Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Met een 3850 was het prima speelbaar op medium, AA uit en Catalyst AI op Advanced. Framerates van rond de 40.

Ik heb het zowel met 10.3 (die ik vanochtend nog had draaien) en met 10.4 beta (die ik nu heb draaien) geprobeerd, maar dat maakt niks uit. Je hoeft dus geen moeite te gaan doen om 10.3 weer te gaan installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 24-04-2010 17:13 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:20

ManiacsHouse

Scheisse!

Compizfox schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:12:
Met een 3850 was het prima speelbaar op medium, AA uit en Catalyst AI op Advanced. Framerates van rond de 40.

Ik heb het zowel met 10.3 (die ik vanochtend nog had draaien) en met 10.4 beta (die ik nu heb draaien) geprobeerd, maar dat maakt niks uit. Je hoeft dus geen moeite te gaan doen om 10.3 weer te gaan installeren.
Mmm okay. Ligt dus blijkbaar aan de patch... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja, inderdaad.

Ik baal er flink van. Ik hoop dat ze snel met een fix komen, maar dat zal wel niet snel gebeuren.

Maar wie heeft dit probleem allemaal? Niet iedereen, dan zou dit topic helemaal zijn volgespamt.

Mensen met low-budget ATi kaarten die eerst een FPS van 40 hadden? Zou kunnen, want mensen die eerst een FPS van 100 hadden merken het echt niet als ze nu nog maar 60 hebben.

[ Voor 57% gewijzigd door Compizfox op 24-04-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik heb ook een raar probleem.

Ik heb een Intel Dual Core 3.0 ghz
4 GB ram
Windows Vista 32 Bit
Ati 4850
10.4 drivers

Sinds gister als ik wil spawnen duurt dat vrij lang.. soms moet ik het knopje join een paar keer indrukken.. Wel zijn de laadtijden sneller geworden

Maar deze inspawn lag is gewoon oervervelend.. Gebeurt als ik doodga ook elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

http://forums.electronica...5202-r7-perfomance-2.html

Hier staat het deleten van de BFBC2 map in Mijn Documenten de oplossing is.

Ik ga dat eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 19:37

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Compizfox schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:50:
Ja, inderdaad.

Ik baal er flink van. Ik hoop dat ze snel met een fix komen, maar dat zal wel niet snel gebeuren.

Maar wie heeft dit probleem allemaal? Niet iedereen, dan zou dit topic helemaal zijn volgespamt.

Mensen met low-budget ATi kaarten die eerst een FPS van 40 hadden? Zou kunnen, want mensen die eerst een FPS van 100 hadden merken het echt niet als ze nu nog maar 60 hebben.
Weliswaar geen echte low-budget kaart, maar met mijn HD5770 had ik voor de patch gemiddeld 60 fps, na de patch gemiddeld 63 fps (gemeten met fraps). Dus geen probleem. Draai overigens cat 10.4 preview.

@Stronkie: Op verschillende fora wordt geklaagd over die zogenaamde 'spawn-lag'. Volgens diverse mensen wordt dit veroorzaakt door de virus scanner (bijvoorbeeld AVG) die de BFBC2 map in Mijn Documenten realtime scanned. Door een uitzondering voor deze map toe te voegen aan je virus scanner (niet scannen) is bij de meesten het probleem opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door Dr Mad op 24-04-2010 19:26 ]

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja, niet echt low-budget maar wel een oudere kaart. De 3850 presteert wel zo als een low-budget kaart van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swallav
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-04 16:35
Zelfde probleem hier. FPS zijn gewoon te laag voor mijn hardware. Wat bij mij echter wel voor een kleine verbetering zorgde was de affiniteit veranderen en BFBC2 op core1 tot core6 draaien (heb een 920). Dat zorgde in ieder geval iets betere framerates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad
  • Laatst online: 01-09 19:37

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

swallav schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:22:
Zelfde probleem hier. FPS zijn gewoon te laag voor mijn hardware. Wat bij mij echter wel voor een kleine verbetering zorgde was de affiniteit veranderen en BFBC2 op core1 tot core6 draaien (heb een 920). Dat zorgde in ieder geval iets betere framerates.
Misschien dat het toevoegen van -fullproc in je opstart link nog wat helpt, zie voorbeeld hieronder:

"C:\Games\battlefield bad company 2\BFBC2Game.exe" -fullproc

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Verwijderen map geprobeerd. Helpt niet
Avg |Verwijderd Helpt niet...
Ik denk toch dat het aan de patch ligt hoor... Ik ben nl ook terug gegaan naar 10.3 en nog steeds "spawnlag"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het ligt inderdaad aan de patch, zover waren we al. Maar nu hoe het is op te lossen...

Ik heb de map ook verwijderd, maar het helpt niet echt. Met Fraps krijg ik 26 FPS average, net als voor dat ik de map had verwijderd.

Maar toch voelt het iets soepeler aan nu...
Zal wel placebo effect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Nou mijn beste mensen. Ik denk dat wij het niet op kunnen lossen.> Ik denk dat dice maar eens rap met een fix op de proppen moet komen... Ik heb net geteld... tussen de 4-10 seconden duurt het voor mij nadat the spawn timer klaar is.. voor ik kan spawnen.. Is mooi vrij irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Hier ook het zwaar irritant spawn-probleem.

Game zelf draait soepel, maar als ik wil spawnen bevriest de boel soms wel voor 10 secs. Medespelers zeggen dat ik soms al wel gespawned ben, maar dan een paar seconden niet beweeg. (Nogal logisch, ik zit namelijk nog naar een vaststaand scherm te kijken. :P )

Hardware is een Intel Quad op 3.34ghz, 8GB mem, Radeon 4870x2, (Catalyst 10.4a hotfix, dus loadtimes zijn nu wel goed) reso 1680x1050 met spul op medium. Framerates liggen zo tussen de 60-70fps. Dat zal allemaal het probleem niet zijn. Ik heb geen AVG, maar Microsoft Security Essentials. Maar ook als ik die disable, geen verschil.

Voor die klotepatch had ik dit probleem niet. (Ja, helemaal in het begin, toen mijn internetlijn ff tijdelijk een router achter router constructie was, maar sinds ik dit heb opgelost had ik er geen last meer van. Naja, tot deze patch dan. :P ) Ook nog wat poorten opengezet en geforward, maar dat maakt ook geen kont uit. (En had ik hiervoor ook niet, was dus schijnbaar niet nodig.)

Oja, OS voor zover relevant, Win 7 64 bits.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Er zijn veel mensen met dat spawn probleem, als ik door de basis loop dan zie ik allemaal mensen staan die staan te niksen :+
Is er over dit probleem al een topic bij EA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dr Mad schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:30:
[...]

Misschien dat het toevoegen van -fullproc in je opstart link nog wat helpt, zie voorbeeld hieronder:

"C:\Games\battlefield bad company 2\BFBC2Game.exe" -fullproc
Al 1023012030x bevestigd door de devs dat dit command niet bestaat.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Trouwens, ik heb niet dat spawn-probleem waar het nu ineens over gaat, ik heb gewoon een enorme performance drop na de patch, waarbij het niet uitmaakt of ik hem op medium-high of op low draai.

Voor de patch had ik (geschat) een gemiddelde FPS van 40, na de patch een (gemeten!) gemiddelde FPS van 26.

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 25-04-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gert_jan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:25
ik heb het zelfde probleem met het spawnen.. en soms duurt het wachten zo lang.. dat ik vervolgens word gekickt door punkbuster.. omdat ik geen heartbeat meer terug geef. En dat is soms best jammer als je in een drukke server zit met je vrienden in 1 squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ow nog wat info over mijn SpawnProbleem..

Mijne is niet dat mijn spel /scherm bevriest.. Maar meer dat ik bv op een teammaat wil spawnen en klik ik daar op dus. Dan zie ik mijn teammaat alles doen.. Maar als de timer op 0 staat.. Spawn ik dus niet in....... Naar veel ok/spawn/ready te klikken spring ik er wel in.. maar dit allemaal zonder dat het beeld stotterd of bevriest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Net weer gemeten, en nu heb ik een gemiddelde FPS van 32, dat voelt ook al een stuk meer speelbaar aan.
Ik denk dat het komt doordat ik op andere maps heb gespeeld. Gisteren speelde ik de hele tijd op Arica Harbor (Server zat in een loop)
Nu speelde ik op White Pass en Laguna Presa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:02:
Zijn er nog mensen die de volgende foutmelding krijgen:

"bad company 2 game data files are corrupt"

Ik kan overigens het spel wel opstarten maar niet via de updater.
Dat probleem had ik ook. Alleen bedoel je zeker:
'An error occurred: Data error, please verify that downloaded files are complete and correct!'
Het heeft te maken met je internet. Dus porten die geblokkeerd zijn of wat dan ook. Na 5 uur zitten kloten kwam ik erachter dat het door mijn router kwam. :? Ik heb boven WIFI en nu moet ik mijn hele computer naar beneden sjouwen voor een Ethernet kabel, alleen maar voor een update. Maar dat heb ik er wel voor over O+

PS. Weet iemand trouwens hoezo het aan mijn router ligt? Heb al alle porten geport forward en ook SPI (Stateful Packet Inspection) Firewall gedisabled maar kom er niet uit en ik heb geen zin om steeds mijn 20kilo computer naar beneden te sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 17:39
Stronkie schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:40:
Ow nog wat info over mijn SpawnProbleem..

Mijne is niet dat mijn spel /scherm bevriest.. Maar meer dat ik bv op een teammaat wil spawnen en klik ik daar op dus. Dan zie ik mijn teammaat alles doen.. Maar als de timer op 0 staat.. Spawn ik dus niet in....... Naar veel ok/spawn/ready te klikken spring ik er wel in.. maar dit allemaal zonder dat het beeld stotterd of bevriest
Dit heb ik dus ook! erg irritant die spawnproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Vreemd.. Net had ik bijna geen last van spawn lag.. Ik heb dan ook die latency fix gebruikt.. maar daar zou het toch niet aan kunnen liggen ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 03:41

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Meer mensen met de "White Screen of Death"? Ik heb hier regelmatig last van, en het begint me nogal te irriteren. Komt erop neer dat de graphics compleet bevriezen en het scherm wit wordt, de game loopt wel gewoon door (je kunt alles nog horen, je kunt zelfs nog gewoon schieten), maar het enige wat je ziet is een wit scherm. De enige oplossing is taakbeheer openen en het proces killen, zwaar irritant natuurlijk.

Had er voorheen geen last van, maar sinds de laatste patch best vaak. Erg vervelend als je praktisch geen potje af kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Sinds gisteravond last van flikkerende zwarte vlakken door mn beeld, gebeurd heel af en toe voor ongeveer een halve minuut lang, vrij irritant..

En verder was ik gisteren blij eindelijk rank 25 behaald te hebben, maar nu ik de game opstart zie ik dat ik nog maar rank 23 ben... :?

Vond het ook al vreemd dat ik gisteren na 1 potje spelen op een hardcore server van begin rank 24 naar begin rank 25 was gegaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Hier ook last van lage framerates, merkbare lag tijdens het spelen en vertraging bij het spawnen... heb tegelijkertijd die betadrivers voor mijn HD4850 geinstalleerd en de game patch.

Hoop dat ze het snel oplossen, de lol gaat er wel een beetje van af zo.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Kan het kloppen dat de PC versie al een tijd offline is, of ligt het probleem hier lokaal? Vandaag gekocht en zou vanavond eens proberen maar ik heb nog geen enkele keer verbinding kunnen krijgen. Ik krijg telkens 'failed to connect to ea online'. Ik krijg overigens ook geen verbinding met Battlefield Heroes.

Op het internet lees ik allerlei verhalen over onderhoud dit, reboot dat, masterserver offline en nog veel meer. Maar het wordt me niet duidelijk of er nú ook echt problemen zijn. De BFBC2 site zegt dat de servers online zijn, maar ik weet niet hoeveel vertrouwen ik daarin moet hebben :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 11:52
Cloud schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:55:
Kan het kloppen dat de PC versie al een tijd offline is, of ligt het probleem hier lokaal? Vandaag gekocht en zou vanavond eens proberen maar ik heb nog geen enkele keer verbinding kunnen krijgen. Ik krijg telkens 'failed to connect to ea online'. Ik krijg overigens ook geen verbinding met Battlefield Heroes.

Op het internet lees ik allerlei verhalen over onderhoud dit, reboot dat, masterserver offline en nog veel meer. Maar het wordt me niet duidelijk of er nú ook echt problemen zijn. De BFBC2 site zegt dat de servers online zijn, maar ik weet niet hoeveel vertrouwen ik daarin moet hebben :P
Ik kan gewoon inloggen. Heb toenstraks 5 minuten problemen gehad, maar daarnaast lijkt het weer opgelost te zijn. Geen problemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
snakeye schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:05:
Ik heb gisterenavond maar liefst voor de eerste keer kunnen spelen zonder 1 keer te crashen.

Ik heb dus ook het probleem dat hij crash naar de desktop en vervolgens mijn hele pc freezed.
Heel irritant als dit bijna constant gebeured elke 45- 90 minuten. Heb een 3870 met cat 10.3. op XP met sp2.

Er er eingenlijk iemand hier met bijv een 3870 die geen problemen heeft met crashes? Ik zit met smart te wachten op een fix.
Bij mij BSOD ie zelfs met mijn 4850, al 10.3 geinstalleerd maar dat mocht niet baten. Op Windows 7 64bit, en ik run als admin.

Reboot on BSOD maar even uitgezet en hoop de boosdoener zo te vinden.

Edit: 10.4 Preview drivers hielpen helaas ook niet. Nu mijn geluidskaart output geforced op 48Khz, audio quality op HIGH, via settings.ini refresh op 60 ivp 59,98751 en DirectX 9 forced lijkt het goed te gaan, maar zeker weten doe ik het nog niet. Er zijn wel veel problemen met geluidskaarten (vooral Creative en Realtek) misschien is dat een tip voor iemand.

[ Voor 19% gewijzigd door roy-t op 27-04-2010 00:06 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Hier lag EA server er om 4 uur een kwartier uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Patriot schreef op maandag 26 april 2010 @ 02:25:
Meer mensen met de "White Screen of Death"? Ik heb hier regelmatig last van, en het begint me nogal te irriteren. Komt erop neer dat de graphics compleet bevriezen en het scherm wit wordt, de game loopt wel gewoon door (je kunt alles nog horen, je kunt zelfs nog gewoon schieten), maar het enige wat je ziet is een wit scherm. De enige oplossing is taakbeheer openen en het proces killen, zwaar irritant natuurlijk.

Had er voorheen geen last van, maar sinds de laatste patch best vaak. Erg vervelend als je praktisch geen potje af kunt maken.
Jop, dat heb ik ook, als ik xfire aan heb.... Met xfire uit geen last van. Tenminste, laden gaat goed, totdat ik het selectiescherm krijg voor klasse/squad etc. Dat is dan lekker helemaal wit. Ik hoor het geluid doorlopen op de achtergrond en mensen zien mij ook in de server zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-04-2010 21:24 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 03:41

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hmm, ik draai geen XFire.. Ik speel het wel via Steam, die heeft dat Steam Community ding (Shift + Tab). Heeft XFire ook zoiets? Ja toch, maar dan voor voice chat oid?

EDIT:
Nouja, Steam Community uitgezet, zal vanavond kijken of het helpt.

[ Voor 19% gewijzigd door Patriot op 26-04-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oei ik ben erachter. :o Als echte tweaker had ik mijn netwerkinstellingen in W7 ook getweaked en dat had ik niet moeten doen. ECN Capability moet blijkbaar uit staan, anders droppen de EA servers gewoon al je SYN packets..

Dus voor de andere netwerktweakers op Vista of W7; in een elevated commandprompt moet je het volgende uitvoeren:
netsh interface tcp set global ecncapability=disabled

Een herstart is niet nodig, de instelling wordt direct toegepast op alle nieuwe connecties. Je kunt je huidige instellingen controleren d.m.v.:
netsh interface tcp show global

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik plaats even een vraag voor een bekende
Die heeft het volgende systeem.

Q6700 2.66
9800GTX
4 GB geheugen

Met deze instellingen.

Width=1280
Height=720
Fullscreen=true
RefreshRate=60
VSync=false

[Graphics]
Effects=low
Soldiers=low
Vehicles=low
Overgrowth=low
Undergrowth=low
StaticObjects=low
Terrain=low
Shadows=low
Bloom=false
HSAO=false
MSAA=0
Water=low
MainQuality=custom
Texture=low
DxVersion=11
Aniso=0
Detail=medium
RenderAheadLimit=3
Fov=78

En hij haalt niet eens de 30 fps.
Wat gaat er fout? Of wat kan hij proberen.
Herinstall van het spel en nieuwste drivers werken niet.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Komt door de laatste patch. Ik heb er ook last van: Compizfox in "[Multi] Battlefield: Bad Company 2 - Pro..."

Het maakt niet uit of je hem op low of op high draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
roy-t schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:00:
[...]

Bij mij BSOD ie zelfs met mijn 4850, al 10.3 geinstalleerd maar dat mocht niet baten. Op Windows 7 64bit, en ik run als admin.

Reboot on BSOD maar even uitgezet en hoop de boosdoener zo te vinden.

Edit: 10.4 Preview drivers hielpen helaas ook niet. Nu mijn geluidskaart output geforced op 48Khz, audio quality op HIGH, via settings.ini refresh op 60 ivp 59,98751 en DirectX 9 forced lijkt het goed te gaan, maar zeker weten doe ik het nog niet. Er zijn wel veel problemen met geluidskaarten (vooral Creative en Realtek) misschien is dat een tip voor iemand.
Grr nog steeds crashed het spel na een wat langere tijd. Eventviewer helemaal doorgespit maar niets te vinden. Ik krijg ook geen BSOD, maar de computer herstart gewoon. En alle andere spellen blijven gewoon goed gaan. Ik ben echt radeloos :(. Wat een miskoop. Heeft iemand nog tips?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

computer te warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 11:52
Nja er zijn zoveel bekende gevallen met ditzelfde probleem dat het gewoon wel toe te schrijven is aan de game zelf of eventueel videokaart (of andere) drivers.

Sinds vandaag heb ik ook opeens crashes naar desktop zondere enige reden. Systeem is gewoon koel en stabiel.

In sommige gevallen helpt het om de USB koptelefoon niet in te steken. Maar aangezien ik die niet heb, lijkt dit ook niet een werkende oplossing. Het probleem is zelf pas gekomen nadat Win 7 vers geinstalleerd is. Misschien wil niet de nieuwste VGA driver wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Dat is het helaas ook niet, veel mensen die dit hebben helaas: http://forum.ea.com/eafor.../2460/380660.page#4835038

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sinds de update krijg ik geen pins en awards meer, meer mensen die hier problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Je gaat het niet geloven maar uiteindelijk bleek het een ordinair hitte probleem te zijn, blijkbaar is BC2 een stuk zwaarder dan MW2 en crashed het daardoor mijn computer.

Prime95 kreeg binnen 5 minuten mijn CPU al op 90C en daarna rebootte de computer.

Na wat schoonmaken met perslucht draait de CPU nu idle op 22C en zelfs na een uur Prime95 te draaien kwam deze niet hoger dan 52C.

Alle settings weer op hoog en is zien of het allemaal gefixed is.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mooi dat het opgelost is!

Weet iemand of DICE al lucht heeft gekregen van de problemen sinds de patch? Of negeren ze het doodleuk?

[ Voor 121% gewijzigd door Compizfox op 28-04-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

roy-t schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:18:
Je gaat het niet geloven maar uiteindelijk bleek het een ordinair hitte probleem te zijn, blijkbaar is BC2 een stuk zwaarder dan MW2 en crashed het daardoor mijn computer.

Prime95 kreeg binnen 5 minuten mijn CPU al op 90C en daarna rebootte de computer.

Na wat schoonmaken met perslucht draait de CPU nu idle op 22C en zelfs na een uur Prime95 te draaien kwam deze niet hoger dan 52C.

Alle settings weer op hoog en is zien of het allemaal gefixed is.
Verbaast me niks. Als ik het hier speel gaat mijn 5770 stofzuiger spelen en daar stopt hij pas mee als ik exit klik en weer op de desktop ben. Best slecht eigenlijk, met BF2 en met MW2 nooit last mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Zo, mijn respawn-lag probleem is opgelost.

Schijnbaar, om het mogelijk te maken je kits te onthouden (wat nieuw is in deze patch) is het nodig een of ander bestandje aan te maken, die tijdens/voor/na het respawnen de hele tijd belachelijk vaak uitgelezen wordt. Dit bestand staat natuurlijk in je \My Documents\BFBC2 directory.

Vandaar dat voor veel mensen die folder aan je virusscanner exclusion list toevoegen, een oplossing is. Je virusscanner vertrouwd namelijk geen fuck van al die lees/schrijf activiteit naar dat bestandje, en gaat die dus lopen scannen de hele tijd. Vandaar dus ook die respawn lag, al dan niet gecombineerd met het even vastslaan van je spel, en daardoor weer potentiëel gekicked worden wegens te hoge ping.... :F

Maar goed. Bij mij hielp het toevoegen van die folder aan de exclusion list niet. Want bij mij, staat de My Documents folder op mijn NAS, zodat ik daar vanaf meerdere pc's makkelijk bij kan, en dus niet op mijn lokale harde schijf, zoals waarschijnlijk bij de meeste reguliere gebruikers.

Kortom, ik verplaats mijn My Documents weer terug naar C:\ Voila, probleem verholpen. 8)7 Natuurlijk het enige spel waarmee ik ooit dit probleem heb gehad... (En ja, ik heb veel games) Het is overigens nog een vlotte NAS ook, het ding doet namelijk zo 45MB/s, dus traag is het niet. Maarja, schijnbaar moet al die gamesmeuk tegenwoordig maar in je "My Documents" gestopt worden (wat was er mis met gewoon in de gamedirectory, zoals vroeger, alles op één plek?) en als mensen niet kunnen coden (zoals bij EA) krijg je dit soort gezeik.

Echt, wat een stelletjes prutscoders bij EA. Maar goed. Met Catalyst hotfix 10.4a zijn mijn laadtijden zoals ze moeten zijn, door de My Documents naar C te knallen (fijn!) heb ik geen respawn lag meer.

Als ze nu ook nog eens die FUCKING HITBOXES fiksen, raak ik misschien ook nog eens wat. Echt, ik moet gewoon -naast- de mannetjes schieten om een hitindicator te krijgen zo'n beetje, hoe triest is dat. (Was dus niet zo voor de patch) Diverse keren mannetje met een shotgun op 2 meter afstand vol op zijn bakkes, maar hit indicator ho maar... In de killcam zie je dan ook dat hij nog vrolijk 100% health heeft. Lekker dan.

Altijd hetzelfde met die EA rotzooi, je betaald gewoon dikke centen voor hun béta troep en na een patch of 10 is het eens wat. :(

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb dit topic (shame on me) niet zo heel veel gevolgd, heb zelf namelijk weinig tot geen problemen met BC2.
Als jullie veel terugkerende vragen zien in het topic, willen jullie die dan doorgeven aan mij? Het liefste via DM, want dan kan ik de TS uitbreiden met die vragen (en daarbij behorende oplossingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik denk dat de spawnlag geïntroduceerd in de huidige patch wel een goeie is voor de TS. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ik heb de My Documents folder op mijn F-schijf staan en heb op zich nergens last van.
Deze schijf zit wel fysiek in mijn PC, dus misschien dat het niet (goed) werkt over LAN of zo.
Wel vreemd dat het probleem hem daar in zit.

Ik wil het best toevoegen, maar wil ik wel meerdere bevestigingen hebben dat dat inderdaad de oplossing is geweest.

Dat dergelijke bestanden nu vaker in My Documents zit, vind ik niets anders dan logisch. Hier is een systeem variabele voor en roep je die dus op, tezamen met het verdere pad. Hierdoor hoef je niet zelf (een eind) te zoeken of dingen hardcoded in te geven.

Bijkomend voordeel is, is dat je pér gebruiker verschillende instellingen kan hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

CptChaos schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:40:
Ik heb de My Documents folder op mijn F-schijf staan en heb op zich nergens last van.
Deze schijf zit wel fysiek in mijn PC, dus misschien dat het niet (goed) werkt over LAN of zo.
Wel vreemd dat het probleem hem daar in zit.

Ik wil het best toevoegen, maar wil ik wel meerdere bevestigingen hebben dat dat inderdaad de oplossing is geweest.

Dat dergelijke bestanden nu vaker in My Documents zit, vind ik niets anders dan logisch. Hier is een systeem variabele voor en roep je die dus op, tezamen met het verdere pad. Hierdoor hoef je niet zelf (een eind) te zoeken of dingen hardcoded in te geven.

Bijkomend voordeel is, is dat je pér gebruiker verschillende instellingen kan hebben... :)
Een lokale disk blijft een lokale disk, dus totaal anders dan een netwerkshare. Ik vind het ook best dat -alles- in My Documents komt. Maar dan wel graag -alles-. Dus niet dit in de installdir, dat in My Documents en nog wat settings ergens ver weg in Appdata. Lees: het spel in de installdir en -alle- settings in een map in My Documents.

Meerdere profielen heb je overigens geen My Documents voor nodig, dat kan ook gewoon met profiles in het spel. Sterker nog, kan met BFBC2 ook meerdere profiles ingame, en die komen echt wel allemaal in dezelfde My Documents map hoor. ;)

Als je overigens meerdere bevestigingen wilt hebben dat je spawlag krijgt als je my documents op een netwerkshare hebt staan, moet je zelf maar even je My Documents op een netwerkshare zetten, dan merk je het snel genoeg. ;) Ik denk dat relatief weinig gebruikers hier deze constructie hebben. (My Documents die fysiek op een andere box staan dan de lokale PC)

Ik zou gewoon een punt opnemen in de TS over spawnlag en wat potentieële oplossing hiervoor zijn, wat voor 95% van de gebruikers zal zijn dat ze BFBC2 dir in My Documents moeten excluden van scanning. Als tip hierbij kun je ook aangeven dat je My Documents op een network share ook voor spawn lag zorgt. ;) (Tenminste, in deze patchversie. Ik mag hopen dat ze het gaan fiksen.)

[ Voor 20% gewijzigd door GaMeOvEr op 29-04-2010 15:20 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Vanavond ook 3 keer (of was het zelfs 4?) gehad dat mijn beeld freezede en het geluid in een loop hangt.
Soms gebeurt het, zoals vanavond, 3 keer en soms heb ik het een hele week niet. Het is niet de temperatuur, ben een overclocker en hij is stressed netjes @ 66 graden.
Vaak gebeurt als ik dood ben, vlak voordat je dat spawnkeuze-scherm krijgt.

Met freezen bedoel ik echt freezen; niks werkt meer, geen ctrl+alt+del, maar de computer blijft wel aan staan. Ik moet dan een hard reset doen.

Ik ben een filmpje tegengekomen van iemand met exact hetzelfde probleem als ik: http://www.youtube.com/watch?v=V_PiFTdqylw

Meer mensen met dit probleem: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/380660.page
167 pagina's! :X

't schijnt er aan te liggen dat je een onboard geluidskaart hebt, en die heb ik ook.

Ben niet echt tevreden over DICE/EA als het om bugs gaat...

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 29-04-2010 22:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Compizfox schreef op donderdag 29 april 2010 @ 22:49:
Vanavond ook 3 keer (of was het zelfs 4?) gehad dat mijn beeld freezede en het geluid in een loop hangt.
Soms gebeurt het, zoals vanavond, 3 keer en soms heb ik het een hele week niet. Het is niet de temperatuur, ben een overclocker en hij is stressed netjes @ 66 graden.
Vaak gebeurt als ik dood ben, vlak voordat je dat spawnkeuze-scherm krijgt.

Met freezen bedoel ik echt freezen; niks werkt meer, geen ctrl+alt+del, maar de computer blijft wel aan staan. Ik moet dan een hard reset doen.

Ik ben een filmpje tegengekomen van iemand met exact hetzelfde probleem als ik: http://www.youtube.com/watch?v=V_PiFTdqylw

Meer mensen met dit probleem: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/380660.page
167 pagina's! :X

't schijnt er aan te liggen dat je een onboard geluidskaart hebt, en die heb ik ook.

Ben niet echt tevreden over DICE/EA als het om bugs gaat...
Let daar even goed mee op:

-Het topic bestaat al sinds de beta en er staan verschrikkelijk veel verschillende bugs in die lijden tot freezes
-Ik heb er ook mooi gepost maar het bleek toch dat mijn computer gewoon te warm werd. Ik zou je toch aanraden om even een uurtje prime95 te draaien op al je cores. Crashed je computer dan niet, dan is het iig zeker niet je temperatuur. (Zelf was ik eigenwijs en heb ik 3 dagen van alles geprobeerd, totdat ik gewoon mijn temps is controleerde)

Overigens is 66C niet echt koel te noemen, maar dat verschilt ook per processor.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het ligt niet aan de temps. Sowieso, als het aan de temps zou liggen, dan zou ik een reboot moeten krijgen en geen freeze.

Ik heb al een half uurtje Orthos gedraait, en zoals ik al zei blijft ie netjes op 66 graden. En voor een overclock op 2.6 --> 3.9 lijkt me dat redelijk netjes.
En dan crasht ie dus niet.

En de bug is al bekend, zie dit topic: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/380660.page
Ligt dus aan mijn onboard geluidskaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 30-04-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Wat een pruts 8)7 patch van EA/Dice, ik kan nu al dagen niet meer spelen. Alles geprobeerd, 9.9 drivers 10.3 hotfix en 10.4, settings in de game aangepast, maar nee hoor. Het is gewoon niet te spelen zo. Bedankt EA! Hopelijk duurt het nog 34526 maanden voordat de nieuw patch uitkomt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Met ^^

Al moet ik zeggen dat het op onverklaarbare wijze wel minder erg is geworden laatste tijd. Maar gemiddelde framerates boven de 35 heb ik niet meer.

[ Voor 110% gewijzigd door Compizfox op 30-04-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Dispenzer schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 16:31:
Wat een pruts 8)7 patch van EA/Dice, ik kan nu al dagen niet meer spelen. Alles geprobeerd, 9.9 drivers 10.3 hotfix en 10.4, settings in de game aangepast, maar nee hoor. Het is gewoon niet te spelen zo. Bedankt EA! Hopelijk duurt het nog 34526 maanden voordat de nieuw patch uitkomt ;(
Je zou eens 10.4a kunnen proberen, daarbij is het laden probleem voor mij ook opgelost! :)
URL: http://support.amd.com/us...talyst-10-4-a-Hotfix.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34

Hulkr_

Hulkr_

Nog steeds last van vastlopers :( Nieuwe drivers geinstalleerd, temperaturen gecheckt, enz enz. Ik hoop dat DICE / EA snel met een fix komt want ik zag op het officiele forum ook de berichten al binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Als ik met die TOZ shotgun schiet in SP (Die met die oranje kogel eronder op het plaatje) dan crash BC2 naar desktop :/

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
CptChaos schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:19:
[...]
Je zou eens 10.4a kunnen proberen, daarbij is het laden probleem voor mij ook opgelost! :)
Wat zijn die laadtijden ineens lekker :)
Ik zat gewoon nog uit het raam te staren en terwijl ik eigenlijk al kon beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Laatst online: 16-04-2020
Nu ook al white screen of death.... gaat lekker zo

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

CptChaos schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:19:
[...]
Chaos, bedankt het is iets beter met die 10.4a (wist niet dat ie al uit was), maar nog steeds niet zoals vanouds. Op zich vind ik de laadtijden minder interessant, maar met name die lag in de game is echt niet tof.

[ Voor 3% gewijzigd door Dispenzer op 01-05-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de laatste patch kreeg ik veel last van random CTD's. Hiervoor nooit last gehad.
Gigabyte: X48-DQ6
E8400 3.00GHz @ 4.00GHz
4Gig ram geheugen
8800GT

Bovenstaande setup 48 uur stabiel met orthos

Nu had ik ergens gelezen om je pc terug te klokken naar de originele setup. Dit heb ik uit nieuwsgierigheid eens gedaan en wat denk je........Geen enkele CTD meer. Vreemd maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

ixl85 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:08:
[...]

Wat zijn die laadtijden ineens lekker :)
Ik zat gewoon nog uit het raam te staren en terwijl ik eigenlijk al kon beginnen :)
Weer minder nuttige tijd te besteden aan het gluren naar de buurvrouw dus. :+

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 02-05-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Dispenzer schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:57:
[...]

Chaos, bedankt het is iets beter met die 10.4a (wist niet dat ie al uit was), maar nog steeds niet zoals vanouds. Op zich vind ik de laadtijden minder interessant, maar met name die lag in de game is echt niet tof.
Die 10.4a is toch de preview versie van de 10.4?
Volgens mij was ie eerder uit in ieder geval dan de 10.4, die 28.4 online is geplaatst

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
Ik ga het toch maar even vragen, want volgens mij ben ik de enigste met dit probleem.
In het verleden heb ik een keer iemand kunnen toevoegen, echter krijg ik nu niks meer. Invite sturen, ze accepteren...... Ik zie ze niet.
Als mensen mij toevoegen, krijg ik nieteens een request te zien. Het gaat om een PC, windows7 Ulti, 64b. Q6600, 8GB ram, aTI 5770.

Wie weet de oplossing, wordt er gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Je bent niet de enige die hier last van heeft, ik hoorde gisteren op Mumble dat het alléén in het hoofdmenu goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DFKT schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:23:
[...]

Die 10.4a is toch de preview versie van de 10.4?
Volgens mij was ie eerder uit in ieder geval dan de 10.4, die 28.4 online is geplaatst
10.4a is nieuwere driver dan 10.4WHQL. 10.4a = 10.4WHQL+BFBC2 fix

Hoe kan het dan dat de 10.4a eerder dan 10.4WHQL door AMD gereleased is? Omdat het WHQL testing proces bij microsoft 4a6 weken duurt en pas na succesvol doorlopen als WHQL gepost mag worden.
AMD heeft dus de reeds naar MS gestuurde driver genomen en daar een BF2 fix opgeplakt en dit als 10.4apreview driver gereleased.

AMD is helaas niet heel transparant in het uitleggen welke drivers nieuwer zijn, danwel hoe de downloadable catalyst profiles werken etc. Info is te vinden op AMD.com, Twitter (catalystmaker) maar vooral ook op Rage3D.com op het forum.

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 03-05-2010 10:26 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43
Nog een tip voor mensen met lage fps en windows7+ati 5850: Veranderen de directX versie in de ini van auto naar 10. Ik haalde eerste maar rond de 30 fps(wat bizar laag is, zelf met alles op low) Dat speelt voor geen meter. Van alles geprobeerd, inclusief de 10.4a drivers. Niet hielp. Uiteindelijk dus directX 10 geprobeerd en dat hielp wel. De fps ligt nu rond de 60/70(met nogsteeds alles op low). Dat speelt een stuk beter. Hoewel ik nog steeds last heb van gekke frame drops. Het zweeft ergens tussen de 25 en 125 fps.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

Inderdaad echt een fijne patch ja, ik heb hem gisteravond gedownload en ben toen naar een DICE EA test server gegaan. De resultaten waren om te huilen: waar ik bij de vorige patch nog nergens last van had, behalve dan van lag op een server aan de andere kant van de wereld, kan ik bij deze patch amper nog normaal spelen. Elke keer dat ik spawn, ècht elke keer, glitch ik door de grond alsof ik constant op c druk en moet ik een paar keer op spatie drukken voordat ik weer verder kan spelen. Die nieuwste patch is geen patch, het is een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Neophyte808 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:54:
Inderdaad echt een fijne patch ja, ik heb hem gisteravond gedownload en ben toen naar een DICE EA test server gegaan. De resultaten waren om te huilen: waar ik bij de vorige patch nog nergens last van had, behalve dan van lag op een server aan de andere kant van de wereld, kan ik bij deze patch amper nog normaal spelen. Elke keer dat ik spawn, ècht elke keer, glitch ik door de grond alsof ik constant op c druk en moet ik een paar keer op spatie drukken voordat ik weer verder kan spelen. Die nieuwste patch is geen patch, het is een bug.
Op C-drukken heeft sowieso geen zin in de game, want die heeft geen keybind, maar je zal de verwijzing bedoelen naar MW2 toe, dat hij dan gaat pronen neem ik aan? Laat ik hier maar niet al te ver over MW2 gaan blaten dan.

Maar enfin: dat jij dit wel hebt en het merendeel niet, bewijst eens te meer (imo) dat het probleem bij jou zit en niet bij een ander, anders was het probleem allang gefixed of de patch teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm, Op mijn Macbook Bootcamp gedaan met 64bit vista. Op lage settings speelt het spel heerlijk, het ziet er niet uit maar ik heb nergens last van (ook niet van die lagbug als je op enter battle drukt) Op mijn grote windows 32bit PC (e6600, 4870) heb ik dus na de laatste patch die gigantische lag wat dus niet aan mijn internet ligt. Het is echt hardware gebonden dus :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Hier ook mensen last van traag spawnen?

Toen ik gisteren met pijn en moeite wat AVG Free uit kreeg, wat het voorbij en spawnde ik direct. Is hier een oplossing voor, naast AVG steeds uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk WTF momentje. Ik had dus ook AVG op mijn computer maar alle services disabled (dacht ik) Nou dacht ik dus van nou ff proberen deinstalleren dan maar. Die spawn bug is nu helemaal weg en heb ook geen lag meer in het spel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ja, dat heb ik gisteren ook gedaan, maar ik zie dat toch niet echt als de oplossing. Ik heb geen andere scanner voor handen, dus moet wel van AVG gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
partyondude schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:13:
Ja, dat heb ik gisteren ook gedaan, maar ik zie dat toch niet echt als de oplossing. Ik heb geen andere scanner voor handen, dus moet wel van AVG gebruik maken.
Ik draai Avast, hier is ook een gratis versie van te downloaden op avast.nl, wil je daar eens mee proberen? Of de BFBC2 map(pen) excluden in AVG, welicht scheelt dat ook.

Ik heb bij de FAQ in de TS een vraag toegevoegd over de spawnlag. Klopt de informatie die ik er neer heb gezet? Het is de laatste vraag. Graag wil ik wederom jullie aandacht vragen om tips e.d. die inderdaad blijken te werken aan mij door te geven via DM. Dan kan ik ze erbij zetten in de FAQ van het topic. Zo wil ik graag een knowledge base opbouwen, waarmee anderen hun voordeel kunnen doen.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 05-05-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af hoe ik standaard BFBC2 als administrator kan draaien, aangezien ik het echt enorm vervelend vind dat ik steeds via rechtermuisknop moet aangeven dat ik BFBC2 als administrator wil draaien,

Kortom ik vroeg me af: hoe kan je automatische BFBC2 als administrator draaien

ben zelf al bezig geweest om binnen gebruikersprofielen te zoeken en binnen eigenschappen van BFBC2

Het gaat over een notebook: Asus G73JH
windows 7 home premium
i7 720
ATI HD 5870M
8GB RAM
1TB opslag
Full HD screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:14:
Sinds de update krijg ik geen pins en awards meer, meer mensen die hier problemen mee hebben?
Iemand hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:15:
[...]

Kortom ik vroeg me af: hoe kan je automatische BFBC2 als administrator draaien

[...]
Volgens mij, als je rechtsklikt op de snelkoppeling, moet je het tabblad Compatibiliteit of Compatibility zien staan. Op dat tabblad kun je onderaan kiezen om het programma altijd met administratorrechten uit te voeren. Weet zo even niet hoe die optie letterlijk heet, maar moet wel te vinden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
CptChaos schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 01:09:
[...]
Ik draai Avast, hier is ook een gratis versie van te downloaden op avast.nl, wil je daar eens mee proberen? Of de BFBC2 map(pen) excluden in AVG, welicht scheelt dat ook.

Ik heb bij de FAQ in de TS een vraag toegevoegd over de spawnlag. Klopt de informatie die ik er neer heb gezet? Het is de laatste vraag. Graag wil ik wederom jullie aandacht vragen om tips e.d. die inderdaad blijken te werken aan mij door te geven via DM. Dan kan ik ze erbij zetten in de FAQ van het topic. Zo wil ik graag een knowledge base opbouwen, waarmee anderen hun voordeel kunnen doen.
IK ga het vanavond proberen en laat hier dan weten hoe het gegaan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 17:09
Ik heb met de Sapphire HD5870 icm BFBC2 een probleem....

Als ik aan het gamen ben gaat het allemaal prima. ik heb geen flickeringen.
Er komt ongeveer om de 10 minuten een soort frame-lag. dan blijft het beeld gedurende 6 seconden op 1 frame per seconde draaien. dat gebeurt helaas regelmatig.

iemand een idee? ik heb vanaf 10.3 naar 10.5beta drivers geinstalleerd. beide werkten niet. ook naar de laatste 10.4 drivers werkt niet.

Crypter

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
Nu al een paar keer op de PS3 gehad dat aan het einde van de ronde mijn ps3 crasht....andere games geen problemen. Meer mensen met die vreemde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:34:
Volgens mij, als je rechtsklikt op de snelkoppeling, moet je het tabblad Compatibiliteit of Compatibility zien staan. Op dat tabblad kun je onderaan kiezen om het programma altijd met administratorrechten uit te voeren. Weet zo even niet hoe die optie letterlijk heet, maar moet wel te vinden zijn :)
Bedankt voor de reactie ik zal hier eens achteraan gaan vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:34
CptChaos schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 01:09:
[...]

Klopt inderdaad, er is nog niets officieels vanuit DICE gekomen maar hier staan oplossingen voor meerdere anti virus programma`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
steffeh schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:31:
Klopt inderdaad, er is nog niets officieels vanuit DICE gekomen maar hier staan oplossingen voor meerdere anti virus programma`s.
En ook deze is nu vereeuwigd in de FAQ, dank voor de link! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
CptChaos schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 00:22:
[...]
En ook deze is nu vereeuwigd in de FAQ, dank voor de link! :)
Geen probleem, heeft al super veel mensen geholpen waaronder mezelf.

Begin volgende week komt Client R8 en Server R12, hier change log te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:47
Gisteren mn nieuwe videokaart binnen gekregen, van 8800GT naar 5850.
Echter is mijn FPS vrijwel gelijk gebleven :( alleen nu staat alles op high :+ niks aan de hand dus :P
Ik heb zoals velen ook langere laadtijden en FPS drops zo nu en dan, vanavond de 10.4a installen ipv 10.4 ik zal mijn bevindingen laten weten!

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

steffeh schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:41:
[...]

Begin volgende week komt Client R8 en Server R12, hier change log te vinden.
Sweet: "Client - Vsync bugfixed for DX10/DX11" :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 14-09 16:53
Gaat het laden bij jullie ook opeens zo traag? Met de nieuwe ati driver was het binnen 15 sec geladen. Nu duurt het alweer een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:39
harmageddon schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:54:
Gisteren mn nieuwe videokaart binnen gekregen, van 8800GT naar 5850.
Echter is mijn FPS vrijwel gelijk gebleven :( alleen nu staat alles op high :+ niks aan de hand dus :P
Ik heb zoals velen ook langere laadtijden en FPS drops zo nu en dan, vanavond de 10.4a installen ipv 10.4 ik zal mijn bevindingen laten weten!
Wat voor CPU heb je? Mijn dualcore E6600 trekt het bijna niet (100% usage). Zo te lezen op fora wordt een quadcore aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voor de mensen die nog problemen hebben om hun Veteran rank goed te krijgen; EA support kan het voor je oplossen! Volgens mij weten ze zelf ook niet helemaal waar het nu precies fout gaat, maar volg het onderstaande en het moet goedkomen:
Cloud schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:46:
[...]

Dat is inderdaad de chat waarmee ik dat veteran probleem op probeer te lossen ja. Die kun je vinden door naar http://support.ea.com te gaan. Aan de linkerzijde kies je dan voor Email Us en dan moet je inloggen met je EA account. Daarna kies je je platform en game en dan zie je onderaan de mogelijkheden voor contact. Als de chat beschikbaar is staat er een Live Chat knop, anders alleen een email formulier.
Ze hebben het niet helemaal goed gedaan (lees: ze hebben bij mij ipv BF Heroes, BF2 toegevoegd) maar ik heb wel mijn Veteran rank 1 en mijn M1 gekregen.

Er zitten mensen tussen die niet weten hoe het precies zit. Maar als je gewoon volhoudt dan krijg je vanzelf iemand die je echt kan helpen. Bij mij was het na 1 chatsessie en 2 mailtjes geregeld. :) Als je even rekening houdt met het tijdsverschil van zo'n -9 uur, dan reageren ze eigenlijk ook nog best vlot op mails. Jammer van de bugs in het Veteran systeem, maar de EA support lijn is echt in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:47
Dutchy007 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:55:
[...]

Wat voor CPU heb je? Mijn dualcore E6600 trekt het bijna niet (100% usage). Zo te lezen op fora wordt een quadcore aangeraden.
Ik heb idd ook een E6600 @ 3GHz, trekt het prima :)
Echter ook met de 10.4a drivers heb ik langere laadtijden dan met mn 8800GT echter ben ik afgelopen 2 uur geen framedrops tegen gekomen :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zie dat R8 en R12 binnenkort uitkomen, die moet veel problemen oplossen, volgens dit: http://bit.ly/abCcQj

Ik draai het zelfs op een E5300, wel op 3.9 GHz. Na de R7 patch een beetje last van lage framerates op bepaalde maps, maar op een een of andere manier is dat de laatste tijd een stuk minder geworden.

[ Voor 0% gewijzigd door Compizfox op 08-05-2010 12:50 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

CptChaos schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:45:
[...]
Op C-drukken heeft sowieso geen zin in de game, want die heeft geen keybind, maar je zal de verwijzing bedoelen naar MW2 toe, dat hij dan gaat pronen neem ik aan? Laat ik hier maar niet al te ver over MW2 gaan blaten dan.
Niet eens bij nagedacht, ik heb MW2 niet, maar ik stel mijn keybinds altijd zo in dat c crouch is. Dus dat ik idd ga bukken heel de tijd.

Nu heb ik echter een nieuw probleem, als ik BF:BC2 opstart en ik ga zoeken naar servers vindt hij er ongeveer 20. Dat heb ik wel eens eerder gehad: dan moet je gewoon de nieuwste patch downloaden, daarna heb je weer honderden servers. Als ik echter de updater run, gaat deze eerst het versienummer checken, en i.p.v. de nieuwste patch te downloaden start hij het spel gewoon op :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:25
echt leuk voor het weekend nog veel kunnen gamen heb al zeker 2 dagen met 10.4 a gedraait en de versie er voor ook geen probleem alleen in het alle begin maar bijna iedereen had toen problemen

maar in het weekend dacht laat ik weer eens even spelen game start gewoon maak een paar kills en dan in eens een freez en paar sec later een wit scherm wat kan het zijn ??

heb de game al een tijdje zit op level 48 dus heb wat uurtjes er op zitten dan is het toch raar dat ik niet meer kan gamen door dit alleen andere games die doen het wel gewoon

meer mensen last er van die pas na paar dagen kuren kregen met die 10.4a driver van ati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

link_mario

Ofwa?

Sinds gister kan ik niet meer online spelen, word constant gekicked "punkbuster.exe initializing failed".

Fijn. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

NLMarcel194 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:56:
echt leuk voor het weekend nog veel kunnen gamen heb al zeker 2 dagen met 10.4 a gedraait en de versie er voor ook geen probleem alleen in het alle begin maar bijna iedereen had toen problemen

maar in het weekend dacht laat ik weer eens even spelen game start gewoon maak een paar kills en dan in eens een freez en paar sec later een wit scherm wat kan het zijn ??

heb de game al een tijdje zit op level 48 dus heb wat uurtjes er op zitten dan is het toch raar dat ik niet meer kan gamen door dit alleen andere games die doen het wel gewoon

meer mensen last er van die pas na paar dagen kuren kregen met die 10.4a driver van ati
10.4a werkt prima bij mij. VAn het weekend nog 3 blokken van 5a6 uur nonstop gegamed. Geen 1 keer gecrashed.

Denk dat je je setup zal moeten testen op stability met dingen als furmark, prime95, memtest. Verder koeling testen etc.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
link_mario schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:00:
Sinds gister kan ik niet meer online spelen, word constant gekicked "punkbuster.exe initializing failed".

Punkbuster updaten?

http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

Wijst zich vanzelf, hopelijk werkt het dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
Help!!!! schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:40:
[...]

10.4a werkt prima bij mij. VAn het weekend nog 3 blokken van 5a6 uur nonstop gegamed. Geen 1 keer gecrashed.

Denk dat je je setup zal moeten testen op stability met dingen als furmark, prime95, memtest. Verder koeling testen etc.
aan me koeling ligt het niet :P alles is waterkoeling memtest had ik al gedaan heb ik nachts gedaan prime95 alleen 2 uurtje ik weet dat het langer moet maar geen tijd die zal ik vanacht wel laten draaiten

maar waar het om gaat is dat die met 10.4a gewoon paar dagen deed en toen in eens niet meer deed

heb vandaag zelfs de drivers verwijdert en op nieuw gedaan alleen tot 10.4 heb net nog een uurtje gespeeld
alleen jammer dat dus nu weer wat langer laad en zo hopen dat nu wel gewoon blijft draaien dus ik w8 wel weer even met 10.4a misschien wel beter als er nog een hoger versie komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
link_mario schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:00:

Eerste wat in mij opkomt: Punkbuster geüpdatet?

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 10-05-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
CptChaos schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:45:
[...]
Eerste wat in mij opkomt: Punkbuster geüpdatet?
Zei ik ook al 2 posts boven je, maar ik denk dat het daar aan ligt. Sterker nog, weet het bijna wel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand iets af van die M1 Bug en of die wordt opgelost? Ik kan mijn all weapons bronze medals niet halen daardoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
zo heb me pc even goed na gekeken met

memtest 4.10 dat was 100% ok
prim95 was ook gewoon goed

3dmark Vantage bij deze kreeg ik een mooie blauw schermop het einde jammer genoeg
gaat om een 3870x2 van MSI dus denk dat het geheugen niet meer goed is
cooling is goed want is aan geloten op me waterset en de kaart is nooit echt warmer dan 50 graden geworden of zo en is ook nooit over geklokt geweest

is er nog een andere prog waar mee ik het goed mee na kan kijken ? wil best een topic maken maar lijkt me niet nodig toch?

en wat ik nog ga doen is de pasta vervangen maar wil eerst weten als er nog een prog om de geheugen van de kaart kan na kijken want duurt wel even voor dat al me water en netjes er uit komt

[ Voor 15% gewijzigd door NLMarcel194 op 11-05-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

NLMarcel194 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:26:
zo heb me pc even goed na gekeken met

memtest 4.10 dat was 100% ok
prim95 was ook gewoon goed

3dmark Vantage bij deze kreeg ik een mooie blauw schermop het einde jammer genoeg
gaat om een 3870x2 van MSI dus denk dat het geheugen niet meer goed is
cooling is goed want is aan geloten op me waterset en de kaart is nooit echt warmer dan 50 graden geworden of zo en is ook nooit over geklokt geweest

is er nog een andere prog waar mee ik het goed mee na kan kijken ? wil best een topic maken maar lijkt me niet nodig toch?

en wat ik nog ga doen is de pasta vervangen maar wil eerst weten als er nog een prog om de geheugen van de kaart kan na kijken want duurt wel even voor dat al me water en netjes er uit komt
Je kunt eventueel Furmark draaien of in atitraytools/atitools? zit ook zo'n testprogramma (harige kubus) waarmee je je kaart kunt testen. Deze testen belasten je kaart heel zwaar.
Als deze tests niet vastlopen dan is er misschien toch een software/driver probleem.

PC Specs

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Lees eerst de topicstart voordat je je probleem post
• Zoek of er al enige oplossingen voor zijn gevonden
• Geef een duidelijke omschrijving van het probleem
• Vermeld wat je zelf hebt geprobeerd
• Vermeld ook het platform waar het probleem over gaat
• Simpele vragen en problemen waar geen inzet worden getoond zijn (nog steeds) uit den boze!

• Als je een oplossing hebt, DM deze dan naar CptChaos :-)