Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markheijden
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-02-2019
Beste Tweakers,

Ik vroeg me af wat nu het grote verschil is tussen bijv. de onderstaande videokaarten.

PNY Quadro FX 1800

ATI Radeaon HD5870

De videokaart moet hoofdzakelijk gebruik worden voor autocad en inventor.
Als ik een beetje rondkijk raden ze een quadro kaart aan voor autocad pc's maar waarom is dit?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
quattro is speciaal bedoeld voorworkstations en profi grafische dingen, volgens mij kunnen die kaarten meer qua resoluties textures anti aliasing e.d.

Maar autocad werkt ook prima op een gewone 3dkaart. Dus tenzij je een dikke workstation aan het bouwen bent met multi monitor setups enzo zou ik een gewone videokaart kopen. Scheelt nogal in prijs,

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

pyrofielo schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:48:
volgens mij kunnen die kaarten meer qua resoluties textures anti aliasing e.d.
Nee, die dingen kunnen een dikke game-kaart beter wegens meer grafische kracht. Het verschil zit hem voornamelijk in drivers, ondersteuning, volgens mij ECC-reg geheugen en meer van dat soort details die dus echt gericht zijn op de professionele markt, dus accurate beeldweergave in plaats van performance (in games wil je immers zo veel mogelijk beelden per seconde, ook als dat ten koste gaat van een beetje rendering-kwaliteit). Maar als het op rekenkracht aankomt zijn high-end game-kaarten als de HD5870 veel beter.

Maar ik heb geen ervaring met workstations dus ik zou niet echt kunnen zeggen welke features van de quadro je zou missen als je de radeon neemt (fireGL is trouwens de AMD-tegenhanger van de NVidia quadro, maar de verschillen tussen fireGL en quadro en of het een goed alternatief is weet ik dus ook niet echt).

[ Voor 31% gewijzigd door bwerg op 12-03-2010 16:41 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsventje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 08:50
Even een oude thread terug bovenhalen, maar ik zit op dit moment met de zelfde vraag als de topicstarter.

Ik ben zelf een professioneel CAD-gebruiker (Pro/Engineer) en weet dat voor dat soort programma's een Quadro-kaart ernorme voordelen heeft. Zo is de QuadroFX 1400 Go in m'n laptop van 4,5 jaar oud 2 tot 3 keer sneller in SPECViewPerf dan de 2,5 jaar oude 9600GT in m'n vast PC, ook al heeft de laatste een quadcore CPU en de laptop een single core.

M'n broer is sinds kort architect en plant binnenkort een laptop te kopen. Hij gebruikt AutoCAD om zijn plannen in 2D te tekenen, maar overweegt ook om Revvit te gebruiken. AutoCAD gebruikt DirectX terwijl de meeste andere professionele 3D CAD-pakketten OpenGL gebruiken. Dus vraag ik me om 2 redenen af of de investering in een QuadroFX de moeite waard is voor deze toepassing: het gaat voornamelijk om 2D en voornamelijk om DirectX.

Is er iemand die daar ervaring mee heeft of benchmark-data beschikbaar heeft?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Bekijk dit topic eens: [BBG aanschaf] Workstation juli-augustus 2010

[ Voor 63% gewijzigd door Kid Jansen op 20-11-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sotmip
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-08 14:28
Ik heb laatst een ATI/AMD Firepro 4800 gekocht (160€) en hij presteerd ong gelijk aan de quadro 1800FX.
Gebruik hem voor solidworks en loopt heerlijk soepel met realvieuw aan. Hij doet in Solidworks ook niet veel onder de firepro 5800. Ik raad je aan wat info en revieuws ff te googlen of bekijk de revieuw van kid jansen op tweakers. Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawleri
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is dit niet wat?
Ik heb het bij een vriend ook gedaan met een 2600XT, werkt prima.

Ditzelfde 'softmod' geldt trouwens ook voor veel nvidia kaarten (en ook andere ATI kaarten), gewoon even googlen op naam kaart+Softmod FireGL/Quadro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dat is ook een optie, maar je kan waarschijnlijk ook prima uit de voeten met een Quadro 600 of FirePro v4800, die heb je al voor €150~160 euro en zijn voor de meeste modellen al meer dan snel genoeg. Verder bespaar je jezelf de moeite van het softmodden, waar waarschijnlijk ook je garantie door zou komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.