Anoniem: 291270

Topicstarter
Modbreak:Dit topic is afgesplitst van HTC Legend
Skate2000 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:40:

- Niet alle "coole" apps zijn terug te vinden in de Market. Wellicht heeft dit te maken dat nog niet iedereen aangeeft dat hun app ook voor de Legend geschikt is, en dat je 'm dus niet kan/mag installeren. Ik hoop dat dit snel gefixt wordt. Workarounds zijn welkom!
Geen idee of dit onder workaround valt, maar enige (tijdelijke!) oplossing hiervoor lijkt me om op een andere manier aan de .APK te komen, en hem bijvoorbeeld te installeren via ADB of een File Manager die dit kan. :)

(Als je wat namen specifiek wilt hebben als APK, en die (op dit moment) niet in de Market te vinden zijn, laat het me maar weten.)

[Voor 5% gewijzigd door RoD op 15-03-2010 13:12]

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-10-2022
Anoniem: 291270 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:50:
[...]

Geen idee of dit onder workaround valt, maar enige (tijdelijke!) oplossing hiervoor lijkt me om op een andere manier aan de .APK te komen, en hem bijvoorbeeld te installeren via ADB of een File Manager die dit kan. :)

(Als je wat namen specifiek wilt hebben als APK, en die (op dit moment) niet in de Market te vinden zijn, laat het me maar weten.)
Thnx. Ik wil graag de Bol.com app, Qik of ustream, Skype en Layar installeren, maar dat gaat nu (nog) niet.

Daarnaast nog een vraag: Wat is een ADB? Hoe werkt dit dan?

Topicstarter
Skate2000 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:31:
[...]

Thnx. Ik wil graag de Bol.com app, Qik of ustream, Skype en Layar installeren, maar dat gaat nu (nog) niet.

Ik zal kijken.

ADB = Android Debug Bridge. Inbegrepen in de Android SDK. Verbreedt je Android ervaring kilometers verder. :)

http://developer.android.com/guide/developing/tools/adb.html

Je zal, naast de standaard gevonden driver in Windows voor je Legend (voor dataoverdracht) , ook een ADB driver moeten installeren. Maar klinkt lastiger dan dat het daadwerkelijk is, de Android SDK (En met name de sinds kort bijgeleverde tool) maakt het zoveel makkelijker, en scheelt weer een (té groot voor je doel) pakket binnenhalen.

Dit gedeelte is eigenlijk (op dit moment) alleen interessant voor je:
Installing an Application

You can use adb to copy an application from your development computer and install it on an emulator/device instance. To do so, use the install command. With the command, you must specify the path to the .apk file that you want to install:

adb install <path_to_apk>

For more information about how to create an .apk file that you can install on an emulator/device instance, see Android Asset Packaging Tool (aapt).

Note that, if you are using the Eclipse IDE and have the ADT plugin installed, you do not need to use adb (or aapt) directly to install your application on the emulator/device. Instead, the ADT plugin handles the packaging and installation of the application for you.
Mods: ik neem aan, zolang het niet de warez kant opgaat, ik hier wel de .APK's kan posten?

• Freekazoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11-2018

Freekazoid

PSN: FreekVR

Skate2000 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:31:
[...]

Van Layar kun je de APK hier downloaden:http://bit.ly/8YeTGq

Bij mij wil hij alleen niet installeren :( (Ja ik heb de 3rd party instelling aanstaan)

Edit: Weet iemand trouwens een Android twitter app die je geolocatie op de juiste manier doorgeeft aan twitter? Heb er een aantal geprobeerd, maar bv. HTC Peep zet blijkbaar alleen locatieinfo in je tweets zelf (als tekst)

[Voor 24% gewijzigd door Freekazoid op 13-03-2010 16:34]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:15
Waarom kan je die apps niet downloaden dan? Komt dat vanwege 2.1? De resolutie van de Legend is de meest gebruikte die er is voor Android-telefoons, dus dat kan het probleem niet zijn.

• Freekazoid

Freekazoid

Het is inderdaad nogal vreemd, kan bijv. Twidroid ook niet vinden in de market :S

• Freekazoid

Freekazoid

Je kunt ook gewoon op 'phone' drukken en de naam intikken :) Hoef je niet eerst naar de widget te scrollen.

Edit: Mailtje gestuurd naar HTC over missende apps, ook draadje gestart op de google market help forums: http://www.google.com/sup...id=683d89c4f4fd4593&hl=en

[Voor 47% gewijzigd door Freekazoid op 13-03-2010 18:03]

• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Freekazoid schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:31:

Edit: Weet iemand trouwens een Android twitter app die je geolocatie op de juiste manier doorgeeft aan twitter? Heb er een aantal geprobeerd, maar bv. HTC Peep zet blijkbaar alleen locatieinfo in je tweets zelf (als tekst)
http://twidroid.com/features/ ?

Jongens, gebruik eerst Androlib.com plz. En er is een software & discussie draadje!!

Anoniem: 202702

De link die je noemt is alleen voor developers!! Dus dat werkt idd niet.
Heb Layar al gemaild met de vraag mij een los APK bestandje toe te sturen.
Echt een minpuntje van Android Market.
Freekazoid schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:31:
[...]

Van Layar kun je de APK hier downloaden:http://bit.ly/8YeTGq

Bij mij wil hij alleen niet installeren :( (Ja ik heb de 3rd party instelling aanstaan)

• Freekazoid

Freekazoid

Anoniem: 202702 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:33:
De link die je noemt is alleen voor developers!! Dus dat werkt idd niet.
Heb Layar al gemaild met de vraag mij een los APK bestandje toe te sturen.
Echt een minpuntje van Android Market.

[...]
Laat het ajb weten als je het werkend hebt, heb het zelf hard nodig :)

De APK's komen sowieso op Google Docs te staan (kan sindsdien ook niet-officebestanden uploaden), ik zal de link hier neergooien zodra de tijd daar is. Totale pakketje is ongeveer 4,5 MB. Probleem is echter dat 'we' met 6 PC's tegelijkertijd online zitten.. :)
Dat zou super zijn!

Dat is snel!! Weet je ook welke versie van Layar dit is, ik zie allerlei versienummers voorbijkomen. Is 3.0 de meest actuele?? Ga hem direct proberen. :*)

Topicstarter
Anoniem: 202702 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:20:
[...]

Dat is snel!! Weet je ook welke versie van Layar dit is, ik zie allerlei versienummers voorbijkomen. Is 3.0 de meest actuele?? Ga hem direct proberen. :*)
3.0.5 volgens de app zelf. Dus lijkt me de meest actuele, maar zal het nog even nachecken.

• Freekazoid

Freekazoid

Werkt hier niet met Layar, "application not installed"

Topicstarter
Freekazoid schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:28:
Werkt hier niet met Layar, "application not installed"
Hmm, weird. Misschien wat meer info? Hoe bijvoorbeeld geprobeerd te installeren? (ADB / longpress / Linda of andere filemanager)

Net even getest met Linda (G1), pakt hem perfect.. Ik ben wel benieuwd dus, of het is iets Legend-specifieks. Dan kan ik helaas weinig doen.

Even wachten op input van andere Tweakers dan maar.. :+

Anoniem: 291270 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:26:
[...]

3.0.5 volgens de app zelf. Dus lijkt me de meest actuele, maar zal het nog even nachecken.
Heb hem opgehaald, maar helaas installeert hij Layar niet. Heb wel de juiste instellingen voor APKs installeren aangevinktHeeft iemand ervaring met Wikitude AR t.o.v. Layar?? Misschien dat maar eens proberen.

• Freekazoid

Freekazoid

Anoniem: 291270 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:37:
[...]

Hmm, weird. Misschien wat meer info? Hoe bijvoorbeeld geprobeerd te installeren? (ADB / longpress / Linda of andere filemanager)

Net even getest met Linda (G1), pakt hem perfect.. Ik ben wel benieuwd dus, of het is iets Legend-specifieks. Dan kan ik helaas weinig doen.

Even wachten op input van andere Tweakers dan maar.. :+
Geopend in de browser, heb opdezelfde manier de barcode scanner wel geinstalleerd.

Topicstarter
Denk dat ik het probleem al gevonden heb..
"Layar v3.0 can now be downloaded free of charge from the Android Market and is available for all Android 1.5 and 1.6 devices. We will release a compatible version for the Droid as soon as possible. We have almost finished testing for Android 2.0. A version for the iPhone 3GS is to follow after Apples approval."
Bron

• Freekazoid

Freekazoid

De Droid en Nexus One draaien toch Android 2.1? Die staan op de lijst 'supported devices'. http://layar.com/download/supported-devices/

Topicstarter
Ik zag het net ja.. Dat maakt het als geheel nog vager!

Second guess : twee versies in omloop? Ik weet uit eigen ervaring dat het mogelijk is in de Market. Eentje voor 1.5/1.6 devices. Ander voor 2.0/2.0.1/2.1?

Ik ga weer verder zoeken in ieder geval.

• Skate2000
Anoniem: 291270 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:40:
[...]

Ik zal kijken.

ADB = Android Debug Bridge. Inbegrepen in de Android SDK. Verbreedt je Android ervaring kilometers verder. :)

Mods: ik neem aan, zolang het niet de warez kant opgaat, ik hier wel de .APK's kan posten?
Goede tip (heb alleen geen Windows, maar heb de SDK met succes draaien. Layar installeren werkt echter niet:
code:
1
2
3
4
rogier-mbp:~ rogier$ adb install ~/Downloads/Layar305-final-devl.apk 
1970 KB/s (1100650 bytes in 0.545s)
    pkg: /data/local/tmp/Layar305-final-devl.apk
Failure [INSTALL_FAILED_MISSING_FEATURE]

Dus er is blijkbaar wel iets met de Legend, waarom het niet werkt. :S

Edit: Dezelfde installatiewijze heb ik ook gebruikt voor de downloads uit Google Docs die je aanbood, zelfde probleem. Wat zou die "Missing feature" van de Legend zijn, vraag ik me af.. :/

[Voor 10% gewijzigd door Skate2000 op 14-03-2010 17:43]

• Freekazoid

Freekazoid

Skate2000 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:36:
[...]

Goede tip (heb alleen geen Windows, maar heb de SDK met succes draaien. Layar installeren werkt echter niet:
code:
1
2
3
4
rogier-mbp:~ rogier$ adb install ~/Downloads/Layar305-final-devl.apk 
1970 KB/s (1100650 bytes in 0.545s)
    pkg: /data/local/tmp/Layar305-final-devl.apk
Failure [INSTALL_FAILED_MISSING_FEATURE]

Dus er is blijkbaar wel iets met de Legend, waarom het niet werkt. :S
Wel vreemd, de Legend is qua sensoren toch hetzelfde als de Hero? Daar werkt Layar bijvoorbeeld wel op (lekker duidelijk dat hij ook niet aangeeft WELKE feature er mist)

Edit: Het enige wezenlijke verschil is dat dit volgens mij HTC's eerste Android 2.1 telefoon is mét de nieuwe versie van HTC Sense, zou het daar dan aan kunnen liggen? Aangezien de Nexus One geen sense draait volgens mij, en de Hero draait 1.6.

[Voor 15% gewijzigd door Freekazoid op 14-03-2010 18:03]

• Skate2000
Ik had Layar gevraagd waarom hun app niet beschikbaar is in de Market voor de Legend. Dit is hun reactie:

We are currently looking into this issue. It seems that we're not the only app that can't be found on the HTC legend due to some configuration on their side. We send a bug report to HTC and hope we solve the problem asap.

I will keep you posted about the progres

Het zou dus aan HTC liggen? :?

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 16:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zou kunnen, misschien geeft de Legend een raar versienummer door, zodat de market het niet kan matchen met de apps?

Ander vraagje, is er een manier om te zien hoeveel data je verbruikt hebt? Nokia's hebben standaard een overzicht van 'Packetgegevens' waar dat te zien is. Kan dit echter niet vinden op de Legend? Of moet ik hiervoor een app installeren?

• Freekazoid

Freekazoid

Skate2000 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:33:
Ik had Layar gevraagd waarom hun app niet beschikbaar is in de Market voor de Legend. Dit is hun reactie:

We are currently looking into this issue. It seems that we're not the only app that can't be found on the HTC legend due to some configuration on their side. We send a bug report to HTC and hope we solve the problem asap.

I will keep you posted about the progres

Het zou dus aan HTC liggen? :?
Vraag is dan waarom een handmatige installatie ook niet werkt. Misschien dat de GPS sensoren niet goed wordt geregistreerd oid.

Hopelijk meer aandacht voor het probleem als hij ook in de UK uit is.

[Voor 5% gewijzigd door Freekazoid op 15-03-2010 12:01]

• MarcoC
Kan Tweakers dit probleem niet op de FP plaatsen? Geheid dat Engadget en Android-fansites er dan over berichten en het probleem meer onder de aandacht komt.

[Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 15-03-2010 13:45]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 16:00
We zijn ermee bezig MarcoC, maar journalistiek vereist hoor en wederhoor: we verwachten snel antwoord te krijgen van HTC :)

• MarcoC
arnoudwokke schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:19:
We zijn ermee bezig MarcoC, maar journalistiek vereist hoor en wederhoor: we verwachten snel antwoord te krijgen van HTC :)
Oké, goed om te horen _/-\o_ .

• Freekazoid

Freekazoid

Ik kreeg zelf dit van HTC:
Beste Freek van Rijt, Bedankt voor uw vraag over de Legend De Android Market is niet onder beheer van HTC en wij hebben hier geen controle over. Wat ik verwacht is dat de software van de applicatie nog niet geschikt is voor de Legend. Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Tattoo en de applicaties zullen verschijnen zodra ze geschikt zijn. Mogelijk kunt u ook de ontwikkelaar benaderen, hij zal u meer informatie kunnen geven. De Hero heeft andere firmware op het toestel en applicaties die daar wel werken, werken niet vanzelf ook op de Legend.
Edit: Heb hierop gereageerd met de reactie die Skate2000 kreeg van Layar, hopelijk binnenkort meer info!

[Voor 8% gewijzigd door Freekazoid op 15-03-2010 14:52]

• arnoudwokke
Inmiddels reactie gehad van HTC: HTC onderkent het probleem en zoekt samen met Google naar een oplossing. Later deze week zou meer informatie volgen.
Artikel komt vanmiddag online, met meer details ;) Hou de fp in de gaten zou ik zeggen :)

• Freekazoid

Freekazoid

arnoudwokke schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:02:
Inmiddels reactie gehad van HTC: HTC onderkent het probleem en zoekt samen met Google naar een oplossing. Later deze week zou meer informatie volgen.
Artikel komt vanmiddag online, met meer details ;) Hou de fp in de gaten zou ik zeggen :)
Super danke! Journalisten blijven niet hangen in die standaard support-antwoorden _/-\o_

• arnoudwokke
Artikel online, met antwoord van persbureau en van support. Strekking is dat het in elk geval niet alleen aan HTC kan liggen: nieuws: 'Google blokkeert installatie applicaties op HTC Legend'

• Freekazoid

Freekazoid

Het lijkt me dat er wellicht meer aan de hand is dan alleen een blokkade van google. Bijv. Layar en Wikitude (deze laatste niet zelf getest) werken niet via een . APK installatie. Terwijl de barcodescanner wel werkt op die manier.

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
ZOu dit een reden moeten zijn, om de aanschaf van de Legend nog ff uit te stellen ?? Wil er straks 1 gaan halen, maar begin nu toch wel te twijfelen..

• Skate2000
arnoudwokke schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:10:
Artikel online, met antwoord van persbureau en van support. Strekking is dat het in elk geval niet alleen aan HTC kan liggen: nieuws: 'Google blokkeert installatie applicaties op HTC Legend'
In het artikel staat "ze kunnen via .apk-installatiebestanden worden geïnstalleerd en vervolgens worden gedraaid op de Legend." Dat is imho niet waar. Ik heb dit geprobeerd, krijg dan de [INSTALL_FAILED_MISSING_FEATURE] fout (wat dat ook betekenen mag).

• arnoudwokke
Ik heb het met een aantal applicaties geprobeerd: ik krijg ze allemaal aan de praat, behalve Layar. Zowel 3.04 als 3.05 wil niet installeren.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 18:24

steffex

Dev nerd

Voor de mensen die de barcode scanner willen installeren (wordt ook gebruikt voor de tweakers pricewatch scanner):

- vink aan dat je ook onbekende bronnen wilt toestaan bij instellingen.
- Bezoek de volgende link in de browser op je legend: http://zxing.googlecode.com/files/BarcodeScanner3.2.apk
- downloaden, installeren en draaien :)

Deze versie heb ik getest op de Legend en werkt naar behoren...

[Voor 10% gewijzigd door steffex op 15-03-2010 16:12]

Freelance developer - Gadget freak - Motorrijder

Topicstarter
Arnoud, met welke links/apps heb je het geprobeerd? Toevallig die van mijn post uit het HTC Legend topic?

Zal hem er zo bijplakken in ieder geval.

En trouwens.. Al Googlend op:
INSTALL_FAILED_MISSING_FEATURE
Kom je ook op een Layar post uit.. Maar dan voor de Acer Liquid (compleet ander toestel)

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

En hoe zit het eigenlijk met Google Earth? Wel te vinden in de market, en ook te installeren, maar sluit zichzelf af bij opstarten...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat zal ergens anders mee te maken hebben. Is in ieder geval geen probleem voor dit topic :)

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

De market filtert op features die je telefoon ondersteunt. Zoals Android versie etc. In het geval van Layar is dat denk ik de feature: "android.hardware.camera" m.a.w. toegang tot de camera. Kennelijk heeft de Legend dat niet of zegt de Legend dat niet te hebben waardoor de install faalt. De camera feature is het enige speciale wat Layar in z'n AndroidManifest.xml vraagt, dus grote kans dat dat het probleem is op de Legend.
Ook wil Layar graag toegang tot de google maps library, maar als je die niet hebt krijg je meestal een andere error.

Als je het over schuld wilt hebben, dan is het meer waarschijnlijk dat het een bug is in de Legend firmware dan dat Google dingen blokkeert voor de Legend.

Edit: zxing heeft dezelfde feature in z'n Manifest staan dus het lijkt gerelateerd.

PS: kan iemand testen of Rainy Days (mijn app) werkt op de Legend :P

[Voor 10% gewijzigd door grhmpf op 15-03-2010 16:51]

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

grhmpf schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:50:
...

Edit: zxing heeft dezelfde feature in z'n Manifest staan dus het lijkt gerelateerd.

...
Echter doet de barcode reader het wel na de install met losse APK...

• grhmpf

grhmpf

Android <3

majoh schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:58:
[...]
Echter doet de barcode reader het wel na de install met losse APK...
Ja, ik doelde ook meer op het filteren in de Market, niet zo zeer het falen van de installatie. Ik heb de APK van zxing niet bekeken, alleen de source op google code.

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 19:38
De market filtert op features die je telefoon ondersteunt. Zoals Android versie etc. In het geval van Layar is dat denk ik de feature: "android.hardware.camera" m.a.w. toegang tot de camera. Kennelijk heeft de Legend dat niet of zegt de Legend dat niet te hebben waardoor de install faalt. De camera feature is het enige speciale wat Layar in z'n AndroidManifest.xml vraagt, dus grote kans dat dat het probleem is op de Legend.
Ook wil Layar graag toegang tot de google maps library, maar als je die niet hebt krijg je meestal een andere error.

Als je het over schuld wilt hebben, dan is het meer waarschijnlijk dat het een bug is in de Legend firmware dan dat Google dingen blokkeert voor de Legend.

Lijkt mij ook dat het aan de camera ligt. De apps welke het niet doen hebben allemaal de camera nodig.

http://pvoutput.org/list.jsp?userid=39193

• Skate2000
Kabbie_Kabbie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:20:
Lijkt mij ook dat het aan de camera ligt. De apps welke het niet doen hebben allemaal de camera nodig.
Dit kan ik niet bevestigen, QIK heeft de camera nodig, is niet in de Market te vinden, maar werkt wel naar behoren op de Legend.

Ik kreeg QIK geïnstalleerd met ADB (gisteren alleen de 2 layar varianten geprobeerd, zonder succes, QIK met succes), o.b.v. de link van PPREWN.

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 13:39

Vmu

Rotatate

Ja hij werkt, ik vind het uitzoomen mooi.
Ik vind wel dat de wolken erg knipperen.

Zit Google shopper al in de lijst van dingen die niet mogen?

[Voor 11% gewijzigd door Vmu op 15-03-2010 20:05]

Vmu

majoh schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:47:
Ander vraagje, is er een manier om te zien hoeveel data je verbruikt hebt? Nokia's hebben standaard een overzicht van 'Packetgegevens' waar dat te zien is. Kan dit echter niet vinden op de Legend?
Of moet ik hiervoor een app installeren?
Netcounter :Y d:)b

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MarcoC
Ik heb het ook even naar Phandroid gestuurd :P . Hoe meer publiciteit, hoe sneller het opgelost zal worden :) .

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Vmu schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:05:
[...]

Ja hij werkt, ik vind het uitzoomen mooi.
Ik vind wel dat de wolken erg knipperen.

Zit Google shopper al in de lijst van dingen die niet mogen?
Thanks, ik zit te wachten op m'n Nexus One of de update van de Hero zodat ik zelf goed op 2.1 kan testen.

• Freekazoid

Freekazoid

Klinken deze problemen bekend?
Installed successfully, but have some problems with apps

Update of Google Maps to 4.0.0 did not installed from market
Manual install of "Layar reality browser" didn't complete with reason [INSTALL_FAILED_MISSING_FEATURE]. I think this reason in Google Maps too.

Search "barcode" received 38 items. But there is not "barcode scanner" in this list.
Some popular apps are missing
(http://android.modaco.com...quid-e-3-15-2010/page/40/)

Zelfde problemen komen blijkbaar voor bij een custom ROM voor de Acer Liquid

[Voor 8% gewijzigd door Freekazoid op 16-03-2010 13:52. Reden: link vergeten]

• Skate2000
Hm.. dat is wel treffend. Maar een custom ROM wordt toch niet ondersteund door een leverancier? Ik denk dat ze voor de Legend wel een oplossing moeten zoeken.

• Freekazoid

Freekazoid

Nee, maar er kan misschien in de ROM van de legend eenzelfde bug zitten?
Iemand die wat tijd over heeft en zou willen checken of deze apps aanwezig zijn in de Market:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
GRATIS
- Android Agenda Widget (0.81)
- Battery Left Widget (2.0.1)
- Digital Clock Widget (1.8)
- eBuddy IM (1.5.0)
- Estrongs File Explorer (1.3.9.10)
- Exchanger (Currency Converter) (1.3.2)
- Google Maps (4.0.0)
- Handcent SMS (2.9.32)
- Home++ (0.8.0.9)
- MagicBall (1.3)
- Mapdroyd (0.9.8.2)
- More Icons Free Widget (2.4)
- mVideoPlayer (1.6.1)
- NetCounter (0.13.1)
- Omegle (1.0 beta)
- Pathe Mobiel (1.0.2)
- SMS Backup (1.1.1)
- SMS Backup & Restore (2.1)
- TV Gids.tv Nederland (1.1)

LOS GEDOWNLOADET EN / OF GEKOCHT:
- Beautiful Widgets (2.88)
- Better Keyboard (5.6.1)
- Documents to Go (2.003)
- Flangallery
- Gensoid (1.8.7)
- Launcher
- PhoneMyPC (1.0.16)
- SNesoid (1.7.9)
- TasKiller (2.6.2)

Ik zou je zeer zeer dankbaar zijn :Y _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Freekazoid

Freekazoid

Even antwoord uit mijn hoofd:
CLB schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:20:
Iemand die wat tijd over heeft en zou willen checken of deze apps aanwezig zijn in de Market:
GRATIS
- Android Agenda Widget (0.81)
- Battery Left Widget (2.0.1)
- Digital Clock Widget (1.8)
- eBuddy IM (1.5.0) -> JA
- Estrongs File Explorer (1.3.9.10)
- Exchanger (Currency Converter) (1.3.2)
- Google Maps (4.0.0) -> Weet niet welke versie, waar kan ik dat zien?
- Handcent SMS (2.9.32) -> JA
- Home++ (0.8.0.9)
- MagicBall (1.3)
- Mapdroyd (0.9.8.2) -> JA
- More Icons Free Widget (2.4)
- mVideoPlayer (1.6.1)
- NetCounter (0.13.1)
- Omegle (1.0 beta)
- Pathe Mobiel (1.0.2 -> JA)
- SMS Backup (1.1.1)
- SMS Backup & Restore (2.1)
- TV Gids.tv Nederland (1.1)

LOS GEDOWNLOADET EN / OF GEKOCHT:
- Beautiful Widgets (2.88)
- Better Keyboard (5.6.1)
- Documents to Go (2.003)
- Flangallery
- Gensoid (1.8.7)
- Launcher
- PhoneMyPC (1.0.16)
- SNesoid (1.7.9)
- TasKiller (2.6.2)

Ik zou je zeer zeer dankbaar zijn :Y _/-\o_
Edit 21:00

Layar werkt aan fix voor de Legend:
Hi Freek,

We're aware of this issue and currently working on a solution. Please keep an eye on our website and blog for updates on this one.

Regards,

maurice

[Voor 9% gewijzigd door Freekazoid op 16-03-2010 20:58]

Kun je checken in de Market (menu - downloads) waar je alle gedownloade software ziet staan...
Alvast bedankt voor de checks tot nu toe!

• Freekazoid

Freekazoid

Versie 4.0 staat i/d market. Overigens staat op het Blog van layar het volgende te lezen:
We have received a lot of questions from users who aren’t able to find Layar in the Androidmarket on their new HTC Legend devices.
We are aware of this technical issue with the camera, and are currently working with HTC to find a solution. Please keep an eye on our blog for further updates.

• Skate2000
Je zou zeggen dat het heel erg simpel is om Layar even beschikbaar te maken. Hoe lang zou zoiets duren?

Anoniem: 286529

de hyves app is ook niet te vinden in de market, niet dat dat zon bijzondere is, maar ik gebruik hem vaak om met mijn vriendin te "hyven"

• Freekazoid

Freekazoid

Skate2000 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:38:
Je zou zeggen dat het heel erg simpel is om Layar even beschikbaar te maken. Hoe lang zou zoiets duren?
Probleem is niet dat hij niet in de market staat maar dat de camera niet werkt met de app. Handmatig de apk installeren werkt niet en dus is er een groter probleem.

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-04 13:14
Anoniem: 291270 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:40:
[...]

Ik zal kijken.

Je zal, naast de standaard gevonden driver in Windows voor je Legend (voor dataoverdracht) , ook een ADB driver moeten installeren. Maar klinkt lastiger dan dat het daadwerkelijk is, de Android SDK (En met name de sinds kort bijgeleverde tool) maakt het zoveel makkelijker, en scheelt weer een (té groot voor je doel) pakket binnenhalen.
Dus eigenlijk is het de SDK installeren en de tool gebruiken wanneer de legend aan de USB zit?

Xbox Live: Ofthewell NL

• Skate2000
Hairball schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 02:29:
[...]

Dus eigenlijk is het de SDK installeren en de tool gebruiken wanneer de legend aan de USB zit?
Ja, daar komt het op neer (zo heb ik het ook gedaan).

• breinstein
Pff vind het toch wel akelig stil rondom dit probleem .. Nergens een officieel bericht van HTC of Google te bekennen. OP de site van Layar staat wel dat er problemen zijn met de legend maar that's it .. Had toch echt gehoopt dat er nu wat aan gedaan zou zijn of op zijn minst een officieel bericht van HTC .. Misschien hebben ze niet zo'n haast omdat de legend nog maar in weinig landen beschikbaar is ?

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik vind het ook erg stil. Vermoedelijk is het zoals jij zegt, 'we fixen het wel als de telefoon overal beschikbaar komt'.
Het probleem is wel tweeledig: (a) apps die niet op de market te vinden zijn + (b) Layar die niet werkt op de Legend (crash). Dat Layar ook niet in de market te vinden is, is onderdeel van (a). De fix voor (b) ligt bij de ontwikkelaars van Layar zelf, en zal waarschijnlijk weinig prioriteit hebben. Maar voor de problemen met de market (a) had ik toch wel sneller een oplossing verwacht.

• Skate2000
Zojuist heb ik Layar nog maar eens een mailtje gestuurd :O

Hoi Nanda,

We zijn inmiddels een ruime week verder en nog steeds lijkt het niet te werken.

Er loopt inmiddels ook een topic op het Tweakers forum (HTC Legend: sommige apps in Market niet te vinden). Veel apps die niet in de Market te vinden zijn, zijn wel te installeren door direct de .apk te gebruiken. Dit lukt niet met Layar. Het probleem ligt dus niet alleen bij HTC/Google.

Wanneer verwachten jullie een oplossing?

Met vriendelijke groet,
Rogier van den Berg

Nu maar weer even afwachten. :/
arnoudwokke en/of Freekazoid heeft een van jullie al meer informatie of iets gehoord?

• Freekazoid

Freekazoid

Nee, na de blogpost heb ik ook niets meer gevraagd. Ze zeggen dat ze met het probleem bezig zijn en dat het iets met de camera te maken heeft.

• Skate2000
Ik heb een antwoord :) (wel lekker snel overigens, _/-\o_ )

Beste Rogier,

Wij zijn nog steeds samen met HTC aan het kijken naar een oplossing. Een verwachte datum voor een oplossing kan ik op dit moment niet afgeven. Wij doen er echter alles aan om dit asap op te lossen.

Groet,

Maurice

Dus het wachten gaat door... :O

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:58
Op mobilyz is te lezen dat HTC verwacht dat het probleem snel opgelost is (iig met de market). Het schijnt een market config fout te zijn mbt de camera van de Legend. De Desire, Nexus one, etc werken wel allemaal correct.

• breinstein
Hmm wel raar dat als het een vinkje is het probleem alleen in nederland voorkomt ( wat niet klopt want ik heb op XDA gelezen dat er meer zijn die er last van hebben) .. iig is het bericht nuttiger dan wat ik van htc support ontving:

Bedankt voor uw vraag over uw Legend.

Zojuist heb ik heb eea getest. De apps zijn wel op de Hero en Tattoo te downloaden. Op onze Legend hier kun je de door u genoemde apps (Goggles, Barcodescanner en Layer) in de Market niet zien. Dus het ligt niet aan uw toestel.

Android Market wordt door Google beheerd en als HTC leveren wij uitsluitend de hardware. Waarom het niet werkt is ons onduidelijk maar uiteindelijk is het aan de apps om hun product compatible te maken.

Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u.

Bedankt voor het emailen met HTC.

Met vriendelijke groet,

Adriaan vdH
HTC

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:39

J-P

Syntax erro....

breinstein schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:30:
Hmm wel raar dat als het een vinkje is het probleem alleen in nederland voorkomt ( wat niet klopt want ik heb op XDA gelezen dat er meer zijn die er last van hebben) .. iig is het bericht nuttiger dan wat ik van htc support ontving:

Bedankt voor uw vraag over uw Legend.

Zojuist heb ik heb eea getest. De apps zijn wel op de Hero en Tattoo te downloaden. Op onze Legend hier kun je de door u genoemde apps (Goggles, Barcodescanner en Layer) in de Market niet zien. Dus het ligt niet aan uw toestel.

Android Market wordt door Google beheerd en als HTC leveren wij uitsluitend de hardware. Waarom het niet werkt is ons onduidelijk maar uiteindelijk is het aan de apps om hun product compatible te maken.

Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u.

Bedankt voor het emailen met HTC.

Met vriendelijke groet,

Adriaan vdH
HTC
Jezus wat een onnozel antwoord: Nee idd het werkt niet, maar dat is niet onze schuld maar van die andere.... 8)7
Het is maar goed dat het verder een heerlijk toestel is :P

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 18:24

steffex

Dev nerd

dat is een support reply van "hoe zeg ik in zoveel mogelijk woorden helemaal niks"...
Beetje jammer dat HTC het zo makkelijk wegschuift.

Wat ik nog vreemder vind, is het ontbreken van een reactie aan de kant van google...
Het misschien van die top apps in de market, begint nu eigenlijk wel beetje irritant te worden!

[Voor 40% gewijzigd door steffex op 25-03-2010 12:34]

Freelance developer - Gadget freak - Motorrijder

• MarcoC
Anteros schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:21:
Op mobilyz is te lezen dat HTC verwacht dat het probleem snel opgelost is (iig met de market). Het schijnt een market config fout te zijn mbt de camera van de Legend. De Desire, Nexus one, etc werken wel allemaal correct.
Mooi :) . Kan eerlijk gezegd niet wachten :$ .

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

stef-o schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:33:
Beetje jammer dat HTC het zo makkelijk wegschuift.
Jammer, maar erg begrijpelijk.
Als het aan de Market ligt, kunnen zij weinig ook weinig doen, buiten Google een beetje lastigvallen en hopen dat ze het oplossen... ;(

• arnoudwokke
Mark Moons kon echt nog niet zeggen wanneer het zou zijn opgelost, hij hoopte uiteraard snel. Ik kon aan hem zien dat hij dit een vervelend probleem vindt. Issue is natuurlijk dat het alleen in NL speelt, waardoor het bij Google niet enorm hoog op de prioriteitenlijst zal staan :s

• Freekazoid

Freekazoid

arnoudwokke schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:52:
Mark Moons kon echt nog niet zeggen wanneer het zou zijn opgelost, hij hoopte uiteraard snel. Ik kon aan hem zien dat hij dit een vervelend probleem vindt. Issue is natuurlijk dat het alleen in NL speelt, waardoor het bij Google niet enorm hoog op de prioriteitenlijst zal staan :s
Ik las op de google forums dat ook bezitters van Legends in Zwitserland en Portugal er last van hadden:
http://www.google.com/sup...593000482a09f3c2967&hl=en

Overigens heeft Layar ook een probleem met de camera, maar heeft dit niets met de market te maken. Anders zou een handmatige install met de developer APK wel werken.

Anoniem: 352530

Anoniem: 291270 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:50:
[modbreak]Dit topic is afgesplitst van HTC Legend [/]

Hallo,

Welke ik mis in de Market is Time Lapse (by Sheado) dus als je me een link kan tonen naar de .apk dan ben ik je dankbaar.

-Rob

• J-P

J-P

Syntax erro....

Heeft iemand ondertussen al wat meer nieuws mbt dit probleem. Begin bang te worden dat dit probleem wordt weggewuifd en dat wij straks met de gebakken peren zitten.

• Relief2009
  • Laatst online: 17-04 12:50
HTC heeft toch gezegd dat eraan gewerkt wordt met Google? Dan heeft het geen zin om te speculeren over wegwuiven van het probleem. Daar maak je alleen jezelf mee gek.

• Sum|IA
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09-2010
is iemand misschien een review tegengekomen van de Desire waarin dit probleem besproken wordt. maw, is bij de desire dezelfde fout gemaakt?

Om files te verminderen zijn vrachtwagenchauffeurs vanaf heden verplicht om te carpoolen

• J-P

J-P

Syntax erro....

Sum schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:52:
is iemand misschien een review tegengekomen van de Desire waarin dit probleem besproken wordt. maw, is bij de desire dezelfde fout gemaakt?
De berichten die ik heb gelezen melden dat alleen de Legend dit probleem heeft, de Desire zou nergens last van hebben.

• Freekazoid

Freekazoid

Wel opvallend, we zijn inmiddels al een maand(!) verder en nog steeds niets gehoord van Google?

• Kabbie_Kabbie
Ze zijn ook al begonnen met het vol spammen van het Google Tech forum.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Braaaii
  • Laatst online: 20:28
Ben benieuwd waarneer het verlossende woord komt :D

VW ID.3 1st Plus, game PC, XBOX SX, 3.500 WP, Domoticz, Apple, PS5, Tenways AGO X.

• boozt77
  • Laatst online: 08-05 17:21
Nog altijd geen nieuws.... ook nie op andere sites. Ik ben benieuwd of the desire er ook last van gaat hebben....

iRacing Profiel

Anoniem: 200557

Gewoon te gek voor woorden dat het probleem na zo'n lange tijd nog steeds niet is verholpen. Wel een groot minpunt. Begin zo langzamerhand te balen van mijn aanschaf. Zulke ervaringen met een product zijn niet onbelangrijk lijkt me.

• J-P

J-P

Syntax erro....

Net in het Desire topic gepost:
GamezMaster schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:30:
Bij belcompany kreeg je er ook 4gb bij. dit is volgens mij dus gewoon standaard.

Overigens heb ik ook een reactie van mark moons:

Wordt momenteel geen update gepland voor Desire. Er komt er wel een op korte termijn voor Legend I.v.m. camera apps als layar

voorlopig geen update dus..
Ze zijn er dus mee bezig

• Freekazoid

Freekazoid

Ja, dat bericht komt overigens van de twitter van Mark Moons:

http://twitter.com/markmoons/status/11817572203

[Voor 6% gewijzigd door Freekazoid op 08-04-2010 15:27]

• Sondeer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03 15:43
Tja, ben zeker niet ontevreden over de legend
jammer dat ze nog steeds niet te vinden zijn.
hij kwam op 12 maart uit.
ik hoop dat ze in de week van 12 april met een update komen.
vind een maand wel een redelijke termijn (ook al wisten ze het waarschijnlijk al langer).

Anoniem: 344391

Tja, ben zeker niet ontevreden over de legend
jammer dat ze nog steeds niet te vinden zijn.
hij kwam op 12 maart uit.
ik hoop dat ze in de week van 12 april met een update komen.
vind een maand wel een redelijke termijn (ook al wisten ze het waarschijnlijk al langer).
ik heb hem sinds vandaag en het stoort mij wel en beetje... het beste wat wij kunnen doen is gewoon de bug te starren - hoe meer mensen het betreft hoe sneller komt er ook en oplossing...

• EDaudey
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-08-2021
Als ik Layar.apk met de hand op mijn HTC Legend installeer, krijg ik in de Android logging de volgende foutmelding:

04-12 23:27:49.147: ERROR/PackageManager(78): Package com.layar requires unavailable feature android.hardware.camera; failing!

Het ziet er dus naar uit dat de package manager van de Legend zelf niet weet dat de Legend een camera heeft... dus vandaar dat er een update van de Legend moet gaan komen.
Dat is ook al aangegeven door HTC zelf, bij het aanmelden bij Google is het 'vinkje' van de camera vergeten =)

• EDaudey
CLB schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:38:
Dat is ook al aangegeven door HTC zelf, bij het aanmelden bij Google is het 'vinkje' van de camera vergeten =)
Als ik de losse APK file installeer, zonder internet verbinding, krijg ik ook de foutmelding in de logs dat het toestel geen camera heeft,
dus het ligt niet aan de Market, maar aan de Package Manager van de Legend zelf.

Ben je wanhopig en wil je NU Layar op je Legend, dan zijn dit de stappen die je kunt nemen om dit voor elkaar te krijgen:

1) extract AndroidManifest.xml van Layar.apk (bv met 7-zip)
2) overschrijf de tekst "android.hardware.camera" in dit bestand met 00 dmv een hex-editor (bv HxD)
3) voeg AndroidManifest.xml weer toe aan Layar.apk (bv met 7-zip)
4) maak de folder "META-INF" leeg (bv met 7-zip)
5) re-sign Layar.apk met Jarsigner
6) install APK op je Legend
7) Enjoy Layar!

ps:als er een update is van Layar, zal je eerst deze zelf-ondertekende apk moeten verwijderen

[Voor 40% gewijzigd door EDaudey op 13-04-2010 01:28]

• Freekazoid

Freekazoid

EDaudey schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:47:
[...]

Als ik de losse APK file installeer, zonder internet verbinding, krijg ik ook de foutmelding in de logs dat het toestel geen camera heeft,
dus het ligt niet aan de Market, maar aan de Package Manager van de Legend zelf.

Ben je wanhopig en wil je NU Layar op je Legend, dan zijn dit de stappen die je kunt nemen om dit voor elkaar te krijgen:

1) extract AndroidManifest.xml van Layar.apk (bv met 7-zip)
2) overschrijf de tekst "android.hardware.camera" in dit bestand met 00 dmv een hex-editor (bv HxD)
3) voeg AndroidManifest.xml weer toe aan Layar.apk (bv met 7-zip)
4) maak de folder "META-INF" leeg (bv met 7-zip)
5) re-sign Layar.apk met Jarsigner
6) install APK op je Legend
7) Enjoy Layar!

ps:als er een update is van Layar, zal je eerst deze zelf-ondertekende apk moeten verwijderen
Kan je de APK hier posten? Het zal wel aan mij liggen hoor, maar ik heb je instructies gevolgd en krijg nog steeds 'application not installed'

Edit: Nevermind, je moet in de XML ook het gedeelte "REQUIRES FEATURE" replacen met 00 _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door Freekazoid op 13-04-2010 09:59]

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Freekazoid schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:41:
[...]

Kan je de APK hier posten? Het zal wel aan mij liggen hoor, maar ik heb je instructies gevolgd en krijg nog steeds 'application not installed'

Edit: Nevermind, je moet in de XML ook het gedeelte "REQUIRES FEATURE" replacen met 00 _/-\o_
Gelukt dus? Zou jij dan de APK kunnen posten hier? Ik wil Layar wel eens zien... nog nooit geprobeerd.

[Voor 5% gewijzigd door majoh op 13-04-2010 10:15]

Wat een know how zit er op dit forum!! Ik begrijp alleen niet waarom HTC dit zelf ook niet kan verzinnen en beschikbaar stellen aan haar klanten. Een post met de aangepaste APK zou ik ook wel geweldig vinden. Ben toch wel heel benieuwd naar Layar!!

• Kabbie_Kabbie
Geweldig. Dat men het hier gewoon oplost... Dat had Layer zelf toch ook wel kunnen doen :S.

Maar zou je het alstublieft kunnen posten ik snap namelijk niets van jarsigner :S je maakt er heel veel Gotters blij mee denk ik :)

[Voor 9% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 13-04-2010 11:09]

• Freekazoid

Freekazoid

Ik ga er vanmiddag een blogpost over schrijven en zal dan de apk even uploaden.

[Voor 23% gewijzigd door Freekazoid op 13-04-2010 11:52. Reden: k]

• EDaudey
Kabbie_Kabbie schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:07:
Geweldig. Dat men het hier gewoon oplost... Dat had Layer zelf toch ook wel kunnen doen :S.

Maar zou je het alstublieft kunnen posten ik snap namelijk niets van jarsigner :S je maakt er heel veel Gotters blij mee denk ik :)
http://www.xs4all.nl/~edaudey/Layar.apk

• Kabbie_Kabbie

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee