Gamebuster schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:06:
[...]
Lol, als ze de GC of 40mm 2/3e damage geven heb je 3 granaten nodig om iemand te doden

Ze doen nu maar ~100 damage tegen personen. Ze zouden beter de range aanpassen, maar ik vind het wel goed zo.
Mortar is helemaal niet makkelijk. Ik vind 'm waardeloos. Je moet als tank gewoon niet stilstaan. Dat is zo'n beetje het enige wapen tegen campers, wat misschien zal werken... moet die ook nog zwakker worden?
Meer beweging is niet nodig, maar een paar pixels horizontal-sway zou wel toevoegen aan realiteit. (ipv recht omhoog/naar beneden)
De engi-wapens zijn ook prima in orde. Pak eens de PP2000 of AK74u. Als je die wapens sterker maakt is er geen meerwaarde meer bij assault en gaat iedere assault-gast gewoon als engineer en zijn tanks volkomen waardeloos.
Vergeet niet dat engineers maar 1 nut horen te hebben: voertuigen opblazen & repareren. Dat wapen dat je meedraagt is niet bedoeld voor assault maar voor zelfverdediging. Als je engineer-wapens te zwak vind moet je lekker als assault gaan spelen, want dan gebruik je je kit niet waarvoor-ie bedoeld is.
Als engineer kan je alleen een aanvallende houding hebben met een assault of medik aan je hand. Is er geen assault of medik in de buurt, blijf dan in voertuigen of ga zelf als medik of assault spelen.
Ja, GC doet 100 damage, een soldier heeft 100 health. 2/3e daarvan betekent dus niet 3 nades.
GC is een kill met een te grote radius. Je hoeft amper te mikken zo. Misschien is 2/3e van de dmg te weinig (al kun je nog steeds supersnel naar je AR wisselen om de klus af te maken) maar feit blijft gewoon dat de GL te simpel en krachtig is. Hier moet ik bij zeggen dat ik een fanatiek gebruiker van dat ding ben, en als de situatie er om vraag er ook af en toe flink mee kan spammen. en velen met mij, dat ding is te populair juist omdat het te krachtig en te simpel is. Hoe dan ook, de resupply tijden uit de ammo box moeten drastisch omhoog.
De mortar is zeker te krachtig. De meeste tanks rijden amper weg. En dan nog, een goed geplaatste mortar richt enorm veel schade aan een zware tank aan, en dat is IMHO niet de taak van een recon, laat de engineers dat klusje klaren, daar zijn ze voor. Als engineer kom ik vaak zelden aan tankkillen toe omdat mortars het klusje sneller klaren, en met amper enig risico voor de recon.
Jij vindt ze het enige wapen tegen campers? WTF? Je speelt recon, je bent
het wapen tegen campers.
En het slaat nergens op dat de mortar wanneer goed gemikt op een groepje vijanden gegarandeerd een kill is en vaak zelfs meerdere. Gisteren nog een paar mortars losgelaten waarbij het aantal kills belachelijk hoog was. Persoonlijk vindt ik dat de mortars een supressie wapen hoort te zijn, om pockets vijanden uiteen te drijven en pas kills maakt als ze blijven zitten/low health zijn. Geen easy kills wapen.
Vooral ook omdat in sommige maps het gewoon continue mortars regent.
Als jij mortars waardeloos en te moeilijk vindt moet je er maar eens mee oefenen want het merendeel van de recons weet er zeer zeker effectief mee om te gaan er dodelijk mee.
Over de engineer: De sub machineguns mogen zeker wat geboost worden. Vergeet niet dat er mensen zijn die engineer als hun vaste klasse hebben en er zat maps zijn zonder, of te weinig voertuigen. Speel je actief mee in een squad zal je de squadmemebers ook moeten volgen. Weliswaar niet op de voet, maar dichtbij genoeg om ze te kunnen ondersteunen en dat betekent dat je genoeg mano a mano actie zult meemaken.
Nu is het zo dat deze engineers naar de Carl Gustav grijpen. Ik ben gisteren ook CG's wezen spammen en het is gewoon belachelijk om vijandelijke snipers met 1 semi-gericht schot over extreme afstanden uit te kunnen schakelen. Helaas is de CG ook het zwakste wapen tegen voertuigen.
Geef de engies gewoon een degelijk red-dotted wapen zodat ze ook zonder de CG op voertuigloze maps effectief kunnen zijn.
Zelf grijp ik meestal naar de G3, prima wapen, maar helaas alleen met iron sight. Echter is de level voor dit wapen veel te hoog om als engineer mee te kunnen levelen.
Elke klasse zou in elke map z'n nut moeten hebben. Het is toch idioot dat je je vaste klasse moet inruilen om effectief te zijn in een bepaalde map. Recon, Medic en Assault zijn een pre op elke map. Waarom engineer niet?
Het is zeker niet zo dat als je de engineer wapen iets boost iedereen ineens als engineer gaat spelen? De ammo pack en GL zijn een flinke bonus voor assault. Hoe dan ook zullen voertuigen dan niet nutteloos worden, want dan zijn er ook meer engineers om een tank te repareren.
Grappig hoe in de eerste fase van Arica harbour (die met 5 tanks) er vaak veel te weinig engineers zijn. Probeer als beschadigde tank maar een repair te krijgen. Dat is nu typisch zo'n recon heaven. Engineers hebben daar amper meerwaarde ondanks de hoeveelheid voertuigen.
[
Voor 3% gewijzigd door
ZenTex op 31-03-2010 15:02
]