[CMD/BATCH] Files met verschillende namen tegelijk openen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Wat ik wil lijkt me vrij simpel, maar inmiddels heb ik Google het laatste halfuur doorgespit zonder bevredigend antwoord.

Ik wil dat alle files in een bepaalde directory iedere 24 uur worden uitgevoerd door een geplande taak. De enige bottleneck welke ik tegenkom is dat ik alle files aan de hand van een bepaalde extensie wil starten, omdat de filenames en -aantallen aan verandering onderhevig zijn. Vaste waarden volstaan dus niet.

De meest eenvoudige dingen werken niet eens; denk daarbij aan...

code:
1
start /D D:\FOLDER *.EXT

Is het überhaupt mogelijk om dit gerealiseerd te krijgen?

Edit: Wellicht om het verhaal wat duidelijker te krijgen (het is een toch beetje grijs gebied, denk ik):

Ik wil mijn vriendin op haar verzoek wat wegwijs maken in de wereld van nieuwsgroepen. Wat ik uiteindelijk graag wil is dat - als ze iets naar haar zin gevonden heeft - dit NZB-bestand op een netwerkshare zet. Een downloadserver zou iedere 24 uur middels batch al deze bestanden moeten oproepen en daarna verwijderen.

[ Voor 26% gewijzigd door Bastiaan op 18-02-2010 12:39 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02
Erhm. Waarom NZB's met batch aftrappen? Meeste newsbin apps ondersteunen een dumpfolder. Geef hier de lokatie op van je netwerkshare en je applicatie verwerkt de nzb's automatisch.

Als je het toch met batch wilt doen, moet je met een for statement gaan werken. Zoiets:
code:
1
for %%x in (*.nzb) do start "NZB Download" %%a /WAIT

Pvouput live

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Blijkbaar heb ik er dan toch een welke de dumpfolder niet ondersteunt :)
Ik heb me in die programma's nooit verder verdiept, eigenlijk omdat ik tevreden ben met hoe het nu allemaal loopt. Wellicht dat ik daar toch even wat tijd in ga stoppen dus.

Voor wat betreft het statement: hij lijkt niet helemaal zoals het hoort te werken, maar daar ga ik wel uitkomen. Bedankt voor het aangeven van de juiste richting.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Krypt schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:13:
Als je het toch met batch wilt doen, moet je met een for statement gaan werken. Zoiets:
code:
1
for %%x in (*.nzb) do start "NZB Download" %%a /WAIT
Nee, sorry. Ik loop toch vast.

Ik kom helaas steeds niet verder dan de foutmelding "Cannot find file %a". Ik heb ook geen idee waar ik de fout zoeken moet, moet ik bekennen. Dat valt ook vast wel te wijten aan het gebruik van verkeerde zoekopdrachten...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zou ik daar eens een %%x van maken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Valt het op dat mijn ervaring dicht bij '0' ligt? O-)

Thanks! Hij doet nu inderdaad precies wat ik graag zie gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02
Oeps.. typfoutje :) Thanks alt-92

Pvouput live

Pagina: 1