Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

pven schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:05:
Vervolgens heb ik een nieuwe serie toegevoegd en heb ik de beschikbare afleveringen op 'Wanted' gezet. Maar wat dan? Een queue of iets dergelijks kan ik niet meer vinden in die versie, ik weet nu dus niet hoe ik die afleveringen geforceerd kan downloaden.
Als je naar 'Manage shows' gaat zit daarna op de balk eronder 'Manage searches' en daar kun je de backlog search forceren. Erg verstopt, de interface is verre van optimaal.

Overigens heb ik gemerkt dat Sickbeard standaard nooit iets vond (ook niet met handmatig op 'Search' klikken achter een aflevering), totdat ik een gratis NZBs.org account had aangemaakt en toegevoegd. Met de standaard zoekmachines waar geen account voor nodig is vind hij gewoon niks. Snap ook niet waarom iets bekends als binsearch of wellicht nzbindex of iets anders niet worden gebruikt om te zoeken.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:21
Gizz schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:23:
[...]

Als je naar 'Manage shows' gaat zit daarna op de balk eronder 'Manage searches' en daar kun je de backlog search forceren. Erg verstopt, de interface is verre van optimaal.
Bovenstaande heb ik ook uitgevoerd en in Sabnzbd krijg ik dan het volgende:
+ 2010-09-07 20:37:50 http://nzbmatrix.com/api-...87ffae07XXXXXX1f4bb76bfeb - URL ophalen mislukt; Ongeldig nzbmatrix rapport nummer 678711, Opnieuw Mislukt
+ 2010-09-07 20:37:44 http://nzbmatrix.com/api-...bc487ffaeXXXXXXf4bb76bfeb - URL ophalen mislukt; Ongeldig nzbmatrix rapport nummer 678697, Opnieuw Mislukt
+ 2010-09-07 20:37:39 http://nzbmatrix.com/api-...bc487ffae07XXXXXXbb76bfeb - URL ophalen mislukt; Ongeldig nzbmatrix rapport nummer 673545, Opnieuw Mislukt

Hmm even geen idee waarom... ik had echt het idee dat alles goed stond. (Username en apikey even aangepast.) Iemand dit eerder gehad?

[ Voor 14% gewijzigd door PaulBloem op 07-09-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[...]

Ah, zit dat bij de nieuwe versie daar verstopt. Gevonden, dank! :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Ik heb een Concentroinic CH3HNAS aangeschaft en daarop zit een optie om een funplug te installeren waardoor je eventueel SABnzbd+ kun installeren.

Nu vraag ik me af of er al mensen zijn die SABnzbd+ op de CH3HNAS hebben geïnstalleerd?
Over de CH3SNAS is redelijk veel te vinden maar over de CH3HNAS helaas bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 00:24
Beertjeman schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:41:
Ik heb een Concentroinic CH3HNAS aangeschaft en daarop zit een optie om een funplug te installeren waardoor je eventueel SABnzbd+ kun installeren.

Nu vraag ik me af of er al mensen zijn die SABnzbd+ op de CH3HNAS hebben geïnstalleerd?
Over de CH3SNAS is redelijk veel te vinden maar over de CH3HNAS helaas bijna niets.
Volgens mij is er in de CH3SNAS-topics hier op GoT voldoende gediscussieerd over sabnzbd+.

Ook op Google zie ik genoeg berichten langskomen over die combinatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:52:
als dat zo is dan zou ik heel snel upgraden, ze zijn al bij 0.5.4. en er zijn ondertussen wat rename dingen verbetert.
Ik heb sinds gisteren 0.5.4 draaien maar de movie sorting functie werkt nog steeds niet naar behoren.

De gedownloade bestanden werden niet hernaamd maar de folder wel. De folder werd naar goede gewoonte "%fn" hernoemd. Ik krijg dan zoiets als:

mnt/use/Video/Movies/%fn/blabla.mkv

Ik heb movie als categorie aangeduid om het in de downloadfolder "Movies" te plaatsen zodra die klaar is met uitpakken.

TV sorting werkt perfect. Ik heb nog een ander bizar gedrag van sabnzbd, namelijk dat ik de interval van RSS checking niet kan veranderen. Hij blijft steken op de 15mn. Misschien moet ik het ini bestand manueel aanpassen.

Ik sta open voor alle ideeen, misschien moet ik dit maar oplossen dmv van een scriptje. Maar ik zou het liever direct oplossen ipv door een omweg aangezien deze functie standaard wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
sylvesterrr schreef op woensdag 08 september 2010 @ 07:37:
[...]

Volgens mij is er in de CH3SNAS-topics hier op GoT voldoende gediscussieerd over sabnzbd+.

Ook op Google zie ik genoeg berichten langskomen over die combinatie. ;)
Let op!

Ik heb het over de CH3HNAS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:39:
[...]

Ik heb sinds gisteren 0.5.4 draaien maar de movie sorting functie werkt nog steeds niet naar behoren.

De gedownloade bestanden werden niet hernaamd maar de folder wel. De folder werd naar goede gewoonte "%fn" hernoemd. Ik krijg dan zoiets als:

mnt/use/Video/Movies/%fn/blabla.mkv

Ik heb movie als categorie aangeduid om het in de downloadfolder "Movies" te plaatsen zodra die klaar is met uitpakken.

TV sorting werkt perfect. Ik heb nog een ander bizar gedrag van sabnzbd, namelijk dat ik de interval van RSS checking niet kan veranderen. Hij blijft steken op de 15mn. Misschien moet ik het ini bestand manueel aanpassen.

Ik sta open voor alle ideeen, misschien moet ik dit maar oplossen dmv van een scriptje. Maar ik zou het liever direct oplossen ipv door een omweg aangezien deze functie standaard wordt aangeboden.
Over welk platform hebben we het hier eigenlijk?

Ik weet niet goed van waar jij met die %fn komt trouwens? Als ik bij 'Generic Sorting' het vinkje bij 'Enable Movie Sorting' aanzet en dan bij Presets op de knop 'In Folders' klik vult hij het voor mij automatisch met:
code:
1
%title (%y)/%title (%y).%ext

Misschien moet je dat eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:06:
[...]

Over welk platform hebben we het hier eigenlijk?

Ik weet niet goed van waar jij met die %fn komt trouwens? Als ik bij 'Generic Sorting' het vinkje bij 'Enable Movie Sorting' aanzet en dan bij Presets op de knop 'In Folders' klik vult hij het voor mij automatisch met:
code:
1
%title (%y)/%title (%y).%ext

Misschien moet je dat eens proberen ;)
Ik heb sab draaien op linux. Die %fn is één van de strings die kan gebruiken bij het sorteren (http://sabnzbd.wikidot.com/configure-sorting - kijk bij generic sorting). Ik zal deze avond een van die presets is proberen om te zien of het die %fn die niet werkt of de hele movie sorting functie. Eigenlijk wil ik gewoon dat mijn folder en de bestanden erin dezelfde naam krijgen als de nzb dat ik download.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 09:25 . Reden: Verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Beertjeman schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:58:
[...]

Let op!

Wh00ps, sorry! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:24:
[...]
Ik heb sab draaien op linux. Die %fn is één van de strings die kan gebruiken bij het sorteren (http://sabnzbd.wikidot.com/configure-sorting - kijk bij generic sorting). Ik zal deze avond een van die presets is proberen om te zien of het die %fn die niet werkt of de hele movie sorting functie. Eigenlijk wil ik gewoon dat mijn folder en de bestanden erin dezelfde naam krijgen als de nzb dat ik download.
kan je dan niet beter geen sorting gebruiken? default is toch alles in map nzbnaam gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:00:
[...]

kan je dan niet beter geen sorting gebruiken? default is toch alles in map nzbnaam gooien?
Jazeker, maar ik zou ook graag hebben dat de bestandsnamen in die map de nzbnaam overnemen. Het is een kwestie van orde in mijn folders te houden en indien sabnzbd dit automatisch voor me kan doen, is dit me een zorg minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sinds een paar dagen krijg ik in SABnzbd de onderstaande melding bij alles wat via sick beard binnen komt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Loading config from /home/epkg/usr/local/share/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg
Traceback (most recent call last):
  File "/home/epkg/usr/local/share/sickbeard/autoProcessTV/sabToSickBeard.py", line 29, in <module>
    autoProcessTV.processEpisode(sys.argv[1], sys.argv[2])
  File "/home/epkg/usr/local/share/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV.py", line 51, in processEpisode
    host = config.get("SickBeard", "host")
  File "/usr/lib/python2.6/ConfigParser.py", line 531, in get
    raise NoSectionError(section)
ConfigParser.NoSectionError: No section: 'SickBeard'

Het gevolg is dat de episode niet in de juiste submap wordt geplaatst.De category in sick beard staat nog steeds goed ingesteld. Verder heb ik werkelijk geen idee waar ik dit moet zoeken. Iemand een idee?

(SABnzbd is versie 0.5.4; sick beard is de versie van 6 september.)

En dan vind je het plots: autoProcessTV.cfg was na de upgrade verdwenen. Opgelost! :)

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 08-09-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:45:
[...]

Jazeker, maar ik zou ook graag hebben dat de bestandsnamen in die map de nzbnaam overnemen. Het is een kwestie van orde in mijn folders te houden en indien sabnzbd dit automatisch voor me kan doen, is dit me een zorg minder.
Dat soort zaken en veel meer is te realiseren met behulp van scripts die gedraaid kunnen worden nadat de job klaar is.
http://wiki.sabnzbd.org/user-scripts
De naam van de nzb file is een van de variabelen die je kunt gebruiken in een script en op die manier kun je vrij simpel het bestand hernoemen naar de naam van de nzb.
Voor inspiratie en voorbeelden kun je een kijkje nemen op het sabnzbd forum waar een deel van het forum over post-processing scripts gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Beertjeman schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:58:
[...]

Let op!

En wat is precies het verschil?

de S, M en H zijn bijna allemaal hetzelfde. In ieder geval zul je de etch distro van Debian moeten installen om sab te kunnen draaien. Ikzelf heb NZBget draaien omdat ik etch neit lekker draaiend kreeg, ook trekt de CPU sabnzb niet (jammer genoeg). Zoek anders gewoon in het topic van de ch3snas en zoek naar ch3hnas, 2 tellen werk ;)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:43:
[...]

Dat soort zaken en veel meer is te realiseren met behulp van scripts die gedraaid kunnen worden nadat de job klaar is.
http://wiki.sabnzbd.org/user-scripts
De naam van de nzb file is een van de variabelen die je kunt gebruiken in een script en op die manier kun je vrij simpel het bestand hernoemen naar de naam van de nzb.
Voor inspiratie en voorbeelden kun je een kijkje nemen op het sabnzbd forum waar een deel van het forum over post-processing scripts gaat.
Bedankt voor je reactie. Daar was ik al geweest in de hoop dat iemand een script geschreven zou hebben dat ik zou kunnen overnemen of eventueel aanpassen. Ik heb er een paar gevonden, nu moet ik mijn hoofd breken om deze aan te passen aan mijn situatie. Mijn vaardigheden in programmeren zijn bijna nul :'( . Maar zo leer ik wel bij.

• Fire69
Heb je dan al getest met de settings die ik gegeven had?

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:06:
Heb je dan al getest met de settings die ik gegeven had?
¨
Ja, die werkten wel. Ik heb ondertussen de reden gevonden waarom %fn als sorting argument niet werkt hoe de Wiki het beschrijft.

Het %fn argument werkt namelijk alleen voor bestanden, niet voor folders. En dan nog werkt het alleen als de gedownloade bestanden niet in een aparte folder worden geplaatst, dus als ze bvb allemaal in de Downloads/Complete/ terechtkomen.

Ik hoop dat dit een en ander duidelijk maakt. Ik zal trachten de sabnzbd wiki aan te passen of te laten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
SABnzbd of sick beard is wat op tilt geslagen. Het gevolg is dat de nieuwe afleveringen een keer of 10 per aflevering in mijn lijst staan. Is er een manier om dat eruit te krijgen? Bv. door het een queue ofzo te editten. Uiteraard kan ik het eruit klikken, maar dat kost een minute per aflevering (de eTrayz is niet zo snel).

Op het forum van SABnzbd kan ik geen antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
queue9.sab in de cache folder weg donderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
lowfi schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:21:
queue9.sab in de cache folder weg donderen
Done, dank. :)

Grappig: SABnzbd heeft nog een queue van voor 0.5 gevonden. :P

• DinaDani
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07 10:50
Ik gebruik SABnzbd nu al een tijdje, maar ik wilde vannacht eens het automatisch parren, rarren en deleten uitproberen. Echter, vanochtend blijkt dat hij helemaal niets gedaan heeft, zelfs na een restart gebeurd er geen enkele post-processing.

De enige error die ik krijg is deze: 2010-09-16 09:14:30,500 ERROR: Error importing <NzbFile: filename=None, type=None>, over and over again.

Iemand enig idee wat hier mis gaat?

edit: na het downloaden van een complete nzb, krijg ik nu dit:
2010-09-16 09:17:11,562 WARNING: None -> Unknown encoding
2010-09-16 09:17:50,996 ERROR: Error renaming "E:\Downloads\Newsleecher Downloads\blabla" to "E:\Downloads\Newsleecher Downloads\blabla"

Ik heb echter nu het automatisch weghalen van illegale tekens uitgezet, eens zien of dat het post-processen blokkeerde.

[ Voor 31% gewijzigd door DinaDani op 16-09-2010 09:20 ]

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

@DinaDani

Probeer anders eens om SABnzbd opnieuw te installeren. Dat lost het probleem misschien ook wel op.

• DinaDani
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07 10:50
Schijnbaar hielp dat ja. Heb een beetje lopen experimenteren met switchen en nu check hij, pakt hij uit en delete hij alle rars en pars. Precies zoals ik het wilde. Ideaal dus!

• R15

R15

@DinaDani

Fijn dat het probleem nu opgelost is. SABnzbd is echt geweldig. Gewoon abboneren op rss feeds en hij gaat automatisch downloaden e.d.! Geniet ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik krijg het autoprocessTV-gebeuren van sick beard nog steeds niet werkend.

De foutmelding:
Loading config from /home/epkg/usr/local/share/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg
Unable to open URL http://localhost:8888/home/postprocess/processEpisode?nzbName=bla.nzb&quiet=1&dir=%2Fhome%2FPublic%2FTV%2Fbla
Meer staat er niet. /home/epkg/usr/local/share/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg staat met 777 wagenwijd open, ook de inhoud klopt.

Iemand enig idee wat er gaande kan zijn? Ik kom er even niet aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
localhost vervangen door of pcnaam of werkelijk ip of 0.0.0.0???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Nog meer mensen ineens problemen met SABNzbd in combinatie met nzbs.org ? Sinds gisteren kan ie ineens geen enkele nzb meer ophalen (status blijft op 'trying to fetch NZB from <url>, maar als je die URL zelf in browser opent werkt het wel gewoon)

[edit]never mind
2010-09-21 18:30:58,045::INFO::[__init__:751] Restarting crashed urlgrabber
2010-09-21 18:31:31,045::INFO::[__init__:751] Restarting crashed urlgrabber

Na sabstop/sabstart.sh werkt ie gewoon weer.

[ Voor 31% gewijzigd door sverzijl op 21-09-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is het ook mogelijk om extern je sabnzbd te bekijken die lokaal draait?

Moet ik dan mijn poort 8080 forwarden ?
op portforward.com staat mijn router niet (Zyxel p-2601HN-F1) dus ik volg het allemaal even niet.
Krijg namelijk nu de melding: SOAP-ENV:ClientHTTP GET method not implemented

[ Voor 15% gewijzigd door kaasaanfiets op 24-09-2010 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@koekoek
In de settings van sabnzb staat het ipadres waarop gerageerd wordt, verander dit in 0.0.0.0
en het poortnumer wat daar staat moet je inderdaad forwarden via de router
( staat er geen andere zyxel in de lijst, meestal verschillen de modellen intern qua uiterlijk niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb bij een download het volgende:

Hallo,

SABnzbd is niet geslaagd in het downloaden van "heroes season 2"

Klaar om 2010-09-26 16:05:06
Hoeveelheid gedownload 12.85 GB

Resultaat van de opdracht:

Fase Download
Downloaded in 2 hours 2 minutes 39 seconds at an average of 1.79 MB/s

Fase Repair
[Heroes Season 2 Complete 720p NL + EN Sub] Repair failed, not enough repair blocks (34 short)

Fase Unpack
No post-processing because of failed verification

Sorry!

Kan ik hier nog wat aan doen? en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Niet genoeg repair blocks :+ Lijkt me duidelijk....hij heeft geen PAR2 files genoeg.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mar2zz schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:14:
localhost vervangen door of pcnaam of werkelijk ip of 0.0.0.0???
Het is uiteindelijk gelukt! Ik had de SABnzbd-credentials ingevuld in de config, daar moesten de sickbeard-credentials staan. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik heb het topic snel overgekeken en niet gevonden wat ik zocht dus bij deze maar de vraag;

Ik zoek een 'script' die na het downloaden van de gehele nzb er 1 rar bestand van maakt, met de titel van de gebruikte nzb.

Is dit mogelijk of is dit (weer) een onmogelijk opgave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dus je wil dat sab een nzb checkt, de files download en dan die files in 1 rar zet, en die de naam van de nzb geeft?

Dat zou geen onmogelijke opgave moeten zijn, maar ik denk wel dat je het nog zelf zal moeten maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat is inderdaad prima mogelijk met een user-script. Dat moet met een paar regeltjes code (of eigenlijk shell commands) te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:59:
Dus je wil dat sab een nzb checkt, de files download en dan die files in 1 rar zet, en die de naam van de nzb geeft?

Dat zou geen onmogelijke opgave moeten zijn, maar ik denk wel dat je het nog zelf zal moeten maken. :)
Ja dat is precies zoals ik het bedoel.
sylvesterrr schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:15:
Dat is inderdaad prima mogelijk met een user-script. Dat moet met een paar regeltjes code (of eigenlijk shell commands) te doen zijn.
Oke, zal er vanavond is even naar kijken maar gok dat mij dat niet lukt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik weet niet of iemand interesse heeft, maar ik heb gisteren even een script(je) in elkaar geschroefd die (voor mij) wel handig was. Ik werk op een laptop, maar heb ook een server (thuis) met SABnzbd draaien. Het script kopieert voor mij de binnengehaalde nzb-bestanden van mijn laptop naar de server welke dan weer automatisch scant naar nieuwe nzb-bestanden. :) iets met liever lui dan moe :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 07:18
Interessant, een SABnzbd topic. Eens kijken of ik hier nog tips uit kan halen, die koppeling met bijvoorbeeld SickBeard lijkt me wel handig eigenlijk :)

Ik had vanochtend trouwens wel iets vreemds. Vannacht is mijn pc bezig geweest met het downloaden van de Metallica Discography (van 23 GB), en dat doet hij naar een partitie waar nog 250 GB vrij was. Toen ik vannochtend ging kijken was de hele partititie ineens vol. Wat bleek, hij was bij het unrarren alles telkens opnieuw gaan uitpakken, totdat de schijf dus inderdaad vol was. Alles stond er dus ook een stuk of 10 keer op.

Is dat een bug bij grote downloads met veel subfolders ofzo?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Welke versie van SABnzbd gebruik je? Mij staat bij dat dit een oude bug is.

Versie 0.6 gaat ook leuk worden! :)
Pre-release 0.6.0 Alpha2 is ready.

PLEASE NOTE:
This is the first Alpha containing a drastic queue redesign.
It will finish downloading your existing queue but you cannot switch back easily to 0.5.x.
You may want to use a separate setup for this release.
Like all previous releases you can use the -f parameter to specify an alternative location.
See: http://wiki.sabnzbd.org/command-line-parameters

Highlights:
- Redesign of the queue:
* The "cache" folder is not used any more. All temporary data is stored in the "incomplete" folders
* This prevents cache leaks
* When you delete a job from the queue or a failed one from History, you will be asked if the downloaded files must be deleted.
* Failed jobs remain in the "incomplete" folder
* Failed jobs can be retried, optionally with an additional NZB file
* The queue can be repaired and (when needed) reconstructed
* Note: repairs are only possible for new jobs, not those inherited from an existing 0.5.x queue!

- Full Windows Service support, see: http://wiki.sabnzbd.org/sabnzbd-as-a-windows-service

- Pre-queue user script, see: http://wiki.sabnzbd.org/user-pre-queue-script

- Optional email sent when RSS sends jobs to the queue

- Redesign of the Config-RSS pages (note: Currently the "smpl" skin does not support RSS !!)

- Downloaded byte counters per server and independent of History database

- Norse language
Momenteel heb ik zelf helaas niet veel tijd om naar de alpha's te kijken.

[ Voor 91% gewijzigd door pven op 27-09-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dat ziet er goed uit zeg. Vooral het deleten van failed bestanden en de windows service support. Heeft iemand ervaring met de stabiliteit van alpha releases van Sab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Woepie! _O_
- Full Windows Service support, see: http://wiki.sabnzbd.org/sabnzbd-as-a-windows-service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Weet iemand of er een manier is om "acties te ondernemen als que leeg is" ergens als default in te stellen ?
Nou onthoud ie de laats gekozen instelling, en das niet bepaald handig !

(overigens windows editie)

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 27-09-2010 14:44 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 07:18
pven schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:26:
Welke versie van SABnzbd gebruik je? Mij staat bij dat dit een oude bug is.
Ben nu op mijn werk, dus durf het niet met zekerheid te zeggen. Maar ik heb de HTPC waar SABnzdb op staat op 3 september ontvangen en toen de laatste versie geinstalleerd. Ik zie dat versie 0.5.4 op 24 augustus released is, dus ik durf vrijwel zeker te zeggen dat het om die versie gaat.

Het gaat hier overigens wel over de windows versie.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
[...]

Hier zat ik al een tijd naar te zoeken, fijn dat je deze kennis ff deelt _/-\o_ _/-\o_

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15

R15

"* When you delete a job from the queue or a failed one from History, you will be asked if the downloaded files must be deleted."
Hier zat ik al naar te kijken, maar ik kon het niet vinden in de instellingen. In de volgende versie is dit dus wel mogelijk, dat kan wel eens handig zijn.
Want ik zit nog wel eens met bestanden die mislukt zijn en die wil ik dan van de schijf verwijderen. Maar je kunt dan niet op het kruisje drukken, dat die dan ook de bestanden van de schijf verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

R15 schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:58:
"* When you delete a job from the queue or a failed one from History, you will be asked if the downloaded files must be deleted."
Hier zat ik al naar te kijken, maar ik kon het niet vinden in de instellingen. In de volgende versie is dit dus wel mogelijk, dat kan wel eens handig zijn.
Want ik zit nog wel eens met bestanden die mislukt zijn en die wil ik dan van de schijf verwijderen. Maar je kunt dan niet op het kruisje drukken, dat die dan ook de bestanden van de schijf verwijdert.
eigenlijk zou hij dan ook niet meer duplicate moeten zijn volgende keer :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Ik ben nu een paar dagen aan het spelen met sickbeard maar de optie "Usenet Retention" lijkt bij mij niet te werken. Ik heb volgens libranews 385 dagen retentie, en heb de optie in sickbeard hieraan aangepast, toch merk ik dat hij ook spul van +385 dagen probeert te downloaden in sabnzbd, wat uiteraard niet lukt....

Iemand een idee waar dat aan kan liggen ? De categorie (tv) komt wel netjes door in sabnzbd....

http://www.tjeerdoo.com

• Sleepie
  • Laatst online: 13-09 18:04
Via dit topic heb ik Sick Beard ontdekt. Ben nu bezig met de configuratie, maar hier zijn een paar dingen mij niet helemaal duidelijk.

Als ik het goed begrijp, moet ik zorgen dat mn TV Serie downloads in een folder terecht komen en vanuit die folder gaat Sick Beard dan processen.
Mijn series staan nu op /mnt/fileshare/TVSeries/<Serienaam>/<Season x>/
Dan moet ik dus SABnzbd alles laten downloaden in /mnt/fileshare/TVSeries/ en dan pikt Sick Beard ze daar op en gaat ze in de juiste folders zetten?
Begrijp ik dit goed?

• Sleepie
Ik had intussen wat zitten testen, en het klopt maar het hoeft niet op de manier zoals ik het daarnet bedoelde :-)

In principe mag SABnzbd de downloads 'anywhere' wegzetten, zolang Sick Beard er maar bij kan en de folder waar SAB de downloads wegzet in de Sick Beard config bij "TV Download Dir" is opgegeven. Sick Beard zal de downloads daar dan oppakken en vervolgens verplaatsen naar de folder die je voor je serie hebt opgegeven.

Ik was eerst in de veronderstelling dat de download folder per se de "rootfolder" van al je series zou moeten zijn.

• Fire69
Ik was dit nu ook zo aan het instellen (ik had tot nu toe een folder \downloads\tv) dat Sab naar \Videos\Series download en dat Sick Beard daar dan gaat scannen.
Voor de Sab-Sick-combo zal dit geen probleem geven, maar als je manueel een post-processing doet in SB (bvb als er een download mislukt is door te weinig pars of zo), gaat SB dan ook de subfolders scannen?

Want dan kan dat wel eens slecht aflopen denk ik zo!

• Tuckr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-04 14:00
Ik laat sabnzbd juist niet schrijven naar m'n uiteindelijke map met series, maar naar bijvoorbeeld sabnzbd/completed/tv voor de categorie TV. Na het downloaden wordt dan sabToSickBeard.py uitgevoert dat ervoor zorgt dat Sickbeard de boel vervolgens netjes naar bijvoorbeeld Video/TV Series/Serienaam/ verplaatst.

Manual post-process werkt dan ook prima voor downloads die niet door Sickbeard zijn gestart. Je wijst dan gewoon naar sabnzbd/completed/tv en Sickbeard doet de rest.

Edit: "TV Download Dir" in Sickbeard is niet nodig wanneer je je categorie in sabnzbd gebruik laat maken van sabToSickBeard.py

"(only needed if you're not using SAB post processing OR if SAB and Sick Beard are on different PCs)"

[ Voor 19% gewijzigd door Tuckr op 30-09-2010 15:24 ]

• Fire69
Tja, zo had ik het eerst, maar na het zien van de post van Sleepie en pven ze'n antwoord erop dacht ik het ook maar zo in te stellen. (Die tv-folder in mijn dowloads-map stoort me echt al heel lang :P )
Denk dat ik het maar terugzet naar hoe het was, wil niet echt riskeren dat mijn volledige Series-folder de soep indraait. :P

• Tuckr
Wat Sleepie zij over de rootfolder (map met series is ook dump voor sabnzbd) dacht ik aanvankelijk ook. Gescheiden en postprocess geeft inderdaad toch een fijner en veiliger gevoel :D

[ Voor 18% gewijzigd door Tuckr op 30-09-2010 15:33 ]

• Sleepie
Tuckr schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:32:
Wat Sleepie zij over de rootfolder (map met series is ook dump voor sabnzbd) dacht ik aanvankelijk ook. Gescheiden en postprocess geeft inderdaad toch een fijner en veiliger gevoel :D
Precies, ik heb het nu gescheiden en het werkt prima. :p
Wat de TV Download Dir betreft, hoef je die ook niet in te stellen als je in SAB je TV categorie verwijst naar een 'hard pad', dus '/mnt/een/of/andere/folder/Downloads/TV'? Dat werd me uit de wiki niet helemaal duidelijk, dus ik heb de TV Download Dir maar gewoon opgegeven in Sick Beard. Het werkt in ieder geval, da's t belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckr
Sleepie schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:18:
[...]

Precies, ik heb het nu gescheiden en het werkt prima. :p
Wat de TV Download Dir betreft, hoef je die ook niet in te stellen als je in SAB je TV categorie verwijst naar een 'hard pad', dus '/mnt/een/of/andere/folder/Downloads/TV'? Dat werd me uit de wiki niet helemaal duidelijk, dus ik heb de TV Download Dir maar gewoon opgegeven in Sick Beard. Het werkt in ieder geval, da's t belangrijkste :)
Precies, volgens mij maakt het niet uit aangezien je toch het script gebruikt. Als je het script niet gebruikt, weet SickBeard niet wanneer een download klaar is en wanneer (en waar) die mag processen. Dan moet ie wel weten waar voltooide downloads terecht komen en dat haalt ie uit "TV Download Dir".

Maar goed, "if it ain't broke..." :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een synology109 en wil gaan schedulen met downloaden van NZB, en heb de volgende taak in de taakplanner staan

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J6Hv8r4EL2YNZdj2VIaVJJPm/full.jpg

Dan importeer ik een NZB maar die gaat meteen downloaden. wat doe ik fout?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je hebt als enige actie "doorgaan". SABnzbd staat al op downloaden en om 03:00 vertel je hem dat die het zelfde kan blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Twylight schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:51:
Je hebt als enige actie "doorgaan". SABnzbd staat al op downloaden en om 03:00 vertel je hem dat die het zelfde kan blijven doen.
Maar als ik een nzb importeer in de hoofdpagina dan gaat hij meteen downloaden en dat wil ik niet. Moet ik dan nog iets veranderen?

Ik heb nu de pauze knop ingedrukt, wellicht ligt het daaraan?

[ Voor 7% gewijzigd door Slasher op 02-10-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Je moet bij instellen op welke tijden die mag downloaden, voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/3328bco.png

Als je er verder vanaf blijft gaat SABnzbd met die instellingen tussen 03:00 en 07:00 downloaden en de rest van de dag pauzeert hij alle downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb hem nu zo staan

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IkAmEPO9KD9fReyPBSr8dGrj/full.jpg

Maar bij het importeren van een nzb om 20:25 gaat hij toch downloaden. Dit zou dan toch zo goed moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Slasher schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:31:
Ik heb hem nu zo staan

[afbeelding]

Maar bij het importeren van een nzb om 20:25 gaat hij toch downloaden. Dit zou dan toch zo goed moeten gaan?
Het is nog geen 21:00 geweest dus jouw filter is nog niet ingegaan.

Je stelt taken in, die worden uitgevoerd op bepaalde tijden. Geen "download verbod" tussen een bepaalde tijd.

De taak die je instelt is dat SABnzbd alles moet pauzeren om 21:00 en de volgende taak is dat hij om 20:30 alles resumed.

[ Voor 22% gewijzigd door jmxd op 02-10-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Twylight schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:34:
Je stelt taken in, die worden uitgevoerd op bepaalde tijden. Geen "download verbod" tussen een bepaalde tijd.
Oke dat dacht ik dus, ik dacht: Ik importeer een stel NZB's die hij vanaf een bepaalde tijd gaat downloaden. En niet op het moment dat ik ze importeer.

Hoe zou ik het moeten instellen dat ik wil dat de NAS om 3:00 t/m 7:00 download, maar dat ik bijvoorbeeld om 20:30 daarvoor alle NZB's klaarzet. Of werkt dat dus niet zo als ik je goed begrijp?

[ Voor 20% gewijzigd door Slasher op 02-10-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ik zou hem gewoon automatisch alle nzb's uit een bepaalde folder laten importeren, en met de instellingen die ik in het vorige plaatje liet zien hem tussen 3 en 7 laten downloaden.

als je je filter nu al in wil laten gaan druk je gewoon op de pauze knop rechtsboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Voeg eens toe: "0:00 dagelijks pauzeren", werkt het dan niet? SAB kijkt namelijk per dag en sorteert dit bij begintijd. Aangezien je pas bij 21:00 pauzeert, ziet SAB dit niet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Het is ondertussen gelukt met dank aan Twylight. Maar nu krijg ik het niet voor elkaar om een mail te sturen bij completion. Ik heb een standaard mail template gevonden op de site, maar telkens krijg ik bij het testen van de email de foutmelding: Kan niet aanmelden bij email server

Mijn smtp staat op smtp.telfort.nl en heb alle gegevens overgenomen zoals ook outlook ze heeft staan. Maar toch blijft die foutmelding terugkomen.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik gebruik nu al een tijdje met veel plezier Sabnzb. Ik heb alleen het volgende probleem.

Remote zet ik NZB bestanden in de folder die Sabnzb in de gaten houdt. Als de NZB bestanden opdracht geven voor het downloaden van muziek zou ik het prettig vinden als het AUTOMATISCH in een itunes directory wordt gezet. Ik weet dat ik zelf aan kan geven wat de categorie is maar kan dit ook automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
giantgiantus schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:31:
Ik gebruik nu al een tijdje met veel plezier Sabnzb. Ik heb alleen het volgende probleem.

Remote zet ik NZB bestanden in de folder die Sabnzb in de gaten houdt. Als de NZB bestanden opdracht geven voor het downloaden van muziek zou ik het prettig vinden als het AUTOMATISCH in een itunes directory wordt gezet. Ik weet dat ik zelf aan kan geven wat de categorie is maar kan dit ook automatisch?
Dat is exact wat ik dus ook wil! (ik gebruik OSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
in ~/Muziek/iTunes/iTunes Media/ staat een folder "Voeg automatisch toe aan iTunes". Alles wat in die map geplaatst wordt komt automatisch in iTunes.

Er is echter (waarschijnlijk) één nadeel: Bij het downloaden van een CD krijg je meestal alle nummers, en een .m3u bestand. Als je normaal die hele map in iTunes sleept voegt hij én alle .mp3 bestanden, én het .m3u bestand toe en krijg je dus alles dubbel in iTunes.

Ik weet niet of dat nu ook het geval is want heb het niet getest.

Om dit te omzeilen zou je bij SABnzbd "m3u" in de clean-up list kunnen zetten (Config > General)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Dank voor het antwoord, maar het probleem is dan nog steeds dat ik zelf moet selecteren dat het muziek is. Kan dat niet automatisch? Anders komt namelijk alles in die map van itunes (inclusief films etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Je zou automatisch een categorie kunnen toewijzen om basis van bepaalde groepen, bijvoorbeeld "a.b.sounds.mp3.complete_cd"

[ Voor 4% gewijzigd door jmxd op 03-10-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Dat is een goed idee!

Dank daarvoor, mocht iemand overigens een nog mooiere oplossing hebben dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Hmm, ik baal er van dat SABnzbd geen ignore list heeft voor bestandsnamen, ik heb het nu zo ingesteld dat hij automatisch mijn nieuwe afleveringen download via rss, ze de categorie tv show geeft, en na het downloaden in de folder /TV Shows/Naam/Seizoen/ plaatst en hernoemd naar "S01E01 - Aflevering Naam"

Alleen als ik bijvoorbeeld "Hawaii.Five-0.S01E03.Malama.Ka.Aina.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-NT" download dan wordt dat "/TV Shows/Hawaii Five-0/Season 1/S01E03 - Malama Ka Aina 720p WEB-DL DD5 1 H 264-NT" ;(

Als ik nou kon instellen dat sabnzbd bij het hernoemen bepaalde keywords ignored zoals 720p, WEB-DL en DD5.1.

Heb het ook op de sabnzbd forums aangevraagd
http://forums.sabnzbd.org/index.php?topic=5231.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckr
Twylight schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:55:
Hmm, ik baal er van dat SABnzbd geen ignore list heeft voor bestandsnamen, ik heb het nu zo ingesteld dat hij automatisch mijn nieuwe afleveringen download via rss, ze de categorie tv show geeft, en na het downloaden in de folder /TV Shows/Naam/Seizoen/ plaatst en hernoemd naar "S01E01 - Aflevering Naam"

Alleen als ik bijvoorbeeld "Hawaii.Five-0.S01E03.Malama.Ka.Aina.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-NT" download dan wordt dat "/TV Shows/Hawaii Five-0/Season 1/S01E03 - Malama Ka Aina 720p WEB-DL DD5 1 H 264-NT" ;(

Als ik nou kon instellen dat sabnzbd bij het hernoemen bepaalde keywords ignored zoals 720p, WEB-DL en DD5.1.

ff bijdehand: Het antwoord op jouw probleem is SickBeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 22:45
Twylight schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:55:

Als je geen interesse hebt in een episode naam in de bestandsnaam is het vrij eenvoudig aan te passen met een andere sort string.
De strings die ik gebruik (om precies dat te voorkomen wat jij beschrijft) is :
code:
1
%sn/Season %s/%sn - S%0sE%0e.%ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ja Sickbeard is alleen voor Windows, het kan met een omweg ook in OS X maar dan moet ik constant de terminal draaien.

@ninja
Ik hecht daar wel waarde aan eigenlijk :P vind het wel mooi zo

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/34nqef5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Twylight schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:54:
Ja Sickbeard is alleen voor Windows, [...]
Sickbeard wordt ontwikkeld in Python. De Windows versie is juist het extraatje en de Linux en OSX versie de 'standaard' versies. Je kunt sickbeard prima draaien op OSX (ga ik vanuit. Ben zelf een Linux man) en er vervolgens een mooi staartup scriptje aan knopen. Voor ubuntu is er hier een mooie tut voor ubuntu te vinden; inclusief een voorbeeld start-up script voor init.d. Dit moet vast aan te passen zijn voor OSX.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Oké ik ben er even mee gaan spelen en heb met deze en deze tutorials Sickbeard aan de praat gekregen.

Eens even kijken hoe dit allemaal werkt, iemand tips!?

edit:
Nu ik het eenmaal opgestart heb en alle instellingen heb gemaakt ben ik echt blij dat ik het gedaan heb, wat een geniale app :*)

[ Voor 19% gewijzigd door jmxd op 06-10-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Iemand eigenlijk ervaring met 'newznab' ?:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Voorkomt Sickbeard ook dat je dingen dubbel download ? Gebruik nu simpelweg SABNzbd filters, maar komt nu wel regelmatig voor dat er weer eens een serie herpost wordt (nieuwe source, bluray bijv) en alles weer gedownload wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckr
sverzijl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:01:
Voorkomt Sickbeard ook dat je dingen dubbel download ? Gebruik nu simpelweg SABNzbd filters, maar komt nu wel regelmatig voor dat er weer eens een serie herpost wordt (nieuwe source, bluray bijv) en alles weer gedownload wordt.
Bij Sickbeard kun je kiezen voor de beste kwaliteit of een specifiek formaat. Als je beste kwaliteit kiest zal ie bijvoorbeeld DVD rips vervangen door BD rips, wanneer deze verschijnen. Dit is allemaal aan te passen naar eigen voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
toch maar eens installeren op m'n Synology dan. Ben alleen geinteresseerd in de eerste 720p rip per serie die uitkomt, daarna hoeft ie van mij niets (beters) meer te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

sverzijl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:53:
toch maar eens installeren op m'n Synology dan. Ben alleen geinteresseerd in de eerste 720p rip per serie die uitkomt, daarna hoeft ie van mij niets (beters) meer te downloaden.
Dat is allemaal in te stellen naar je eigen smaak.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Sickbeard op een synology? Kan alleen op windows lees ik net toch? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dan moet je toch een stukje omhoog scrollen... ;) DutchNutcase in "Het grote SABnzbd topic deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Laatst online: 06-09 06:43
Xaero schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 07:34:
Iemand eigenlijk ervaring met 'newznab' ?:).
Heb er nog niks mee gedaan, maar lijkt me op zich wel interessant. Om gewoon een prive usenet indexer op te zetten voor een bepaalde groep mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja Sickbeard is alleen voor Windows, het kan met een omweg ook in OS X maar dan moet ik constant de terminal draaien.

@ninja
Ik hecht daar wel waarde aan eigenlijk :P vind het wel mooi zo

[afbeelding]
Kan toch gewoon? Moet je alleen ook die parameter even toevoegen.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/d88982f4eb506fa2ca39/content/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Royz schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:24:
Sickbeard op een synology? Kan alleen op windows lees ik net toch? :)
Niet alles wat je leest is waarheid. Sickbeard werkt gewoon op Synology volgens deze howto : http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=115&t=27170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sick beard draait ook prima onder Linux. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Wauw.

Sickbeard is zelfs zo slim om een compleet seizoen in een pakket te downloaden mocht dat aanwezig zijn _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Pfoeh, dat Sickbeard is niet erg makkelijk om te configureren maar goed ik ben bijna klaar alleen mis ik de koppeling naar mijn SabNZB.

11 shows (11 active) | 9/1017 episodes downloaded, alleen staat er niets in mijn SABnzb queue. Ik heb in de Sickbeard config deze actie staan "

NZB Action
What to do with found NZBs
- SABnzb

en bij Sickbead ook de API key van SABnzb ingevoerd. Wat zie ik nog over het hoofd?

Hm ik heb het nu gewoon op black hole gezet en nu pakt SAB dus wel de NZB's.

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 11-10-2010 18:03 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manage Shows -> Manage Searches

Daar kun je een searches forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:01:
Pfoeh, dat Sickbeard is niet erg makkelijk om te configureren maar goed ik ben bijna klaar alleen mis ik de koppeling naar mijn SabNZB.

11 shows (11 active) | 9/1017 episodes downloaded, alleen staat er niets in mijn SABnzb queue. Ik heb in de Sickbeard config deze actie staan "

NZB Action
What to do with found NZBs
- SABnzb

en bij Sickbead ook de API key van SABnzb ingevoerd. Wat zie ik nog over het hoofd?

Hm ik heb het nu gewoon op black hole gezet en nu pakt SAB dus wel de NZB's.
:F

SABnzbd+ Config for SickBeard:

1. First you should make sure you have designated a "scripts" folder. This is found on the "folders" tab of the "config" option in SABnzbd. Set it to something like "C:\Program Files\sabnzbd\scripts\" or wherever your installation of SABnzbd is. You may need to create the folder manually.

2. Open that scripts folder. Then open the folder titled "autoProcessTV" that you got with your SickBeard installation. Copy all the contents over into your "Scripts" folder.

3. Rename the "autoProcessTV.cfg.sample" to just "autoProcess.TV.cfg"

4. Open that .cfg file in notepad. Change the host, port, username, and password values to the appropriate settings for your Sick Beard server. Then save it and close it.

5. Go back to SABnzbd and click on the "sorting" tab. Disable sorting for TV shows.

6. Go to the "categories" tab. Set the appropriate script as your postprocessing script for your TV shows.

sabToSickbeard.py - linux/OSX SABnzbd+

or

sabToSickbeard.exe - Windows SABnzbd+

Save the settings, and that's it. You should be fully configured now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bedankt, wel een handige tutorial (pagina). Heb nu alles wel draaiend.

Verdorie, krijg weer een error,
Mad.Men.S04E12.HDTV.XviD-FEVER

Loading config from C:\Program Files (x86)\SABnzbd\scripts\autoProcessTV.cfg
Traceback (most recent call last):
File "sabToSickbeard.py", line 30, in <module>
File "autoProcessTV.pyc", line 52, in processEpisode
File "ConfigParser.pyc", line 531, in get
ConfigParser.NoSectionError: No section: 'SickBeard'
C:\Program Files (x86)\SABnzbd\scripts\autoProcess.TV.cfg
[SickBeard]
host=localhost
port=8081
username=
password=
Hm ik zie dat het script zoekt naar "autoProcessTV.cfg" maar ik moest mijn file naar "Rename the "autoProcessTV.cfg.sample" to just "autoProcess.TV.cfg". Waar zit dan de fout? Ik heb nu mijn bestand gerenamed naar "autoProcessTV.cfg" zal zo kijken of ik de foutmelding weer krijg. Opgelost.

[ Voor 85% gewijzigd door MrVegeta op 11-10-2010 19:23 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Heb nu ook SickBeard geïnstalleerd. Alleen hoe kun je er voor zorgen dat er uitgezonden afleveringen automatisch gedownload worden?

Heb al de hierboven beschreven handleiding gebruikt. Heb Sab en Black hole geprobeerd. Alleen ze komen niet in de queue te staan.

Gaat om Sab 0.5.4 met Sickbeard 461 op windows xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Crazymonkey schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:19:
Heb nu ook SickBeard geïnstalleerd. Alleen hoe kun je er voor zorgen dat er uitgezonden afleveringen automatisch gedownload worden?

Heb al de hierboven beschreven handleiding gebruikt. Heb Sab en Black hole geprobeerd. Alleen ze komen niet in de queue te staan.

Lees gewoon het topic eens door. :O :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Crazymonkey schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:19:

Worden er door Sick Beard wel bestanden gevonden om naar SAB te sturen? Aka, heb je de informatie van je "zoekmachine" (in mijn geval NZBMatrix) wel goed ingevuld? API's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
Twylight schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:26:
Je zou automatisch een categorie kunnen toewijzen om basis van bepaalde groepen, bijvoorbeeld "a.b.sounds.mp3.complete_cd"
erg late reply maar je kan ook in de sab watch folder categorien aanmaken bv:

/sabwatchfolder/music
/sabwatchfolder/movies
/sabwatchfolder/tv

En dan muziek nzbs in de juist folder gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

MrVegeta schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:55:
[...]

Worden er door Sick Beard wel bestanden gevonden om naar SAB te sturen? Aka, heb je de informatie van je "zoekmachine" (in mijn geval NZBMatrix) wel goed ingevuld? API's etc.
Ik heb de zoekmachine van NZB.su staan met bijbehorende RSS Key, en de standaard Bin-Req.
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over SABnzbd, niet over index-sites.