Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Via de BBG van januari heb ik een HTPC samengesteld en afgelopen vrijdag in elkaar geschroefd.
Via HDMI aangesloten op mn TV TV Philips 37PFL9604

Systeem
AMD Athlon II X2 255
be quiet! Pure Power L7 350W
Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Logitech diNovo Edge (Qwerty)
Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)
Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI
Scythe Big Shuriken
Silverstone LC17

Eenmaal aangesloten en geinstalleerd met Windows 7 treedt er een behoorlijk probeem op.

Het beelscherm geeft af en toe alleen "pasteltinten" door.
Dit probleem doet zich af en toe voor, met name bij grafische activiteiten (foto's bekijken etc). Voordat het scherm pastelkleurig wordt (refresht?)flitst ie een keer naar een effen klaar (1 seconde) om daarna naar pastel terug te keren.
Door even te "rommelen" met de beeldscherminstellingen vindt er opnieuw een flits (refresh?) plaats en komen de normale kleuren weer terug.

Ergens vindt dus een actie plaats waardoor er grafisch iets wordt gedaan waardoor de "refresh" plaatsvindt. Wat is dit? Kan ik het uitzetten om de juiste kleuren vast te houden?
Dit probleem is redelijk rampzalig je wilt immers toch gewoon van je pc gebruik kunnen maken zonder dat ie zomaar andere kleuren gaat weergeven.

Alvast bedankt!

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 16:27 . Reden: 2e probleem verwijderd, was opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond een foto gemaakt van het probleem, wellicht dat dat iets meer reacties trekt :(

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/5917/dsc00943g.jpg
groter plaatje, dan ff klikken.
Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/6462/dsc00943uy.th.jpg

Wat heb ik nog meer gedaan?
Catalyst Control Center 10.2 geinstalleerd
Controle op overige mobodrivers -> Nieuwste versie

Helaas mocht dat allemaal nog niet baten en heb ik nog steeds problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 16:25 . Reden: Zichtbaar plaatje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Best triest eigenlijk om je eigen topic te moeten schrijven, toch blijf ik het doen. Misschien heeft iemand er wat aan.

Momenteel de pc aan mn andere tv gehangen en tot op heden geen gekke zaken gebeurd.
Kan het zijn dat de meer geavanceerde Philips t.o.v. mijn Samsung een soort van tegensignaal uitzendt via de HDMI die vervolgens botst met het grafische gedeelte van t moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
[LCD TV] [Philips 37PFL5604H] Blauwe waas over mijn beeld

Ik heb het probleem hier ook. En inderdaad, aan mijn samsung beeldscherm heb ik dit niet. Ik was echter bij een bekende van mij met een soortgelijke philips, en hier had ik het probleem wél met mijn HTPC.

Gebruik jij ook je onboard graphic card? Want ik ben me aan het bedenken of het niet daaraan ligt misschien.

Edit: dit was bovendien een ambilight TV. Het ambilight was ook blauw. Nu weet ik niet hoe het ambilight controleert welke kleur hij moet weergeven, maar dat doet mij vermoeden dat de input gewoon blauw is.

[ Voor 18% gewijzigd door Dutchman140 op 17-03-2010 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yes, ik gebruik inderdaad ook de onboard graphic card.
ATI HD4200 als ik het goed heb.

Probleem bij jou klinkt hetzelfde alleen zijn de kleuren wat anders.
Ben me ook gaan afvragen of het wellicht aan de HDMI kabel zou kunnen liggen. Om dat uit te sluiten ga ik vanmiddag een wat duurdere kopen, de Samsung heeft er nog altijd geen problemen mee.

Philips ook gebeld, uiterst keurig geholpen, software update gedaan.... geen oplossing.
Philips heeft nu ook geen idee en stuurt een monteur.

Eerst maar eens een andere kabel.

Hoe staat het met jouw probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:17:

Ben me ook gaan afvragen of het wellicht aan de HDMI kabel zou kunnen liggen. Om dat uit te sluiten ga ik vanmiddag een wat duurdere kopen, de Samsung heeft er nog altijd geen problemen mee.

Philips ook gebeld, uiterst keurig geholpen, software update gedaan.... geen oplossing.

Je kunt ook een verloopje gebruiken van HDMI naar DVI, is wat goedkoper en kun je gewoon een DVI kabel gebruiken ;) ook kun je eens proberen via VGA, kun je maar tot 720P maar 't is gewoon om te testen he :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ging juist om de HDMI aansluiting. Klinkt flauw maar aan VGA heb ik gewoon niks, dus als die het probleem niet zou hebben dan ben ik er nog niets mee opgeschoten.

Net maar even naar de Scheer en Fopwinkel geweest en daar een nogal prijzige HDMI kabel aangeschaft.
Profigold V1.3c 24k Gold plated High Speed HDMI.
Ben benieuwd wat dit brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:17:

Ik heb ook een onboard HD4200!

Ik heb het via VGA geprobeerd, geen problemen mee. Ik heb ook alle updates gedaan.

Ik zal als ik thuis eens kijken of die kaart HDCP ready is, maar ik ga er eigenlijk wel van uit.

Als ik thuis ben zal ik ook mijn HD3870 eens aansluiten. Kijken of het probleem zich dan ook voordoet.

Bovendien heb ik het probleem ook als ik een DVI ==> HDMI verloopstuk gebruik.

Edit: ben benieuwd wat dit duurdere HDMI kabel brengt. Ik heb inderdaad ook een vrij goedkoop kabel. Maar ik ging ervan uit dat dit niks uitmaakt omdat het kabel maar een meter is, en het signaal toch digitaal. Bij analoge signalen vind ik dure kabels geen probleem, maar hier wilde ik het eerst met een goedkoop kabel proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchman140 op 17-03-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een anderhalf uur stabiel (afkloppen) nadat ik Catalyst 10.3a heb geinstalleerd.
HDMI zorgde ook voor meer stabiliteit, maar ik zou eerst even Catalyst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:34:
Inmiddels een anderhalf uur stabiel (afkloppen) nadat ik Catalyst 10.3a heb geinstalleerd.
HDMI zorgde ook voor meer stabiliteit, maar ik zou eerst even Catalyst proberen.
Ik hoop voor je dat het zo blijft. Want ik heb het ook al eens een uur stabiel gehouden.

Maar ik hoop dat het lukt. Ik zal morgen ook even de nieuwste catalyst proberen te installeren. En hopelijk werkt het dan.

Zou je me misschien ook kunnen vertellen of de HDMI kabel veel hielp? Want dan koop ik ook een van betere kwaliteit. Want ik heb niet zo'n zin een HD tv te hebben en daar analoog (VGA) beeld in te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij dragen ze allebei bij aan een stabielere situatie..... maar probeer eerst de Catalyst driver dan kun je daarna altijd nog 45 euro uitgeven.

Inmiddels een paar uur meer stabiel hierzo! Ik word al voorzichtig optimistisch dat t is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
Ik heb ook even Catalyst 10.3a geinstalleerd en ik heb tot nu toe ook geen problemen. Dus met een beetje geluk heeft deze update het opgelost.

Laten we het maar hopen :) . Ik zal nog een posten als er een à twee dagen verstreken zijn. Of de situatie dan nog gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Hier zijn al een aantal topics over geweest, met een beetje 'geluk' heb je hetzelfde soort probleem als in het volgende topic:
[HD5850 + Sony HDTV] Kleuren worden fluoriscerend

Daar wordt als oplossing het volgende gezegd:
Grimmie187 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:28:
oplossing gevonden! :)

het probleem komt volgens mij alleen voor met ati kaarten.
-ga naar ati ccc (catalyst control center)
-drop down 'Graphics' -> 'Dekstops & Displays' -> 'Pixel Format'
-vervolgens de pixel format instellen op 'RGB 4:4:4 Pixel Format PC Standard (Full RGB)'
-click apply, als het goed is wordt het beeld nu groen verstoord.
-tv restarten, en het probleem is opgelost (en blijft weg).

ik ben blij dat het opgelost is, iedereen die hetzelfde probleem heeft success!
Wellicht dat ze in de 10.3 preview drivers iets veranderd hebben zodat je dit niet meer handmatig hoeft te doen, maar als het probleem terugkeert is het de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gek he... ik was er al achter dat ik het kon "oproepen" met die graphics instelling, maar had nooit bedacht dat een restart van de TV hier wellicht een oplossing in kon bieden.

Ga het sowieso nog even er overheen proberen..... dan moet het helemaal goed zijn.

Sowieso ook een leer dat er versieverschil tussen HDMI kabels zit (naast kwaliteit/prijs verschil!), heb nu de nieuwere versie 1.3c waardoor ook daar problemen uitgesloten kunnen worden.

Had overigens wel gezocht hierzo maar vooral naar ATI 4200 of Philips en beeldproblemen gekeken, nooit het topic over de Sony gezien. Thanks!
Topic doorgenomen, qua fluoriserende kleuren hebben we het exact over hetzelfde probleem.

Schijnbaar gaat Catalyst 10.3a hier toch even anders mee om waardoor het in de basis niet meer optreedt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 09:39 . Reden: Andere topic doorgenomen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net weer thuis en gelijk even geprobeerd.

YCbCr 4.4.4. geeft weer een verkeerd beeld -> groenig
Tv uit en weer aan..... en weer keurig terug hoe het hoort. Onder YCbCr!

Ook even omgezet naar volledig RGB, fluo kleuren....
Uit en weer aan -> keurige kleuren!

OPGELOST!
Thanks allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:26:
Net weer thuis en gelijk even geprobeerd.

YCbCr 4.4.4. geeft weer een verkeerd beeld -> groenig
Tv uit en weer aan..... en weer keurig terug hoe het hoort. Onder YCbCr!

Ook even omgezet naar volledig RGB, fluo kleuren....
Uit en weer aan -> keurige kleuren!

OPGELOST!
Thanks allemaal.
Hier is het probleem nog een keer voorgekomen nadat ik in CCC ingesteld had dat het beeld op 100% van mijn beeldscherm moest. Nadat ik echter YCbCr op volledig RGB ingesteld had was het probleem weg :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
Volgens mij had je je die 45 Euro kunnen besparen. Een HDMI 1.3c kabel geeft aan dat hij aan bepaalde test specificaties is onderworpen, maar hoeft zeker niet slechter te zijn dan een normale 1.3 kabel van 10 Euro, zeker niet voor de korte afstanden (1 tot 2 meter).
Kijk maar eens naar het volgende artikel op Wikipedia: Wikipedia: HDMI

Grtz Ron

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:49

Nikeo

Jawelles

ik wou dit artikel posten HDMI Probleem HD5770 - Philips 32" Waarin waarschijnlijk het zelfde probleem wordt opgelost. Deze vraag komt regelmatig voorbij trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
Maar wat ik me afvraag: waarom gebeurd dit wel bij tv's (in de meeste gevallen Philips, maar ik heb ook al Sony voorbij zien komen), maar niet bij bijvoorbeeld m'n normale beeldscherm? En gewoon allebei over HDMI aangesloten.

Iemand die dat misschien weet? Dat zou me wel eens interesseren :) .
Pagina: 1