[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste
Acties:
  • 75.540 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Nou... Ik ben dan ook zo ver om over te stappen naar een nieuw systeem.

Dit is wat ik nu heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1AKG K 518 LE Red (Rood)€ 46,-€ 46,-
1Asus EAH4850/HTDI/512M€ 102,21€ 102,21
1Cooler Master Centurion 590€ 55,-€ 55,-
1Cooler Master Real Power M520€ 62,-€ 62,-
1D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router€ 78,-€ 78,-
1Dell SK-8125 Superluxe Zwart/Zilver Multimedia USB-toetsenbord€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-EP45-UD3LR€ 84,79€ 84,79
1Intel Core 2 Duo E8400€ 146,-€ 146,-
1Logitech G9 Gaming Laser Mouse€ 48,80€ 48,80
3Nexus Real Silent D12SL-12-OR, 120mm€ 6,20€ 18,60
1OCZ Reaper HPC OCZ2RPR10664GK€ 99,-€ 99,-
1Samsung SH-S203D€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD322HJ, 320GB€ 35,-€ 35,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,80€ 66,80
1Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster 2343BW€ 182,-€ 182,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,95€ 33,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.058,15

Waarvan dit ge-upgrade wordt:
Processor, mobo, geheugen en videokaart:
#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2€ 18,14€ 18,14
1Gigabyte GA-P55A-UD3€ 121,-€ 121,-
1Intel Core i5 750€ 164,80€ 164,80
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 96,95€ 96,95
1MSI R5770 Hawk€ 151,56€ 151,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 552,45

Waarschijnlijk ophalen bij azerty:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6Rk3MDBlzP0P2yYZDqzmd4sV/full.jpg

Waarvoor gaat dit setje gebruikt worden: Battlefield 2 (yah!) Bad Company 2, 1943, BF3 (if ever..) in ieder geval beetje gamen dus. Verder wat photoshoppen, webwerken, keertje videobewerken, downloaden, unrarren, foto's verkleinen, administratie...

Ik kies hier voor de bovenstaande componenten omdat:
Mobo: Goede ervaringen met Gigabyte, en optie voor crossfire.
Graka: gebrek aan budget om nu een 5850 te kopen.
Geheugen: goedkoopste ddr3 wat ik zo vlot kon vinden.
Koeler: goedkoop en mijn huidige verkoop ik wss mee met oude setje.

Graag hoor ik nog wat advies / kritiek / op- of aanmerkingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
E8400 vervangen door een (tweedehands) Q9450 of Q9550 en die eventueel overklokken en een HD5850 nemen is geen optie?

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 14-04-2010 20:49 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Eens. Zonde om zo veel geld uit te geven aan zo'n kleine stap, terwijl je huidige systeem nog prima te upgraden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroiRoy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-07 02:11
Ok, Ok dat kan inderdaad ook. Ik heb gewoon al meerdere malen wat gepost en dan de kritiek en hulp opgevolgd en vervolgens hoor ik dus meerdere keren niks, maar goed.
Maar wat is de reden van het beeldscherm?
Ik neem aan dat je het extended beeldscherm bedoelt dat ik naast mijn eyefinity group wil? In dit geval wil ik het beeldscherm misschien omdat mijn broertje ook een extra beeldscherm heeft bij zijn computer en ik vind dat toch wel heel erg handig.

En nu ik de aandacht toch heb, is het een nadeel om een onboard videokaart te hebben of maakt het niet uit en kan ik er een beeldscherm op aansluiten als ik ook nog een andere videokaart gebruik?
karstnl schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:31:
Je ben het een en ander vergeten te melden toen u uw systeem plaatste, namelijk;
Wat heb je nodig & en wat ga je met je nieuwe systeem doen?
Dat staat inderdaad niet in de gelinkte post maar ik heb het wel eerder vermeld. Ik ga ermee gamen op 3 beeldschermen, nieuwste games en natuurlijk zo mooi mogelijk, maar wel binnen de €1500,-
Citizan schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:35:
Probeer anders even je vraag wat criticer te forumleren ;), ik zou je namelijk graag willen helpen maar ik denk dat ik net zo weinig/veel weet als jij
Ik was dan ook niet echt vanuit gegaan dat ik hulp zou krijgen van iemand die hier ook alleen voor advies komt ;) maar ik waardeer dat je wilt helpen. Ik kan eventueel mijn vragen anders formuleren misschien met iets minder achtergrond, maar ik denk juist dat een beetje achtergrond ook wel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:31
KuroiRoy schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:25:
Ik wil niet opdringerig doen hoor, maar ik hecht hoge waarde aan jullie adviezen...
Mooi systeem samengesteld, er valt niet heel veel aan te verbeteren...

De voeding zou nog een tandje lager kunnen naar een 450/500 watt A-merk als je het bij 1 GPU houdt of wil je de optie voor CrossFire openhouden?
Weet je zeker dat je Professional nodig hebt ipv Win7 Premium?
Je kan ook nog naar de HD5850 kijken, deze lijkt weliswaar wat moeilijker leverbaar maar de 5870 biedt niet veel betere prestaties tov het relatief grote prijsverschil met de HD5850.
De Samsung Syncmaster P2370 is een goedkoper alternatief als 23" monitor en komt goed uit een Tweakers review.
Je kan ook nog kijken naar de Samsung Syncmaster 2443BW. Lekker scherm... :P

[ Voor 6% gewijzigd door Baserk op 14-04-2010 21:09 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Baserk schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:06:
Je kan ook nog naar de HD5850 kijken, deze lijkt weliswaar wat moeilijker leverbaar maar de 5870 biedt niet veel betere prestaties tov het relatief grote prijsverschil met de HD5850.
Eens, en een beetje overclock brengt ze al aardig dichter bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroiRoy
Baserk schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:06:
[...]
Mooi systeem samengesteld, er valt niet heel veel aan te verbeteren...

De voeding zou nog een tandje lager kunnen naar een 450/500 watt A-merk als je het bij 1 GPU houdt of wil je de optie voor CrossFire openhouden?
Ik heb de 650 Watt voeding gedaan omdat ik niet helemaal zeker was over de videokaart en ik speel het dan liever een beetje safe. Ik ben nu wel in overleg met Zhooibaal over een Club 3D HD5870 voor een schappelijk prijsje dus ik denk dat ik daar voor ga. Ik weet niet of het wat word met een HD5850 omdat ik al bang ben dat de HD5870 drie schermen misschien niet trekt.
Weet je zeker dat je Professional nodig hebt ipv Win7 Premium?
Dat weet ik niet zeker, ik heb gehoord dat professional extra functies hebben die het geld waard zijn, verder bied het geloof ik extra netwerk opties wat ik misschien wel handig vind in combinatie met mijn opleiding netwerkbeheer.
De Samsung Syncmaster P2370 is een goedkoper alternatief als 23" monitor en komt goed uit een Tweakers review.
Je kan ook nog kijken naar de Samsung Syncmaster 2443BW. Lekker scherm... :P
Die P2370 is voor mij niet echt een optie omdat ik graag pivot wil en het liefst een displayport vanwege eyefinity.

Voor de rest bedankt voor de reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
KuroiRoy schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:54:
[...]

Ik weet niet of het wat word met een HD5850 omdat ik al bang ben dat de HD5870 drie schermen misschien niet trekt.

[...]

Dat weet ik niet zeker, ik heb gehoord dat professional extra functies hebben die het geld waard zijn,
In deze beide gevallen is mijn antwoord: lees reviews.
Je maakt nu keuzes op basis van hearsay, terwijl al je vragen gewoon al beantwoord worden op het www.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroiRoy
Edmin schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:57:
[...]

In deze beide gevallen is mijn antwoord: lees reviews.
Je maakt nu keuzes op basis van hearsay, terwijl al je vragen gewoon al beantwoord worden op het www.
Ik heb al eerder gezocht naar reviews en voor/na delen maar toen kon ik niet echt wat vinden waar ik wat aan had. Bij de HD5870 gaan alle reviews die ik had bekeken over de verschillen met andere kaarten en dus over 1 beeldscherm, waar ik dus niet wijzer van word. Ik heb nu dan 1 review gevonden waarin er wel 3 beeldschermen worden behandeld maar dat was een vrij kleine review en had ik dus niet echt wat aan.

Wat windows betreft vind ik alleen maar van die vergelijkings tabellen waar ik ook niet veel mee opschiet. Denk dat ik toch maar gewoon voor Home Premium ga, scheelt weer 40 euro of zo en de extra functies van professional zien er niet echt geweldig uit op de tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
-The_Mask- schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:47:
E8400 vervangen door een (tweedehands) Q9450 of Q9550 en die eventueel overklokken en een HD5850 nemen is geen optie?
Edmin schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:51:
Eens. Zonde om zo veel geld uit te geven aan zo'n kleine stap, terwijl je huidige systeem nog prima te upgraden is.
Hm die optie had ik nog niet eens overwogen :X. Ik zie een Q9550 voor 200 en een Q9550s voor 290, voor zover ik kan zien is het enige verschil de TDP en de 1,5 jaar leeftijd, zijn er nog meer verschillen die het prijsverschil rechtvaardigen?
http://tweakers.net/price.../612/161727;161728;237183

Want als ik de benchmarks bekijk zie ik in de index inderdaad dat de Q9550 25% beter scoort als de E8400 en niet veel onder doet voor de i5-750... En dat maakt dit dus inderdaad wel een zinnigere weg om te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
De 9550s is een energiezuiniger versie. Niet iinteressant in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond mensen. Mijn (hele) oude pc heeft eindelijk het loodje gelegd, dus is het tijd om iets heel nieuws te bestellen, een pc waar ik ook de nieuwste games op kan spelen. Ik ben meer een console gamer, dus ik zal niet constant op mijn pc gamen, maar ik wil de nieuwste games van moment toch wel op medium+ settings willen spelen, op 1920x1080.

Ik zit zelf aan deze configuratie te denken:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[244747]=1&product[239785]=1&product[225309]=1&product[72617]=1&product[80156]=1&product[250162]=1&product[251552]=1&product[227112]=1

Ik heb de meeste componenten uit de bbg en/of deze topic gehaald. Ik vraag me nu alleen nog af of deze videokaart goed genoeg is om de games van dit moment op mijn gewenste resolutie te draaien. Dit is eigenlijk de max van mijn budget. Ik zou het liefst nog iets goedkoper uit komen, maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken zonder veel prestatie verlies.

Hebben jullie nog evt. tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
lredev schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:33:
Hm die optie had ik nog niet eens overwogen :X. Ik zie een Q9550 voor 200 en een Q9550s voor 290, voor zover ik kan zien is het enige verschil de TDP en de 1,5 jaar leeftijd, zijn er nog meer verschillen die het prijsverschil rechtvaardigen?
Een Q9550 voor 200 euro is al te veel 150 euro is echt de max die je er aan moet willen geven, voor 200 euro haal je echt zoveel betere CPU's (Xeon X3440 bijvoorbeeld), maar aangezien die niet op jouw mobo passen zou ik dus maar opzoek gaan naar een tweedehands exemplaar. In bijvoorbeeld Vraag & Aanbod.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:39:

Hebben jullie nog evt. tips voor mij?
Als je het zo doet ben je weer iets goedkoper uit zonder ook maar iets in te leveren qua prestaties.
Eventueel zou je ook nog wat kunnen besparen op het mobo of de behuizing, wordt de PC ook niks langzamer van maar wel iets goedkoper. ;)

Overigens zal gamen op minimaal medium prima gaan met de huidige games, waarschijnlijk kun je zelfs bijna alles op high spelen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
-The_Mask- schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:40:
[...]

Een Q9550 voor 200 euro is al te veel 150 euro is echt de max die je er aan moet willen geven, voor 200 euro haal je echt zoveel betere CPU's (Xeon X3440 bijvoorbeeld), maar aangezien die niet op jouw mobo passen zou ik dus maar opzoek gaan naar een tweedehands exemplaar. In bijvoorbeeld Vraag & Aanbod.
Ja, dat was een winkelprijsje :) Dat je daar ook een betere cpu voor kan krijgen snap ik wel (zie mijn eerste post in dit topic) enne het hele platform upgraden werd me afgeraden, door jou ;) Maar goed, 200€ is nog te overzien en neem je advies om te 2dehands te kijken graag ter harte. Bedankt! Ik vertrek weer uit dit topic, bedankt voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Poeh, ben je echt bereid zoveel geld uitgeven aan tweedehands terwijl je je zinnen al had gezet op nieuw? Dan zou ik voor nieuw gaan, dan ga je van dual core naar quad core maar wel met huidige technologie en functionaliteit. Ik vind upgraden altijd een beetje tricky want uiteindelijk betaal je meer voor minder (dat is mijn ervaring tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

lredev schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:32:
[...]

Ja, dat was een winkelprijsje :) Dat je daar ook een betere cpu voor kan krijgen snap ik wel (zie mijn eerste post in dit topic) enne het hele platform upgraden werd me afgeraden, door jou ;) Maar goed, 200€ is nog te overzien en neem je advies om te 2dehands te kijken graag ter harte. Bedankt! Ik vertrek weer uit dit topic, bedankt voor de adviezen!
Bye lredev, zie jou wel weer in t kratradio topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:07:
[...]

Ik snap dat je die link legt, maar ik vind 650 euro voor een 256GB SSD van Kingston een beetje teveel van het goede. Ik wil het meteen goed doen, ALLES op die SSD, niet eerst een hybride met een kleinere SSD met OS en wat games. Dat vind ik dan weer zonde van mn geld.
Zoals Reinman zegt: een hybride optie werkt perfect, heb hier 1 SSD en tien harddisk; heerlijk. Werkelijk, je overdrijft. Meer dan tweehonderd euro hoeft een goede SSD niet te kosten.
Maar goed. Wat is er teveel aan 6GB geheugen trouwens? Een andere optie is 3GB, en dat wil ik niet, das te weinig. :P Dus is het 6GB, of 12GB (of 24GB 8)7).
6GB is prima. Verwacht echter geen triplechannel wonderen.
En een goede SSD die voor SATA3 is gemaakt (wat mn moederboord heeft, welke pc ik ook kies), is sowieso te duur, of bestaat niet (ik bedenk me ineens dat ik dat nog niet weet, maar heb ik ook nog niet veel research nagedaan, aangezien die 650 euro me al afscrikte).
Tja, als je gelijk voor een 256GB versie gaat, maak je het jezelf onnodig lastig. Ipv nu de vruchten plukken van wat er wel mogelijk is binnen je budget, stel je het uit tot....ja wanneer. Buiten dat, denk je zelf aan 256GB genoeg te hebben, ik kan me voorstellen dat je ook dan nog een harddisk ernaast gaat draaien. Op Sata3 rekenen, zou ik nog niet doen; die SSD's zijn er nog niet en/of profiteren daar nog nauwelijks van. Buiten dat, rauwe sustained transfers is niet de kracht van een SSD; de random IO is het paradepaardje en dat voel je.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
chim0 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 07:35:
Poeh, ben je echt bereid zoveel geld uitgeven aan tweedehands terwijl je je zinnen al had gezet op nieuw? Dan zou ik voor nieuw gaan, dan ga je van dual core naar quad core maar wel met huidige technologie en functionaliteit. Ik vind upgraden altijd een beetje tricky want uiteindelijk betaal je meer voor minder (dat is mijn ervaring tenminste).
Wat de waarde is van wat, is relatief naar budget en wensen toch? 150 € - € 80 voor mijn oude cpu is een leuke upgrade van 70 euro die ik makkelijk kan betalen. Een nieuw platform zoals ik me kon veroorloven levert relatief weinig meer prestaties t.o.v. van dekosten, zoals Ed_L en -theMask- al suggereerden. Ik had me een beetje laten meeslepen met de i-hype :P, terwijl ik pas met BC2 (in multiplayer) merkte dat mijn setup verouderd was. Een 5850 kost me sowieso een boel geld, en als ik benches en reviews bekijk heeft de i5 niet eens heel veel meer prestaties dan de Q9550, ongeacht dat het allemaal mooi nieuw en huidige technologie is. Het gaat om de prestaties toch, niet om de meegeleverde casebadge :P
Blue-Tiger schreef op donderdag 15 april 2010 @ 07:42:
[...]

Bye lredev, zie jou wel weer in t kratradio topic :P
:w, ik blijf toch wel even lurken hier, is een goede manier om beetje up-to-date te blijven denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:44:
Zoals Reinman zegt: een hybride optie werkt perfect, heb hier 1 SSD en tien harddisk; heerlijk. Werkelijk, je overdrijft. Meer dan tweehonderd euro hoeft een goede SSD niet te kosten.
Sowieso hebben de meeste mensen al een partitie voor de Windows/programmainstallatie en ééntje voor de data. Daar verandert helemaal niets aan, behalve dat je twee plakken in je kast hebt zitten in plaats van één.

Ik zou maar wat graag een SSD naast mijn HDD zetten. Ik kom alleen door een paar belachelijk grote sotfwarepakketten (die juist wel weer voordeel halen uit een SSD) boven de 80 GB uit, en 160 GB is mij persoonlijk te duur (arme student enzo). Voor vrijwel alle andere mensen is een 80 GB Postville echter ruim voldoende als systeemschijf en gaat je computer als de brandweer. Zelfs 160 GB is op zich nog wel te betalen en dat is zelfs voor mijn excessieve installatie nog ruim voldoende.

Echt, ik denk dat je jezelf echt wat ontneemt als je dan toch die supersnelle PC wilt neerzetten. Je wilt nergens concessies doen omdat zaken in theorie beter zijn, terwijl je deze erg merkbare vooruitgang (de grootste van de afgelopen paar jaar, zou ik zeggen) dan weer laat liggen. Zonde, en niet slim in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
lredev schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:19:
[...]

Wat de waarde is van wat het is relatief naar budget en wensen toch?
Bij mij was het altijd een combinatie van ongeduld en geld. Wanneer ik merkte dat een onderdeel te langzaam werd ging ik het kopen maar wel voor een oude generatie PC terwijl mensen een compleet nieuwe generatie PC kochten maar die hadden gespaard en doen daar dan een aantal jaren mee zonder er iets aan te veranderen. Het is net als met auto's. Er is een bepaald keerpunt wanneer ie te oud wordt en aan vervanging toe is. Dan is vervangen beter dan repareren omdat het nieuw is en sneller en beter en uiteindelijk goedkoper. Daarom had ik achteraf altijd spijt want had ik doorgespaard, had ik ook een compleet nieuwe PC met het nieuwste erin en daar komt die ongeduld bij kijken want ik wilde het nu en snel. Dus ik heb geleerd dat computers eigenlijk gewoon gebruiksvoorwerpen zijn en als ze "versleten" zijn moet je ze gewoon vervangen, of als jij vindt dat ze niet meer goed functioneren. Alleen het euvel is dat je moet sparen en dat kost tijd en tot de tijd dat je het geld bij elkaar hebt, moet je tanden op elkaar bijten en werken op je oude trage PC. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de andere kant kan je met regelmatige upgrades er ook voor zorgen dat je steeds een computer hebt die bij de tijd is en waar je je werk goed mee voor elkaar krijgt, in plaats van om de zoveel jaar een nieuwe computer waar je dan weer X jaar mee moet doen. Het hangt er maar net vanaf wat je persoonlijke voorkeur is en wat je wil met een computer. Jij wil graag het nieuwste van het nieuwste hebben, niet in de laatste plaats vanwege het hebben. Andere mensen willen gewoon een speelbare en bruikbare computer, waarbij de patsfactor lang niet zo belangrijk is.

We weten inmiddels wat jouw voorkeur is, maar te zeggen dat het één of het andere het verstandigst is kan gewoon niet. Dat verschilt per situatie, setup en vooral gebruiker. Sowieso kunnen verstandige keuzes er voor zorgen dat je ook met upgraden jezelf niet opscheept met technieken die al snel weer outdated zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Je weet het altijd mooi te brengen maar ik snap nooit wat je nou daadwerkelijk zegt, het klinkt soms poetisch maar goed dat is een ander verhaal..

Upgraden is _uiteindelijk_ altijd achterhaald en duurder dan nieuw (los van het feit dat prijzen per product schommelen, zoals met geheugen nu wat belachelijk duur is, dit is gewoon de markt en heeft niets te maken of het nieuw is of niet). Ik zou iig geen 200 euro stoppen in een oude processor ook al presteert ie hetzelfde maar dat is mijn mening want ik heb het zelf gehad en je krijgt altijd spijt, tenminste ik wel want ik vind bepaalde specificaties wel belangrijk maar als je didgibeet bent kan je volgens mij sowieso beter een Xbox kopen als je niet weet wat het verschil is van wat je koopt.

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 15-04-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
chim0 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:14:
Ik zou iig geen 200 euro stoppen in een oude processor ook al presteert ie hetzelfde
En dat begrijp ik dus weer niet. Waarom zou je bij gelijke performance en prijs niet voor een ouder modelnummer kunnen kiezen? De realiteit is dat beide oplossingen nog even lang meegaan. Een i5 750 blijft echt niet langer bruikbaar dan een Q9550. Sterker nog: er zijn reviews te vinden waar de reviewer vindt dat een Q9550 lekkerder gamed dan een i5 750. Go figure...

als je dat dan rationeel beschouwd, dan moet je wel een enorme hardwarefetish hebben om een upgradebaar s775 systeem weg te mikken voor een veel duurdere oplossing voor specsjunkies.

De conclusie die we dus in dit topic wel moeten trekken is dat we in een dergelijk geval altijd het upgradepad moeten adviseren, omdat we de Best Buy zoeken. En dat is een zo rationeel mogelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Je weet het altijd mooi te brengen maar ik snap nooit wat je nou daadwerkelijk zegt, het klinkt soms poetisch maar goed dat is een ander verhaal..

Upgraden is _uiteindelijk_ altijd achterhaald en duurder dan nieuw
Dat is natuurlijk niet waar, de argumenten daarvoor zijn op deze pagina al zichtbaar.
(los van het feit dat prijzen per product schommelen, zoals met geheugen nu wat belachelijk duur is, dit is gewoon de markt en heeft niets te maken of het nieuw is of niet). Ik zou iig geen 200 euro stoppen in een oude processor ook al presteert ie hetzelfde maar dat is mijn mening want ik heb het zelf gehad en je krijgt altijd spijt, tenminste ik wel want ik vind bepaalde specificaties wel belangrijk maar als je didgibeet bent kan je volgens mij sowieso beter een Xbox kopen als je niet weet wat het verschil is van wat je koopt.
Ik heb je vorige, zinnige verhaal overigens, ook even gelezen en dat meegenomen vind ik toch dat je dan weinig geleerd hebt van je eigen ervaring. Die ervaring zou je moeten vertellen dat IETS, niet ALTIJD waar is, maar juist door prijsschommelingen, veranderde wensen en maximale investeringsmogelijkheid. Zoals je in deze laatste post weergeeft spiegel je de waarde van jou keuzes af aan alle beschikbare opties, terwijl de enige relevante opties diegene zijn die allereerst binnen je budget passen. Verder zijn bepaalde specificaties ongelooflijk geil et cetera, maar als je ze gewoon niet nodig hebt, of gaat hebben of anderszins geen (voor jou relevante) rechtvaardiging voor het prijsverschil ten berde brengen, dan worden dat heel dure letters in systeemspecs pagina van jou ;)

Anyway, daarom heb ik zo graag het advies van Mask en Ed aangenomen, i.t.t. tot sommige anderen (...) brengt hun posthistory in dit topic mij tot overtuiging, dat zij zinnige argumenten in hun redenatie betrekken. Dat met wat zelf onderzoek helpt te kiezen voor een processor upgrade die mij 70 (of 120 als ik nieuwe koop) euro kost. Daarbij een hoop tijd en gedoe scheelt, wat aansluit bij mijn wensen... Dat jij iets niet zou doen wordt pas relevant voor mij als je daarbij dezelfde wensen/beoordelingen van waarde in acht neemt als ik toch?

Ow en tussen de digibeet en de sec specgeiler zit nog een hele wereld van normale mensen. Beetje nuance in je stellingen zou je goed doen.

[ Voor 7% gewijzigd door lredev op 15-04-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is helaas het probleem juist. Je wil maar niet snappen waarom mensen bepaalde keuzes maken en dat die anders zijn dan de keuzes die voor jou het beste zijn :/

Dat jij er altijd spijt van hebt gehad is logisch, omdat jij op in de praktijk nauwelijk relevante specificaties geilt. Dat is prima en snap ik heel goed, want zo zijn veel Tweakers, maar gaat voor het overgrote deel van de mensen niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jongens, dit is een forum waar we discussieren en iedereen mag zijn/haar mening en ervaring delen, kom op zeg reageer niet zo overdreven... Of je er wat mee doet is aan jou, misschien kan je ermee relateren en zeg je van hey idd dat vind ik ook, misschien niet dan luister je toch naar iemand ander's advies? Ik deel alleen mijn ervaring dat ik altijd achter de feiten aan liep als ik oude meuk voor mijn PC ging kopen terwijl mijn vriendjes het nieuwste hadden en dan heb ik niet over een 980X maar die hadden ook gewoon een 920 (bij wijze van, toen was het Athlon XP). Denk je dat ik geld heb? De snelste processor die ik ooit heb gehad is een Phenom II 940BE. Ja, ik ben specsgeil maar ik ben al blij met een i7 860 en een HD5870. Maar dat komt omdat ik ook dingen zou doen met die 860 en 5870 en dan is het idd van heb je nodig. OK, in die zin snap ik het maar hier ging het over een upgrade. Misschien dan maar even naar het upgrade topic gaan? ;)
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:42:
[...]
nauwelijk relevante specificaties
Dat kan je niet zeggen want hiermee zeg je dat een i7 860 of een GTX480 bijv. overdreven zijn en niet zouden moeten bestaan. Dan zou er maar 1 processor en 1 videokaart zijn voor iedereen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 15-04-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:20:
Dat kan je niet zeggen want hiermee zeg je dat een i7 860 of een GTX480 bijv. overdreven zijn en niet zouden moeten bestaan. Dan zou er maar 1 processor en 1 videokaart zijn voor iedereen. ;)
Nee, dat zeg ik gelukkig niet en dat is juist de hele crux van het verhaal :) Voor een klein groepje mensen zijn een i7 860 en een GTX480 de juiste keuzes. Dat zijn de mensen die op de hoogste settings willen gamen met verschroeiende framerates en die geld niet veel kan schelen (of het er voor over hebben). Voor de meeste mensen zijn het echter achterlijke keuzes, omdat die graag een heel klein beetje performance inleveren om zo tot een veel lagere prijs uit te komen en al een prima basis hebben staan om mee te beginnen.

Dat geldt ook zo voor het upgradeverhaal. Jij vond in jouw ervaring upgraden voor jezelf uiteindelijk niets en het is goed dat je die ervaring soms deelt met mensen, maar het is niet altijd de waarheid. Niet voor de persoon die het betreft in ieder geval Voor jou zou het goed zijn om te upgraden naar een heel nieuw platform omdat je dan kan zeggen dat je de nieuwste iwatdanook in je rig hebt zitten, terwijl deze jongen vooral voor bang-for-the-buck gaat en daarom beter af is met een upgrade. Dat levert hem dezelfde, zo niet betere prestaties op voor veel minder geld. Daarvoor komen de meeste mensen hier: hoe krijg ik voor de minste kosten het best presterende systeem dat aan de eisen voldoet, terwijl je kijkt naar de huidige situatie. In sommige gevallen is opnieuw beginnen inderdaad het antwoord (aan een upgrade voor een oude P4 zou ik niet meer beginnen) maar vaak kan een upgrade ook uitkomst bieden. Dan kan je niet roepen dat je het nieuwste hebt, maar dat interesseert veel mensen ook niet.

Maargoed, ik hoop echt dat je begrijpt wat ik bedoel. Nu weer terug naar de mensen die hulp nodig hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuroiRoy
Beste GoT

Ik heb mijn systeem nu volledig besteld, dit is het geworden:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 129,90€ 129,90
1Antec TruePower TP-650€ 88,63€ 88,63
1Asrock 890GX Extreme3€ 102,05€ 102,05
1Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart€ 77,-€ 77,-
1Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N€ 36,90€ 36,90
1Logitech G9 Gaming Laser Mouse€ 48,80€ 48,80
1Microsoft Sidewinder X6 Keyboard€ 55,20€ 55,20
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,50€ 83,50
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,70€ 66,70
1Scythe Slip Stream 140mm - 1200RPM, 140mm€ 7,47€ 7,47
1Sony AD-7240S€ 18,-€ 18,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 845,05

en tweedehands

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD 5870 1GB GDDR5 PCI-E€ 339,-€ 339,-
3Dell Professional P2310H€ 195,43€ 586,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 925,29

heb ik €312,- voor de videokaart en €500,- voor de beelschermen betaald.

Nu nog maar even zien of het allemaal goed binnenkomt en dan kan ik er volgende week eindelijk mee aan de slag *O* eventuele kritiek en dergelijke is gewoon nog welkom, weet alleen niet of er nog wat valt te veranderen.

Mijn systeem is toch van €2200,- naar €1700,- gegaan zonder merkbare veranderingen in games, toch? ;) en ik ben hartstikke dankbaar voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben bezig een pc samen te stellen die ik voornamelijk wil gebruiken voor simpele dingen zoals office en internet maar toch ook voor af en toe een spelletje. Het budget is ong 1000 euro en alle rand apparatuur heb ik al. Het is wel de bedoeling dat deze pc wel een tijdje mee kan en de nieuwste spelletjes aan kan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-650€ 88,63€ 88,63
1Gigabyte GA-790FXTA-UD5€ 147,10€ 147,10
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 129,90€ 129,90
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 89,25€ 89,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 680,78

Als processor wil ik de AMD Phenom II X6 1055T 2.80 GHz, 6x 512kb maar die staat nog niet in de pricewatch. Die gaat mij zo'n 200 euro kosten

Dit gaat in totaal dus ongeveer € 900,00 kosten en dat mag eventueel nog 100 euro duurder maar hoeft uiteraard niet perse ;).
Ik zal mijn keuzes een beetje toelichten:

Voor het moederbord heb ik gekozen voor de Gigabyte GA-790FXTA-UD5, dit is voor een AMD bordje wel erg duur maar daar kan ik dan voorlopig wel mee vooruit. Er zit onder andere USB 3.0, Sata-600 en hij is dus geschikt voor de Phenom II X6 processors.

Processor: AMD Phenom II X6 1055T 2.80 GHz, deze gaat waarschijnlijk slechts 30/40 meer kosten dan de Phenom II X4 965 en is toch een stuk sneller. Daarnaast is het natuurlijk ook leuk om de nieuwe X6 processor te hebben :)

Ik vroeg me bij het geheugen af of het zin heeft om de 1866Mhz geheugen te nemen. Van veel mensen heb ik gehoord dat het niet zo veel uitmaakt en dat ik die 60 euro extra beter in mijn zak kan houden.

De videokaart wordt waarschijnlijk de Sapphire Radeon HD 5770 1GB, deze is snel en goedkoop. Later kan ik eventueel een tweede kopen.

Voor de Hdd dacht ik aan de Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB, SATA-600. Ik weet niet of ik iets heb aan de SATA 600 maar het kan iig geen kwaad lijkt me :)

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven over eventuele verbeteringen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

@koen-brouwer: Ik zou toch gewoon een quad-core nemen. Veel spellen ondersteunen inmiddels wel meerdere cores, maar zes cores benutten met games gaat denk ik niet lukken. Dus heb je meer aan minder, maar hoger geklokte, cores. Ik zou een phenom II 955 nemen. Voor geheugen: nee, snel geheugen heb je alleen wat aan met (heel zwaar!) overklokken, dus gewoon 1333MHz nemen. Als je zo nodig meer geld wilt besteden, neem in plaats van een x6 en duur geheugen een betere videokaart (2x HD5770 of HD5850), dat verschil zul je veel meer merken.

Welke resolutie gebruik je trouwens?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie! Zal de ondersteuning niet snel komen voor die 6-cores? Anders kan ik inderdaad dan beter een X4 nemen. Mijn resolutie is 1920 x 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Laatst online: 09-09 09:56
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:49:
Bedankt voor de snelle reactie! Zal de ondersteuning niet snel komen voor die 6-cores? Anders kan ik inderdaad dan beter een X4 nemen. Mijn resolutie is 1920 x 1200.
Met die 6-core heb je wel de turbo functie als een spel of applicatie niet het volledige aantal cores gebruikt. Dat maakt het dan weer wel interessant.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:35:

Wat bwerg zei en de Samsung F3 nemen i.p.v. WD Black. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het moederbord heb ik gekozen voor de Gigabyte GA-790FXTA-UD5, dit is voor een AMD bordje wel erg duur maar daar kan ik dan voorlopig wel mee vooruit. Er zit onder andere USB 3.0, Sata-600 en hij is dus geschikt voor de Phenom II X6 processors.
Je kan niet vooruit met een goed koper bord omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:49:
Ik wilde eerst een 5850 ipv de 5770 aanraden vanwege de 'op te vullen ruimte' in je budget, maar als je later eventueel nog een 2de 5770 wilt aanschaffen hoeft dat natuurlijk niet. Als je nu voor een quadcore gaat heb je ook (bijna?) ruimte voor een leuke SSD van 60 of 80gb. Zeker het overwegen waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:31
Hallo,

Ik ben bezig een pc samen te stellen die ik voornamelijk wil gebruiken voor simpele dingen zoals office en internet maar toch ook voor af en toe een spelletje.
...Voor het moederbord heb ik gekozen voor de Gigabyte GA-790FXTA-UD5...
...Processor: AMD Phenom II X6 1055T 2.80 GHz...
Als je 2*5770 (misschien) wil gaan gebruiken, waarom dan geen mobo met een nieuwere chipset zoals de Asrock 890 Extreme3 met SATA600 en USB3.0.
Daar kan je ook prima je 2*5770 op kwijt en betaal je bijna 50% minder.
Verder is een Thuban voor office, internet en af en toe een spelletje wel redelijk ruig.
Een 955BE is, zoals al opgemerkt, volgens mij ook meer dan voldoende.
Wat je bespaart op deze manier kan je of in een nog een 5770 stoppen of meteen gaan voor de 5850; je bent dan evenveel kwijt voor Mobo+CPU+GPU als je nu in de planning hebt staan;

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 129,90€ 129,90
1Sapphire RADEON HD 5850 1GB GDDR5 PCI-E DP DUAL DVI-I HDMII€ 241,-€ 241,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 472,95

edit;
Mocht je over een jaar of wat de 955BE te traag vinden, dan kan je altijd nog een Thuban er op zetten, daar is dit mobo ook geschikt voor.
En wat bwerg vroeg; op welke resolutie ga je gamen?
Misschien is een 5850 wel veels te overdreven en ben je met 1 5770 al helemaal klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Baserk op 15-04-2010 19:25 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw game systeem, waar ik weer een tijdje mee vooruit kan.
Budget max. € 2000. Games onder andere Total War series, Battlefield BC, liefst max settings

Scherm en toetsenbord zijn aanwezig
Hij moet in de woonkamer, dus stil is een vereiste, tot dusver heeft onderstaande mijn voorkeur.

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Darkpower Pro P8 750W€ 129,90€ 129,90
1Corsair Dominator TR3X6G1600C8D€ 196,99€ 196,99
1Gigabyte GA-X58A-UD3R€ 186,84€ 186,84
1Intel Core i7 930€ 243,90€ 243,90
1Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCI-E€ 362,-€ 362,-
1Silverstone Fortress FT02B€ 184,-€ 184,-
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 89,25€ 89,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.528,33

Vragen die vooral op dit moment bij mij spelen zijn:

Het geheugen, is er een voordeel om voor een 8GB set te gaan en wat voordeel zou een 7-7-7-20 als voordeel bieden.

Videokaart: op dit moment is de sapphire vapor x 5870 favoriet. maar zou een sapphire 5850 Toxic veel verschil maken?

Alvast bedankt voor de input!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Met het oog op stilte zou ik de Mugen vervangen voor een Ninja. Nog liever een Thermalright HR-01 X/Plus, maar die is wat duurder, word geleverd zonder fan, en is wat moeilijker te krijgen.

Verder ben je goed op weg volgens mij. Misschien nog een fan-controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Mugen 2 doet het ook goed kwa stilte hoor :). Wat je zou kunnen doen is er 2 fans op 800/1000rpm(Nexus bijv) op monteren en stil zijn maar toch goed koelen.

Mijn opmerking is: Toekomst voorbereid zijn is een wassen-neus. Dan moet je nu al weten dat je zeker weet dat je een 980X of goedkoper broertje gaat halen. Want de opvolger staat ook al weer gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@ htuinstra

Je kan ook voor Crossfire gaan met 2x 5850 en een wat goedkopere kast en voeding, Antec Nine Hundred Two en TP-750 bijvoorbeeld, is stukken sneller. En je kan ook beter voor 6GB triple channel geheugen gaan in plaats van 8GB dual channel, is ook weer een stukje sneller. Die timings zijn leuk met benchmarks en overklokken, in het echt zal je het haast niet merken. We praten hier over millisecondes. Ook kan je beter de Samsung F3 als harde schijf nemen, die is wat sneller en stiller. Verder wel vette bak zo. :P

Edit: Die WD Black is blijkbaar nieuw want ik dacht nog dat het de oude versie was. Dan ken ik hem nog niet maar de specs zien er spectaculair uit. Hij is wel prijzig maar zal wel een stukje sneller zijn.

* chim0 gaat wat benchmarks opzoeken

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 15-04-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die timings zijn leuk met benchmarks en overklokken, in het echt zal je haast niet merken.
Dat geld ook voor tripple channel... Als je voor een paar euro lagere timings kan krijgen zou ik dat doen, daar zit nog wel een klein beetje winst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:55:
[...]

Dat geld ook voor tripple channel... Als je voor een paar euro lagere timings kan krijgen zou ik dat doen, daar zit nog wel een klein beetje winst in.
Dan triple channel en lagere timings, win win. :)

Zoiets?

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Nine Hundred Two€ 97,50€ 97,50
1Antec TruePower TP-750€ 104,99€ 104,99
1Corsair CMX6GX3M3C1600C7€ 179,99€ 179,99
2Sapphire RADEON HD 5850 1GB GDDR5 PCI-E DP DUAL DVI-I HDMII€ 241,-€ 482,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.497,37

[ Voor 87% gewijzigd door chim0 op 15-04-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:13:
Budget max. € 2000. Games onder andere Total War series, Battlefield BC, liefst max settings
Max met welke resolutie?
chim0 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:58:
[...]

Dan triple channel en lagere timings, win win. :)
Eerder fail fail, voor die prijs haal je 8GB.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:04:
[...]

Eerder fail fail, voor die prijs haal je 8GB.
Zeker geen fail, 6GB is zat, hell 4GB is al zat plus je hebt triple channel plus lage timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:19:
[...]

Zeker geen fail, 6GB is zat, hell 4GB is al zat plus je hebt triple channel plus lage timings.
Idd 4GB is voor de meesten genoeg, maar de performance winst van triple-channel en lagere timings is zo miniem dat je wel gek bent om 6GB geheugen te kopen voor de prijs van 8GB, dan kun je veel beter 8GB kopen. Komt vanzelf een tijd wanneer 8GB wel nuttig kan zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:54:
@ htuinstra

Je kan ook voor Crossfire gaan met 2x 5850 en een wat goedkopere kast en voeding, Antec Nine Hundred Two en TP-750 bijvoorbeeld, is stukken sneller. En je kan ook beter voor 6GB triple channel geheugen gaan in plaats van 8GB dual channel, is ook weer een stukje sneller. Die timings zijn leuk met benchmarks en overklokken, in het echt zal je het haast niet merken. We praten hier over millisecondes. Ook kan je beter de Samsung F3 als harde schijf nemen, die is wat sneller en stiller. Verder wel vette bak zo. :P

Edit: Die WD Black is blijkbaar nieuw want ik dacht nog dat het de oude versie was. Dan ken ik hem nog niet maar de specs zien er spectaculair uit. Hij is wel prijzig maar zal wel een stukje sneller zijn.

* chim0 gaat wat benchmarks opzoeken
De kast Silverstone Fortress heb ik gekozen vanwege looks en features, die keuze is voor mij definitief. Ik zit inderdaad nog wel te twijfelen over een crossfire setup met de Sapphire HD5850 Toxic.
minimaal 1920*1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
En maximaal? Want met één HD5850 heb je normaal gesproken genoeg als je resolutie maar 1920x1080 is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:27:
[...]

Want met één HD5850 heb je normaal gesproken genoeg als je resolutie maar 1920x1080 is.
Te kortzichtig.. Het hangt af van het spel, de instellingen, toeters en bellen, en met hoeveel frames jij genoegen neemt.

Gek of niet, helaas is triple channel sneller. :*

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 15-04-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:27:
[...]

En maximaal? Want met één HD5850 heb je normaal gesproken genoeg als je resolutie maar 1920x1080 is.
Wat chimo zegt, volgens mij. maar echt veel verstand heb ik er niet van. lol
-The_Mask- schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:24:
[...]

Idd 4GB is voor de meesten genoeg, maar de performance winst van triple-channel en lagere timings is zo miniem dat je wel gek bent om 6GB geheugen te kopen voor de prijs van 8GB, dan kun je veel beter 8GB kopen. Komt vanzelf een tijd wanneer 8GB wel nuttig kan zijn.
Is het niet zo dat ik tegen die tijd dat 8GB nuttig wordt, er 'gewoon' een set van 6GB bij kan doen? Lijkt me verstandiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:36:
[...]

Wat chimo zegt, volgens mij. maar echt veel verstand heb ik er niet van. lol
Nee, het is wat the mask zegt ;). Met realistische instellingen(Dus geen 16xAA zoals sommige mensen denken nodig te hebben) dan is hij makkelijk voldoende. Ik zou dus ook gewoon de vapor-x versie nemen en niet de duurdere toxic(tenzij het verschil klein is). Al zou ik eerder kiezen voor HD5770 Vapor X crossfire. Goedkoper en sneller.
Is het niet zo dat ik tegen die tijd dat 8GB nuttig wordt, er 'gewoon' een set van 6GB bij kan doen? Lijkt me verstandiger
Maar het is niet verstandig te veel geld er aan uit te geven, aan winsten die er niet tot nauwelijks zijn: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G
pricewatch: OCZ Platinum XTC OCZ3P1333LV6GK

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:19:
Hmmm, deze discussie komt mij bekend voor... :P

In ieder geval, hier mijn geupdate lijst. Brand maar los, ik kan het hebben. Maar ik ben, ook dankzij jullie, erg trots op de prijs, nu nog ONDER de 1600, terwijl ik voor dit systeempje zo bij de lokale pc-shop over de 2000 kwijt zou zijn. Dus hoe dan ook, de website opzich bespaart me al veel.

Nog wel even herhaling: dikke gamepc voor vooral bewerking, en overkill voor de leuk. Nu ook met hometheatre gedoe via de videokaart (he, soundcard is weg :)) via HDMI, met blu ray, omdat ik PS3 ga verkopen (dus in feite 'meng' ik de speciale dingen van dat apparaat in mn pc). Er moet alleen nog een goede cardreader bij, maar daar heb ik nog even geen tijd voor gehad om te researchen (net pas bedacht dat dat toch wel handig is voor die 10 euro ofzo dat het kost).

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P183 Zwart€ 111,-€ 111,-
1Asus P6X58D-E€ 205,-€ 205,-
1Asus ROG MATRIX 5870/2DIS/2GD5€ 422,62€ 422,62
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K3/6G€ 154,50€ 154,50
1Microsoft Windows 7 Home Premium (UK Retail)€ 145,-€ 145,-
1Samsung SH-B083L€ 80,96€ 80,96
1Silverstone Strider PSU 750W (SST-ST75F-P)€ 101,86€ 101,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.531,54

Die videokaart wil ik dan in crossfire zetten, dus ik hoop dat die voeding dan genoeg is. Verder geen andere voeding, tenzij beter EN full modulair (dat wil ik nou eenmaal, is netter).

SSD komt later als upgrade, de HDD gaat er dan uit, en een 320GB van Intel (als die er dan is hoop ik) komt er dan in. Als ik nu de SSD doe, moet ik besparen op andere onderdelen, en dat wil ik niet. Ook doe ik dan misschien nog RAID met die SSD.

Ik ben benieuwd...

Ow, nog even korte vraagjes:

-is de 1TB van de F3 hier idd sneller dan die 500GB? anders neem ik die 500GB want 1TB is dan toch ook weer langzamer omdat ie al die terabytes langs moet? sorry als ik hier wartaal uitpraat, maar ik heb nergens hier een goede verklaring voor kunnen vinden behalve de 16MB cache verschil tussen beide.
-is dit wat, dat moederboord? ik heb hem zelf helemaal toegevoegd en prijs gecombineerd om hem op mn wishlist te kunnen zetten.

Ennuh, ValueRAM. :) Jullie hebben me toch overgehaald om die te nemen ivb het gedoe rondom die oc-types. Dit is ook gegarandeerd werkend, en altijd compatible (jullie woorden). Die cooling is alleen nodig bij OCen dus blijkbaar, kan ik beter (mocht ie toch heet worden op de een of andere manier) aparte fans enzo voor de hele shizzle erin zetten (maar niet te luid, want hij moet wel een beetje stil blijven, vandaar ook dus die kast, maar misschien wordt het nog een LianLi, daar was er ook een die net toch wel kon). Ja, ik heb de maat opgerekt van 49cm naar 51cm max. Ik heb over mn hart gestreken om mn kast wat naar voren te zetten ook ivb toch al omgooien vanwege ps3 verkoop. :+

Sorry voor de lange post, maar ik was ook lange tijd stil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:43:
[...]
-is de 1TB van de F3 hier idd sneller dan die 500GB? anders neem ik die 500GB want 1TB is dan toch ook weer langzamer omdat ie al die terabytes langs moet? sorry als ik hier wartaal uitpraat, maar ik heb nergens hier een goede verklaring voor kunnen vinden behalve de 16MB cache verschil tussen beide.
Nee-ish en Nee. Meer cache helpt wel iets, maar het verschil is niet schokkend(waarom denk je dat je nu pas versies ziet met nog meer cache, als het super veel winst gaf, dan stopten ze het vol met cache). Daarbij heeft de 500GB en de 1TB beide 500GB platters(De 500 heeft er 1 met 2 koppen, de 1TB heeft er 2 met 4 koppen), dus de echte winsten(die in de dichtheid van de data van de platters zitten) is gelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:43:
[...]

Sorry voor de lange post, maar ik was ook lange tijd stil. ;)
Nou, dan mijn laatste poging je te overtuigen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 920€ 210,86€ 210,86
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 152,55€ 152,55
2Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 259,-€ 518,-
1Scythe Kama Reader 2€ 9,47€ 9,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.617,19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Revenga, wat moet je met die ROG? Haal dan gelijk een GTX480. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, thnx Reinman, dan wordt het die 500GB. Grappig dat die zaak hier in de straat zegt dat die 1TB betere datadichtheid heeft. Whats life without contradictions? 8)7

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 5850 2GB GDDR5 TOXIC€ 313,-€ 313,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 313,-

Is dat beter dan die MATRIX ivb prijs? het scheelt wel 100MHz ofzo, maar verder zijn ze vrijwel identiek. Alleen voelt Sapphire 'goedkoop' aan, en Asus juist weer 'pro'. Naja, ik heb begrepen dat het niet uitmaakt met die videokaarten, en dat vapor x klonk wel interessant... en stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik kocht in 2006 mijn laatste Asus graka.... sindsdien zijn 3 van de 5 kaarten een Sapphire geweest.

Als je Asus 'pro' vindt, dan heb je echt nog heel veel bij te leren op hardwaregebied. Nofi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:57:
Ok, thnx Reinman, dan wordt het die 500GB. Grappig dat die zaak hier in de straat zegt dat die 1TB betere datadichtheid heeft. Whats life without contradictions? 8)7
Jaa.... nou dan heeft die daar staat geen verstand van hardware.(Ik denk dat ie meer uit gaat van een generalisatie, grotere disk is grotere dichtheid)
Is dat beter dan die MATRIX ivb prijs? het scheelt wel 100MHz ofzo, maar verder zijn ze vrijwel identiek. Alleen voelt Sapphire 'goedkoop' aan, en Asus juist weer 'pro'. Naja, ik heb begrepen dat het niet uitmaakt met die videokaarten, en dat vapor x klonk wel interessant... en stil.
Nee beide zijn te duur. Sapphire is de partner van AMD/ATI. Neem gewoon de goedkoopste HD5870 die leverbaar is. Begrijp me niet verkeerd, maar ik vind nog steeds dat je met een verkeerde instelling je systeem samen probeert te stellen. Met iets minder uitgeven, krijg je meer waar voor je geld. Dan kan je straks achter je pc zitten en denken: Dat viel me mee qua prijs.... en hij is nog snel ook! De ROG is een kaart bedoeld voor hardcore overclockers(Liquid Nitrogen, Cascade etc).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx.

Voordat ik een nieuwe lijst post:

Is die Gigabyte beter of gewoon iets goedkoper dan die Asus? Anders neem ik gewoon die Asus, hoef ik ook niet meer verder te zoeken want die site van Gigabyte... tja. Dat is ook de reden dan ik zo bij Asus blijf hangen, die site owned (ik doe ook opleiding waarbij ik wel es sites moet maken en reviewen enzo, en tweakers.net owned ook, maar goed is ook website van het jaar 2009 :P).

Is er een reden voor die extra cooling die Ed_L aangeeft? Zeg maar, dat is dus nodig bij deze rig? Is niet eerder aangegeven namelijk toen ik hier net kwam met mn lijst. Of is het alvast voor de crossfire later/nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoeld de mugen? Ja, de stock koeler is niet bepaald stil ;). Oh en ik vind de Gigabyte site een stuk beter werken dan Asus(Niet mooier, maar ik kan beter informatie vinden. Smuck ben ik niet in geïnteresseerd).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:28:
Dat is ook de reden dan ik zo bij Asus blijf hangen, die site owned
SRSLY?
De site van Asus staat er al jaren om bekend keihard te zuigen. Hij is slechter bereikbaar dan Heide Klum voor de gemiddelde geek. Niet dat de site van GA uitblinkt, maar om dit nu als breekpunt te zien.
Is er een reden voor die extra cooling die Ed_L aangeeft? Zeg maar, dat is dus nodig bij deze rig? Is niet eerder aangegeven namelijk toen ik hier net kwam met mn lijst. Of is het alvast voor de crossfire later/nu?
Met extra koeling klok je die i7 920 zo makkelijk ver over dat de eigenaar van een standaard i7 975 er van moet huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, ik kan veel makkelijker producten comparen dan bij die van Gigabyte, daar kom ik er niet uit. Die is meer voor de techneut, die van Asus voor iedereen denk. Maar goed, boeiend en nogal offtopic (sorry, ik begon er over...).

Nou, aangezien ik niet alles meteen over neem zoals jullie wel gemerkt hebben, ga ik even stoeien met die website van Gigabyte dan.

En waarom geen 1066MHz met dat geheugen? Dat is out of the box zo geclocked (neem ik aan) en perfect compatible met de processor die tot 1066 gaat. Ik zal het wel mis hebben.

Overclocken ga ik niet doen, dan vertrouw ik mijzelf nog niet toe. Ik besteed liever wat meer uit aan factory-oced spul zoals toxic of matrix ofzo, omdat ik misschien wel mn pc in elkaar kan zetten en de software enzo, maar overclocken gaat me echt te ver. Naja, ik heb het ook nog nooit gedaan, en het klinkt iig erg technisch met allemaal vage instellingen in de bios (daar blijf ik liever vanaf, ik stel nog net de volgorde van de drives in voor de boot en zet de soundcard uit, maar thats it). :P

BTW: ik heb ff de naam van een van de 2 500GB F3 spinpoints aangepast, omdat er dus Spinpoint stond, ipv EcoGreen. Ik schrok ineens dat ik dus een 5400rpm schijfje in mn lijst had staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar die van Asus vind ik gebruikersvriendelijker, omdat het als metadata wordt opgeslagen, dus je kan gewoon door browsen, zonder steeds al die shizzle in te moeten voeren.

Verder kan ik er niet 5 tegelijk op 1 scherm zien...

Nu stop ik met praten over die sites, anders krijg ik ruzie met de mods hier denk ik. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Revenga wat was je budget ook alweer? Als je Nvidia SLI wilt, is dit ook wel leuk. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock X58 Extreme€ 140,19€ 140,19
2Asus ENGTX470/2DI/1280MD5€ 318,16€ 636,32
1Intel Core i7 930€ 243,50€ 243,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.439,25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Waarom in godensnaam toch telkens weer die nVidia GTX4**?
Ze zijn veel te duur voor de prestaties vergeleken met de ATI's 58** graka's, dus tenzij je daar graag geld aan wil verspillen ga je voor ATI.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:57:
Revenga wat was je budget ook alweer? Als je Nvidia SLI wilt, is dit ook wel leuk. :)
Bedankt, maar je hebt zon beetje alles wat ik op mn lijst had veranderd. :P

Ik neem ATI, budget is 1600 euro (iets meer kan best, maar geen 1700), ik zie geen blu-ray, enz. Check mn lijst (en die van Ed_L) maar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6X58D-E€ 205,-€ 205,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 391,84

Als we niet naar prijs kijken, welke? Jullie hebben gelijk wat betreft bereikbaarheid, want de site van Asus doot wer es raar... Het mooie is dat door eigen research op die Gigabyte site ik ook bij dit moederboord uit kom. Kan ik me daar iig in vinden. ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik zie geen enkele reden om niet voor de Gigabyte te kiezen.

BTW:
wist je dat je voor €270 binnen drie dagen een 5850 in huis hebt, terwijl je die €420 kostende ROG nergens kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:48:
Ik zie geen enkele reden om niet voor de Gigabyte te kiezen.

BTW:
wist je dat je voor €270 binnen drie dagen een 5850 in huis hebt, terwijl je die €420 kostende ROG nergens kunt kopen?
Ok, ik las ook net dat van alle moederboord merken, Asus en Gigabyte op een gedeelde eerste plek staan. Als deze twee moederboorden vrijwel identiek zijn, kan ik beter die Gigabyte nemen, omdat meer mensen die ook hebben en positieve review hebben gegeven. Van de Asus is nog weinig bekend. Is dat goed genoeg om voor die te gaan dan? Ik moet een reden hebben, niet van, doe mij die maar.

En die ROG laat ik mooi zitten, het wordt een toxic van Sapphire, 100 euro goedkoper, vrijwel identiek, en die opmerking over DE partner van ATI heeft me over de streep getrokken. Tja, zo ieder zn eigen reden.

Is die cooling dan nog nodig? Ik ga ooit crossfire doen, maar niet overclocken. Dus vandaar de vraag.

En, ja sorry :P, is er een specifieke reden voor die cardreader, dat type zeg maar?

EDIT: cooling weggehaald vanwege niet overclocken en cardreader research naar gedaan en die is ownage idd. Idioot veel formats worden ondersteund. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 01:23 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de double post, maar hier mn aangepaste lijst. Staat er nog iets op wat ik kan upgraden (zit ver onder 1600 euro ineens, dankzij jullie :))?

Behalve SSD dan, want ik wil OF helemaal, OF helemaal niet. Dus geen combo. Ik wil gewoon geen partities.

#ProductPrijsSubtotaal
2Antec TriCool 120, 120mm€ 7,12€ 21,36
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K3/6G€ 154,50€ 154,50
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 44,99€ 44,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.412,48

Het upgrade-pad is dan als volgt (niet echt een volgorde):

-hdd eruit, 320gb ssd erin
-2e toxic gpu
-6gb extra geheugen erbij, voor de leuk want het kan gewoon, en dan zijn de prijzen ook wat gunstiger neem ik aan

Ik heb 2x standaard TriCool fans 120mm van Antec erbij gedaan, omdat die ook standaard bij de kast komen. Zijn andere merken echt beter/stiller/whatever, of is dit prima? Ik wil wel alle cooling-options van de kast benutten (als het niet te veel herrie wordt tenminste), ik kan ze altijd enmasse op hun zachts zetten, is beter denk ik dan 2 op zn hardst. ;)

Trouwens, is het wijsheid om die SilverStone voeding te droppen voor de CP850 van Antec, die alleen past in 3 kasten waaronder de P183? Is er een echt voordeel? Ik lees alleen maar terug dat ie precies goed past, en geneuzel over dat ie er voor gemaakt is enzo. Maar 100% modulair spreekt mij ook aan, maar die voeding is weer te klein en moet in de speciale box die bij de kast zit...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 01:56 . Reden: foutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 01:21:
Sorry voor de double post, maar hier mn aangepaste lijst. Staat er nog iets op wat ik kan upgraden (zit ver onder 1600 euro ineens, dankzij jullie :))?

Behalve SSD dan, want ik wil OF helemaal, OF helemaal niet. Dus geen combo. Ik wil gewoon geen partities.
Waarom niet?
Partitioneren zorgt voor snelheidswinst, en werkt een stuk opgeruimder. Je maakt toch ook mappen aan? (Of gooi je alles in één map? 8)7)
Een SSD zorgt echt voor heel veel meer snelheid dankzij de lage toegangstijd; je pc wordt er veel en veel responsiever van, windows (of ander OS) is veel sneller geladen, games laden een paar keer zo snel, etc. dus als het kan zou ik het zeker doen. Bij al je data hoef je toch niet veel random reads/writes te doen, dus voor die paar IOPS om een filmpje te kijken of muziekje te luisteren zou ik niet zo veel geld uitgeven.
-hdd eruit, 320gb ssd erin
-2e toxic gpu
-6gb extra geheugen erbij, voor de leuk want het kan gewoon, en dan zijn de prijzen ook wat gunstiger neem ik aan

Ik heb 2x standaard TriCool fans 120mm van Antec erbij gedaan, omdat die ook standaard bij de kast komen. Zijn andere merken echt beter/stiller/whatever, of is dit prima? Ik wil wel alle cooling-options van de kast benutten (als het niet te veel herrie wordt tenminste), ik kan ze altijd enmasse op hun zachts zetten, is beter denk ik dan 2 op zn hardst. ;)
Stil en toch veel luchtverplaatsing:
pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12, 120mm
pricewatch: Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm
Of deze (betere lager dan bovenstaande Scythe, nog steeds stil):
pricewatch: Scythe S-Flex SFF21D, 120mm
Ik hou van stil, dus meer dan 1000rpm wil ik zelf niet, maar ik kan me voorstellen dat jij dat geen probleem vindt; dan zijn deze misschien wel aan te raden:
pricewatch: Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm (of de H variant of nog hoger natuurlijk ;))
Deze schijnen het ook wel goed te doen:
pricewatch: Fractal Design Silent Series 120mm, 120mm
pricewatch: Noiseblocker Multiframe S-Series MF12-S2, 120m
Trouwens, is het wijsheid om die SilverStone voeding te droppen voor de CP850 van Antec, die alleen past in 3 kasten waaronder de P183? Is er een echt voordeel? Ik lees alleen maar terug dat ie precies goed past, en geneuzel over dat ie er voor gemaakt is enzo. Maar 100% modulair spreekt mij ook aan, maar die voeding is weer te klein en moet in de speciale box die bij de kast zit...
De CP-850 is een supervoeding (SPCR), maar hij past inderdaad maar in een paar kasten van Antec zelf.
The Antec CP-850 is a superlative power supply by almost any standard. Its electrical performance is up at the level of its more expensive brethren, the Signature 650 and 850, and Seasonic's flagship, the M12D-850: Voltage regulation is extremely tight for all the lines at all loads, and the ripple noise is amazingly low.

[...]

For the quiet-seeking computer gaming enthusiast, the CP-850 (along with any of the three compatible cases) is something of a godsend. Fantastically stable power, super low noise at any power load, long expected reliability due to excellent cooling, modular cabling, and all at a price that's no higher than many high end 6~700W models.

[...]

The CP-850 is non-standard, but compelling, and in its typical application, as powerful and quiet a PSU as anyone will ever need. It could become a game-changing product if compatible cases become more widespread. Should Antec manage to persuade any PSU or case makers to produce CPX-conforming products, it might help breath a new lease on life on the embattled ATX tower case sector. No, ATX is not about to roll over and die any time soon, but it is in a period of decline as smaller, ready-made PCs increasingly dominate along with laptops. Kudo to Antec for taking a chance and creating a unique, compelling product.
Heb je ook naar deze voedingen gekeken (zijn ook erg goed)?
pricewatch: Corsair HX750W
pricewatch: Seasonic X-750
pricewatch: Enermax Modu87+ EMG700AWT (edit: die is dan jammer genoeg weer niet meer leverbaar (EOL?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost Dog schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 03:28:
Waarom niet?
Partitioneren zorgt voor snelheidswinst, en werkt een stuk opgeruimder. Je maakt toch ook mappen aan? (Of gooi je alles in één map? 8)7)
Een SSD zorgt echt voor heel veel meer snelheid dankzij de lage toegangstijd; je pc wordt er veel en veel responsiever van, windows (of ander OS) is veel sneller geladen, games laden een paar keer zo snel, etc.
Dat snap ik ook niet. Waarom blijf je steeds goede adviezen in de wind slaan en de minder nodige keuzes behouden? Ik heb zelfs een systeempartitie en een opslagpartitie op mijn 1 TB HDD, waarom zou je dat dan niet gewoon op twee schijfjes kunnen doen? Sowieso is het wel lekker als je eens wat opnieuw moet installeren en dat zonder al je data overboord te hoeven flikkeren kan doen. Ik vind het werken met twee partities juist een verademing. Alles lekker overzichtelijk.

Ik snap je niet zo goed. Je wil een killerbak, maar juist hét onderdeel bij uitstek om dat gevoel te leveren laat je liggen. Nu gaat een beetje PC met een SSD sneller voelen dan jouw i7 weetikveelwat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 03:41:
Ik heb zelfs een systeempartitie en een opslagpartitie op mijn 1 TB HDD, waarom zou je dat dan niet gewoon op twee schijfjes kunnen doen? Sowieso is het wel lekker als je eens wat opnieuw moet installeren en dat zonder al je data overboord te hoeven flikkeren kan doen. Ik vind het werken met twee partities juist een verademing. Alles lekker overzichtelijk.
Zelfde hier. Systeem naar de kloten? Hup, C:\ formatteren, Windows/Ubuntu er opnieuw op, maar alle data blijft lekker staan op D:\.
Partitioneren werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Partities werkt dus niet want op een gegeven moment kom je ruimte tekort en ga je dingen op de andere partitie opslaan tot die weer vol raakt en dan moet je je partitie veranderen etc en het is traag. Kortom allemaal rompslomp. Een tweede schijf is veel beter want het is los van elkaar dus sneller met kopieren en je hebt geen gezeik met ruimtegebrek.

@ Revenga

Die laatste lijst is raar. Ik zou alleen voor een X58 platform gaan als je gaat Crossfiren of SLI'en, omdat je dan geen bandbreedte beperkingen hebt, en vanwege triple channel (wat trouwens 1333Mhz moet zijn en niet 1066) maar zoals je nu hebt met 1 losse videokaart, kan je net zo goed voor het goedkoopste P55 moederbord gaan met een i5 750 of i7 860 en 4GB dual channel.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 194,12€ 194,12
2Sapphire RADEON HD 5850 1GB GDDR5 PCI-E DP DUAL DVI-I HDMII€ 241,-€ 482,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.525,70

[ Voor 71% gewijzigd door chim0 op 16-04-2010 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

chim0 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 04:31:
Partities werkt dus niet want op een gegeven moment kom je ruimte tekort en ga je dingen op de andere partitie opslaan tot die weer vol raakt en dan moet je je partitie veranderen etc en het is traag. Kortom allemaal rompslomp. Een tweede schijf is veel beter want het is los van elkaar dus sneller met kopieren en je hebt geen gezeik met ruimtegebrek.
Dan doe je het gewoon niet goed.
Als je partitie volraakt moet je opruimen, en anders haal je GParted eroverheen en herverdeel je de ruimte op je schijf.
Dat het traag is klopt misschien wel als je gaat benchen tussen de beide partities ofzo, maar in de praktijk merk je daar niets van. Een mp3'tje of mkv'tje openen van de datapartitie bestaat uit weinig leesacties, dus het is zeker niet zo alsof je systeem dan opeens kreupel is, want daar merk je niets van.

Ik ga het hier ook opschonen. Ik heb een 200GB partitie voor OS en progs, en de rest (731GB) voor data. Die datapartitie begint redelijk vol te raken (nog 80GB te gaan) terwijl de OS-partitie nog 122GB vrij heeft.
Ik vind het een groot voordeel dat ik gewoon mijn OS eraf kan donderen zonder mijn data kwijt te raken, en het is veel makkelijker opschonen op je OS-partitie (en ook je datapartitie).

Als je een iets ruimer budget hebt is het wel aan te raden een losse schijf voor OS te hebben, en een voor Data. In Revenga's geval zou ik zeer zeker voor een SSD voor mijn OS gaan, en de rest gewoon op een snelle (Spinpoint F3 ofzo) HDD zetten, omdat je daar heel veel winst uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja, ik heb altijd gezeik met partities, ook als ik bij mensen kom en ze hebben partities. Dan raakt het weer vol en moet je gaan schuiven en alles wordt traag, moet je gaan backuppen wat een eeuwigheid duurt enz. Sinds ik met losse schijven werk, wil ik nooit meer terug, helemaal als je veel data heen en weer koipieert en met uitpakken, zoals ik veel doe, en het is veiliger want alles staat op een losse schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het nu even helemaal kwijt:

-1333MHz, terwijl processor zegt ik kan tot 1066MHz?
-waarom geen X58, terwijl identieke setup met 1156 maar 10 euro goedkoper is?
-X58 was toch de toekomst? (is hier gepost)
-zelfde geldt voor triple channel?
-200GB is voor mij meer dan zat. dus alleen daarom wil ik gewoon een SSD die ongeveer dat formaat heeft. ik heb al een oplossing bedacht, ik hoop win7 voor mn laptop (was ik al van plan), doe een clean install, en kijk wat ik nou eigenlijk gebruik. mn vorige pc had 120GB en nooit probleem mee gehad. ik heb backup hdd (netwerk van lacie) voor backup, dus mocht ik moeten formatteren, dan heb ik daar geen last van (copy/paste Mijn documenten, koffie halen, meeste tijd zit hem in installeren van de games met hun eigen mods en maps die lost zijn gedownload, maar die zou ik toch sowieso al op de ssd zetten). ik hoop dan dat 160gb meer dan zat is, ik neem aan van wel. En dat is hem nou juist, ik denk dat de installs groter zijn dan alle losse data (ik zou niet weten hoe ik zoveel gb vol moet krijgen, ik heb geen films staan op pc).

Crossfire ga ik ook doen, maar niet meteen.

Die voedingen hebben we het over gehad aan het begin, en die vielen af.

Ik vind mijn lijst niet zo raar, goede opties van jullie staan erin: Gigabyte moederboord, geen soundcard, valueram, enz.

@chim0: waarom die cooler master, terwijl ik voor antec heb gekozen? die kast is trouwens ook te diep, ik heb gezegd de max nu te zetten op 51cm. en waar is de blu ray? zit wel mooi onder de 1600 ja, maar is niet realistisch, omdat 90% van de wel definitieve onderdelen (blu ray dus, cardreader, kast) ineens weg is. :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 05:16:
Mja, ik heb altijd gezeik met partities, ook als ik bij mensen kom en ze hebben partities. Dan raakt het weer vol en moet je gaan schuiven en alles wordt traag, moet je gaan backuppen wat een eeuwigheid duurt enz. Sinds ik met losse schijven werk, wil ik nooit meer terug, helemaal als je veel data heen en weer koipieert en met uitpakken, zoals ik veel doe, en het is veiliger want alles staat op een losse schijf.
Als je nu eens had gelezen, dan had je ook gezien dat hij geen 2e schijf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@ Revenga

OK, dan gaat X58 helaas niet lukken. Dan zou ik kijken naar de goedkopere oplossing met P55/i7/4GB/5850/SSD en die cardreader. Waarom geen tweede schijf trouwens? Is hartstikke handig en een F3 kost geen drol. Nogmaals, die X58 is zonder beperkingen en kan zowel CFX als SLI aan. Als je CFX wilt doen, moet je het nu of nooit doen. Het is zonde om later nog een kaart te kopen want misschien zijn er dan al nieuwe uit. Sorry voor de kast, had ik niet gezien. 1333MHz is goed, neem die nou maar gewoon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:25
Als je goed had gelezen, ging de discussie in dit geval toch wel degelijk over 2 losse schijven: namelijk een SSD (voor OS en programmas) en een HDD voor data.

Ik heb zelf een Intel SSD van 80 GB zitten waarop mijn OS staat en een 3-tal veel gespeelde spellen.
Daarnaast heb ik een RAID-5 van 3 schijven met een totale capaciteit van 640 GB; die gebruik ik om minder gespeelde spellen op te zetten, om tijdelijke data op te slaan (zoals DVD-Images om ze om te zetten naar MKV, video bewerkingsprojecten). Die RAID-5 is gewoon om wat leuks te doen met die 3 iets oudere schijven
En als 3de stap in mijn opslag systeem heb ik dan een NAS met 3 schijven van 1TB in RAID-5 met een effectieve opslag van 2TB. Ik heb nog een 1TB schijf opzij liggen om de NAS eventueel uit te breiden. De NAS gebruik ik om al mijn bulk-data op te slaan: HDD-images, backups, Muziek, Films, Foto's, CD-Images, ...

Op die manier is mijn data zo'n beetje verdeeld volgens snelheid: OS en programma's starten razendsnel, ik heb lokale HDDs om grote zaken snel te bewerken en andere zaken waar snelheid van minste belang is staan op de NAS. De lokale RAID schijven staan dikwijls in standby en dus is mijn systeem op dat moment ook nog lekker stil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 06:35:
Ik ben het nu even helemaal kwijt:
Ik niet. Hier ie 'ie:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 920€ 210,86€ 210,86
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 256,16€ 256,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.355,35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dan alleen nog een betere voeding en wel zijn er helemaal. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn hele post weg, per ongeluk weggeklikt... grom.

Notendop:

160gb voor alles lijkt me goed voor SSD. Ik ben extreem zuinig met gigabytes, ik ben net zo opgeruimd en ordelijk digitaal als in real-life. Die 1TB backup is in principe ook veels te veel. 500GB was beter geweest, achteraf gezien... (ik heb het over een nas al in mn bezitting, voor de duidelijkheid). Maar thats the test dit weekend op mn laptop, even goed kijken hoeveel ik nou eigenlijk gebruik. :)

Vanwege andere kast (P183 ipv Sonata Elite) wil ik nu de boel wel overclocken, eerst gewoon via de programmas op safe-mode die bij moederboord/processor/videokaart zitten (eerste keer, dus dat lijkt me beter). Is denk ik meer waar voor mn geld. En ik heb begrepen dat in dat geval de i7 930 helemaal bs is, omdat je met de 920 net zo ver komt als met de 930. Maar goed, het is maar 30 euro, voor een net zo marginale winst (30 euro op 210 euro, das peanuts). Als dat OCen peanuts oplevert (maar dan 'gratis', tijd is geld en die extra cooling ook), dan vind ik het mn tijd niet waard. Ik geef liever wat extra uit aan de videokaart die dan maar niet in crossfire gaat, dan aan cooling wat niet nodig is. Maar goed, stel het is aan te raden voor mij:

Dan zal ik ook wel extra cooling nodig hebben natuurlijk, maar ik wil geen huge stroomrekening.

En speaking of such, wat is er nou mis met die voeding? Het moet en zal full modular zijn, dus tenzij ik meer wattage nodig heb of er een beter merk is, dan houdt ik het bij deze (minder dan die 750watt wil ik ook niet, omdat alleen deze 80plus Silver is, een huge score volgens mij, nog niet gezien bij andere van die prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:25
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:46:
...
En speaking of such, wat is er nou mis met die voeding? Het moet en zal full modular zijn, dus tenzij ik meer wattage nodig heb of er een beter merk is, dan houdt ik het bij deze (minder dan die 750watt wil ik ook niet, omdat alleen deze 80plus Silver is, een huge score volgens mij, nog niet gezien bij andere van die prijs).
100% modalair is toch echt overbodig, oa de 24pins ATX stekker zal je toch altijd nodig hebben. En in een kast als de P183 is het ook helemaal zo erg niet om 1 of 2 kabels los te laten liggen. In die kast zit de voeding toch onderaan in een aparte ruimte waar weinig ariflow nodig is: een klein beetje airflow voor de HDDs en voeding is meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@ Revenga

Ga dan gewoon voor P55 + i7 860 + 4GB en gebruik de turbo modus tot 3,46GHz. Neem een MSI plank ofzo met OC Genie, kan jue met 1 druk op de knop overklokken. En nogmaals, als je voor CFX wilt gaan doe het dan nu of nooit want dan is het al achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi beste tweakers,

Het is mijn eerste post hier en ik moet vooraf zeggen: Nederlands is niet mijn beste taal dus excuses voor de rare zinnen + spelfouten.

Ik ga eind deze maand de rest van mijn PC kopen alleen weet ik niet voor welke videokaart ik wil gaan. Mijn mobo had ik al een tijd besteld en mijn monitor ook. Hier de lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-650€ 89,-€ 89,-
1Dell Professional P2310H€ 195,43€ 195,43
1Intel Core i5 750€ 165,-€ 165,-
1MSI P55-GD65€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 866,03

Intel CPU: omdat ik graag andere dingen doe dan gamen maar een i7 de geld niet waard vind.

Ik wou later 3 monitors draaien en vraag me af welke optie het beste is:
nu een HD5850 kopen wat genoeg zou zijn voor 1080P en later een andere HD5850 voor de eventuele Eyefinity.
Of nu 2 HD5770 kopen maar ik ben niet zeker of het genoeg zal zijn voor de eventuele Eyefinity.

Maximum zou ik spellen op max draaien maar met 4-8x AA, 16x vind ik gewoon belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

160gb voor alles lijkt me goed voor SSD. Ik ben extreem zuinig met gigabytes, ik ben net zo opgeruimd en ordelijk digitaal als in real-life. Die 1TB backup is in principe ook veels te veel. 500GB was beter geweest, achteraf gezien... (ik heb het over een nas al in mn bezitting, voor de duidelijkheid). Maar thats the test dit weekend op mn laptop, even goed kijken hoeveel ik nou eigenlijk gebruik. :)
Met 160GB zijn de prijzen ook iets redelijker, als je denkt dat het genoeg is zou ik echt daarvoor gaan en niet voor 256GB. Ik wacht zelf tot de prijzen voor 160GB rond de €200 zitten.
Vanwege andere kast (P183 ipv Sonata Elite) wil ik nu de boel wel overclocken, eerst gewoon via de programmas op safe-mode die bij moederboord/processor/videokaart zitten (eerste keer, dus dat lijkt me beter). Is denk ik meer waar voor mn geld. En ik heb begrepen dat in dat geval de i7 930 helemaal bs is, omdat je met de 920 net zo ver komt als met de 930. Maar goed, het is maar 30 euro, voor een net zo marginale winst (30 euro op 210 euro, das peanuts). Als dat OCen peanuts oplevert (maar dan 'gratis', tijd is geld en die extra cooling ook), dan vind ik het mn tijd niet waard. Ik geef liever wat extra uit aan de videokaart die dan maar niet in crossfire gaat, dan aan cooling wat niet nodig is. Maar goed, stel het is aan te raden voor mij:

Dan zal ik ook wel extra cooling nodig hebben natuurlijk, maar ik wil geen huge stroomrekening.
Sowieso zou ik een andere CPU-koeler dan de standaard Intel koeler kopen, want de Intel koeler presteert slecht en maakt veel herrie, helemaal als je dat heethoofd van een i7 gaat overklokken.
Verder klok ik zelf altijd via de BIOS over, en niet via een programma vanuit Windows, omdat dat veiliger is, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Tenzij je de voeding als 2e voeding in een systeem gaat gebruiken heb je inderdaad toch altijd de 24-pins ATX stekker en de 4/8-pins CPU stekker nodig. Verder is de kwaliteit van die Silverstone niet super, die van de 3 voedingen die ik voorstelde is beter, want dat zijn samen ongeveer de beste voedingen van rond de 750W op de markt, en allemaal gewoon modulair.

[ Voor 53% gewijzigd door Ghost Dog op 16-04-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Mn hele post weg, per ongeluk weggeklikt... grom.

Notendop:

Waarom niet gewoon nu bijv. een 80/128GB model en er later een tweede naast zetten, in RAID-0; heb je nog steeds `1 partitie maar dubbel zoveel snelheid.

Dit zou ik doen in jouw geval, ja je krijgt er 8 GB werkgeheugen bij ;-)

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Nova V128 128GB€ 289,99€ 289,99
1Fractal Design Define R2€ 84,99€ 84,99
1Intel Core i7 860€ 241,90€ 241,90
1MSI P55-GD65€ 124,-€ 124,-
2OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 101,-€ 202,-
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 44,99€ 44,99
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 256,16€ 256,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.615,27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. Maar ik vind het wel apart dat iedereen nu steeds mijn lijst volledig omgooid. Nu is de kast een Fractal, prachtige kast, maar die is dus ruim 2cm te diep. En dat is echt teveel. Ik zet mn kast al 2cm verder naar voren voor de P183, dat wordt dan 4cm voor die Fractal, en dat ga je zien. Maar goed, het gaat hem meer om de details van mn lijst nu, een aantal dingen staan nu gewoon vast, de rest is open voor aanpassing (anders blijf ik bezig :P):

-kast
-voeding
-geheugen
-os
-blu ray drive
-cardreader

Verder blijft de SSD in zn uppie, en heb ik toch maar besloten NIET te overclocken. Ik kom allemaal ingewikkelde dingen tegen, risico's, garantiebreuk, weet ik veel. Ik betaal liever wat extra, dan dat ik straks met de gebakken peren zit (en die vind ik niet lekker).

Ook toch maar een enkele videokaart om de volgende redenen: ruimte in de kast (al is het maar een beetje), 1 apparaat minder, minder stroomverbruik, minder herrie, minder hitte. Dus ik neem een enkele ownage kaart, ipv twee wat mindere.

Dit is mn lijst nu:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec CP-850€ 102,20€ 102,20
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH160G2R5 (retail box) 160GB€ 378,-€ 378,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.722,52

De i7 930 is terug, omdat ik dus niet ga overclocken. Verder lijkt mij die sapphire 5850 de perfecte keus, ivb het weinige verschil met de ROG MATRIX van Asus, maar toch wel 100 euro in de prijs. Het is wel wat over het budget, maar daar kan ik mee leven. Ik ga immers mn PS3 verkopen, en dat geld komt er dan bij, want de blu ray drive is in deze rig omdat ik dus die console verkoop.

1333mhz dan, maar dan wil ik wel graag weten of dit dus klopt:

-1600mhz is altijd (op dit moment) overclocked 1333mhz geheugen
-als de processor 1066mhz als max heeft, dan is dit alleen maar bij het opstarten van de pc even zo: de i7 downgrade tijdelijk even dan het naar 1066, vervolgens neemt het moederboord het over en zet het weer op 1333 voor verder gebruik tijdens die pc-sessie (bron, check de post van Crashman en de paar daarna van anderen over ongeveer de helft van de pagina)

En is die SSD wat? Ik heb begrepen dat die van Intel op dit moment het snelst/best zijn. En een mooie prijs vergeleken met bijv die van Kingston (Intel is toch ook de uitvinder ervan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik heb net een paar benchmarks opgezocht van je videokaart en de 2GB presteert net zo als de 1GB. Maar nogmaals, als je voor X58 wilt gaan, zou ik het alleen doen als je zwaar gaat crossfiren, anders gewoon P55/i7 860/8GB/SSD/HD5850 standaard. Voeding en kast kunnen dan ook wat minder.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-550€ 68,72€ 68,72
1Gigabyte GA-P55-USB3€ 114,-€ 114,-
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 195,-€ 195,-
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 96,95€ 193,90
1Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit)€ 92,28€ 92,28
1Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E€ 274,-€ 274,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.381,23

[ Voor 85% gewijzigd door chim0 op 16-04-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

@ Revenga

Je zit met je 2GB videokaart al dik over de 300 euro heen...ik zou dan als ik jou was gewoon voor een Single 5870 gaan. Destijds had ik ook mijn systeem besteld 2x Sapphire 5850 maar de levertijden waren slecht. Opeens waren de 5870 op voorraad (Green light bij sallandautomatisering.nl) dus had ik me kans gepakt.
de 5970 is nu al uit en wanneer deze erg hot worden dan zullen de 5870 van zelf wel in prijs zakken (gebeurt nu toch al een beetje? zijn rond 350 ofzo). Kun je later Crossfire'en met 5870 how about that?

Kan met Crysis, Dragon age, MW2, Fallout 3 alles op High tot Very high zetten en nog smooth as butter. naja bij Crysis heel af en toe bij de loading screens maar voor de rest draait alles als een TIET!!! wat wil je nog meer :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
offtopic:
Twee tieten? :9~

Sorry, kon het niet laten maar een 5870 is ook een goed idee. Al zou ik dan niet meer aan CFX denken maar wachten tot de HD6xxx serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:52:
De i7 930 is terug, omdat ik dus niet ga overclocken. Verder lijkt mij die sapphire 5850 de perfecte keus, ivb het weinige verschil met de ROG MATRIX van Asus, maar toch wel 100 euro in de prijs. Het is wel wat over het budget, maar daar kan ik mee leven. Ik ga immers mn PS3 verkopen, en dat geld komt er dan bij, want de blu ray drive is in deze rig omdat ik dus die console verkoop.
X58 heeft nu in jouw geval geen enkele toegevoegde waarde, een i7 860 is net zo snel en je bespaart dan enorm op het moederbord.
1333mhz dan, maar dan wil ik wel graag weten of dit dus klopt:
-1600mhz is altijd (op dit moment) overclocked 1333mhz geheugen
Lage cas is net zo goed, zoniet beter bij gelijke klok. Daarom heb ik het OCZ geheugen genomen
voor je; ideaal voor de niet overklokker, amper duurder maar wel cas7, wat het maximale uit je geheugen haalt.
En is die SSD wat? Ik heb begrepen dat die van Intel op dit moment het snelst/best zijn. En een mooie prijs vergeleken met bijv die van Kingston (Intel is toch ook de uitvinder ervan?).
Die Intel is zeker niet slecht, maar die Corsair Nova ook niet. Heb je de benschmarks ervan wel eens gezien ?

Dik 300 euro uitgeven aan een HD5850 lijkt me niet handig, daar koop je bijna een HD5870 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan doe je toch echt iets verkeerd. Gewoon een ruime maar niet extreem grote installatiepartitie nemen (die van mij is nu 150 GB) en die alleen daarvoor gebruiken. Programma's, OS, drivers, .ini's, dat soort werk. Alle data, films, mp3tjes en weet ik wat gaan allemaal in de overige 781 GB.

Aan persoonlijke data krijg ik dat nooit never niet vol. Qua films is er altijd wel wat dat weg kan, want zelfs met alles op 1080P met belachelijke lossless geluidsformaten heb je bakken staan als het vol is. Twee schijven kan handig zijn hoor, maar dan moet je er ook weer twee kopen.

Al vond ik één miniserie van 10 afleveringen van 72 GB laatst wel te decadent voor woorden, maargoed, anders staat die lege ruimte ook maar niets te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, ik ben nogal zuinig. :P

Heb net even gekeken om mn te grote nas van 1TB, en als ik ALLE bestanden bijelkaar optel (inclusief muziek/fotos/school/levels voor unreal enz) kom ik op...

62gb.

Schrik niet, maar slechts 10 a 15gb bestaat uit een combi van fotos/muziek (dus vrij klein), maar alweer 15gb is in 1 jaar tijd ontstaan uit mijn huidige opleiding.

Ik ga er vanuit dat met installs er zon 50gb bovenop komt? Misschien is 160gb dan toch te weinig...

@Madrox

Is het trouwens niet zo dat je cas7 moet instellen bij het moederboord? Dat je dus extra dingen moet doen. Dat vertelde zon winkelfiguur mij, maar ik realiseer me nu heel goed dat al die 'specialisten' precies hetgene zeggen om mij iets bij hun te laten kopen. Objectiviteit van lik me vestje dus.

Ik neem toch de 1366, ivb de i7 920. En triplechannel, etc. Ik heb een change of plans. Kheb net mn PS3 geformat voor verkoop, en mn tv de hele tijd aan laten staan. Dan realiseer ik me ineens weer hoe verschrikkelijk heet die kachel me kamer kan maken. Mijn digitale thermometer zit er altijd een paar graden achteraan (dus bij stijgen kan je gerust 2 graden erbij optellen), en de absolute piek temperatuur in mn kamer, hartje zomer, is 31 graden (!). Nu hoor ik jullie denken, AIRCO!, maar aangezien ik nog thuis woon, en er andere prioriteiten zijn (ik kan er mee leven, het is ook belachelijk duur), wordt dat hem niet op de korte duur.

Lang verhaal kort: is dat idioot heet voor mn kast? Anders neem ik de maximale cooling opties die er maar zijn, om hem niet te laten overhitten.

En sorry voor mijn koppige gedrag. Mede dankzij de plotselinge hitte hier knapte er iets (:P) en zag ik in dat ik me teveel laat leiden door marketing van de bedrijven/winkels. Dit is mn nieuwe setup, maar er moet nog wel een goede fancontroller bij (lijkt me wel zo handig, als ie past achter dat deurtje hoop ik):

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec CP-850€ 102,20€ 102,20
3Antec TriCool 120, 120mm€ 7,12€ 21,36
1Intel Core i7 920€ 211,80€ 211,80
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH160G2R5 (retail box) 160GB€ 378,-€ 378,-
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 241,-€ 241,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.674,13

Als upgrade kan ik dan gewoon de volgende keer weer een 'instap' high-end videokaart pakken zoals de 5850. Ik geloof jullie ook op jullie woord over die 1gb vs 2gb videokaart hype. Ik had 128mb (!) in mn oude ATI Radeon 9700 (jawel, was toendertijd, 2003 geloof ik, de shizzle, heb ik zelfs Far Cry 1 nog op redelijke settings (wel alles op hoog, maar res wat naar beneden) kunnen spelen, maar ik wil nu gewoon max/full hd >:)).

Owja, in vredesnaam, welke cooler? Die Scythe is lekker goedkoop, maar we hebben het hier wel over cooling, en ik wil geen enkel risico lopen. Hier heb ik wat samengeraapt van top 3en over het internet, waar trouwens die Scythe idd ook langs kwam. Maar als jullie nog meer kennen, die misschien stiller zijn dan die Scythe (ik kwam er niet uit, er zijn er wel honderdduizend, volgens mij doet elk merk mee...), hoor ik dat graag. Die extra 10 euro is het probleem niet natuurlijk. Ik las ook iets over systeemkoelers? Hoe gek kan je het maken? :P Voorkeur voor koeling heb ik trouwens niet, maar als waterkoeling veel onderhoudt nodig heeft (vervangen vloeistof ofzo), laat dan maar zitten, dan is luchtkoeling relaxter (antec kast heeft makkelijk schoon te maken stoffilters ;)).

Coolers:

#ProductPrijsSubtotaal
1Noctua NH-U12P SE2€ 60,54€ 60,54
1Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B.€ 42,65€ 42,65
1Thermalright Ultra-120 eXtreme 1366 RT Rev.B€ 0,-€ 0,-
1Thermalright Venomous X€ 50,40€ 50,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 187,54

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 23:14 . Reden: list ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:30:
Precies, ik ben nogal zuinig. :P

Heb net even gekeken om mn te grote nas van 1TB, en als ik ALLE bestanden bijelkaar optel (inclusief muziek/fotos/school/levels voor unreal enz) kom ik op...

62gb.

Schrik niet, maar slechts 10 a 15gb bestaat uit een combi van fotos/muziek (dus vrij klein), maar alweer 15gb is in 1 jaar tijd ontstaan uit mijn huidige opleiding.

Ik ga er vanuit dat met installs er zon 50gb bovenop komt? Misschien is 160gb dan toch te weinig...
Vergeet niet dat er door het formatteer/GB GiB-verhaal 149 GB overblijft van die 160. Ik snap trouwens niet hoe je het doet hoor, het ging vijf jaar geleden al vrij hard met 80 GB bij mij terwijl ik niet eens zo'n grootverbruiker ben. Nu doe ik zonder films en mp3 zo'n 141 GB, maar dat komt ook omdat ik een paar absurd grote softwarepakketten geïnstalleerd heb staan, plus nog wat spellen.

Maargoed, je kan altijd kijken of het voldoende voor je is. Momenteel zijn qua prestaties en GB/euro de 80 en 160 GB Intels nog steeds wel het meest interessant, dus wat dat betreft zit je wel goed en wordt ook de hele gebruikservaring achterlijk soepel.

Edit: die Megalems is een erg goede koeler, al is hij relatief duur. Hij is tijden het beste wat er op koelgebied te krijgen is geweest, al weet ik niet of dat met het uitkomen van de nieuwe generatie superzware koelers nog steeds zo is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmenlob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-08 16:01
Ik sta op het punt een nieuw systeem te kopen en wil voor dat ik dit doe nog even jullie mening horen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 166,50€ 166,50
1Cooler Master HAF 922€ 69,95€ 69,95
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 65,80€ 65,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 601,90

Of

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-P55A-UD3R€ 130,59€ 130,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 570,09

Dat is de lijst die er moet gaan komen. Ik heb nog een asus en275 gtx die er bij in gaat.
Ik game af en toe en speel niet op HD resolutie. Ik zoek een systeem waar ik goed mee kan multitasken, rarren parren enzo. Het systeem moet beschikken over usb 3 en sata-600. ook moeten er 2 PCIe sloten op het moederbord aanwezig zijn.
Graag jullie mening

[ Voor 26% gewijzigd door Thijmenlob op 16-04-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx.

Voordat we verder gaan wil ik eerst de knoop doorhakken met de gpu dan. Dus toch gekozen voor die 5850 1GB. Maar welke van Sapphire? De prijzen schelen weinig, maar zowel de Vapor X als die Toxic hebben betere koeling dan de standaard kaart. Dus in feite betaal ik voor de koeling, en dat vind ik prima. Maar als ik puur betaal voor die paar procenten extra op perfomance, laat dan maar zitten. Ik moet uitkijken dat ik niet wordt verleidt door die @)$#()-bedrijven, want 'Vapor X' klinkt wel verdraaid lekker. :+

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 241,-€ 241,-
1Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E€ 274,-€ 274,-
1Sapphire HD5850 Vapor-X 1GB GDDR5 PCI-E€ 260,-€ 260,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 775,-

En mochten de temperaturen meevallen, kan ik altijd nog kiezen om toch te gaan overclocken, omdat ik de koeling al in huis heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:30:

62gb.

62GB+15GB+50GB=127GB, waarmee je dus nog zo'n 22GB over hebt op een 160GB (149GiB) SSD. Het is aan jou of je dat genoeg vindt, en of je 94GB extra €250 meer waard vindt... Ik zou het wel weten. :X
@Madrox

Is het trouwens niet zo dat je cas7 moet instellen bij het moederboord? Dat je dus extra dingen moet doen. Dat vertelde zon winkelfiguur mij, maar ik realiseer me nu heel goed dat al die 'specialisten' precies hetgene zeggen om mij iets bij hun te laten kopen. Objectiviteit van lik me vestje dus.
Als het goed is wordt de snelheid/cas/voltage/etc. door het moederbord automagisch uitgelezen uit de SPD, en goed ingesteld. Het kan zijn dat je het toch handmatig moet doen.
Ik neem toch de 1366, ivb de i7 920. En triplechannel, etc.
Nog een keer:
Waarom?
Ik heb een change of plans. Kheb net mn PS3 geformat voor verkoop, en mn tv de hele tijd aan laten staan. Dan realiseer ik me ineens weer hoe verschrikkelijk heet die kachel me kamer kan maken. Mijn digitale thermometer zit er altijd een paar graden achteraan (dus bij stijgen kan je gerust 2 graden erbij optellen), en de absolute piek temperatuur in mn kamer, hartje zomer, is 31 graden (!). Nu hoor ik jullie denken, AIRCO!, maar aangezien ik nog thuis woon, en er andere prioriteiten zijn (ik kan er mee leven, het is ook belachelijk duur), wordt dat hem niet op de korte duur.

Lang verhaal kort: is dat idioot heet voor mn kast? Anders neem ik de maximale cooling opties die er maar zijn, om hem niet te laten overhitten.
Ik zeg raam open? :X
Verder wordt alle in je pc natuurlijk ook 10°C warmer als de omgeving dat ook wordt, dus daar moet je rekening mee houden. Als je zorgt voor degelijke koeling kan dat echter prima.
Owja, in vredesnaam, welke cooler? Die Scythe is lekker goedkoop, maar we hebben het hier wel over cooling, en ik wil geen enkel risico lopen. Hier heb ik wat samengeraapt van top 3en over het internet, waar trouwens die Scythe idd ook langs kwam. Maar als jullie nog meer kennen, die misschien stiller zijn dan die Scythe (ik kwam er niet uit, er zijn er wel honderdduizend, volgens mij doet elk merk mee...), hoor ik dat graag. Die extra 10 euro is het probleem niet natuurlijk. Ik las ook iets over systeemkoelers? Hoe gek kan je het maken? :P Voorkeur voor koeling heb ik trouwens niet, maar als waterkoeling veel onderhoudt nodig heeft (vervangen vloeistof ofzo), laat dan maar zitten, dan is luchtkoeling relaxter (antec kast heeft makkelijk schoon te maken stoffilters ;)).

Coolers:

#ProductPrijsSubtotaal
1Noctua NH-U12P SE2€ 60,54€ 60,54
1Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B.€ 42,65€ 42,65
1Thermalright Ultra-120 eXtreme 1366 RT Rev.B€ 0,-€ 0,-
1Thermalright Venomous X€ 50,40€ 50,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 187,54
Bovenstaande koelers schelen onderling misschien een paar graden in temperatuur, dus het zijn geen enorme verschillen. Verder zou ik er inderdaad gewoon de reviews op na gaan (SPCR?), en kijken naar de prijzen van die dingen.
Ik vind 1°C koeler voor €30 meer het niet waard, maar jij kan daar natuurlijk anders over denken. ;)

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bestemd voor het verkrijgen van advies over het door jou te bouwen gamesysteem. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je bij het posten van een samenstelling gebruik te maken van de 'wenslijsten' die je onder de pricewatch kunt vinden.
Zet de door jou gewenste producten vanuit de pricewatch in je wenslijst (klik op het winkelmandje) en klik vervolgens onderaan je wenslijst op 'genereer RML'. De code die dan verschijnt kopieer je direct in je forumpost. Dit zorgt voor een overzichtelijk lijstje in je bericht, dat makkelijk door anderen gebruikt kan worden om je advies mee te geven.

Voor het beste advies moeten we een paar dingen weten:
- Wat is je budget?
- Wat heb je nodig?
- Wat ga je met je nieuwe systeem doen?