Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
offtopic:
Het probleem dat zich voordoet, doet zich voor in combinatie met een HTPC. Ik plaats dit topic echter hier, omdat ik vermoed dat het probleem bij mijn TV ligt.

Ik heb sinds ongeveer twee weken een nieuwe TV. Dit is een Philips 37PFL5604H. Ik ben hier ook enorm tevreden over, was er niet een blauwe waas die over mijn beeld komt als ik de tv in combinatie met mijn HTPC gebruik.

Deze blauwe waas duurt nooit evenlang. Bovendien is er ook geen regelmaat te vinden wanneer hij terug komt.

Ik krijg de blauwe waas áltijd. Als ik xbmc opgestart heb of niet, als ik een gekochte cd beluister of een gedownloade, als ik een gekochte film bekijk of een gedownloade.

De configuratie van mijn HTPC is:

- 4GB DDR3 GEIL
- Western Digital Caviar Green
- MSI 785GM-E51 (met onboard graka)
- AMD Athlon II 240e
- 350W BeQuiet voeding

De HTPC is aangesloten aan mijn TV via HDMI. Op alle poorten doet zich het probleem voor.

Het probleem doet zich niet voor als ik mijn HTPC via HDMI aansluit aan mijn Samsung T240.

Hieronder is een filmpje van mijn probleem te vinden (het beeld wordt eerst volledig groen, waarna de blauwe waas er is. Deze blauwe waas gaat na een bepaalde tijd weer weg).

Link naar de video (bij 18 sec): http://www.feebs.nl/video/304964518b2d7

Edit: ik heb bovendien wel een kabel van "maar" 10 euro. Kan het hier aanliggen?
offtopic:
Denk zelf eerlijk gezegd van niet. Maar als iemand zegt dat het hier wel aan kan liggen kijk ik eens of ik ergens zo'n kabel kan regelen.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchman140 op 07-02-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik heb als 'leentoestel' de 37pfl5604H en ik had toen ik keek via het Digitale TV kastje van Ziggo (Samsung) opeens last van een blauwe waas over het beeld.

Toen ik de scartkabel een duwtje gaf, verdween de blauwe waas. Als ik de scart ligt bewoog ging het beeld knipperen en kreeg ik de blauwe waas soms te zien.

Ik heb het idee dat bij mijn tv de aansluiting op de printpraat niet zo goed is, wellicht heb jij daar ook last van, ook al is het HDMI.

Succes!

[ Voor 13% gewijzigd door sdekker op 07-02-2010 23:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
Hartelijk bedankt voor je reactie!

Bij SCART heb ik dit probleem niet. Heb mijn satteliet receiver namelijk gewoon via SCART aangesloten en heb hier geen problemen mee. Alhoewel ik me dit probleem eerder bij SCART kan voorstellen (ivm analoog signaal).

Oja het veranderd ook niet als ik aan het HDMI kabel beweeg. Ik moet gewoon even wachten voordat het weer weggaat.

Kan dit iets met HDCP te maken hebben? Alhoewel me dat wel zou verwonderen, omdat dit ook gewoon gebeurd als ik geen films bekijk (alleen windows heb aanstaan) of gekochte cd's/dvd's bekijk.

Ik wil eerst even alle mogelijkheden nagaan, voordat ik van een brakke printplaat uit ga. Want natuurlijk wil ik m'n tv het liefste niet voor garantie "weggeven".

[ Voor 27% gewijzigd door Dutchman140 op 08-02-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-08 17:40
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het HDCP is. Dan zou gewoon de hele boel ermee kappen, lijkt me. Nou heb ik HDCP nooit in werking gezien (heb er nooit last van hier, ook niet met gedownloadde films) maar dan zou de search query "HDCP blue glow" op Google wel wat meer zinnige informatie moeten geven.

Het lijkt sterk op het effect dat je krijgt wanneer een VGA kabel niet fatsoenlijk in zijn socket zit. Ik heb dan ook sterk het idee dat er hardwarematig iets fout zit in je TV of je IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
//kleine schop.

Heeft iemand misschien nog ideeën wat het zou kunnen zijn?

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-08 19:19
Ik heb de 42" versie van dit model en heb nergens last van. Het enige waar ik het scherm voor gebruik is als monitor, er hangt continu een HP laptop aan. Heb je al eens een FW update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
KnoxNL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:49:
Ik heb de 42" versie van dit model en heb nergens last van. Het enige waar ik het scherm voor gebruik is als monitor, er hangt continu een HP laptop aan. Heb je al eens een FW update gedaan?
Dat ga ik zometeen even proberen.

Jij hebt hem ook via HDMI eraan vast hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de HDMI kabel kan het dan in ieder geval niet aan liggen. Recentelijk kwam ik bij iemand langs die last had van normale kabel televisie in combinatie met satelliet via de SCART. Als ik de kabel eruit trok waren de problemen met vage strepen weg, maar als ik hem er weer in stook kwam het probleem weer terug. Uiteindelijk was het probleem (hoe raar het ook klinkt) te wijten aan teveel apparaten op 1 stekkerdoos. Jou Samsung (waar het probleem zich niet voordoet) trekt waarschijnlijk minder stroom en wellicht is dit wel de belachelijke oplossing voor jou probleem. Ik blijf altijd nog een voorstander om de TV direct in het stopcontact te steken. De rest kan allemaal prima via stekkerdozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:52:
Aan de HDMI kabel kan het dan in ieder geval niet aan liggen. Recentelijk kwam ik bij iemand langs die last had van normale kabel televisie in combinatie met satelliet via de SCART. Als ik de kabel eruit trok waren de problemen met vage strepen weg, maar als ik hem er weer in stook kwam het probleem weer terug. Uiteindelijk was het probleem (hoe raar het ook klinkt) te wijten aan teveel apparaten op 1 stekkerdoos. Jou Samsung (waar het probleem zich niet voordoet) trekt waarschijnlijk minder stroom en wellicht is dit wel de belachelijke oplossing voor jou probleem. Ik blijf altijd nog een voorstander om de TV direct in het stopcontact te steken. De rest kan allemaal prima via stekkerdozen.
Daar ligt het probleem niet :( . Blauwe beeld komt nog steeds terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
KnoxNL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:49:
Ik heb vandaag een firmware update gedaan. Het probleem blijft echter terug komen.

Ik heb bovendien ook Philips eens gemailt. Deze raadden me ook een firmware update aan. Bovendien ook een reset.

Allebei hielpen niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchman140 op 23-02-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

Onlangs kreeg in mijn tv niet meer uit!! Even de spanning erafgehaald en toen weer aangezet. Probleem opgelost. Geen idee waarom dit opeens gebeurde.

Mijn verhaal (o.a.over het geluid): productreview: Philips 37PFL5604H review door BUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
Misschien ook wel even netjes in dit topic te melden. Via een ander topic is het me gelukt het probleem op te lossen. Dit topic is hier te vinden!
Pagina: 1