Krijg telkens slechts 4 servers in m'n browser... start het spel ook op als admin maar werkt dus niet.
Hoe los ik dit op? Krijg geen nuttige google antwoorden.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Heb jij misschien een server filter aanstaan?Heraclius schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:00:
Krijg telkens slechts 4 servers in m'n browser... start het spel ook op als admin maar werkt dus niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Sharpp op 04-06-2010 11:01 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
Verwijderd
Ik denk dat je dan iets niet goed doet, want ik heb op de veteran page geen GameSpy ID op hoeven te geven.sQuare8 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:26:
ik speel ook BF2 EN BC2, maar als ik bij veteran stats BF2 wil ingeven voor BC2 vragen ze naar een gamespy account?(op de site van BC2 zelf) bij mijn weten heb ik nooit een gamespyaccount gebruikt?
mvg
Ik heb het zelfde probleem denk ik, heb alleen niet gekeken welke fps ik heb bij hogere settings, maar speelde eerst op een hogere resolutie even 'soepel' (30-40fps) op het laagste van de laagste instellingen (low en 1024x768)Compizfox schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 14:50:
EDIT: ik zie net dat ManiacsHouse ditzelfde probleem ook heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door kwinvdv op 06-06-2010 01:41 . Reden: toevoeging ]
Het spel is inderdaad ook érg CPU afhankelijk (is geloof ik door EA en anders DICE toegegeven), een quadcore is niet voor niets recommended ook hé.kwinvdv schreef op zondag 06 juni 2010 @ 01:37:
Dus ik heb even gekeken hoeveel van mijn cpu en gpu tijdens het gamen wordt gebruikt. Wat blijkt, mijn cpu is dan constant 100%, maar volgens het programmatje EVGA Precision is mijn grafische kaart nog niet eens voor de helft tijdens het spelen van Bad Company 2 belast.
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen, ik heb een dergelijk iets gehad. Ben van E8400 (Intel, 3GHz dualcore) naar Q9550 (Intel, 2,83GHz quadcore) gegaan en mijn FPS in BFBC2 zijn verdubbeld, terwijl het werkgeheugen en videokaart gelijk bleven.Heb nu een AMD Phenom II X4 945 besteld, deze wordt ondersteund door mijn moederbord, met de laatste bios en hoop dat ik het spel dat wel een beetje kan spelen. Kan nu eigenlijk alleen in servers van maximaal 16 man (liever minder) spelen, wil ik nog net een K/D ratio kunnen halen van rond de één.
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2010 10:00 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Knul op 09-06-2010 12:14 ]
Je gebruikt realtek onboard? zet eens uit en probeer nog eens.yannickmerckx schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:24:
Iemand een oplossing?
Men driver van men hd5870 crasht altsmaar. Het geluid gaat gewoon door.
En ik moet alt-ctrl-delete doen en het proces beeindigen van bfbc2.
En me dan afmelden en terug aanmelden.
Ik heb de nieuwste driver staan.
En ik gebruik windows 7 x64.
Specs:
Q6600 @ 3Ghz ( heb het probleem ook als hij stock draait)
4Gb kingston hyperx 1066mhz
Asus maximus formula x38
Vroeger draaide het als een zonnetje en nu crasht het na x aantal tijd.
Andere spellen draaien wel normaal.
Hoe bedoelt u uit zetten?unfor schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:33:
[...]
Je gebruikt realtek onboard? zet eens uit en probeer nog eens.
[ Voor 56% gewijzigd door yannickmerckx op 11-06-2010 08:57 ]
Deze man hier uit het topic heeft volgens zen beschrijving precies hetzelfde probleem.Patriot schreef op maandag 26 april 2010 @ 02:25:
Meer mensen met de "White Screen of Death"? Ik heb hier regelmatig last van, en het begint me nogal te irriteren. Komt erop neer dat de graphics compleet bevriezen en het scherm wit wordt, de game loopt wel gewoon door (je kunt alles nog horen, je kunt zelfs nog gewoon schieten), maar het enige wat je ziet is een wit scherm. De enige oplossing is taakbeheer openen en het proces killen, zwaar irritant natuurlijk.
Had er voorheen geen last van, maar sinds de laatste patch best vaak. Erg vervelend als je praktisch geen potje af kunt maken.
[ Voor 98% gewijzigd door yannickmerckx op 11-06-2010 10:09 ]
...Als het maar werkt
Ik ben op deze moment niet thuis.Belgar schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:03:
Spelen met een logitech usb headset voorkomt bij mij de problemen. Spelen met de onboard sound van mijn 5770's ook. Echter krijg ik een harde freeze met mijn geluidskaart in plaats van een video panic. Dus ik weet niet of dit probleem exact hetzelfde is
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
[ Voor 17% gewijzigd door yannickmerckx op 12-06-2010 17:19 ]
Ik heb hetzelfde.Als ik een game wil joinen duurt het rustig een seconde of 25 voordat ik kan beginnen. Wat is dit nu weer voor een gelulCornelisjuh schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:29:
Ik kan iet joine. Als ik op enter battle klik dan gebeurt er niks
Alleen nu ging hij in een leuke blue screen. Die te snel weg was voor ik hem goed kon lezen.yannickmerckx schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:39:
[...]
Het beeld blijft freesed. Dan wordt het grijs. ik hoor de hd5870 herstarten (de fan geeft even een piek van 100%) . Het beeld wordt dan zwart en dan wit. Ik kan dan nog verder spelen (wel zonder beeld) maar ik hoor het aan het geluid. Dan moet ik alt-ctrl-delete doen om eruit te geraken. Dan geeft windows de melding over een driver recovering.
Op de moment enkel bij bfbc2. Speel ook (ver niks anders) Heb er even metro 2033 bij gehaald. En die speelt toch normaal.partyondude schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:08:
Klinkt inderdaad niet goed. Heb je het alleen bij deze game, of bij meerdere? Misschien een keer het spel opnieuw installeren?
[ Voor 18% gewijzigd door yannickmerckx op 12-06-2010 21:21 ]
Verwijderd
Als je het nog niet gedaan hebt zou je eens kunnen kijken of je chipset drivers te updaten. Anders een clean installatie van het hele systeem. Misschien een tweede installatie als test (dual boot) en kijken wat de game dan doet. Als andere games wel goed draaien en enkel deze niet dan lijkt het mij geen hardware probleem.yannickmerckx schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:13:
[...]
Op de moment enkel bij bfbc2. Speel ook (ver niks anders) Heb er even metro 2033 bij gehaald. En die speelt toch normaal.
Wat mij ook opvalt is als druk om te spawnen ik eerst een framedrop tot onder de 10fps krijg en dan pas spawn.
Maargoed ik zal het spel eens opnieuw instaleren.
EDIT: Het mocht niet baden. Hij crasht alsnog nu het opnieuws geinstaleert is. Dit maal zonder blue screen.
Deze keer speelde ik wel met men geluidskaart aan. Maar zal als hij uit staat waarschijnlijk ook nog crashen.
Ik word stilaan gek.....
De chipset driver is up to date .Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:03:
[...]
Als je het nog niet gedaan hebt zou je eens kunnen kijken of je chipset drivers te updaten. Anders een clean installatie van het hele systeem. Misschien een tweede installatie als test (dual boot) en kijken wat de game dan doet. Als andere games wel goed draaien en enkel deze niet dan lijkt het mij geen hardware probleem.
Het is wachten op die patch...yannickmerckx schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:06:
[...]
De chipset driver is up tot date .
En het systeem opnieuw installeren zal voor na men examens zijn.
Het is gewoon zo rot dat het vroeger goed draaide en nu niet meer.
Het is naar het schijnt sinds een bepaalde pacth dat het verkeerd is gegaan.
Verwijderd
Zoals eerder gezegt vrees ik dat het wachten wordt op een nieuwe patch ( of ati driver).Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:18:
Hallo jongens,
Ik heb sinds een week een compleet nieuwe systeem in elkaar gezet.
Dit zijn de specs.
MSI P55-GD80
Core I3 750
OCZ Gold 10666 4 gb
Sapphire Radeon 5850 toxic 2gb
CoolerMaster 700Watt SilentPro
Samsung Spinpoint 1gb
Nou komt het vreemde probleem!
Wanneer ik Battlefield BC2 speel valt het spel na 2 a 3 minuten uit.
Ik krijg eerst een grijs scherm vervolgens druk ik op CTRL ALT DELETE en sluit ik het spel af.
Windows geeft dan de melding dat de video driver is gereset
Dit gebeurt ook wanneer ik CallOfDuty MW2 speel.
Ik dacht natuurlijk dat het aan mijn videokaart lag.
Heb dus ook meteen me kaart bij een vriend getest maar helaas, daar lag het niet aan.
Even op een rijtje welke stappen ik allemaal heb ondernomen.
* 100 diverse drivers uitgeprobeerd.
* Pc geformateerd
* Andere voeding
* Bios Flashen van me MOBO
* videokaart lager klokken en hoger klokken
* CPU hoger en lager klokken
* Windows Aero uitgezet
* Geheugen stress test gedaan
* CPU stress test gedaan
* Andere voeding
Zoals je ziet ben ik echt al ermee bezig geweest.
Het vreemde van alles is dat 3dMarkVantage perfect draait
Ik had laatst mijn oude 8800GTS erin gedaan en geuss what WERKT PERFECT!!!
Maar had ook een ati 4870 en die had wel hetzelfde probleem, weer grijs scherm!!
Heeft iemand een idee?? Er is iets stuk maar WAT!!!
Hoe kan ik hier achter komen?
Fraps wil nog wel eens voor heel veel overhead (en dus vertraging) zorgen, tenminste, in mijn ervaring. Ik gebruik ATi Tray tools (Werkt geloof ik ook voor nVidia) en daarmee kan je ook FPS zien. Bovendien is Fraps betaald en ATi Tray tools gratis.Sigurdar schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:10:
Gewoon even Fraps downloaden en op de voorgrond laten draaien, kun je mooi zien hoeveel je hebt tijdens het spelen.
Verwijderd
Verwijderd
ja erg vreemd he dit.....maar de videokaart doet het bij iemand anders wel perfectCptChaos schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:40:
[...]
Fraps wil nog wel eens voor heel veel overhead (en dus vertraging) zorgen, tenminste, in mijn ervaring. Ik gebruik ATi Tray tools (Werkt geloof ik ook voor nVidia) en daarmee kan je ook FPS zien. Bovendien is Fraps betaald en ATi Tray tools gratis.
Er is zo'n topic van een ati kaart en 4Gb ram dat crashes veroorzaakt. Moet je maar eens zoeken.Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:08:
[...]
ja erg vreemd he dit.....maar de videokaart doet het bij iemand anders wel perfect
[ Voor 7% gewijzigd door yannickmerckx op 13-06-2010 17:30 ]
[ Voor 89% gewijzigd door yannickmerckx op 13-06-2010 19:18 ]
Wat ik zou doen is 2de hands een Q6600 kopen. Het spel is erg afhankelijk van de cpu. En nog 2Gb geheugen bij. En messchien ook 2de hands een hd4870. Of een gtx 275 ofzo. Zal een wereld van verschil zijn.Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:02:
Wie kan/wil mij even advies geven.
Mijn pc happert wel eens tijdens het spelen en meestal op de momenten als je het niet kunt gebruiken.
Ik heb gezien dat op het moment van haperen de fps inzakt naar 11 fps.
Ik wil graag wel iets updaten zoals bijv. het geheugen of mijn videokaart.
Mijn specs :
E6420 @ 2.56 GHz
2 Gb ram DDR 2 @ 800 MHz
Nvidia 8600 GTS 256 Mb
Wat kan ik het beste updaten om het geheel weer lekker speelbaar te krijgen?
Klopt helemaal. Mijne liep redelijk tot schokkerig soms (E8400 + 5770). Nu een Q6660 er in, die beetje extra geholpen en het loopt een stuk smoother.yannickmerckx schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:21:
[...]
Wat ik zou doen is 2de hands een Q6600 kopen. Het spel is erg afhankelijk van de cpu. En nog 2Gb geheugen bij. En messchien ook 2de hands een hd4870. Of een gtx 275 ofzo. Zal een wereld van verschil zijn.
(bfbc2 loop heerlijk op men Q6600 4Gb ram en hd5870 , buiten de crashes dan.)
Oke dus van google word ik ook niet veel wijzer.yannickmerckx schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:42:
Zou het opbrengen dat ik men driver van 10.5 'downgrade' naar 10.4a ?
EDIT:
Niet dus. Even proberen met de 10.4a en geen onboard geluid.
EDIT: Dus met de geluidskaart af ook weer een crash gehad. Zo de white screen of deaht.
Maar soms zoals ik eerder zei heb ik er een BSOD na. Die was te snel weg om te lezen.
Maar deze keer las ik 'quota underflow' in de BOSD. Nu kan ik tenminste aan het googlen slaan !.
Hopelijk vind ik een oplossing. Ik hou jullie op de hoogte.
[ Voor 100% gewijzigd door yannickmerckx op 14-06-2010 21:29 ]
Heb ik ook gehad. Je moet het gebied eens afspeuren of er nog ergens een vijand zit verborgen die er gewoon maar 'staat'. Dan pas gaat het spel door als je hem killt.Burner NL schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 04:20:
( PC ) Met de single player op de moeilijkste stand heb ik bij missie 10 het volgende probleem:
Je staat met de squad op de heuvel en schiet alle bewakers neer.
Vervolgens gebeurd er niks meer. Je squadteam blijft rustig wachten.
Ik kan niet verder lopen, omdat het gebied grijs blijft. Als je doorloopt ben je binnen 10 seconden dood. Wat is de reden waarom de missie niet verder gaat?
[ Voor 4% gewijzigd door yannickmerckx op 15-06-2010 09:34 ]
[ Voor 37% gewijzigd door psychoclown op 16-06-2010 12:16 ]
Ik zie de laatste vijand niet staan. Weet je ongeveer waar die staat?yannickmerckx schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:33:
[...]
Heb ik ook gehad. Je moet het gebied eens afspeuren of er nog ergens een vijand zit verborgen die er gewoon maar 'staat'. Dan pas gaat het spel door als je hem killt.
En iemand die weet wat de Quota_underflow BSOD wil zeggen?
kan iemand mij helpen?kipneck schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:06:
ik heb een probleem, niet zozeer met bfbc2 maar met de veteran mode, ik heb hier: bf1942 en bfv. maar als ik deze codes invoer krijg ik: these codes are allready claimed. dat is best wel raar omdat ik als enigste deze codes weet.
Even mailen met ea ofzo?
[ Voor 49% gewijzigd door yannickmerckx op 15-06-2010 22:02 ]
[ Voor 7% gewijzigd door kipneck op 16-06-2010 07:05 ]
Wanneer treedt dit op dan? Is die alleen met Bad Company 2 of ook met andere games? Heb je als je denkt dat het je harde schijf is of schijven zijn, de SMART status uitgelezen?yannickmerckx schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:55:
Iemand die weet wa ik met een Quota_underflow BSOD aanmoet?
EDIT: Zou het aan men hardeschijf(ven) liggen?
Als ik men logboek bekijk zie ik namelijk dit:
[afbeelding]
Ja , dat ziet er allemaal goed uit. Enkel wel een badsector in de D hardeschijf (D is een aparte fysieke hdd). Maar daar staat bfbc2 niet eens op geinstaleerd.CptChaos schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:00:
[...]
Wanneer treedt dit op dan? Is die alleen met Bad Company 2 of ook met andere games? Heb je als je denkt dat het je harde schijf is of schijven zijn, de SMART status uitgelezen?
[ Voor 5% gewijzigd door yannickmerckx op 16-06-2010 18:34 ]
[ Voor 5% gewijzigd door yannickmerckx op 17-06-2010 17:34 ]
Hoelang heb je memtest doen draaien?yannickmerckx schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:34:
Oke ik heb het gevonden denk ik.
Toen ik 10.6 installeerde vandaag kreeg ik weer een crash. Met BSOD. Met een medling over men geheugen.
Dus ik heb een memtest gedraait. Kreeg ik toch wel een error. geheugen draaide ligt overclocked. 1079mhz ( standaart 1066). Dus heb ik het eens op 800mhz gezet. En tot hier toe geen crashes gehad.En ook geen errors in een memtest.
Ik had na twintig minuten al een errorAsgaro schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 07:08:
[...]
Hoelang heb je memtest doen draaien?
Ik heb het enkele weken terug, voor 2 uur laten draaien fzo. Maar geen errors.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
PC en console servers kun je niet met elkaar vergelijken van deze game aangezien je bij de PC zelf games kunt hosten en de ping dus meer in de hand hebt.Compizfox schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:30:
Je hebt het over ping lag dus? (vraag het maar voor de zekerheid, veel mensen snappen het verschil niet goed)
Heb ik op de PC totaal geen last van.
Ja alle pc's in huis stonden gewoon uit. Het ligt puur aan de servers van EA dit. Het schijnt echt een drama te zijn de laatste week.Martinspire schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:01:
[...]
PC en console servers kun je niet met elkaar vergelijken van deze game aangezien je bij de PC zelf games kunt hosten en de ping dus meer in de hand hebt.
Wat er gemeld wordt over het telkens melden van dezelfde server, dat heb ik ook laatst gehad (ook 3x achter elkaar). Weet je zeker dat er op dat moment niemand aan het downloaden is of aan het surfen?
Klopt best, de helft van mn potjes waren afgelopen week flinke lag op de servers (PS3). Vandaag en gister had ik echter vrijwel geen last, daar kan ik me dus iets minder in vinden.Skire schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:26:
[...]
Ja alle pc's in huis stonden gewoon uit. Het ligt puur aan de servers van EA dit. Het schijnt echt een drama te zijn de laatste week.
Nee, je kunt zelf geen games hosten op de PC.Martinspire schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:01:
[...]
PC en console servers kun je niet met elkaar vergelijken van deze game aangezien je bij de PC zelf games kunt hosten en de ping dus meer in de hand hebt.
Sorry, ik bedoel dedicated, maar waar die staat heb je heus wel in de hand.Compizfox schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:02:
[...]
Nee, je kunt zelf geen games hosten op de PC.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Kan je bij de consoles dan niet zelf een dedicated server huren?Martinspire schreef op zondag 20 juni 2010 @ 01:06:
[...]
Sorry, ik bedoel dedicated, maar waar die staat heb je heus wel in de hand.
FF niet zo simpel doen mensen
Dude, doe relaxed. Je replied 20x in dit topic, maar je bent nooit echt behulpzaamTsurany schreef op zondag 20 juni 2010 @ 01:08:
Moet je gewoon duidelijk zijn, er is een groot verschil tussen zelf een game hosten en een dedicated server huren.
Nope, je kunt wel een private match opzetten, maar dan ben je nog afhankelijk van DICE over waar de server ergens gehost wordt.Compizfox schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:59:
[...]
Kan je bij de consoles dan niet zelf een dedicated server huren?
i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock
Disable je virusscanner eens en probeer het weer.partyondude schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:20:
Ik heb een willekeurig probleem waar ik onderhand doodziek van word.
Ik krijg het met complete willekeur niet voor elkaar te spawnen. Ik hang dan en pas na een seconde of 30 ga ik ineens de game in. Heb dit bij verschillende servers op verschillende momenten.
Ik heb gisteren al de game opnieuw geinstalleerd en m'n HD5870 is voorzien van ccc 10.6
Meer mensen die dit probleem herkennen en weten wat er tegen te doen is? Het verkloot m'n plezier behoorlijk, zeg maar
Of de BFBC2 map excluden van virusscanner.unfor schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:56:
[...]
Disable je virusscanner eens en probeer het weer.
[ Voor 33% gewijzigd door unfor op 24-06-2010 07:37 ]
i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock
heb je je nieuwste chipset driver al geinstalleerd?yannickmerckx schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:08:
Pfff ! Ik dacht dat het opgelost was door men geluidskaart uit te schakelen. ( zonder geluid spelen is ook niet alles) . Maar nu weer een crash gehad. Wel anders dan de andere. Nu was het gewoon opeens een no signaal op men beeld. EN moest de harde reset zijn werk doen. Iemand suggesties ?
Want ik word het stilaan beu . Ik hoop dat de volgende pacth/driver een oplossing zal bieden.
BTW ik draai catalyst 10.5 .
Hier heb ik ook last van, maar dan met een G5. Ik kan een van de twee duimknoppen niet gebruiken. Vermoedelijk is dit sinds de nieuwe versie van de SetPoint drivers, heb jij die toevallig ook geïnstalleerd? (Dat is deze: meuk: Logitech Setpoint 6.10.65)brilsmurfffje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:02:
Hebben meer mensen er last van dat je knopjes van je muis niet kan toewijzen aan wapens in het spel ?
Op mijn G500 muis zitten 3 knopjes aan de zijkant, maar in het spel kan ik er maar 2 toewijzen
Dit heeft bij mij ook totaal niet gewerkt, waarschijnlijk moet je hier een profiel voor maken binnen de GameProfiler?Tevens is het ook vreemd dat de G-toetsen van mijn logitech niet werken in bad company.
Ik kan ondertussen melden dat het werkt. Of dat verband houdt met het oc'en van de 8600GT laat ik in het midden, maar het zal vast geen slecht effect gevenRetroTycoon schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:25:
Ik heb een E7200 met 8600GT en 2gb geheugen. Ik krijg de indruk dat het dan net wel, of niet gaat lopen, gezien ook meerder YouTube-filmpjes die ik bekeken heb. Wat denken jullie dat het gaat doen?
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
[ Voor 8% gewijzigd door unfor op 21-07-2010 00:05 ]
Heb je je mainquality @ config file wel op custom gezet ?EMP schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:53:
Gisteren de game gekocht, en gisteravond en vanavond lekker gespeeldIk lijk echter een framerate probleem te hebben. Ik heb de volgende setup:
E6600 @ 3.2GHz
2GB @ 800 MHz
NV GTX260-216 896MB @ stock
WinXP SP3 (oftewel DX9)
Settings: 1280x1024, High, HBAO: off
Windows installatie is redelijk vers, weinig achtergrond apps draaien.
Met wat tweaken (m.b.v. de guides e.d.) haalde ik gisteren volgens fraps op high 41 frames min, 53 avg en 64 max. Dit speelde heel lekker.
Vandaag echter ging ik weer spelen, in het begin leek het al niet fijn te lopen (fraps draaide niet dus had geen fps indicatie), maar gaandeweg liep hij steeds minder goed.. Ik heb uitgelogd (fraps gestart) en ingelogd, game herstart, zelfs settings op medium gezet maar het baat niet... ik krijg nu zo rond de 20 fps met 12 als minimum... dit klopt volgens mij echt niet...
Iemand tips? Ik kom er niet uit
Yep, staat op advanced, anders kan je HBAO e.d. ook niet aanpassen.jterpstra schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 01:10:
Heb je je mainquality @ config file wel op custom gezet ?
anders reset ie t, volgens mij
2GB is inderdaad krap, maar daardoor verwacht ik eigenlijk niet dat de framerate continu laag is... langere laadtijden, wat incidenteel gehakkel door swappen eventueel, maar niet een continu lage framerate.unfor schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 00:04:
2 GB is vrij minimaal, mijn systeem neemt geregeld meer dan 2 GB in tijdens BC2. Met gamebooster kun je vaak nog 250 mb vrij maken.
Tevens is een Quadcore aanbevolen voor BC2, daarmee haal je vaak het dubbele aantal fps van een Dualcore.
In settings.ini (myndocu/bfbc2) even bloom=false zetten, tevens alles op medium, shadows/effects op low.
My anime addiction.
[ Voor 86% gewijzigd door s1ck op 21-07-2010 11:39 ]
Ik weet nu even de specs niet die je hebt, maar ik begrijp dat je een dualcore hebt. Ik kan vertellen (en heb ik al meerdere malen gedaan in dit topic) dat een quadcore makkelijk het dubbele aantal FPS kan opleveren. Ik had met mijn E8400 (verdere config was hetzelfde) vervangen voor een Q9550 en mijn FPS zijn toen van +/- 35 constant naar +/- 70 FPS gegaan.EMP schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:57:
Een quadcore zou fijn zijn inderdaad, maar ik wil eigenlijk geen geld meer uitgeven aan het systeem. Als het niet anders kan, dan moet het maar, maar als ik de setup bekijk (met name de GTX260), dan zou dit mijns inziens op 1280x1024 echt goed moeten draaien.... de reden waarom ik op 'maar' 20 fps avg zit is mij onduidelijk... NVidia drivers en chipset drivers e.d. zijn allemaal up-to-date.
Bloom en settings laag zal ik proberen, maar dan nog... het lijkt mij dat deze setup meer moet kunnen. Kan iemand met een enigszins vergelijkbare setup posten wat voor performance hij(/zij?) haalt?
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 21-07-2010 17:58 ]
Mijn specs staan 3 posts hogerCptChaos schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:08:
[...]
Ik weet nu even de specs niet die je hebt, maar ik begrijp dat je een dualcore hebt. Ik kan vertellen (en heb ik al meerdere malen gedaan in dit topic) dat een quadcore makkelijk het dubbele aantal FPS kan opleveren. Ik had met mijn E8400 (verdere config was hetzelfde) vervangen voor een Q9550 en mijn FPS zijn toen van +/- 35 constant naar +/- 70 FPS gegaan.
My anime addiction.
Drive it like you stole it.
Drive it like you stole it.
De Windows eventlogs al gechecked? Deze kan je direct opstarten door Start -> Zoekbalkje -> "eventvwr.msc" te doen, zonder de " uiteraard...coob schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:00:
Ook hier blijf de game crashen.
De ene keer na een uur, de andere keer na 10min.
Ik heb al verschillende catalyst drivers geprobeerd, cpu en gpu teruggeklokt maar het mag niet baten.
Mijn set-up.
EVGA 750i SLI
E8400 @ 3,8Ghz.
4gb Hyperx 1066
Ati 5870 @ stock.
Xi-Fi Extreme music.
Windows 7 64b Ultimate.
Iemand nog suggesties?
Verwijderd
Ja, ik heb gewoon niet goed gekeken!Minaaj schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:20:
Updater gedraait?
totnogtoe weinig problemen gehad, aleen net een dikke crash, en me videokdriver stopte met werkenunfor schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 07:36:
Btw, als je 10.6 hebt geinstalleerd; Doe eens rap uninstallen.
Ik dacht dat het inmiddels algemeen bekend was dat je voor BC2 10.5 moet hebben.
10.6 is de grootste puinzooi driver tot nu toe, lees voor de lol eens op amd game forums:
http://forums.amd.com/game/categories.cfm?catid=279
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq