Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
http://tweakers.net/price...5mvuR2xyP4cV0RqemaWtMpZQf
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
die hopelijk jullie kunnen be antwoorden
ik ben een gamer en ik twijfel erg tussen jah jah daar komtie
amd en intel de i7 860 of de Phenom II X4 965
onthoud ik ben een gamer gebruik geen rare zware programma's die de cpu belasten
maar om het beste uit games te halen vraag ik dus aan Julie wat heb beste is en waarom de amd of intel
ik weet dan intel goed is maar amd weet ik weinig van en omdat er zoveel mensen zegge amd is kut en de andere 50% zegge intel is kut
vraag ik dus om Julie hulp om mij een beetje op pad te helpen
ik weet dat er betere i7 processoren zijn maar het is niet zo omdat je geen zware applicaties gebruik ken je beter amd nemen het gaat mij egt om het gamen het beste er uit te halen
mvg groet mede tweakers
De AMD phenom 965 presteert over het algemeen minder dan de core i5 750. Lijkt me vreemd om dan de keuze te gaan maken tussen de 965 en de core i7 860. De Phenom 965 biedt trouwens nauwelijks meer ten opzichte van de 955 en is wel fors duurder.Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 23:34:
geachte mede tweakers ik heb een vrij lastige vraag
die hopelijk jullie kunnen be antwoorden
ik ben een gamer en ik twijfel erg tussen jah jah daar komtie
amd en intel de i7 860 of de Phenom II X4 965
onthoud ik ben een gamer gebruik geen rare zware programma's die de cpu belasten
maar om het beste uit games te halen vraag ik dus aan Julie wat heb beste is en waarom de amd of intel
ik weet dan intel goed is maar amd weet ik weinig van en omdat er zoveel mensen zegge amd is kut en de andere 50% zegge intel is kut
vraag ik dus om Julie hulp om mij een beetje op pad te helpen
ik weet dat er betere i7 processoren zijn maar het is niet zo omdat je geen zware applicaties gebruik ken je beter amd nemen het gaat mij egt om het gamen het beste er uit te halen
mvg groet mede tweakers
En dan te bedenken dat 21:9 er ook aan komt, maar hopelijk komen ze voor 10:1 er achter dat het er niet beter op wordt...Edmin schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 23:15:
Ik ben met je eens dat je dan liever 1920*1200 hebt. Helaas is dat wat zeldzaam aan het worden en is het 16:9 wat de klok slaat..
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
ik wou al i7 860 neme met de msi p55 g65 mobo
ik twijfelde ineens door een paar verhaale
Maar als het gaat om een game PC en je je hebt een bepaald budget heb je meer aan een Phenom II X4 met snelle videokaart dan aan een Core i7 met langzamere videokaart (videokaart is bepalender)
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
maar deze wort binnen kort vervangen alleen moet ik nog wachten
Verwijderd
Inderdaad, de GTX480... je hebt mazzel, gisteren zijn de reviews verschenen:Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 00:11:
de video kaart is een xfx 4890 be 1ghz kaart de eerst in zijn tijd denk ik
maar deze wort binnen kort vervangen alleen moet ik nog wachtenop de nieuwe nvidia dx 11 kaart de gtx 480 meende ik
reviews: GTX480: Nvidia's nieuwe monster-gpu
Conclusie: die wil je niet kopen. Hij is nipt sneller dan de HD5870, maar wel veel duurder, warmer, luider en hongeriger. Do not want.
De beste koop is nog steeds een HD5850.
Dus: wat is je budget, en welke onderdelen wil je allemaal kopen?
En alsjeblieft, let een beetje op je taalgebruik, grammatica en spelling. Je typt hierboven een zin van vier regels zonder interpunctie. Ik snap er echt (met ch en niet g) niets van!
[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 28-03-2010 14:37 ]
Sinds kort ben ik bezig met mijn computer weer een beetje up-to-date te krijgen qua hardware, alleen één probleem. Ik twijfel altijd wat te veel wanneer ik mijn aankopen ga doen. Vandaar dat ik aan jullie advies vraag over mijn mogelijke upgrade.
Mijn huidige systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon 64 X2 3800+ | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus M2N4-SLI, nForce4 SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID) | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart | € 77,- | € 77,- |
1 | XFX GeForce 260 GTX 896MB DDR3 Black (GX-260N-ADB9) | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 77,- |
De namen van de voeding, HD en geheugen is mij ontschoten. de huidige voeding is 650 watt, en ze hadden mij er van verzekerd dat het een goede voeding was.
Het enige wat ik eigenlijk wil upgraden is mijn Mobo, Cpu, geheugen en hardeschijf.
Ik had dit in gedachte:
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 136,90 | € 136,90 |
1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 78,70 | € 78,70 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 67,30 | € 67,30 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 378,85 |
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor games maar ook voor 3D en videobewerking.
De totale kosten hou ik het liefst onder de 400 euro, ik zit op een redelijk strak budget
Alvast bedankt voor de moeite!
Voor videobewerking en 3D is extra cpu power erg nuttig, misschien is het wachten waard om een phem X6 aan te schaffen ipv X4.Mrbong schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:20:
Hallo iedereen
Sinds kort ben ik bezig met mijn computer weer een beetje up-to-date te krijgen qua hardware, alleen één probleem. Ik twijfel altijd wat te veel wanneer ik mijn aankopen ga doen. Vandaar dat ik aan jullie advies vraag over mijn mogelijke upgrade.
Mijn huidige systeem:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon 64 X2 3800+ € 0,- € 0,- 1 Asus M2N4-SLI, nForce4 SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID) € 0,- € 0,- 1 Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart € 77,- € 77,- 1 XFX GeForce 260 GTX 896MB DDR3 Black (GX-260N-ADB9) € 0,- € 0,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 77,-
De namen van de voeding, HD en geheugen is mij ontschoten. de huidige voeding is 650 watt, en ze hadden mij er van verzekerd dat het een goede voeding was.
Het enige wat ik eigenlijk wil upgraden is mijn Mobo, Cpu, geheugen en hardeschijf.
Ik had dit in gedachte:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 136,90 € 136,90 1 Gigabyte GA-770TA-UD3 € 78,70 € 78,70 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 95,95 € 95,95 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 67,30 € 67,30 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 378,85
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor games maar ook voor 3D en videobewerking.
De totale kosten hou ik het liefst onder de 400 euro, ik zit op een redelijk strak budget
Verder lijkt me het een mooie upgrade, misschien wat meer RAM.
en weet je zeker dat je een CM690 II hebt en niet de oude versie?
edit: karstnl, kijk je ook naar het budget? Of verwacht jij dat die X6 voor €140 te koop zal zijn?
[ Voor 20% gewijzigd door Edmin op 28-03-2010 14:39 ]
Verwijderd
Op korte termijn wil ik mijn PC een flinke upgrade geven. De pc waar ik het momenteel mee moet doen ziet er als volgt uit:
1 | AMD Athlon 64 X2 6000+ | € 55,90 | € 55,90 |
1 | Cooler Master Cavalier 3 CAV-T03 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | MDT 2GB DDR2-800 Kit 2GB (2x 1GB) DDR2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Microsoft Windows XP Home (NL OEM) | € 99,95 | € 99,95 |
1 | MSI K9N Platinum, nForce 570 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) | € 0,- | € 0,- |
1 | OCZ ModStream OCZ45012U, 450W (ATX) | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 155,85 |
hierin is het merk van het RAM-geheugen willekeurig gekozen (omdat ik deze niet weet)
Wat ik ermee doe? Vooral veel multitasking, het liefst zou ik downloaden, uitpakken, controleren, gamen en photoshoppen tegelijk.. Hierin spelen photoshop en illustrator (en 3D beeldbewerking) een belangrijke rol.
Mijn Budget? Het liefst zou ik onder de 600 euro blijven, maar incl. Windows 7 gaat dat 'm met mijn eisen niet worden denk..?
Wat heb ik nodig?
- Voeding (deze piept als een malle)
- CPU
- Mobo
- RAM
- OS
En daarvoor had ik het ongeveer het volgende voor in gedachte:
1 | Corsair Dominator CMD4GX3M2A1600C8 | € 130,53 | € 130,53 |
1 | Corsair HX750W | € 121,90 | € 121,90 |
1 | Intel Core i7 860 | € 241,90 | € 241,90 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 81,80 | € 81,80 |
1 | MSI P55-GD65 | € 123,60 | € 123,60 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,95 | € 31,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 731,68 |
Graag hoor ik jullie mening!
Pim
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 14:46 ]
1 | Gigabyte GA-P55M-UD2 | € 91,13 | € 91,13 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 542,73 |
Ik zou er nog een voeding bij willen plaatsen, maar zie niet wat voor videokaart je hebt. En wat voor monitor heb je?
Verwijderd
Ik heb 2 monitoren, 2 maal de Samsung SyncMaster 2494HM
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 15:09 ]
Ok, ik zal even gaan afwegen wat ik ga doen, de X4 is voor mijn budget nog te doen. de X6 misschien nietkarstnl schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:38:
[...]
Voor videobewerking en 3D is extra cpu power erg nuttig, misschien is het wachten waard om een phem X6 aan te schaffen ipv X4.
Verder lijkt me het een mooie upgrade, misschien wat meer RAM.
Ik weet zeker dat ik de CM690 II heb, had hem vorige week alvast besteld ter voorbereiding van de upgrade. ik heb momenteel nog een hele oude behuizing. dat ding kan je volgens mij zo dubbel vouwenEdmin schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:38:
Die onderdelen komen rechtstreeks uit de BBG... je verwacht nu toch niet dat ik je ga vertellen dat het een slechte keuze is?
en weet je zeker dat je een CM690 II hebt en niet de oude versie?
edit: karstnl, kijk je ook naar het budget? Of verwacht jij dat die X6 voor €140 te koop zal zijn?
Als ik deze onderdelen zou gebruiken voor mijn pctje, kan ik dan nog een paar jaartjes mee of moet ik dan straks weer upgraden?
Verwijderd
Dit is dan de volledige lijst op m'n HD na (waarvan ik 't merk niet weet):
1 | AMD Athlon 64 X2 6000+ | € 55,90 | € 55,90 |
1 | Cooler Master Cavalier 3 CAV-T03 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | MDT 2GB DDR2-800 Kit 2GB (2x 1GB) DDR2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Microsoft Windows XP Home (NL OEM) | € 99,95 | € 99,95 |
1 | MSI K9N Platinum, nForce 570 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) | € 0,- | € 0,- |
1 | OCZ ModStream OCZ45012U, 450W (ATX) | € 0,- | € 0,- |
2 | Samsung Syncmaster 2494HM | € 237,- | € 474,- |
1 | XFX Radeon HD 4870 1GB DDR5 Standard | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 629,85 |
karstnl heeft natuurlijk wel een beetje een punt. Ergens in april-mei-juni komst AMD met een aantal X6 cpu's en een X4 die met wat geluk tot X6 unlocked kan worden, maar die zullen toch wat duurder uitvallen. Mocht je in de 2 a 3 maanden ruimte zien om wat te sparen, dan is het wellicht best interessant.Mrbong schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:04:
[...]
Ok, ik zal even gaan afwegen wat ik ga doen, de X4 is voor mijn budget nog te doen. de X6 misschien nietmaar met de X6 kan ik natuurlijk wat langer mee door dan de X4 denk ik, hmm
Qua RAM ga ik eerst voor iets minder, en dan hopelijk kan ik er over enkele maandjes nog wat extra's in stoppen.
Verder zou je één van deze moederborden kunnen overwegen:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/787/254922;252010
Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe ze zich verhouden qua reviews.
Kijk eens, bijna onder de €600:Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:59:
Sorry, m'n videokaart is een XFX HD4870, waarvan ik er wellicht in de toekomst nog eentje bij wil hebben.
Ik heb 2 monitoren, 2 maal de Samsung SyncMaster 2494HM
1 | Antec TruePower TP-550 | € 75,35 | € 75,35 |
1 | Gigabyte GA-P55M-UD2 | € 91,13 | € 91,13 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 618,08 |
edit: overigens is een HDD uit 2005 niet alleen veel kleiner, maar ook veel trager dan een moderne schijf. Mocht je nog een paar tientjes vrij kunnen maken, dan zou ik zeker een vervanging overwegen.
[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 28-03-2010 15:15 ]
Verwijderd
HDD kosten tegenwoordig niet zoveel meer, denk dat ik die inderdaad ook maar vervang!
Bedankt voor je tijd en advies tot dusver!
Verder kan ik je garanderen dat je niets verliest aan prestaties. Het door jouw gekozen geheugen heeft alleen nut als je verregaande overklokwensen hebt. Anders doet het gewoon niets extra. Ook dat moederbord doet het prima, mits je de opties voldoende vindt.
Verwijderd
Degene die het lijstje voor me samengesteld (nedernakker (profiel)) heeft had inderdaad overclock-ideeen en heeft zijn eigen systeem ook flink 'gekieteld'. Is de 150 euro extra het waard om deze overclocking aan te gaan?Edmin schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:25:
http://www.hitechlegion.c...-550-power-supply?start=5
Verder kan ik je garanderen dat je niets verliest aan prestaties. Het door jouw gekozen geheugen heeft alleen nut als je verregaande overklokwensen hebt. Anders doet het gewoon niets extra. Ook dat moederbord doet het prima, mits je de opties voldoende vindt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 15:30 ]
Uiteindelijk moet je je afvragen waarmee je dan winst gat boeken. In games is het zeer beperkt, maar in rarren/parren en videobewerking levert het wat meer op. Daarbij ga je natuurlijk ook meer verbruiken bij een OC en is extra investeren om een hogee OC te halen vaak een onevenwichtige meerprijs voor een beperkte prestatiewinst.
Verwijderd
Bedankt.
Moet de belasting maar eens gaan invullen, kijken of ik nog iets terug krijgEdmin schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:12:
[...]
karstnl heeft natuurlijk wel een beetje een punt. Ergens in april-mei-juni komst AMD met een aantal X6 cpu's en een X4 die met wat geluk tot X6 unlocked kan worden, maar die zullen toch wat duurder uitvallen. Mocht je in de 2 a 3 maanden ruimte zien om wat te sparen, dan is het wellicht best interessant.
Verder zou je één van deze moederborden kunnen overwegen:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/787/254922;252010
Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe ze zich verhouden qua reviews.
Die Asus mobo spreekt mij wel heel erg aan, bedankt voor de link!
Dat Asus bord icm met een leuke X6 lijkt mij wel het wachten waard, al geeft natuurlijk X4 ook prima power en is hij verder snel genoeg, maar dat net wat meer threads gelijk kunnen draaien is wel heel handig voor videobewerking en zeker 3D.Mrbong schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:52:
[...]
Moet de belasting maar eens gaan invullen, kijken of ik nog iets terug krijg![]()
Die Asus mobo spreekt mij wel heel erg aan, bedankt voor de link!
Ik zelf had een iets groter budget ter beschikking toen ik een videobewerkingspc ging samenstellen (dat is wel al een flinke tijd terug) toen koos ik toch voor de i7 860. Nog steeds zeer tevreden mee, want als ik de X4 955 had gekocht dan weet ik zeker dat ik over een paar maanden als de X6 uit komt die dan had gekocht(beetje mijn gekte).
Verwijderd
weer gepost geen andwoord opgehad
oh en voor ed_l ik heb niet veel verstand van cpu psu maar wel gpu's de nvida gtx 480 is misschien ietsjes sneller dan de 5870 maar wat zo veel mensen over het hoofd zien is de bit
nvdia blijft hoe dan oke grafischer dan heel ati bij ati is zwart grijs en ben nvdia is zwart egt zwart zo zijn er nog meer dingen de ati heeft kaarten zijn zeer snel dat geef ik ze toe maar niet grafische daarom is de fps altijd lager bij nvdia maar wel veel grafischer zal de nvdia blijfen een gtx 285 is grafischer dan de 5970 dat zijn feiten hij is misschien veel langzamer maar snel heid van je auto bepaal niet datie heel mooi rijdt op die snelheid omdat je dan 2 handen aan stuur moet hebben ander vlieg je de baan af bij nvdia is het zo die rijdt wal langzamer waar door je auto zeer comfortabeler rijd waar door je kan genieten hoe mooi je auto is van binnen en bij ati ben je zo geconsecreerd op de weg dat je geen minuten van de binnen kant ken zien daarom is de watt bij nvdia altijd hoger :)en wort die wat warmer
en dit is niet mijn menig maar een waren feit
Ik zou toch nog maar een blik op de voeding werpen, want als je de PC hebt en je wil hem aanzetten en het is plof wordt je waarschijnlijk niet blij.Mrbong schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:20:
AMD Nieuwsdiscussie
Weet je zeker dat je een 6 pins aansluiting nodig hebt, want maar heel erg weinig mobo's hebben die nodig.Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:15:
ik heb nog een kleine vraag mijn 6 pin connector voor de moederbord is tekort ken ik deze door middle van een molex en een 6 pin waar 2 molex aansluitingen op zitten aansluiten op de molex van mijn psu zodat ik er achterlangs ken voor kabel management want de 6 pin die rechtstreeks van mijn psu af kom is tekort daarom is mijn vraag of dit mogelijke is en je er ervaring mee heb dat dit geen schaden ken ?
Grapjas, vroeger hadden ATi kaarten altijd betere kleuren, maar tegenwoordig zie je echt geen verschil meer hoor.bij ati is zwart grijs en ben nvdia is zwart egt zwart
Jammer dat je de feiten dan baseert op de grootste onzin die ik vandaag tegen ben gekomen...en dit is niet mijn menig maar een waren feit
De GTX480 is gewoon een erg slechte koop, veel te duur.
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 28-03-2010 17:38 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Als aankoop en ook nog in energieverbruik.-The_Mask- schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:34:
[...]
Jammer dat je de feiten dan baseert op de grootste onzin die ik vandaag tegen ben gekomen...
De GTX480 is gewoon een erg slechte koop, veel te duur.
Verwijderd
maar het is zekker weten een 6 pin van daar vraag ik of dit kan
Doe toch maar wel, ook al zal het onmogelijk zijn. Misschien de laatste bladzijden hier lezen: [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 44Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:43:
ik weet dat ik gelijke heb ken wel precies uit leggen maar dat heeft geen nut
Ik ken eigenlijk alleen maar één eVGA mobo die een 6 pins PCIe stekker nodig heeft, dus jij hebt een eVGA mobo?maar het is zekker weten een 6 pin van daar vraag ik of dit kan
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
de p55 gd65
:Pzo zat ik net even EVGA X58 Classified 4-Way SLI ik ben pc aan het fixsen maar mijn vader wil een overkil systeem bouwen deze heeft oke geen pin op de mobo waarom niet meer vraag ik me af
(hij spoor niet)
Prik er gelijk vier GTX 480's in.Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:15:
:Pzo zat ik net even EVGA X58 Classified 4-Way SLI ik ben pc aan het fixsen maar mijn vader wil een overkil systeem bouwen deze heeft oke geen pin op de mobo waarom niet meer vraag ik me af
jammer is dat dan waterkoeling vereist is om de boel een beetje koel te houden...
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:15:
oh en voor ed_l ik heb niet veel verstand van cpu psu maar wel gpu's de nvida gtx 480 is misschien ietsjes sneller dan de 5870 maar wat zo veel mensen over het hoofd zien is de bit
nvdia blijft hoe dan oke grafischer dan heel ati bij ati is zwart grijs en ben nvdia is zwart egt zwart zo zijn er nog meer dingen de ati heeft kaarten zijn zeer snel dat geef ik ze toe maar niet grafische daarom is de fps altijd lager bij nvdia maar wel veel grafischer zal de nvdia blijfen een gtx 285 is grafischer dan de 5970 dat zijn feiten hij is misschien veel langzamer maar snel heid van je auto bepaal niet datie heel mooi rijdt op die snelheid omdat je dan 2 handen aan stuur moet hebben ander vlieg je de baan af bij nvdia is het zo die rijdt wal langzamer waar door je auto zeer comfortabeler rijd waar door je kan genieten hoe mooi je auto is van binnen en bij ati ben je zo geconsecreerd op de weg dat je geen minuten van de binnen kant ken zien daarom is de watt bij nvdia altijd hoger :)en wort die wat warmer
Het enige feit dat ik hier zie, is dat je zeer belabberd post. In de tien regels die je hier neer hebt gezet, zie ik geen enkel leesteken of hoofdletter. Daarnaast zet je er dusdanig veel grammatica-, stijl- en spelfouten in, dat ik er geen touw aan vast meer kan knopen. Ik weet niet wat de oorzaak is, maar we verwachten hier dat je in ieder geval het respect voor je medeforumgebruikers op kunt brengen om te proberen net en leesbaar te posten. Let daar in het vervolg op.
Inhoudelijk: Je post hier iets waarvan je zelf zegt dat het een feit is, maar dan moet je ook met bewijs komen. Er worden al jaren vergelijkingen gemaakt tussen de plaatjes die de twee fabrikanten maken, dus er is zat over te lezen. (voorbeeldje uit 2006: http://www.firingsquad.co...uality_showdown_august06/)
Vroeger, toen de kwaliteit van je RAMDACs nog van invloed waren op je analoge signaal, was er een merkbaar verschil. Nu is dat al jaren niet meer het geval. Als jij van mening bent van wel: bewijs het dan! Kom met reviews, tests, etc. om aan te tonen dat je gelijk hebt, want met 'ik hoorde de neef van de buurman zeggen dat...' kom je er hier niet mee weg.
[ Voor 93% gewijzigd door Keyser op 28-03-2010 20:13 ]
Verwijderd
4 lijkt me erg over kil voor een gewoone game
leuke om stoer te doen met bech
Hoe kom je daar bij? Je weet toch dat een HD5970 sneller is dan een HD5870, of een GTX295 sneller is dan een GTX285?Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:43:
en de meeste games zijn niet sli of crossfire ondersteund
Ik weet zeker dat elke moderne game baat heeft bij SLi of CrossFireX, sommigen niet heel veel maar bij de meesten zit het toch wel boven de 75%, dus ik vraag mij af waar je al die onzin weg haalt.Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:43:
en de meeste games zijn niet sli of crossfire ondersteund
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 28-03-2010 23:25 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Omdat? Nv de bom is? Of gewoon zomaar?Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:43:
geen idee wat hij wil doen hij wil eerst 1 gtx 480 er in prikken

Verwijderd
,chim0 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 07:15:
[...]
Ja hoor.
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon II X2 240 € 46,16 € 46,16 1 be quiet! Pure Power L7 350W € 35,20 € 35,20 1 Cooler Master Elite 335 € 28,79 € 28,79 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 85,- € 85,- 1 MSI 770-G45 € 55,50 € 55,50 1 Samsung SH-S223C € 16,09 € 16,09 1 Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB € 44,99 € 44,99 1 Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE € 129,90 € 129,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 441,63
Als ik nog 60 euro ofzo extra wil uitgeven dan is het neem ik aan verstandig om dit in de processor te stoppen. Wat zou dan een goede optie zijn?(met eventueel mobo/voeding)
edit: Dit ging om een game systeem waarbij het ging om de houdbaarheid op medium/ low settings.
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:13:
[...]
,
Als ik nog 60 euro ofzo extra wil uitgeven dan is het neem ik aan verstandig om dit in de processor te stoppen. Wat zou dan een goede optie zijn?(met eventueel mobo/voeding)
1 | AMD Athlon II X4 630 | € 86,50 | € 86,50 |
1 | be quiet! L7 430W | € 42,60 | € 42,60 |
1 | Cooler Master Elite 335 | € 28,79 | € 28,79 |
1 | MSI 770-G45 | € 55,50 | € 55,50 |
1 | Samsung SH-S223C | € 16,09 | € 16,09 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 44,99 | € 44,99 |
1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 129,90 | € 129,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 500,32 |
Zoiets maar als je echt "verandering" wilt, moet je over op de Phenom omdat ie L3 cache heeft een aanzienlijk sneller is dan de Athlon (zowel im games als op andere gebieden), alleen zit er natuurlijk een ander prijskaartje aan.
Moederbord kan blijven, voeding iets krachtiger voor de zekerheid.
Ja, kan prima met dit en vorige systeem.edit: Dit ging om een game systeem waarbij het ging om de houdbaarheid op medium/ low settings.
Ja, we adviseren hier Intel en AMD doorelkaar omdat ze beide voor- en nadelen hebben voor de gamer.chim0 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 01:29:
Jongens, ik weet dat dit de BBG is maar als iemand een Nvidia kaart wil, laat hem dan lekker. We adviseren hier ook AMD en Intel door elkaar dus..
De GTX480 adviseer ik alleen voor je gamesysteem als je Batman:AA en Dark Void 24/7 wil spelen.
O, en als je een ei wil bakken op je GPU.
Win win situatie! Mooi toch?
Talking about BBG.

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 29-03-2010 10:49 ]
Natuurlijk horen we deze claims al sinds CS3 en is het nooit echt goed van de grond gekomen maar het is iets om even in de gaten te houden.
http://blogs.adobe.com/ge..._sneek_peek_adobe_me.html
Kijk, dat is nou precies de eigenschap die ik zoek in een GPU
Verwijderd
Het zou toch onhandig zijn van een grote speler als Adobe dat ze zulke support alleen voor nVidia zouden leveren en geen alternatief voor Ati. Zeker aangezien zoals jij al zegt een i7 daar wel door op de knieën gaat, terwijl de meeste videokaarten daar toch aanzienlijk minder moeite mee zouden moeten hebben. Zeker een fabrikant als Apple die beide merken in zijn Macs bouwt zal daar minder blij mee zijn, aangezien die inzet op het feit dat klanten geen of weinig verstand hoeven hebben van de hardware die ze gebruiken (en de duurdere modellen momenteel juist Ati lijken te hebben).Polster schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:50:
De Nvidia kaarten zouden wel eens heel interessant kunnen zijn voor de toekomstige Premiere Pro CS5 gebruikers. De door Adobe ontwikkelde Mercury Playback Engine kan meerdere 1080p AVCHD streams realtime renderen. Een taak waar je een i7 860 makkelijk mee op de knieën krijgt. En deze engine werkt alleen met CUDA.
Natuurlijk horen we deze claims al sinds CS3 en is het nooit echt goed van de grond gekomen maar het is iets om even in de gaten te houden.
http://blogs.adobe.com/ge..._sneek_peek_adobe_me.html
Maargoed, misschien is dat meer voor een apart topic,
Zelf zou ik nooit CUDA gebruiken om mijn video's te renderen, nog iets te slecht van kwaliteit. Mocht het beter worden of geven ze eindelijk ook ondersteuning aan de ati stream processors dan is het handig, voor mij render ik nog braaf met mijn i7.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:24:
[...]
Het zou toch onhandig zijn van een grote speler als Adobe dat ze zulke support alleen voor nVidia zouden leveren en geen alternatief voor Ati. Zeker aangezien zoals jij al zegt een i7 daar wel door op de knieën gaat, terwijl de meeste videokaarten daar toch aanzienlijk minder moeite mee zouden moeten hebben. Zeker een fabrikant als Apple die beide merken in zijn Macs bouwt zal daar minder blij mee zijn, aangezien die inzet op het feit dat klanten geen of weinig verstand hoeven hebben van de hardware die ze gebruiken (en de duurdere modellen momenteel juist Ati lijken te hebben).
Maargoed, misschien is dat meer voor een apart topic,
Al met zout en peper erbij dan? Anders hoef ik hem nietulTimaS schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:02:
[...]
Kijk, dat is nou precies de eigenschap die ik zoek in een GPU
[ Voor 11% gewijzigd door karstnl op 29-03-2010 12:41 ]
OT: Hehe, moest meteen denken aan Hans Teeuwen die het bijbelverhaal er doorheen jast.Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:15:
Er klopte natuurlijk geen bal van maar ik moest er wel hard om lachen.
"De bit", "Grafischer","geconsecreerd", humor...
Romanes eunt domus | AITMOAFU
1 | Antec Nine Hundred Two | € 89,80 | € 89,80 |
1 | Antec TruePower TP-750 Blue | € 107,09 | € 107,09 |
1 | Gigabyte GA-X58A-UD3R | € 187,40 | € 187,40 |
1 | Gigabyte GeForce GTX480 | € 545,67 | € 545,67 |
1 | Intel Core i7 930 | € 242,- | € 242,- |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB | € 193,50 | € 193,50 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G | € 144,20 | € 144,20 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD203WI | € 125,90 | € 125,90 |
1 | Sony AD-7240S | € 18,06 | € 18,06 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.685,57 |
BBG April 2010!
* chim0 duikt weg voor Ed_L
Reden: dan zit die ongeveer op de prijs van de HD5870 die maar amper trager is, maar wel veel zuiniger. En de GTX480 kan ook nog over één heel groot nadeel beschikken waar we pas over één/twee jaar achter komen en dat is dat ze allemaal overlijden. Zelfde verhaal als met de laptop GPU's en 8800GTS 320/640MB, 8800GTX/Ultra, aangezien nVidia maar één jaar garantie geeft op de GPU zelf.
AMD Nieuwsdiscussie
Waarom zou je een GTX480 kopen als de 5970 goedkoper is?
http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmlxYZ1kk2Sdm2I/view/
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ik de game BBG in april (voor mei) weer doe, dus misschien heb je geluk... als je niet nu al aan je max. budget zat zonder dat je aan bijvoorbeeld een monitor hebt gedacht.
Fijn zo... beetje tevreden?Robolokotobo schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:38:
Zoals ik laatst gemeld heb is mijn systeem ook eindelijk compleet. Ik denk dat de BBG-ers en anderen misschien wel geïteresseerd zijn in hoe het er uitziet:
http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmlxYZ1kk2Sdm2I/view/
Verwijderd
Dan zit je al vrij snel aan een forse SSD, met de maat van spellen tegenwoordig. 80 GB is dan al snel te klein dus zal het zo 160 GB worden.Robolokotobo schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:44:
Ik zou nog wel een SSD willen voor sneller installeren en laden van games en nog een 5770 Vapor-X.
Je zegt dat één 5770 alles perfect draait, waarom dan nog een tweede?
Voor wat betreft die SSD, kan ik ook een 80 GB SSD toevoegen en die alleen gebruiken voor games?
Want over de snelheid van Windows ben ik nu al tevreden en installeren en uitpakken en dat soort dingen doe ik heel weinig.
Verwijderd
Tweedehands blijven ze nog wel even te krijgen hoor (eerstehands ook wel), zeker ook omdat het gat met een 5850 vrij groot is en iedereen dus voor de 5770 gaat.Robolokotobo schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:56:
Ik zou de games graag op de allerhoogste instellingen spelen. Ik verwacht ook dat er games gaan komen die wel een tweede kunnen gebruiken en dat mijn systeem dan langer mee kan. Ik wil er ook niet te lang mee wachten want kaarten worden na verloop van tijd vaak moeilijker verkrijgbaar.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 21:08 ]
Misschien inderdaad een goed idee om tegen die tijd naar een 160 GB te kijken.
Verwijderd

Was ook een grapje, schat.Edmin schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:54:
[...]
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ik de game BBG in april (voor mei) weer doe, dus misschien heb je geluk... als je niet nu al aan je max. budget zat zonder dat je aan bijvoorbeeld een monitor hebt gedacht.
En waarom doe jij de BBG niet meer?
[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 29-03-2010 22:20 ]
Zoveel had ik wel begrepen
De systemen rouleren in principe onder de BBG'ers. Ik heb de gamebak in januari ook gedaan en nu kwam hij voor maart toevallig ook weer vrij. Daarvoor heb ik 1*gamesysteem, 1* htpc en 1*budgetsysteem gedaan (in die volgorde). Nu is het weer de beurt aan de volgende!En waarom doe jij de BBG niet meer?

Verwijderd
Aangezien ik er helemaal uit lig qua hardware, verneem ik graag van jullie je bevindingen op onderstaande hardware lijst.
Bedoeling is een systeem voor gaming, beetje muziek maken en studie. Voor studie komen er VM's op te draaien. Het systeem komt in RAID, vandaar twee schijven van 1TB.
1 | Asus P6T Deluxe | € 242,- | € 242,- |
1 | Club3D HD 5870 1GB (CGAX-58724IDP) | € 343,91 | € 343,91 |
1 | Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series | € 121,26 | € 121,26 |
2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G | € 53,38 | € 106,76 |
1 | Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Logitech Z-5500 Digital | € 269,- | € 269,- |
1 | Recom Powerstation Groen, Zwart | € 0,- | € 0,- |
2 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 71,30 | € 142,60 |
1 | Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart | € 16,90 | € 16,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.614,23 |
De lijst die ik van mijn computerboer heb gekregen, daarvan kon ik helaas niet alles vinden in de Tweakers wens-lijst.
Ik ben een beetje uitgegaan van de prijs die mijn computerboer berekent.
Daarnaast kon ik de voeding niet vinden, deze zal zijn:
PSU In Win Retail 750Watt Commander Gaming Power Supply
Je processor gaat niet op dat moederbord passen. Alternatief zou bijv. zijn de pricewatch: MSI P55-GD65
Ook kies je voor oude F1 schijven, ga liever voor de pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Geluidskaart is tegenwoordig niet echt meer nodig dus daar zou je op kunnen besparen.
Voor de voeding zou ik kiezen voor een A merk zoals bijv. pricewatch: Antec TruePower TP-650
Voor het geheugen heb je nu 4x1Gb gekozen. Onnodig duurder en al je banken zijn bezet. Kies liever voor pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Het lijkt me handig om je na 6 jaar toch even wat verder in te lezen en de voorbeeld systemen na te kijken die hier langskomen. Ook is het handig om je budget te vermelden voor een beter advies.
[ Voor 3% gewijzigd door Polster op 30-03-2010 10:02 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:51:
Bedoeling is een systeem voor gaming, beetje muziek maken en studie. Voor studie komen er VM's op te draaien. Het systeem komt in RAID, vandaar twee schijven van 1TB.
1 | Antec TruePower TP-650 | € 84,36 | € 84,36 |
1 | Asrock X58 Extreme | € 143,70 | € 143,70 |
1 | Intel Core i7 930 | € 242,- | € 242,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G | € 149,- | € 149,- |
1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 64,- | € 64,- |
1 | Logitech Z-4 | € 64,- | € 64,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD203WI | € 120,30 | € 120,30 |
2 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 256,- | € 512,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.649,86 |
Snellere processor + ander moederbord voor crossfire (geen bandbreedte limieten).
Crossfire, sneller dan een enkele kaart.
Andere kast, die van jouw is EOL.
Goede krachtige voeding.
SSD: werken vanaf je SSD, opslaan op je SATA schijf, werkt prima! Die VM's hebben denk ik meer aan geheugen en processor dan aan harde schijf snelheid.
Triple channel geheugen, is sneller en standaard is prima zat (je gaat niet overklokken? en al zou je, kan het met dit).
Tja, die geluidskaart, speakers en toetsenbord vind ik erg zonde. Geluidskaarten zitten tegenwoordig op het moederbord en zijn prima geschikt voor games en films. Zelf heb ik genoeg aan een toetsenbord van 9 euro, 150 euro is echt gekkenwerk. Die speakers ook, super overdreven en waar moet je die zooi kwijt? Voor dat geld kan je beter een Home Cinema set kopen, heb je meer waar voor je geld en waarschijnlijk nog beter geluid ook. Toetsenbord iets minder om binnen je budget te blijven maar zelfs 60 euro vind ik te gek voor woorden.
Maar goed, dit zou ik doen met zo'n budget afgezien van geluidskaart, toetsenbord en boxen. Dan heb ik liever een extra harde schijf, geheugen of snellere processor. Dat soort dingen vind ik waard om geld in te steken, niet in randapparatuur maar goed dat is mijn mening.
Hmm, ik zou het zo doen:chim0 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:15:
[...]
# Product Prijs Subtotaal 1 Antec TruePower TP-650 € 84,36 € 84,36 1 Asrock X58 Extreme € 143,70 € 143,70 1 Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart € 77,- € 77,- 1 Intel Core i7 930 € 242,- € 242,- 1 Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB € 193,50 € 193,50 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G € 149,- € 149,- 1 Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) € 64,- € 64,- 1 Logitech Z-4 € 64,- € 64,- 1 Samsung Spinpoint F3 HD203WI € 120,30 € 120,30 2 Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E € 256,- € 512,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.649,86
Snellere processor + ander moederbord voor crossfire (geen bandbreedte limieten).
Crossfire, sneller dan een enkele kaart.
Andere kast, die van jouw is EOL.
Goede krachtige voeding.
SSD: werken vanaf je SSD, opslaan op je SATA schijf, werkt prima! Die VM's hebben denk ik meer aan geheugen en processor dan aan harde schijf snelheid.
Triple channel geheugen, is sneller en standaard is prima zat (je gaat niet overklokken? en al zou je, kan het met dit).
Tja, die geluidskaart, speakers en toetsenbord vind ik erg zonde. Geluidskaarten zitten tegenwoordig op het moederbord en zijn prima geschikt voor games en films. Zelf heb ik genoeg aan een toetsenbord van 9 euro, 150 euro is echt gekkenwerk. Die speakers ook, super overdreven en waar moet je die zooi kwijt? Voor dat geld kan je beter een Home Cinema set kopen, heb je meer waar voor je geld en waarschijnlijk nog beter geluid ook. Toetsenbord iets minder om binnen je budget te blijven maar zelfs 60 euro vind ik te gek voor woorden.
Maar goed, dit zou ik doen met zo'n budget afgezien van geluidskaart, toetsenbord en boxen. Dan heb ik liever een extra harde schijf, geheugen of snellere processor. Dat soort dingen vind ik waard om geld in te steken, niet in randapparatuur maar goed dat is mijn mening.
1 | Antec TruePower TP-650 | € 84,36 | € 84,36 |
1 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | € 84,55 | € 84,55 |
1 | Intel Xeon X3440 | € 197,59 | € 197,59 |
1 | Lancool PC-K58 Zwart | € 61,11 | € 61,11 |
1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 64,- | € 64,- |
1 | Logitech Z-4 | € 64,- | € 64,- |
1 | Sapphire HD5970 2GB GDDR5 PCIE (OC Edition) | € 523,53 | € 523,53 |
2 | Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB | € 66,90 | € 133,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.502,39 |
P55 + Xeon X3440 combo = iets trager, maar wie voelt er op deze snelheden het verschil?
Verder is het veel goedkoper, waardoor ik weer andere onderdelen zou nemen:
2 * 1TB in Raid 0 = veel sneller dan 1 enkele 2TB schijf.
Ati 5970 = stuk sneller dan 2 * 5850 en je hebt maar 1 PCI-E slot nodig.
Kast is persoonlijke voorkeur. Lancool = ondermerk van Lian Li, en we weten allemaal dat die voor uitstekende kwaliteit staan.
Nu kan er eventueel meer geinvesteerd worden in 8GB, of een andere kast/voeding, of geluid...
Tip: ik zou nu persoonlijk een AMD setup nemen (890GX bord + X3 oid), waar je binnen paar weken een 6core kan instoppen, dan heb je de/meer performance van/dan een i7, voor een i5 combo prijs.
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Verwijderd
Maar gegarandeerd dat alle hardware op elkaar aansluit. Dus ook Mainboard en Processor.
Op basis van zijn lijst, inclusief prijzen, heb ik een poging ondernomen om deze volgens Tweakers.Net samen te stellen. Ondoenlijk.
Het budget is maximaal 2.000,00 euries.
Lijst computerboer:
MB ASUS P6T ( Core i7 Extreme Edition/ DDR3/ 6400 MT/s
CPU INTEL Quad-Core Ci7 860 - 2.8GHz LGA1156
MEM KINGSTON 2048MB DDR3/1600MHZ Aantal 2x
HDD Samsung Spinpoint 1TB S-ATA - 32MB - 7200 RPM - 3.5" Aantal 2x
Club3D ATI HD5870 1024MB GDDR5 Active
PSU In Win Retail 750Watt Commander Gaming Power Supply
recom behuizing
Opti DVD-WRITER NEC Optiarc 5240S Black Sata
LOGITECH RET. Game Keyboard G19
Logitech 5.1 Speakerset Z-5500, THX
CREATIVE LABS Sound Blaster X-Fi Titanium
Totaal prijs: 1977 euro.
Mijn eerste eis was om het systeem te voorzien van een SSD schijf en inderdaad, daarnaast een 1TB schijf voor opslag.
SSD schijf hoofdzakelijk voor het OS en World of Warcraft.
Echter, dit zou mogelijk voor problemen kunnen zorgen en dit werd afgeraden.
Vandaar twee hardeschijven van ieder 1TB in raid.
Het toetsenbord wat ik in gedachte had, was een Logitech G15, deze is voordeliger als een Logitech G19.
Met betrekking tot het boxen setje Logitech 5.1 Speakerset Z-5500, THX, op het moment maak ik gebruik van een Logitech 4.1 setje. Heerlijk geluid en geluid is toch echt iets waar ik verslaafd aan ben en me over op kan winden. Ieder kraakje, ruisje valt mij op en stoor ik mij aan.
Muziek speel ik hoofdzakelijk af op een home cinema set, echter, deze staat beneden en mijn vrouw is niet bepaald fan van mijn muziek. Ik overigens ook niet van haar muziek, dus dat scheelt weer.
Alleen wanneer zij muziek op heeft staan, ben ik niet aanwezig in die kamer.
Ruimte, geen probleem. Heb een volledig ingerichte werkkamer voorzien van al mijn gemakken, met uitzondering van een systeem waar ik op kan werken, studeren en gamen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 11:06 ]
verder zijn beide gegeven adviezen goede alternatieven imo.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Verwijderd
Dat is ook de voornaamste reden geweest om hier de hardwarelijst te laten beoordelen.
Aangezien ik zelf geen kijk er meer op heb en het niet wil laten afhangen van één persoon om dan alsnog een kat in de zak te kopen.
Ik ga er direct mee aan de slag en mijn dank is groot.
Zodra ik een aangepaste versie heb, zal ik deze wederom ter beoordeling hier plaatsen.
PS: compatabiliteit moederbord en processor klopt inderdaad, deze zijn niet compatible.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 11:47 ]
1 | Antec Performance One P183 Zwart | € 100,90 | € 100,90 |
1 | Asus P7P55D-E Pro | € 165,79 | € 165,79 |
1 | Asus Xonar D2 | € 102,- | € 102,- |
1 | Cooler Master Silent Pro M700 | € 91,52 | € 91,52 |
1 | Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 189,50 | € 189,50 |
2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 95,95 | € 191,90 |
4 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m | € 5,80 | € 23,20 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 68,- | € 68,- |
1 | Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCI-E | € 359,- | € 359,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.583,72 |
De behuizing is ook vrij persoonlijk maar deze is met vervangende fans erg stil.
Moederbord met SATA-600 en USB-3 via PLX bridge chip, dus je verliest geen PCI-E lanes.
i7 860 processor. Krachtige processor maar nog wel iets betaalbaarder dan de X58 weg.
Modulaire en stille voeding van een A merk.
80Gb SSD. Relatief gunstige prijs/gb verhouding. Er zijn snellere maar dan betaal je ook meer.
Vapor-X uitvoering van de 5870 gekozen om het geluid in te dammen.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Sowieso ken ik een hoop mensen die zich bezighouden met het produceren van muziek (meeste als amateur, maar wel met studio's met vele duizenden euro's aan apparatuur/synths/mengpanelen/weetikveelwat) en die hebben praktisch allemaal een externe geluidskaart. Dat omdat de rest van de computer dan geen ruis/interferentie veroorzaakt op de kaart, wat soms wel het geval schijnt te zijn bij een PCI of PCI-E kaart.
Eerlijk gezegd denk ik dat allebei overkill is en een on-board echt goed genoeg is. De kwaliteit van moderne on-boards is echt verbazingwekkend, ik had daar ook altijd slechte ervaringen mee maar daar ben ik echt terug van gekomen.
Sharkoon Rebel9 Value,Zwart € 48,55 1 € 48,55
OCZ StealthXStream,Retail, 600Watt € 62,64 1 € 62,64
Sapphire Radeon HD4850,512MB, GDDR3, PCI Expr.. € 159,16 1 € 159,16
Samsung SH-S202N, Zwart, OEM € 21,90 1 € 21,90
Seagate Barracuda 7200.11 ,7200RPM, 32MB, 500.. € 59,26 1 € 59,26
OCZ 4GB DDR2 PC2-6400 Vista Performance Plati.. € 78,62 1 € 78,62
Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed € 135,07 1 € 135,07
Asus P5K,Retail € 85,31 1 € 85,31
Nou merk ik bij Bad company 2 dat het me toch iets te langzaam gaat. Ik heb ongeveer 40-45 FPS op Medium.Ik zou dat graag wat opschroeven door een Ati HD5870 of 5970 te kopen. Ik zou over een tijdje ook een i7 willen kopen maar dan moet ik ook een nieuw moederbord en nieuw geheugen, dus daar wacht ik nog even mee. Verwachten jullie dat mijn FPS omhoog gaan ( ja tuurlijk, maar veel? ) en zo ja welke zou ik beter kunnen kopen? Ik weet niet of de 5970 in mijn Rebel9 Value past want die kaart is 34CM ofzo. Graag wat advies.
Zou oude prijzen btw, is van de factuur van sept 2008.
Mijn bedoeling is om later nog een 480GTX bij te kopen om dan met 3 schermen 3D vision surround af te spelen. Gaat deze power supply volstaan voor 2x 480GTX?
Btw, kent er iemand anders nog een mooie case (liefst met een doorzichtige plaat aan de zijkant) waarin mijn GTX past?
1 | Asus P6X58D Premium | € 255,- | € 255,- |
1 | Cooler Master Silent Pro M1000 | € 130,85 | € 130,85 |
1 | Corsair Dominator GT CMG6GX3M3A1600C7 | € 242,99 | € 242,99 |
1 | Corsair Hydro Series H50 | € 61,94 | € 61,94 |
1 | EVGA GeForce GTX 480 | € 549,- | € 549,- |
1 | Intel Core i7 980X | € 901,13 | € 901,13 |
1 | Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 189,50 | € 189,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.493,47 |
[ Voor 7% gewijzigd door thibaultvdb op 30-03-2010 21:30 ]
Eyefinity: 3-6 monitoren op 1 kaart van ATI.
3D Vision Surround: 2/3 monitoren met 3D beeld op 1 kaart van nVidia.
edit:
3D Vision Surround vereist dus 2/3 120Hz monitoren, en die zijn voorlopig nog erg slecht beschikbaar, dus ben je hiermee heel duur uit (dure GTX470/480 + 2/3 erg dure 120Hz monitoren). De verwachting is daarom ook dat 3D Vision Surround voorlopig nog niet populair wordt.
[ Voor 54% gewijzigd door Ghost Dog op 30-03-2010 21:56 ]
Da's gek! Ik heb op CeBit een uitgebreide 3d demonstratie gekregen op ATi hardware!thibaultvdb schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:29:
dude, ik weet dat je met een ati 3 schermen kan aansluiten, maar ik heb het hier over het feit dat de kaart 3D vision moet ondersteunen => http://lmgtfy.com/?q=nvidia3dvision , dan zult ge daaruit kunnen afleiden dat 3D vision (van nvidia) NIET compatibel is met ATI en ik dus niet kies voor een ATI kaart en dus geen EYEFINITY!!!
Waarom niet?thibaultvdb schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:00:
Gaat deze configuratie goed werken?
Ja hoor maar ik zou in deze toch een wat beter merk merk nemen.Gaat deze power supply volstaan voor 2x 480GTX?
Antec Nine Hundred Two? Hele mooie behuizing!Btw, kent er iemand anders nog een mooie case (liefst met een doorzichtige plaat aan de zijkant) waarin mijn GTX past?
Wat vind je van dit? Moet je volgens mij aardig ver mee komen. Asrock zijn prima borden, ook voor overklokken en ze zijn erg compatibel met geheugen.
1 | Antec TruePower Quattro 1000 | € 147,12 | € 147,12 |
1 | Asrock X58 Deluxe3 | € 197,- | € 197,- |
1 | Asus ENGTX480/2DI/15GD5 | € 541,95 | € 541,95 |
1 | Corsair CMX6GX3M3C1600C7 | € 178,- | € 178,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.396,50 |
Probeer een tweede hands Q9550 op de kop te tikken en zet er een HD5850 in, dan ben je voorlopig weer het mannetje. Halverwege 2011 komt Intel met de nieuwe serie cpu's en moederborden, en dan kijk je tegen die tijd weer verder. Een i7 heeft in ieder geval geen echte meerwaarde voor je games boven een goede C2Q.Lizardz schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:45:
Op dit moment heb ik de volgende setup:
Sharkoon Rebel9 Value,Zwart € 48,55 1 € 48,55
OCZ StealthXStream,Retail, 600Watt € 62,64 1 € 62,64
Sapphire Radeon HD4850,512MB, GDDR3, PCI Expr.. € 159,16 1 € 159,16
Samsung SH-S202N, Zwart, OEM € 21,90 1 € 21,90
Seagate Barracuda 7200.11 ,7200RPM, 32MB, 500.. € 59,26 1 € 59,26
OCZ 4GB DDR2 PC2-6400 Vista Performance Plati.. € 78,62 1 € 78,62
Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed € 135,07 1 € 135,07
Asus P5K,Retail € 85,31 1 € 85,31
Ach USB 3.0 maar als je dat wilt, moet je idd een ander bord nemen of een los insteekkaartje. Ik weet niet wat je budget is maar ik heb dus hier en daar "ingeleverd" voor de betere behuizing en voeding.thibaultvdb schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:40:
@chimo ja die case en power supply zien er goed uit, maar ik wil eerder een futur proof moederbord kopen ivm de USB 3.0 etc. Alleen ben ik nog niet helemaal zeker over welke graka ik zou kopen. Ik weet dat ati prijskwaliteit beter is, maar ik zou heel graag in 3D gamen, en aangezien ik nog niets rond 3D heb gehoord in het kamp van ati gaat mijn voorkeur nu eerder naar nvidia. (verbruik etc maken mij niet zoveel uit)
1 | Antec TruePower Quattro 1000 | € 147,12 | € 147,12 |
1 | Asus ENGTX480/2DI/15GD5 | € 541,95 | € 541,95 |
1 | Corsair CMX6GX3M3C1600C7 | € 178,- | € 178,- |
1 | Gigabyte GA-X58A-UD3R | € 188,- | € 188,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.387,50 |
[ Voor 69% gewijzigd door chim0 op 30-03-2010 22:51 ]
Kleine correctie: NVidia kan tot 2 monitoren per kaart aansturen, voor 3 of 4 monitoren is dus SLI nodig.Ghost Dog schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:54:
3D Vision Surround: 2/3 monitoren met 3D beeld op 1 kaart van nVidia.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Neeeeee!!!thibaultvdb schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:52:
Dan misschien toch maar voor een 5970 gaan ??
Als je dit systeem koopt heb je de snelste processor en videokaart ter wereld, zijn mijn gebeden gehoord en gaan we in tegen alle principes van de BBG! Het is wij tegen hen!
(je krijgt een kratje bier van me als je dit systeem koopt
Edit: het gaat me eerder om het totaalpakket, en ik vind dat dat er momenteel beter uit ziet bij nvidia.
[ Voor 15% gewijzigd door thibaultvdb op 30-03-2010 23:10 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bestemd voor het verkrijgen van advies over het door jou te bouwen gamesysteem. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je bij het posten van een samenstelling gebruik te maken van de 'wenslijsten' die je onder de pricewatch kunt vinden.
Zet de door jou gewenste producten vanuit de pricewatch in je wenslijst (klik op het winkelmandje) en klik vervolgens onderaan je wenslijst op 'genereer RML'. De code die dan verschijnt kopieer je direct in je forumpost. Dit zorgt voor een overzichtelijk lijstje in je bericht, dat makkelijk door anderen gebruikt kan worden om je advies mee te geven.
Voor het beste advies moeten we een paar dingen weten:
- Wat is je budget?
- Wat heb je nodig?
- Wat ga je met je nieuwe systeem doen?