Ervaringen met "chinese" autoradio's (Chinavasion etc.)?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102673

Topicstarter
voor mijn auto ben ik op zoek naar een nieuwe radio, car pc project is me niet helemaal bevallen.

Zijn er hier mensen met ervaringen met dit soort radio's, hoeft niet direct chinavasion te zijn.
Graag pro's en con's

Bij chinavision heb je bijvoorbeeld keuze uit:
2 din apparaten:

Afbeeldingslocatie: http://eu.chinavasion.com/images/Chinavasion-CVFY-C41-1.jpg
http://www.chinavasion.co...dvd-player-wifi-gps-dvbt/

1 din apparaten met los scherm:
Afbeeldingslocatie: http://eu.chinavasion.com/images/chinavasion-CVSA-C06-1.jpg
http://www.chinavasion.co...-with-7-inch-touchscreen/

1 din apparaten met vast scherm:
Afbeeldingslocatie: http://eu.chinavasion.com/images/Chinavasion-CVSA-C09-1.jpg
http://www.chinavasion.co...on-system-with-bluetooth/

het gaat mij er dus vooral om dat het "gewoon werkt" wat installeren is geen probleem maar alles van 0 opbouwen heb ik geen zin meer.

ik wil o.a. beschikken over navigatie, bluetooth handsfree, muziek en achteruitrijcamera optie.
en dit ook gelijktijdig kunnen gebruiken.

is dit allemaal compatible met de iphone? en beschikken zulke radio's over een vorm van tmc?

wie heeft er z'n apparaat, of heeft ze gebruikt? en wie heeft er tips...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 102673 op 04-03-2010 12:44 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336655

Dag,

de middelste zou ik niet nemen als ik jou was. Ik heb op youtube tijdens mijn zoektoch vaak filmpjes gezien met defecte lcd's , dezelfde type als die bij chinavasion. Ik zou het niet doen. Het schijnt dat de het scherm het laat af weten met openen etc.. De derde heb ik zelf ook al. Ik zou zeggen kijk hier naar heb daar een reviewtje, onder mijn naam pantel02:

Ervaringen met chinavasion.com

daar heb ik een reviewtje staan, bij mij werkt alles nog super. alles doet het subliem. Ben erg tevreden erover. 2 Din zou je kunnen doen . Flag heeft er 1 gekocht en tot zover ik weet doet alles het prima. Ik zou zeggen kijk ook even terug bij de andere forum want daar staan ook meerdere postst van mij over de derde lcd/navigatie.

greetz,

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 336655 op 04-03-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dus voor safe gaan voor 1 vd 2 vaste..

enige waar ik dan nog mee zit is de leesbaarheid/bruikbaarheid op die lage positie...

werkt het geen allemaal bij jou ook als je het gelijktijdig gebruikt?
review had ik al gelezen. iig bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
Ik heb gezien dat ze een model hebben met dual zone, de Flux Capacitor :+
Daarmee zou je in theorie komen kunnen navigatie doen op het ingebouwde scherm terwijl je een dvd of zo speelt op een extern aangesloten scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
enige nadeel van die is dat er geen navigatie op zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Die laatste heb ik ook geen goede ervaring mee. Zeer slecht beeld, gare touchscreen en al na 1 jaar stuk.

Het is echt Chinese troep, en ik heb ook naar een goede 1 DIN oplossing gezocht die niet uitklapt, maar nooit gevonden.

Waar ik opzoek naar ben is een 1 DIN scherm met gewoon een VGA ingang voor een kleine car PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megamind: Echt de laatste? die heb ik al nu al een tijdje, werkt super!! Ik denk dat het ook ervan hangt hoe je ermee omgaat. Ik doe hem altijd netjes in het hoesje en netjes erop en eraf. Touchscreen werkt prima!!! echt geen crap ofozo. En de lcd is wel scherp vind ik. Navigatie is prima.

Trouwens er ziet bij mij wel dualzone, ik kan navigeren en muziek luisteren tegelijk. Wel is het zo dat als de navigatie naar links zegt dat komt het tussendoor en dan stopt muziek even en dan gaat de muziek weer verder. Ik heb dan ook vaaak mijn navigatie stem uit , soms aan.

Vanwege lage positie zou ik de derde niet doen. Mijn dashboard is redelijk hoog. Dan zou ik dan beter voor een 2din gaan iplaats van de uitklap scherm.

grreetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar is die 2 din dan niet nog lastiger zo laag dan een uitklap scherm denk je? mij lijkt dat namelijk veel fijner omdat je automatisch hierdoor al een heel stuk hoger uitkomt.

dat het voor de besturing van de airco komt maakt mij niet zo uit namelijk, die staat vrijwel altijd hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh als de airco nie zo uitmaakt jah dan wel een beter een klapscherm..dan zou ik wel voor een 1 din gaan met een scherm die uitklapt.

Let wel op dat het misschien makkelijker en sneller kapot zal gaan, de motortjes die de scherm elke keer moeten uitklappen.

Kijk even naar deze AV9000TBT, deze kan je gewoon bij Mediamarkt kopen en heb je mooi garantie. Deze kost wel 500 euro geloof ik met navigatie software etc... Maar goed dan heb je wel betere kwaliteit voor 220 euro meer . Puur vanwege het misschien snel kapot gaan van het uiklappen van de LCD. Dit is hem:
Afbeeldingslocatie: http://www.goederenhandel.net/images/AutoVision/Ani-AV9000TBT.gif

Anders zou ik zeggen neem de gok bij chinavasion en ga er rustig mee om :D. Ik zou wel die ene nemen die jij hebt uitgekozen omdat het de enige is waarbij de besturing elementen mee kan nemen als je de auto uitstapt. Anders als je dat niet hebt is hij zo weg denk ik.

greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• something
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Hey allemaal,

naar aanleiding van de zeer geoede recensie van Pantel2 heb ik mij ook de gps/dvd autoradio van ChinaVasion gekocht. Afgelopen donderdag alles binnen gekregen. Binnen een week! Dat is wel anders dan bij DealExtreme bijv. Nu betaal je er ook flink voor dat moet ook gezegd worden.

Moet zeggen dat het er allemaal erg netjes uitziet. Solide ogende radio, kabels en aansluitmateriaal ook dik in orde. Vandaag eindelijk begonnen met inbouwen. Dat was een fluitje van een cent in mijn 206SW.

Echter na een minuut gespeeld te hebben was hij ineens "dood". Natuurlijk de zekeringen van de auto gecontroleerd...niets, kabels gecontroleerd....niets, oude radio er weer aan....die deed het gewoon. Vreemd, nu bleek er nog een 240V, 1AF zekering tussen de draden te hangen, Netjes ingepakt door een zwart plastic omhulsel. Nieuwe zekering gekocht, maar voor de zekerheid 3 stuks. Nieuwe erin en weer na een minuut...poef.....weer dood.

Nu heb ik nog twee zekeringen, maar die vliegen er natuurlijk ook direct doorheen.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Heb het geheel gewoon aangelsoten met de iso-stekkers die erbij zaten. De gele en rode nog niet omgedraaid, gps antenne eraan, tuner antenne eraan....klaar.

Zou persoonlijk niet weten wat er mis zou kunnen zijn.

Moet ik gaan voor een zwaardere zekering?
Zoja, wat dan precies?

Hoor graag van jullie

Dank jullie wel!

Groeten, Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:44
zit die 1A zekering in je continue 12-v leiding of in je geschakelde 12v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• something
DJ Smiley,

ik zou het niet weten :-)

Ik heb de rode en gele draad nog niet omgedraaid zoals de anderen wel hebben gedaan.
Heeft dat er misschien mee te maken?

Is geel of rood voor de 12v?

Of heb je nog een andere tip?

Dank je wel!
Marc

** update **

Ik heb nogmaals een 1A zekering geprobeerd, maar nu met de gele en de rode omgedraaid.
De zekering brandt niet meer door, maar ik krijg ook geen beeld op de radio / display.

Als ik het contact omzet hoor ik wel het loopwerk "draaien" maar dat is dan ook alles.
Niets op de display en niets uit de luidsprekers.
De pwer knop reageert niet, ook niet via de AB..... :(

Ik weet nu niet meer wat ik nog kan proberen....

Iemand nog een tip?
Waar zitten bij jullie de gele en waar de rode draad?

Tevens lijkt het erop dat bij het doormeten met de meter van mijn buurman dat de spanning op zwart zit en niet op geel of rood.....

[ Voor 58% gewijzigd door something op 07-03-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dag Something, Ik heb je berichten elke keer wel gelezen maar niet gereageerd omdat ik geen expert ben met bedrading. Het lijkt wel erop dat de draden bij jou auto totaal anders zijn, dus niet hetzelfde als standart. geel daar ziet die grote zekering op. rood loopt gewoon door. meestal de rode omdraaiden met de gele. En klaar.

Bij de stekker in de auto, zie je ook gele en rood en zwart. DUs die moeten zo en zo wel matchten met de iso stekker mits alles goed is in de auto. Bij mij ziet nu rood met geel van de auto , zwart normaal en rood en geel van de auto als ik het nog voor me zie.

Kijk ook even naar je oude radio hoe de plus en min etc.. zat. Je kan ze ook zo matchen. In ieder geval je moet als je wil dat hij alles onthoud de continu spanning hebben van de accu zodra je de auto uitzet levert die namelijk nog wat spanning aan de radio.

Ik zou zeggen doe de auto sleuter euit en meet welke draadje van de stereo stekker nog continu spanning geef tlaag voltage. Dat moet dan de gele zijn van de iso stekker van chinavasion.

nogmaals ben geen expert, maar volgens mij heb ik het wel ok uitgelegd. Mischien dat iemand anders ene betere idee heeft hoe het gemeten kan worden of andere tips.

greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de 1 din met uitklapscherm is besteld.
nu dus maar geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik zal ff de link naar mijn bericht in het andere topic hier neerzetten dan staat de info over de chinese produkten iig centraal.

Flagg in "Ervaringen met chinavasion.com"

Nog wel een klein nadeeltje gevonden.

Je moet de cd's wel rippen naar MP3 niet naar (losless) wav bestandjes. Die worden bij mij niet herkend, nou maakt dat voor in de auto niet zo gek veel uit, maar ik wilde het ff proberen.

Foto's komen nog van de inbouw zodra ik een kooi heb waar hij netjes inpast. Hangt er nu wat lullig in. ;)

Ik ga vanavond eens kijken of ik de draadjes ook kan omwisselen (geel en rood) zodat de instellingen onthouden worden..

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• something
Dank jullie allemaal voor jullie reactie. _/-\o_

Het is nu al donker dus kan niet veel meer doen...
Ga morgen een nieuwe poging wagen. Het is een standaard Peugeot 206SW dus ik ga er vanuit dat de bedrading toch wel goed zit. Mijn oude Sony heeft het ook altijd goed gedaan.

Ga er vanuit dat het goed komt en anders maar even langs de garage.
Dan moet het zeker lukken met de info van jou (Pantel2).

Was nog wel benieuwd welke versie van IGO je aan het werk hebt gekregen, zou je mij daar een bericht over kunnen sturen? Evt. op mijn emailadres: something_works@hotmail.com?

Thanx!

Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten en nogmaals bedankt!
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymieZij
  • Laatst online: 25-05 17:07
-

[ Voor 101% gewijzigd door JaymieZij op 04-11-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Aangezien we hiervoor tegenwoordig een nieuw topic hebben (woei), krijg je een merge met het bestaande topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ola, ehm kijk even bij de andere topic, =
Anoniem: 336655 in "Ervaringen met chinavasion.com", daar staan ook ervaringen en ook over zulke din maar dan de versie met gps.

greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Something, goed om te horen. IGO 8 versie 3.4.

greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• something
Beste Jaymie,

de versie die jij op het oog hebt heb ik heel kort hiervoor gehad.

Werkt erg goed, zeker de bluetooth was verrassend goed.
De radio vind ik nog steeds matig, ook met de versie met GPS blijft hij redelkijk vaak verspringen en de zender opnieuw zoeken. Terwijl ik denk hij is toch goed.....

DVD en divx werkt bij die ook goed.

Levering is zoals je zelf al aangeeft snel en goed. Ik had geen DOA.

Succes met kiezen en bestellen :-)

Groeten, Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 336655 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:12:
Hey Something, goed om te horen. IGO 8 versie 3.4.

greetz,
Is het gewoon een kwestie van aan igo 8.3.4 komen en die op de sd kaart zetten (originele of eigen?) en erin hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• something
Hey allemaal,

ik heb alles aan de praat, een zekering van de auto bleek eruit te liggen en een reset van het toestel zorgt ervoor dat het geheel nu goed draait.

Nu nog rood en geel wisselen volgens mij want de settings blijven niet in de radio's geheugen zitten.

--

Probeer ook IGO8 te installeren, maar weet iemand de resolutie van het scherm. Nu staat de sys.txt op 800 x 480 en dan past het niet echt op beeld. Ga straks 400 x 240 proberen, maar ben benieuwd of iemand weet wat de werkelijke resolutie is.

Dank je wel!

Groeten, Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:02

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb zelf ook die 3e gekocht als een kado voor een vriend, zit er nu ong 1.5 maand in. Werkt perfect.
Radio, BT en navigatie worden het meeste gebruikt.

Scherm voelt ook heel stevig aan,ook met het instellen. Het lijkt wel of hij in een soort rails zit.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Was ik ook weer.

Het vastlopen ligt niet aan het SD kaartje helaas. Ik krijg nu het vermoeden dat ie te warm wordt, ik kan iedere keer een half uur rijden en dan slaat ie vast, en dan daarna iedere, pak 'm beet, 5 minuten weer.

Als ik de radio langer uit laat staan, duurt het vervolgens ook weer langer eer hij vastslaat.

Vandaag apeldoorn <--> leiden gedaan dus ik had alle tijd om te testen. Ik denk dat de Saab wat leidingen pal achter de radio heeft lopen die warm worden (climate control) de originele radio heeft een veel ondiepere radio dus die heeft daar ws minder last van. Als ik het frontje iets gekanteld heb lijkt het wel alsof het een stuk beter gaat, dan heb je wat meer airflow achter het frontje langs (en langs sd-kaarten) dus ik houd het vooralsnog op warmte.
Vreemde is wel dat in Crash.txt staat dat de crash het gevolg was van het feit dat ie de iGo map niet meer kon vinden op het SD-kaartje.

Dus ik denk dat ik maar eens de koeling ga tweaken, misschien valt er daarna nog wel iets te o/cen. :P

Maar iGo 8.3 werkt voor de rest feilloos, in 1 tunnel de sats verloren, maar verder 100%, calculeert supersnel een andere route (ik ben nogal eigenwijs (A))

Affijn die chinese radio's zijn erg leuk als je een beetje houdt van kloten. :) Dus voor de gemiddelde tweaker geen enkel probleem, me dunkt.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymieZij
  • Laatst online: 25-05 17:07
-

[ Voor 100% gewijzigd door JaymieZij op 04-11-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
krijg net bericht dat de 1din radio met los scherm out of stock is tot volgende maand, dit hebben ze dus gecanceld.

kwam dit nog tegen: http://www.navaudio.nl/ca...adio%27s-%252b-Navigatie/

neem aan dat dit dezelfde soort kwaliteit is voor meer geld?

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 102673 op 10-03-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dude, http://www.navaudio.nl/pr...igatie-DVD-Bluetooth.html is dezelfde als dat pantel02 heeft gekocht, maar voor dubbel van de prijs!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

* Flagg reporting

Allereerst mea culpa.

Heb de radio open geschroefd en ben vergeten foto's te maken. :o en |:(

Maar okay... zit niet veel in. :-)

Ik heb eens ff gekeken of ik de front display er makkelijk af kon krijgen om de flatcable aan te drukken. Mainboard side lijkt ie goed te zitten en vastgelijmd dus als tie daar niet goed zit heb ik een probleem denk ik. Aan de kant van het display kon ik niet bijkomen aangezien ik niet thuis ben op dit moment en geen behoorlijk gereedschap tot mijn beschikking heb. (En geen digicam for that matter)

Wat ik wel ontdekt heb is dat er een voorbewerking is om een klein fannetje te monteren, zat een grijze stikker aan de achterkant (zag ik pas toen ik hem open had) en daarachter is een mooi stukje uitgefreesd in de vorm van een fanguard inclusief schroefgaatjes op de hoeken, dus daar gaat een klein (5 cm ongeveer) fannetje in komen.

Ga ook eens kijken of ik wat kleine heatsinkjes kan vinden om deze mbv warmte geleidende lijm vast te zetten op onderdelen die warm worden. icm met het fannetje aan de achterkant moet het warmte probleem toch echt opgelost zijn dan.

Geel en rood zijn ook omgewisseld en alle instellingen (incl kantelhoek display) worden onthouden, als ik nu de auto op contact zet gaat de radio meteen aan en stelt de laatst ingestelde kantelhoek weer in. Contact af en de radio gaat uit en display klapt weer helemaal in. Zoals het hoort dus.

Leuk stukje hobbie hardware dus. :P

To be continued...
Ik denk dat je zelf de beslissing moet maken, en dat het afhangt hoe graag je GPS wil hebben.

Als je GPS niet interessant vindt dan kan je ws beter die eerste halen gezien je gebruik wil maken van een versterkte sub, dan is een sub out wel lekker.

En het vermogen van de radio zelf zou ik me niet al te veel van aantrekken en ook vooral niet te veel van verwachten. Bij een normale Pioneer/Sony/whatever is 4x50W max in de praktijk vaak niet meer dan 4x18W continu. Dat zal met deze niet veel beter zijn.

Ik denk dat als je echt gezond vermogen wil hebben dat je alles via een amp moet laten lopen en misschien alleen de dash speakers via de radio moet aansluiten.

Ik heb dan de 2din versie gekocht en heb de 2 dash speakers en de 2 speakers in de achterportieren via de radio aangesloten, de 2 9" hoedenplankers worden via de line out door een versterker aangestuurd. Voor mijn gevoel kan de radio net die 2 paar speakertjes aan, maar het houdt niet over.

uhm heel verhaal geworden geloof ik. :+

Waar het eigenlijk op neer komt is dat je je keuze moet laten afhangen of je GPS wil hebben of niet. Ik vind het wel grappig en ik moest gisteren in hartje centrum van leiden zijn en was erg blij dat ik die laatste 5 km dat ding erin had zitten. ;) Aan de andere kant heb ik de afgelopen 6 jaar 45.000 km per jaar gereden zonder hem echt te missen.

[ Voor 33% gewijzigd door Flagg op 10-03-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Oops ik was in overdtreding..

[ Voor 96% gewijzigd door Flagg op 10-03-2010 17:05 . Reden: iets met dt enzo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.chinavasion.co...-gps-car-dvd-player-1din/

http://www.chinavasion.co...-with-7-inch-touchscreen/

deze 2 zijn iig wel op voorraad, wat denken jullie?
De 1e heeft als voordeel dat je DVB-T kan ontvangen (NL 1 2 3)
de 2e heeft als voordeel dat die 65 euro goedkoper is ;) kan er verder geen duidelijke verschillen in vinden.

wat lijkt jullie de beste keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 102673 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:58:
deze 2 zijn iig wel op voorraad, wat denken jullie?
De 1e heeft als voordeel dat je DVB-T kan ontvangen (NL 1 2 3)
de 2e heeft als voordeel dat die 65 euro goedkoper is ;) kan er verder geen duidelijke verschillen in vinden.

wat lijkt jullie de beste keus?
Zit je echt te wachten op NL 123 ontvangst? Mi niet bepaald 60 euro waard.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

SinergyX schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:15:
[...]

Nope is het idd niet, tijdens het rijden stoort het sowieso als een malloot, maar dan wil je eigenlijk toch niet kijken lijkt me. Het is alleen grappig als je regelmatig in de file staat en dan ook nog op een punt waar geen storing is.

Al met al heeft het wel een wow factortje, maar laat het niet doorslaggevend zijn voor je keuze want dan kom je bedrogen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:58
SinergyX schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:15:
[...]

maar wel leuk dat je via teletext even kunt kijken waar de file's zijn
even in de file het journaal kijken

je moet voor je zelf uitmaken of het die €60,- waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

creon schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:07:
[...]

maar wel leuk dat je via teletext even kunt kijken waar de file's zijn
even in de file het journaal kijken

je moet voor je zelf uitmaken of het die €60,- waard is
Dat is waar, zelf zit ik nagenoeg nooit in een file oid, info haal ik anders wel op via m'n mobiel. Dus voor mij is het die 60 niet waard, maar weet niet of Goudvarken wel vaak in de file staat? (en maar hopen dat de ontvangst ook goed is).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De xenon is bijna binnen, de dhl tracker geeft aan dat de koerier hem nu in bezit heeft.
Heeft trouwens een hoop plaatsen gezien, van hong kong naar frankfurt dan leipzig dan brussel en dan pas eindhoven, kan me niet herinneren dat het vorig jaar ook naar zoveel plaatsen ging...

De radio is nog wel in shenzhen (later verzonden), heb toch de duurdere maar genomen met het oog op als ik hem straks nog eens wil verkopen, dat mensen er misschien sneller voor kiezen. Zelf hecht ik er ook niet zoveel waarde aan, maar misschien komt het nog eens van pas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• something
Hey,

even weer een kleine update van mij.

Hij draait nu helemaal goed, er zijn echter een paar dingetjes die ik niet uitgepuzzeld krijg.

- als ik een dvd met mp3 speel krijg ik altijd een blauw scherm met de melding "for your safe ;)" please do not watch". Kan ik geen display krijgen met track informatie, naam etc.?

- hetzelfde geldt voor de sub met mp3. Ik zou erg graag zien welk nummer er speelt en ook op de display willen kunnen zappen etc.

- pantel02 heeft het erover dat hij muziek heeft tijdens navigatie. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Is het een instelling in IGO?

Voor de rest ben ik best tevreden. Alleen de radiokwaliteit valt me heel erg tegen. Veel zender kan hij niet vinden die mijn sony wel vonden (3FM, 538, slam etc.) En als ik een zender heb met AF en TP dan blijft hij toch regelmatig ineens zoeken naar een beter signaal en komt dan met niets....
Hebben jullie dat ook?

Hoor graag van jullie.
Dank jullie wel! _/-\o_

Groeten, Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Voor die melding over je veiligheid had ik ook, maar ik heb de roze draad (label "brake on" meen ik) aangesloten op een aarde draad en dan krijg ik gewoon de normale display tijdens het rijden.

Radiostations doet ie redelijk goed bij mij, al kan het wel beter, maar dat komt ws omdat ik er een verloopje tussen heb zitten die niet helemaal lekker is.

En ik heb ik gewoon radio en muziek tijdens navigeren, totdat Bert Visscher wat zegt dan gaat de muziek/radio voor een paar seconde uit.

Ligt er geloof ik aan of het een "dualzone" radio is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• something
Hey,

volgens mij heb ik dezelfde als Pantel02, namelijk deze .

Er zat bij mij geen handleiding bij, vandaar dat het een beetje zoeken is. ;)

Maar heb jij display van je (mp3-)nummers als je ze van dvd / cd afspeelt?
En bij mp3?

Ik zal eens kijken of ik ook zo'n roze draad eraan heb zitten. Die moet dan aan een aarde-draad. Welke draad is normaliter de aarde-draad? Ga er vanuit dat dit bij Peugeot niet anders is.

Mijn radio-antenne is ook met een verloop, zal eens kijken of ik dat beter kan krijgen.

Alvast bedankt voor je reactie!

Groeten, Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
the radio is on his way ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en ik heb m gemist, was heel even in de achtertuin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

OUch dat doet piiiijn. ;)

Dat zal je leren als tweaker zijnde naar buiten te gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb daardoor iig tijd gehad om de xenon van maandag in te bouwen.

Was echt peace of cake! niks hoeven uit te boren, alles paste.

vanavond maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Radio ook binnen, gaat er vanavond denk ik in, ziet er iig allemaal fatsoenlijk uit.

Xenon bevalt heel goed, simpel in te bouwen, en normaal licht is al feller dan halogeen groot licht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey SOMETHING, jeps we hebben dezelfde. ROZE draad niet nodig om aan te sluiten, speeld bij mij dvd's en alles gewoon af tijdens het rijden. hoeft dus niet. Ehm jah ik krijg gewoon menu als ik usb erin zet. Muziek dvd's met alleen mp3 heb ik nog niet gebruikt maar logischer wijs moet het ook komen.

ALs ik mijn Ipod aansluit werkt het ook.

:D

greetz,

p.s. dus hier zitten jullie , andere forum zat ik met goudvarken te praten en was zo stil verder :D haha dan maar hier veder kletsen met jullie over chinavasion. Jeps Heb van goudvarken gelezen dat XENON echt super is,

nog 1 vraagje : is xenon klein en groot licht , dus trap 1 en trap 2, of alleen maar 1 trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DUALZONE: in radio stand 1 keer drukken op de uit knop (die rode) dan hoor je klik en start hij de navigatie op. KLaar. Elke keer als je iets drukt stopt hij met geluid wnat dan doe je iets in je navi maar als je klaar bent speelt muziek weer af. TATA :D READYYY

to something..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trouwens hoeft niet in radio stand , kan ook in mp3 stand of ipod stand etc.. en dan rode knop.

greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat dual zone heb ik nog niet werkend gekregen met de mijne, heb het idee dat ik maar 1x tegelijk iets kan doen.

DVB-T werkt aardig.

Radio menu is goed, Ipod menu is waardeloos.

En de achteruit rij camera heb ik ook nog niet helemaal aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is er toevallig 1 van de tweakers met zo'n radio die eens wat pics wil maken van hoe het nou precies "zit" na het inbouwen? De 1Din modellen vallen voor imjn gevoel zowel aan de onder als bovenkant wat over de rand heen. Vraag me af of je dan niet in de knoop komt met andere knoppen/vakjes etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK super, ik had fotos maar heb ze weer eraf gehaald omdat de andere forum werd stopgezet. Ehm nee knoppen etc.. worden niet belemerd, het hangt ook van waar het ziet die radio gat bij een auto. Ik heb zelf een randje in de dashboard dus valt het niet zo op. Ik dacht dat het zo en zo 1 din met grote lcd 1 cm eruit komt geloof ik tenzij je een randje hebt net als ik dan valt hij in het dashboard. Ik had hem in het verleden ook in een Seat ingebouwd, stak ook 1 cm eruit ongeeer. Was niet lelijk, vond het wel mooi.Was ook een nieuwe 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben in zo'n ervaringentopic zijn ervaringen van mensen die zo'n ding al drie jaar hebben. Bevalt het nog? (software is vaak gaar van Chinese dingen) en werken alle knoppen nog, maakt het scherm nog goed contact? Deze dingen zijn toch al wel een paar jaar op de markt (voorlopers van deze modellen) :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een Xomax liggen. Dat is een wat minder uitgebreid apparaat, maar ook 1x DIN met zo'n groot scherm voorop, geschikt voor o.a. DivX en DVD weergave. Hij zit helaas nog in de doos: geen auto om 'm in te hangen. Ik kocht 'm vooral voor DVD-capaciteiten in de zin van veel MP3's op een schijf, en bluetooth handsfree.

Verder dan 10 min aan een acculader op de woonkamer tafel is hij dus nooit gekomen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
Anoniem: 102673 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:16:
Dat dual zone heb ik nog niet werkend gekregen met de mijne, heb het idee dat ik maar 1x tegelijk iets kan doen.

DVB-T werkt aardig.

Radio menu is goed, Ipod menu is waardeloos.

En de achteruit rij camera heb ik ook nog niet helemaal aan de praat gekregen.
Ik heb de achteruitrijcamera aan de video aansluiting aangesloten en hij doet het(let ook op of er wel spanning op staat!)
Helaas, na 1 dag in de regen, zat er vocht achter de lens, dus niet bruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 16-06 16:19
Iemand een idee over een software update op de 2 din autoradio (denk windows ce) betreft de knightrider gekocht in 2009 bij chinavision. loop al een tijd te zoeken naar andere "rom" maar ik kan er helemaal niets van vinden.
De menustructuur bevalt me niet
tevens valt me op in radio modus heb ik toch screen over gehele scherm als ik in mp3 modes zit moet ik met pijltjes onscreen onderaan op scherm door structuur heen... heel onhandig.
Tevens ik de kleur van mp3 achtergrond veranderen maar weet niet hoe, deze is nu blauw.
maar wou deze graag in zelfde kleur als de radio hebben.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kijk even op hun download-site.
Daar staan wel wat dingen, maar of er updates voor radio's staan heb ik nog niet gechecked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Fire69 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:05:
Kijk even op hun download-site.
Daar staan wel wat dingen, maar of er updates voor radio's staan heb ik nog niet gechecked...
ok thanks,, radio's kan ik niet vinden wel mp4 en telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mocht je iets vinden voor de radio dan hoor ik t graag van je.

Camera is met een beetje knippen van draden nu zoals ik het zou willen (automatisch geschakeld op achteruit maar ook in te stellen via aux).

alleen de menu's, vooral voor de ipod, die zijn waardeloos..

ga zelf nu ook even opzoek naar updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://download.chinavasi...s_v5.18.1.005_120standard

- update for the item CVFX-C02.rar
- http://www.chinavasion.co...-with-7-inch-touchscreen/
- update software due some software were last for the item CVFX-C02

download: http://download.chinavasi...the%20item%20CVFX-C02.rar

wanneer je hem download krijg je een .zip waar een .bin inzit

dit bestand is van 12 juni 2009

zal eens proberen om hem op cd te branden

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 102673 op 01-04-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gps met igo 8 werkt nu ook (alleen geen tmc)

iemand het werkend gekregen om naast de gps ook gelijktijdig muziek te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Anoniem: 102673 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:54:
gps met igo 8 werkt nu ook (alleen geen tmc)

iemand het werkend gekregen om naast de gps ook gelijktijdig muziek te krijgen?
1x met radio
maar dat kreeg ik door in radio knop combinatie te drukken toen ging hij naar laatst gebruikte en dat was toevallig igo heb het later niet meer voor elkaar gekregen,,,,,,
maar ja er zit ook zon heldere beschrijving bij 8)7
in mijn radio zit nog een 2e geheugen sleuf miss als ik daarin een kaartje doe met muziek kan het volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Anoniem: 102673 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:52:
http://download.chinavasi...s_v5.18.1.005_120standard

- update for the item CVFX-C02.rar
- http://www.chinavasion.co...-with-7-inch-touchscreen/
- update software due some software were last for the item CVFX-C02

download: http://download.chinavasi...the%20item%20CVFX-C02.rar

wanneer je hem download krijg je een .zip waar een .bin inzit

dit bestand is van 12 juni 2009

zal eens proberen om hem op cd te branden
ben benieuwd, of het werkt
ik kan even niet achter halen welke type ik heb op de doos staat gaan type aanduiding
gevonden de CVHA-C27
http://www.chinavasion.co...dia-player-with-gps-dvbt/
niet meer leverbaar :S
en ik zie dat ze hem ook niet meer verkopen 8)7 |:(
heb wel een vergelijkbare gezien ga die ook eens proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door leosand op 02-04-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353360

Ik heb ook zo'n dubbeldin navigatie gekocht bij chinavasion.
Road King 6.2 Inch High-Def Car DVD Player with GPS and DVB-T.

Hoop dat ie bevalt.
En dat ie in m'n mondeo 2002 past (las op sommige sites dat deze types een 1.7din heeft ipv 2.
Heb opgemeten, zou erin moeten passen.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb het met usb stick geprobeerd, lukt niet.
nu met cd doet die alsof die afspeelt, en is die ondertussen al op 36 seconden (duurt 5 minuten om daar te komen) geen idee of die iets verandert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou het verlanglijstje is bijna af, heb het nu voor elkaar gekregen om radio/ipod tegelijk met de gps aan te krijgen. kwestie van de groene knop lang inhouden.

Enige wat me tot nu toe nog ergert is dat je niet zomaar een nummer vooruit kan zetten met de joystick, alleen maar pauzeren/afspelen...

nu moet ik alleen nog de auto antenne vervangen (half afgebroken) zodat ik weet of de radio kwaliteit fatsoenlijk is.

carkit werkt trouwens ook uitstekend, was goed verstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Anoniem: 353360 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 04:55:
Ik heb ook zo'n dubbeldin navigatie gekocht bij chinavasion.
Road King 6.2 Inch High-Def Car DVD Player with GPS and DVB-T.

Hoop dat ie bevalt.
En dat ie in m'n mondeo 2002 past (las op sommige sites dat deze types een 1.7din heeft ipv 2.
Heb opgemeten, zou erin moeten passen.

Gr.
Ik heb ook deze radio, IGO doet het, radio doet het, maar dvd en cd doet hij niets! Als ik er een cd of dvd in stop, dan hoor ik het mcanisme even, maar even later wordt schijfje er uit gegooid. Ik ben nu over en weer aan het mailen met China V., hoe op te lossen.
De achteruitrijcamera geeft vrijwel geen beeld meer na een regenbui. Er zit vocht in. Antwoord van China Vision"hij is wel water proof maar niet water resistant". Je mag toch wel van een achteruitrijcamera verwachten dat hiij regenbestendig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• something
Hey allemaal,

ik blijf toch problemen houden :-( Mijn radio was nog niet netjes ingebouwd dus ik dacht day gat ik met de Paasdagen eens doen.

Alles werkte voor heen prima, alleen de rode en gele draad moest ik nog omzetten.
Dat heb ik dus maar meteen gedaan. Zenders onthouden etc. deed hij namelijk niet, maar omdat ik meestal mp3 draai vond ik dat niet erg.
Aangezien ook de loudness, bass, treble etc. ook in de settings opgeslagen worden wilde ik dat toch ook goed hebben.

Dus alles er uit gehaald, kabels netjes weggewerkt, rood en geel omgedraaid en weer getest.
Nu gebeurd dus weer hetzelfde.....na 3-5 minuten knalt de glaszekering eruit en meteen ook de 20 ampere van mijn 206 SW.
Het goede is echter wel dat hij die 3 minuten de zenders onthoud, ook alle andere instellingen blijven.

Garage gebeld, die vertelden mij dat het heel bijzonder is dat er een 20 ampere uitknalt. Dat het echt in de radio moet zitten. Dat zou ik ook zeggen als ik garage was :-) De garage zegt tevens dat de iso stekker bij peugeot niet anders is dan bij andere auto's. Hij had het er alleen over dat er een verloopje is die zorgt dat de spanning van de sigarettenaansteker wordt gehaald.

Nu zit ik dus met een vraag: waar zit de fout en/of de oplossing?
Hebben jullie enig idee?
Toch een peugeot verloopje proberen?

Of woont er iemand in de buurt van Zwolle die mij zou kunnen helpen ;-)

Hoor graag van jullie.
Thanx!!

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

doggy1 schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:26:
[...]

Ik heb ook deze radio, IGO doet het, radio doet het, maar dvd en cd doet hij niets! Als ik er een cd of dvd in stop, dan hoor ik het mcanisme even, maar even later wordt schijfje er uit gegooid. Ik ben nu over en weer aan het mailen met China V., hoe op te lossen.
De achteruitrijcamera geeft vrijwel geen beeld meer na een regenbui. Er zit vocht in. Antwoord van China Vision"hij is wel water proof maar niet water resistant". Je mag toch wel van een achteruitrijcamera verwachten dat hiij regenbestendig is?
Je maakt me bang.
Misschien is hij niet regiovrij. Maar dan moet hij toch de cd kunnen lezen.
Mijn bestelling was vandaag aangeboden door de koerier alleen was er niemand thuis.
Ik haal hem morgen op in amersfoort.
Overmorgen laat ik hem plaatsen.
Ik laat nog van me horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 15:48
something schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:24:
Hey allemaal,

ik heb alles aan de praat, een zekering van de auto bleek eruit te liggen en een reset van het toestel zorgt ervoor dat het geheel nu goed draait.

Nu nog rood en geel wisselen volgens mij want de settings blijven niet in de radio's geheugen zitten.

--

Probeer ook IGO8 te installeren, maar weet iemand de resolutie van het scherm. Nu staat de sys.txt op 800 x 480 en dan past het niet echt op beeld. Ga straks 400 x 240 proberen, maar ben benieuwd of iemand weet wat de werkelijke resolutie is.

Dank je wel!

Groeten, Marc
Hoi Marc,

Wat is de uiteindelijke resolutie die je hebt gebruikt voor de IGO8? Ik kan namelijk het onderste deel niet zien :( :P maakt het lastig.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doggie,
Ik heb vandaag hetzelfde gehad en weet wat het probleem is.
Het is niet defect.
Je moet (of mag) de (2) schroefjes boven op je systeem losschroeven.
Deze zijn voor de veiligheid van je systeem.
Alle autoradio's hebben dat.
Voor de rest werkt alles perfect.
Handsfree, navigatie, tv, radio en alle andere toeters en bellen.
Dit alles voor dat geld vind je nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:JwIGBT1kOK0lzM:http://www.100mega.org/english/upfile/200931817361164582.jpg

Hallo, ook ik heb een chinese autoradio gekocht ( Zoek op BZ-1570 (meerdere merken, in Rusland zelfs Pioneer :) ) ).

Leuk ding. Werkt allemaal, ook dualzone!

Echter een ding. Hij onthoudt de instellingen niet van het navigatie systeem. Zowel in Tomtom als in Igo8. Geen idee wat het is. Kan ik mijn instellingen ergens vastzetten en/of op de computer instellen op het sd kaartje? Iemand een idee? Wat doe ik fout?

[ Voor 13% gewijzigd door middelsluis op 08-04-2010 07:47 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraagje.
Hoe zet je de radio uit?
Als ik bijv. wil navigeren, springt mijn systeem op radio.
Er moet toch een knopje zijn om radio uit te zetten?
Verder werkt dat ding heerlijk. I love china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• something
Hey,

ben er weer....weekje de griep :-(

Ben zelf inmiddels weer een aardig eindje verder; speciaal verloopje gehaald voor Peugeot en het werkt allemaal naar wens. Dat had ik eerder moeten doen :-) Bass, treble, loudness en de hoek van het scherm, het blijft allemaal staan. Heerlijk. Ook de zenders blijven in het geheugen. Alleen blijf ik de kwaliteit van de radiozenders matig vinden.

538 kan ik niet krijgen, en ook de andere zenders blijven af en toe ineens op zoek naar een beter signaal met de AF functie. Terwijl ik het idee heb dat het signaal gewoon goed is. LOC al geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Ook de antenneverloop vernieuwd.....naja als dat alles is.

De resulotie is volgens mij 400 x 240, maar weet het niet zeker. Zal kijken of ik het kan vinden in IGO.
Staat het niet op de handleiding ergens? Die heb ik namelijk niet erbij zitten.

Muziek tijdens navigeren werkt ook, gewoon 1x op de powerknop. Dan switched hij tussen navigatie en tuner of navigatie en dvd (met mp3's).

Heb USB ook opnieuw geprobeerd, krijg nu wel muziek (lag waarschijnlijk aan dat hij via Mac geformateerd is). Ik krijg alleen nog steeds de waarschuwing op beeld en geen navigatieknoppen voor volgende track etc.
Ook de trackinfo verschijnt niet.....
Dat snap ik echt niet. Waarom werkt het bij Pantel wel? Ik heb de roze draad niet aangesloten.

Als ik hier een oplossing voor heb ben ik helemaal blij.
Dus suggesties zijn welkom.

Uitzetten doe ik door de powerknop langer vast te houden.

Oja, weet iemand of je de modes van het systeem die je niet gebruikt ook kunt uitschakelen.
Als ik van dvd naar gps wil of radio moet je via mode alle modes door totdat je er bent. Dat vind ik een tikkie onhandig.

Hoor het graag.

Groeten, Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Weet iemand of het mogelijk is (en hoe) om de software die op de radio zelf staat (Windows CE) te upgraden?

Er zit bij mij een mini usb aansluiting op de voorzijde, nu moet ik met een verloopkabeltje naar een gewone usb om er een usb stick oid in te doen. Iemand bekend met usb sticks met mini usb aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 15:48
something schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:27:
Hey,

ben er weer....weekje de griep :-(

Ben zelf inmiddels weer een aardig eindje verder; speciaal verloopje gehaald voor Peugeot en het werkt allemaal naar wens. Dat had ik eerder moeten doen :-) Bass, treble, loudness en de hoek van het scherm, het blijft allemaal staan. Heerlijk. Ook de zenders blijven in het geheugen. Alleen blijf ik de kwaliteit van de radiozenders matig vinden.

538 kan ik niet krijgen, en ook de andere zenders blijven af en toe ineens op zoek naar een beter signaal met de AF functie. Terwijl ik het idee heb dat het signaal gewoon goed is. LOC al geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Ook de antenneverloop vernieuwd.....naja als dat alles is.

De resulotie is volgens mij 400 x 240, maar weet het niet zeker. Zal kijken of ik het kan vinden in IGO.
Staat het niet op de handleiding ergens? Die heb ik namelijk niet erbij zitten.

Muziek tijdens navigeren werkt ook, gewoon 1x op de powerknop. Dan switched hij tussen navigatie en tuner of navigatie en dvd (met mp3's).

Heb USB ook opnieuw geprobeerd, krijg nu wel muziek (lag waarschijnlijk aan dat hij via Mac geformateerd is). Ik krijg alleen nog steeds de waarschuwing op beeld en geen navigatieknoppen voor volgende track etc.
Ook de trackinfo verschijnt niet.....
Dat snap ik echt niet. Waarom werkt het bij Pantel wel? Ik heb de roze draad niet aangesloten.

Als ik hier een oplossing voor heb ben ik helemaal blij.
Dus suggesties zijn welkom.

Uitzetten doe ik door de powerknop langer vast te houden.

Oja, weet iemand of je de modes van het systeem die je niet gebruikt ook kunt uitschakelen.
Als ik van dvd naar gps wil of radio moet je via mode alle modes door totdat je er bent. Dat vind ik een tikkie onhandig.

Hoor het graag.

Groeten, Marc
Ik vind de radio ook heel kut. Regelmatig zoekt hij een sterker signaal, maar met mijn vorige radio was dit geen probleem. Iemand hier een oplossing voor?
De bluetooth functie werkt goed, maar hij start altijd op niveau 20 en dat is te hard, i.v.m. echo. Iemand een idee hoe je wanneer je schakelt naar bluetooth dit zachter kan zetten?

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118351

Omdat gisteren mijn autoradio stukgegaan is ben ik op zoek naar een vervanger. Maar omdat je je hier in belgië europa blauw betaald aan een iet of wat leuke radio ben ik van zin om er een te laten overkomen van chinavasion. Het beetje extra werk dat je er bij krijgt om hem aan de praat te krijgen schrikt met niet echt af maar ik vraag mij eigenlijk af wat de extra kosten zijn als je deze laat over komen. (duanakosten?/btw?/invoerkosten?) Verzendingskosten lijkt me logisch maar over deze andere heb ik niet echt zicht en wil natuurliljk ook niet voor een verasing komen te staan :)

BTW: dit zou het model zijn dat ik zou bestellen: http://www.chinavasion.co...player-with-gps-and-dvbt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ff kleine update, ik heb de halve radio uit elkaar gehaald fannetje geplaatst en van de week weer ingebouwd.

Het scherm gaat nog steeds af en toe flippen en dat is voor mij voldoende irritant om hem tzt het raam uit te slingeren, hitte probleem is volgens mij wel opgelost, dus dat weerhoudt me er nog van om te gaan radioslingeren.:)

Tis leuk speelgoed, maar de qc is bij Chinavasion te slecht om echt aan te kunnen bevelen.

Verder werkt hij wel boven verwachting, geluidskwaliteit is best goed. Bluetooth telefoon werkt heel goed, radio ontvangst is ook goed, muziek vanaf sd zonder problemen. dvb-t werkt ook, als je stilstaat, anders stoort het teveel.

Maar ja een display die spontaan spiegelt maakt hem nagenoeg waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist bericht gekregen van DHL dat hij is afgeleverd thuis. Kan niet wachten tot ik thuis kom om er mee te spelen :) Zelfs niets extra moeten betalen aan de deur. Dus hij heeft mij enkel aankoopprijs + verzending gekost. (heb mij uiteindelijk de stargate gekocht, wou ook niet te duur gaan voor moest er iets mislopen :)). Als hij een beetje doet wat er op de site staat is dit voor 220€ zeker geen slechte koop }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
DHL? Verwacht je maar aan douanekosten binnenkort dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow ok :) was te mooi om waar te zijn dus :) Had wel gezien dat ze er maar een bedrag opstond van 120$ in totaal... zal dus wel nog meevallen >:)

Gisterenavond na het werk al eens aangesloten maar zal nog een beetje werk hebben. De aansluit van de antenne en gps-antenne van mijn wegen zijn anders dan die op de radio. dus ga deze even moeten aanpassen. Zal denk ik voor dit weekend zijn. Heb je eindelijk je radio moet je nog wachten :) om hoorndol van te worden.

Van de rest geen klachten over, alles werkt gisteren al, zowel gps als radio (beide na wat prutswerk om te kunnen testen :P). Ook CD-speler werkte direct.

Ik vind dat het menu zelfs nog beter meevalt dan ik had verwacht :*)

Al bij al toch dik tevreden van men aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een update :-)

Radio steekt erin en ben er al bij al tevreden over. Toch over alle onderdelen behalve het radio gedeelte :D Dit geeft nogal veel ruis (zoveel dat het storend is om naar te luisteren). Iemand enig idee hoe ik het meeste van dit ruis kan onderdrukken? bestaat er zoiets als een antenne versterker voor autoradios? (er zit zoal een rond ijzeren balke rond de kabel dat verbonden is met de blauwe kabel van mijn radio stekker, ik denk dat dit ook een deel zorgt voor ruisonderdrukking?)

Van de rest wel prima ding. Zeker als je ziet wat het mij maar gekost heeft. _/-\o_ Voor de software moet je wel soms rare sprongen doen om er te geraken (vb: van SD naar Radio moet je AUX en TV ook doorlopen om er te geraken, niet zo'n probleem maar wel een van die onhandigheidjes :)) Nu enkel hopen dat hij het een tijdje volhoud :*)

Weet er iemand trouwens leuke navigatie software voor windows CE 5.0? nu staat er route66 op maar ik vind deze toch niet alles. Want ik zou ook software moeten hebben dat je niet moet installeren maar gewoon kan uitvoeren vanop SD, ik moet verwijzen naar een exe (bij instellingen) voor het opstarten van mijn navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Anoniem: 118351 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:59:
Even een update :-)

Radio steekt erin en ben er al bij al tevreden over. Toch over alle onderdelen behalve het radio gedeelte :D Dit geeft nogal veel ruis (zoveel dat het storend is om naar te luisteren). Iemand enig idee hoe ik het meeste van dit ruis kan onderdrukken? bestaat er zoiets als een antenne versterker voor autoradios? (er zit zoal een rond ijzeren balke rond de kabel dat verbonden is met de blauwe kabel van mijn radio stekker, ik denk dat dit ook een deel zorgt voor ruisonderdrukking?)

Van de rest wel prima ding. Zeker als je ziet wat het mij maar gekost heeft. _/-\o_ Voor de software moet je wel soms rare sprongen doen om er te geraken (vb: van SD naar Radio moet je AUX en TV ook doorlopen om er te geraken, niet zo'n probleem maar wel een van die onhandigheidjes :)) Nu enkel hopen dat hij het een tijdje volhoud :*)

Weet er iemand trouwens leuke navigatie software voor windows CE 5.0? nu staat er route66 op maar ik vind deze toch niet alles. Want ik zou ook software moeten hebben dat je niet moet installeren maar gewoon kan uitvoeren vanop SD, ik moet verwijzen naar een exe (bij instellingen) voor het opstarten van mijn navigatie.
misschien dat je eens kunt kijken naar igo
die staat bij mij op de radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
TomTom (voor CE) zou ook gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heloxide
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-01 13:53
Heeft iemand een iGO gevonden die op zo'n radio werkt? Ik heb een Road Tiger T2 HD gekocht, en ik krijg iGO wel aan de gang op 800x480. Probleem is alleen dat de touchoverlay op 400x240 lijkt te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan zijn je settings in je sys.txt niet juist denk ik.

Weet niet meer 100% hoe het in elkaar zit, maar je hebt 2 settings.
Eentje om de effectieve resolutie van je scherm aan te geven en eentje om te zeggen in welke resolutie iGO moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heloxide
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-01 13:53
Staan beide goed volgens mij. Bij Rawdisplay staat het op 800x480, en bij interface ook.
[Interface]
resolution_dir = "400_240"
screen_x = 800
screen_y = 480

[Rawdisplay]
screen_x=800
screen_y=480

Grappige is dat ik een oudere LG nav apparaat heb, en die software werkt wel, maar geeft ook een foute overlay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362754

Hallo,

Heb van Chinavasion de 2 din (king cobra) autoradio met TV, GPS, WIN CE5, en WIFI gekocht.
Vandaag de radio in laten bouwen maar heb ik nog wat vragen.
Zo blijft de fan draaien als de radio uit staat. Contact is ook uit. Dat hoort toch niet?! Of wel??!!
Weet iemand of dit hoort en zo niet hoe los je dit op?
De GPS krijg ik niet aan de gang. Er staat Route66 op.
Op het GPS scherm rechts onder staat een SD kaart picje met puntjes die van onder naar boven lopen wat er dus op lijkt, dat ie van de sd kaart leest. Rechts onder is het antenne picje zonder enige uitslag en staat er bij "geen GPS".
Moet de GPS antenne misschien buiten de auto worden gemonteerd? Nu zit ie onder het dashboard.
Weet iemand of en hoe je Win CE 5.0 kan updaten?
Weet iemand hoe je IGO8.3 aan het werken krijgt? Kan dat gewoon van een SD kaartje draaien of moet er nog iets in win geinstalleerd worden?
De TV functie is echt perfect, geweldige kwaliteit.

Ben benieuwd naar de reacties (mag ook via email).

Alvast bedankt,

Groet,
toaster12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 362754 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:55:
Hallo,

Heb van Chinavasion de 2 din (king cobra) autoradio met TV, GPS, WIN CE5, en WIFI gekocht.
Vandaag de radio in laten bouwen maar heb ik nog wat vragen.
Zo blijft de fan draaien als de radio uit staat. Contact is ook uit. Dat hoort toch niet?! Of wel??!!
Weet iemand of dit hoort en zo niet hoe los je dit op?
De GPS krijg ik niet aan de gang. Er staat Route66 op.
Op het GPS scherm rechts onder staat een SD kaart picje met puntjes die van onder naar boven lopen wat er dus op lijkt, dat ie van de sd kaart leest. Rechts onder is het antenne picje zonder enige uitslag en staat er bij "geen GPS".
Moet de GPS antenne misschien buiten de auto worden gemonteerd? Nu zit ie onder het dashboard.
Weet iemand of en hoe je Win CE 5.0 kan updaten?
Weet iemand hoe je IGO8.3 aan het werken krijgt? Kan dat gewoon van een SD kaartje draaien of moet er nog iets in win geinstalleerd worden?
De TV functie is echt perfect, geweldige kwaliteit.

Ben benieuwd naar de reacties (mag ook via email).

Alvast bedankt,

Groet,
toaster12
Een GPS antenne moet zicht naar boven hebben. Soms werkt hij wel in je dashboard, maar er onder dan moet hij door twee stukken dashboard (en misschien nog wel een airbag) heen. Ook kunnen moderne voorruiten (met een coating) een GPS signaal blokkeren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit past beter in AUD. Schopje daarheen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Anoniem: 353360 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:24:
Doggie,
Ik heb vandaag hetzelfde gehad en weet wat het probleem is.
Het is niet defect.
Je moet (of mag) de (2) schroefjes boven op je systeem losschroeven.
Deze zijn voor de veiligheid van je systeem.
Alle autoradio's hebben dat.
Voor de rest werkt alles perfect.
Handsfree, navigatie, tv, radio en alle andere toeters en bellen.
Dit alles voor dat geld vind je nergens.
Ik heb de mijne opgestuurd en pas ca 2 maanden later terug!!!
Maar het probleem is er nog steeds: als ik er een cd in stop dan gooit hij hem er na paar seconden uit. ik heb alle 4 de schroefjes aan de bovenkant er uit gehaald, maar dan doet hij het ook niet.
de cd is een originele(dus niet gebrande) cd.
Of moet ik ergens iets aktiveren voordat ik een cd of dvd kan afspelen.
nu stop ik de cd er gewoon in verder niets(als ik op schem aantik op cd, dan geeft hij"no device"
iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand al wat kunnen vinden aan upgrades voor het windows systeem of het besturingssysteem van de radio zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Iemand al gemerkt dat er een hele sloot nieuwe systemen bij Chinavasion zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:25
Een kennis van me heeft sinds kort ook een 1-DIN exemplaar met 7 inch scherm en windows CE. Hier draait nu IGO 8.0 maar voor de nieuwere kaarten is IGO 8.3 noodzakelijk. Kan ik hiervoor de PDA-versie gebruiken en deze over de huidige op de sd-kaart kopiëren of moet IGO via een installatiebestand bijgewerkt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 17:15

Skef

Ik scheer.me

Ik heb een Shenzhen-Enco VW-7088 besteld voor mijn nieuwe auto (VW Eos).
Afbeeldingslocatie: http://www.szenco.com/upload/editorfiles/2010.2.24_17.23.12_8761.jpg
Klik op plaatje voor meer info...

Volgens www.china-rns.de is dit momenteel een van de betere Volkswagen RNS look-a-likes welke verkrijgbaar is. Ik heb de variant besteld met TMB en DVB-T, en kom incl. shipping op € 335,00 oid uit.

Specs:
VW-7088 6.5" DVD player with Touchscreen, TV, RDS, Bluetooth,
PS, Canbus,SD,Ipod,USB,DVB-T
1. high definition ,6.5 inch digital original Panasonic TFT LCD with touchscreen

2. Resolutioin:800x400
3. Digital Panel
4. Built-in Bluetooth for hand free(Coming Tel No. display function & Call out directly by touch screen)
5. SD card slot, support 16GB, 32GB, 8GB SD, USB.
6. Compatible with mp4/mp3/DVD/VCD/CD/CD-R/Divx/CD-Rw etc
7. Adjustable parameters can be memorized automatically, and resume back to the default value.
8. 3D Graphic with perfect design.
9. RDS receiver function.
10. Dualzone function(Listen Radio/CD while watching GPS image)
11. 30 preset radio stations, original Radio Antenna adaptor make the radio have better receive single.
12. red or green light available on the button of the panel
13. Adopt presently best gps mode 533MHZ which run 3D map completely , TMC function optional
14. Original Canbus system(double circle) for steering wheel control
15. Build in DVB-T for digital television system support 180KM/H Optioanl
16. Sharp(From japan) Laser keep the unit very stable
17. Ipod, Iphone support
18. Support Italian,German,English,French,Spain,Russia,Portugal. (de nieuwste versie ook Dutch)
18. Build in and external mic both available
19. With Bluetooth Phonebook function. can display mobile phone deposited phone number and name.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gaaf ding, wat voor camera's kun je daar op aansluiten?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 17:15

Skef

Ik scheer.me

Marzman schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:52:
Gaaf ding, wat voor camera's kun je daar op aansluiten?
Volgens mij elke willekeurige achteruitrijcamera. Zie ook hier: http://www.szenco.com/en/ProductList.asp?SortID=60
Deze heb ik er echter niet bijbesteld, vond ik iets te overdreven en had geen zin om dit helemaal te gaan bekabelen.
Standaard zit er ook die iGo navigatie op, je kunt er als je wilt ook TomTom op installeren (Windows CE 6 zit er op).

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06 20:21
Heb inmiddels sinds december 2007 naar volle tevredenheid zoeen chinese 1DIN DVD autoradio. Sluit er mijn ipod op aan (waar ook mijn series, films en muziekvideos staan) en gaan.
Echter ik zou nu wel een andere achtergrond en een update van de firmware van de radio willen, iemand enig idee waar ik dit kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zonder merk & type wordt dat lastig. 99% van de aftermarket autoradio's is 1DIN dus zonder die gegevens kom je niet ver. De site van de fabrikant is trouwens wel een goeie plek om te beginnen, al weet ik niet hoe goed dat geregeld is bij de Chinese fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-08-2023
hoi,
ik heb ook zo een 2 din chinavasion radio, maar ik krijg de igo8 niet meer aan de praat,
heb al vanalles geprobeerd maar de GPS start niet op, daarentegen de igo8 versie staat op mijn sony, en daar werkt hij perfect op, heb ik verkeerde instellingen in de sys file ?
kan er iemand mij helpen om mijn gps terug aan de praat te krijgen

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

AtleX schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:24:
Zonder merk & type wordt dat lastig. 99% van de aftermarket autoradio's is 1DIN dus zonder die gegevens kom je niet ver. De site van de fabrikant is trouwens wel een goeie plek om te beginnen, al weet ik niet hoe goed dat geregeld is bij de Chinese fabrikanten.
Niet zo goed :) Op het moment dat Chinezen doorkrijgen dat merkbekendheid en merktevredenheid belangrijk is naast prijs voor een hoop consumenten zal dat misschien wel veranderen. Korea heeft die ontwikkeling ook doorgemaakt (kijk naar een merk als Samsung, LG probeert het ook maar moet er nog wat aan werken ;) en aan hun automerken zie je het ook wel die steeds meer gaan concurreren met Europese en Japanse modellen)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik heb het opgegeven. Leuk projectje geweest, maar het beeld bleef flippen en mijn accu werd toch wel redelijk snel leeggetrokken (4 weken stilstaan en leeg, en nee radio stond helemaal uit, ik heb het idee dat hij mijn versterker niet uitzette)

Dus op MP een 1 din standaard pioneer gescoord en die erin gestoken, en moet zeggen dat de algehele geluidskwaliteit toch wel verbeterd is, minder schel en snerpend.

Dus voor mij heeft de chinese autoradiomarkt voorlopig afgedaan, beetje knutselen is niet erg maar je kan alles overdrijven.

Pagina: 1 2 3 Laatste