Thnx Madrox. Zet dingen in perspectief. Ik realiseerde me niet dat hier ook echt mensen zitten die er echt van wat snappen. Idd, op de meeste fora zijn het wannabees.
Okay: ik denk dat ik toch wel 8GB nodig ga hebben, ivb met de opmerking over Photoshop. Wanneer ik een level maak, en textures bijvoorbeeld aan het bewerken ben, export ik de bestanden via UED, en bewerk ze met photoshop. Aangezien we het hebben over UT3, zijn dat best giga grote bestanden. En soms heb ik er wel meerdere tegelijk open, om sneller een nieuwe versie te kunnen importen. Hetzelfde geldt voor eventueel soundbooth/goldwave ernaast open, IE en natuurlijk verkenner (nou zal die niet zo veel belasten denk

).
Dus ik denk dat ik in die gevallen, wel 8GB nodig kan hebben. De reden dat ik het meteen wil doen, is omdat ik dan meteen 4 identieke modules heb, en er sets zijn die 4x2 in zich hebben. Ook wil ik meteen klaar zijn, dus niet nu 4GB doen om die paar euros te besparen, terwijl ik zeker weet dat ik dat later toch wel erin ga doen. En Dominator lijkt me wel ok, omdat die meteen met cooling out of the box komt. Het scheelt ook niks in de prijs. 16GB wordt het iig niet, dus ik neem geen 2x4GB kit. Maar geef dan toe, het is toch gewoon mooi om de komende 5 jaar het geheugen niet meer te hoeven upgraden?

Dan is dat alvast maxxed out.
Bedankt voor de opmerking ook over de soundcard, ik neem er een, ook omdat Dolby niet ondersteunt wordt door de onboard van de E PRO.
Verder vind ik de
SST-PS03B van SilverStone wel interresant, alleen staat ie nergens in de pricewatch. Vandaar dus de link. Past beter bij de voeding (toch?), maar belangrijker, volgens mij is ie beter qua cooling. De Sonata Elite is wel stiller, maar volgens mij is dat overrated. Je machine is zo stil als de hardware, en ik neem al redelijke stille hardware, wat straks nog stiller wordt vanwege de SSD. Maar goed, ik was benieuwd wat voor opmerkingen jullie hebben over de kast.
De huidige list:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Sonata Elite | € 78,- | € 78,- |
1 | Asus EAH5870/2DIS/1GD5/V2 | € 353,30 | € 353,30 |
1 | Asus P7P55D-E Pro | € 165,79 | € 165,79 |
1 | Asus Xonar D2X/XDT | € 107,40 | € 107,40 |
1 | Corsair Dominator CMD8GX3M4A1333C7 | € 229,90 | € 229,90 |
1 | Intel Core i7 860 | € 242,- | € 242,- |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 82,40 | € 82,40 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 66,80 | € 66,80 |
1 | Silverstone Strider PSU 750W (SST-ST75F-P) | € 101,86 | € 101,86 |
1 | Sony DVD RW AD-7241 | € 19,27 | € 19,27 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.446,72 |
Oja, en ik best best wel trots op de voeding, want die heb ik zelf aangegeven aan de mods hier, omdat ie wel in de pricewatch stond, maar ik kon hem nog niet toevoegen.
En houdt er ook rekening mee dat mn budget nog steeds 1600 euro is. Ik zit daar ruim onder.
Trouwens, wat is er zo goed aan die Sony? Is die beter dan de Samsung SH-S223L? Of is ie gewoon 5 euro goedkoper? Ik kan er weinig over vinden, alleen wat vage reviews die allemaal wel zeggen dat het wel ok is.