oke bedankt dan ga ik dat nog wel even doenHelp!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:42:
[...]
Je kunt eventueel Furmark draaien of in atitraytools/atitools? zit ook zo'n testprogramma (harige kubus) waarmee je je kaart kunt testen. Deze testen belasten je kaart heel zwaar.
Als deze tests niet vastlopen dan is er misschien toch een software/driver probleem.
van ati kon ik het vinden zal ik wel steeds overheen gekeken hebben
maar heb dus furmark gedraait heb MSAA op 4 gedaan want heb in BC 2 alleen op 1x MSAA staan en de rest op low maar dan wel op 1920x1200 en zo ook bij furmark en heb aan de rechter zijde alles aan gevinkt behalve die furmark 1.7.0 mode want dat leek me niet nodig
was dus geen probleem me kaart blijf net iets onder de 40 graden

dus dan is er een software/driver probleem dus ?
wat ik dus wel raar vind heb me pc een nieuw install gegeven en opnieuw de drivers binnen gehaald schoon van het web zelfs de bios een update gegeven
dus een nieuw install
laatste DX gedaan
driver gedaan van moederbord en videokaart
en alleen BC2 er opgezet en voor de rest nog niks
en ik kan BC2 alleen opstarten en een level laden en dan houd die er mee op
dus dan heb ik een wit scherm en dan blijf ik alleen het geluid horen of hij staat vast
maar is het beter als ik andere topic open voor mijn probleem??
maar heb dus furmark gedraait heb MSAA op 4 gedaan want heb in BC 2 alleen op 1x MSAA staan en de rest op low maar dan wel op 1920x1200 en zo ook bij furmark en heb aan de rechter zijde alles aan gevinkt behalve die furmark 1.7.0 mode want dat leek me niet nodig
was dus geen probleem me kaart blijf net iets onder de 40 graden

dus dan is er een software/driver probleem dus ?
wat ik dus wel raar vind heb me pc een nieuw install gegeven en opnieuw de drivers binnen gehaald schoon van het web zelfs de bios een update gegeven
dus een nieuw install
laatste DX gedaan
driver gedaan van moederbord en videokaart
en alleen BC2 er opgezet en voor de rest nog niks
en ik kan BC2 alleen opstarten en een level laden en dan houd die er mee op
dus dan heb ik een wit scherm en dan blijf ik alleen het geluid horen of hij staat vast
maar is het beter als ik andere topic open voor mijn probleem??
[ Voor 4% gewijzigd door NLMarcel194 op 11-05-2010 15:55 ]
Ik klap er direct uit na ingelogd te zijn (pc), meer mensen last van?
Check Twitter even: http://twitter.com/OfficialBFBC2/status/13787390730
http://twitter.com/OfficialBFBC2
http://twitter.com/OfficialBFBC2
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Geen dank 
Ze tweeten het waarschijnlijk wel weer als ze het hebben opgelost...
Ze tweeten het waarschijnlijk wel weer als ze het hebben opgelost...
offtopic:
Handig he, Twitter als nieuwsbron?
Handig he, Twitter als nieuwsbron?
wonderbaarlijk is me probleem in eens opgelost
heb me 3870x2 er uitgehaald en me kopere blok er af gehaald en schoon gemaakt nieuwe pasta er op en weer terug gezet echt leuk hoor watercooling je bent er telang mee bezig om het er uit te halen maar het was geen hitte probleem
dus dat vind ik echt stom dat ik hem er uit haal en dan weer er in doet en dat de game wel werkt
heb niet nog een keer me drivers gedaan of zo
heb net ongeveer een uur gespeeld alles op normaal en op 4 msaa en 1920x1200
dus geen hulp meer nodig maar iemand misschien een idee waar het aan kon liggen
is toch raar als je hem even er uit haalt en weer in doet dat die niet meer uitslaat en zo
dus dat vind ik echt stom dat ik hem er uit haal en dan weer er in doet en dat de game wel werkt
heb niet nog een keer me drivers gedaan of zo
heb net ongeveer een uur gespeeld alles op normaal en op 4 msaa en 1920x1200
dus geen hulp meer nodig maar iemand misschien een idee waar het aan kon liggen
is toch raar als je hem even er uit haalt en weer in doet dat die niet meer uitslaat en zo
Interessant leesvoer: Wikipedia: Interpunctie
@partyondude:
Ze zijn weer back online: http://twitter.com/OfficialBFBC2/status/13795966124
@partyondude:
Ze zijn weer back online: http://twitter.com/OfficialBFBC2/status/13795966124
[ Voor 32% gewijzigd door Compizfox op 11-05-2010 19:26 ]
Verwijderd
Ik heb denk ik een probleem
. ik zie op dit ( en andere momenten) slechts 10 servers waar mensen op actief zijn, ligt dit aan mij? ik heb wel de nieuwste punkbuster geïnstalleerd... Iemand hier meer ervaring mee?
Edit: ik speel op de PC
Edit: ik speel op de PC
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 18:15 ]
Laatste patch even installeren.
Verwijderd
Waar kan ik die dan vinden, ik had daar ook al aan gedacht, maar op de bfbc 2 site kon ik niets vindenCompizfox schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:22:
Laatste patch even installeren.
Edit: heb na zoeken waarschijnlijk de patch gevonden (v1.50)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 18:30 ]
Is dat niet de laatste Battlefield 2 patch?Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:25:
[...]
Waar kan ik die dan vinden, ik had daar ook al aan gedacht, maar op de bfbc 2 site kon ik niets vinden
Edit: heb na zoeken waarschijnlijk de patch gevonden (v1.50)
Dat is idd de laatste BF2 patch. Versienummering gaat in BFBC2 met R*. De laatste patch is R7.
Je kunt de patch niet op het www vinden, je moet de updater draaien.
Je kunt de patch niet op het www vinden, je moet de updater draaien.
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om dit spel te kopen en was even aan het browsen of er veel problemen zijn met dit spel.
Ik merk dat veel mensen veel last hebben van Punkbuster, en aangezien ik veel Project Reality speel (BF2 Mod)
heb ik wat ervaring met Punkbuster. Ik raad om PnkBstrB in Services op "Opnieuw opstarten" te zetten.
Ga naar uitvoeren
Typ services.msc
Zoek PnkBstrB en rechtermuis klik erop
Eigenschappen en naar tabblad "Systeemherstel"
Bij 1ste, 2de en volgende fouten "Service Opnieuw Opstarten" Selecteren.
Ik hoop dat dit misschien help in bepaalde gevallen.
Ik ben van plan om dit spel te kopen en was even aan het browsen of er veel problemen zijn met dit spel.
Ik merk dat veel mensen veel last hebben van Punkbuster, en aangezien ik veel Project Reality speel (BF2 Mod)
heb ik wat ervaring met Punkbuster. Ik raad om PnkBstrB in Services op "Opnieuw opstarten" te zetten.
Ga naar uitvoeren
Typ services.msc
Zoek PnkBstrB en rechtermuis klik erop
Eigenschappen en naar tabblad "Systeemherstel"
Bij 1ste, 2de en volgende fouten "Service Opnieuw Opstarten" Selecteren.
Ik hoop dat dit misschien help in bepaalde gevallen.
Hoi iedereen,
Ik heb een groot probleem sinds (denk ik) de laatste patch, die voor mij het spel onspeelbaar heeft gemaakt.
Willekeurig (vandaag na 30 seconden, gisteren speelde ik 4 potjes) krijg ik complete PC lockups en de enige manier om terug naar Windows te komen is een reset. Ctrl+alt+del enz. werken niet .
Tijdens deze vastlopers blijft het geluid van de laatste seconde lussen, en het hele spel bevriest ...
Ik draai Win7 x64, heb de DVD versie van het spel, online activatie en de laatste punkbuster.
Ik heb al geprobeerd: Laaste drivers, laatste punkbuster, dx9 force en een hele nieuwe windows installatie
Specs:
Intel Core i7-920 niet OC'ed, ht aan.
GA-EX58-UD5 laatste BIOS en alle drivers van de cd
Onboard geluid Realtek ALC889A
GFX Sapphire Radeon 4890 Toxic op voorraad. met 10,4 drivers ..
Hoop dat iemand kan helpen.
Groeten, Victor
Ik heb een groot probleem sinds (denk ik) de laatste patch, die voor mij het spel onspeelbaar heeft gemaakt.
Willekeurig (vandaag na 30 seconden, gisteren speelde ik 4 potjes) krijg ik complete PC lockups en de enige manier om terug naar Windows te komen is een reset. Ctrl+alt+del enz. werken niet .
Tijdens deze vastlopers blijft het geluid van de laatste seconde lussen, en het hele spel bevriest ...
Ik draai Win7 x64, heb de DVD versie van het spel, online activatie en de laatste punkbuster.
Ik heb al geprobeerd: Laaste drivers, laatste punkbuster, dx9 force en een hele nieuwe windows installatie

Specs:
Intel Core i7-920 niet OC'ed, ht aan.
GA-EX58-UD5 laatste BIOS en alle drivers van de cd
Onboard geluid Realtek ALC889A
GFX Sapphire Radeon 4890 Toxic op voorraad. met 10,4 drivers ..
Hoop dat iemand kan helpen.
Groeten, Victor
Herkenbaar. Heb precies hetzelfde. Ik weet nog niet of het aan mijn overclock of aan drivers oid ligt, maar laatst kreeg ik precies hetzelfde met Crysis. Daarna heb ik mijn FSB iets omlaag gedaan en daarna had ik er geen last meer van.erriccartman schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:39:
Hoi iedereen,
Na dat niet zo veel BFBC2 meer gespeeld, dus ik kan nog niet met zekerheid zeggen of het heeft geholpen...
Maar heb het voor de rest in geen enkel spel, en voor de laatste patch had ik ook nergens last vanCompizfox schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:41:
[...]
Herkenbaar. Heb precies hetzelfde. Ik weet nog niet of het aan mijn overclock of aan drivers oid ligt, maar laatst kreeg ik precies hetzelfde met Crysis. Daarna heb ik mijn FSB iets omlaag gedaan en daarna had ik er geen last meer van.
Na dat niet zo veel BFBC2 meer gespeeld, dus ik kan nog niet met zekerheid zeggen of het heeft geholpen...
Verwijderd
Ik heb hier idd na de laatste patch (zie mijn voorgaande postserriccartman schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:00:
[...]
Maar heb het voor de rest in geen enkel spel, en voor de laatste patch had ik ook nergens last van. Hoop dat het snel gefixed word. Nu zit ik namelijk vast aan MW2 en daar word ik heel snel boos van (Kampers).
Ik heb precies hetzelfde de laatste dagen met BF, dacht het aan mn overclock lag maar is dus duidelijk driver of spelprobleem.erriccartman schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:00:
[...]
Maar heb het voor de rest in geen enkel spel, en voor de laatste patch had ik ook nergens last van. Hoop dat het snel gefixed word. Nu zit ik namelijk vast aan MW2 en daar word ik heel snel boos van (Kampers).
Ik heb catalyst 10.4a hotfix driver geinstalleerd nu, heb vandaag nog geen problemen gehad maar kan toeval zijn want het gebeurde erg willekeurig.
anathema
Hmm. die 10.4a heb ik nog niet. Zal hem meteen even downloaden. Maar is het niet dat 10.4a de voorloper van 10.4 is?anathema schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:35:
[...]
Ik heb precies hetzelfde de laatste dagen met BF, dacht het aan mn overclock lag maar is dus duidelijk driver of spelprobleem.
Ik heb catalyst 10.4a hotfix driver geinstalleerd nu, heb vandaag nog geen problemen gehad maar kan toeval zijn want het gebeurde erg willekeurig.
[ Voor 5% gewijzigd door Victor.S op 16-05-2010 20:25 ]
Dat zou wel es kunnen ja, hoewel me dat bij 10.4 wat onduidelijk is...heb al meerdere preview-versies/hotfixes voorbij zien komen. Het laadtijdenprobleem is in ieder geval met deze driver ook niet meer het geval dus werkt verder wel prima.erriccartman schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:24:
[...]
Hmm. die 10.4a heb ik nog niet. Zal hem meteen even downloaden. Maar is het niet dat 10.4a de voorloper van 10.4 is?
anathema
Verwijderd
Ik heb nu ook 10.4a geinstalleerd, en ik krijg geen witte schermen meer op de hogere resoluties etc, dr staat ook in de release note dat 10.4a de laadtijden verkort voor bf bc 2.
Is 10.4a niet gewoon de driver vóór 10.4? Dus de 10.4 (zonder a) is de laatste?Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:39:
Ik heb nu ook 10.4a geinstalleerd, en ik krijg geen witte schermen meer op de hogere resoluties etc, dr staat ook in de release note dat 10.4a de laadtijden verkort voor bf bc 2.
Ik geloof dat 10.4a de 10.4 driver is + een BFBC2 fix. Maar dat weet ik niet zeker.
Net weer een paar uur gespeeld met 10.4a en geen crash meer gehad. 10.4 WHQL gaf ook af en toe wat rare framedrops tijdens het spel die ik nu ook niet meer heb. 10.4 WHQL dus sterk af te raden voor BF BC2..
anathema
Jammer dat ik met mijn specs:
I7 860
6GB RAM
GT320 1 GB de game niet op high kan spelen zonder fps drops.
Alles low en directx level 9 een gemiddelde FPS van 65 met drops naar 40
I7 860
6GB RAM
GT320 1 GB de game niet op high kan spelen zonder fps drops.
Alles low en directx level 9 een gemiddelde FPS van 65 met drops naar 40
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik weet dat wel zeker. Ik heb eerst 10.4 gedraaid, dat lostte bij mij niets op (ik heb een 4850). Ik installeerde de 10.4a er overheen en opeens ben ik steeds een van de eersten (sinds ik quadcore heb dan) in / op het slagveld.Compizfox schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:12:
Ik geloof dat 10.4a de 10.4 driver is + een BFBC2 fix. Maar dat weet ik niet zeker.
10.4a is juist de hotfix voor 10.4. Echter is 10.4a niet WHQL-certified, maar dat maakt mij niet uit, zolang BC2 maar netjes laadt...ManiacsHouse schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:02:
Is 10.4a niet gewoon de driver vóór 10.4? Dus de 10.4 (zonder a) is de laatste?
[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 17-05-2010 12:49 ]
Hoe kan ik eigenlijk zien hoeveel FPS ik draai? Ik heb net een nieuw game-systeem aangeschaft om BC2 te kunnen spelen, maar ben toch wel benieuwd hoeveel FPS ik nou eigenlijk haal.
Misschien handig:
AMD Phenom II X4 955 @ 3.4Ghz
4GB Kingston ValueRAM 1333Mhz
PowerColor PCS+ HD5850 1GB DDR5
Resolutie waar ik op speel is 1280 x 1024.
Vsync uit.
Misschien handig:
Vsync uit.
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.
Ik moet dit toch weerleggen. Ik denk dat ze de hotfix van 10.4a ondertussen in 10.4 gestopt hebben.CptChaos schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:48:
[...]
Ik weet dat wel zeker. Ik heb eerst 10.4 gedraaid, dat lostte bij mij niets op (ik heb een 4850). Ik installeerde de 10.4a er overheen en opeens ben ik steeds een van de eersten (sinds ik quadcore heb dan) in / op het slagveld.
[...]
10.4a is juist de hotfix voor 10.4. Echter is 10.4a niet WHQL-certified, maar dat maakt mij niet uit, zolang BC2 maar netjes laadt...
Ik heb namelijk Windows opnieuw geinstalleerd en gewoon officiele 10.4 geinstalleerd. Laadtijden zijn gewoon lekker snel net zoals 10.4a deed.
Gewoon even Fraps downloaden en op de voorgrond laten draaien, kun je mooi zien hoeveel je hebt tijdens het spelen.nalufrank schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:04:
Hoe kan ik eigenlijk zien hoeveel FPS ik draai? Ik heb net een nieuw game-systeem aangeschaft om BC2 te kunnen spelen, maar ben toch wel benieuwd hoeveel FPS ik nou eigenlijk haal.
Misschien handig:
Vsync uit.
Is helaas toch echt niet zo.Novi schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:08:
[...]
Ik moet dit toch weerleggen. Ik denk dat ze de hotfix van 10.4a ondertussen in 10.4 gestopt hebben.
Ik heb namelijk Windows opnieuw geinstalleerd en gewoon officiele 10.4 geinstalleerd. Laadtijden zijn gewoon lekker snel net zoals 10.4a deed.
Gewoon 10.4a installeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 17-05-2010 13:43 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Bedankt!Sigurdar schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:10:
[...]
Gewoon even Fraps downloaden en op de voorgrond laten draaien, kun je mooi zien hoeveel je hebt tijdens het spelen.
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.
YES!! Volgens mij is het probleem wat ik had opgelost door de 10.4a te installeren! Ben echt super blij. Heb gisteren na 2 uur spelen geen hangers gehad, wat normaal (met 10.4) tussen de 10 seconden en 30 minuten al gebeurde! Bedankt iedereen, aan dit forum heb je veel meer dan aan het EA support forum waar je genegeerd wordt.
Ik gebruik momenteel 2 schermen, hoewel ik meestal maar 1 scherm in beslag neem 
Een samsung T220HD is in mijn ogen minder scherp dan een gewone PC monitor.
Ik ga eens kijken wat de positieve effecten zijn, wanneer ik mijn scherm eraf haal ( dus maar 1 scherm ga gebruiken) Of als ik in plaats van 22 inch monitor op een 19 inch monitor te spelen met een resolutie van 1440X900
Heeft iemand nog tips hoe ik mijn prestaties kan verbeteren, zodat BFBC2 beter draait ?
Ik heb voorlopig het geld nog niet om een nieuwe videokaart erin te stoppen.
Ik ga eens kijken wat de positieve effecten zijn, wanneer ik mijn scherm eraf haal ( dus maar 1 scherm ga gebruiken) Of als ik in plaats van 22 inch monitor op een 19 inch monitor te spelen met een resolutie van 1440X900
Heeft iemand nog tips hoe ik mijn prestaties kan verbeteren, zodat BFBC2 beter draait ?
Resolutie native laten staan en alles zo laag mogelijk zetten met vsync uit.Pykow schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:25:
Ik gebruik momenteel 2 schermen, hoewel ik meestal maar 1 scherm in beslag neem
sinds kort speel ik bc2 en nu kreeg ik dit te zien :
http://img28.imageshack.us/img28/3739/atacamadesert.jpg
normaal is de map wel gewoon zichtbaar, ik snap niet waar het aan ligt.Iemand een suggestie?
normaal is de map wel gewoon zichtbaar, ik snap niet waar het aan ligt.Iemand een suggestie?
Ik speel ook alles op laag en DX9.
Ik ga gewoon lekker puzzelen en kijken wat ik eruit kan halen qua prestaties.
Het loopt wel maar niet helemaal soepel
Ik ga gewoon lekker puzzelen en kijken wat ik eruit kan halen qua prestaties.
Het loopt wel maar niet helemaal soepel
Heb je iets aangepast aan de gamesettings, andere hardware, andere drivers?BorisG schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:48:
sinds kort speel ik bc2 en nu kreeg ik dit te zien :
Probeer wat andere settings in de settings.ini (maak wel een backup)Pykow schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:25:
b.v. met RenderAheadLimit=2 deze op 1 of eventueel op 0 te zetten.
Bij mij leverde het op 0 te zetten 10~20 fps meer op. Je kan hier echter wel input lag van krijgen. Beetje tweaken dus
[ Voor 40% gewijzigd door harmageddon op 18-05-2010 15:52 ]
Aap!
Ik heb nu 10.4a geïnstalleerd, maar ik merk geen verschil met de 10.4 drivers in de laadtijden/performance.
Heb gisteren iig geen freezes meer gehad, maar dat kan ook toeval zijn omdat het erg willekeurig is.
Heb gisteren iig geen freezes meer gehad, maar dat kan ook toeval zijn omdat het erg willekeurig is.
@harmageddon, ik heb niks aangepast, ik ben pas sinds een paar dagen in het bezit van het spel en soms komt dit zwarte scherm dus voor.
ik draai 10.4 ati spul
ik draai 10.4 ati spul
Bij mij zijn de freezes volgens mij ook weg, maar net als bij jou, het was willekeurig, maarja. Ik vind het voorlopig best zo.Compizfox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:54:
Ik heb nu 10.4a geïnstalleerd, maar ik merk geen verschil met de 10.4 drivers in de laadtijden/performance.
Verwijderd
Ok na maanden gezeur met lag was het weer weg. Kon nu fijn weer is een beetje fatsoenlijk spelen heb ik nu ineens allemaal zwarte vierkantjes in beeld. Geen zin meer om naar oplossingen te zoeken stop er mee ratio plezier/ergernissen is te negatief geworden
Zwarte vierkantjes in beeld die flikkeren lijken mij gewoon artifacts? Probeer eens een GPU-stresstest te doen met furmark, als het daar ook optreedt dan is je videokaart verrotVerwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:45:
Ok na maanden gezeur met lag was het weer weg. Kon nu fijn weer is een beetje fatsoenlijk spelen heb ik nu ineens allemaal zwarte vierkantjes in beeld. Geen zin meer om naar oplossingen te zoeken stop er mee ratio plezier/ergernissen is te negatief geworden
Verwijderd
Nee zijn geen artifacts. Echt grote vierkanten ze gaan dan na paar minuten weer weg en komen later weer terug.
http://www.google.nl/sear...ei=6OjyS7S0K4KV-gbo7vWbDg
Zijn er meer die het hebben maar ik kap er mee. grmbl 50 euro weggegooid. Allerlaatste keer dat ik een spel koop(op Mafia 2 straks na en Tropico 3 wat ik vandaag heb gekocht, maar die laatste moet je kopen alleen al om tycoon-achtige games te behouden).
http://www.google.nl/sear...ei=6OjyS7S0K4KV-gbo7vWbDg
Zijn er meer die het hebben maar ik kap er mee. grmbl 50 euro weggegooid. Allerlaatste keer dat ik een spel koop(op Mafia 2 straks na en Tropico 3 wat ik vandaag heb gekocht, maar die laatste moet je kopen alleen al om tycoon-achtige games te behouden).
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 21:23 ]
Ik zat op een ranked server en ik was al op de helft van rank 2.
Maar toch zegt die dat ik rank 1 ben en dan ik niet eens wapens heb
Hoe kan dit ?
Hoe kan dit ?
Van het weekend een paar freezes gehad en een dode 8800 Ultra in de sli-set. Probleem kaart eruit gehaald en maar een 480GTX besteld. Die si vandaag gekomen en nu is het zo dat ik vet lange laadtiden heb, iedereen rijdt al in de tank naar punt a terwijl ik net spawn. Voorgeen met de ultra's had ik dat niet, lekker snelle load en zo spelen.
Kan dit aan d11 liggen? Ik bedoel, een 480gtx moet gehakt maken van twee 8800 ultra's in sli, of zie ik dit verkeerd? Ben bijna geneigd om een ultra ernaast te prikken voor dedicated ppu...
Owja, specs:
evga x58 mobo
12 GB ocz ram platinum nogwat
3 x vertex ssd in raid 0
evga 480 gtx
i7 950
W7 Ultimate 64
Kan dit aan d11 liggen? Ik bedoel, een 480gtx moet gehakt maken van twee 8800 ultra's in sli, of zie ik dit verkeerd? Ben bijna geneigd om een ultra ernaast te prikken voor dedicated ppu...
Owja, specs:
evga x58 mobo
12 GB ocz ram platinum nogwat
3 x vertex ssd in raid 0
evga 480 gtx
i7 950
W7 Ultimate 64
[ Voor 10% gewijzigd door Yor op 19-05-2010 03:24 ]
http://yor.minitroopers.com
Je kan altijd proberen om op dx10 te gaan draaien en kijken of de laad tijden dan korter zijn.
Ga naar documents/BFBC2 en daar vindt je een file settings.ini
Als je die opent met een tekstverwerker, zoals Notepad.
Dan staat er ergens, dxlevel:auto. Verander deze naar dxlevel:10.
Sla de file op en start de game opnieuw op en bekijk het resultaat.
Daarnaast iemand enige idee, waarom hij zegt bij "My Stats" dat ik 0 punten heb en geen wapens ?
Terwijl ik toch echt al de Ammopack,Medic pack, Reanimatiekit, 2 Shotguns en 1 medic LMG heb vrijgespeeld.
Ik wilde even mijn stats kijken, maar dat lukte dus niet.
Ook op de website sta ik op 0
http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/GoT4%20Pykow
Ga naar documents/BFBC2 en daar vindt je een file settings.ini
Als je die opent met een tekstverwerker, zoals Notepad.
Dan staat er ergens, dxlevel:auto. Verander deze naar dxlevel:10.
Sla de file op en start de game opnieuw op en bekijk het resultaat.
Daarnaast iemand enige idee, waarom hij zegt bij "My Stats" dat ik 0 punten heb en geen wapens ?
Terwijl ik toch echt al de Ammopack,Medic pack, Reanimatiekit, 2 Shotguns en 1 medic LMG heb vrijgespeeld.
Ik wilde even mijn stats kijken, maar dat lukte dus niet.
Ook op de website sta ik op 0
http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/GoT4%20Pykow
[ Voor 6% gewijzigd door Pykow op 19-05-2010 09:26 ]
heb me 4890 vervangen voor een 5870 en nu doet bfbc2 het niet.
spel start gaat online hapert en dan krijg je melding in windows a driver has recoverd.
meerdere settings geprobeerd high/low dx 10 11 en 9 geen verschil.
nieuwste amd/ati driver staat erop 10.4 reinstall gedaan na plaatsen nieuwe videokaart.
bfbc2 werkten wel met me 4890 goed met alles het zelfde.
Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered.
iemand enig idee?
**update met 10.4a gebeurd precies het zelfde**
3d mark vantage geinstalleerd met patch 1.2 daarme gebeurd precies het zelfde in de 1e test.
krijg gewoon het idee dat mij een nieuwe kapotte 5870 msi lightning geleverd is.
**update**
de kaart zelf teruggeclockt naar 800mhz core dan loopt 3d mark bijna tot het einde.
de kaart is dus gewoon kapot bedankt iedereen.
leuk zo msi 5870 lightning van 480 euro die kapot geleverd word.
spel start gaat online hapert en dan krijg je melding in windows a driver has recoverd.
meerdere settings geprobeerd high/low dx 10 11 en 9 geen verschil.
nieuwste amd/ati driver staat erop 10.4 reinstall gedaan na plaatsen nieuwe videokaart.
bfbc2 werkten wel met me 4890 goed met alles het zelfde.
Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered.
iemand enig idee?
**update met 10.4a gebeurd precies het zelfde**
3d mark vantage geinstalleerd met patch 1.2 daarme gebeurd precies het zelfde in de 1e test.
krijg gewoon het idee dat mij een nieuwe kapotte 5870 msi lightning geleverd is.
**update**
de kaart zelf teruggeclockt naar 800mhz core dan loopt 3d mark bijna tot het einde.
de kaart is dus gewoon kapot bedankt iedereen.
leuk zo msi 5870 lightning van 480 euro die kapot geleverd word.
[ Voor 32% gewijzigd door jorisw86 op 20-05-2010 07:35 ]
Ik had onlangs een vergelijkbaar iets, wel kreeg ik aan het einde van de ronde alles wat ik unlocked had (inclusief de levels) terug, was wel grappig om te zien dat bij tabblad Unlock Progression alles (tot waar ik was op dat moment) vol liep...Pykow schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:19:
Ik zat op een ranked server en ik was al op de helft van rank 2.
Hoe kan dit ?
Verwijderd
Ik heb nog steeds problemen hiermee, dat nadat ik een server heb gejoined, ik meteen gekicked word.CptChaos schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:45:
[...]
Eerste wat in mij opkomt: Punkbuster geüpdatet?
Voordat ik BFBC2 opstart draai ik de pbsetup tool om er zeker van te zijn dat ik de laatste pb-bestanden. Maar helaas, het mag niet baten.
In mijn router/modem (speedtouch 716) heb ik al UnP uitschakeld (dit n.a.v. een tip op het Dice forum). En dit heeft tot en met de laatste patch gewoon prima gewerkt.
Wie heeft er tips omtrent dit frustrerende probleem?
Is Bad Company ook gepatched naar de nieuwe versie? Ik heb er gelukkig geen omkijken naar, aangezien ik de game via Steam heb aangeschaft, die houdt Bad Company 2 automatisch voor mij up-to-date.Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:38:
Ik heb nog steeds problemen hiermee, dat nadat ik een server heb gejoined, ik meteen gekicked word.
Verwijderd
Ja uiteraard. En na het patchen ook vrolijk verder kunnen spelen.CptChaos schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:02:
[...]
Is Bad Company oo gepatched naar de nieuwe versie? Ik heb er gelukkig geen omkijken naar, aangezien ik de game via Steam heb aangeschaft, die houdt Bad Company 2 automatisch voor mij up-to-date.
Echter sinds de laatste 2 dagen word ik om de haverklap gekicked.
Verwijderd
Nog steeds lag/fps weet ik veel. Voornamelijk als het intens wordt zie ik mijn tegenstander beetje schuifelen over het scherm waardoor het heel moeilijk word om kills te maken in close combat.
Dit heb ik dus sinds de laatste patch terwijl ik wel de problemen met de enter battle knop heb opgelost.
Ik heb dus nu:
- Een nieuwe Vista install met 64bit versie en 2gb extra ram (4.5 nu)
- Gespeeld op 10.4, 10.4a en nu weer op 10.3.
- Instellingen steeds lager en lager gezet.
Voor de laatste patches speelde ik op hoge instellingen met HBAO aan etc. Werkte perfect en ik werd steeds beter in het spel. Nu kan ik dus vaak alleen nog een beetje op afstand kills maken en met explosieven.
Ik zit op een e6600 PC met HD4870 en dus nu 4.5gb ram. Ligt volgens mij toch echt aan het spel aangezien ik zonder die extra 2gb aan ram ik voor de patches prima kon spelen. Vind het zo jammer. Wil dan lekker graag spelen maar zie dan hoe kansloos ik ben in het gevecht omdat ik mijn tegenstanders niet goed kan raken. Weet ook echt niet meer wat ik er aan kan doen.
Dit heb ik dus sinds de laatste patch terwijl ik wel de problemen met de enter battle knop heb opgelost.
Ik heb dus nu:
- Een nieuwe Vista install met 64bit versie en 2gb extra ram (4.5 nu)
- Gespeeld op 10.4, 10.4a en nu weer op 10.3.
- Instellingen steeds lager en lager gezet.
Voor de laatste patches speelde ik op hoge instellingen met HBAO aan etc. Werkte perfect en ik werd steeds beter in het spel. Nu kan ik dus vaak alleen nog een beetje op afstand kills maken en met explosieven.
Ik zit op een e6600 PC met HD4870 en dus nu 4.5gb ram. Ligt volgens mij toch echt aan het spel aangezien ik zonder die extra 2gb aan ram ik voor de patches prima kon spelen. Vind het zo jammer. Wil dan lekker graag spelen maar zie dan hoe kansloos ik ben in het gevecht omdat ik mijn tegenstanders niet goed kan raken. Weet ook echt niet meer wat ik er aan kan doen.
Sinds 2 weken loopt ook hier BC2 niet meer als eerst het is vrijwel onspeelbaar geworden...
eerst kon ik alles op high spelen zonder enige lagg en of vertraging met dus een goeie FPS maar nu man man het beweegt voor geen meter zelfs schieten is 5 sec vertraagt, lopen, aimen etc. idem dito.
Op medium wilt de game nu wel soms normaal lopen maargoed dat hoort dus gewoon niet zo te zijn als je eerst alles op high kan spelen en opeens performance issues met de game hebt dit ligt echt aan de dice patches imo.
Alles al geprobeerd reinstall hele laptop incl. windows en de game verschillende GPU drivers geprobeerd... helaas geen enkele oplossing zeer vervelend
Mijn specs: 720QM i7, 4GB, GTX260M liep als een trein nu alleen maar sinds kort problemen met BC2 ...
eerst kon ik alles op high spelen zonder enige lagg en of vertraging met dus een goeie FPS maar nu man man het beweegt voor geen meter zelfs schieten is 5 sec vertraagt, lopen, aimen etc. idem dito.
Op medium wilt de game nu wel soms normaal lopen maargoed dat hoort dus gewoon niet zo te zijn als je eerst alles op high kan spelen en opeens performance issues met de game hebt dit ligt echt aan de dice patches imo.
Alles al geprobeerd reinstall hele laptop incl. windows en de game verschillende GPU drivers geprobeerd... helaas geen enkele oplossing zeer vervelend
Mijn specs: 720QM i7, 4GB, GTX260M liep als een trein nu alleen maar sinds kort problemen met BC2 ...
[ Voor 21% gewijzigd door JT888 op 24-05-2010 12:40 ]
Verwijderd
Heb dus hetzelfde. Met zelfde PC moet ik instellingen ineens drastisch omlaag doen en dan wil het soms nog steeds niet helpen.
Probleem met dit spel.
Alles loopt prima, totdat ik wil gaan spelen.
In het begin van het spel zit je op een boot, die wordt beschoten, dan spring je eruit. Eenmaal weer aan land staat er 'move w,a,s,d to move (ofzo)'. Maar ik kan alleen maar met mijn muis van links naar rechts, kan niet naar onderen kijken, niet lopen helemaal niets.
Alles loopt prima, totdat ik wil gaan spelen.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
...Deorgere schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:43:
Probleem met dit spel.
Alles loopt prima, totdat ik wil gaan spelen.In het begin van het spel zit je op een boot, die wordt beschoten, dan spring je eruit. Eenmaal weer aan land staat er 'move w,a,s,d to move (ofzo)'. Maar ik kan alleen maar met mijn muis van links naar rechts, kan niet naar onderen kijken, niet lopen helemaal niets.
Dit probleem wordt veroorzaakt omdat je game illegaal is
Oplossingen voor problemen veroorzaakt door illegale software doen we niet aan hier op GoT
[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 28-05-2010 22:37 ]
Misschien niet echt een probleem, maar wel het melden waard:
Vandaag op systeem:
-Win 7 Ult UK 64bit
-Asus X58, i920 @ 3,15ghz, 6GB 1500mhz
-Ati 5850 Sapphire
-Vertex 60GB boot, game
... de nieuwe ATI 10.5 geinstalleerd.
Met als gevolg dat ik tweemaal een meldingloze instant btd kreeg. M.a.w. de game sloot spontaan af, geen melding. Het ene moment respawn ik, plop, game weg, de tweede keer (na reboot) aan het einde van een kort rondje (10min), voor de stat-pagina (your team has lost), krijg ik weer m'n desktop te zien.
Na nogmaals rebooten, gelukkig een uurtje of 2 kunnen spelen.
Nou had ik ook niet opnieuw gereboot na de 10.5 installatie, maar daar vroeg m'n OS ook niet om. Maar na één keer rebooten, was het dus niet over met de ellende. En ik vraag me af of er een reden is dat het na twee keer niet meer voorkomt. Een derde keer wordt toch echt terug naar 10.4 denk ik zo...
En dat terwijl ik nooit last had met laadtijden oid in 10.3 of 10.4, heb ik nu dus crashes. Ik hoor graag wat anderen ervaren met de nieuwe 10.5 drivers. Ik krijg namelijk wel het idee dat het spel net een tikje soepeler loopt.
Settings: Alles hoogste settings, 16x Antistro, 4x MSAA, 1680x1050. 40~65 fps. (gemeten ooit met 10.3 en fraps)
Vandaag op systeem:
-Win 7 Ult UK 64bit
-Asus X58, i920 @ 3,15ghz, 6GB 1500mhz
-Ati 5850 Sapphire
-Vertex 60GB boot, game
... de nieuwe ATI 10.5 geinstalleerd.
Met als gevolg dat ik tweemaal een meldingloze instant btd kreeg. M.a.w. de game sloot spontaan af, geen melding. Het ene moment respawn ik, plop, game weg, de tweede keer (na reboot) aan het einde van een kort rondje (10min), voor de stat-pagina (your team has lost), krijg ik weer m'n desktop te zien.
Na nogmaals rebooten, gelukkig een uurtje of 2 kunnen spelen.
Nou had ik ook niet opnieuw gereboot na de 10.5 installatie, maar daar vroeg m'n OS ook niet om. Maar na één keer rebooten, was het dus niet over met de ellende. En ik vraag me af of er een reden is dat het na twee keer niet meer voorkomt. Een derde keer wordt toch echt terug naar 10.4 denk ik zo...
En dat terwijl ik nooit last had met laadtijden oid in 10.3 of 10.4, heb ik nu dus crashes. Ik hoor graag wat anderen ervaren met de nieuwe 10.5 drivers. Ik krijg namelijk wel het idee dat het spel net een tikje soepeler loopt.
Settings: Alles hoogste settings, 16x Antistro, 4x MSAA, 1680x1050. 40~65 fps. (gemeten ooit met 10.3 en fraps)
[ Voor 13% gewijzigd door djunicron op 28-05-2010 01:11 ]
Even een vraagje tussen door: ik heb nogal wat lag + lange mapload (30s). Dit ligt aan mijn systeem. Mijn specificaties zijn namelijk:
CPU = Intel Duo Core E6300 @ 1.86 Ghz
RAM = 2x 512 MB Kingston
Beide zijn onder de minimum vereisten. Mijn vraag aan jullie is: ik ben bereid iets up te graden, maar wat zal ik dan upgraden?
RAM = 2x 512 MB Kingston
Beide zijn onder de minimum vereisten. Mijn vraag aan jullie is: ik ben bereid iets up te graden, maar wat zal ik dan upgraden?
Je kan wat laadtijd eventueel terugwinnen met nieuwe videodrivers (als je een ATi videokaart hebt).Sakootjes schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:10:
Even een vraagje tussen door: ik heb nogal wat lag + lange mapload (30s). Dit ligt aan mijn systeem. Mijn specificaties zijn namelijk:
RAM = 2x 512 MB Kingston
Over het upgraden: ik ben zelf van E8400 naar Q9550 gegaan zelfs dat verdubbelde de framerate van 30fps naar ongeveer 60fps. Maar ik heb daar 2x 2GB bij aan werkgeheugen, wat ruim voldoende is.
Ik zou daarom allebei upgraden.
Ik heb een Nvidia 7900 GTO. Dus dat ATI probleem heb ik niet.
Ik zat zelf ook te denken aan het upgraden van allebei, alleen zit daar helaas een prijskaartje aan... Wat is echter het belangrijkste om up te graden?
Ik zat zelf ook te denken aan het upgraden van allebei, alleen zit daar helaas een prijskaartje aan... Wat is echter het belangrijkste om up te graden?
Ik heb eenzelfde soort probleem. Voorheen met 10.4 nooit problemen gehad, maar nu met 10.5 al 2 keer CTD en 1 keer totale hanger. Verder heb ik een ATI 5870. De crashes waren wel redelijke geclustered binnen 30 mins en heb voor de rest gewoon door kunnen spelen voor uren.
betreft de spawnlag, waar ik last van heb is dat als je een kit kiest en een spawnplek dat dat redelijk laggy gaat. als ik in de laatste seconde een andere gun kies dan krijg ik die toch niet nadat ik gespawnt ben.
Of is dit niet de spawnbug...
Of is dit niet de spawnbug...
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
10.5 is inderdaad een misser, meerdere dingen die niet goed zitten daarin zoals idle clockspeeds en application profiles en whatnot. Even bij 10.4 blijven totdat Advanced Micro Devices dit oplost
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Dankje, probleem is inmiddels verholpen!MasterMaarten schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:18:
[...]
[mbr]...[/mbr]
Dit probleem wordt veroorzaakt omdat je game illegaal is[mbr]...
Oplossingen voor problemen veroorzaakt door illegale software doen we niet aan hier op GoT :)[/mbr]
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Wellicht werkt de 10.5 hotfix wel ok ?Murk schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:57:
10.5 is inderdaad een misser, meerdere dingen die niet goed zitten daarin zoals idle clockspeeds en application profiles en whatnot. Even bij 10.4 blijven totdat Advanced Micro Devices dit oplost
Misschien ook goed idee (normaal is dit niet nodig) om een keer de drivers te uninstallen, achtergebleven mappen etc te deleten en dan de 10.5hotfix installen.
Zelf heb ik bij deze driver gelukkig geen problemen met de zaken die jij noemt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Iemand een idee waarom ik niet kan spawnen of squadmembers die in het water staan?
Of heb ik dat probeem alleen?
Of heb ik dat probeem alleen?
Zal niets uit moeten maken:Help!!!! schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:21:
[...]
Wellicht werkt de 10.5 hotfix wel ok ?
Misschien ook goed idee (normaal is dit niet nodig) om een keer de drivers te uninstallen, achtergebleven mappen etc te deleten en dan de 10.5hotfix installen.
Zelf heb ik bij deze driver gelukkig geen problemen met de zaken die jij noemt.
ATI Catalyst™ 10.5a Hotfix features:
The ATI Catalyst 10.5a Hotfix provides resolution for the following issue:
* Battlefield: Bad Company 2 - Long load times for new maps when using a Windows® 7 / Windows Vista® based system with an:
o ATI Radeon HD 4xxx series graphics card
o ATI Radeon HD 3xxx series graphics card
o ATI Radeon HD 2xxx series graphics card
Tenzij je 1 van bovenstaande kaarten hebt.
Ik had zelf een C2D e6600, 4GB ram met (eerst) een ATi H4830 (vergelijkbaar/iets sneller dan 7900GTO), laadtijden waren redelijk rap maar fps om te huilen. Nadat ik de graka had vervangen door een HD5830 bleef fps op low quality hangen op zo'n 30-60, nu heb ik inmiddels CPU vervangen met een i5-750 en nu draait het vlekkeloos op medium met hogere AA settings, op zo'n 50-70 fps stabiel.Sakootjes schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:33:
Ik heb een Nvidia 7900 GTO. Dus dat ATI probleem heb ik niet.
Ik zou dus zeggen dat je CPU de grootste invloed heeft qua snel laden en algemene speelbaarheid; je GPU geeft vooral meer ruimte qua AA e.d. omhoog bijstellen.
Ik zit nu zelf te twijfelen. Het draait hier redelijk op een E8400 en een Ati5770.
Nu heb ik nog een Q6600 liggen. Zou het uitmaken als ik er een quadcore inprop?
ik vind het maar een vreemd spel.
ik zie mensen hier met veel hogere specs lag hebben dat t zelfs bijna onspeelbaar is
terwijl ik maar een laptopje heb ( core i3 M330 , ATI HD5470 , 4 GB )
en het draait prima ! op Medium en Bloom uit
ik zie mensen hier met veel hogere specs lag hebben dat t zelfs bijna onspeelbaar is
terwijl ik maar een laptopje heb ( core i3 M330 , ATI HD5470 , 4 GB )
en het draait prima ! op Medium en Bloom uit
ja !, bfbc2 vind quadcore erg liefManiacsHouse schreef op zondag 30 mei 2010 @ 02:38:
Ik zit nu zelf te twijfelen. Het draait hier redelijk op een E8400 en een Ati5770.
Vooral als je die Q6600 een beetje overclocked naar een 3.0/3.2 Ghz
OC schijnt niet eens veel uit te maken.brilsmurfffje schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:03:
Vooral als je die Q6600 een beetje overclocked naar een 3.0/3.2 Ghz
BC2 fps worden vrijwel verdubbeld op een Quadcore vs een Dualcore, ongeacht de cpu snelheid of gpu.
hierrr: http://www.overclock.net/...ew-dual-core-vs-quad.html
[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 30-05-2010 18:16 ]
Hier ook confirmed. Ik ben van E8400 (3GHz) naar Q9550 (2.83GHz) gegaan (zonder OC) en mijn FPS zijn ondanks dat de config verder hetzelfde bleef verdubbeld. Er word ook niet voor niets een quadcore recommended in de systeemvereisten hé...unfor schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:13:
BC2 fps worden vrijwel verdubbeld op een Quadcore vs een Dualcore, ongeacht de cpu snelheid of gpu.
hierrr: http://www.overclock.net/...ew-dual-core-vs-quad.html
Heb laatst mijn Creative Audigy 2 kaart er maar weer eens ingezet.
Als ik nu BFBC2 wil starten zegt ie:
"The application was unable to start correctly (0xc000142). Click OK to close the application."
Kijk in in mijn logboek dan zie ik:
"Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 101 van bron Creative Labs SC niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.
Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.
De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:
98-164"
Kan er helemaal niks over vinden. Iemand een idee?
Als ik nu BFBC2 wil starten zegt ie:
"The application was unable to start correctly (0xc000142). Click OK to close the application."
Kijk in in mijn logboek dan zie ik:
"Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 101 van bron Creative Labs SC niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.
Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.
De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:
98-164"
Kan er helemaal niks over vinden. Iemand een idee?
Met welk OS werk je Compizfox? Wellicht dat een driver update kan helpen?
Windows 7 64 bit.
Ik heb gewoon de laatste drivers van Creative genomen. Heb de kaart er ook pas sinds eergisteren inzitten.
Creative + Win7 64 bit is nooit goed geweest, misschien toch maar weer 32 bit gaan gebruiken.
Oudere drivers is geen optie, met de vorige drivers (van oktober 2009 of zo) werkte het helemaal niet. Ik heb de kaart er dus speciaal ingezet omdat er nieuwe drivers waren.
Ik heb gewoon de laatste drivers van Creative genomen. Heb de kaart er ook pas sinds eergisteren inzitten.
Creative + Win7 64 bit is nooit goed geweest, misschien toch maar weer 32 bit gaan gebruiken.
Oudere drivers is geen optie, met de vorige drivers (van oktober 2009 of zo) werkte het helemaal niet. Ik heb de kaart er dus speciaal ingezet omdat er nieuwe drivers waren.
D'r zijn ook third party drivers voor Creative geluidskaarten, weet daar even de naam niet meer van. Vroeger had je dit ook voor ATi- en nVidia videokaarten.Compizfox schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:47:
Windows 7 64 bit.
Ik had problemen met lange laadtijden, lag-spawn, FPS dorps en etc.
Z'n beetje alle ergernissen die er maar bekend waren had ik wel.
Ondertussen draai ik al jaren het wel bekende koetje(distributed.net client).
De dnet cliënt heeft de laagste prioriteit als het gaat om CPU verbruik.
Toch had BC2 hier problemen mee. Na het uitschakelen van de dnet cliënt kan ik gelukkig weer alles normaal spelen.
Z'n beetje alle ergernissen die er maar bekend waren had ik wel.
Ondertussen draai ik al jaren het wel bekende koetje(distributed.net client).
De dnet cliënt heeft de laagste prioriteit als het gaat om CPU verbruik.
Toch had BC2 hier problemen mee. Na het uitschakelen van de dnet cliënt kan ik gelukkig weer alles normaal spelen.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Verwijderd
Denk wel dat je meer onderscheid moet maken in het os , windows xp is geoptimaliseerd voor dual core , windows vista en vooral 7 zijn meer geoptimaliseerd voor quads .Met xp haal ik gemmiddeld 60 fps met een E8400 en een 3870 op 1600 x 1200 op high deatail . dus downgraden naar xp met een dual core kan een leuke fps winst gevenCptChaos schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:56:
[...]
Je kan wat laadtijd eventueel terugwinnen met nieuwe videodrivers (als je een ATi videokaart hebt).
Over het upgraden: ik ben zelf van E8400 naar Q9550 gegaan zelfs dat verdubbelde de framerate van 30fps naar ongeveer 60fps. Maar ik heb daar 2x 2GB bij aan werkgeheugen, wat ruim voldoende is.
Ik zou daarom allebei upgraden.
ik draai de game op een i7 860 6GB DDR3 en nVidia GT320 ( om te huilen ).
Op een resolutie van 1440x900
Alles op Low en DirectX 9.0
Mijn FPS is echt onstabiel door me videokaart en dit zijn de resultaten die ik heb waargenomen,
Singleplay:
Low: 24 fps Max: 80 FPS Gem: 55
Online:
Low 35 fps Max: 115 FPS gem: 50
Op een resolutie van 1440x900
Alles op Low en DirectX 9.0
Mijn FPS is echt onstabiel door me videokaart en dit zijn de resultaten die ik heb waargenomen,
Singleplay:
Low: 24 fps Max: 80 FPS Gem: 55
Online:
Low 35 fps Max: 115 FPS gem: 50
Verwijderd
Hebben meer mensen last van het probleem dat ze niet in kunnen loggen in BF zodra ze online willen gaan?
Lees eens de startpost, daar kan je lezen dat er elke dinsdag onderhoudt wordt gedaan aan de servers. Lezen is een vak.Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:40:
Hebben meer mensen last van het probleem dat ze niet in kunnen loggen in BF zodra ze online willen gaan?
Aap!
Bedoel je misschien de Daniel_K drivers?CptChaos schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:50:
[...]
D'r zijn ook third party drivers voor Creative geluidskaarten, weet daar even de naam niet meer van. Vroeger had je dit ook voor ATi- en nVidia videokaarten.
Heb daar niet echt goede ervaringen mee. Toen de drivers die ik nu gebruik nog niet uit waren, heb ik natuurlijk ook de Daniel_K drivers gebruikt, omdat de oude Creative drivers niet werkten.
Wat er niet aan werkte weet ik niet helemaal, volgens mij was het geluid heel zacht, of er zat abnormaal veel ruis in oid.
Die Daniel_K drivers zijn trouwens ook alleen maar fixes van de normale Creative drivers.
offtopic:
Voor ATi- en nVidia-kaarten heb je trouwens nog steeds de Omega drivers, werken alleen niet op Windows 7 dacht ik.
Voor ATi- en nVidia-kaarten heb je trouwens nog steeds de Omega drivers, werken alleen niet op Windows 7 dacht ik.
Ik ga nu even proberen Bad Company 2 te reinstallen, hopen dat dat werkt (al schat ik de kans niet zo groot in
[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 01-06-2010 16:13 ]
Even voor de goede orde de performance problemen kwamen niet door BC2 maar door mijn laptop bios vermoed ik nu.
Aangezien de problemen begonen na het flashen van de oude bios naar een nieuwe waardoor ik 2 weken performance problemen had met het spel.
Maar nu is er dus een nieuwe bios uit en ik deze heb ik er direct opgezet (flashed) en al mijn performace problemen met het spel zijn weg en BC2 draait weer Uber net zoals eerst
Alles op High met HBOA aan en 2x AA en 4x AF
Betreft: Alienware M15X i7 (Nieuwste bios update A06 uit sinds 24 mei)
Aangezien de problemen begonen na het flashen van de oude bios naar een nieuwe waardoor ik 2 weken performance problemen had met het spel.
Maar nu is er dus een nieuwe bios uit en ik deze heb ik er direct opgezet (flashed) en al mijn performace problemen met het spel zijn weg en BC2 draait weer Uber net zoals eerst
Betreft: Alienware M15X i7 (Nieuwste bios update A06 uit sinds 24 mei)
[ Voor 26% gewijzigd door JT888 op 01-06-2010 23:11 ]
Kan je mij 1 goede reden geven om een creative kaart te gebruiken boven een onboard?Compizfox schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:11:
[...]
Bedoel je misschien de Daniel_K drivers?
Heb daar niet echt goede ervaringen mee. Toen de drivers die ik nu gebruik nog niet uit waren, heb ik natuurlijk ook de Daniel_K drivers gebruikt, omdat de oude Creative drivers niet werkten.
Wat er niet aan werkte weet ik niet helemaal, volgens mij was het geluid heel zacht, of er zat abnormaal veel ruis in oid.
Die Daniel_K drivers zijn trouwens ook alleen maar fixes van de normale Creative drivers.
offtopic:
Ik ga nu even proberen Bad Company 2 te reinstallen, hopen dat dat werkt (al schat ik de kans niet zo groot in)
Creative heeft gewoon waardeloze support, kwaliteit van onboard is prima nu, en performance verschil ga jij echt niet merken.
EAX e.d. word sinds vista al niet meer gebruikt afaik.
Ik heb ook nog een X-fi in m'n PC zitten, maar erg veel nut heeft het niet.
[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 02-06-2010 15:42 ]
- Ik merk serieus een betere bass dan met mijn onboard realtek-ding.unfor schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:40:
[...]
Kan je mij 1 goede reden geven om een creative kaart te gebruiken boven een onboard?
Creative heeft gewoon waardeloze support, kwaliteit van onboard is prima nu, en performance verschil ga jij echt niet merken.
- Mijn Audigy heeft een Firewire poort, wat erg handig kan zijn voor digitale videocamera's.
fixed
[ Voor 98% gewijzigd door Minaaj op 02-06-2010 17:53 ]
Het is gefixed! Gewoon BFBC2 even herinstallen.
Ik heb zelf een X-Fi Xtreme Gamer en je merk echt wel het verschil tussen een Kaart en onboard geluid.unfor schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:40:
[...]
Kan je mij 1 goede reden geven om een creative kaart te gebruiken boven een onboard?
Ik kon mijn Xtreme Gamer niet gebruiken op mijn Asus A8N-SLI premium Mobo in combinatie met Windows 7.
Maar sinds ik een nieuwe 1366 mobo heb doet hij het gewoon. Windows 7 kon gewoon niet omgaan met mijn chipset ofzo.
Ook in games merk je het verschil, in de benchmarks zie je gewoon dat je FPS met aantal frames toeneemt.
Het echte verschil merk als je met onboard een internet radio zender aanzet. Echt een verschil!

ik speel ook BF2 EN BC2, maar als ik bij veteran stats BF2 wil ingeven voor BC2 vragen ze naar een gamespy account?(op de site van BC2 zelf) bij mijn weten heb ik nooit een gamespyaccount gebruikt?
mvg
mvg
[ Voor 11% gewijzigd door sQuare8 op 03-06-2010 21:38 ]
Je zit in het verkeerde topic 
BF2 (Battlefield 2) is een heel ander spel dan BFBC2 (Battlefield Bad Company 2)
En trouwens klopt die melding wel: Een BF2 account is direct een Gamespy-account, net zoals een Bad Company 2 account direct een EA-account is.
BF2 (Battlefield 2) is een heel ander spel dan BFBC2 (Battlefield Bad Company 2)
En trouwens klopt die melding wel: Een BF2 account is direct een Gamespy-account, net zoals een Bad Company 2 account direct een EA-account is.
[ Voor 38% gewijzigd door Compizfox op 03-06-2010 21:30 ]
Dacht ik eerst ook, daarom mijn Xfi Titanium eruit gehaald omdat hij toch maar een PCI-E slot in beslag nam. Nou, die kaart hing na 5 minuten weer terug want het verschil was best groot. Het geluid is veel voller en ook nog eens kan het volume harder met een geluidskaart.unfor schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:40:
[...]
Verwijderd
Er schijnt een update te zijn geweest voor BC2, maar als ik de game opstart dan krijg ik niet een melding dat ik moet updaten ??( PS3 )
Dus ik kan nu niet gamen, krijg nergens een update melding..wtf moet ik nu doen ??
Dus ik kan nu niet gamen, krijg nergens een update melding..wtf moet ik nu doen ??
Komt vanzelf MasterCobra, denk dat het rustig word uitgerold om de servers niet overtebelasten.
Dus vandaag of morgen is hij ook bij jouw.
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Verwijderd
Heb de Update zojuist ontvangenCentropy schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:23:
Komt vanzelf MasterCobra, denk dat het rustig word uitgerold om de servers niet overtebelasten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
• Lees eerst de topicstart voordat je je probleem post
• Zoek of er al enige oplossingen voor zijn gevonden
• Geef een duidelijke omschrijving van het probleem
• Vermeld wat je zelf hebt geprobeerd
• Vermeld ook het platform waar het probleem over gaat
• Simpele vragen en problemen waar geen inzet worden getoond zijn (nog steeds) uit den boze!
• Als je een oplossing hebt, DM deze dan naar CptChaos :-)
• Lees eerst de topicstart voordat je je probleem post
• Zoek of er al enige oplossingen voor zijn gevonden
• Geef een duidelijke omschrijving van het probleem
• Vermeld wat je zelf hebt geprobeerd
• Vermeld ook het platform waar het probleem over gaat
• Simpele vragen en problemen waar geen inzet worden getoond zijn (nog steeds) uit den boze!
• Als je een oplossing hebt, DM deze dan naar CptChaos :-)