Ik ben vanmiddag bij deze Mercedes 190 2.0 uit 08-1985 gaan kijken. Hij staat in Boxtel bij autobedrijf Wielies
http://www.wielies.nl 
(lol @ naam

)
Heb hem helemaal bekeken, alles, van binnen, achterbak, motorruimte, onderkant, wielophanging, enz enz enz. Hij heeft voor zo'n auto met maar 87K op de teller een behoorlijk lage km-stand. En dat voor 4000 euro. Ik vond het interessant om daar es te gaan kijken, aangezien die binnenkort belastingvrij wordt.
Hij zag er ERG goed uit. Overal, interieur, achterbak, motorruimte, onderkant, enz. Gewoon echt netjes en vrijwel geen roest! En dat voor zo'n oud ding. Die kerel erbij gehaald (had eerst zelf gekeken). Hij komt oorspronkelijk uit Frankrijk, en heeft dus geen geschiedenis van de auto. De lage km-stand is ook niet aantoonbaar en dat drukt de prijs.
Aan beide kanten ontbreekt de plastic sierstrip over de dorpels en ik zag een aardige laag verse tectyl aan de onderkant. Verdacht? Hij zei dat er wat roestplekken zaten waar hij nieuwe stukjes ingelast heeft en daarna natuurlijk in de tectyl. Ik kon met hard drukken en kloppen ook geen rotte plekken ontdekken, maar het blijft altijd uitkijken met zoiets.
Onder de kap was hij gelukkig niet afgespoten, en dat wilde hij ook niet. Her en der zat wat vettigheid en overal zat wel wat zand en stof, maar niks dat naar mijn idee boeiend is. Gewoon netjes dus. Heb nog verschillende stekkers en bougiekabels losgetrokken en contactjes waren als nieuw. Alleen de lamellen van de radiator zijn een beetje aan het vergaan, wat mij als ergste punt opviel. Niet heel boeiend dus.
Ik mocht er zo een eind mee rijden. Hij had wel ff moeite met starten, maar zat ook vrijwel geen peut meer in. De dash-controle lampjes brandden zo zwak dat ze amper te zien waren. Automaat vond ik niet geweldig schakelen maar die kerel zei dat ik eigenlijk langer moet rijden zodatie warm wordt. Daar heb ik hem de kans niet voor gegeven met 1 rondje bedrijventerrein

De stoelen, het zitten, sturen, remmen, was allemaal goed. Alleen gasgeven en schakelen, tis met 116 PK of zo geen snelle auto maar het moet wel beter kunnen.
Zit ook net nieuwe APK op, alleen dat de richtingaanwijzer het nou niet deed vond hij erg vreemd en ging hij meteen wat aan doen (knopje van alarmlichten bleef hangen, kleinigheidje).
Dus als iemand interesse heeft, ik heb hem vast onderzocht
[
Voor 6% gewijzigd door
Knightwolf op 25-03-2010 00:06
]