Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Kunnen we nog een final firmware verwachten? Die "tussenversie" is natuurlijk onder de maat. De laatste firmware sprak nog over enkele uitgestelde features:
Uitgesteld door wijzigingen in de SDK van Realtek:

Individual Audio codec settings.
Folder.jpg and artwork feature.
Subtitle/Time navigation switch behaviour for navigation keys on remote.

Wat mij betreft redelijk essentiële features!

[ Voor 57% gewijzigd door davince72 op 13-07-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 20:51
Nieuwe Firmware voor de 7080.
Alleen de folder.jpg werkt nog niet.

[ Voor 15% gewijzigd door pinojo123 op 15-07-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:57
Als heb hier aangepaste versies van gemaakt. Heb je ook direct RTL XL, SBS, Net5 en Veronica gemist er op.
Zie hier voor meer details. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thund3rball
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07 18:00
ligt het aan mij of heeft de 1.6 firmware wat moeite met de harddisk herkennen/mounten? Krijg steeds een aantal maal [no loader], als ik de harddisk probeer te selecteren in het menu. na een aantal pogingen gaat het wel goed...

zag dat iemand op het eminent forum dezelfde symptomen had...

[ Voor 12% gewijzigd door thund3rball op 18-07-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Had dat probleem de 1e keer ook, maar nadat hij hem erkent had gaat het als een speer.
Werkt sneller naar mijn idee en is stabieler, een goede verbetering dus.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:26

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Als het goed is kom ik straks thuis met de Eminent 7180. Nu overweeg ik hier een review van te schrijven, als er interesse in is dan wil ik ook best een aantal van jullie vragen meenemen in de review. Laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Ik weet niet of je ook de 7080 hebt gehad, anders laat ons maar eens weten wat de verschillen of wat je bevindingen zijn van de 7180

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Dreke008 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 01:14:
Ik weet niet of je ook de 7080 hebt gehad, anders laat ons maar eens weten wat de verschillen of wat je bevindingen zijn van de 7180
Nee die heb ik niet gehad vanwege het gebrek aan DTS-HD passthrough. Word tot nu toe helaas wel krankjorum van de SAMBA ondersteuning in de nieuwste versie icm Windows 7. Niet normaal wat je moet doen om dat aan de praat te krijgen. Het werkt bij mij momenteel ook nog niet, en de forums van Eminent staan vol met links naar een FAQ pagina die niet meer bestaat. AARGH! Weet iemand waar wel staat wat ik moet doen? Heb al allerlei regsettings aangepast en andere filesharing settings en nu moet ik eerst als Guest inloggen om een overzicht van shares te krijgen, daarna met mijn eigen user om tot mijn filmshare te komen. Vervolgens onthoud hij de wachtwoorden niet dus nu moet ik iedere keer opnieuw dit invullen. Kiezen voor "OK en opslaan in mijn snelkoppelingen lijkt dan ook niets te doen. Kan ik niet ergens in een config file handmatig de share toevoegen op de Eminent?

Edit: Nu begrijp ik het probleem maar niet de oplossing, het probleem is dat de Eminent alle shares wil listen, terwijl ik maar toegang wil tot 1. Hoe kan ik een shortcut toevoegen tot die ene specifieke share? Onder XBMC voeg ik bijvoorbeeld toe:
code:
1
smb://USER:PASS@192.168.1.50/E/

[ Voor 15% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 25-07-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
LoCuTuS2000 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 07:16:
[...]

Nee die heb ik niet gehad vanwege het gebrek aan DTS-HD passthrough. Word tot nu toe helaas wel krankjorum van de SAMBA ondersteuning in de nieuwste versie icm Windows 7. Niet normaal wat je moet doen om dat aan de praat te krijgen. Het werkt bij mij momenteel ook nog niet, en de forums van Eminent staan vol met links naar een FAQ pagina die niet meer bestaat. AARGH! Weet iemand waar wel staat wat ik moet doen? Heb al allerlei regsettings aangepast en andere filesharing settings en nu moet ik eerst als Guest inloggen om een overzicht van shares te krijgen, daarna met mijn eigen user om tot mijn filmshare te komen. Vervolgens onthoud hij de wachtwoorden niet dus nu moet ik iedere keer opnieuw dit invullen. Kiezen voor "OK en opslaan in mijn snelkoppelingen lijkt dan ook niets te doen. Kan ik niet ergens in een config file handmatig de share toevoegen op de Eminent?

Edit: Nu begrijp ik het probleem maar niet de oplossing, het probleem is dat de Eminent alle shares wil listen, terwijl ik maar toegang wil tot 1. Hoe kan ik een shortcut toevoegen tot die ene specifieke share? Onder XBMC voeg ik bijvoorbeeld toe:
code:
1
smb://USER:PASS@192.168.1.50/E/
Ik kan je daarbij helaas niet helpen.
Ik gebruik dat SAMBA gebeuren niet, heb het wel aanstaan zodat ik de interne HD kan zien in mijn netwerk.

Ik download alles met Grabit en laat het dan uitpakken op de HD van de Eminent. Gaat meer dan 10x sneller en bevalt prima.
In Grabit zit een functie als alles gedownload is en eventueel gerepareerd en uitgepakt is dat pc of laptop dan uitschakelt. Dus ook geen extra stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Dreke008 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:52:
[...]

Ik kan je daarbij helaas niet helpen.
Ik gebruik dat SAMBA gebeuren niet, heb het wel aanstaan zodat ik de interne HD kan zien in mijn netwerk.

Ik download alles met Grabit en laat het dan uitpakken op de HD van de Eminent. Gaat meer dan 10x sneller en bevalt prima.
In Grabit zit een functie als alles gedownload is en eventueel gerepareerd en uitgepakt is dat pc of laptop dan uitschakelt. Dus ook geen extra stroomverbruik.
Dat kan ik wss ook wel doen, echter is de storage die ik in mijn fileserver heb veel groter dus ik wil graag allebei. Vanavond test ik met NFS op Windows en of ik via Telnet kan inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr-computer
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-04 11:22
Ik heb de EM 7180 met wireless usb stick (gebruik ik net meer vanwege slechte verbinding).
Gebruik nu UTP kabel.

Verbinding is goed.
Speel veel ISO Blue Ray af en MKV enz.
Heel vaak valt het geluid of het beeld weg en heel vaak gaat het afspelen langzaam lopen.

Heb een 120Mbit lijntje lopen bij ziggo dus qua snelheid moet het goed zitten, haal makkelijk 14MB/s

Alles staat vrij in zicht.

Maar ben er helemaal niet tevreden over en de hulp van eminent vind ik ook niet toereikend genoeg, maar dat komt natuurlijk ook wel omdat de problemen niet opgelost kunnen worden.
Maar reageren doen ze in ieder geval wel.

Oja, ik ook had grote problemen om te connecten via windows 7, niets heeft geholpen,ook al die trucjes niet die ze hebben.
Van ellende XP erop gezet en alles werkte in één keer.

Nu op zoek naar iets beters en deze gaat de deur uit.
Mocht iemand interesse hebben.

Ik heb dus de EM7180
Ik heb de wireless usb stick
Ik heb ook de AN-WL100
Incl. aankoopbon.

Doe maar een bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
@sdr-computer: Buiten dat dit geen vraag- en aanbodtopic is, vinden we het spijtig dat je problemen ondervind met je EM7180.

De problemen die je hebt met het afspelen, lijken echter te wijzen op een te lage bandbreedte, want audio stottert, video gaat langzaam = data wordt niet snel genoeg aangeleverd. We zijn dus benieuwd hoe je de bestanden probeert af te spelen en hoe snel je bedrade thuisnetwerk is. Als daar ergens een trage stuk(router/switch) tussen zit, dan houd het natuurlijk op, dit is door ons niet op te lossen.

Je internetsnelheid (Ziggo) heeft daar helemaal niks mee te maken.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Ik heb sinds de nieuwe firmware (incl. rtl gemist) last van stotterend beeld af en toe.

gedurende een film van 2 uur ca. 4 a 5 keer voorgekomen.

Ik ben verder niet aan het downloaden ofzo.
Eerder had ik hier geen last van, is pas na de update.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Gister was ik een BD50 aan het streamen via NFS vanaf een Windows pc (HaneNFS geinstalleerd ivm Samba issues die ik hierboven meld) en de stream haperde iedere 30-60 seconden stopte het beeld even en ging daarna weer verder. Dit via een bekabelde verbinding. MKV streamen ging wel, dezelfde BD50 vanaf de interne HD draaien ging wel goed. Firmware 1.0.4.1-XL draai ik momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ik kom er maar niet uit met het Samba probleem ik blijf hangen bij het volgende:

1. Ik voeg een snelkoppeling toe aan Samba op de eminent naar het IP van mijn Windows PC (192.168.1.50)
2. Ik voer GEEN gebruiker of wachtwoord in
3. Ik krijg een overzicht van alle shares op 192.168.1.50
4. Ik kies voor de share die ik wil hebben (Films)
5. Ik wordt gevraagd om gebruikersnaam en wachtwoord
6. Ik probeer GEEN gebruiker en wachtwoord -> dit werkt niet (jullie handleiding van de FAQ is VOLLEDIG gevolgd)
7. Ik probeer mijn Windows gebruiker + wachtwoord (Marc)
8. Ik kies OK en Opslaan in mijn snelkoppelingen
9. Ik heb toegang op Films op 192.168.1.50 en kan een film afspelen (Blu Ray spelen hapert wel via UTP)
10. Ik ga terug naar Mijn snelkoppelingen en zie 192.168.1.50 en 192.168.1.50:marc
11. De eerste werkt, zelfde resultaat als stap 3
12. De tweede vraagt weer om het wachtwoord (stap 7)
13. De melding Login mislukt komt tenzij ik weer bij stap 2 begin

De handleiding van de FAQ van Eminent heb ik volledig toegepast, dus daar kan het niet aan liggen. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

1. Bij mij is Samba alleen geactiveerd. Hoe bedoel je dat je een snelkoppeling hebt toegevoegd aan Samba? Ik heb de Eminent een vast IP-adres gegeven. Ik heb gewoon een snelkoppeling vanuit mijn netwerk omgeving op mijn bureaublad gezet. Gewoon rechtstreeks naar mijn filmmap.
2. Hier wordt niet om WW oid gevraagd.
3. Ik zie (uiteraard alleen mijn films)
4. Via mijn snelkoppeling zie ik alle films
5. Geen ww nodig
6. Geen ww nodig
7. enz

Hier kan ik probleemloos op alle PC's en laptops en de TV mijn films zien. Draait als een trein. Weet je zeker dat je bekabeling goed is? Is je PC / videokaart wel toereikend om BR af te spelen?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

AvK schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:36:
1. Bij mij is Samba alleen geactiveerd. Hoe bedoel je dat je een snelkoppeling hebt toegevoegd aan Samba? Ik heb de Eminent een vast IP-adres gegeven. Ik heb gewoon een snelkoppeling vanuit mijn netwerk omgeving op mijn bureaublad gezet. Gewoon rechtstreeks naar mijn filmmap.
2. Hier wordt niet om WW oid gevraagd.
3. Ik zie (uiteraard alleen mijn films)
4. Via mijn snelkoppeling zie ik alle films
5. Geen ww nodig
6. Geen ww nodig
7. enz

Hier kan ik probleemloos op alle PC's en laptops en de TV mijn films zien. Draait als een trein. Weet je zeker dat je bekabeling goed is? Is je PC / videokaart wel toereikend om BR af te spelen?
Zo reageerde de Eminent helpdesk ook, vanaf de PC naar de Eminent toe gaat prima, het probleem dat ik beschrijf is dat ik van de Eminent bestanden van de PC wil afspelen, streaming. De rest van je vragen zijn dus niet van toepassing maar voor wat het waard is, de pc is de Mediacenter uit mijn sig en speelt vloeiend BluRay ISO over HDMI indien nodig en de bekabeling is geverifieerd met een Fluke 620 Cable Meter dus ook dat kan geen probleem zijn.

Nog steeds heb ik het vermoeden dat ik het onnodig ingewikkeld maak en gewoon iets over het hoofd zie; het kan toch niet zo zijn dat een Network media player niet normaal bestanden kan afspelen via een Windows 7 share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Als je in je browser het IP adres van je Eminent in klopt, kan je dan wel je BR films zonder ww en haperen afspelen?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

AvK schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:08:
Als je in je browser het IP adres van je Eminent in klopt, kan je dan wel je BR films zonder ww en haperen afspelen?
Je begrijpt het verkeerd: de Eminent moet films afspelen via het netwerk, deze staan op mijn pc. Deze films wil ik afspelen via Samba zonder deze op de HDD te plaatsen die in de eminent zit. En dat geeft een hoop moeilijkheden zoals ik hier boven schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Probleem is opgelost door een share te maken op de map Movies ipv de disk met de map Movies. Nu kan ik zonder authenticatie bladeren naar mijn films via Samba, performance lijkt op beter dan via NFS op Windows.

Nu kan ik eindelijk het ding volledig testen en een review schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

La ma....

Mooi dat het opgelost is! Ben benieuwd naar je review.

[ Voor 125% gewijzigd door AvK op 28-07-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
(Excuses als dit al gevraagd is, heb de search knop gebruikt maar kon geen antwoord vinden).

Ik heb de Eminent 7080 in gebruik met mijn Sony KDL-60LX900 + Sony receiver. 7080 gaat naar TV via HDMI, geluid loopt optisch naar de receiver. Het geluid loopt bij de meeste films / series echter niet synchroon. Helaas heeft de receiver geen audio delay optie. Is er nog een andere mogelijkheid (bijv. aansluiten) om het geluid synchroon te laten lopen? Via stereo is de delay bijna niet merkbaar, maar als je er op gaat letten, kan het de gehele film toch wel een soort van bederven... Graag hulp!

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen,
klopt het dat uitzending gemist van RTL (met de nieuwe firmware) niet meer werkt?
ik heb slechts nog de andere zenders zonder geluid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb een 7080 die na mijn vakantie ineens mijn NAS-mediamappen niet meer ziet, via Samba.

Ik heb een avond zitten pielen, maar ik krijg het niet voor elkaar.

De audio- en videobestanden staan dus op een NAS, gedeld in het netwerk, vast IP-adres, de speler is alleen uit geweest en weer aan.

O.a. resetten heeft niets geholpen.

Enig idee wat zo 'ineens' dit probleem kan veroorzaken?

let wel, de NAS is nog steeds prima te benaderen, vanaf PC en Mac. Bestanden, ook HD doen het prima, wanneer ik ze met VLC afspeel op mijn Mac.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb de nieuwe firmware er in maar als ik op een video van Youtube klik gebeurt er weinig? zie ik een instelling over het hoofd? :o

En ik zie de Eminent niet meer in de Windows verkenner onder netwerk? waar hij normaal altijd wel staat.
(ik heb Windows 7-64bit)

[ Voor 32% gewijzigd door Dessie op 06-08-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ramzzz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:45:
Ik heb een 7080 die na mijn vakantie ineens mijn NAS-mediamappen niet meer ziet, via Samba.

Ik heb een avond zitten pielen, maar ik krijg het niet voor elkaar.

De audio- en videobestanden staan dus op een NAS, gedeld in het netwerk, vast IP-adres, de speler is alleen uit geweest en weer aan.

O.a. resetten heeft niets geholpen.

Enig idee wat zo 'ineens' dit probleem kan veroorzaken?

let wel, de NAS is nog steeds prima te benaderen, vanaf PC en Mac. Bestanden, ook HD doen het prima, wanneer ik ze met VLC afspeel op mijn Mac.
Opgelost.

Zowel de 7080 als de NAS (incl. schijf- en volumecontrole) gereset en de 7080 van nieuwe firmware voorzien.

Alles werkt weer naar believen, en de 7080 reageert nu sneller: geen preview meer afwachten bij zware bestanden, maar meteen de film laden. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

DeSSie! schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:06:
Ik heb de nieuwe firmware er in maar als ik op een video van Youtube klik gebeurt er weinig? zie ik een instelling over het hoofd? :o

En ik zie de Eminent niet meer in de Windows verkenner onder netwerk? waar hij normaal altijd wel staat.
(ik heb Windows 7-64bit)
Na een update moet je alle 'persoonlijke' instellingen weer activeren. Dus Samba aanzetten, eventuele vaste IP adressen weer instellen, ondertitel instellen op kleur en grootte ed. YouTube zou moeten werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08 12:14
Hallo,

Ik heb sinds kort de Eminent 7180 media speler, alleen ik ondervind nog wat problemen.
Ik heb de mediaspeler met behulp van een Eminent wifi dongel aan het netwerk hangen.

Als ik van mijn computer een bestand naar de harde schijf van mijn eminent kopieer, dan gaat dat extreem langzaam: 15 kb/s. Er is niemand anders binnen het netwerk actief en als ik kijk bij de netwerkinstellingen op de media speler, dan staat er dat hij goede connectie heeft (4 van de 5 streepjes). Ik heb de nieuwste firmware (EM7180_1.0.4.1) geïnstalleerd. Ik las wel op dit forum dat veel mensen een lage netwerksnelheid met deze mediaspeler hebben, maar niet zo laag als ik heb.

Weet iemand wat ik kan doen zodat ik een grotere overdrachtssnelheid krijg?

Verder heb ik ook hetzelfde probleem als veel anderen, dat als ik vanaf de mediaspeler mijn computer selecteer, hij om een Netgebruikers-id en wachtwoord vraagt. Ik heb daar mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn computer ingevuld, maar dan zegt hij steeds "Inloggen Mislukt".

Ik heb dit toen allemaal geprobeerd:
Heineken01 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:26:
[...]

Het probleem was bij mij uiteindelijk opgelost door de REG-FIX te downloaden en draaien op de pc, zie bijna onderaan deze post.

In Windows 7 worden de gedeelde mappen niet standaard weergegeven in het netwerk. Hieronder de instructies om dit alsnog werkend te krijgen.

1.Klik op Start, Configuratiescherm
2.Klik onder 'Netwerk en Internet' op 'Netwerkstatus en -taken weergeven'
3.Klik aan de linker zijde van het scherm op 'Geacvanceerde instellingen voor delen wijzigigen'.
4.Klik aan de rechterzijde op het pijltje bij 'Thuis of werk (huidig profiel)' om deze in te klappen.
5.Klik daarna op het pijltje rechts naast Public, om dit menu uit te klappen.
6.Wijzig/controleer de volgende instellingen:

1.Selecteer 'Netwerkdetectie inschakelen'.
2.Selecteer 'Bestands- en printerdeling inschakelen'.
3.Selecteer 'Openbare mappen delen uitschakelen'.
4.Selecteer 'Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen'.
7.Klik op 'Wijzigingen opslaan', administratie toestemming is mogelijk vereist.
Eigenschappen van je gedeelde map aanpassen

1.Ga naar de map die je wilt delen.
2.Klik met de rechtermuisknop op de map en kies 'Eigenschappen'.
3.Ga naar het tabblad 'Delen',
4.Klik 'Delen'.
5.Klik op het pijltje en selecteer de gebruiker 'Iedereen'.
6.Klik nu op 'Toevoegen'.
7.Zorg ervoor dat minimaal 'Lezen' geselecteerd is voor deze gebruiker.
8.Klik op Delen op de map te delen.
9.Klik op 'Gereed' om de instellingen op te slaan.
10.Ga naar het tabblad Beveiliging, controleer of 'Iedereen' in de lijst voorkomt. Zo niet, klik op Bewerken.

1.Klik op 'Toevoegen', waarna een nieuw venster verschijnt.
2.Klik op 'Geavanceerd'.
3.Klik op 'Nu zoeken'.
4.Selecteer 'Iedereen' uit de lijst met zoekresultaten.
5.Klik daarna op OK, daarna nogmaals op OK.
6.Klik wederom op OK en je bent terug bij het tabbald Beveiliging.

11.Klik daarna op Sluiten om de mapeigenschappen te sluiten.
Dit is in principe voldoende om de map te delen voor de mediaspeler.

De gebruiker 'Iedereen' komt niet in mijn lijst voor?
Mogelijk komt de gebruiker 'Iedereen' niet voor in je systeem. Volg deze instructies om de gebruiker toe te voegen.

1.Klik met de rechtermuisknop op de map die je wilt delen en open Eigenschappen.
2.Ga naar het tabblad Delen.
3.Klik op 'Geavanceerd delen', administratie toestemming is mogelijk vereist.
4.Zet een vinkje bij 'Deze map delen'.
5.Klik nu op 'Machtigingen'.
6.Voeg nu de gebruiker 'Iedereen' als volgt toe:

1.Klik op 'Toevoegen', waarna een nieuw venster verschijnt.
2.Klik op 'Geavanceerd'.
3.Klik op 'Nu zoeken'.
4.Selecteer 'Iedereen' uit de lijst met zoekresultaten.
5.Klik daarna op OK, daarna nogmaals op OK.

7.Selecteer 'Iedereen'.
8.Zorg ervoor dat minimaal 'Lezen' toegestaan is.
9.Klik op OK om de instellingen op te slaan.
10.Klik daarna op Ok, vervolgens op Sluiten om de mapeigenschappen te sluiten.

Geavanceerde instellingen wijzigen bij problemen
Het kan zijn dat de map óf specifieke bestanden niet benaderbaar zijn of niet afgespeeld kunnen worden.

1.Klik hier om een Register bestand te downloaden om de rechten in het register te wijzigen.

2.Klik met de recthtermuisknop op de link en kies 'Bestand opslaan als...'.
3.Sla het bestand op je bureaublad op.
4.Klik met de rechtermuisknop op het ZIP bestand en kies 'Alles uitpakken', volg de instructies in de wizard.
5.Nadat de bestanden zijn uitegepakt zie je een bestand met de naam 'Windows-sharing.reg'. Klik met de rechtermuisknop op dit bestand en kies 'Als administrator uitvoeren'.
6.Start de computer opnieuw op.
In het menu van de hdMEDIA RT kies je daarna bijvoorbeeld Video, kies vervolgens Samba, kies je werkgroep en kies daarna je computer. Er komt alsnog een inlogscherm in beeld, hier hoeft nu niets ingevuld te worden, dus klik op OK. Klik vervolgens de gedeelde map aan en de bestanden zijn beschikbaar.
Ik kan dan wel op mijn computer kijken, maar als ik dan op een gedeelde map klik, dan vraagt hij alsnog om inloggegevens. Als ik hier mijn inloggegevens invul, doet hij het niet (ook als ik er niets invul)

Wat kan ik nog doen, zodat ik gedeelde mappen op mijn desktop vanaf mijn mediaspeler kan benaderen?

Groeten Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Om snel bestanden heen en weer te kunnen schrijven: Eminent bekabeld aansluiten. Dan doe je 8Gig in een half uur.

Benaderen van mappen, lees dit bericht eens:
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:38:
Probleem is opgelost door een share te maken op de map Movies ipv de disk met de map Movies. Nu kan ik zonder authenticatie bladeren naar mijn films via Samba, performance lijkt op beter dan via NFS op Windows.

Nu kan ik eindelijk het ding volledig testen en een review schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr-computer
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-04 11:22
@ Eminent.

heb een bekabeld netwerk gemaakt met 1 pc (de mijne).
Ik kan zowat alles afspelen, BRD, MKV,AVI,VIDEO_TS , DTS wav , enz. enz.
het meeste dus op full hd en het gebeurt heel vaak dat er plotseling geen verbinding meer is met de WL100 (staat op 4 mtr afstand en zou dus geen probleem moeten zijn) dan moet ik de wl-100 soms uitzetten en weer aan , dan gaat ie weer verder waar ie is gebleven.

Als ik iets afspeel vanaf mijn pc dan zie ik altijd het aantal KB's in beeld en dat heel erg verschillend, van 18000 tot soms wel 48000KB/s heb al een andere kabel eraan gehad maar het blijft zo.

heb je nog wat tips voor me dan.

Sinds vandaag geprobeerd om iets te zien op youtube, krijg dit niet voor elkaar.
Krijg wel b.v te zien urker mannenkoor, maar afspelen van filmpjes lukt niet, krijg een melding van Bevestigen, druk op OK en dan gebeurt er niets.
het youtube probleem wordt opgelost door Eminent door middel van een aankomende update.

[ Voor 5% gewijzigd door sdr-computer op 08-08-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLyTE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-01 20:08

FLyTE

Hoe of wat?

ApC_IcE schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:44:
Ik wacht al maanden met (misschien nutteloze) hoop dat het gui er beter komt uit te zien.
Anders ga ik in mijn nieuwe huis over op iets anders, en doneer ik deze aan mijn ouders.
Ik vind de 7080 erg goed behalve het foeilelijke menu dus.
Probeer dan eens de Mede8er v.4.04 firmware erop te draaien.. ziet er stukken beter uit.

Pentium Dualcore E2160 - 2 x 1024mb PC2-5300 - MSI G31M - XFX 8800GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

FLyTE schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 01:07:
[...]

Probeer dan eens de Mede8er v.4.04 firmware erop te draaien.. ziet er stukken beter uit.
Werkt dat 1 op 1 op de 7080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
geen idee waar ik precies moet zijn maar probeer het maar eerst in de centrale topics:
ik heb pas een humax 5050c gescoord maar de eminent 7080 reageert op de humax zijn "list" knop en gaat dan aan of uit.. bijzonder vervelend.. iemand een idee hoe ik zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLyTE

FLyTE

Hoe of wat?

Ramzzz schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 01:23:
[...]

Werkt dat 1 op 1 op de 7080?
Heb een aangepaste 'install.img' gebruikt. Weet niet of deze gepost mag worden (Zo niet dan verwijder hem maar):

http://ims-update.appspot.com/

Dit is een firmware (AVS HD-R1 & Egreat EG-R1/R2 firmware based on Mede8er MED500X V4.0.4 3March2011 INC HDaudio) voor de eGREAT R2A (Lees: EM7080) bestaande uit Mede8er firmware 4.0.4. De versie voor de EM7080 heeft o.a. een aangepaste mapping voor de afstandbediening. De Mede8er heeft blijkbaar een eigen / afwijkende mapping.

[ Voor 7% gewijzigd door FLyTE op 08-08-2011 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ah, eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Is het met de 7080 mogelijk om met een iphone de door de mappenlijst heen te browsen?
Ik kan nu via totalcommander FTPen van en en naar de eminent.
Is het mogelijk dit ook om vanuit de iphone te doen?

Het onderstaande heb ik:
- naam.dyndns.info:11023
- username / wachtwoord

In totalcommander werkt het FTP on the Go werkt het helaas niet.

Is het ook mogelijk om content te streamen via FTP naar de iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
Weet iemand of het ook mogelijk is om een webserver te installeren op de Eminent mediaspeler? Ik wil graag een Apache, PHP, MySQL webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
FLyTE schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 01:33:
[...]
Dit is een firmware (AVS HD-R1 & Egreat EG-R1/R2 firmware based on Mede8er MED500X V4.0.4 3March2011 INC HDaudio) voor de eGREAT R2A (Lees: EM7080) bestaande uit Mede8er firmware 4.0.4. De versie voor de EM7080 heeft o.a. een aangepaste mapping voor de afstandbediening. De Mede8er heeft blijkbaar een eigen / afwijkende mapping.
En deze werkt goed? Ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig geworden!
Bij het installeren van deze image gebeurd er niets met de HD?
Ik bedoel ik raak mijn films enz. niet kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLyTE

FLyTE

Hoe of wat?

Beertjeman schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:24:
[...]

En deze werkt goed? Ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig geworden!
Bij het installeren van deze image gebeurd er niets met de HD?
Ik bedoel ik raak mijn films enz. niet kwijt?
Ik ben van de meest recente Eminent firmware overgestapt naar bovengenoemde; had al mijn films nog op de HDD staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

FLyTE schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:13:
[...]Ik ben van de meest recente Eminent firmware overgestapt naar bovengenoemde; had al mijn films nog op de HDD staan.
Kan je wat pics posten van die nieuwe interface? Ben wel nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLyTE

FLyTE

Hoe of wat?

AvK schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:57:
[...]

Kan je wat pics posten van die nieuwe interface? Ben wel nieuwsgierig.
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodaddy.net/images/product_artwork/Mede8er_MED500X/Mede8er_MED500X_video_wall.jpg

Echt een stuk beter dan de standaard firmware.

Verwijderd

FLyTE schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:09:
[...]

[afbeelding]

Echt een stuk beter dan de standaard firmware.
Ziet er leuk uit, dus meteen even geïnstalleerd. Je kan met die firmware niet eens een film pauzeren. :+ Ook is de software in 10 minuten al 3 keer vastgelopen.
Ik ga meteen weer terug naar originele firmware.

• FLyTE

FLyTE

Hoe of wat?

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 00:35:
[...]

Ziet er leuk uit, dus meteen even geïnstalleerd. Je kan met die firmware niet eens een film pauzeren. :+ Ook is de software in 10 minuten al 3 keer vastgelopen.
Ik ga meteen weer terug naar originele firmware.
Jawel; lees de bron maar even door ;).

Verwijderd

FLyTE schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 01:03:
[...]

Jawel; lees de bron maar even door ;).
Bron is niet in het Engels/Nederlands en voor het forum zou ik verplicht een account moeten aanmaken.

Als de pauze knop niet doet waar het voor is en je zou andere knoppen moeten gebruiken, dan is er een brakke implementatie neergezet waar niet mee te werken valt. Tel daarbij op dat de software gewoon vastloopt en het starten van een film ineens secondenwerk (8+ !) is geworden ipv nog geen halve seconde, dan heb ik al geen zin meer om op te zoeken welke vreemde knoppen ik dan zou moeten gebruiken voor standaard acties. Ondankt de kleine gebreken en de lelijkere interface is de standaard software vele malen beter.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn eminent 7080 en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb mijn 7080 nu ongeveer een jaar en hij heeft altijd zonder problemen gewerkt (alleen wat installatie problemen). Ik heb een aantal weken geleden het nieuwe besturingssyteem Lion op mijn macbook geinstalleerd en nu kan ik mijn 7080 niet meer benaderen. Via SMB en FTP geeft hij foutmeldingen. Ik heb al veel gezocht via google en stuitte toen al op aangescherpte beveiligingsprotocollen van Apple.

Toen heb ik geprobeerd de 7080 via de usb aan te sluiten op mijn mac. Ik heb dit 1x eerder gedaan. Ik heb toen een backup gemaakt van het vorige besturingssysteem via timemachine. Als ik de apparaten verbind, dan krijg ik geen verbinding met de harde schijf (hij vindt hem niet). Hij geeft alleen de backup aan die ik laatst heb gemaakt. Ook naar dit probleem heb ik gezocht op internet en heb programma's gedownload (NTFS-3G & Tuxera NTSF), maar niets hielp om verbinding te krijgen.

Heeft iemand de gouden tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Heb je meteen ook Samba geüpdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik Samba updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 23:26
Ik heb geen geluid op de alternatieve image met uitzending gemist.
Deed het eerst wel.
Ligt het aan mijn instellingen of hebben meer mensen geen geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
@Flyte;

Ik heb die image van jouw geinstalleerd, het werkt wel maar ik miste toch een aantal opties o.a. youtube en uitzending gemist die ik in de eminent firmware wel heb dus ik ben weer terug gegaan.

Wat betreft het probleem met de "mapping" of de toetsen die niet overeenkomen; mischien met een all in one afstandsbediening het model van de image inladen en dan komen de toetsen wel overeen?

Wel bracht me dit op een idee, ik ben gaan speuren kwam er achter dat firmware voor de Emtec N200, A.C Ryan en Mede8er allemaal op elkaar lijkt en kwam op deze site terecht:

http://playon.unixstorm.org/index.php

Blijkt dan de firmware van de A.C Ryan gelijk is aan die van de Eminent!
Flashen lukt niet want er verschijnt een waarschuwing dat A.C Ryan niet werkt op een Eminent.

Kun jij hetzelfde doen met deze image en die aanpassen voor de Eminent?

Die opties van de playonx zijn wel erg mooi om te hebben....

[ Voor 13% gewijzigd door rasta87 op 17-08-2011 23:45 . Reden: ik was iets vergeten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:02

H.Boss

Hugo Boss

= opgelost.

[ Voor 98% gewijzigd door H.Boss op 20-08-2011 12:21 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie kan mij helpen

Ik heb sinds kort een EM7180 gekocht, waarbij ik regelmatig de shoutcast gebruikte, en
die werkte zeer goed.
Maar nu heb ik gisteren de Firmware geupdated naar versie 1.0.4.1 en nu ben ik alle zenders
kwijt die erop stonden.
Ik kan nog wel op shoutcast drukken, dan krijg ik ook nog alle Submappen van soort muziek,
maar al die mappen zijn nu leeg. Dus alle zenders zijn spontaan verdwenen.

Wie kan mij vertellen hoe ik deze weer terug kan krijgen.
Zou je daar heel dankbaar voor zijn

M.h.g. the-knife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guardian-spirit schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:22:
Is het met de 7080 mogelijk om met een iphone de door de mappenlijst heen te browsen?
Ik kan nu via totalcommander FTPen van en en naar de eminent.
Is het mogelijk dit ook om vanuit de iphone te doen?

Het onderstaande heb ik:
- naam.dyndns.info:11023
- username / wachtwoord

In totalcommander werkt het FTP on the Go werkt het helaas niet.

Is het ook mogelijk om content te streamen via FTP naar de iphone?
Ik gebruik de App Filebrouwser, dit werkt perfect ook om een nzb in nzbget te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLyTE

FLyTE

Hoe of wat?

rasta87 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:41:
@Flyte;

Ik heb die image van jouw geinstalleerd, het werkt wel maar ik miste toch een aantal opties o.a. youtube en uitzending gemist die ik in de eminent firmware wel heb dus ik ben weer terug gegaan.

Wat betreft het probleem met de "mapping" of de toetsen die niet overeenkomen; mischien met een all in one afstandsbediening het model van de image inladen en dan komen de toetsen wel overeen?

Wel bracht me dit op een idee, ik ben gaan speuren kwam er achter dat firmware voor de Emtec N200, A.C Ryan en Mede8er allemaal op elkaar lijkt en kwam op deze site terecht:

http://playon.unixstorm.org/index.php

Blijkt dan de firmware van de A.C Ryan gelijk is aan die van de Eminent!
Flashen lukt niet want er verschijnt een waarschuwing dat A.C Ryan niet werkt op een Eminent.

Kun jij hetzelfde doen met deze image en die aanpassen voor de Eminent?

Die opties van de playonx zijn wel erg mooi om te hebben....
Ik zal dit binnenkort eens bekijken.. interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:34:
[...]

Ik gebruik de App Filebrouwser, dit werkt perfect ook om een nzb in nzbget te zetten.
ok! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
FLyTE schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:56:
[...]

Dat zou wel heel tof zijn :D! Wou net die andere gaan installeren, maar als ik zie dat het niet helemaal werkt blijf ik er maar vanaf :)

wel probeer ik dadelijk de [Custom FW] hdMEDIA XL edition firmware die ook op de eminent forums staat, maar die veranderd niks aan de GUI

edit :

heeft iemand hier ooit naar gekeken? http://www.avforums.com/f...073-hacking-flashing.html ?

[ Voor 33% gewijzigd door MrGizMo op 24-08-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
Ja,

want ik had gezien dat die andere merken hun images ook install.img noemen, en dan dezelfde chipset erin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Iemand enig idee waar ik een (betere) fan kan halen voor de EM7080? Deze is in een paar dagen echt slecht geworden.

Het afwijkende formaat maakt het lastig een vervangend model te krijgen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
Hallo,

Ik heb een aantal problemen met/ vragen over de Eminent 7180.

1. Als ik de webbrowser open en vervolgens op de adresbalk klik, verschijnt er geen keyboard om een adres in te typen. Dit was eerder wel het geval. Ik heb al een keer opnieuw de firmware geïnstalleerd, maar dit werkte niet. Weet iemand hoe het komt dat er geen keyboard bij de webbrowser verschijnt en wat ik hieraan kan doen?

2. NZBget werkte bij mij in eerste instantie goed, alleen nu geeft hij een foutmelding: "ERROR: NZBGetWeb could not connect to NZBGet-Server." Als ik hem probeer te starten zegt hij dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
ERROR: Could not start server. Errorcode: 255.

Output:
Error in config-file: line 1: ���6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m���s���m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m����m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m���s���6���o�m����6���o�m���s���6ۼm�8�o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6ۜm�����m�m�����m�m�8�o�m����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����
Error in config-file: line 2: m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����
Error in config-file: line 3: m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m��01wb�
Error in config-file: line 4: ���������������������������������������������������������������������������������������������������������
Error in config-file: line 5: ���������������������������������������������������������������������������������������01wb�
Error in config-file: line 6: UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU01wb�
Error in config-file: line 7: UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU01wb�
Error in config-file: line 8: UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU00dc�
Error in config-file: line 9: UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU00dc�
Error in config-file: line 10: UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU00dc�
Error in config-file: line 11: UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULAME3.97UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU01wb�
Error in config-file: line 12: UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULAME3.97UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU01wb�
Error in config-file: line 13: UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU"Hh���AKEjM� 48�����Ƒ
Error in config-file: line 14: 80�C�sq"A#��Y$V��MREjMb48��i�sr�,�P����1��f��`X@9g"�-��C�L@�) 0x�֤��0�P���B���q ��C�> �
Error in config-file: line 15: �m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m���
Error in config-file: line 16: ��m�m�����m�m�x�nq����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�8�o�m����6���o�m����6���n���m����m�m�8�o�m����6ۼm�����m�6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����m�m����m����6���o�m���s���6ۼm�8�o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���nq���m����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�x�nq����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�8�o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���n���m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����m�6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6ۜm�����m�m�����m�m�����m�m�����
Error in config-file: line 17: m�m�����m�m�����s���6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����m�6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����m�m�x�nq����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�����m�m�8�o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m���
Error in config-file: line 18: �6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����6���o�m����
Error in config-file: line 19: &#65533;&#65533;@&#65533;&#585;\&#65533;&#65533;&#65533;1 &#65533;&#817;l&#65533;&#65533;/oRHH&#65533;&#65533;t9]&#65533;7hi\0&#65533;71|Ah&#65533;\&#65533;&#65533;j)bHP&#65533;O&#65533;1&#65533;LHpt&#65533;&#65533;H!&#65533;q&#65533;IO<&#65533;"&#65533;0&#65533;&#65533;nRx4&#65533;0&#65533;!&#65533;UA7&#65533;&#308;M&#65533;L&#65533;&#65533;1&#65533; &#65533;&#65533;&#65533;u&#65533;&#65533;&#65533;,C0&#65533;&#263;&#1560;2Q&#65533;M&#65533;R-"&#65533;7Vf20&#65533;&#65533;:6&#65533;&#65533;q$%&#65533;2|&#65533;'#<9 &#65533;!&#65533;&#65533;
Error in config-file: line 20: &#65533;&#65533;-bho&#65533;TK|&#65533;X&#65533;oI&#65533;&#65533;!z&#65533;(&#65533;&#65533;V&#65533;&#917;&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;`!&#65533; G&#1163;&#65533;!&#65533;&#65533;

FATAL ERROR: Invalid option "^&#65533;&#65533;p&#483;&#65533;&#65533;&#65533;?&#65533;B&#1093;&#65533;Z2&#65533;*&#65533;&#65533;U&#65533;&#65533;&#65533;f&#65533;&#65533;##H&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;YP:d_&#65533;&#65533;&#65533;U*&#65533;&#65533;@&#645;&#65533;&#65533;&#65533;J&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;dd`&#65533;\&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;1uY&#65533;&#65533;)y&#65533;A8&#65533;&#65533;0&#65533;4&#1175;

Toen ik de firmware opnieuw had geïnstalleerd heeft hij het 1 keer weer gedaan, maar daarna vreemd genoeg niet meer (terwijl ik op het instellen van een nieuwsserver na, niets heb veranderd). Wat kan ik proberen om NZBget weer aan de praat te krijgen?

3. Ik las hier op het forum dat er meer mensen zijn waarbij de YouTube webservice niet werkt. Is er al een oplossing om YouTube aan de praat te krijgen? Ik kan wel naar filmpjes zoeken, maar als ik hem vervolgens probeer af te spelen doet hij dat niet :S

4. Zijn er ook mensen die uitzending gemist op hun Eminent media player hebben? Zoja, hoe krijg je dit voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. De webbrowser voldoet niet geheel aan onze kwaliteitseisen, maar is wel in de firmware terecht gekomen. On-screen keyboard is hierbij niet beschikbaar geweest. Tekst moet via sms-stijl ingevoerd worden in de adresbalk.

2. Je NZBget configuratiefile lijkt beschadigd te zijn. Zie ook het topic op ons forum.

3. We werken hard aan een oplossing om YouTube weer werkend te krijgen. Door aanpassingen aan de kant van YouTube (nieuwe codecs en formaten) werkt dit tijdelijk niet.

4. Uitzending gemist is geen feature van onze spelers. Wel is er een custom firmware beschikbaar voor zowel EM7080 als EM7180 met daarop o.a. RTL Gemist, SBS6, net5 enzovoort. Zie deze link voor meer informatie.

[ Voor 0% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 31-08-2011 11:21 . Reden: omg typos.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

prutser001 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:58:
Iemand enig idee waar ik een (betere) fan kan halen voor de EM7080? Deze is in een paar dagen echt slecht geworden.

Ebay.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:08:
1. De webbrowser voldoet niet geheel aan onze kwaliteitseisen, maar is wel in de firmware terecht gekomen. On-screen keyboard is hierbij niet beschikbaar geweest. Tekst moet via sms-stijl ingevoerd worden in de adresbalk.

2. Jou NZBget configuratiefile lijkt beschadigd te zijn. Zie ook het topic op ons forum.

3. We werken hard aan een oplossing om YouTube weer werkend te krijgen. Door aanpassingen aan de kant van YouTube (nieuwe codecs en formaten) werkt dit tijdelijk niet.

4. Uitzending gemist is geen feature van onze spelers. Wel is er een custom firmware beschikbaar voor zowel EM7080 als EM7180 met daarop o.a. RTL Gemist, SBS6, net5 enzovoort. Zie deze link voor meer informtie.
Geen feature? Niet meer dan, want ik heb volgens mij nog een doos liggen van de 7080 waar het duidelijk op staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uitzending gemist is nooit een feature geweest op de EM7180, waar de poster over beschikt.
Op de EM7080 heeft het bij mijn weten niet op de doos gestaan, wel zijn er winkeliers die de speler als zodaning hebben verkocht. (idem met RTL gemist..) Wellicht dat er een sticker oid. opzit van de betreffende winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 17:54
@eminent

Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe GUI van de 7180 , die werd in mei al beloofd maar is uitgesteld voor hoe lang nog?

Verwijderd

prutser001 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:58:

Je kan gewoon bellen met Eminent en dan sturen ze gewoon een nieuwe op. Heb ik ook gedaan omdat ik een schrapend geluid hoorde. Kost niets omdat het onder garantie valt.

• MrGizMo
Dancis schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:41:
@eminent

Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe GUI van de 7180 , die werd in mei al beloofd maar is uitgesteld voor hoe lang nog?
Nja dat is ook wel weer zoiets, Ach misschien kan iemand iets fixen met een gui van een andere mediaplayer

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 07:52:
[...]

Je kan gewoon bellen met Eminent en dan sturen ze gewoon een nieuwe op. Heb ik ook gedaan omdat ik een schrapend geluid hoorde. Kost niets omdat het onder garantie valt.
Gedaan, na een paar maanden heb ik nu weer hetzelfde probleem -O- Ik zie liever een permanentere oplossing.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ik geef er geen garantie op maar ik denk dat je prima zonder Fan kan. De boel wordt echt nauwelijks warm. Ben hier lekker aan het downen en films heen en weer aan het schrijven. Geen noemenswaardige warmte te bemerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

AvK schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:34:
Ik geef er geen garantie op maar ik denk dat je prima zonder Fan kan. De boel wordt echt nauwelijks warm. Ben hier lekker aan het downen en films heen en weer aan het schrijven. Geen noemenswaardige warmte te bemerken.
Ik merk toch wel dat mijn EM7080 heet wordt als ik flink aan het kopieren+HD filmpje aan het kijken ben.
Dus hoop ik binnen redelijke tijd een vervangende fan opgestuurd te krijgen want ik kan ook geen alternatief vinden. En om nou zelf te gaan zitten knoeien....

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Heb de 7080 nu een week en ben er tevreden over, alleen ik worstel nog met de torrentfunctie.

-Portforwarding aangezet
-BT ook aangezet op de 7080

Als ik naar het adres van de speler ga (http://192.168.1.14/home.html in dit geval) zie ik een soort startpagina van Neighbor Web maar als ik op Bittorrent Download klik(http://192.168.1.14/cgi-bin/redir.cgi) kom ik op een lege pagina terecht. Weet iemand wat hier aan de hand is?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05-2024
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:24:
Uitzending gemist is nooit een feature geweest op de EM7180, waar de poster over beschikt.
Op de EM7080 heeft het bij mijn weten niet op de doos gestaan, wel zijn er winkeliers die de speler als zodaning hebben verkocht. (idem met RTL gemist..) Wellicht dat er een sticker oid. opzit van de betreffende winkel?
Op jullie site staat het nog steeds tussen de FAQ. Weliswaar met disclaimer, maar het staat er nog wel. Is er nog enige activiteit op dit gebied? Of het nou wel of niet op de doos stond maakt me even niet uit.

[ Voor 0% gewijzigd door lamme23 op 05-09-2011 21:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik heb eigenlijk al sinds de aanschaf last van zo'n lawaairige fan, alleen ben ik een beetje te lui geweest met melding maken.

Nu heb ik de EM7080 ondertussen al weer een dik jaar (naar volle tevredenheid).

De fan begint nu aardig te lijken op een grizzlybeer met zware astma, stuurt Eminent ook na een jaar nog een fan op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Jazeker, je hebt immers 5 jaar garantie.

• MrGizMo
FLyTE schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:56:
[...]

toevallig nog naar gekeken :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
Waar blijft de nieuwe firmware, of zijn ze daar bij Eminent nog steeds op vakantie... :P
Wil wel weer eens Youtube op TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:03
FF een post ter info.

Ik ben al een jaar fan van de 7080 en was voor een opvolger aan het kijken voor de woonkamer. Dit zou de 7180 worden maar deze gaat uit productie ( ? ) en zijn directe opvolger wordt de 7280.

http://opensource.eminent...viewtopic.php?f=31&t=1453

EM7180
Chip: RT1183
Snelheid: 400Mhz
LAN: 10/100
RAM:DDR

EM7280/EM7285
Chip: RT1185
Snelheid: 500Mhz
LAN: 10/100/1000 (gigabit)
RAM: DDR2

Sneller RAM en CPU zorgen ervoor dat je al vlug 33% sneller door de gebruikersinterface heen zapt, of door lijsten bladert, films navigeert, enzovoorts.
Daarnaast is bijv. de EM7285 voorzien van een LED backlit display, easy-mount systeem, Browser en Flash(lite) support.
De EM7280 beschikt (nog) niet over een browser/flash combo, maar dit komt in een toekomstige firmware.
Qua vergelijking voor het kopen: EM7180 is end-of life en al bijna nergens meer leverbaar. De EM7280 is begin deze week in de verkoop gegaan als directe opvolger.

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 17:54
Dan is het te hopen dat de ondersteuning qua firmwares enzo wel goed blijft. Valt me wel op dat toen de speler net uit was de firmwares elkaar snel opvolgde.......

Nu er een nieuwe speler komt en de 7180 end of line is er lang gedaan wordt over een firmware , de 7080 wordt nog beter bij gehouden dan de 7180.

• Grolsch
AvK schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:17:
Jazeker, je hebt immers 5 jaar garantie.
Ondertussen is toegezegd dat de fan onderweg is, dus we wachten af :)

Verwijderd

Ik ben van plan om de Eminent 7280 aan te schaffen, in combinatie met een Cambridge Audio Dacmagic voor het betere hi-fi werk. Ik wil er ook gewoon films mee kijken, die meestal een multichannel audio track hebben. De Dacmagic accepteert echter alleen 2.0 digitale input.

Kan iemand me vertellen of je de huidige media players van Eminent zo kan instellen dat ze multichannel bronnen naar 2.0 downsamplen als je een digitale output naar coaxial of spdif gebruikt? (en dus niet alleen bij analoge output?)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 20:39

GJA

De manual is te downen; staat het er niet in?

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38

Sorcerer8472

Mens sana?

Erasmo schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:18:
Heb de 7080 nu een week en ben er tevreden over, alleen ik worstel nog met de torrentfunctie.

-Portforwarding aangezet
-BT ook aangezet op de 7080

Als ik naar het adres van de speler ga (http://192.168.1.14/home.html in dit geval) zie ik een soort startpagina van Neighbor Web maar als ik op Bittorrent Download klik(http://192.168.1.14/cgi-bin/redir.cgi) kom ik op een lege pagina terecht. Weet iemand wat hier aan de hand is?
Heb hier ook last van. Lijkt wel stuk te zijn in de nieuwste firmware (waarin wel het crashprobleem helemaal weg is + alle h264-files weer spelen!).

Gelukkig kwam ik er daardoor achter dat de (oudere) film die ik via een torrent wilde downloaden ook gewoon als nzb te downloaden was. Scheelt nogal wat tijd :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 19-09-2011 16:50 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:43:
[...]

Ondertussen is toegezegd dat de fan onderweg is, dus we wachten af :)
En de fan lag afgelopen vrijdag in de brievenbus, dus top service @ Eminent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ik heb een 2008R2 server met data die ik wil kunnen afspelen met een 7080.
ik heb die win 7 reg even bekeken en geimporteerd (komt aardig overeen)
Maar het is ronduit belachelijk dat je password protected sharing zou moeten gaan uitzetten om bij bestanden te kunnen. (mijn Dune doet dit prima)

het lukt verder met geen mogelijkheid om de 7080 een mapping te maken via SMB ookal geef je een domain admin op.

welke firmware (custom) ondersteunt dit wel met een redelijke mapping voor de AB?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 07:50
Ik blijf maar problemen houden met mijn em7080 en netwerk. De ene keer zie ik hem wel in windows en de andere keer weer niet. :'( Vanaf speler kan ik wel op mijn gedeelde schijf die op de pc staat. Ik snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Heb je de Eminent een vast IP-adres gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
AvK schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:00:
Heb je de Eminent een vast IP-adres gegeven?
Ja dat heb ik gedaan. De ene keer zie ik hem wel in windows en de andere keer niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:30

Joppy

Ajuparaplu!

Wat zou er mis kunnen zijn als ik bij de keuze voor HDD een E: ext3 schijf zie en niet de inhoud van mijn harddisk?

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Richard35: SMB/netwerkherkenning kan enige tijd duren als je geen pc's hebt in het netwerk die 24/7 aanstaan. Maak een snelkoppeling op het bureaublad naar het vast IP dat je aan de speler gaf (bijv naar hdd op \\192.168.1.124). Met die snelkoppeling kun je er dan altijd op als de speler aanstaat, en hoef je de netwerkherkenning ook niet af te wachten.

@Joppy: Klinkt als een kapotte NTFS partitie, koppel de schijf aan je PC via de USB aansluiting op je speler, en probeer eens op schijfcontrole te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
[quote]ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:22:
@Richard35: SMB/netwerkherkenning kan enige tijd duren als je geen pc's hebt in het netwerk die 24/7 aanstaan. Maak een snelkoppeling op het bureaublad naar het vast IP dat je aan de speler gaf (bijv naar hdd op \\192.168.1.124). Met die snelkoppeling kun je er dan altijd op als de speler aanstaat, en hoef je de netwerkherkenning ook niet af te wachten.

Ik zou wel een snelkoppeling willen maken, maar op dit moment zie ik de eminent helemaal niet in verkenner. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard35 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:48:
[quote]ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:22:

Ik zou wel een snelkoppeling willen maken, maar op dit moment zie ik de eminent helemaal niet in verkenner. :(
Op de manier zoals beschreven hoeft dat ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:22:
@Joppy: Klinkt als een kapotte NTFS partitie, koppel de schijf aan je PC via de USB aansluiting op je speler, en probeer eens op schijfcontrole te draaien?
Dan krijg ik de melding: "De schijf in station M moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

@eminenteurope:
Komt er nog iets van nieuws over een nieuwere gui voor de 7080?
of een grote update?
of wat dan ook?
Ik heb de speler gekocht toendertijd omdat er veel over te doen was.
Veel updates en veel gepraat en verzonnen, een goed actief topic hier op tweakers.
nu lijkt het bijna uitgestorven.

Niet om te dreigen, maar mijn huis is over een paar maanden klaar, en ik denk dat ik de eminent maar in de prullenbak gooi, zo lelijk is het menu. (of er moet verbetering in komen)
Ik zet wel een xbmc iets in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
[i]
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:54:
[...]

Op de manier zoals beschreven hoeft dat ook niet
Hoe doe ik dat dan? ;(

Graag uitleg hierover.

Sorry het is gelukt.

Had ik dit maar eerder geweten. Loop al sinds het begin te kl**ten.

Maar toch bedankt. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Richard35 op 05-10-2011 09:32 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ApC_IcE

Eminent is momenteel hard bezig de firmware voor de EM7180 klaar te maken. Momenteel bevindt de fw zich in de laatste fase voordat hij gereleased zal worden. Uiteraard zijn we ook bezig te onderzoeken of we fw voor de EM7080 kunnen implementeren. De EM7080 is een prima apparaat en Eminent is deze successor zeker niet uit het oog verloren. Indien mogelijk zullen we dus ook voor deze mediaplayer een fw uitbrengen maar momenteel bevinden we ons nog niet in het stadium waarin dit met zekerheid te zeggen valt. Houd s.v.p. onze Twitterpagina en Facebookpagina in de gaten evenals ons forum. Op deze sites worden alle releases bekend gemaakt.

@Joppy
Wellicht kun je proberen via de computer een schijfcontrole uit te voeren? Daarnaast zou je kunnen proberen de schijf compleet opnieuw te installeren (Let op! Hierbij gaan wel de gegevens op de schijf verloren)

Sluit hiervoor de mediaspeler via USB aan op de computer en ga vervolgens naar Windows schijfbeheer (Rechtermuisknop op 'Computer' en vervolgens 'Beheren'), kies aan de linkerkant voor schijfbeheer. Je ziet hier ook de schijf van de mediaspeler staan die is opgedeeld in 4 partities. Klik elke partitie 1 voor 1 aan met de rechtermuisknop en kies 'Partitie verwijderen'. Als alle partities zijn verwijdert klik je met rechts op de niet toegewezen ruimte en kies voor nieuwe partitie. Doorloop de wizard en zorg dat je op een gegeven moment 'Snelformatteren' aanvinkt.

Nadat de procedure is voltooid en je een schijfletter krijgt toegewezen sluit je de mediaspeler aan op de TV en formatteer de HDD nogmaals via het menu van de mediaspeler (Instellingen -> Systeem -> HDD formatteren.) De schijf zou nu goed zichtbaar moeten zijn in de speler.

@Richard35
Fijn dat het probleem is opgelost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:19:
@ApC_IcE

Eminent is momenteel hard bezig de firmware voor de EM7180 klaar te maken. Momenteel bevindt de fw zich in de laatste fase voordat hij gereleased zal worden. Uiteraard zijn we ook bezig te onderzoeken of we fw voor de EM7080 kunnen implementeren. De EM7080 is een prima apparaat en Eminent is deze successor zeker niet uit het oog verloren. Indien mogelijk zullen we dus ook voor deze mediaplayer een fw uitbrengen maar momenteel bevinden we ons nog niet in het stadium waarin dit met zekerheid te zeggen valt. Houd s.v.p. onze Twitterpagina en Facebookpagina in de gaten evenals ons forum. Op deze sites worden alle releases bekend gemaakt.

@Joppy
Wellicht kun je proberen via de computer een schijfcontrole uit te voeren? Daarnaast zou je kunnen proberen de schijf compleet opnieuw te installeren (Let op! Hierbij gaan wel de gegevens op de schijf verloren)

Sluit hiervoor de mediaspeler via USB aan op de computer en ga vervolgens naar Windows schijfbeheer (Rechtermuisknop op 'Computer' en vervolgens 'Beheren'), kies aan de linkerkant voor schijfbeheer. Je ziet hier ook de schijf van de mediaspeler staan die is opgedeeld in 4 partities. Klik elke partitie 1 voor 1 aan met de rechtermuisknop en kies 'Partitie verwijderen'. Als alle partities zijn verwijdert klik je met rechts op de niet toegewezen ruimte en kies voor nieuwe partitie. Doorloop de wizard en zorg dat je op een gegeven moment 'Snelformatteren' aanvinkt.

Nadat de procedure is voltooid en je een schijfletter krijgt toegewezen sluit je de mediaspeler aan op de TV en formatteer de HDD nogmaals via het menu van de mediaspeler (Instellingen -> Systeem -> HDD formatteren.) De schijf zou nu goed zichtbaar moeten zijn in de speler.

@Richard35
Fijn dat het probleem is opgelost. ;)
Mooie update! Kun je ook al iets melden over het wel/niet toevoegen van Shuffle play voor Muziek zoals dat nu ook in de 7280 zit? Dit mis ik namelijk heel erg op mijn 7180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59

Boy

www.byoscoop.nl

Sorcerer8472 schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:32:
[...]

Heb hier ook last van. Lijkt wel stuk te zijn in de nieuwste firmware (waarin wel het crashprobleem helemaal weg is + alle h264-files weer spelen!).

Gelukkig kwam ik er daardoor achter dat de (oudere) film die ik via een torrent wilde downloaden ook gewoon als nzb te downloaden was. Scheelt nogal wat tijd :)
dan moet je es naar <ipadres>:9090 gaan (uit m'n hoofd) dan kom je bij de Transmission client uit

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

@ApC_IcE

Mag ik hieruit concluderen dat het helemaak niet zeker is dat er een firmware uitkomt voor de 7080?
Sterker nog: het zou zelfs kunnen zijn dat deze helemaal niet komt.

Ik hoop snel wat te horen hierover.
Ik vind het een fijn apparaat, omdat ie alles afspeelt. maar daar is ook alles mee gezegd. Het oog wilt ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ApC_IcE

Bedankt voor je uitspraak dat je het een fijn apparaat vindt! Dat waarderen wij zeer en dat is ook uiteindelijk waar Eminent voor staat. De klant staat centraal, easy as that.

In de periode waarin de EM7080 voor het eerst ontwikkeld werd waren er nog geen echte dynamische menu's en dat was voor niemand een probleem. Eminent is bezig om updates voor de opvolgers van de EM7080 (EM7180 o.a.) te maken. De EM7080 is al een tijdje uitgefaseerd en de focus ligt meer op de opvolgers omdat die in de huidige tijd gemaakt zijn en derhalve moeten voldoen aan wat de consument op dit moment mag verwachten, dus ook van de interface.

We willen graag de EM7080 - indien mogelijk en dat hangt van verschillende factoren af - proberen te voorzien van een meer interactieve interface en daar zijn we momenteel dan ook mee bezig om dat voor elkaar te krijgen. Maar een harde uitspraak hierover doen is nog net even te vroeg. Hopelijk heb je hier dan ook begrip voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

LoCuTuS2000 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:38:
[...]

Mooie update! Kun je ook al iets melden over het wel/niet toevoegen van Shuffle play voor Muziek zoals dat nu ook in de 7280 zit? Dit mis ik namelijk heel erg op mijn 7180
Deze was natuurlijk gericht aan EminentEurope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

@Joppy

Thanks, dit heeft gewerkt. Nu maar weer even 800 GB downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApC_IcE schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 04:43:
[...]

Mag ik hieruit concluderen dat het helemaak niet zeker is dat er een firmware uitkomt voor de 7080?
Sterker nog: het zou zelfs kunnen zijn dat deze helemaal niet komt.

Ik hoop snel wat te horen hierover.
Ik vind het een fijn apparaat, omdat ie alles afspeelt. maar daar is ook alles mee gezegd. Het oog wilt ook wat ;)
Dat zou een slechte zaak zijn, gezien een aantal zaken die eerst wel werkten en nu met nieuwere firmware niet :(
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste