Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn pa heeft bovenstaande laptop.
nu vertoont deze al enkele maanden problemen met betrekking tot het beeldscherm. het beeld geeft groene kleuren en soms doet deze helemaal niks.

de video kaart die er in zit is een Nvidia GeForce 8600M GS. nu heb ik hier van al de drivers geupdate maar dit heeft het probleem niet opgelost. nu heb ik hier op de site dit artikel gevonden
nieuws: 'G84 en G86 niet bestand tegen temperatuurschommelingen'

nu is mijn vraag hebben meer mensen hier last van, en heeft nvidia dit probleem erkend.
is het dan ook mogelijk dat ik dit zou kunnen claimen als productie fout. dit omdat de laptop ook niet meer in de garantie zit en dit probleem als ik het goed heb niet door ons zelf veroorzaakt is.

had al een mail naar hp gestuurd maar die draaien er een beetje omheen. dus daar wordt ik ook niet echt wijzer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04-2021
goeiemorgen,

Ik had zelf een Dv9860ed, die is ook overleden omdat die oververhit is geweest al de tijd dat hij aanstond. uiteindelijk overlijd de laptop en heb je geen garantie meer en de reparatie kosten zijn voor jezelf. terwijl er genoeg mensen rondlopen met dezelfde problemen die de laptop hebben laten repareren voor 400-450 euro en na een paar maanden weer kapot blijkt te gaan. beetje belachelijk dus dat ze die laptops voor deze prijs repareren en niet zelf het initiatief nemen om voor gratis reparaties te gaan, wat ze dus wel hebben gedaan in Amerika als ik het goed heb ( daar heeft Nvidia een grote som geld voor neergeteld) maar in Nederland niet :(

Dus je kan het proberen, maar ik zie het somber in voor je, die van mij is een gevalletje prullenbak geworden. heb zonet een nieuwe acer 7740G met een i5 en HD 5470 besteld dus dat zit wel goed.

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

dank voor je reactie.
ik vind het dan wel raar dat ze in amerika wel aangeven dat het een fout van hun is maar hier alles ontkent wordt. zou het nog mogelijk zijn om dit te kunnen gebruiken? zo ja is er dan nog ergens een officiele bevestiging te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04-2021
Hier heb ik 2 sites met berichten over de MCP en GPU die oververhit raken. lees ze maar is door.

http://www.nvidia.com/object/io_1215037160521.html

http://news.cnet.com/8301-13554_3-10020782-33.html

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
Kijk eens naar deze link.

Verder kun je zoeken naar HP's extended warranty, en de poot stijf houden bij support (en hou alles schriftelijk).

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank virtuozzo,

net gemaild naar hp krijg dit terug:

Omdat er bij ons geen bekende problemen zijn met betrekking tot de door u aangegeven dv96xx serie is er geen extended warranty voor deze notebook en kunnen wij alleen een buiten garantie reparatie aanbieden.

kan iemand dit bevestiging of ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Heh,

dat kan ik ontkennen, nogal. Elke DV9xxx serie met een Nvidia GO GPU heeft dezelfde structurele problematiek, dit vanwege de beslissing van Nvidia indertijd om te kiezen voor goedkope solder en epoxies in de productieprocesses, waarvan men wist dat ze low grade waren. Nvidia's eigen verzekeringsmaatschappij heeft hier een claim voor ingediend tegen Nvidia, omdat Nvidia hen zelfs bij aanvraag niet van op de hoogte gesteld had.

De reden waarom de meeste OEM's (zoals HP) lastig doen, is omdat Nvidia ze in een deal gesukkeld heeft indertijd. De OEM krijgt $200 per substituut, maar is daarvoor gebonden aan stricte voorwaarden (die nooit gepubliceerd zijn), maar in de praktijk komt het op iets neer wat nogal op zwijgplicht lijkt. De enige OEM voorzover valt terug te vinden die niet geslikt heeft is Apple, die een eigen special warranty afgekondigd heeft. HP is helemaal gek geweest, zij betalen zelf ook voor schade veroorzaakt door hun toeleverancier (Nvidia), te gek voor woorden.

De assemblage lijnen die de Go types van de Nvidia 7, 8 en 9 series geproduceerd hebben, zijn ook betrokken geweest bij de fabricatie van een serie batches van de desktop types uit een aantal series, iets wat tegenwoordig ook hardware failures geeft, maar toch beduidend minder dan de mobile versies.
Het is een lang verhaal wat zich een aantal jaren lang heeft voortgesleept, er zijn zowel in de UK zelfs cases bij consumentorganisaties en in de VS zelfs cases bij de small claims courts, maar zelfs hogere rechtsgangen.
Simpele versie is dat Nvidia zo'n 3 jaar lang op de hoogte was van de problematiek, maar vanwege financiele belangen gewoon met de productie doorging, en zelfs een jaar verspild heeft met het proberen te manipuleren van OEM's.

Er zijn zelfs een aantal cases waar mensen die hun eigen initiatief startten om mensen met deze problemen samen te organiseren die na veel commotie en publicatie ineens van HP volledig nieuwe laptops kregen, om maar van de zooi af te zijn. Zowel hilarisch als diep treurig.

HP is aan handen en voeten gebonden, en gezien de stricte budgets ter vervanging en de tijdslijn zijn hun restricties tot het erkennen van het probleem en de extended warranty steeds stricter geworden. Jouw taak bestaat uit het aantonen van het onderdeel zijn van jouw componenten van de betroffen productieseries van de GPU's. De types en series van de HP machines doen er hier niet toe, het gaat om de componenten die er in zitten.

Je kunt voet bij stuk houden, en met een langdurig proces met veel werk voor het verzamelen van informatie en het erbij betrekken van externe bronnen ter vergelijking (maar ook ter publicatie) en uiteindelijke een reparatie krijgen (kostenloos), maar hou er wel rekening mee dat HP de betrokken hardware vervangt door hardware uit dezelfde productielijnen ... met andere woorden: je krijgt hardware met exact hetzelfde probleem ervoor terug, en een 6 maanden beperkte garantie op die component vanaf de datum van eerste vervanging. Naar ik begrijp uit het relaas van een oud werknemer van mij die tegenwoordig hoofd is van een acquisitie departement van een provincie is het beleid va HP tot substitutie van de machine na 5 gefaalde reparaties komen te vervallen zelfs voor alle series met het Nvidia probleem.

Elke stap schriftelijk, elke keer met volledige referenties, en elke keer weer opnieuw doorpushen naar technical support managers, en elke keer weer alles opnieuw. Als je de machine gekocht hebt bij een retailer, bespreek de zaak eens met hen. In ons eigen geval was de retailer de stroom van klachten over een aantal jaar zo zat dat ze hun medewerking verleenden, op discrete wijze. Dergelijke support heb je nodig, niet de support van HP - die bestaat enkel met de opdracht zaken tot een door HP gewenst einde te brengen.
Buiten dit heb je de optie om zoals in Groot Brittanie zelf mensen bij elkaar te zoeken met dezelfde problematiek, maar goed, dat is ook een behoorlijke lange weg.

In Europa is het voor een OEM als HP makkelijker om zich van dit soort zaken de handen te wassen, versnipperd beleid in europese lidstaten, versnipperde consumentenorganisaties e.d. Los van dat hebben Europeanen een veel hogere treshold om claims in te dienen in de rechtsgang, nog los van het feit dat bijvoorbeeld in Nederland je tegen wel heel hoge drempels aankijkt als je HP / Nvidia aansprakelijk wil stellen, ons consumentenrechtsysteem is hier gewoon niet op ingesteld.

Mijn eigen les in deze was uiteindelijk vrij simpel. Een bedrijf wat aantoonbaar winstbejag op korte termijn ten koste van klantenbinding door kwaliteit op lange termijn najaagt, is geen bedrijf om zaken mee te doen. Een conclusie getrokken voor Nvidia en in deze voor HP. Zowel particulier als zakelijk. Tot op heden heb ik nog niks gezien wat een verandering in de trend aantoont. Nvidia heeft opnieuw zowel low- als high grade leverancies voor manufacturing aangetrokken, en HP verzwijgt zijn eigen extended warranty (deze hebben ze zelfs van de emea site gehaald).

Succes ...

Edit. Misschien een tip, mocht je er bij HP niet uitkomen, er zijn mogelijkheden voor reparatie, zoals bijvoorbeeld bij dit bedrijf. Of ze vervangende hardware of reparatie hebben voor jouw specifieke type zou je bij ze kunnen navragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 24-03-2010 17:42 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank vurtiozzo voor deze uitleg,
hier kan ik wat mee.

mijn broertje studeert management en recht op het hbo en die zij ook al dat ik anders een productaansprakelijkheid toe moest passen hiervoor. een aantal collega's hebben dit mij ook verteld.
ik heb opgezocht wat de economische levensduur zou moeten zijn van een laptop en dat zou 3 jaar moeten zijn.
nu is de laptop uit september 2007 dus heeft hij dit nog niet bereikt.

hier kan ik dus ook nog wat mee doen.

aangezien hp dit ook in de doofpot probeert te stoppen kan ik er toch vrij veel mee met wat jij hier en in dat andere topic heb geschreven. hier ga ik dan ook wat mee doen.

en inderdaad vind ik nu het beleid van hp ook wel slecht als het zo blijft.
zit hier trouwens ook nog met een andere hp namelijk een probook 4710s en daar tot heden geen problemen mee. hopen dat het zo blijft.

ik hou jullie op de hoogte.
en tips en meer info is ook van harte welkom, liever te veel dan te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Hou bij een productaansprakelijkheidsclaim er mee rekening dat je expliciet vermelding maakt van het gegeven dat HP over deze hardware failures reeds afspraken heeft gemaakt met de toeleverancier, dat HP reeds een extended warranty heeft uitgeschreven zonder erkenning te geven voor de oorzaak van de problematiek, en dat het standpunt van HP aanzake type en serie niet relevant is aangezien de oorzaak van de problematiek die HP intern in 2007 reeds erkende specifieke series van componenten betreft, ongeacht de constructie mankementen zelf door HP veroorzaakt (de heatsink bijvoorbeeld van elke DV9X serie laptop maakt onvoldoende structureel contact met de GPU en de chipset - dit is een ontwerp fout die over de hele linie van deze serie nooit gecorrigeerd is, zelfs nadat men wist dat de GPU's ondeugdelijk waren werd productie ongewijzigd gecontinueerd).

Maar goed, ook met de route van productaansprakelijkheid zal HP heel lang de poot stijf houden, simpelweg vanwege het gegeven dat het ze geld blijft kosten en dat het gealloceerde budget nou eenmaal niet oneindig is (vergeet niet, HP heeft een nogal slechte compensatie deal met Nvidia getroffen). Als ik me niet vergis is er bij support zelfs een notificatie geweest een tijd dat het onderwerp niet besproken mocht worden en enkel met referenties naar drivers en bios updates aangestipt mocht worden. HP's point of view is hun eigen garantie, los van wetgeving of richtlijnen. Het breekpunt is zoals als heet bestaand uit een paar componenten: hoe volhardend is de klant, hoe is zijn kennis van zaken en capaciteit tot het correct opvolgen van zaken, wat zijn de kosten van het support traject, en wat is de potentiele exposure naar externen.

Succes.

Edit.
Voordat ik het vergeet, zorg er wel even voor dat alle data op de machine veilig gesteld wordt. Het kan immers heel goed zijn dat je de fase van display artifacts voorbijgaat en de volledige aansturing van de display verliest.

Maak backups, en installeer bijvoorbeeld Teamviewer, geconfigureerd voor remote acces met windows login, zodat als het scherm uitvalt, je toch toegang kunt krijgen via netwerk tot de machine.

[ Voor 11% gewijzigd door Virtuozzo op 24-03-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks hier kom ik ook een eind mee.

mijn pa maakte zoiezo elke week een backup dus dat zit wel goed. teamviewer zal ik eens installeren en dat ook gebruiken.

met betrekking tot het verhaal daarboven. mail gestuurd en voorlopig nog niks gedaan met de productaansprakelijkheid. als zij echt hun poot stijf blijven houden kan ik hier altijd nog wat mee.

wel een mail gestuurd waarin ik duidelijk maak dat zij niet correct omgaan met hun klanten ten behoeve van fouten die door hun in de doofpot gestopt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weer een reactie gekregen

Ik kan u mededelen dat ik een dossier voor u heb aangemaakt en deze heb doorgegeven aan onze klantenservice. Zij zullen binnen enkele werkdagen contact met u opnemen en met u over uw bevinden spreken.
Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u in de toekomst verder vragen hebben dan kunt u altijd opnieuw contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder.

effe afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Neem opnieuw contact op, telefonisch, en vraag naam van degene die het dossier heeft aangemaakt, alsmede contact gegevens, en licht ze in dat je via email of schriftelijk de registratie van het dossier wenst te ontvangen (dossier nummber e.d.). Mochten ze je dat nummer telefonisch geven, toch even een mail sturen zodat ze ter bevestiging de informatie daar in zetten.

Helaas een simpele reden voor, HP maakt heel vaak dergelijke dossiers zoek, zodat je de weg kwijt raakt aangezien het volgens hun voorwaarden jouw taak is om de zaken bij te houden in het geval van geschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
net gebeld door HP. zij zeggen nu dat het probleem bekend is maar niet voor het type wat ik heb. heb meteen gezegt dat ik dit niet accepteer en dat ik het raar vind dat de zelfde videokaart in een andere laptop wel aangegeven wordt en deze niet.

hij heeft mij gemeld dat zij dit kunnen repareren en dat voor een prijs van 400 euro. heb meteen gezegt dat ik dit ook niet accepteer.

hij gaf mij ook de mogelijkheid om het onderdeel te bestellen en zelf te doen. meteen gemeld dat ik dan het zelfde onderdeel zou krijgen, en dan nog met het probleem zit.

ook gaf hij aan dat een extern bedrijf ernaar kan kijken. dan betaal ik alleen de kosten van dat onderdeel en de tijd ervoor.

ik heb hem gevraagd dit in een mail naar mij te sturen en dat heeft hij gedaan. hierin staat bovenstaande info.

ik heb er wel meteen bij gezegt dat ik dit niet goed vind en dat ik er nog niet klaar mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Voet bij stuk houden, als puntje bij paaltje komt was HP sinds jaren op de hoogte, maar is stug doorgegaan met de productie. En dat is een case voor productaansprakelijkheid.

Uit nieuwsgierigheid .. wat was de prijs die hij vroeg voor het onderdeel als separate bestelling voor eigen reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga ook voet bij stuk houden,

hij zei dat hij die niet wist omdat dit door een extern bedrijf gebeurd

De link naar de HP pagina Uitbreiding van de HP garantieservice

http://h10025.www1.hp.com...3216222&docname=c01387690

De onderdelen leverancier ,

Convena Netherlands

Venlo
Tel: +31 7739 60200
Fax: +31 7739 60209
info.nl@convena-int.com
http://www.convena.com

De reparatie dienst,

www.microfix.nl

nog niet op de website gekeken dus effe kijken. maar dan ga ik nog niet accoord als er een prijs betaald moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou zijn we 3 maanden verder. en deed de laptop helemaal niks meer zelf via teamviewer niet meer te benaderen.
toen was ik het zat. heb de hele computer uit elkaar gehaald alles los gehad. print eruit gehaald en op 200 graden in de hete lucht oven. chip aangedrukt en af laten koelen opnieuw aangesloten.

nu werkt hij weer zoals het moet gebeuren.

hp vraagt er geld voor mij kost het 3 uurtjes op een avond:P

al met al toch bedankt voor alle hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Buurman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09-2020
Virtuozzo schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:01:
Heh,

dat kan ik ontkennen, nogal. Elke DV9xxx serie met een Nvidia GO GPU heeft dezelfde structurele problematiek, dit vanwege de beslissing van Nvidia indertijd om te kiezen voor goedkope solder en epoxies in de productieprocesses, waarvan men wist dat ze low grade waren. Nvidia's eigen verzekeringsmaatschappij heeft hier een claim voor ingediend tegen Nvidia, omdat Nvidia hen zelfs bij aanvraag niet van op de hoogte gesteld had.

De reden waarom de meeste OEM's (zoals HP) lastig doen, is omdat Nvidia ze in een deal gesukkeld heeft indertijd. De OEM krijgt $200 per substituut, maar is daarvoor gebonden aan stricte voorwaarden (die nooit gepubliceerd zijn), maar in de praktijk komt het op iets neer wat nogal op zwijgplicht lijkt. De enige OEM voorzover valt terug te vinden die niet geslikt heeft is Apple, die een eigen special warranty afgekondigd heeft. HP is helemaal gek geweest, zij betalen zelf ook voor schade veroorzaakt door hun toeleverancier (Nvidia), te gek voor woorden.

De assemblage lijnen die de Go types van de Nvidia 7, 8 en 9 series geproduceerd hebben, zijn ook betrokken geweest bij de fabricatie van een serie batches van de desktop types uit een aantal series, iets wat tegenwoordig ook hardware failures geeft, maar toch beduidend minder dan de mobile versies.
Het is een lang verhaal wat zich een aantal jaren lang heeft voortgesleept, er zijn zowel in de UK zelfs cases bij consumentorganisaties en in de VS zelfs cases bij de small claims courts, maar zelfs hogere rechtsgangen.
Simpele versie is dat Nvidia zo'n 3 jaar lang op de hoogte was van de problematiek, maar vanwege financiele belangen gewoon met de productie doorging, en zelfs een jaar verspild heeft met het proberen te manipuleren van OEM's.

Er zijn zelfs een aantal cases waar mensen die hun eigen initiatief startten om mensen met deze problemen samen te organiseren die na veel commotie en publicatie ineens van HP volledig nieuwe laptops kregen, om maar van de zooi af te zijn. Zowel hilarisch als diep treurig.

HP is aan handen en voeten gebonden, en gezien de stricte budgets ter vervanging en de tijdslijn zijn hun restricties tot het erkennen van het probleem en de extended warranty steeds stricter geworden. Jouw taak bestaat uit het aantonen van het onderdeel zijn van jouw componenten van de betroffen productieseries van de GPU's. De types en series van de HP machines doen er hier niet toe, het gaat om de componenten die er in zitten.

Je kunt voet bij stuk houden, en met een langdurig proces met veel werk voor het verzamelen van informatie en het erbij betrekken van externe bronnen ter vergelijking (maar ook ter publicatie) en uiteindelijke een reparatie krijgen (kostenloos), maar hou er wel rekening mee dat HP de betrokken hardware vervangt door hardware uit dezelfde productielijnen ... met andere woorden: je krijgt hardware met exact hetzelfde probleem ervoor terug, en een 6 maanden beperkte garantie op die component vanaf de datum van eerste vervanging. Naar ik begrijp uit het relaas van een oud werknemer van mij die tegenwoordig hoofd is van een acquisitie departement van een provincie is het beleid va HP tot substitutie van de machine na 5 gefaalde reparaties komen te vervallen zelfs voor alle series met het Nvidia probleem.

Elke stap schriftelijk, elke keer met volledige referenties, en elke keer weer opnieuw doorpushen naar technical support managers, en elke keer weer alles opnieuw. Als je de machine gekocht hebt bij een retailer, bespreek de zaak eens met hen. In ons eigen geval was de retailer de stroom van klachten over een aantal jaar zo zat dat ze hun medewerking verleenden, op discrete wijze. Dergelijke support heb je nodig, niet de support van HP - die bestaat enkel met de opdracht zaken tot een door HP gewenst einde te brengen.
Buiten dit heb je de optie om zoals in Groot Brittanie zelf mensen bij elkaar te zoeken met dezelfde problematiek, maar goed, dat is ook een behoorlijke lange weg.

In Europa is het voor een OEM als HP makkelijker om zich van dit soort zaken de handen te wassen, versnipperd beleid in europese lidstaten, versnipperde consumentenorganisaties e.d. Los van dat hebben Europeanen een veel hogere treshold om claims in te dienen in de rechtsgang, nog los van het feit dat bijvoorbeeld in Nederland je tegen wel heel hoge drempels aankijkt als je HP / Nvidia aansprakelijk wil stellen, ons consumentenrechtsysteem is hier gewoon niet op ingesteld.

Mijn eigen les in deze was uiteindelijk vrij simpel. Een bedrijf wat aantoonbaar winstbejag op korte termijn ten koste van klantenbinding door kwaliteit op lange termijn najaagt, is geen bedrijf om zaken mee te doen. Een conclusie getrokken voor Nvidia en in deze voor HP. Zowel particulier als zakelijk. Tot op heden heb ik nog niks gezien wat een verandering in de trend aantoont. Nvidia heeft opnieuw zowel low- als high grade leverancies voor manufacturing aangetrokken, en HP verzwijgt zijn eigen extended warranty (deze hebben ze zelfs van de emea site gehaald).

Succes ...

Edit. Misschien een tip, mocht je er bij HP niet uitkomen, er zijn mogelijkheden voor reparatie, zoals bijvoorbeeld bij dit bedrijf. Of ze vervangende hardware of reparatie hebben voor jouw specifieke type zou je bij ze kunnen navragen.
Goed stukje Virtuozzo, helemaal mee eens.

ter aanvulling,

Ik heb zelf ook zo`n gpu in mijn Hpdv9595ed. Hier het draadje met mijn eigen zoektocht.

Ik noem daar ook een met HWmonitor te meten temperatuur gpu piek.Bij mij 255 graden Celsius.
Deze kun je laten zien wanneer je HW monitor opstart en vervolgens de laptop in de slaapstand laat gaan en er weer uit haalt.
Aangezien het smeltpunt van de meeste soldeer lager ligt. Kun je er op wachten dat na verloop het soldeer het begeeft en de gpu loskomt. Dit is maar 1 euvel m.b.t. de gpu maar wel een die je kunt herproduceren als bewijs. Ik heb voorlopig de slaapstand gedeactiveerd zodat de gpu in iedergeval deze piek niet meer te verduren krijgt. Bij sluimerstand treed de piek niet op /en of ik kan hem niet meten.

Mocht je de laptop laten repareren of gerepareerd krijgen. Wat overigens niet de beste optie is !
Dan denk ik dat het voorkomen van slaapstand temperatuur piek je in iedergeval kan helpen de levensduur van de guu iets te verlengen. Mocht je voor een reball gaan, bij mij draait hij nu 6 maanden onder lage belasting voor ongeveer 187 euro reball kosten, probeer dan een soldeer te krijgen met een hoger smeltpunt dan de piek van 255 C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@de buurman,

is het niet zo dat de computer in de slaapstand de gpu uitschakelt.
ik heb hem zelf gerepareerd en dat heeft me niks gekost. en als het weer gebeurt kan ik het gewoon weer doen. ik weet hoe ik er om mee moet gaan (monteur elektronica) en wat ik wel en niet kan doen. en het zou best kunnen dat ze bij hp het zelfde doen alleen dat ze dat dan aangeven als vervangen van de print. het is nu goed opgelost en kan weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Buurman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09-2020
@ leip11

Ik kan je niet vertellen of de gpu wel of niet uitschakeld in slaapstand. Wellicht weet iemand anders het ?
Als dat wel zo is dan is er waarschijnlijk ook zo`n temperatuur piek van de gpu bij opstarten en sluimerstand maar is die niet te meten vanwege het niet al actief zijn van de HWmonitor.

Ik heb contact gehad met mensen die de oventuc hebben uitgevoerd op een eveneens defecte dv9595ed. En deze heeft het toch na zo ongeveer 3 maanden weer begeven.Vandaar dat ik de reball wilde uitproberen.

Kun jij overigens eens kijken en melden of je ook zo`n temepratuur piek kan meten met HWmonitor en de slaapstand.
Ik ben benieuwd of dit bij alle gpu`s voorkomt ook in andere laptop modellen dan de dv9595ed.

Ik ben overigens wel benieuwd voor hoelang en met wat voor rest performance de oventruc stand houd bij jouw laptop. Dus ook graag even een update wanneer hij overlijd met je mening waarom dat dan is gebeurt.

Hoe belast je de laptop op dit moment gewoon volluit ?
En wat zijn cpu en gpu temperaturen in vergelijking met voor de oventruc ?

In iedergeval wel mooi dat hij het weer doet. Kun je in iedergeval je data nog bereiken voor een definitieve crash. Ik ben helaas toch wel belangrijke info kwijtgeraakt.
Pagina: 1