GeForce GT 220 kaart ja of nee?

Pagina: 1
Acties:
  • 936 views

• develdexter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-02 21:24
hoi,

ik heb een vrij nieuwe pc maar heb battlefield bad company 2 gekocht en mijn video kaart is een beetje waardeloos kwam ik achter. De rest van mijn pc is boven de aanbevolen dingen van canyourunit.com alleen mijn video kaart niet.

ik hoef BF BC 2 niet op max detail te spelen low is voor mezelf al voldoende.

Video Card: Intel(R) Graphics Media Accelerator HD (Core i3) <--- deze was slecht de rest is goed/boven het gemiddelde

Features:
Required
Video RAM 1.2 GB
Hardware T&L Yes
Pixel Shader version 4.0
Vertex Shader version 4.0

(dit staat aangegeven op canyourunit.com)

besturingsysteem: windows 7
systeem model: MS 7616
BIOS: Default System BIOS
Processor: Intel(R) Core(TM) i3 CPU 530 @ 2.93GHz
Geheugen: 3072 MB RAM
Wisselbestand: 5611 MB totaal
grafischekaart: Intel(R) Graphics Media Accelerator HD (Core i3)
met een totaal geheugen van 1275 MB

voeding:
16 A
250 V

mijn vraag:

is een GeForce GT 220 kaart voldoende om een goed beeld te hebben op low detail ? en toch op zijn minste tussende 15-30 fps te halen?

ik wil niet hoger gaan dan 70 euro en deze kaart is 50-70 euro (erg verschillend)

of is het beter om een betere kaart te nemen?

ps. als ik meer info moet geven over mijn pc of iets dergelijks meld dat alstublieft.
ps. is het ook mogelijk ergens een site te krijgen waar ik mijn pc in kan zetten en deze video kaart er in kan doen en kijken of het werkt? ik heb gezocht maar kwam niet echt verder.

[ Voor 36% gewijzigd door develdexter op 14-03-2010 10:52 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
begin maar even met de specs van je pc te posten...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• develdexter
sorry wat bedoelt u met ''specs'' precies?

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
de specificaties:

werkgeheugen
processor
videokaart

gebruik anders een programma als Everest(opzoeken met google) om te zien wat er in je pc zit.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Kijk eerst waar je bottleneck zit. Plaats hier de volledige specificaties van je PC, welke merk en type onderdelen er in. Start tijdens het spelen van het spel Taakbeheer eens op, Ctrl + Alt + Del, en kijk bij het tabblad Prestaties of je CPU daar op 100% staat.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• nedernakker
ik denk dat je van een GF220 ook niet echt helemaal blij wordt.

als je spelletjes wilt doen op de pc zul je toch iets meer moeten investeren in een goede videokaart.

iets als een ati 5750 of 5770

wat wel even belangrijk is is dat je vermeld wat voor voeding er in het systeem zit, dit ivm de belasting die omhoog gaat bij het plaatsen van ene extra videokaart.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 08:38

Iska

In case of fire, use stairs!

Nederakker, dit is de eerste keer van develdexter op dit forum. Mag wel wat vriendelijk zijn (althans, je kwam naar mijn idee beetje bot over).

Anyway,
Welkom op het forum develdexter!!

Op GoT willen we graag helpen, maar om te helpen hebben wij wel genoeg info nodig. Als je de specificaties(specs) kan posten komen we al een heel eind. Verder is het wel handig te melden of je nog meer games/applicaties gebruikt en wat je eventuele budget is.

Specificaties kan je trouwens makkelijk vinden via:
Start -> uitvoeren (windows-knop + R) -> dxdiag
Daar zie je op de eerste tab Processor, Geheugen, en Besturingsysteem staan.
Bij de 2de tab staat Naam (grafische kaart).
Zou je die gegevens kunnen posten?

Edit: Can you run it is een redelijke website om een schatting te krijgen of je een game goed kan draaien

[ Voor 10% gewijzigd door Iska op 14-03-2010 00:17 ]

-- All science is either physics or stamp collecting

• develdexter
oke ik zal kijken wat mijn voeding aankan en opzoek naar een iets betere kaart

• nedernakker
Iska schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:15:
Nederakker, dit is de eerste keer van develdexter op dit forum. Mag wel wat vriendelijk zijn (althans, je kwam naar mijn idee beetje bot over).
???? bot ????

dan heb jij mij nog nooit bot meegemaakt, ik geef simpelweg beknopt antwoord en advies, ik zie niet in waar ik bot ben geweest. ben juist erg behulpzaam in tegenstelling tot wat er eigenlijk voor basisverwachtingen op dit forum worden gehanteerd

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 08:38

Iska

In case of fire, use stairs!

Heb je gelijk in, maar als iemand voor het eerst hier is en niet al te veel verstand heeft van de gang van zaken en je zegt alleen: "begin maar even met de specs van je pc te posten...", klinkt dat nogal kortaf.
Is dus niet erg, zeg alleen dat bijvoorbeeld iets als "Zonder verdere informatie kunnen wij niet veel. Je kan dus maar beginnen met even de specs van je pc te posten...", want dat klinkt al een stuk vriendelijker ;)

-- All science is either physics or stamp collecting

Verwijderd

Iska schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:25:
Heb je gelijk in, maar als iemand voor het eerst hier is en niet al te veel verstand heeft van de gang van zaken en je zegt alleen: "begin maar even met de specs van je pc te posten...", klinkt dat nogal kortaf.
Is dus niet erg, zeg alleen dat bijvoorbeeld iets als "Zonder verdere informatie kunnen wij niet veel. Je kan dus maar beginnen met even de specs van je pc te posten...", want dat klinkt al een stuk vriendelijker ;)
Ben ik t niet helemaal mee eens hoor. Nedernakker bleef erg beleefd vind ik. Ja het had zeker nog beleefder gekund. Nee dat lijkt me niet strikt noodzakelijk.
Ondanks het gebrek aan info van de TS neemt hij WEL de tijd om even te melden wat we nog meer nodig hebben om de TS te helpen en geeft hij van tevoren al aan dat de GF 220 geen snelle kaart is. Dit zegt hij inderdaad kort maar krachtig, maar mijns inziens zeker niet onbeleefd en al helemaal niet bot.

Verder naast Nedernakker ook hulde aan jou voor het reageren op het topic :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 00:44 . Reden: typo ]

• develdexter
ik heb mijn specs gepost.

nedernakker zoals ik zei in mijn 1e post ik hoef niet alles op high/max te spelen dus een van de beste grafische kaarten hoef ik ook niet en die zijn ook ver boven mijn budget.

een vriend van mij speelt ook BF BC 2 met een video kaart geforce 7800 serie. (het minimale wat canyourunit voor schrijft) mijn vriend kan normaal spelen op low al zit er een zwarte streep door het beeld.

dus is een geforce GT 220 kaart veel beter als de 7800 serie?

het is waar dat niet op alle moederbords sommige video kaarten passen? waar ik mijn specs gevonden heb staat mijn moederbord ook maar als naam unknown is er een andere manier om erachter te komen wat voor soort moederbord ik heb?

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:39
voor 20 euro meer, 90 euro, heb je een 5670. die GT220 heeft nog ddr2 geheugen, en ook niet geweldige clocks. wacht dan nog eventjes, verruim je budget en dan koop een ietsbetere ati kaart. dat zal echt schelen!

pricewatch: XFX HD 5670 512MB DDR5 DisplayPort (HD-567X-YNF3)

jij hebt de pc kant en klaar gekocht? kun je misschien even een link geven welke winkel, dan is het zo na te kijken gok ik. en anders, kast op en maken, even hier neerzetten hoeveel Watt je voeding is & welk merk! en dan zou er bij de lanes ook ergens pci-e moeten staan, even goed kijken;) je moet iig pci-e hebben voor een beetje goede videokaart. agp kaarten zijn niet helemaal uptodatemeer

[ Voor 33% gewijzigd door ErgoStijn op 14-03-2010 10:50 ]

Verwijderd

Waar staat dat de GT220 uitsluitend ddr2 geheugen heeft?

Toch wel weer opmerkelijk. Het heeft slechts 5 posts gekost om het over ATI/AMD te hebben in een Nvidia post.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Als je graag een Nvidia kaart wil zou ik een gt240 nemen die toch aanzienlijk beter presteert.

pricewatch: Palit Geforce GT 240 512MB GDDR5 PCI-E

Maar goed ook weer iets duurder ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• develdexter
http://www.aldi.medion.com/md8337/nl/

uitgever is medion.

mijn voeding was 250 V en 16 A merk echt geen idee, heeft wel een kena keur maar dat zegt niet veel denk ik.

als het niet echt ver boven de 70 euro gaat, als die 240 veel beter presteert dan de 220 dan is het denk ik beter als ik de 240 neem

[ Voor 28% gewijzigd door develdexter op 14-03-2010 11:01 ]

• ErgoStijn
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 10:52:
dan heb ik slecht gekeken in de PW, my bad. tja ik DENK dat er wel een PCI-E slot inzit, maar zeker weten doe je het nooit tenzij je echt zelf even kijkt? 250V en 16A? ik denk dat je 250W bedoelt? dan wordt het wss wel krap met je voeding, zal vast geen A-merk zijn ben ik bang..

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:31

Umbrah

The Incredible MapMan

Lighteye: volgens mij was dit geen enkele nVidia/ATI post, en staat merk voorkeur hier buiten. Elk onpartijdig advies zal zeggen: met een budget van 70 euro, zit je zo dicht in de buurt van de 90 euro, waar je een kaart voor koopt die wél bang for bucks geeft. Ik geloof dat iedereen hier (zelfs jij) het er over eens kan zijn dat de GT220 een hoop gebakken lucht is voor bucks, en zich in dezelfde miskoop categorie schaart als de GeForce 8400, FX5200 of Radeon 4300 serie. (DAAR, ZIE? Ook een Radeon genoemt!).

Ik ben het met stijnovinchi eens: geef €20 meer uit, en je krijgt qua features en snelheid een kaart uit een heel andere klasse. Vergelijk het met een (VOLLEDIG FICTIEF) prijslijstje als dit:

80GB Harddrive: €40
160GB Harddrive: €50
240GB Harddrive: €200.

Wat is de logische keuze? Die voor het tientje meer, dacht ik. Hoewel een GPU, zeker met 2 verschillende merken, iets anders is dan een vergelijking bij harddrives op alleen opslag (en ja, tweakers weten: opslag is niet alles wat er slaat, maar het gaat om een mooi pragmatisch voorbeeld), is een zelfde soort vergelijking aan bod.

Topicstarter: voor 3 tientjes meer heb je een GeForce GTS 250. Minder schokkend, zeker qua features, dan de 5670 (meetbaar feit), maar een nVidia kaart:

pricewatch: Point of View GeForce GTS250 512MB

Mijn persoonlijke advies blijft toch in lijn met Stijnovinchi: geef 20 euro meer uit dan je €70, en haal een Radeon HD5670. Die performance en features haal je gewoon niet te voorschijn bij een even dure nVidia kaart. Stabiliteit en drivers zijn bij beide merken van ongeveer even grote kwaliteit.

Overigens: TS, kun je ook vermelden hoeveel watt je voeding kan leveren? Dat hij tot 250 volt aankan is leuk als je stopcontacten nogal overcharged zijn (240 is de norm hier!), en 16A is ook wel geinig op de 12V lijn, maar stel dat hij maar iets van 150 Watt kan leveren, dan wil dat zeggen dat die 16A op 12V ook niet helemaal koosjer is.

• goosche
  • Laatst online: 22:31
Waarom geen 2de handse kaart? ook belangerijk is welke resolutie van je beeldscherm is.
V&A aangeboden: Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E

deze vga is een goede optie. Alleen je voeding moet je ook upgraden.

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09-2025
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 10:52:

Toch wel weer opmerkelijk. Het heeft slechts 5 posts gekost om het over ATI/AMD te hebben in een Nvidia post.
Dit gaat toch niet weer een ATi vs nVidia topic worden eh? ;) Er komen gewoon met voorstellen, niet meer.. niet minder.

Als ik in pricewatch zoek voor 70 euries, zie ik GT240 en voor een tientje meer een 5670. Als ik kijk voor de game dat je speelt en hoeveel prestatie verschil er tussen zit. Is het te verwaarlozen, is die 10 euro te veel? Dan gewoon voor een el-cheapo GT240 gaan.

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

• develdexter
16 A en 250 V is me voedingsnoer, hoe kan ik zien wat mijn voeding in me pc is?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Je kast opendoen en kijken wat er op de grote sticker op je voeding staat?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

develdexter schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:30:
16 A en 250 V is me voedingsnoer, hoe kan ik zien wat mijn voeding in me pc is?
MIJN aansluitsnoer en MIJN PC.....nederlandsch nederlandsch :(

Maarrrr 250v kan je voeding niet zijn aangezien er hier in Nederland maar 230v uit je stopcontact komt...
Dus, kast openschroeven en even kijken wat er op het label van de voeding staat. While your at it, kijk ook even of je een 6 pins PCI-e connector hebt en of je uberhaupt een PCI-e slot hebt...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• goosche
  • Laatst online: 22:31
TeamxSunnYx schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:17:
[...]

Dit gaat toch niet weer een ATi vs nVidia topic worden eh? ;) Er komen gewoon met voorstellen, niet meer.. niet minder.

Als ik in pricewatch zoek voor 70 euries, zie ik GT240 en voor een tientje meer een 5670. Als ik kijk voor de game dat je speelt en hoeveel prestatie verschil er tussen zit. Is het te verwaarlozen, is die 10 euro te veel? Dan gewoon voor een el-cheapo GT240 gaan.
Ik ben een Nvidia man. Ik koop meestal de nieuwste die uit is 8800gtx 8800gt 9800GX2 295 die heb ik nu. 1 keer een ati gehad na 2 dagen omgeruild voor Nvidia(jaren terug) Ik kijk wat deze persoon wil en wat die wil uit geven. En ik denk zelfs dat de 4870 sneller dan de 240. dus daarom geef ik hem dat advies. Ik zag geen goeie 9800gt op vraag en aanbod dus voor 70e. Ik weet eerlijk gezegt niet eens hoe snel die 240 is.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/24x15hv.png

bekijk dit.

GeForce GT 220 kaart ja of nee?
Nee!!! tetraag met je volgende game kan je weer een nieuwe kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door goosche op 14-03-2010 12:17 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Overigens kost een HD5670 geen 90 euro maar zie ik hem voor ruim 70 in de PW staan...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• ErgoStijn
bwerg schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:23:
Overigens kost een HD5670 geen 90 euro maar zie ik hem voor ruim 70 in de PW staan...
incl. verzenden toch echt wel 80 euro minimaal. excl 2 winkels daaronder, maar die rating was niet geweldig. maar TS, als je je videokaart wilt monteren moet je kast ook open, dus dan kun je nu alvast beginnen met oefenen door te kijken hoe en wat met voeding, PCI-E, en het stekkertje zoals zojuist genoemd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Geen vraag is te "simpel" voor GoT, maar er zijn wel twee dingen die we belangrijk vinden:

1) dat je zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent, en dat je volledig en duidelijk bent in je topicstart.
2) dat we niet het wiel opnieuw willen uitvinden. Als iets al eerder besproken is, dan is een tweede topic erover niet nodig.

Die twee dingen hangen nogal samen. Als je op zoek gegaan bent en gelezen hebt wat er al eerder ergens over geschreven is, hoef je dat niet nog eens te vragen en weet je bovendien ook wat voor info relevant is en hoe die te vinden. Naast topics van anderen hebben we uitgebreide FAQs en guides voor dingen die vaak ter sprake komen. Mogelijk vind je daar al genoeg info om je vraag te beantwoorden, maar je zult sowieso een stuk meer achtergrond hebben waarmee je gericht en duidelijk een vraag kunt stellen met de juiste info erbij.

In dit topic begon je met vrijwel geen info, waar we met de beste wil in de wereld niets bij konden roepen. Na 22 posts is het nog steeds onduidelijk welke voeding je hebt. Dat is niet alleen voor ons frustrerend, het betekent ook dat wij jou geen goede anwoord kunnen geven. Bovendien lijk je zelf geen vergelijkende benchmarks van videokaarten bekeken te hebben - de GT220 lijkt nogal lukraak gekozen te zijn en je noemt kaart/chipnamen zonder iets te weten over wat het inhoudt.

Dat schiet gewoon niet op. Daarom dat ik dit topic sluit.

Ik zou je aanraden om je eerst eens goed in te lezen, dan alsnog zelf op zoek te gaan. Goede kans dat je er dan zelf uitkomt. Lukt dat niet, dan mag je hier rustig een nieuwe topic openen, maar zorg ervoor dat je dan je info op orde hebt, geef aan wat je exact gelezen hebt, waar je gezocht hebt, wat je vond (links!) en dan exact waar je tussen twijfelt. Daarmee maak je een goede topicstart waar anderen wat mee kunnen :)

Leesvoer:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 24
http://www.tomshardware.co.uk/charts/graphics-cards,1.html

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.