of een Vogelzang ofzo, en ga lekker luisteren en koop iets moois in de aanbieding van een goed merk. Daar heb je dan veel meer plezier van en betere kwaliteit!

Ik kan nog steeds niet begrijpen dat mensen niet begrijpen dat zulke speakers als bij de Aldi voor die prijs gewoon rommel is! :D

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• remier
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/productshots/system800_normal.jpg
Tannoy System 800 :9~

Heah what?!?? O, signature??

Verwijderd

Ja ja

• Theeboon
  • Laatst online: 14-08 07:05

Theeboon

theebonen bestaan!

De Aldi is volgens mij een van de meest ondergewaardeerde ketens in Nederland. Ze leveren altijd wel kwaliteit naar mijn weten.

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Ik heb altijd al hardware van de Aldi. En ze leveren de beste service, anders dan Vobis en MegaPool ""Megagoed"". |:(

Het mag dan wel geen superspul wezen, maar het doet het wel prima voor huis tuin en keuken pc's. (8>

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 10:05 schreef larsieboy het volgende:
Maar Jag hoe kan je nu van iemand verwachten een oordeel te geven over zo'n achterlijke vraag. Niet dat ik oot zo'n Cambridge setje gehoord heb. Maar kan me niet voorstellen dat iemand beide setjes toevallig heeft staan. Geluid is immers ook plaats afhankelijk nietwaar? Maar goed zal wel aan moi liggen.
En een versterker van 100 gulden zal wel net zo'n kut versterker zijn als die in dat Cambridge setje zit!!!!!!!
Know the words "2e hands" ?

Voor 100 piek kun je lijkt me nog bestwel een redelijk 2e hands versterkertje kopen..ik heb zelfs gratis een Pioneer SA-5500 II van iemand gekregen.. (altijd leuk patsen met nummertjes terwijl ik echt geen idee heb van de specs van het apparaat :P )..maar ik kan je verzekeren dat die icm ene paar oude sony speakers die ik nog had staan een zeer veel vetter geluid geven dan zo'n cambridge setje (en ja die heb ik wel eens een behoorlijke tijd aandachtig kunnen beluisteren ..)..

• Johannes Verelst
  • Laatst online: 14-11-2022
De speakers van m'n moeder waren kapot (van de rechter was de tweeter overleden, dus al het hoog zat aan 1 kant ...), dus ik heb haar geadviseerd om die dingen bij de Aldi eens te bekijken. Ze belde zonet op: "Ik hoor allemaal dingen die ik nog nooit gehoord heb!!!" ;)

Nee, voor 150 piek heb je geen geweldige boxen, maar ik denk dat er een hoop mensen zijn voor wie dit een leuke oplossing is. Als ik binnenkort weer eens thuis ben zal ik ze eens aan een stress-test onderwerpen :) (okay, okay, met een goedkope versterker en cd-speler, maar toch, 75 euro .... da's nix)

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

Verwijderd

Als je niet een beetje audiofiel bent of specifieke voorkeuren voor geluid (neutraal klinkend etc.) dan zou ik altijd voor die dingen v/d aldi gaan.

Wil je echt wat goeds en betaalbaars hebben, dan zou ik voor die KLipsch 2.1 speakers gaan van (dacht ik) circa 300 euro (zie de diverse tests).

Verwijderd

Ik heb ze gekocht en getest....

ennn... mits je versterker een beetje power hebt komt er toch nog wel een zeer redelijk geluid uit.. iig beter dan mijn huidige sony speakers van 250 piek per stuk...

nou zeggen de meeste mensen ook dat sony nooit speakers had mogen bouwen.. maar voor 75 euro heb je bij de aldi op zich niet echt slechte speakers...

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
Afgelopen jaar had de aldi ook al deze actie

Mijn mening erover ik heb er toen eerst 2 gekocht en was er toen zo tevreden over dat ik er dezelfde dag nog 2 bij heb gekocht.
het geluid wat er uikomt vindt ik echt goed voor dat geld
Tuurlijk er zijn veel betere boxen op de markt maar daar moet je dan ook het geld voor (over) hebben.

maar voor normaal gebruik vind ik ze echt perfect voor dat geld :9~

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:13
Ok,ok maar toch je moet ze net ff vinden he. Ik koop nooit wat van de Aldi, vooral omdat je niet weet wat je binnenhaalt. Maar ik ben nu wel geïntreseert.

|>

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Hadden ze veel van die dingen of was het weer zo'n denderende levering van 3 setjes per vestiging? dan weet ik of het de moeite waard is om nog heen te karren.

Breek je nek voorzichtig

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:54

Super_ik

haklust!

hu, bij ons was deze actie vorige week :?
en ik heb ze dus wel gekocht
kep nie zon verstand van audio ofzo, maar ze vallen niet tegen. kep ze alleen maar gekocht omdat ik van mn 45 jaar oude vorige speakertjes afwou, en omdat ik er toch geen verstand van heb en geen geld, heb ik deze gekocht.
alleen die ijzere plaat voorop viel er telkens af, die heb ik vastgespijkert.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 22:01 schreef Bierkameel het volgende:
[afbeelding]
Ik heb ze her naast me staan, ik heb ze al een jaartje ofzo (vorig jaar waren ze ook in de aanbieding bij de ALDI) maar ze geven een ZEER goed geluid en dan bedoel ik ook echt goed. En dat voor een niet te versmaden prijs. 2 jaar garantie erop en een perfecte service als er iets mis is. Mijn linker box was kapot bij aankoop, opgestuurd naar een antwoordnummer, kost dus niks, en binnen een week had ik een nieuwe speaker. Om kort te zijn: ik heb er veel plezier van en heb er zeker geen spijt van dat ik dit bij de aldi vandaan heb.

Verwijderd

Van de 2 aldi filialen in zaandam waren ze bij de 1 uitverkocht... bij de andere stonden nog 3 setjes excl de mijne... er waren bij beide vestigingen 2 palets geleverd...

Verwijderd

weet iemand of deze actie nog in Amsterdam loopt? zo ja: ik koop ze!

Verwijderd

Zaandam ligt aan amsterdam...

bij filiaal aan de westzanerdijk in zaandam hadden ze ze vandaag nog

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:53
Misschien een leuk setje als je geen geld uit wil geven. Mensen die ECHT op zoek zijn naar een paar leuke speakers komen uiteraard niet in de supermarkt terecht.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

dat wordt morgen vroeg opstaan :D

Ik woon namelijk in Koog aan de Zaan dus dat niet zo gek verweg, ff op de fiets springen de shit ophalen en droppen bij de ouders van mn meissie, ALS ze ze nog hebben, hoe laat gaat die toko open eigenlijjk?

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

En was het nog gelukt...
Pagina: 1