• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 15:44
Hallo mensen,

Ik heb zojuist 2 fans van m'n pc vervangen, hierna kwam ik echter met het volgende probleem te zitten.

De computer geeft geen beeld meer. Alleen ruis en regenboog achtige blokjes. Videokaart vervangen, werkt perfect.

Echter, wil ik toch graag m'n eigen videokaart behouden, het gaat om een 8800 GTS 512 (G92 core). De kaart is 2 jaar oud.

Voor een filmpje van het probleem; http://www.rickypietens.nl/IMG_0035.MOV

Iemand die toevallig enig idee wat ik er an kaan doen? Videokaart is afgeschreven lijkt me?

Bedankt!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:32

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Rprp schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:47:
Hallo mensen,

Ik heb zojuist 2 fans van m'n pc vervangen, hierna kwam ik echter met het volgende probleem te zitten.

De computer geeft geen beeld meer. Alleen ruis en regenboog achtige blokjes. Videokaart vervangen, werkt perfect.

Echter, wil ik toch graag m'n eigen videokaart behouden, het gaat om een 8800 GTS 512 (G92 core). De kaart is 2 jaar oud.

Voor een filmpje van het probleem; http://www.rickypietens.nl/IMG_0035.MOV

Iemand die toevallig enig idee wat ik er an kaan doen? Videokaart is afgeschreven lijkt me?

Bedankt!
Je kan hem nog proberen te bakken in de oven als je garantie om is.. dat is met al heel veel G80 kaarten gelukt, het is alleen een tijdelijke oplossing.
Sommige kaarten houden het dan een half jaar uit en zijn dan weer raar bezig.

zie het volgende topic; Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

Ik kan je geen garantie geven of het bakken ook helpt met het probleem wat jij hebt trouwens, maar je kunt het op zijn minst proberen als je garantie toch al verlopen is en niks anders meer met die kaart kan doen lijkt het mij niet zo veel verlies zegmaar.

[ Voor 11% gewijzigd door BGB4rn op 17-03-2010 17:53 ]

Signature

• Rprp
BGB4rn schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:50:
[...]

Je kan hem nog proberen te bakken in de oven als je garantie om is.. dat is met al heel veel G80 kaarten gelukt, het is alleen een tijdelijke oplossing.
Sommige kaarten houden het dan een half jaar uit en zijn dan weer raar bezig.

zie het volgende topic; Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten
Jup, ik wist van het G80 probleem af, echter, zoals boven vermeld: het gaat om een G92

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 20:30

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Dat lijkt op een kapotte videokaart. Heb je er iets op laten vallen oid?

[ Voor 33% gewijzigd door Djmaddox op 17-03-2010 17:54 ]

• BGB4rn

BGB4rn

Rprp schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:53:
[...]

Jup, ik wist van het G80 probleem af, echter, zoals boven vermeld: het gaat om een G92
Ja weet ik, maar ook bij andere Nvidia kaarten komt het zelfde voor, als je in dat topic gaat kijken zie je als het goed is ook een aantal mensen posten die het zelfde hadden met hun G92 kaarten.

Het lijkt mij het proberen waard hoor, gezien er ook niet echt veel anders is wat je kan doen..

BTW, je kan altijd nog proberen je contactjes te poetsen, wil soms wel wat helpen !

[ Voor 7% gewijzigd door BGB4rn op 17-03-2010 17:55 ]

Signature

• Rprp
Djmaddox schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:54:
Dat lijkt op een kapotte videokaart. Heb je er iets op laten vallen oid?
Tijdens het monteren van de fan is er een stukje 'ijzer' gevallen (monteer kit voor op koelblok) op de videokaart, maar als dat de gehele videokaart al sloopt...

• BGB4rn

BGB4rn

Rprp schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:55:
[...]

Tijdens het monteren van de fan is er een stukje 'ijzer' gevallen (monteer kit voor op koelblok) op de videokaart, maar als dat de gehele videokaart al sloopt...
Stond ie toen aan ? mag hopen van niet.

Maar het zou kunnen dat er intern in de kaart een contactje gebroken is door die klap of klapje :+
Als je een beetje geluk hebt zit er wat soldeer in de buurt en kan je hem door middel van jawel, de oventruc maken.

Signature

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:38

Herman

FP ProMod
Misschien domme vraag: Alle stroomkabels op het MoBo goed aangedrukt?

Recentelijk eenzelfde probleem gehad (zag er iets anders uit) en toen kabels even goed aangeduwt... en toen was het weer goed. (lijkt me te proberen waard)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Rprp
Herman87 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:08:
Misschien domme vraag: Alle stroomkabels op het MoBo goed aangedrukt?

Recentelijk eenzelfde probleem gehad (zag er iets anders uit) en toen kabels even goed aangeduwt... en toen was het weer goed. (lijkt me te proberen waard)
Nee, alles zit goed vast, er zit nu een andere kaart in en die werkt perfect.

Ik zag dat ik nog precies een week garantie had, morgen direct even een oproep op doen lijkt me. Bedankt allemaal iniedergeval!

• BGB4rn

BGB4rn

Rprp schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:10:
[...]

Nee, alles zit goed vast, er zit nu een andere kaart in en die werkt perfect.

Ik zag dat ik nog precies een week garantie had, morgen direct even een oproep op doen lijkt me. Bedankt allemaal iniedergeval!
Ok, beter, succes dan met het krijgen van een nieuwe kaart als ze jou de schuld niet in de schoenen schuiven !

Signature

Verwijderd

Wat laat je denken dat iets op de kaart laten vallen de kaart niet kapot zou kunnen maken? Meestal komen ze er snel genoeg achter als je de boel probeert te flessen, en dan mag je zelf de 'onderzoekskosten' betalen.

• Rprp
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:25:
Wat laat je denken dat iets op de kaart laten vallen de kaart niet kapot zou kunnen maken? Meestal komen ze er snel genoeg achter als je de boel probeert te flessen, en dan mag je zelf de 'onderzoekskosten' betalen.
Omdat een mounting kit om de fan vast te maken nog geen mm dik is, lijkt me echt heel erg sterk dat dit de kaart de das heeft om gedaan. Het zijn echt van die staafjes om de fan op de heatsink te binden.

Ga het proberen te verhalen op de garantie, en als dat niet lukt, helaas. :)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
In ieder geval niets zeggen over dat er iets op de kaart is gevallen, ook niet dat de kaart defect is geraakt na wat gepruts aan de computer. Want dat gebruiken ze al snel om jou de schuld in de schoenen te schuiven en de garantie te ontzeggen ;)

Gewoon melden dat ie van 't een op 't ander moment dood ging, toen je je pc aanzette ofzo

• BGB4rn

BGB4rn

Rprp schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:28:
[...]

Omdat een mounting kit om de fan vast te maken nog geen mm dik is, lijkt me echt heel erg sterk dat dit de kaart de das heeft om gedaan. Het zijn echt van die staafjes om de fan op de heatsink te binden.

Ga het proberen te verhalen op de garantie, en als dat niet lukt, helaas. :)
Die dingen zijn indd nog dunner dan een paperclip soms, dat moet echt niet een doodsoorzaak kunnen zijn als je pc uit staat.

Signature

Pagina: 1