Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 01:09
Zoals sommige van jullie misschien al weten ben ik de ontwikkelaar van GrabIt. Een programma om bestanden te downloaden vanaf Usenet. De huidige interface van GrabIt is alweer een jaar of acht geleden ontworpen en is nodig toe aan een upgrade. Ik heb wat veranderingen op het oog, maar ik wil graag weten wat andere ervan vinden. Vandaar dat ik hieronder een screenshot heb geplaatst. Reacties zijn welkom!

Afbeeldingslocatie: http://www.shemes.com/images/GrabIt20P.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er beter uit dan het huidige :P no offence maar ik vind hem nu nogal brak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:30
Ik vind deze te blauw, het komt wat onserieus over. De vorige is veel strakker wat dat betreft :) Ook de iconen zijn een beetje kinderlijk. En ik heb het idee dat het ook nog eens drukker wordt, terwijl juist die lege indeling goed beviel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:28

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Waar is het kleine grafiekje voor de downloadsnelheid gebleven?:o

Heb het verder niet zo op het Newsleecher-blauw, grote buttons en hoge paddings rondom tekst, maarja. Je bent niet toevallig van plan skinning toe te voegen?

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:50
Ziet er erg netjes uit Shemez! Het enige element wat k zo op het eerste gezicht erg zou missen is de downloadsnelheid grafiek die er nu wel in zit. Erg handig om schommelingen in snelheid in de gaten te houden. Heb het vaak gebruikt toen mijn Ziggo verbinding erg brak was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ziet er goed uit, maar je ziet wel de standaard templates er in terug :P

Wat is erg mis is een pauze optie voor 1 stukje, niet voor mijn hele lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 20:51
Ziet er prima uit hoor :)

Zou alleen minder grootte buttons boven in maken :)
Verder erg netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

nee, wist niet dat je hier actief was

Dingen "downloads" noemen heeft geen zien. die heeft een ander kopje nodig.
"Local groups" is me ook niet duidelijk. (

En juist je belangrijkste window (de huidige "batch") met de dowloads heeft geen titel.
Ik weet niet of de knopjes in de batch een vooruitgang zijn t.o.v. de scrollbar. Mogen dan in iedergeval knopjes bij om naar de volgende nzb te springen ipv scherm gebaseerd.

Ook de stats worden bij langere runtimes minder zinvol. bytes downloaded wordt dan heel hoog, terwijl dat enkel komt omdat grabit blijft draaien. het doel van de gebruiker is de voortgan van een bepaalde nzb te zien, niet noodzakelijk de voortgang van een part van een post.

die download snelheid grafiek is juist wel mooi.

Overigens gebruik ik grabit alleen nog maar om sommige postst te repareren die ik erg graag wil maar in sabnzb mislukt zijn. sabnzb pakt automatisch uit en ruimt daarbij de temprorary rar file (wat inmiddels redelijk de standaard is) op. Ook het niet downloaden van par2 files als ze niet nodig zijn is een feature die je in veel downloaders al ziet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
Mnstrspeed schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:46:
Waar is het kleine grafiekje voor de downloadsnelheid gebleven?:o

Heb het verder niet zo op het Newsleecher-blauw, grote buttons en hoge paddings rondom tekst, maarja. Je bent niet toevallig van plan skinning toe te voegen?
Newsleecher blauw? Het moet Microsoft blauw voorstellen! :)

Volledige skinning staat niet in de planning, maar de iconen zullen wel makkelijk te vervangen zijn.

Het grafiekje komt nog terug naast de download snelheid. Daar is nog veel horizontale ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:13

lordsnow

I know nothing

Mischien ook handig om een plaatje van de huidige UI te plaatsen, zodat mensen kunnen vergelijken en een mening geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
Megamind schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:51:
Ziet er goed uit, maar je ziet wel de standaard templates er in terug :P

Wat is erg mis is een pauze optie voor 1 stukje, niet voor mijn hele lijst!
Rechter-muis klik! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56
Leuke nieuwe interface opzich, maar moet zeggen dat ik de oude vertrouwde erg fijn vind werken. Misschien als optie erbij doen om te kiezen tussen 'skins'?

Heb je verder nog upgrades onder de motorkap, of is het alleen het uiterlijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
leuk_he schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:55:
nee, wist niet dat je hier actief was

Dingen "downloads" noemen heeft geen zien. die heeft een ander kopje nodig.
"Local groups" is me ook niet duidelijk. (

En juist je belangrijkste window (de huidige "batch") met de dowloads heeft geen titel.
Ik weet niet of de knopjes in de batch een vooruitgang zijn t.o.v. de scrollbar. Mogen dan in iedergeval knopjes bij om naar de volgende nzb te springen ipv scherm gebaseerd.

Ook de stats worden bij langere runtimes minder zinvol. bytes downloaded wordt dan heel hoog, terwijl dat enkel komt omdat grabit blijft draaien. het doel van de gebruiker is de voortgan van een bepaalde nzb te zien, niet noodzakelijk de voortgang van een part van een post.

die download snelheid grafiek is juist wel mooi.

Overigens gebruik ik grabit alleen nog maar om sommige postst te repareren die ik erg graag wil maar in sabnzb mislukt zijn. sabnzb pakt automatisch uit en ruimt daarbij de temprorary rar file (wat inmiddels redelijk de standaard is) op. Ook het niet downloaden van par2 files als ze niet nodig zijn is een feature die je in veel downloaders al ziet.
'Downloads' is de nieuwe 'Batch' en krijgt wel degelijk een scrollbalk. De knoppen zijn bedoelt om items binnen de batch van positie te verwisselen. De stats worden op 0 gezet zodra de Download queue leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, eerlijk gezegd wist ik niet dat je de ontwikkelaar was :$

Eerste reactie: ik mis het grafiekje met de downloadspeed. Dat is imho toch wel handig om in 1 oogopslag te zien of er iets mis is of is gegaan.

Ik ben verder geen heavy downloader, nou ja ik gebruik het wel voor zowat elke 720p serie.

Geen idee of dit de juiste plaats is, maar enkele dingen die ik wel handig zou vinden als feature:
1. Als je in explorer meerdere nzb's hebt geselecteerd opent Grabit er maar 1. Zou wel handig zijn als je alles met 1 enter kon openen ;)
2. De eerste par2 bestand als eerste downloaden/aan het begin van de que zetten (kan ik gelijk quickpar openen en laten checken). Overigens gebruik ik de autorepair niet, vaak mist er een .nfo bestand terwijl je de archieven wel gewoon uit kunt pakken (daarom quickpar). Zonde van de energie en slijtage voor de HDD.
3. Mogelijkheid om bijvoorbeeld een popup vraag te krijgen als je een NZB opent dat meerdere nieuwsgroepen heeft. Dat je kunt kiezen uit welke groep je wilt downloaden (Ziggo heeft namelijk niet alle groepen en de huidige grabit pakt altijd de nieuwsgroep die Ziggo niet heeft :P ik pas het dan altijd aan met notepad++).

Voor de rest ziet het op de screenshot er netjes verzorgt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
lordsnow schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:57:
Mischien ook handig om een plaatje van de huidige UI te plaatsen, zodat mensen kunnen vergelijken en een mening geven?
http://www.shemes.com/index.php?p=screenshots voor screenshots. Maar ik heb deze weggelaten omdat ik reacties van huidige gebruikers zoek die al een tijdje met de huidige versie werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb Grabbit altijd een goed en simpel uitziend programma gevonden wat ik iedereen kon aanbevelen. Ik gebruik hem nu niet meer omdat de persoon die smsusenet beheert (wat ik als newsserver gebruik) klaagt over hoe Grabbit omgaat met connecties (timeouts gaan fout ofzo waardoor je connecties kwijt raakt en je hebt er daar maar 4). Is hier iets aan veranderd of zijn die klachten onterecht?

De nieuwe interface ziet er in ieder geval mooi uit en ik ga die eens proberen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07 10:49
Ziet er goed uit, wel een beetje erg blauw inderdaad.
Als de kolommen in het batch-gedeelte(zoals in de oude versie) en de kolommen in het linker menu afzonderlijk uit en aan te zetten zijn zou ik zeker over gaan op de nieuwe versie. De thread-weergave ziet er een stuk beter uit, het aan- en uitvinken van threads in de huidige versie is een beetje irritant.

Waarom heb je er trouwens voor gekozen om bij de threads en in het batch-gedeelte voortgangsbalken te tonen? Het lijkt mij mooier om deze bijvoorbeeld alleen bij de threads weer te geven en dan voor de totale voortgang van het bestand en de voortgang van een part een aparte opacity te gebruiken.

De downloadgraph zou ik ook wel een beetje gaan missen denk ik.

(oja, en bedankt voor het ontwikkelen van de tool die ik al jaren gebruik! _/-\o_ )

[ Voor 5% gewijzigd door Khiu op 06-03-2010 15:06 ]

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
__1337__ schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:58:
Leuke nieuwe interface opzich, maar moet zeggen dat ik de oude vertrouwde erg fijn vind werken. Misschien als optie erbij doen om te kiezen tussen 'skins'?

Heb je verder nog upgrades onder de motorkap, of is het alleen het uiterlijk? :)
Heel veel upgrades onder de motorkap. Praktisch een compleet nieuw programma zelfs. Maar die wijzigingen komen er zowiezo in. Ik maak me meer zorgen om de nieuwe GUI, juist omdat de oude zo lekker werkt volgens de meeste gebruikers. En ik wil niet oude gebruikers verstoten om nieuwe gebruikers te lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Imho, het voelt te XP achtig. De regelafstand mag van mij gewoon zo blijven aan het orgineel, er zit nu teveel ruimte tussen elke regel, zeker als je 100den bestanden in de queue hebt staan leest dat denk ik niet zo prettig.

Verder vond ik de grafiek erg handig, die mag er van mij wel blijven :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang de bug eindelijk eens gefixed wordt dat de laatste file uit een queue niet wordt geprocessed, ben ik allang blij :P

Oh .. ach .. als alle vensters schaalbaar zijn zou dat ook wel leuk zijn. Nu kun je bv. het venster met de stats niet schalen of het venster met de threads rechtsonder.

Edit: ik bedacht me nog iets. Het zou cool zijn als je, bij het gebruik van meerdere servers, een default kunt opgeven. Zodat je niet bij elke import van een nzb nog een keer extra moet klikken. Dat, of een echte pauze-functie maken waardoor je, net als wanneer er maar 1 server is, de nzb meteen als queue wordt ingeladen zonder verdere tussenkomst, maar dan meteen alles gepauzeerd (met een voorkeurssetting dus).

Ik heb nu een server 'paused' aangemaakt die niet bestaat, alleen maar om het mogelijk te maken dat files niet allemaal gedownload worden. Dit ivm een cap van 50GB. Maar nu moet ik dus stees bij import een server kiezen.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:03:
Goh, eerlijk gezegd wist ik niet dat je de ontwikkelaar was :$

Eerste reactie: ik mis het grafiekje met de downloadspeed. Dat is imho toch wel handig om in 1 oogopslag te zien of er iets mis is of is gegaan.

Ik ben verder geen heavy downloader, nou ja ik gebruik het wel voor zowat elke 720p serie.

Geen idee of dit de juiste plaats is, maar enkele dingen die ik wel handig zou vinden als feature:
1. Als je in explorer meerdere nzb's hebt geselecteerd opent Grabit er maar 1. Zou wel handig zijn als je alles met 1 enter kon openen ;)
2. De eerste par2 bestand als eerste downloaden/aan het begin van de que zetten (kan ik gelijk quickpar openen en laten checken). Overigens gebruik ik de autorepair niet, vaak mist er een .nfo bestand terwijl je de archieven wel gewoon uit kunt pakken (daarom quickpar). Zonde van de energie en slijtage voor de HDD.
3. Mogelijkheid om bijvoorbeeld een popup vraag te krijgen als je een NZB opent dat meerdere nieuwsgroepen heeft. Dat je kunt kiezen uit welke groep je wilt downloaden (Ziggo heeft namelijk niet alle groepen en de huidige grabit pakt altijd de nieuwsgroep die Ziggo niet heeft :P ik pas het dan altijd aan met notepad++).

Voor de rest ziet het op de screenshot er netjes verzorgt uit.
1. Dat zou wel moeten werken! BUG REPORT! ;-)
2. De autorepair werkt het beste als er een PAR2 bestand met 2 tot 4 blokken wordt gedownload. Dat worden eventuele NFO bestanden automatisch gegenereerd tijdens het Repair en Extract process. De volgorde van de queue aanpassen kan verwarrend werken. Dus ik weet nog niet of ik dat zal toevoegen. Op dit moment wordt de volgorde uit NZB bestanden gebruikt.
3. Als je in je Server properties de checkbox 'Activate group before downloading articles' uitzet hoef je Notepad niet meer te gebruiken. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O en nog een feature wat ik zo bedenk:

Een optie op par bestanden wel in de que te zetten maar alleen downloaden als ze nodig zijn of dat er handmatig toestemming gegeven wordt.

edit: bedankt, zijn al weer aan paar dingen die ik vandaag geleerd heb :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
Marzman schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:04:
Ik heb Grabbit altijd een goed en simpel uitziend programma gevonden wat ik iedereen kon aanbevelen. Ik gebruik hem nu niet meer omdat de persoon die smsusenet beheert (wat ik als newsserver gebruik) klaagt over hoe Grabbit omgaat met connecties (timeouts gaan fout ofzo waardoor je connecties kwijt raakt en je hebt er daar maar 4). Is hier iets aan veranderd of zijn die klachten onterecht?

De nieuwe interface ziet er in ieder geval mooi uit en ik ga die eens proberen :)
De complete connectie code inclusief SSL is herschreven. Dus jouw probleem is opgelost, maar er zullen vast wat nieuwe problemen zijn ontstaan. Ik zal over een paar weken wel een publieke alpha test aankondigen op de website waar mensen aan kunnen deelnemen om dit soort problemen te vinden en te verwijderen voordat ik grootschalig live ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 11:21
Nu gebruik ik Grabit al een tijdje niet meer, maar puur op uiterlijk zou ik er denk ik ook niet voor kiezen om het weer te gaan gebruiken. Wat hierboven ook al gezegd is, te XP achtig. Waar de originele Grabit er misschien weer wat te 9x achtig uitzag. Hoewel ik denk dat je beter die look aan kan houden dan de XP look. Dat besturingssysteem is al 2x opgevolgd en Vista en 7 zien er weer een stuk anders uit dan XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Shemez schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:09:
[...]

2. De autorepair werkt het beste als er een PAR2 bestand met 2 tot 4 blokken wordt gedownload. Dat worden eventuele NFO bestanden automatisch gegenereerd tijdens het Repair en Extract process. De volgorde van de queue aanpassen kan verwarrend werken. Dus ik weet nog niet of ik dat zal toevoegen. Op dit moment wordt de volgorde uit NZB bestanden gebruikt.
Je zou zelf het PAR2 bestand vooraan kunnen zetten en de andere par bestanden achteraan de que. Dan kan het niet verwarrend werken voor de gebruiker en zou je zelfs kunnen wachten of het wel nodig is de andere parbestanden te downloaden of in ieder geval eerder kunnen beginnen met de par-check.
Shemez schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:11:
[...]

De complete connectie code inclusief SSL is herschreven. Dus jouw probleem is opgelost, maar er zullen vast wat nieuwe problemen zijn ontstaan. Ik zal over een paar weken wel een publieke alpha test aankondigen op de website waar mensen aan kunnen deelnemen om dit soort problemen te vinden en te verwijderen voordat ik grootschalig live ga.
Ik vind het niet erg om iets nieuws te proberen waar nog bugs in kunnen zitten ;) Ik ga het zeker proberen als die publieke test komt.

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 06-03-2010 15:19 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
Khiu schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:05:
Ziet er goed uit, wel een beetje erg blauw inderdaad.
Als de kolommen in het batch-gedeelte(zoals in de oude versie) en de kolommen in het linker menu afzonderlijk uit en aan te zetten zijn zou ik zeker over gaan op de nieuwe versie. De thread-weergave ziet er een stuk beter uit, het aan- en uitvinken van threads in de huidige versie is een beetje irritant.

Waarom heb je er trouwens voor gekozen om bij de threads en in het batch-gedeelte voortgangsbalken te tonen? Het lijkt mij mooier om deze bijvoorbeeld alleen bij de threads weer te geven en dan voor de totale voortgang van het bestand en de voortgang van een part een aparte opacity te gebruiken.

De downloadgraph zou ik ook wel een beetje gaan missen denk ik.

(oja, en bedankt voor het ontwikkelen van de tool die ik al jaren gebruik! _/-\o_ )
Ohw man! Blauw is niet populair! Ga ik even naar kijken. Ik wilde juist van dat eeuwige grijs af...

Checkboxes verdwijnen... wat een heleboel andere mensen minder blij zal maken, maar ze zijn echt niet meer nodig. De extra progress bars zijn wel nodig omdat meerdere threads nu aan 1 binary kunnen werken. Als ik 1 progressbar in de threads view zou maken kost het enige seconden om te ontdekken hoe ver een bepaalde file is.

De download graph komt er zeker in! Don't worry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua looks vind ik de huidige Grabit best OK. Het is simpel en functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik denk dat je het beste gewoon kan afkijken van uTorrent :)

Deze heeft, voor mij, een perfect interface, kleine knoppen, goede regelafstand, handige menu's links en weinig poespas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:08:
Edit: ik bedacht me nog iets. Het zou cool zijn als je, bij het gebruik van meerdere servers, een default kunt opgeven. Zodat je niet bij elke import van een nzb nog een keer extra moet klikken. Dat, of een echte pauze-functie maken waardoor je, net als wanneer er maar 1 server is, de nzb meteen als queue wordt ingeladen zonder verdere tussenkomst, maar dan meteen alles gepauzeerd (met een voorkeurssetting dus).

Ik heb nu een server 'paused' aangemaakt die niet bestaat, alleen maar om het mogelijk te maken dat files niet allemaal gedownload worden. Dit ivm een cap van 50GB. Maar nu moet ik dus stees bij import een server kiezen.
De nieuwe versie heeft virtuele servers met prioriteiten. Standaard wordt alles gedownload vanaf servers met prio A. Als een artikel niet gevonden wordt, dan wordt deze geprobeerd vanaf de servers met prio B.

Uiteraard is het ook mogelijk om een server te kiezen om van te downloaden. Maar het hoeft niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-08 09:34
Als je bij het afsluiten nog niet klaar was met downloaden slaat hij de batch op. Bij het herstart krijg je dan de melding of je weer verder wilt met de vorige batch.
Kan je er voor zorgen dat hij automatisch verder gaat met de batch? Ik heb nog nooit mee gemaakt dat ik dat niet wilde.

[ Voor 4% gewijzigd door JackPoint op 06-03-2010 15:22 . Reden: kromme zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Shemez schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:05:
[...]

Heel veel upgrades onder de motorkap. Praktisch een compleet nieuw programma zelfs. Maar die wijzigingen komen er zowiezo in. Ik maak me meer zorgen om de nieuwe GUI, juist omdat de oude zo lekker werkt volgens de meeste gebruikers. En ik wil niet oude gebruikers verstoten om nieuwe gebruikers te lokken.
Je kan beide GUI inprogrammeren toch, geef de gebruiker de optie tot het kiezen/wijzigen van skin, zoals je bijv. ook bij WinAMP kan :). Dan pak je toch beide doelgroepen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
JackPoint schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:21:
Als je bij het afsluiten nog niet klaar was met downloaden slaat hij de batch op. Bij het herstart krijg je dan de melding of je weer verder wilt met de vorige batch.
Kan je er voor zorgen dat hij automatisch verder gaat met de batch? Ik heb nog nooit mee gemaakt dat ik dat niet wilde.
Edit->Preferences->Interface en dan de derde of vierde checkbox. Zit er al een jaar of 5 in! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Shemez schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:24:
[...]

Edit->Preferences->Interface en dan de derde of vierde checkbox. Zit er al een jaar of 5 in! :D
Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

JackPoint schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:21:
Een checkbox "Always save batch"en "always load batch" in die dialogen zouden daarvoor nog mooier zijn. (en ergens in de preferences uiteraaard). Grabit is maar 1 onderdeel van het download proces, en alles wat zonder extra dialoog zou kunnen is meegenomen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shemez schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:19:
[...]

De nieuwe versie heeft virtuele servers met prioriteiten. Standaard wordt alles gedownload vanaf servers met prio A. Als een artikel niet gevonden wordt, dan wordt deze geprobeerd vanaf de servers met prio B.

Uiteraard is het ook mogelijk om een server te kiezen om van te downloaden. Maar het hoeft niet meer.
Mooi. Maar wat als je dus niet wilt dat automatisch alles wordt gedownload?

Want in je geschetste situatie maak ik een server 'paused' met prio A, en de echte newsserver is prio B. Dan vindt ie uiteraard niks op A, en gaat alsnog vanzelf via B downloaden. Dat wil ik dus niet. Maar bij het gebrek aan een pauze-functie moet ik wel met een nepserver werken.

Ik wil gewoon op een NZB kunnen klikken, en dat die dan automatisch wordt ingeladen zonder verder klikken, maar dat de queue dan gepauzeerd staat te wachten zodat ik kan aangeven welke files wel en welke files niet daadwerkelijk moeten worden gedownloadt.

Ik wil namelijk alle PAR-data e.d. niet automatisch downloaden. Maar wel gepauzeerd in de queue hebben staan voor wanneer ik er een deel van moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:27:
[...]
Mooi. Maar wat als je dus niet wilt dat automatisch alles wordt gedownload?

Want in je geschetste situatie maak ik een server 'paused' met prio A, en de echte newsserver is prio B. Dan vindt ie uiteraard niks op A, en gaat alsnog vanzelf via B downloaden. Dat wil ik dus niet. Maar bij het gebrek aan een pauze-functie moet ik wel met een nepserver werken.

Ik wil gewoon op een NZB kunnen klikken, en dat die dan automatisch wordt ingeladen zonder verder klikken, maar dat de queue dan gepauzeerd staat te wachten zodat ik kan aangeven welke files wel en welke files niet daadwerkelijk moeten worden gedownloadt.

Ik wil namelijk alle PAR-data e.d. niet automatisch downloaden. Maar wel gepauzeerd in de queue hebben staan voor wanneer ik er een deel van moet hebben.
Het mooiste zou zijn dat automatisch ging, maar dan moet dus de PAR2 file als eerste en de andere parfiles als laatste worden geladen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de autorepairfunctie sowieso niet. Daar heb ik aparte tools voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 13:06

Saven

Administrator

Ook ik vind het een beetje te XP achtig :P Misschien kun je wat meer op de Win7 tour gaan :) Zou tof zijn.

Verder gebruik ik ook al een tijd GrabIt _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie interface, natuurlijk gebruik ik Grabit dan met FTD :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:44

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

De enige feature welke ik nog graag zou zien is dat je een NZB-bestand in een bepaalde map kunt zetten, en GrabIt vervolgens automatisch de download begint (nu werk ik er sinds een maandje omheem om hetzelfde te bereiken). Zit dit er ook aan te komen?

Voor de rest ben ik ook meer voorstander voor het simpele, functionele grijs zoals het nu is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Nooit geweten dat de ontwikkelaar van Grabit een Nederlander was :) Illian Shemes leek me eerder Iers ofzoiets :).

Ik heb een suggestie voor je interface, ik werk bij Eweka en onze helpdesk word heel erg vaak gebeld met de vraag 'Ik heb een NZB gedownload maar als ik er op dubbel klik opent grabit niet automatisch'.

Het zou denk ik heel veel beginners/mensen helpen als er een duidelijke knop in grabit is waarmee je NZB's in 1x met Grabit associate.

Verder een niet interface gerelateerde vraag, maar eerder onder de motorkap, werkt Grabit defualt met MIDs, of het met Article-ids?

Keep up the good work !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Saven schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:19:
Ook ik vind het een beetje te XP achtig :P Misschien kun je wat meer op de Win7 tour gaan :) Zou tof zijn.

Verder gebruik ik ook al een tijd GrabIt _O_
Ik weet niet in welke taal Grabit is gemaakt, maar voor C# en VB heb je en Krypton (http://www.componentfactory.com/) waar mee je een office 2003, 2007 en 2010 interface kan maken. Je kunt zelfs een ribbon er in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 26-08 17:00

Zeror

Ik Henk 'm!

* Zeror is GrabIt gebruiker! :)

Ondanks dat de kleur blauw als erg als WinXP overkomt ziet de vernieuwde interface erg fijn en verfrissend uit. Wellicht kun je een aantal kleurthema's toevoegen. Om even een paar te noemen: Blauw (wat je nu hebt), groen, grijs (net als Vista/win7) etc...

Verder zou ik nog een functierequest willen doen. Ik zou graag een downloadgeschiedenis willen zien, zodat ik bepaalde vergelijkbare downloads met elkaar kan vergelijken (welke was het snelste binnen?/Wanneer heeft de download een hoogte-/dieptepunt (qua snelheid) bereikt tijdens het binnenhalen?/etc..). Als daar ook nog een paar opties bij komen waar je:
- met 1 druk op de knop de map opent waarin de betreffende download is geplaatst.
- met 1 druk op de knop de gehele download verwijderd van je harddisk
- met 1 druk op de knop de gebruikte nzb-file nog keer kan openen (mocht download mislukt zijn bijvoorbeeld)
En zo zijn misschien nog wel een aantal dingen te bedenken.
Zoiets mis ik op dit moment nog wel.

Maar petje af voor je werk in GrabIt tot nu toe!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
Bastiaan schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:30:
De enige feature welke ik nog graag zou zien is dat je een NZB-bestand in een bepaalde map kunt zetten, en GrabIt vervolgens automatisch de download begint (nu werk ik er sinds een maandje omheem om hetzelfde te bereiken). Zit dit er ook aan te komen?

Voor de rest ben ik ook meer voorstander voor het simpele, functionele grijs zoals het nu is! :)
Zit in de planning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
Punica- schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:33:
Nooit geweten dat de ontwikkelaar van Grabit een Nederlander was :) Illian Shemes leek me eerder Iers ofzoiets :).

Ik heb een suggestie voor je interface, ik werk bij Eweka en onze helpdesk word heel erg vaak gebeld met de vraag 'Ik heb een NZB gedownload maar als ik er op dubbel klik opent grabit niet automatisch'.

Het zou denk ik heel veel beginners/mensen helpen als er een duidelijke knop in grabit is waarmee je NZB's in 1x met Grabit associate.

Verder een niet interface gerelateerde vraag, maar eerder onder de motorkap, werkt Grabit defualt met MIDs, of het met Article-ids?

Keep up the good work !
De associatie problemen begrijp ik nog niet helemaal. Soms lijkt Windows deze helemaal te vergeten. Ik zal nog eens in de Windows API documentatie duiken. Ik gebruik er nu een component voor uit 2002 geloof ik :D

Verder werkt GrabIt met MIDs omdat deze op alle servers hetzelfde (zouden moeten) zijn. Enkele stukken oude code werken nog met Article-ids, maar deze worden allemaal vervangen in de nieuwe versie.

Als je nog andere ideeen of suggesties hebt vanuit je Eweka ervaring, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
JackPoint schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:39:
[...]

Ik weet niet in welke taal Grabit is gemaakt, maar voor C# en VB heb je en Krypton (http://www.componentfactory.com/) waar mee je een office 2003, 2007 en 2010 interface kan maken. Je kunt zelfs een ribbon er in stoppen.
C++. En de nieuwe versie doet het ook onder OSX en Linux dus ik kan geen Office ribbons gebruiken. Maar bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Laatst online: 27-11-2023
Shemez schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:25:
[...]

De associatie problemen begrijp ik nog niet helemaal. Soms lijkt Windows deze helemaal te vergeten. Ik zal nog eens in de Windows API documentatie duiken. Ik gebruik er nu een component voor uit 2002 geloof ik :D

Verder werkt GrabIt met MIDs omdat deze op alle servers hetzelfde (zouden moeten) zijn. Enkele stukken oude code werken nog met Article-ids, maar deze worden allemaal vervangen in de nieuwe versie.

Als je nog andere ideeen of suggesties hebt vanuit je Eweka ervaring, dan hoor ik dat graag!
Bedankt dat je dit allemaal mee neemt!

Verder was de MID / Article-id een vraag omdat wij inderdaad soms merkten dat er dingen mis gingen als mensen met article-id's gingen downloaden. Ik gok dat die klanten gewoon een heel oude grabit versie gebruikte. Dat was het grootste punt vanuit Eweka, tenminste de technische kant. Maar ik zal eens vragen van de week bij me collega's, of ze nog suggesties hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Het is er vast en zeker, maar is er ergens een optie om par2 bestanden automatisch niet te downloaden?

Als dat zo is, blijf ik bij de huidige 1.7.4? versie die ik draai, ziet er goed en lekker simpel uit, werkt ganz gut!
De 2.0 interface ziet er ook goed uit hoor, maar zo blauw en funky hoeft het voor mij allemaal niet, zodoende.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Ik zat er nog eens naar te kijken, ik denk eigenlijk wel mee valt hoe blauw het is als je die XP randen wegdenkt. Ik neem aan dat de meesten hier toch geen XP meer hebben. Maar goed dit zal duidelijk worden met de alpha I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 16:12
ik vind de huidige interface prima, lekker eenvoudig en overzichtelijk.
Wat ik belangrijk vind is de stabiliteit en de snelheid van de app ansich.
verder natuurlijk de mogelijkheid om een grafiektje te tonen etc.

gebruik Grabit nu al een paar jaar naar (bijna) volle tevredenheid onder W7-x64.
newsleecher heb ik direct de deur uitgewerkt toen ik ineens een nieuwe licentie moest kopen omdat mijn oude, jaja officieel gekochte licentie, ineens niet meer geldig was. dus geen upgrades meer en niet meer de mogelijkheid om de oude versie ergens te vinden zodat mijn oude key nog werkt. schandalig van newsleecher.

maarja, das een beetje off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 09:44

qless

...vraag maar...

Ik gebruik al een tijdje op windows grabit, helaas geen mac versie van... Vindt een vernieuwde interface wel een tof idee.

- Ik zou wel graag het download grafiekje weer terug willen.
- Ik zou downloads per nzb willen kunnen grouperen

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met NZBuddy veel problemen gehad met de oudere versie. Zou fantastisch zijn als dit wat makkelijker gaat. Kan het misschien een standaard functie zijn die er ingebouwd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:15
Het zou fijn zijn als de windows een beetje schaalbaar zijn, het is namelijk een hel als je meer dan 4 connecties hebt. Verder ziet het er goed uit.

Misschien als het mogelijk is voor windows 7, de status balk, kleuren (groen, geel en rood) voor de status, en de hoeveelheid. Dit zie je dan in 1 oogopslag.

Ga zo verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:08
Shemez schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:11:
[...]

Heb je ook een mogelijkheid om de gebruikte bandbreedte te beperken ingebouwd? Dat zou Grabit nog beter maken dan het nu al is. Verder kan ik je de UX Guide van Microsoft aanraden op het gebied van User Experience.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 20:39
Een watchfolder zou zijn fijn, dat ie gewoon een bepaalde map in de gaten houd en eventuele nzb's hierin automatisch download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
"Extract Foler" op de tweede button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
Khiu schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:51:
Ik zat er nog eens naar te kijken, ik denk eigenlijk wel mee valt hoe blauw het is als je die XP randen wegdenkt. Ik neem aan dat de meesten hier toch geen XP meer hebben. Maar goed dit zal duidelijk worden met de alpha I guess.
Dat denk ik eigenlijk ook. Maar ik laat toch de blauwe achtergrond weg van het informatie vlak onderaan. Dat scheelt een heleboel en laat het blauw functioneel om highlights aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:15:
Ik heb met NZBuddy veel problemen gehad met de oudere versie. Zou fantastisch zijn als dit wat makkelijker gaat. Kan het misschien een standaard functie zijn die er ingebouwd word?
Wat is NZBuddy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
qless schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:06:
Ik gebruik al een tijdje op windows grabit, helaas geen mac versie van... Vindt een vernieuwde interface wel een tof idee.

- Ik zou wel graag het download grafiekje weer terug willen.
- Ik zou downloads per nzb willen kunnen grouperen
Komt er aan deze zomer. Evenals een Linux versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
ApexAlpha schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:01:
Een watchfolder zou zijn fijn, dat ie gewoon een bepaalde map in de gaten houd en eventuele nzb's hierin automatisch download.
Komt erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Heb je eigenlijk al een releasedatum in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:08
urk_forever schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:42:
[...]

Heb je ook een mogelijkheid om de gebruikte bandbreedte te beperken ingebouwd? Dat zou Grabit nog beter maken dan het nu al is.
@Shemez: Zou je nog antwoord willen geven op deze vraag?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-12-2024

tyball

Ik gebruik grabit zelf ook samen met het programma AutoUnpack . Wat namelijk niet goed werkt bij mij is de Repair and Extract functie indien bestanden met een nzb zijn geimporteerd(vanuit binsearch of nzbindex).Het werkt werkt als je de bestanden door grabit laat zoeken en dan download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat ik persoonlijk niet fijn vind werken bij de huidige versie is de pause knop. Eerst was het zo dat je er 1x op moest klikken om te pauzeren, en dan weer 1x om verder te gaan.

Maar nu zit er dus een menu onder waarmee je de duur van de pauze kan bepalen. Dit is iets wat ik totaal niet gebruik en ik vind het dus onhandig dat je nu 2x moet klikken om te pauzeren, en dan weer 2x om verder te gaan.

Is het mogelijk om misschien een optie in te bouwen waarmee de oude pauze knop gebruikt kan worden ? Ik weet niet hoe het met andere mensen zit maar ik heb persoonlijk totaal geen behoefte om voor een bepaalde tijd te pauzeren.

Gebruik dit programma al zolang als ik download via usenet en het bevalt verder prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

PilatuS schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:37:
Wat ik persoonlijk niet fijn vind werken bij de huidige versie is de pause knop. Eerst was het zo dat je er 1x op moest klikken om te pauzeren, en dan weer 1x om verder te gaan.

Maar nu zit er dus een menu onder waarmee je de duur van de pauze kan bepalen. Dit is iets wat ik totaal niet gebruik en ik vind het dus onhandig dat je nu 2x moet klikken om te pauzeren, en dan weer 2x om verder te gaan.

Is het mogelijk om misschien een optie in te bouwen waarmee de oude pauze knop gebruikt kan worden ? Ik weet niet hoe het met andere mensen zit maar ik heb persoonlijk totaal geen behoefte om voor een bepaalde tijd te pauzeren.

Gebruik dit programma al zolang als ik download via usenet en het bevalt verder prima :)
Ik gebruik die pauzefunctie juist heel veel! :)
GrabIt draait op mijn server. Ik verzamel eea bij elkaar en stel de pauze zo in dat de downloads 's nachts een keer gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-08 19:53

QinX

Shai-Hulud

Bastiaan schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:04:
[...]

Ik gebruik die pauzefunctie juist heel veel! :)
GrabIt draait op mijn server. Ik verzamel eea bij elkaar en stel de pauze zo in dat de downloads 's nachts een keer gaan lopen.
Volgens mij heb jij meer behoefte aan zo'n plannen die ook bij utorrent zit, dat je aangeeft wanneer het programma mag downloaden.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Vind ik ook geen probleem; zolang ik op de één of andere manier vanuit het programma die start van het downloaden kan beïnvloeden wanneer ik dat wil, ben ik tevreden mens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
enige wat ik mis bij grabit zijn statistieken dus onder andere om te zien hoeveel je in totaal gedownload hebt
op mijn bedrade pc gebruik ik daarom newsleecher ipv grabit

[ Voor 10% gewijzigd door TI_Observer op 14-03-2010 22:06 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:58

SkyStreaker

Move on up!

@ shemez,

Tering.... Dit wist ik niet eens!

Ik gebruik grabit al zooooooooooooooooooooooooooooo lang =]
(als mijn geheugen mij dient, al sinds 2001, denk ik)

(en ik mis nog altijd de bandwidth throttle :> maar die hoor je ook al eeuwen)

(*) Het enige wat ik graag zou zien, qua programma's kan ik nogal een minimalist zijn. Het is dan ook mijn hoop dat al die enorme iconen ook op kleinere icoontjes ingesteld kunnen worden, anders zou ik het nog somber in kunnen gaan zien.

(*) Een andere suggestie die mij persoonlijk veel zou gaan helpen, de mogelijkheid de progressie bar om te zetten in een procentuele indicatie ipv. de huidige grafische setting. Dat kijkt voor mij wat rustiger en indiceert voor mij persoonlijk ook beter. Puur visuele voorkeur.

Voor de rest heb ik op dit ogenblik geen suggesties of op- en aanmerkingen.

[ Voor 24% gewijzigd door SkyStreaker op 29-03-2010 08:41 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
urk_forever schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:18:
[...]

@Shemez: Zou je nog antwoord willen geven op deze vraag?
Bandbreedte verbruik limiteren staat op de lijst, maar ik weet nog niet zeker of dit in de eerste 2.0 release komt. Zo niet, dan zeker wel in de 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
SkyStreaker schreef op maandag 29 maart 2010 @ 08:37:
@ shemez,

Tering.... Dit wist ik niet eens!

Ik gebruik grabit al zooooooooooooooooooooooooooooo lang =]
(als mijn geheugen mij dient, al sinds 2001, denk ik)

(en ik mis nog altijd de bandwidth throttle :> maar die hoor je ook al eeuwen)

(*) Het enige wat ik graag zou zien, qua programma's kan ik nogal een minimalist zijn. Het is dan ook mijn hoop dat al die enorme iconen ook op kleinere icoontjes ingesteld kunnen worden, anders zou ik het nog somber in kunnen gaan zien.

(*) Een andere suggestie die mij persoonlijk veel zou gaan helpen, de mogelijkheid de progressie bar om te zetten in een procentuele indicatie ipv. de huidige grafische setting. Dat kijkt voor mij wat rustiger en indiceert voor mij persoonlijk ook beter. Puur visuele voorkeur.

Voor de rest heb ik op dit ogenblik geen suggesties of op- en aanmerkingen.
Ik zal kijken wat ik kan doen aan die visuele voorkeuren, maar eerste prioriteit is een 2.0 versie klaar te hebben die goed en stabiel werkt. Daarna ga ik kijken naar alle kleine interface opties om iedereen tevreden te stellen. De initiele (alpha) versie zal waarschijnlijk heel weinig preferences hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Shemez,

Ten eerste, de nieuwe interface ziet er netjes uit. Hoewel ik de oude interface zeker niet onaardig vind.

Ik vroeg me alleen af of er in de verre toekomst ook een OS-X versie komt?
Zeker gezien dit ook meer marktaandeel krijgt met de dag ;)
En ja, ik vind persoonlijk Grabit lekkerder werken dan Unison. Maar ik download altijd met mijn Mac Mini.

In ieder geval succes met 2.0 :)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-08 16:49

link_mario

Ofwa?

@ hierboven: Shemez in "GrabIt 2.0 preview - reacties?"

Zit dus al in de pijplijn. Waar ik zelf laatst 'n probleem mee had tijdens het gebruiken van grabit, was dat als je het programma afsluit, er word gevraagd of de batch bewaard dient te worden. Dat wil ik, en gebeurd ook. Echter de volgende keer waren de lopende threads defect en deze konden pas gestart worden nadat de rest van de batch voltooid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
De laatste keer dat ik Grabit heb gebruikt mistte ik een knop waarmee ik download limiet kon instellen. Bij dat grabit met max 2500 kb/s mag downloaden.

edit: spuit 11 :+ , imo een onmisbare feature daarom ben ik overgestapt naar alt binz

[ Voor 22% gewijzigd door n0elite op 05-04-2010 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 26-08 21:18
ik heb dan ook een opmerking, ( fijn programma btw )
als ik een batch save, en afsluit vervolgens een nieuwe nzb erin pleur,
is het een freeze hij wil gwoon niet verder gaan met downloaden Nieuwe nzb + oude

ook zou ik graag een optie zien dat hij incomplete downloads verwijderd of een notificatie geeft zodat ie niet constant probeert het te extracten.

voor de rest toppie (y)
gebruik t al jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Doh, erover heen gelezen O-)
Wacht lekker tot deze zomer af, en tot die tijd doe ik het wel met Unison. :9

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nammy
  • Laatst online: 18-10-2015
Hallo Shemes,

Gebruik Grabit al jaren en ik heb eigenlijk maar een grote wens en die is dat ik de kolomgrootte standaard kan opslaan. Het automatisch resizen laat in veel gevallen de kolom met het aantal bytes van het scherm verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00

TeeDee

CQB 241

1. imo mag de bestaande interface blijven. Geen geneuzel, gekke dingen en weet ik veel.
2. Nooit geweten (zoals iedereen blijkbaar) dat je Nederlander bent.
3. Na wat te googlen besloten om hier eens te neuzelen naar een missende feature in Grabit (vziw): een 'watchedfolder' of 'hotfolder'. Drop daar (al dan niet automatisch) NZB files in, en brullen!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 08:36

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

tyball schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:31:
Wat namelijk niet goed werkt bij mij is de Repair and Extract functie indien bestanden met een nzb zijn geimporteerd(vanuit binsearch of nzbindex).Het werkt werkt als je de bestanden door grabit laat zoeken en dan download.
Dit was voor mij ook de reden om naar Alt.Binz over te stappen.
offtopic:
overigens wil je van Alt.Binz de betaalde versie ook niet van hebben, die heeft ook afschuwelijke kiddie XP skins

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:36:
[...]

Dit was voor mij ook de reden om naar Alt.Binz over te stappen.
offtopic:
overigens wil je van Alt.Binz de betaalde versie ook niet van hebben, die heeft ook afschuwelijke kiddie XP skins
Bij mij bleef een tijd het r&u het niet doen, totdat ik alle óude pars had verwijderd. Daarna deed hij het wel weer. Ook een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TeeDee schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:39:
1. imo mag de bestaande interface blijven. Geen geneuzel, gekke dingen en weet ik veel.
2. Nooit geweten (zoals iedereen blijkbaar) dat je Nederlander bent.
3. Na wat te googlen besloten om hier eens te neuzelen naar een missende feature in Grabit (vziw): een 'watchedfolder' of 'hotfolder'. Drop daar (al dan niet automatisch) NZB files in, en brullen!
Wat is het verschil met in je OS instellen dat nzb's automatisch worden geopend met Grabit?

Ik heb de functie hoor in nzbget dat ik tegenwoordig gebruik (draait op mijn nmt) maar ik gebruik nu software die het bij het openen automatisch ftp-ed naar een folder zoals jij zegt zodat nzbget er mee aan de slag kan, maar ik zie voor grabit het verschil niet met automatisch bestanden openen in grabit.

Tenzij je vanaf andere locaties nzb bestanden in een folder wilt kunnen zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 21-05-2010 19:07 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Een kickje. Hoe staat het met de ontwikkeling ervan?. Grabit vind ik de ultieme nieuwsgroependownloader voor beginners. :)

• __1337__
En wederom een kick :). We worden nu toch wel erg nieuwsgierig naar 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37
En nog maar eens een schopje.
Is er inmiddels iets nieuws te melden?

debeerzietzevliegen.nl

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Laatste bezoek vrijdag 14 mei 2010 16:28

Ben dus bang dat hij hier niet meer komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
Ik kan niet geloven dat er alweer een jaar voorbij is... De ontwikkeling heeft een tijd stil gelegen omdat ik ben verhuist naar het buitenland en nu elke dag op cursus ben om de taal goed te leren. Maar in maart gaat het project weer van start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Oké, ik ben benieuwd! GrabIt wordt hier nog altijd volop gebruikt namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Goed nieuws! Ben benieuwd idd.

offtopic:
Welk land zit je nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een enthousiaste Grabit gebruiker :) Mooi dat de ontwikkeling van dit super programma weer wordt opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franz24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-07 16:21
Het is inmiddels al mei, ik ben erg benieuwd naar een eventuele alpha versie, ik zou hem graag willen testen ook al is hij nog lang niet af. Wordt er nog aan gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:58

SkyStreaker

Move on up!

Quote:

"May 10th 2011
Because we can't release GrabIt 2.0 for at least two more months, I decided to go back to the old code for GrabIt 1.7.2 beta 4 and do some bug fixing. I'm also adding some new features. I should be able to launch this before the end of the month."
- shemes.com

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franz24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-07 16:21
Ah dat had ik even over het hoofd gezien, ik ben benieuwd op de update van de oude versie, ook al kijk ik nog het meest uit naar 2.0 :)
Fijn om te horen dat er nog aan gewerkt wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Nog een idee/bugfix: bij mij gaat de download te snel voor het decoden. Resultaat is dat hij bij grotere downloads pagina's vol met 'decoding' heeft staan. Ik zou het niet erg vinden als hij de download vertraagt om bij te blijven. Ik heb het idee dat het decoden langer duurt als hij achter loopt dan wanneer hij het bij kan benen.

Verder: uitpakken van .00x-bestanden. Ik weet niet waarmee deze zijn ingepakt, eerlijk gezegd, maar de extensie begint met .001 en loopt dan op.

Ook: als hij aan het dowloaden is, dat hij de volgorde van de bestanden aanhoudt zoals origineel. Als ik nu de columns aanklik, gaat hij deze volgorde doen, terwijl ik vaak alleen even wil zoeken naar een bepaald bestand of wil kijken wat het grootste bestand is.

Ook het resizen van de columns, maar dat is hierboven al gemeld.

Ik ben benieuwd naar 2.0!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 08:36

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

don_jorg schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:43:
Nog een idee/bugfix: bij mij gaat de download te snel voor het decoden. Resultaat is dat hij bij grotere downloads pagina's vol met 'decoding' heeft staan. Ik zou het niet erg vinden als hij de download vertraagt om bij te blijven. Ik heb het idee dat het decoden langer duurt als hij achter loopt dan wanneer hij het bij kan benen.
Als het een wachtrij is dan zal het niets langer duren. Alleen als alle decoding processen tegelijk starten zal het waarschijnlijk langer gaan duren door een afnemende efficientie van de cpu.
Verder: uitpakken van .00x-bestanden. Ik weet niet waarmee deze zijn ingepakt, eerlijk gezegd, maar de extensie begint met .001 en loopt dan op.
Dat zijn delen van .rar bestanden die gesplitst zijn. Niets mee aan de hand, kan ieder zichzelf respecterend programma al aan.
Ik ben benieuwd naar 2.0!
We hebben al lang niets meer van de ontwikkelaar gehoord :(

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:24:
Dat zijn delen van .rar bestanden die gesplitst zijn. Niets mee aan de hand, kan ieder zichzelf respecterend programma al aan.
Nee, die bedoel ik niet. Die hebben de extensie .r01, .r02, etc. De bestanden waar ik het over heb, heten 'bert&ernie.wmv.001', 'bert&ernie.wmv.002', etc. Het lijkt er dus op dat het simpel gesplitste bestanden zijn die samengevoegd moeten worden. Grabit herkent dit niet en laat ze dan ook lekker staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:10
Ja klopt... zoiets heb ik ook wel eens gehad. Erg vreemd... downloaden deed GrabIt toen wel, maar repair en extracten snapte ie niks van en ze bleven toen gewoon staan in de map als .001 (.002/.003./004/etc.) bestanden. Ik snap ook niet wat dat nou weer voor een ongein was. :?

Ik heb toen maar een andere NZB genomen van wat ik zocht met gewoon part001.rar bestanden. Die ging gewoon prima. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Aardwolf op 13-08-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je standalone 7zip install snapt ze weer wel.
Dat zo'n uploader non-conforme filesplitters wil gebruiken moet ie zelf weten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Ik zie het redelijk vaak gebeuren, dus het zou handig zijn als Grabit het snapte :)

Overigens heb ik mijn probleem met het decoden opgelost: ik had de cache op C:, de download op D: en de uitgepakte bestanden op E: staan. Heb de cache op D: gezet, zodat hij niet hoeft te kopiëren en nu werkt het prima!

Wat trouwens een heeeeeeeeeel handige optie zou zijn: ik zou het heerlijk vinden als Grabit het eerste RAR-bestand downloadt en dan kijkt of er in het hele archief weer een RAR zit. Als dat het geval is, moet'ie hem niet downloaden. Zou me heel veel tijd schelen ;). Ook als er een 'movie.dat' inzit. Dus een soort filter voor bestanden in de archives die ik niet wil hebben.

Wellicht een stap te ver, maar het zou ideaal voor mij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:05

DeTeraarist

#Boots2Asses

alt-92 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:52:
Je standalone 7zip install snapt ze weer wel.
Dat zo'n uploader non-conforme filesplitters wil gebruiken moet ie zelf weten ;)
www.hjsplit.org sinds 1995 ;)

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Pagina: 1 2 Laatste