Vier weken na het aanschaf van mijn nieuwe PC begint die in alle games binnen 30 minuten te crashen!
Het gaat om het volgende systeem:
Gigabyte P55A-UD3
I5 750
Kingston 4GB 2000mhz
Club3D 9800GTX
Seagate 400GB
Tagan 480W
Thermalright Ultra 120 Extreme
Windows 7 x64 Ultimate
De volgende programma's kan ik 15 uur draaien zonder problemen:
Prime95
Orthos
Linx
Memtest
3Dmark06
3Dmark Vantage
OCCT (PSU test)
De volgende spellen crashen:
Battlefield Bad Company 2
Battlefield Heroes
Trackmania Nations
Modern Warfare 2
Ik heb verder geen spellen om te testen maar dit lijkt mij al duidelijk genoeg! Wat wel opvalt is dat het altijd binnen 30 minuten gebeurd en dat het altijd om een "freeze" gaat, ook het geluid gaat dan in een hele snelle loop waardoor het als een harde brom klinkt! Kan niks anders doen dan stroom eraf halen.
Bios heb ik op defaults en temps blijven zowel met coretemp als speedfan onder de 55C. Verder heb ik alle drivers van nvidia van 185.85 tot 196.21 geprobeerd, en een nieuwe windows7 installatie.
Update: inmiddels voeding, videokaart en hardeshijf vervangen en blijft maar crashen.
Wat kan er stuk zijn
Het gaat om het volgende systeem:
Gigabyte P55A-UD3
I5 750
Kingston 4GB 2000mhz
Club3D 9800GTX
Seagate 400GB
Tagan 480W
Thermalright Ultra 120 Extreme
Windows 7 x64 Ultimate
De volgende programma's kan ik 15 uur draaien zonder problemen:
Prime95
Orthos
Linx
Memtest
3Dmark06
3Dmark Vantage
OCCT (PSU test)
De volgende spellen crashen:
Battlefield Bad Company 2
Battlefield Heroes
Trackmania Nations
Modern Warfare 2
Ik heb verder geen spellen om te testen maar dit lijkt mij al duidelijk genoeg! Wat wel opvalt is dat het altijd binnen 30 minuten gebeurd en dat het altijd om een "freeze" gaat, ook het geluid gaat dan in een hele snelle loop waardoor het als een harde brom klinkt! Kan niks anders doen dan stroom eraf halen.
Bios heb ik op defaults en temps blijven zowel met coretemp als speedfan onder de 55C. Verder heb ik alle drivers van nvidia van 185.85 tot 196.21 geprobeerd, en een nieuwe windows7 installatie.
Update: inmiddels voeding, videokaart en hardeshijf vervangen en blijft maar crashen.
Wat kan er stuk zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 18:55 ]