offtopic:
Het probleem dat zich voordoet, doet zich voor in combinatie met een HTPC. Ik plaats dit topic echter hier, omdat ik vermoed dat het probleem bij mijn TV ligt.
Het probleem dat zich voordoet, doet zich voor in combinatie met een HTPC. Ik plaats dit topic echter hier, omdat ik vermoed dat het probleem bij mijn TV ligt.
Ik heb sinds ongeveer twee weken een nieuwe TV. Dit is een Philips 37PFL5604H. Ik ben hier ook enorm tevreden over, was er niet een blauwe waas die over mijn beeld komt als ik de tv in combinatie met mijn HTPC gebruik.
Deze blauwe waas duurt nooit evenlang. Bovendien is er ook geen regelmaat te vinden wanneer hij terug komt.
Ik krijg de blauwe waas áltijd. Als ik xbmc opgestart heb of niet, als ik een gekochte cd beluister of een gedownloade, als ik een gekochte film bekijk of een gedownloade.
De configuratie van mijn HTPC is:
- 4GB DDR3 GEIL
- Western Digital Caviar Green
- MSI 785GM-E51 (met onboard graka)
- AMD Athlon II 240e
- 350W BeQuiet voeding
De HTPC is aangesloten aan mijn TV via HDMI. Op alle poorten doet zich het probleem voor.
Het probleem doet zich niet voor als ik mijn HTPC via HDMI aansluit aan mijn Samsung T240.
Hieronder is een filmpje van mijn probleem te vinden (het beeld wordt eerst volledig groen, waarna de blauwe waas er is. Deze blauwe waas gaat na een bepaalde tijd weer weg).
Link naar de video (bij 18 sec): http://www.feebs.nl/video/304964518b2d7
Edit: ik heb bovendien wel een kabel van "maar" 10 euro. Kan het hier aanliggen?
offtopic:
Denk zelf eerlijk gezegd van niet. Maar als iemand zegt dat het hier wel aan kan liggen kijk ik eens of ik ergens zo'n kabel kan regelen.
Denk zelf eerlijk gezegd van niet. Maar als iemand zegt dat het hier wel aan kan liggen kijk ik eens of ik ergens zo'n kabel kan regelen.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!
[ Voor 7% gewijzigd door Dutchman140 op 07-02-2010 22:38 ]