Ervaringen met "chinese" autoradio's (Chinavasion etc.)?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 14:19
Ik heb de King Cobra 7 Inch HD Touch Car DVD Player (WIFI, GPS, DVB-T) gekocht met inbouwen.

Het enige vreemde wat ik vindt als de sleutel uit het contact is dat ik de sleutel uit het contact haal dat ik nog steeds de Fan hoor van de auto radio. meerdere mensen hier evaring mee of zou ik nog iets met de bekabeling moeten doen?

Ook heb ik de Tv nog niet voor elkaar gekregen, misschien meerdere evaringen mee?

Zelf heb ik de rode en gele draad al verwisseld dan gaat die wel uit maar houdt die de instellingen niet vast.

Het lijkt me niet de bedoeling dat ik de voeding moet horen als de pc uit staat lijkt me dat dan de accu snel leeg getrokken wordt.

gr
Bikkel-Rulez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmertens
  • Laatst online: 10-09 17:31
Zelf zit ik ook te kijken naar de volgende Chinese radio:

Piranha - 7 Inch Detachable Car DVD Player (1-DIN + GPS)
http://www.chinavasion.co...-car-dvd-player-1din-gps/

Deze is maar 1 din maar heeft toch een 7 inch verwijderbaar scherm. Iemand hier ervaring mee?

Ook kwam ik de volgende shop tegen:
http://www.da-sa.com

Hier zijn de prijzen nog goedkoper dan Chinavasion en geen verzendkosten en ze zitten in Den Haag. Ik heb ze een email gestuurd maar nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 22:48

jurma

simply connecting...

Om toch bij de chinese radio's te houden, heb ik de volgende radio gekocht: http://www.yfteshop.com/eshop/goods.php?id=60. Hij is gisteren verstuurd en ben benieuwd wanneer hij binnen is en/of dat het fatsoenlijk werkt.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmertens schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:04:

Ook kwam ik de volgende shop tegen:
http://www.da-sa.com

Hier zijn de prijzen nog goedkoper dan Chinavasion en geen verzendkosten en ze zitten in Den Haag. Ik heb ze een email gestuurd maar nog geen reactie gehad.
En al wat gehoord? :) En hoe kan ik een PM sturen?! Heb een vraag aan pantel02...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmertens
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:26:
[...]

En al wat gehoord? :) En hoe kan ik een PM sturen?! Heb een vraag aan pantel02...
Niks gehoord. Via de telefoon kom je in een voice mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmertens schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:28:
[...]

Niks gehoord. Via de telefoon kom je in een voice mail.
Hmm jammer, waren toch interessante prijzen. Ik heb ook gemailt, als ik wat hoor dan meld ik het :) PM heb ik overigens al uitgevogeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

hmmzz... die dsa electronics is niet echt een winkel:

Grotere kaart weergeven

Ik zou daar ietwat voorzichtiger mee zijn :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He ja klopt ik had het ook gezien. Maar veel internet winkels werken van huis uit.. Maar had ook gemailt of afhalen mogelijk was. Maar zoveel vertrouwen heb ik er ook weer niet in nee, ik bestel binnenkort wel via Chinavasion :)

Zijn er trouwens nog leden welke deze hebben http://www.chinavasion.co...on-system-with-bluetooth/

En waarbij ik wat vragen mag stellen via PM? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb plotseling iets heel vreemds , het 1e menu is niet meer te gebruiken met touchscreen, alles is te zien maar je kan niks klikken. Dit geld voor de radio, iPod etc. Het 2e menu wekt wel gewoon zoals altijd met gps en dergelijke...

Heb het systeem al gereset met de knop hiervoor maar maakt geen verschil, knoppen werken wel voor de radio maar touchscreen dus niet.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmertens
teacher schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:10:
hmmzz... die dsa electronics is niet echt een winkel:

Ik zou daar ietwat voorzichtiger mee zijn :)
Dit adres stond onderaan de pagina op de website. Ik zie het niet meer staan. Iemand houd het blijkbaar toch bij. Maar ik heb nog altijd niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu word ik wat desperate...

had ik maar een fatsoenlijke radio gekocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:57:
Nu word ik wat desperate...

had ik maar een fatsoenlijke radio gekocht :(
Hmm.. zoveel verstand heb ik er niet van maar het lijkt mij een software probleem. Wellicht kan je bij de fabrikant of verkoper vragen om de originele besturings bestanden (rom files noem je ze geloof ik). En kan kan je deze er over heen knallen en resetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu iig reactie van chinavasion gehad, die geven aan dat je moet updaten, sturen een bestand mee maar vertellen alleen niet hoe.

Heb het op usb kaart gezet en dan lijkt die hem te laden maar stopt die plotseling.

maar nog een mailtje erachteraan gestuurd, even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 11:07

pezevenK-

#dont.hate

Skef schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:43:
Ik heb een Shenzhen-Enco VW-7088 besteld voor mijn nieuwe auto (VW Eos).
En, heb je em al binnen? zo ja, hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 10:32
Even een quick review van mijn aankoop
reeds klein jaartje in gebruik.

De knight rider (let niet op de naam)
7 inch, 2 din tft autoradio aangekocht bij CV.
Heeft een ipod aansluiting die ik niet gebruik.
heeft een mogelijkheid voor tv kijken maar wederom deze gebruik ik niet vanwege het weg werken van de kabel dit geldt ook voor de achteruitcam (cam zat er niet bij)
wel gebruik ik de usb kabel met usb stick van 8 gig. laden duurd even maar dat is niet zon probleem.
Bouw kwaliteit was en is goed het scherm is te kantelen naar boven.
Achter het scherm zit de cd lader met 2 geheugen kaartjes sleuven eronder, 1 is voor routeplanner en de andere voor muziek.
Er werd igo mee geleverd en doet het prima met 1 maar dat is dat ik maar 1 muziek (radio) heb kunnen draaien terwijl ik igo aan de gang had en aangezien het perongeluk gebeurde heb ik niet kunnen achterhalen hoe het gebeurde.
De handleiding die je er bij krijgt is precies 1 a4-tje die gevouwen is, daar heb je dus niets aan staat alleen basics in.
Verder heb ik de rem kabel (achter op de radio) met andere kabel gelust zodat ik altijd dvd kan kijken, niet dat ik het doe maar anders doet hij het alleen als je op de rem staat.
Goed, dvd kwaliteit is prima te noemen, het is geen hdd maar goed te kijken.
De radio is prima maar niet lekker instelbaar je kunt de knoppen op het scherm instellen met vast radio programma.
Nu komt het! in het radio scherm kun je naar main menu om daar de andere mogelijkheden te kiezen, zoals dvd, routeplanner, usb, ipod enz.
maar als je eenmaal in de andere opties zit kun je niet naar een main menu...
vind ik persoonlijk raar er draaid win ce op en lijkt me gewoon een koppeling te zijn.
als je bv in usb zit leest hij alle mappen maar heb je sub mappen zal hij deze gewoon in de root laten zien.
gemis is ook in dit scherm van usb/mp3 is dat als je op het scherm drukt je een soort popup menu krijgt om door de mappen te "browsen" dus is het scherm niet overal als touch te gebruiken.
Tevens is me afstandbediening is niet lang mee gegaan, dit kan een batterij kwestie zijn maar omdat scherm goed werkt niet verder mee bezig gehouden.

nu de conclusie:
het is wel een negatief verhaal maar toch redelijk tevreden mee, waarom? de radio doet het en werkt zoals bedoeld is misschien inder tijd voor teveel geld gekocht misschien maar zeer verrast over scherm kwaliteit. mijn cijfer zou een 6 zijn. Wel is jammer dat CV nooit een update heeft uitgebracht voor de radio.

Dit is mijn eerste review, ik snap dat er veel tekst staat en dat het van de hak op tak gaat maar heb me best gedaan. Voor de taal puristen, ja er staan fouten in. sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

Skef

Ik scheer.me

pezevenK- schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:29:
[...]

En, heb je em al binnen? zo ja, hoe bevalt ie?
Heb 'm nu een paar weken in de auto zitten, en bevalt eigenlijk heel goed. De navigatie software is zeer goed te doen, en zijn ook goede up-to-date kaarten voor te vinden.

Heb tot nu toe 2 bugjes ontdekt:
1. Hij schakelt als ik achteruitrij over naar de parkeersensor-modus, terwijl ik die niet heb. Er is echter geen setting om dit uit te zetten.
2. Het resumen van lange mp3's en divx vanaf een sd-kaart wil nog wel eens verkeerd gaan, dwz op een andere plek dan de in beeld getoonde tijd.

Voor de rest werkt ie perfect!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:02
leosand schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:23:
Even een quick review van mijn aankoop
reeds klein jaartje in gebruik.

De knight rider (let niet op de naam)
7 inch, 2 din tft autoradio aangekocht bij CV.
[...]

nu de conclusie:
het is wel een negatief verhaal maar toch redelijk tevreden mee, waarom? de radio doet het en werkt zoals bedoeld is misschien inder tijd voor teveel geld gekocht misschien maar zeer verrast over scherm kwaliteit. mijn cijfer zou een 6 zijn. Wel is jammer dat CV nooit een update heeft uitgebracht voor de radio.

Dit is mijn eerste review, ik snap dat er veel tekst staat en dat het van de hak op tak gaat maar heb me best gedaan. Voor de taal puristen, ja er staan fouten in. sorry.
Goeie review hoor, meer hoeven we zo direkt niet te weten toch? :)
Misschien gewoon een linkje? Ik vind hem niet direkt bij CV. :)

[edit]
Trouwens, al eens op http://download.chinavasion.com/ gekeken of er misschien een update voor je radio tussen staat? :)
Bikkel-Rulez schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:28:
Ik heb de King Cobra 7 Inch HD Touch Car DVD Player (WIFI, GPS, DVB-T) gekocht met inbouwen.

[...]
Ondertussen al wat meer gebruikservaringen? Ik twijfel ook om deze te kopen (ooit :P ).

[edit]
Ik zie net dat er voor de King Cobra verschillende updates op hun download-pagina staan.
Zoek maar eens op CVFY-C41. Er staat ook een pdf voor 'fan replacement'. Misschien iets voor jou? :)

[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 06-08-2010 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maat hoe installeer je ze? Dat is de grote vraag;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 11:07

pezevenK-

#dont.hate

Skef schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:36:
[...]

Heb 'm nu een paar weken in de auto zitten, en bevalt eigenlijk heel goed. De navigatie software is zeer goed te doen, en zijn ook goede up-to-date kaarten voor te vinden.

Heb tot nu toe 2 bugjes ontdekt:
1. Hij schakelt als ik achteruitrij over naar de parkeersensor-modus, terwijl ik die niet heb. Er is echter geen setting om dit uit te zetten.
2. Het resumen van lange mp3's en divx vanaf een sd-kaart wil nog wel eens verkeerd gaan, dwz op een andere plek dan de in beeld getoonde tijd.

Voor de rest werkt ie perfect!
Dat is mooi om te horen, misschien wordt dat apparaat ook wel een optie voor in mijn golf.

Dat achteruitrijbugje zal wel een bug in het canbus systeem zijn. Hardwarematig.
2e bugje vind ik niet zo'n probleem, dat heb ik nu ook wel is met mijn Kufatech DMI.

Aangezien er Win CE 5 of 6 op draaid, is hier ook een soort van community voor met "hackerts" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Fire69 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 01:12:
[...]

Goeie review hoor, meer hoeven we zo direkt niet te weten toch? :)
Misschien gewoon een linkje? Ik vind hem niet direkt bij CV. :)

[edit]
Trouwens, al eens op http://download.chinavasion.com/ gekeken of er misschien een update voor je radio tussen staat? :)

[...]

Ondertussen al wat meer gebruikservaringen? Ik twijfel ook om deze te kopen (ooit :P ).

[edit]
Ik zie net dat er voor de King Cobra verschillende updates op hun download-pagina staan.
Zoek maar eens op CVFY-C41. Er staat ook een pdf voor 'fan replacement'. Misschien iets voor jou? :)
Nou ja al wel gekeken maar hij bij downloads, daar staat hij niet en hij is ook niet meer leverbaar daarom geen linkje.
http://www.chinavasion.co...-car-dvd-system-gps-dvbt/ deze komt dicht in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, hier heb ik ook niet zoveel aan:
Dear Jordy ,

Thanks for your email.

We are sorry for the inconvenience caused.

May I suggest you make the software checked and installed by your local technician? If the same problem still exist,we will offer you further assist.

Looking forward to your reply.

Best regards,

Mike

Chinavasion.com Customer Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fijn, had hem nu eindelijk in een update programma gekregen via SD kaart, klaar met updaten, en nu werkt bekant niks meer, radio blijft blauw zonder geluid, dvb-t geeft beeld maar geen geluid, en hij valt niet meer te updaten want het beeld blijft blauw...

china.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel-Rulez
King Cobra 7 Inch HD Touch Car DVD Player (WIFI, GPS, DVB-T) evaring update.

Ik heb nu ongeveer 3 weken de King Cobra 7.

ik ben op vakantie geweest dus heb hem meteen ook even in het buitenland gecheckt.
De Radio blijft goed werken ook tijdens het rijden, soms merk ik wel dat die als je grote afstanden rij dat de radio stoort/ verspringt naar andere zender.

TV kijken en rijden gaat niet samen. dan gaat die echt storen. Als je stil staat en tv kijkt gaat het perfect.
Wifi vindt ik een beetje over Kill op de autoradio. je moet echt een onbeveiligt netwerk hebben of een beveiligd netwerk maar dan stil staan te internetten.

Navigatie Route 66 vondt ik bagger werken nu weet ik hoe het werkt en werkt het wel fijn. alleen de kaart die er bijgeleverd is, is niet echt recent. nieuwe kaart hiervoor te vinden of een andere navigatie te installeren is nog niet gelukt. Tomtom geeft melding dat kaart niet geactiveerd is dat is zeker wel gedaan. Igo juiste versie is ook nog niet gelukt helaas.

Vanmorgen had ik het probleem, ik had 3 dagen de auto niet gebruikt en de auto radio heeft de accu leeg gemaakt waardoor ik mooi stond vanmorgen. Meerdere mensen hier last van? of zou ik de bedrading moeten aanpassen? ik hoor namelijk zodra ik de sleutel uit slot haal nog steeds de fan. Alleen is die niet krachtig genoeg te starten. Zodra sleutel er in gaat hoor ik ook de fan en kan die gewoon gestart worden. hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.

gr
Bikkel-Rulez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit de radio op een permanente plus? Even meten waar je 12V meet met het contact aan en 0 met het contact uit en daar de + van de radio op aansluiten... als je dat al had gedaan dan is de fan (en wie weet wat nog meer) blijkbaar via de geheugen-aansluiting geschakeld en blijven gewoon onder spanning staan met het contact uit. Dat lijkt me een constructiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel-Rulez
De + zit achter het contactslot en de geheugen voeding heeft een permanente spanning. Zodra je het zo aansluit en vervolgens de sleutel om draait, is het geheugen weer leeg. heef iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 21:20
ik ben van plan de volgende speler te kopen:
Afbeeldingslocatie: http://eu.chinavasion.com/images/CVAU-C05-side8-aa.jpg

Echter kan ik slecht vinden welke merken navigatie en dan welke versie erop kan draaien.
ik lees veel over igo8.

maar heeft iemand er ervaring mee? en hoe zijn verder de aanpassings mogelijkheden? aangezien het windows ce 5.0 is lijkt me dat skins extra apps enz ook in omloop moeten zijn.
Toch is het zeer lastig te vinden.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Probleem: telefoneren met radio via bt. Goed geluid in de auto, de andere echter hoort het storen, hoe meer toeren hoe erger. In de auto hoor je hier dus niets van? Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee wat op dit moment de meest moderne/uitgebreidste/functioneelste 2din car dvd gps van chinavasion is.

Ik had een 1 din radio die ik nu al voor de 2e x terugstuur wegens software fouten, dus krijg nu een refund.
Mag dus voor dat bedrag (307.17 €) iets uitzoeken.

Met een beetje moeite kan ik een 2din kwijt alleen zie door de bomen het bos niet meer bij hun.
Iemand enig idee wat de "beste" kan zijn?

gaat vooral om radio/ipod/gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
King Cobra heb ik al een ganse tijd op het oog (jammer genoeg geen budget ervoor :'( ):
http://www.chinavasion.co...car-dvd-players/?sortby=2

Laat die nou net 307€ kosten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat is het antwoord wat ik zocht.

Interessant dat je zo in het OS kan, is die verder ook nog up to date genoeg (jaar oud, en technologie evolueert snel..)?
Verder zijn de meeste machines geloof ik vrij gelijk qua specs bij hun of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
King Cobra en nog enkele andere hebben een "HD"-scherm, 800x480 ipv de gebruikelijke 320x272. Dat zal dus wel een behoorlijk verschil in scherpte geven.
Volgens mij hebben die ook een andere processor (ik ga hierbij gewoon af op het feit dat ze zeggen dat hij sneller reageert :P )

Geen idee of hij up-to-date is, je kan altijd eens checken of er updates zijn op http://download.chinavasion.com :)
(zoeken op de product-code: CVFY-C41 )

edit:

Er zijn blijkbaar 3 updates, 1 usermanual en 1 manual voor het vangen van de fan :)

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 03-11-2010 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik ben ook opzoek naar dubbeldin navigatie... de king cobra ziet er wel goed uit.
Hoe werkt dat navigeren daarmee? dat is voor mij een belangrijk punt ...

tevens zit ook te twijfelen tussen:

http://cgi.ebay.de/D5101-...ain_0&hash=item3a5e803fd9 (deze past net, of is te groot)?

en

http://cgi.ebay.com/ebaym...=ADME:X:BOCOS:MOTORS:1123 (de prijs is erg hoog)

Maar bij de king cobra komen updates uit ... dat is ook wel belangrijk
En de zwarte frame om de cobra? zit deze wel stevig vast?
En heeft iemand misschien een foto van zijn cobra in de auto?

is voor een seat leon oud model http://img255.imageshack.us/img255/3430/matendubbeldin.png

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel jammer dan de grijse rand erin ...
ben benieuwd tot iemand wat post :D

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee of je bij de king cobra een frontend eroverheen kan plaatsen a la centrafuse?

• Fire69
Centrafuse kende ik niet. Zou wel mooi zijn moest het kunnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb centrafuse voorheen gebruikt op een car pc en dat werkte semi fijn, dus ben benieuwd of het hiervoor ook gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hye goud varken vraagje
ik zag je post over die radio van chinavasion CVFX-C02 ik neem aan dat je die ook heb of hebt gehad?
Ik heb die radio nu ook maar ik heb zeer last van dat piepje op het menu.
zelfs als ik de volume harder zet dan hoor ik die piep.

Menu's bekijken volume harder schermaanraking .. over al die piep.

Weet jij misschien hoe je die uit kan zetten?

Let me know
Gr anthony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is me voorheen gelukt, maar bij de 2e radio de ik heb gekregen lukte het me ook miet meer... sorry kan je dus ook niet helpen.

Verwijderd

hallo,
ben nieuw hier maar volg dit forum al een tijdje.

heb inmiddels de CVSA-C13 aangeschaft (plaatje staat al in eerdere berichten van dit topic).

moet zeggen dat radio en bluetooth naar behoren werkt.

heb alleen geen beeld bij DVD afspelen, hoor wel geluid maar dus geen beeld. Beeld geeft blauw scherm met waarschuwing erop: "warning please do not watch for your safety".

Deze waarschuwing heb ik er steeds opstaan, ook als de auto stilstaat in P (automaat). Iemand hiervoor een oplossing?

thanks,
Marco

Verwijderd

Meestal is er een kabel voor snelheidssignaal die je aan massa moet leggen, als ik me niet vergis.

• leosand
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:54:
Meestal is er een kabel voor snelheidssignaal die je aan massa moet leggen, als ik me niet vergis.
jup dat heb ik ook gedaan toen had ik beeld ook onder autorijden
maar goed ik heb mijn autoradio er uit gehaald.
werkte niet goed meer
had problemen met scherm op zwart zetten, in de mp3 mode heb ik een blauwe achtergrond en als het donker is buiten lichte me gehele auto van binnen op.
Tevens probleem met geluid in de radio mode, geluid gaat dan steeds harder waarschijnlijk een probleem van het scherm waar de touch zit voor geluid harder.
denk dat ik hem binnenkort te koop zet heb geen tijd om hem te updaten

Verwijderd

[/quote]Meestal is er een kabel voor snelheidssignaal die je aan massa moet leggen, als ik me niet vergis.
[quote]

voor zover ik weet waren er maar 2 draadjes over, een roze en een bruine. Op beide kreeg ik geen ontvangst, maar heb ze denk niet aan massa geprobeert.

gr,
Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:35:
[/quote]Meestal is er een kabel voor snelheidssignaal die je aan massa moet leggen, als ik me niet vergis.
[quote]

voor zover ik weet waren er maar 2 draadjes over, een roze en een bruine. Op beide kreeg ik geen ontvangst, maar heb ze denk niet aan massa geprobeert.

gr,
Marco
ik heb bij mij alleen de roze gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 23:17
Heeft er iemand ervaring met de onderstaande klapscherm? Er staat dat er een stylus pen wordt bij geleverd, dat geeft mij twijfels over de werking van het touchscreen, maar voor het zelfde geld werkt het touchscreen wel gewoon prima.

http://www.aliexpress.com...-car-dvd-wholesalers.html

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/img/imagerepos/cn/22/cn220053060/1279089804193_hz-myalibaba-web4_2002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sk-haustechnik.net/media/images/pip_radio.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Volgens mij is dat gewoon omdat het een resistief touchscreen is, zoals je vroeger bij de meeste pda/smartphones had.
Die zijn gewoon goed met de vinger te bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie zojuist dat ze nieuwe modellen erop hebben gezet.

Bijvoorbeeld:
http://www.chinavasion.co...vd/7-inch-car-dvd-player/

Bij de gegevens staat bijv: - Frequency: 500MHZ +250MHZ DSP

Gaat die dan ook echt sneller zijn dan bijvoorbeeld een king cobra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik ben voor mijn auto (vw golf V) op zoek naar een navigatiesysteem. ik heb begrepen dat je uit china goedkoop 1 kan kopen. weten jullie via waar ik het kan kopen, wat ook betrouwbaar is met leveringen en betalingen?

ik hoop dat jullie dat weten

groet

bayabert

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:52:
Ik zie zojuist dat ze nieuwe modellen erop hebben gezet.

Bijvoorbeeld:
http://www.chinavasion.co...vd/7-inch-car-dvd-player/

Bij de gegevens staat bijv: - Frequency: 500MHZ +250MHZ DSP

Gaat die dan ook echt sneller zijn dan bijvoorbeeld een king cobra?
Kick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:18:
Hallo,

ik ben voor mijn auto (vw golf V) op zoek naar een navigatiesysteem. ik heb begrepen dat je uit china goedkoop 1 kan kopen. weten jullie via waar ik het kan kopen, wat ook betrouwbaar is met leveringen en betalingen?

ik hoop dat jullie dat weten

groet

bayabert
Topic hier misschien even lezen? Het topic is gestart voor vragen zoals die van jou, dus de info staat hier al gewoon :)
Staat er bij de King Cobra hoeveel Mhz die is?
Hoewel het dan nog moeilijk te vergelijken is natuurlijk, het kan ondertussen al een nieuwere generatie van cpu zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:42:
[...]

Topic hier misschien even lezen? Het topic is gestart voor vragen zoals die van jou, dus de info staat hier al gewoon :)

[...]

Staat er bij de King Cobra hoeveel Mhz die is?
Hoewel het dan nog moeilijk te vergelijken is natuurlijk, het kan ondertussen al een nieuwere generatie van cpu zijn...
king cobra zegt 400mhz.

Maar kan net zo goed het verschil zijn als dat je vroeger tussen intel en amd had, verschillende mhz maar zelfde prestaties.

Al is de king cobra relatief gezien alweer iets ouder, de prijs blijft hoog...enige voordeel is dan nog dat je in windows CE kan komen dus zelf ook kan gaan installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
heb contact gehad met chinavasion en die beweren nog steeds dat de king cobra de meest geavanceerde op het moment is, al heb ik vaak mijn twijfels bij de kennis van die medewerkers..

Ray [Chinavasion]: Hi, how can I help you?

Jordy: hello, i would like to know if the 2 din king cobra radio is still the most advanced radio that you have to offer? because the latest radio's that are added have faster specs (speed, mhz etc.) but the price is lower

Jordy: http://www.chinavasion.co...dvd-player-wifi-gps-dvbt/

Jordy: http://www.chinavasion.co...vd/7-inch-car-dvd-player/

Ray [Chinavasion]: I am checking that for you now.

Ray [Chinavasion]: ok

Jordy: thank you

Ray [Chinavasion]: You welcome

Ray [Chinavasion]: I think 2 din king cobra radio is still the most advanced radio that we have Jordy

Jordy: and is it also the fastest?

Jordy: because the specs say different, and i can believe that the evolution in hardware can be quite big in a year time

Ray [Chinavasion]: Yes for now

Ray [Chinavasion]: As we are wholesalers and not retailers, I am sorry to say that we do not have this information on hand. We ask that you order a sample product in order to verify this detail.

Jordy van Nies: ok, thank you, then i know enough

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 10:37 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

;)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met welke ipods compatible zijn met deze apparaten?

Heb nu inmiddels een king cobra in de auto zitten, en heb al een oude zwart wit 20gb ipod (u2 edition) geprobeerd, de nieuwere 30 met kleur, een ipod nano 2 gb en een iphone 3gs, alle 4 spelen muziek af, bij sommige kan ik ook nog vooruit spoelen en dergelijke, maar vanaf de radio muziek uitzoeken is geen kans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:52

MrN

nee

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 06-03-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameRoy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-04-2024
ik heb interesse in deze 2 din http://www.chinavasion.com/2-din-car-dvd/cvfyc96/ gaarne jullie input in deze?

Waar op te letten om het werkend te maken veel gelezen bv het wisselen van kleur draad/software navigatie/enz...

Diegene waarbij de 1 of 2 dins ingebouwd zijn gaarne een werking update?
Bij voor baat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, ziet er een mooi ding uit. :)

GPS, Wifi, 3G, Bluetooth, DVB-T, ... wat wil je nog meer in je auto? :P

Of het toestel zelf goed/vlot werkt, dat zal niemand hier je al kunnen zeggen denk ik...

[edit]
Linkje naar de handleiding:
http://download.chinavasion.com/download/CVFY-C96-2GEN.PDF

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 22-06-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameRoy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-04-2024
Fire69 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:36:
Tja, ziet er een mooi ding uit. :)

GPS, Wifi, 3G, Bluetooth, DVB-T, ... wat wil je nog meer in je auto? :P

Of het toestel zelf goed/vlot werkt, dat zal niemand hier je al kunnen zeggen denk ik...

[edit]
Linkje naar de handleiding:
http://download.chinavasion.com/download/CVFY-C96-2GEN.PDF
Fire69:Thanks voor de link handleiding. d:)b

Willen diegene die 1 of 2 Dins al een tijdje hebben ingebouwd, de functies/gebruikers ervaringen delen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Heeft er iemand ervaringen met deze: http://www.chinavasion.co...S_Wi-Fi_3G_Bluetooth_RDS/
en dan met name als je er Sygic GPS op installeert. Kun je hier iedere android app op installeren? Ik vraag mij af of dit een beetje werkt.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baky007
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik ben dus ook toevallig op deze website terechtgekomen. Heeft iemand ervaring met Road Hog (CVJY-C186)??

Ik heb dus ook gevraagd of ze GPS software leveren maar dat doen ze dus niet. Echter ben ik een totale No-No als het gaat daarom. Kan ik dus gewoon een chip kopen waar bijv Tom Tom opstaat en laten afspelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:46
Is het verstandig om een android of een win CE systeem te kopen.
Ik hoor tegestijdige verhalen.

Mijn voorkeur gaat naar android, omdat dit natuurlijk zonder problemen met de gsm (ook android) comuniceerd.
Ook om dat je dan volgens mijn makkelijk zelf navi software erop kan zetten ( je kan kiezen welke je wilt)

Klopt dit?

heb er een paar gezien bij dealextreme www.dx.com

nadelen android:
- opstarttijd
- niet snel

voordelen android:
- internet
- zelf instaleren
- universeel

nadelen CE:
- microsoft
- Niet flexibel

Voordelen CE:
- snelle opstart

[ Voor 3% gewijzigd door my_fiero op 04-08-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week of 2 een 2 din android (kitkat 4.4.4) radio in mijn auto ingebouwd en kan tot op heden niets ontdekken wat er niet goed aan werkt.
maw een abdolute aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:49

Videopac

Rommelt wat aan.

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:34:
Ik heb sinds een week of 2 een 2 din android (kitkat 4.4.4) radio in mijn auto ingebouwd en kan tot op heden niets ontdekken wat er niet goed aan werkt.
maw een abdolute aanrader.
Welke heb je?
En werkt een achteruitrijcamera ook?
En steurwielbediening?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Ik heb in mijn polo bjr 2011 een dubbeldin radio ( denk Chinees of zo , over genomen )
Deze werkte perfect
Nu is hij onder het rijden plotseling vanzelf opgestart en zijn de helft van de kleuren weg
Hij werkt verder perfect
Heeft iemand een idee
Ik heb al gecontroleerd of er een kabel los zit maar is niet zo

Met vr gr henny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:48
Ik verwacht niet dat zoiets eenvoudig repareerbaar is. Maar voor de volledigheid: wat is het merk, type etc. En wat zijn precies de fouten:
- spontane herstarten ( klinkt als wegvallen voeding)
- scherm mist kleuren ( klinkt als loszittende / beschadigde display-kabel)
- .... ?
Durf je hem uit te bouwen en open te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 14:22
Iemand ervaringen met het merk carjoying?
http://nl.aliexpress.com/...igin=n&SortType=price_asc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Geen hands-on ervaring, maar in mijn speurtocht naar Chineze autoradio/-navigatie is dit wel mijn favoriet: op hun site staan regelmatig firmware- en kaartupdates, vragen worden beantwoord en er wordt o.a. uitgelegd hoe je een DAB+ module aan kunt sluiten. Ook hebben ze een EU-magazijn waardoor je geen invoerrechten hoeft te betalen. Zie hun site. Samenvattend: op papier een aanrader.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een quadcore android gehad van carjoying een universele 2din
en zag eruit als een tablet en helaas in mijn auto laten zitten bij de verkoop.
Werkte naar behoren ,geluid was goed en bediening (alles eigenlijk).
Vond wel het opstarten wel lang duren (koude start meer dan 20 seconden)
De service vond ik echt super en de ook updates.
Ze zitten ook in Europa dus geen problemen met invoerrechten en wachttijden.
Heb nu een goedkope passende radio voor mijn renault met wince 6
en een single core maar start snel op ( sneller dan die qudcore android)
en ik moet zeggen dat het geluid echt beter is dan de fabrieksradio
en dat was bij die Joying niet het geval wel goed maar niet beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-08 12:52
Ik heb zojuist de Joying Y-UL135 besteld.
Hij wordt verzonden vanuit Duitsland en ik zou hem binnen 1-4 werkdagen moeten ontvangen.

Ik ben erg benieuwd en hou jullie op de hoogte naar mijn bevindingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Joshua... op 28-06-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Joshua... schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:03:
Ik heb zojuist de Joying Y-UL135 besteld.
Hij wordt verzonden vanuit Duitsland en ik zou hem binnen 1-4 werkdagen moeten ontvangen.

Ik ben erg benieuwd en hou jullie op de hoogte naar mijn bevindingen.
d:)b
Dit is ook degene die ik op het oog heb, dus ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
Videopac schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:15:
[...]

d:)b
Dit is ook degene die ik op het oog heb, dus ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Vandaag heb ik hem binnengekregen en mijn eerste indruk is erg positief.
Ik heb alleen wel het vermoeden dat mijn vorige radio (Pioneer) een heel iets beter geluid had.
uptdate: na de equalizer in gesteld te hebben is het geluid goed.

Het is zo fijn om gewoon apps te kunnen installeren op de radio zelf. Zo heb ik bijvoorbeeld Spotify geïnstalleerd en al mijn playlisten offline beschikbaar gemaakt.

Alles is helemaal naar wens in te stellen en dit is echt een verademing in verhouding tot mijn vorige 2din radio (Pioneer AppRadio).

[ Voor 4% gewijzigd door Joshua... op 02-07-2016 11:31 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Joshua... schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 02:49:
[...]

Vandaag heb ik hem binnengekregen en mijn eerste indruk is erg positief.
Ik heb alleen wel het vermoeden dat mijn vorige radio (Pioneer) een heel iets beter geluid had.
uptdate: na de equalizer in gesteld te hebben is het geluid goed.

Het is zo fijn om gewoon apps te kunnen installeren op de radio zelf. Zo heb ik bijvoorbeeld Spotify geïnstalleerd en al mijn playlisten offline beschikbaar gemaakt.

Alles is helemaal naar wens in te stellen en dit is echt een verademing in verhouding tot mijn vorige 2din radio (Pioneer AppRadio).
Dank voor je eerste indruk. En goed om te horen dat hij bevalt. Ging het installeren makkelijk?
Wel jammer dat hij qua geluidskwaliteit minder lijkt te zijn.

Ik heb zelf een Toyota Auris met ingebouwde "premium" radio/navigatie, maar die is bagger, vooral het radiogedeelte. Gelukkig heeft die aparte eindversterkers die ik wil blijven gebruiken door die aan te sluiten op de pre-outs van de, nog aan te schaffen, Carjoying..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
Videopac schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:24:
[...]

Dank voor je eerste indruk. En goed om te horen dat hij bevalt. Ging het installeren makkelijk?
Wel jammer dat hij qua geluidskwaliteit minder lijkt te zijn.

Ik heb zelf een Toyota Auris met ingebouwde "premium" radio/navigatie, maar die is bagger, vooral het radiogedeelte. Gelukkig heeft die aparte eindversterkers die ik wil blijven gebruiken door die aan te sluiten op de pre-outs van de, nog aan te schaffen, Carjoying..
Ja hij bevalt erg goed. Het installeren is een eitje. 2 iso kabels er in en gaan.
Echt alles kan bijna aangepast worden. zo heb ik bijvoorbeeld ingesteld dat Google Maps geopend moet worden bij een druk op de navigatie knop in plaats van de standaard navigatie app.

Tijdens het rijden heb ik Spotify aan (muziek offline beschikbaar gemaakt en dit staat allemaal op de SD kaart) en TomTom flitsers (tip) met een overlay, werkt perfect.
En op mijn telefoon heb ik tethering aangezet zodat hij internet heeft voor Tomtom Flitsers en Google Maps / Now

De geluidskwaliteit van de audio is gewoon goed bij mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Joshua... op 08-07-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Joshua... schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:19:
[...]

Ja hij bevalt erg goed. Het installeren is een eitje. 2 iso kabels er in en gaan.
Echt alles kan bijna aangepast worden. zo heb ik bijvoorbeeld ingesteld dat Google Maps geopend moet worden bij een druk op de navigatie knop in plaats van de standaard navigatie app.

Tijdens het rijden heb ik Spotify aan (muziek offline beschikbaar gemaakt en dit staat allemaal op de SD kaart) en TomTom flitsers (tip) met een overlay, werkt perfect.
En op mijn telefoon heb ik tethering aangezet zodat hij internet heeft voor Tomtom Flitsers en Google Maps / Now

De geluidskwaliteit van de audio is gewoon goed bij mij.
Goed om te horen. Dank. Laatste vragen:
- heb jij ook zo'n frame-pje nodig gehad om hem passend te monteren? Ik begreep dat Chinese 2DIN niet de officiële 2DIN is.
- in welke auto (merk/type) heb je hem ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
Videopac schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:17:
[...]

Goed om te horen. Dank. Laatste vragen:
- heb jij ook zo'n frame-pje nodig gehad om hem passend te monteren? Ik begreep dat Chinese 2DIN niet de officiële 2DIN is.
- in welke auto (merk/type) heb je hem ingebouwd?
-Ja deze heb ik op eBay besteld. nu ligt hij los in mn 2 din gat zeg maar. Er is iets te veel ruimte omheen vrij nu. Mijn vorige 2 din radi opaste hier precies in.
- Seat Arosa uit 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:08
Ik heb ook net een Android radio gekocht. Geen Joying maar het is een Pumpkin geworden. Zij hebben ook een pakhuis in Duitsland (of het VK) en dit betekent een snelle levering en geen import/btw gedonder. Hiervoor had ik een Kenwood dnx5240bt en dit is toch wel even een hele verbetering. Het scherm is erg mooi en vooral het feit dat je niet vast zit aan de standaard indeling maar dat je elke app kunt gebruiken voor jouw muziek is super. Blijft wel jammer dat je voor de fm-radio/dab+ wel de standaardapp moet gebruiken omdat je met aansturing van bepaalde hardware zit. De fm-radio app is prima maar de DAB+ app is behoorlijk onstabiel. Ontvangst is voor beide wel erg goed.

Bij het inbouwen kom je wel voor nare verassingen te staan: het past voor geen meter in de standaard 2-din kooi/frame. Gelukkig ben ik redelijk handig en is dit aardig opgelost inmiddels.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LhZVSQ4.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

GodDamage schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:46:
Ik heb ook net een Android radio gekocht. Geen Joying maar het is een Pumpkin geworden. Zij hebben ook een pakhuis in Duitsland (of het VK) en dit betekent een snelle levering en geen import/btw gedonder. Hiervoor had ik een Kenwood dnx5240bt en dit is toch wel even een hele verbetering. Het scherm is erg mooi en vooral het feit dat je niet vast zit aan de standaard indeling maar dat je elke app kunt gebruiken voor jouw muziek is super. Blijft wel jammer dat je voor de fm-radio/dab+ wel de standaardapp moet gebruiken omdat je met aansturing van bepaalde hardware zit. De fm-radio app is prima maar de DAB+ app is behoorlijk onstabiel. Ontvangst is voor beide wel erg goed.

Bij het inbouwen kom je wel voor nare verassingen te staan: het past voor geen meter in de standaard 2-din kooi/frame. Gelukkig ben ik redelijk handig en is dit aardig opgelost inmiddels.

[afbeelding]
Dank je voor het delen van je ervaringen!
Een van de problemen inderdaad dat Chinese 2DIN niet de officiële 2DIN is, qua hoogte. Voor courante auto's is daar een plastic framepje voor te koop, voor andere auto's is het zelf knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Videopac schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:24:
[...]

Dank je voor het delen van je ervaringen!
Een van de problemen inderdaad dat Chinese 2DIN niet de officiële 2DIN is, qua hoogte. Voor courante auto's is daar een plastic framepje voor te koop, voor andere auto's is het zelf knutselen.
Niet alleen qua hoogte. Volgens mij scheelde het zowel in breedte als hoogte 1 centimeter. Voor zo'n beetje iedere auto, ook oudere modellen, zijn wel inbouwraampjes (bezel of fascia genoemd). Deze inbouwraampjes hebben de standaard 2-din maat maar de Chinese radio's dus niet. Je zult hoe dan ook zelf moeten knutselen om het passend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 14:52
Ook ik heb de gok gewaagd en zojuist een 2 DIN chinees gekocht, van Carjoying.

https://www.carjoying.de/vestempcp/quickview/view/id/136

Voordeel van deze unit:

- DAB+ ontvanger reeds ingebouwd
- Android 5.1 (i.p.v. 4.4.4)
- Verzonden vanuit Duitsland (geen import kosten en binnen een paar dagen binnen)
- 2 jaar garantie (wederom vanuit Duits warehouse)

Ik heb een Volvo S60 uit 2001. Deze werd met de HU-603 geleverd maar één van de vorige eigenaren besloot er een HU-1205 in te bouwen. Voordeel: ik heb meteen ruimte voor een 2-DIN unit, uitbouwen van de HU-1205 is nog geen 10 seconden werk.

Nu zal ik dus ook een frame moeten vinden, als ik het goed heb gemeten is de HU 118mm x 188,5mm en de Chinese HU 100 x 178mm. Lekker verwarrend; op hun website geven ze aan dat zowel het binnenwerk (de radio unit zelf) 100 x 178mm is én dat het frontje, dat iets groter is, óók 100 x 178mm is. We zullen zien...

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:15
Heb sinds een maandje de EU-JY-UL135. Moet zeggen dat ik een beetje mixed feelings heb.

Aan de ene kant is het een enorm mooie toevoeging aan mijn auto (Suzuki SX-4) die er goed uitziet en veel functionaliteit biedt. Aan de andere kant ook best veel - kleine - issues. Al die kleine issues zijn niet onoverkomelijk, maar samen zijn het er best wel veel.

Erg goed vond ik de support vanuit Joying: toen ik mijn eerste vragen stelde over verschillen tussen de types gaven ze niet alleen antwoord op mijn vragen, ze kwamen ook gelijk met links naar de framekit en kabels die ik nog nodig had voor mijn auto. Helaas was de link voor de kabel naar een site die niet naar Nederland levert, maar met even googlen toch een vergelijkbaar model gevonden.

Zonder een complete review te willen geven zijn mijn ervaringen tot nu toe

Pluspunten
  • Erg eenvoudige inbouw met duidelijke instructies, zelf voor een niet techneut als ik
  • Bijna plug-and-play: inbouwen en draaien, alle standaardfunctionaliteit werkt out-of-the-box
  • Mooi scherp scherm en heldere kleuren
  • Fysieke knoppen; tijdens het rijden is het handig dat niet alles via touch hoeft
  • Het is Android, dus je kan het helemaal aan je eigen wensen aanpassen
  • Opstarttijd. Deze viel mij 100% mee. De radio gaat in stand-by als je de motor uit zet, maar gaat na 5 minuten volledig uit (die tijd is instelbaar) om de accu niet leeg te laten lopen. Waar Android telefoons vaak een best lange opstarttijd kennen is deze unit in een seconde of 20 beschikbaar. Nog niet heel responsief, hij is dan duidelijk nog op de achtergrond bezig, maar muziek heb je in ieder geval al wel
Minpunten
  • Slechte radio ontvangst: als je in een tunnel of parkeergarage geen radio kan ontvangen snap ik, maar deze houdt al op onder een viaduct
  • Het is nog niet gelukt de steering wheel controls aan de praat te krijgen, want nog geen idee hoe ik die goed moet aansluiten - op dit puntje laten de handleiding en google het afweten
  • Helderheid bij fel zonlicht: als de zon goed schijnt en zeker als hij wat lager staat is het scherm niet meer te lezen
  • Standaard launcher niet zo geschikt voor in de auto. Maar dit is makkelijk op te lossen met alle alternatieve carmode launchers in de play store (ik gebruik nu AutoMate, maar ook Drivemode is erg gelikt)
  • OBD nog niet aan de praat gekregen ondanks dat Torque voorgeïnstalleerd is. Zeker geen noodzakelijk functionaliteit, maar hoe cool is het om tijdens het rijden realtime motormanagementinformatie zoals toerental, belasting e.d. te zien! Helaas blijft Torque volhouden dat bluetooth uit staat terwijl de OBDII adapter echt gepaired en verbonden is
  • Bellen via bluetooth lijkt alleen te werken via de meegeleverde bluetooth-app. Via AutoMate of andere launchers bellen is me nog niet gelukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GodDamage
Inmiddels heb ik ook wat meer ervaring opgedaan met mijn Pumpkin radio. De fm-ontvangst is echt super; nog nooit zoveel zenders opgevangen.Groot nadeel is dat de AF nagenoeg niets doet maar ik verwacht dat dat nog wel eens wordt aangepakt in een update. De DAB+ ontvangst is redelijk met de plakantenne maar ik laat een fm/dab/gps combi-antenne plaatsen omdat het mindere geluid van fm niet meer acceptabel is na het kennismaken met DAB+. De module die Pumpkin gebruikt is gemaakt door de DAB+ leverancier van Pure, Blaupunkt en Philips, dus daar kan het niet aan liggen.De DAB+ app is voor verbetering vatbaar. De favorieten zijn nogal omslachtig te benaderen en het geeft ook geen afbeelding van het radiostation weer. De titel en artiest van het nummer dat speelt wordt wel netjes weergegeven.

Het grootste nadeel is dat het scherm niet automatisch de helderheid aanpast d.m.v. een lichtsensor. Met de schuif uit het pulldown menu is het wel redelijk makkelijk aan te passen maar op het minimum is de helderheid voor 's nachts rijden nog altijd een factor 3 te fel. Gelukkig zijn er apps waarmee je de helderheid nog verder kunt terugdraaien en dan is het prima. Blijft wel het probleem dat wanneer je de auto de volgende dag start, de helderheid nog op het vorige niveau staat en het HEEEEEL lastig is om in het felle zonlicht een bijna volledig gedimd scherm weer op 100% helderheid te zetten. Als iemand een app kent die automatisch dimt op basis van zonsopgang/-ondergang, dan houd ik mij aanbevolen. De helderheid is op 100% net aan de lage kant om het scherm goed te kunnen lezen bij een laagstaande zon. Meeste apps zijn echter nog wel redelijk te lezen.

Voor de rest ben ik echter erg tevreden. Ik zou niet meer terug kunnen naar mijn Kenwood double din nu ik aan deze radio gewend ben. Alles werkt goed. Achteruitrijcamera (ook als het systeem nog aan het opstarten is of uit staat) navigatie. Ik heb er een ssd aangehangen met een sata-usb adapter en ik heb 15000 nummers tot mijn beschikking en nog een aantal HD film rips voor de kinderen. Erg fijn om met Poweramp of Promusic muziek af te spelen. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

dixet schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:07:
Heb sinds een maandje de EU-JY-UL135. Moet zeggen dat ik een beetje mixed feelings heb.

Aan de ene kant is het een enorm mooie toevoeging aan mijn auto (Suzuki SX-4) die er goed uitziet en veel functionaliteit biedt. Aan de andere kant ook best veel - kleine - issues. Al die kleine issues zijn niet onoverkomelijk, maar samen zijn het er best wel veel.

Erg goed vond ik de support vanuit Joying: toen ik mijn eerste vragen stelde over verschillen tussen de types gaven ze niet alleen antwoord op mijn vragen, ze kwamen ook gelijk met links naar de framekit en kabels die ik nog nodig had voor mijn auto. Helaas was de link voor de kabel naar een site die niet naar Nederland levert, maar met even googlen toch een vergelijkbaar model gevonden.

Zonder een complete review te willen geven zijn mijn ervaringen tot nu toe

Pluspunten
  • Erg eenvoudige inbouw met duidelijke instructies, zelf voor een niet techneut als ik
  • Bijna plug-and-play: inbouwen en draaien, alle standaardfunctionaliteit werkt out-of-the-box
  • Mooi scherp scherm en heldere kleuren
  • Fysieke knoppen; tijdens het rijden is het handig dat niet alles via touch hoeft
  • Het is Android, dus je kan het helemaal aan je eigen wensen aanpassen
  • Opstarttijd. Deze viel mij 100% mee. De radio gaat in stand-by als je de motor uit zet, maar gaat na 5 minuten volledig uit (die tijd is instelbaar) om de accu niet leeg te laten lopen. Waar Android telefoons vaak een best lange opstarttijd kennen is deze unit in een seconde of 20 beschikbaar. Nog niet heel responsief, hij is dan duidelijk nog op de achtergrond bezig, maar muziek heb je in ieder geval al wel
Minpunten
  • Slechte radio ontvangst: als je in een tunnel of parkeergarage geen radio kan ontvangen snap ik, maar deze houdt al op onder een viaduct
  • Het is nog niet gelukt de steering wheel controls aan de praat te krijgen, want nog geen idee hoe ik die goed moet aansluiten - op dit puntje laten de handleiding en google het afweten
  • Helderheid bij fel zonlicht: als de zon goed schijnt en zeker als hij wat lager staat is het scherm niet meer te lezen
  • Standaard launcher niet zo geschikt voor in de auto. Maar dit is makkelijk op te lossen met alle alternatieve carmode launchers in de play store (ik gebruik nu AutoMate, maar ook Drivemode is erg gelikt)
  • OBD nog niet aan de praat gekregen ondanks dat Torque voorgeïnstalleerd is. Zeker geen noodzakelijk functionaliteit, maar hoe cool is het om tijdens het rijden realtime motormanagementinformatie zoals toerental, belasting e.d. te zien! Helaas blijft Torque volhouden dat bluetooth uit staat terwijl de OBDII adapter echt gepaired en verbonden is
  • Bellen via bluetooth lijkt alleen te werken via de meegeleverde bluetooth-app. Via AutoMate of andere launchers bellen is me nog niet gelukt
Dank voor je feedback. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat een antenneversterker zou kunnen helpen voor een betere ontvangst. Dat geldt ook voor een betere antenne, mocht je een afschroefbare antenne hebbeb. En voor wat bettreft de stuurwielbediening: ik meen ooit een filmpje daarover gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Voor zo'n beetje elk model auto is wel een stalk-adapter te koop van Connects2 waarmee de stuurwielbediening probleemloos werkt. Voor de Suzuki moet je deze hebben: http://www.connects2.co.uk/Product/ProductItem/CTSSZ001.2

Wel een kanttekening dat de stuurwielbediening alleen werkt met de originele apps zoals radio, music etc. Behoorlijk irritant dat je voor 'volgende nummer' je handen van het stuur moet halen. Gelukkig is er net een app uitgebracht waarmee je de knoppen in zowat elke app kunt laten werken: http://forum.xda-develope...ol-music-players-t3436789

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

dixet schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:07:
[..]
Minpunten
[list]
Wellicht helpt iets als:
https://www.carjoying.com...ter-amplifier-amp-ea.html
Heb je hier wat aan?
https://www.carjoying.com/Joying-blog/15.html
[..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Hallo,

heb megelezen en ben ook opzoek naar een radio..

max 275 euro
eisen:
dubbel din
3x rca hoogst mogelijke voltage
usb
aux
navigatie (updatebaar)
dab
ipod classic 160gb etc compitable
snel opstarten
achteruitrijcamera

Hoe zit het met dat dubbeldin verschil qua maat?
zijn er converters?

wie kan helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:48
He Jordy,

Wat heb je zelf al gevonden? Een beetje uitzoekwerk kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
heb die carjoying al bekeken, aliexpress etc
maar vele ondersteunen gene ipod..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:30
jordycoelen schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:48:
heb die carjoying al bekeken, aliexpress etc
maar vele ondersteunen gene ipod..
Waarom wil je perse ondersteuning voor zo'n ipod classis? De naam zegt het al 'classic', dus eigenlijk niet meer van deze tijd. Je kunt toch ook vanaf een usb stick (vanuit het dashboardkastje), bluetooth, spotify/soundcloud app muziek afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik vind die Pumpkin zeer interessant. Hoe zijn je lange termijn ervaringen ermee? Is die radio standaard Canbus compatible, of had je daar nog een extra adapter voor nodig? Aan je dashboard te zien heb je een Mito? Bij ons komt ie in de Stilo. Paste hij niet binnen de bezel, of was het echt de kooi? Hoe heb je dat passend gemaakt?

BVD!

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Nog steeds super tevreden. Alles werkt zoals ik wil. Het monteren is het enige wat echt klote is. Ik heb de radio vastgezet met dubbelzijdig tape en dat zit goed vast. De bezel is op maat gevijld want die moest in breedte en hoogte een centimeter wijder gemaakt worden. De 2 din kooi zit er bij mij niet in. Het is inderdaad een MiTo en ik heb er een Connects2 kit voor gehaald van Ebay UK. Dat is verreweg het makkelijkst aansluiten. Stuurknoppen zijn programmeerbaar in het Android systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hier ook nog steeds een Pumkin, werkt nog probleemloos. Wel kleine puntjes dat soms m'n SD card met navigatie even geen zin heeft, maar even eruit/erin en werkt weer. Nadeel blijft toch nog de trage opstarttijd, even snel aanslingeren en gaan werkt niet helemaal.

Ben benieuwd qua hardware wat ze gaan doen met de android6/7 modellen, wil best wat meer betalen voor snellere opstart en beter geluid (face it, die 4x50w is leuk, maar het is geen pioneer of consorten).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Bedankt voor de info, heb op de oude radio de mp3-functie toch weer werkend gekregen, zojuist, dus ik wacht vrolijk nog even. Stilo heeft wel een 2Din kooi ingebouwd, maar is even de vraag of dat past. Heb je de canbus werkend gekregen als in dat ie bv het achteruit rijden via de canbus ziet, of heb je geen camera eraan hangen? Ook zou ie dan teksten op het display kwijt kunnen. Stuurbediening heeft mn Stilo niet.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Opstarten duurt 30 seconden maar de achteruitrijcamera werkt meteen en hoeft dus niet te wachten op de rest van het systeem. Die werkt ook niet via de canbus maar via de 12v van de achteruitrijverlichting.

Met teksten op het display bedoel je dat de radio het display van de auto gebruikt? Geen idee of dat kan. Heb het nog niet gezien op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:55

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Het wat handig een topic over Chinese autoradio's.

Ik ben namelijk op zoek naar een vervangende autoradio voor mijn Fiat panda 1 Din.
Op het ogenblik heb ik een autoradio van de Aldi erin zitten en dat is echt 3x niks, slechte FM ontvangst en Bluetooth die maar met 1 tel kan verbinden en dan nog heel basic alleen doorgeefluik is en niks van adresboek oid heeft.

Wat ik zoek is eigenlijk het volgende
Radio (liefst DAB+ uiteraard)
CD speler (al is het niet onoverkomelijk als die er niet in zit)
Bluetooth voor streamen van muziek, maar ook handsfree bellen. (liefst te paren met meerdere telefoons)
USB voorkeur, maar niet noodzakelijk.

Navigatie en dergelijken hoef ik niet maar zijn uiteraard wel bonus als het er in zit.

Nu ben ik totaal niet bekend met merken en dergelijken dus als jullie mij wat merk betreft in de goede richting kunnen duwen kan ik daar zelf wel goed in zoeken. ;)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

SkiFan schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:37:
Bedankt voor de info, heb op de oude radio de mp3-functie toch weer werkend gekregen, zojuist, dus ik wacht vrolijk nog even. Stilo heeft wel een 2Din kooi ingebouwd, maar is even de vraag of dat past. Heb je de canbus werkend gekregen als in dat ie bv het achteruit rijden via de canbus ziet, of heb je geen camera eraan hangen? Ook zou ie dan teksten op het display kwijt kunnen. Stuurbediening heeft mn Stilo niet.
Let er op dat Chinees DIN niet hetzelfde is als D(uits)IN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

SinergyX schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:50:
Hier ook nog steeds een Pumkin, werkt nog probleemloos. Wel kleine puntjes dat soms m'n SD card met navigatie even geen zin heeft, maar even eruit/erin en werkt weer. Nadeel blijft toch nog de trage opstarttijd, even snel aanslingeren en gaan werkt niet helemaal.

Ben benieuwd qua hardware wat ze gaan doen met de android6/7 modellen, wil best wat meer betalen voor snellere opstart en beter geluid (face it, die 4x50w is leuk, maar het is geen pioneer of consorten).
Eens.
Ze zouden eens een "autoradio" moeten maken o.b.v. een Odroid C2. Die start om te beginnen al sneller op door het eMMC geheugen. En die eindverstekers: stop er dan een Hypex Ucd32 module in, of maak versies zonder eindversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deduud1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 08:35

[afbeelding]
Welk model heb je aangeschaft? Heeft het ook navigatie en zo ja hoe bevalt het? Ik zit zelf ook rond te kijken voor een Chinese 2 din met navi en achteruitrijcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Dit is het model dat ik heb gekocht: https://nl.aliexpress.com...-3G-WIFI/32462954221.html

Er staat (ongetwijfeld 'onofficieel') Igo geïnstalleerd en ik had zelf al Navigon Europa. Ze werken beide perfect en met actuele kaarten. Dat is ook het mooie van deze radio's; je kunt er apps die jou het beste bevallen opzetten. Voor TomTom moet je wel enige moeite doen omdat het standaard serienummer te lang is om te kunnen registreren. Het is wel werkend te krijgen.
Pagina: 1 2 3 Laatste