Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:04
Geachte Tweakers,

Onlangs windows 7 ultimate geinstalleerd.

Moederbord: P7P55D LE ( eSATA backpannel output)
Externe Hard Disk : Medion 3.5" 1.5 TB ( MD 90132 )

Als ik de externe hard disk via de usb verbind word hij gezien en werkt alles prima.
Wanneer ik de hard disk aansluit op de pc via de eSATA komen de problemen.
hij word niet gezien, schijfbeheer ook niet, ( ook in de bios gekeken, weet niet precies waar ik daar moet zoeken maar kan althans niets vinden over deze schijf )
het is een paar keer voorgekomen dat hij plotseling via de eSATA wel te zien was, na een reboot was hij meestal dan weer weg en/of als ik de kabel er uit en weer opnieuw in plugde was hij weer niet te zien.

Hot-swappable kan ik niet zeggen. als ik pc herstart en ik sluit de kabels aan en ik zet de HDD aan dan word hij alsnog (95% van de gevallen) niet gezien.
Drivers van mijn moederbord geupdate ( vanaf cd, misschien dat hier het probleem zou kunnen liggen dat ik moet kijken naar recentere....)

ik snap dat het probleem vrij vaag is aangezien hij af en toe wel word gezien maar in de meeste gevallen niet. ik heb hier zelf meer dan 3 uur naar gekeken, gegoogled, nagevraagd, zelfs medion help-desk gebelt. niemand kan me helpen.
ik hoop dat iemand hier zo vriendelijk zou kunnen zijn om naar dit probleem te kijken.

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:14

the mod man

iets van beeldmaker

Bij mij is het zo (andere externe hd maar wel e-sata en usb) dat als de usb kabel ingeplugd is de externe hd niet via e-sata wil. Ik moet dus effectief de usb kabel eruit hebben voordat hij met e-sata wil werken.

Verder al gekeken of je de goede drivers heb geinstallerd voor je e-sata ding van het mobo?

windows 7 heeft de neiging om drivers te instaleren om ze vervolgens weer te vergeten... zelf ook last van gehad, toen ik echter win 7 opnieuw installeerde met de e-sata aangesloten deed de automagische installatie van drivers het wel perfect.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
the mod man schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 23:27:
Bij mij is het zo (andere externe hd maar wel e-sata en usb) dat als de usb kabel ingeplugd is de externe hd niet via e-sata wil. Ik moet dus effectief de usb kabel eruit hebben voordat hij met e-sata wil werken.

Verder al gekeken of je de goede drivers heb geinstallerd voor je e-sata ding van het mobo?

windows 7 heeft de neiging om drivers te instaleren om ze vervolgens weer te vergeten... zelf ook last van gehad, toen ik echter win 7 opnieuw installeerde met de e-sata aangesloten deed de automagische installatie van drivers het wel perfect.
Terwijl ik de eSATA aansloot aan windows7 heb ik de usb uit zowel mn backpannel als mn HDD verwijdert,
op het moment ben ik aan het zoeken naar nieuwe drivers van mijn mobo

Edit: nieuwste drivers geupdate...
geen verandering.

(chipset/sata drivers geupdate, kon niet zozeer iets specifieks vinden over eSATA drivers :/ )

[ Voor 8% gewijzigd door Junia op 05-03-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
nog steeds niet opgelost, vandaag de usb drivers verwijdert, pc reboot en de eSATA aangesloten waarna windows hem opeens pakte.... 1 reboot verder en hij was niet meer te vinden. kabels opnieuw aangeplugged maar 't werkt weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Junia schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 23:31:
[...]
(chipset/sata drivers geupdate, kon niet zozeer iets specifieks vinden over eSATA drivers :/ )
intern is esata EXACT hetzelfde als sata :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je eSATA poort word aangestuurd door de JMicron® JMB361 PATA and SATA controller

Dit ding is imo de meest ranzige controller die ik ooit ben tegengekomen. Op mijn P5K Deluxe zit een soortgelijk ding en de eSATA poorten achterop hebben nooit fatsoenlijk gewerkt. Hotplug werkt in ieder geval sowieso niet en een reboot staat nog altijd niet garant voor automatische detectie van de connected drives.

Mijn advies: Koop voor 5 euro ofzo een SATA to eSATA bracket en sluit die aan op een van je vrije interne SATA poorten van de Intel chipset. Op die manier heb je wel hotplug/hotswap en werken je eSATA drives altijd.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medion is kut. Ik heb een harde schijf van 1 1/5 T ik heb alle foto's van mijn pas geboren baby er op gezet. Nu kan ik nix meer met die kkschijf. Hij blijft knipperen zodra ik hm op stroom aansluit. Ik kan nix doen er staat nix over inde handleiding. Deze kk schijf kan nix meer en ik ben al mijn foto's kwijt.

Ps er staat alleen over knipperen als het contact heeft met een pc maar dat doet dit tyfus ding niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste dayennehot, Aller eerst hartelijk welkom op GoT. Natuurlijk is he vervelend als een hardeschijf dfect raakt en zeker als daar data op staat die je lieverd niet kwijt raakt. Daar zijn verschillend manieren om mee om te gaan, om data te behouden bij hardware falen.

De foto's van jouw pasgeboren kind wil je zeker niet kwijt, daarom raad ik je aan nu niets geks met de hardeschijf te gaan doen, maar eerst dit topic eens door te nemen: Thematopic: Datarecovery In dit topic zal je zeker tips kunnen terug vinden , die jou mogelijk verder kunnen helpen.

Daarnaast raad ik je aan ook dit topic eens door te nemen, om dergelijke zaken als deze in de toekomst te vermijden door an jouw belangrijke data een backup te maken: Thematopic: Backups

Verder een kleine huisregel, het is niet de bedoeling om dergelijke oude topic's als deze op dit manier omhoog te schoppen, verder hoop ik dat je de rust kunt vinden om met name het eerste topic door te nemen om de foto's van de kleine terug te krijgen... soms is er wat geluk bij nodig, maar vaak is er nog veel te redden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1